Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
Itse ainakin olen ihan pihalla siitä, kuinka kuinka tuo compin rankki määräytyy. Solo placement matsit olivat selkeasti oman uran parhaat 6W-4L. Pelasin Moiralla ja mitä statseja muistan, olikohan healia 7500 per peli ja K/D ~190/30 (ilmeisesti tuossa siis mukana participationitkin). Tällä pääsi bronzeen SR 1350 pisteillä. Ei kait tuo mitään Master tasoa ole, mutta että pohjasakka tasoa... kai se sitten on.

Tämän jälkeen kymmenisen solo peliä bronzessa ja on kyllä melkoista shaibaa. Välillä ei pääse basesta pihalle, kun jengi tekee mitä tekee. Junktownissa minuutteja omassa basessa ammuttavana ja koitin koko ajan päästä vihun sivuille jotta motti laukeaa, lopulta se aukesi D.Valla ja sain puskettua hyvinkin, mutta aika tietty loppui. Tasaisia pelejä ollut ehkä yksi, muuten total defeat tai victory. SR noussut mahtavasti 1400:n ja 50:50 pelaamallakin tulee aina muutama SR piste turpaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 289
@Kiila niin oliko nuo ensimmäiset placementit mitä oot pelannut? Ensimmäiset placementit oikeastaan määrittelee sen tason missä on sillä hetkellä ja seuraavat vaikuttaa yhtä paljon rankkiin kuin mitä normaalit 10 peliä compissa vaikuttaisivat.

Moirasta sen verran että sillä tulee helposti keskityttyä liikaa damagen tekemiseen ja liian vähän hiilaamiseen. Itellä ainakin parani sillä pelit huomattavasti kun heittelin enimmäkseen healing orbeja ja damagea tein vain silloin kun se oli tarpeellista tai järkevää. Myös ulti kannattaa käyttää hiilaamiseen eikä pelkkään damageen. 7500 kuulostaa vähäiseltä kun tietää että Moiralla voi saada helposti yli 10K, riippuen tietenkin pelin pituudesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 133
Itse ainakin olen ihan pihalla siitä, kuinka kuinka tuo compin rankki määräytyy. Solo placement matsit olivat selkeasti oman uran parhaat 6W-4L. Pelasin Moiralla ja mitä statseja muistan, olikohan healia 7500 per peli ja K/D ~190/30 (ilmeisesti tuossa siis mukana participationitkin). Tällä pääsi bronzeen SR 1350 pisteillä. Ei kait tuo mitään Master tasoa ole, mutta että pohjasakka tasoa... kai se sitten on.

Tämän jälkeen kymmenisen solo peliä bronzessa ja on kyllä melkoista shaibaa. Välillä ei pääse basesta pihalle, kun jengi tekee mitä tekee. Junktownissa minuutteja omassa basessa ammuttavana ja koitin koko ajan päästä vihun sivuille jotta motti laukeaa, lopulta se aukesi D.Valla ja sain puskettua hyvinkin, mutta aika tietty loppui. Tasaisia pelejä ollut ehkä yksi, muuten total defeat tai victory. SR noussut mahtavasti 1400:n ja 50:50 pelaamallakin tulee aina muutama SR piste turpaan.
Eihän tuo rankkisysteemi pysty mitenkään millintarkasti sitä rankkia määrittelemäänkään, se on lähinnä suuntaa antava luku eikä noiden rankkien välillä muutenkaan tunnu olevan oikein mitään selkeää tasoeroa, jotain toki on. Joku voi olla masterissa koska tiputtaa Widowilla jokaisen ykkösellä mutta on muuten käsi kaikessa ja jollakin toiselta voi löytyä peliälyäkin mutta on mekaanisesti vähemmän taitava jonka takia sitten ollaan jumissa vaikka goldissa. On vain liikaa asioita joita tuo systeemi ei pysty ottamaan huomioon. Itse olen pelannut diamond-tasolla pelejä jotka olisivat voineet mielestäni ihan hyvin tapahtua vaikka goldissa, ihan yhtä "randomeja" ne pelit on korkeammillakin rankeilla.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
157
Bronzessa on eka taso. Seuraava selkeesti tason nousu on jossain plattussa sen jälkeen masterissa ja GM sekä sen jälkeen pr0t. Toki jokaisella tasolla on niitä paskoja pelejä. Taimouta kun kattelee välillä niin tuntuu et ihan samanlailla siel GM on kaikki pelit paskaa niikun missä tahansa muualla. Se on vaan OW henki kun jengiä ei voida pakottamaan pelaa optimaalisia heroja.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
953
Itse ainakin olen ihan pihalla siitä, kuinka kuinka tuo compin rankki määräytyy. Solo placement matsit olivat selkeasti oman uran parhaat 6W-4L. Pelasin Moiralla ja mitä statseja muistan, olikohan healia 7500 per peli ja K/D ~190/30 (ilmeisesti tuossa siis mukana participationitkin). Tällä pääsi bronzeen SR 1350 pisteillä. Ei kait tuo mitään Master tasoa ole, mutta että pohjasakka tasoa... kai se sitten on.

Tämän jälkeen kymmenisen solo peliä bronzessa ja on kyllä melkoista shaibaa. Välillä ei pääse basesta pihalle, kun jengi tekee mitä tekee. Junktownissa minuutteja omassa basessa ammuttavana ja koitin koko ajan päästä vihun sivuille jotta motti laukeaa, lopulta se aukesi D.Valla ja sain puskettua hyvinkin, mutta aika tietty loppui. Tasaisia pelejä ollut ehkä yksi, muuten total defeat tai victory. SR noussut mahtavasti 1400:n ja 50:50 pelaamallakin tulee aina muutama SR piste turpaan.
Miltein jokaisessa peliisä misä rankkeja on niin peli pyrkii pitämään voitot ja häviöt 50-50. Jos voitat paljon niin saat hiukan keskimääeäistä "huonompia" pelaajia omaan tiimiisi koska todennäköisesti "carryyt " pelin. Jos taas häviät paljon niin saat omaan tiimiisi "parempia" pelaajia jotka "todennäköisesti" pystyy carryymään itsesi voittoon. Tiimit jotka pelaa toisiaan vastaan on mmr (vai mikä ikinä onkaan pisteiden nimi) niin tasaväkiset. Jos häviät pelejä niin se on juuri todennäköisesti juuri itsestäsi kiinni eikä omista tiimikavereista. Netissä näkee juuri noita kun itkee että "vittu kun oma tiimi on vain vitun paska" kun ei voi voittaa ikinä. Mutta kuitenkin suurin syyllinen on siellä kun katsoo itseään peilistä.

Jos tasasia pelejä ei ole ollut kuin yksi niin kannattaa katsoa peiliin ja miettiä mitä teki väärin. Itse tykkään pelata dva:lla ja sillä pystyy aikas helpostikkin kääntämään "toivottomia" pelejä voitoksi. Hiukan myös koittanut tuota uutta heroa Ashea niin sitäkin kannattaa koittaa kun ainakin omasta mielestä se on tällähetkellä aivan äärettömän OP hero (joka pelissä vähintaan 4 goldia). Kun pelaan Ashea niin vihut jotka liikkuu nopeasti niin tuntuu countteroivan tuota aivan äärettömän helposti.

Myöskin kannattaa muistaa että tässä pelissä ei ikinä kannata luovuttaa (itsellä juuri tässä vaikeuksia kun lyhyt pinna) kun aina on mahdollista että sattuu jokin onnen kantamoinen joka kääntää pelin. Turhan usein vihu/omat voittanut juuri overtimessa pelin.

Ehkä jos on juuri aloittanut pelaamaan ja pelannut ekat placementit niin ehkä voi olla väärässä "sarjassa" Mutta kun pelejän on pelannut sen about 50 niin rupeaa olemaan juuri siellä missä kuuluukin. Itse kun pelasin omat placementit niin pääsin suoraan platiniumiin niin se ei silloin todellakaan ollut oma taitotasoni niin tietenkin tulin sieltä alas aikas railakkaasti. Mutta tällähetkellä luulen/tiedän että pelaan omalla taitotasollani ja oikeassa "sarjassa". Itse uskon että olen kuulun peliälyllisesti ylemmäs mitä tällähetkellä olen mutta itselläni on vaikeuksia toteuttaa niitä niin sentakia olen juurikin siinä sarjassa kuin minun kuuluukin olla. Yleensä pelit joissa tiimiläiset kuuntelee kun johdan/käsken porukkaa tekemään jotain niin yleensä voitetaan.

Myös kannattaa muistaa että kannattaa kuunella pelaajaa x joka yrittää "johtaa" peliä koska itse ainakin huomannut että näin on helpompi myös voittaa pelejä jos jollain pelaajalla x on jokin taktiikka/visioni pelistä. Myös huomannut että pelit joissa joku on koittanut johtaa omaa tiimiä mutta silti hävitty niin se häviö on paljon "kivempi" kuin pelkkä se että kaikki sooloilee tyyliin 1vs6 heti kun sytyy.

Jos carrytä haluaa niin dva tai supportit ainakin omalla kohdallani. Low elossa taas voittoprosentti on mercyllä 100% ja sillä on ainakin low elo äärettömän helppo carrytä. Supporteilla on muutenkin äärettömän helppo carrytä peleja pidät vain hyvät "tyypit" hegissä ja et healaa ollenkaan "heikompia" niin voitto on miltein taattu. Kannattaa myös muistaa että tämä on siitä harvinainen peli että tankit tekevät vähintään saman määrän damagea mitä assasinit jotka ovat 100 kertaa heikompia mitä tankin. Mutta yleensä kylläkin kannattaa olla tankki kun porukalla ei juuri ole yhtään mitään käsitystä miten vitussa tankkia edes pelataan. Ja se on ihan sama millä tasolla pelaat niin se on ihan yhtä helppoa cärrytä pelejä. Jotka muuta väittää niin kannattaa opetella pelaamaan paremmin. 99% tankit kusee pelit. En tiedä miksi porukka ei osaa pelata tankkia kun se on niin vitun helppo pelata ja carrytäl. Ihmettelen su7uresti miten vitussa yleensä tankit voi edes kuolla 5 kertaa koko vitun pelionaikana... Ihmettelen suuresti yleensä edes että miten vitussa tankki voi edes kuolla tässä pelissä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
Peli ollu launchista asti, mutten ole pelannut kuin olisko kolmea seasonia. En siis ole mikään pro tässä, enkä todellakaan odottanut mitään korkeaa sijoitusta. Käytännössä vaan tuo pelaamalla tullut SR1430 on ihan sama, kuin olisin ollut kaikki placement matsit pelaamatta. Periaatteessa fiksua, että tuo MM pyrkii 50:50 tulokseen, mutta miten tuo SR voi ikinä silloin nousta mihinkään solona jos tappio rankaisee enemmän kuin voitto palkitsee?

Nyt oli harvinaista Overwatchia eli kaksi tiukkaa peliä putkeen. Toisesta voitto ja toisesta tappio (tappiossa itsellä Moiralla 4 kultaa mm. heali, tapot, objective time, objective kills). Ei ollut mitään merkitystä tasaväkisyydellä, SR tippui, koska tappio ilmeisesti vain painaa enemmän SR vaakakupissa. Heti perään sitten normaali Overwatch peli, eli Ilioksessa vihut meidän koti ovella alusta saakka ja melkein heti meillä kaksi leaveria. Toki jos olisin joku Master tason jantteri täällä bronzessa, varman 3v6:kin olisi helpposti voitettavissa, mutta näillä skilleillä ei näytä olevan mahkuja SR nousulle. Käytännössä yksi tappio vaatii kaksi voittoa, että SR nousee.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 500
mutta miten tuo SR voi ikinä silloin nousta mihinkään solona jos tappio rankaisee enemmän kuin voitto palkitsee?
No ihan maalaisjärjellä, noustaksesi sinun tulee olla ns. samantasoisia parempi, eli voittoja tultava häviöitä enemmän. Heti placementien jälkeen ekoilla kymmenillä peleillä SR heittelehtii suuresti (aikaisemmin competitivessä rating oli reilusti parempi ja muutokset pieniä; nykyään MMR on suhteellisesti alempana, mutta voitoista saa reilusti muutosta.)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 133
Ei mistään häviöstä voi syyttää täysin muuta tiimiä mutta ei myöskään itseään, yleensä melkein jokaisella on defeatin lävähtäessä ruutuun peiliin katsomisen paikka. Mitä väliä sillä on vaikka olisit paras support omalla rankillasi jos esim. depsit ei suostu counteeraamaan vihollisia ja pelaa millä huvittaa? Muistan lähimenneisyydestä yhden pelin jossa jouduin vaihtamaan supportista Soldieriin koska meillä oli depseinä Doomfist ja Sombra Phar-Mercyä vastaan ja näillä kahdella ei ollut ilmeisesti mitään aikomusta vaihtaa herojaan vaikka useampaan kertaan pyysinkin. No, ehkä hävittiin se peli sen ansiosta vähän hitaammin kun Pharah ei saanut rellestää täysin esteettä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
Ilmeisesti aikaisemmat comp seasonit vaikuttavat paljon, koska kaverit pelasivat placementit 4W-6L ja huonommilla statseilla kuin mitä itse. Silti heillä SR oli silver ja gold. Noh, nyt on noita pelejä takana 36W-31L (54% win) ja SR1399, eli ehkä jotain dataa tuosta jo saa. SR on seilannut SR1340 - SR1473, tänää tippui sen 130 pinnaa. Paria hetkeä lukuunottamatta Moiraa olen pelannut ja koittanut olla agressiivinen eikä paikallaan linjan takana.

DMG 10min AVG: 5478
HEAL 10min AVG: 8987 (max 27 207)
OBJ time 10min AVG: 1 min
Eliminations / Deaths: 1424 / 350
On fire: 45 min

Ehkä se bronze on sitten se oma taso, tosin samaan SR:n yltää, vaikka olisi koko ajan AFK :)
Mutta ei tuota nousua kyllä auta leaverit sun muut tsätissä valittajat. Tänään joka viidennessä pelissä joku kuittasi kesken.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 289
@Kiila Aikaisemmat comp seasonit vaikuttaa hyvinkin paljon placementeissä. Ei siinä oikeastaan voi edelliseen seasonin rankkiin nähden saavuttaa enempää tai vähempää pisteitä kuin normaaleissa 10:ssä pelissä.

En tiedä miten tolla rankilla Moiralla yleensä pelataan, mutta se agressiivisen Moiran pelaaminen ei oo yleisesti oikee tapa. Kyllähän sillä voi saada jotain aikaiseksi, mutta tiimi kärsii aina siitä kun ei saa hiiliä silloin kun keskittyy vaan damagen tekemiseen.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
157
Jos tuo on pelityyli niin kannattaa Moiran sijasta pelaa Genjiä, Traceriä tai vaikka Reaperiä. Tankeista Dva, apina, hammond (se pallo) jne.. Depsuilla tehään dmg ja niil hiilereillä hiilataan ollaan siel linjan takana. Brigitte ehkä ainut millä voidaan olla siel etulinjassa hiilereistä sillokin pitää muistaa ettei olla tankki.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
No agressiivinen oli varmaan väärä sana, koska Moira nyt ei ole mikään main DPS :) Meinasin, että seuraan tilannetta ja liikun suht paljon healaamassa niitä ketkä sitä tarvitsee ja tarvittaessa jahtaan / avustan sitten niissä tapoissa. Eli en pönötä staattisesti paikallaan suhuttamassa sitä healia pelkästään kilven takana mutten kyllä ole etummaisenakaan tankkaamassa. Ja kilven takanakin jatkuvasti liikkeellä. Heal edellä, mutta toki DPS aina kun tilanne ja heal sen sallii. Ja Moiralla sitä damagea pitää ainakin jonkin verran tehdä, että heal lataa. Hyödytön seistä "healaamassa" pallo cooldownissa ja heal suihku nollissa.

Välillä vaan tuntuu, että jengi jää tuleen makaamaan ja pakko käydä sivusta sörkkimässä vihuja ja sitten takaisin healaamaan, Moira pääsee sillä escapella kyllä karkuun, kunhan ei liian kauas mene. Ihmetyttää kyllä, kun suht usein on ollut heal ja elimination kullat, mitä se Mercy ja tappajat ovat sitten tehneet?

Ei riitä skillit Ninjoihin tai Traceriin, Reaper rauhallisempana voisi mennä. Tykkään kuitenkin pelailla noita supportteja ja jätän parempi skillisille nuo muut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 289
Zenyatta ja Lucio on sellasia supportteja mitä kannattaa kans opetella pelaan enemmän. Niiden ultit on kuitenkin ne parhaimmat puolustusultit vihollista vastaan ja kumpikin pystyy tekeen aika paljon damagea myös viholliselle. Brigitte on tällä hetkellä se kellä nousee parhaiten kunhan sen osaa, mutta pian se ei ole kovin hyvä jos ja kun nerfit tulee liveen. Mercyhän oli jonkun aikaa ehkä huonoin hiileri ihan tilastollisestikin, mutta jonkun aikaa sitten tuli buffi jolla se saa taas ultinsa ladattua nopeammin ja on taas ehkä järkevä valinta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 133
Ehkä se bronze on sitten se oma taso, tosin samaan SR:n yltää, vaikka olisi koko ajan AFK :)
Mutta ei tuota nousua kyllä auta leaverit sun muut tsätissä valittajat. Tänään joka viidennessä pelissä joku kuittasi kesken.
Älä ota tästä nokkiisi tai mitään, mutta mun mielestäni sitä alemmalla rankilla on jumissa sitä enemmän on peiliin katsomista. :smoke: Ei pitäisi olla hirveästi vaikeuksia päästä pronssista vaikka silveriin jos on edes jotain pelitajua. Eikä leaver joka viidennessä pelissä nousua estä, tuohan nyt on täysin mahdollista korkeammillakin rankeilla. Itse nousin joskus muinoin vitosseasonilla silveristä platiin ja seuraavalla seasonilla kävin jo diamondissa kun lakkasin kyttäämästä muiden toilailuja ja keskityin vain omaan peliini.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
Juu, ei sitä todenperäisestä ja asiallisesta palautteesta voi nokkin ottaa :)

Peiliin vissiin tuijotettu ja ihme kyllä, silverin raja meni tänään rikki 1340 -> 1399 -> 1524 (W47-T1-L37). Ei suuri saavutus, mutta hermot meinas välillä mennä :)

Yllättävän hyviä pelejä tänään, vaikka toki niitä "ei basesta ulos" tyyppisiäkin riitti ja pari selkeää voittoa meinas mennä turhien pushien vuoksi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
953
Ehkä se bronze on sitten se oma taso, tosin samaan SR:n yltää, vaikka olisi koko ajan AFK :)
Mutta ei tuota nousua kyllä auta leaverit sun muut tsätissä valittajat. Tänään joka viidennessä pelissä joku kuittasi kesken.
Niin kuin moni pelaaja joka ihan ammatikseen pelaa niin on todennut että ihan sama millä tasolla pelaat niin se on aina yhtä vaikeaa. Jos pelaat alemmilla rankeilla niin silloin et itse osaa pelata kunnolla mutta mutta suurella todennäköisyydellä ei osaa myöskään vihollisesi. Jos taas pelaat ylemmillä tasoilla niin silloin osaat pelata mutta tällöin suurella todennäköisyydella osaa myös vastustajasi. Eniten voittoon vaikuttaa juurikin se henkilö jota katsot peilistä oli taso mikä hyvänsä.

Juu, ei sitä todenperäisestä ja asiallisesta palautteesta voi nokkin ottaa :)

Peiliin vissiin tuijotettu ja ihme kyllä, silverin raja meni tänään rikki 1340 -> 1399 -> 1524 (W47-T1-L37). Ei suuri saavutus, mutta hermot meinas välillä mennä :)

Yllättävän hyviä pelejä tänään, vaikka toki niitä "ei basesta ulos" tyyppisiäkin riitti ja pari selkeää voittoa meinas mennä turhien pushien vuoksi.
Se on hyvä että kehitystä tapahtunut ja seuraavaksi sitten kullan raja rikki. Kannattaa niitä healereita reenailla koska niillä on ainakin minusta helpoin kantaa tiimi voittoon vs tankkina tai depsinä.

Milläs hahmolla porukka muuten tykkää pelailla? Itse en ole ikinä tykännyt hahmoista jotka tekee paljon damaa mutta taas ovat äärettömän "heikkoja". Ehkä ainut poikkeus on Tracer jota tulee joskus pelailtua. Itse olen aina tykännyt hahmoista jotka ovat hiukan tankkeja mutta myös pystyy tekemään hitosti damagea ja siksi ehdoton oma suosikki on Dva. Siinä on ehkä kaikki mitä hahmolta voi vaan toivoa, kestää hyvin, tekee hitosti damagea ja pystyy nappaanaa karkuun lähteneen vihun kiinni helposti. Sen ulti taas on ehkä vähän turhankin helppo väistää mutta täytyyhän jokaisessa herossa olla jokin heikkous :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
Onko muilla sama ongelma kuin minulla - joka peli täynnä kiinalaisia? Pidin muutaman viikkoa taukoa, ja nyt pelkkiä kiinalaisia joka pelissä... mitä on tapahtunut? :D

Lisäksi pingit aika korkeita ja siten vaikea pelata. Pelaan huonolla 4G:llä koska on pakko, mutta 300ms pingillä on turha koittaa pärjätä.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
josse on tää vuodenaika, kiinalaiset eurooppa reissuillansa pelaa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 289
En ole kyllä yhtään aasialaista ainakaan huomannut peleissä viime päivinä. Ettei olis vahingossa serveri vaihtunut Aasiaan kun on noin kovat pingitkin?

upload_2018-12-31_16-36-42.png


Eli tuo vaihtoehto tuossa play napin yläpuolella.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
En ole kyllä yhtään aasialaista ainakaan huomannut peleissä viime päivinä. Ettei olis vahingossa serveri vaihtunut Aasiaan kun on noin kovat pingitkin?



Eli tuo vaihtoehto tuossa play napin yläpuolella.
No tästähän se johtui... [emoji1751]‍[emoji3603] Kiitos!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
222
En oo OW:ta pelannu enää moneen kuukauteen, pääasiassa kyllästyin Brigitten jälkeiseen metaan. Nyt näkyy olevan kova kuhina Redditissä pro-pelaajien kesken että kaikkia vituttaa ja samaa mieltä ovat kaikki että vähintäänki hero-bannaaminen pitäis saada peliin, jotta siihen saatais vähän vaihtelua.

Kuulostaa omasta mielestä hyvältä, mutta toimiiko se vielä kun heroja ei ihan hirveästi ole. Epäilen että Blizzard alkaa tällaista muutosta vielä tekemään, kova paine sille on kuitenkin. Yhtä vähän on kiinnostanut enää katsoa pro-matseja ja tuleva Season 2 ei sekään oikein kiinnosta, jos siellä edelleen mennään samaa metaa puolin ja toisin.

Twitchistä välissä olen yrittänyt katsoa pro-pelaajien striimejä mutta aika harva korkean profiilin pelaaja siellä enää jaksaa peliä striimata. Huolestuttavaa OW:n tulevaisuuden kannalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 289
Kyllä tämä peli tarvis jotain muutosta, eikä siihen riitä pelkkien uusien herojen ja mappien julkaisu. Itse olen jaksanut edelleen aktiivisesti pelata, sillä erotuksella että pelaan nykyään enemmän QP:tä ja vähemmän comppia. Pelinsisäinen LFG-haku ei nykyään kyllä löydä compin puolelle yhtään peliseuraa, QP:n puolelle kylläkin.

OWL S2:sta odotan kyllä innolla, koska kiinnostus seurata niitä pelejä ja kannustaa suosikkitiimejä on edelleen vahvana.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 458
En oo OW:ta pelannu enää moneen kuukauteen, pääasiassa kyllästyin Brigitten jälkeiseen metaan. Nyt näkyy olevan kova kuhina Redditissä pro-pelaajien kesken että kaikkia vituttaa ja samaa mieltä ovat kaikki että vähintäänki hero-bannaaminen pitäis saada peliin, jotta siihen saatais vähän vaihtelua.
Nopeasti ajateltuna heroban voisi tuoda mukavaa vaihtelua metaan. Mutta menisikö se siihen, että aina bannattaisiin esim Winston/D.VA tai vaihtoehtoisesti joku main healer? Ehkä, ehkä ei. Tuota kannattaisi kuitenkin kokeilla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 458
Hiljalleen olen yrittänyt palata Overwatchin pariin ja nyt peli on kaatunut kaksi kertaa, ilmoituksena tulee "Your rendering device has been lost. Closing application". Aikaisemmalla näyttiksellä (GTX 1070) ogelmaa ei ollut, nyt alla RTX 2070. Näyttis kulkee vakiokelloilla. Onko muilla samoja ongelmia? Uusimmat ajurit alla ja mitä nyt GPU:n lämpöjä olen seurannut niin rasituksessa ne ovat pyörineet 60C-65C tuntumassa, ei ikinä korkeammalla. Muissa peleissä crasheja ei ole tullut. Myös muilla RTX:n omistajilla näyttää olevan samoja ongelmia.

Löytyykö ratkaisua ongelmaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
722
Hiljalleen olen yrittänyt palata Overwatchin pariin ja nyt peli on kaatunut kaksi kertaa, ilmoituksena tulee "Your rendering device has been lost. Closing application". Aikaisemmalla näyttiksellä (GTX 1070) ogelmaa ei ollut, nyt alla RTX 2070. Näyttis kulkee vakiokelloilla. Onko muilla samoja ongelmia? Uusimmat ajurit alla ja mitä nyt GPU:n lämpöjä olen seurannut niin rasituksessa ne ovat pyörineet 60C-65C tuntumasa, ei ikinä korkeammalla. Muissa peleissä crasheja ei ole tullut.`Myös muilla RTX:n omistajilla näyttää olevan samoja ongelmia.

Löytyykö ratkaisua ongelmaan?
Kaverilla tekee tuota samaa juurikin RTX kortilla. Kokeillut vaikka mitä temppuja mutta silti OW:ssa crashailee satunneisesti (ei liian usein kuitenkaan, mutta välillä).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Hiljalleen olen yrittänyt palata Overwatchin pariin ja nyt peli on kaatunut kaksi kertaa, ilmoituksena tulee "Your rendering device has been lost. Closing application". Aikaisemmalla näyttiksellä (GTX 1070) ogelmaa ei ollut, nyt alla RTX 2070. Näyttis kulkee vakiokelloilla. Onko muilla samoja ongelmia? Uusimmat ajurit alla ja mitä nyt GPU:n lämpöjä olen seurannut niin rasituksessa ne ovat pyörineet 60C-65C tuntumasa, ei ikinä korkeammalla. Muissa peleissä crasheja ei ole tullut.`Myös muilla RTX:n omistajilla näyttää olevan samoja ongelmia.

Löytyykö ratkaisua ongelmaan?
Eihän satu olemaan jotain overlayta käytössä? Discordi, Riva Tuner?
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
entiä auttaako kokoruudun vaihtaminen. windowed borderless tilaan. ei oo ite jaksanu viel kokeilla onko mitää taikaa
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 458
"Render Device Lost" Fix for RTX

Tämä kannattaa käydä läpi jos löytyy jotain apuja, ensimmäinen vihje että laskee näytönohjaimen muistin mhz.
Lueskelin ketjun läpi. Muutin tuon Overwatch.exe tiedoston nimeä ja käynnistin pelin sitä kautta. Lisäksi laskin hieman näyttiksen muistien kelloja. Eilen ehdin pari tuntia testailla ja ainakaan vielä ei ole kaatunut. Katsotaan, että toimiko oikeasti.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Mitä aktuaalista vittua tälle pelille on tapahtunut? Ei tarvitse pelata kuin vähän placementtei nii pää räjähtää kun tuntuu että pelais jotain qp:ta. Mitä vittua ihan oikeasti, ellei taso muutu niin menee siihen ikuiseen roskikseen tämäkin peli perkele.
 
Liittynyt
16.10.2017
Viestejä
23
Millä tasolla pelailet? Kyllä se 3400-3700 välillä tuntuu olevan ihan OK-tasolla pelit etenkin jos suostuu ise flexaamaan ja osaa mutettaa muutamat yksittäiset kiukuttelijat
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
222
Kävimpä pitkästä aikaa eilen pelaamassa. Viimeksi varmaan kesällä 2018 tullu pelattua. Kylläpä on ruosteessa, mutta ihan mukava pitkästä aikaa. Comppiin en oo menossa, eli QPta vaan. Comppia en oo ees pelannu Season3 jälkeen, ei sitä pää kestä :lol:

Hogin koukkua oli muistaakseni jotenkin muutettu? Tuntuu hieman eriltä kuin viimeksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 289
Kävimpä pitkästä aikaa eilen pelaamassa. Viimeksi varmaan kesällä 2018 tullu pelattua. Kylläpä on ruosteessa, mutta ihan mukava pitkästä aikaa. Comppiin en oo menossa, eli QPta vaan. Comppia en oo ees pelannu Season3 jälkeen, ei sitä pää kestä :lol:

Hogin koukkua oli muistaakseni jotenkin muutettu? Tuntuu hieman eriltä kuin viimeksi.
On siihen koukkuun jotain pientä muutosta tehty viime kesän jälkeen. Muistaakseni vetää sisään nopeammin, cooldown alkaa heti laukaisusta ja kohteiden liikkuminen pysähtyy nopeammin eli koukku ei pääse katkeamaan yhtä helposti kuin aikaisemmin. Myös haulikko on saanut jotain viilausta.

Itse pelasin tuossa placementit, mutta muuten on vähentynyt OW:n pelaaminen aika paljon. Placementeistäkin oli suurin osa peleistä niin huonoja solona pelatessa, ettei kyllä tee mieli paljon enempää tähän comp seasoniin sijoittaa aikaa jos ei sitten kaveriporukassa pelaile. Ehkä sitten kun uus hero tulee liveen niin sitä voisi opetella pelaamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 289
Vieläkös täällä moni pelailee OW:ta kun keskustelu on näin paljon hiljentynyt?

Blizzard selvästi yrittää tehdä muutoksia hahmoihin ja peliin, että pro-skenen jatkuva goats-meta saataisiin purettua, mutta aika hitaasti mitään todellista muutosta siihen on tulossa. Toissapäivänä tuli PTR:lle uusi päivitys jossa Reaperin shadow steppiä paranneltiin, sekä Junkratin ammuksia muuteltiin (toisten mielestä buffi ja toisten mielestä nerffi).

Junkrat
  • Frag Launcher
    • Projectile speed increased from 20 to 25
    • Grenades now bounce less but explode sooner
Reaper
  • Shadow Step
    • Can now be used in air
    • Time to exit Shadow Step reduced from 1.0 second to 0.5 of a second
    • Reaper is now invisible for the entire time it takes to exit shadow step
    • Can now teleport onto surfaces that would usually break, like railings
Jeff Kaplan on myös Unit Lostin haastattelussa sanonut olevansa 2-2-2 rooliquen kannattaja ja se on ilmeisesti työn alla, mutta mainitsee myös että matchmakerin tekemisessä kesti yli 2v ja tässä rooliquessa kestäisi myös vielä useita kuukausia. Ongelmia toteutuksessa on nimenomaan odotusajoissa, jotka kasvaisivat etenkin dps-pelaajien kohdalla nykyisestä 1-2 minuutista 13-30 minuuttiin. Toinen ongelma on hahmot, joita voi käyttää eri tarkoituksiin esim. Brigitteä pitäisi muuttaa huomattavasti tuohon 2-2-2 järjestelmään sopivaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Vieläkös täällä moni pelailee OW:ta kun keskustelu on näin paljon hiljentynyt?
Esimerkiks mulla meni siihen että penkkiurheilen kyllä aktiivisesti OWL:ää mutta pelissä en ole käynyt pitkään aikaan... en edes tarkkaan muista miten pitkään, mutta viimeksi pelasin ennen kuin Hammond oli pelissä, joten siellä olisi muutama uusi hero ja mappi ja group finder odottamassa inspiraatiota. Ehkä kesän puolella :btooth:
Nämä Blizzardin pelit tuppaa olemaan sellaisia että on mahtavat kuherruskuukaudet ja siitä pikku hiljaa hiljenee...

Goats on kyllä melko surkuhupaisa. Blizzard loi Brigitten jotta jokaisessa pro-pelissä ei tarvitsisi olla Traceriä/Genjiä yms. skill heroja vaan "vähän vastinetta sille". Ja lopputuloksena sitten käytännössä lukitut samat 6 heroa (residentsleeper) pelistä toiseen ellet satu olemaan Chengdu :) No, ainakin Jinmu ja Ameng kerää ansaittuja all-stars ääniä :tup:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 458
Goats on kyllä melko surkuhupaisa. Blizzard loi Brigitten jotta jokaisessa pro-pelissä ei tarvitsisi olla Traceriä/Genjiä yms. skill heroja vaan "vähän vastinetta sille". Ja lopputuloksena sitten käytännössä lukitut samat 6 heroa (residentsleeper) pelistä toiseen ellet satu olemaan Chengdu :) No, ainakin Jinmu ja Ameng kerää ansaittuja all-stars ääniä :tup:
Edelleen olen hero bannin kannalla, ehkä jopa kahden. Siinä kyllä muuttuisi matsit melkoisesti jos saisi bannata toiselta joukkueelta vaikka kaksi eri kategorian heroa :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
453
Blizzardin tuntien, muutokset tulevat vasta kun suurinosa on jo kyllästynyt/turhautunut ja lopettanut pelaamisen.

Ite oon tykänny nyt lähinnä pelata ns. kasuaalisti, esim. arcadessa mystery heroessia. Mitään muutoksia tai edes uusia arcade-pelimoodeja ei ole tullut herran aikoihin niin pelin pelaaminen on jäänyt kyllästymisen takia aika vähälle. Sankareita on mun mielest jo ihan tarpeeksi. Tekisivät enemmän karttoja ja pelimoodeja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Edelleen olen hero bannin kannalla, ehkä jopa kahden. Siinä kyllä muuttuisi matsit melkoisesti jos saisi bannata toiselta joukkueelta vaikka kaksi eri kategorian heroa :tup:
Olisi varmaan ihan hyvä idea, mutta se on niin totaalisesti Overwatchin "filosofian" vastainen että en näe sitä mitenkään realistisena. Noin niinku teoriassahan pelissä on tarkoitus luovasti vaihdella heroja ja sopeutua nopeilla hero-muutoksilla vastustajan liikkeisiin. Käytäntö on GOATS ja se, että heron vaihtaminen tapahtuu lähinnä ennaltasuunnitelluissa kohdissa jotain payloadin roudausta tms. Muutenhan siitä vain rankaistaan kun ult charge nollautuu jne.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 458
"Upeaa" toimintaa Overwatch Leaguelta. Eipä ole tullut seurattua ja ehkä tämän tempauksen perusteella ei tarvitse ihan periaatteen vuoksi edes seurata. Juttu uutiseen spoilereissa.


Overwatch League bans OK sign due to perceived hate group connections


Bill Cooney


Shares

The Overwatch League
The Overwatch League has banned the “OK” hand symbol from the Blizzard Arena after a viewer complained on Twitter about the symbol’s perceived connections with hate groups.

Advertisement


During the
Inaugural Season, The League banned images of popular meme Pepe the frog because of its adoption by white supremacist and hate groups.

On April 4, during an interview with the LA Gladiator’s Gui-un "Decay" Jang following the team’s 3-1 win over the Shanghai Dragons, a fan behind Decay in the audience help up the “OK” sign.

Blizzard told a fan in the Overwatch League arena they are not allowed to use for its 'association as a white power symbol' after they flashed it on stream and a complaint was made to the OWL account on twitter pic.twitter.com/RMgUEUsBWK

— Rod Breslau (@Slasher) April 5, 2019

After the interview, one viewer complained on Twitter to the League about them showing a “white power hand symbol” during the broadcast.

“Who was that human trash flashing the white power hand symbol during the interview with decay?” the tweet read. “Hope they’re banned from going to further matches.”


In response, it seems Blizzard told fans in the arena that they were no longer allowed to use the hand symbol, because of the connotation it carries.

The fan who used the sign apologized later on twitter, but the whole incident has sparked a debate about whether or not the “OK” sign should be considered a hate symbol or not.



Some people are arguing that the “OK” symbol being a white supremacist/hate symbol is a meme created by 4chan specifically to troll and upset people, and that by banning it the League is only feeding the trolls.

Others pointed out that Zenyatta uses an upside down "OK" symbol in game and even has it as a spray.

Others, though, say that the symbol’s widespread use by actual white supremacists, like the Christchurch shooter who killed 50 worshippers at a mosque in New Zealand, means it is no longer a meme and an actual hate symbol.

The Overwatch League seems to have decided to just skip the debate and ban the symbol outright, just like with Pepe.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
222
Juu ei oo tullu pelattua. Ei kai sitä enää vaan jaksa. OWLllää kyllä katselen aika säännöllisesti, mutta kyllähän GOATS vs GOATS on ihan järkyttävän tylsää seurata. Onneksi näyttäis että nyt S2 myötä muitakin heroja pelataan.

Semmoistaki olen omassa päässäni joskus miettiny että esim. Symmetran abilityna vois olla "teleportti" jolla pystyy vaihtamaan heroa lennosta milloin tahansa. Vois olla ihan hauska :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 289
OWL on kyllä yltiövarovainen kieltäessään tuon käsimerkin, mutta eipä tuo loppupeleissä vaikuta omaan OWL:n seuraamiseen millään tavalla. Tuokin on verrattain pieni paskamyrsky siihen verrattuna mitä kaikkea tapahtui ensimmäisellä kaudella. Tuntuu että järjestäjät, joukkueet ja pelaajat on olleet ensimmäisen kauden jälkeen paljon varovaisempia mitä sanovat ja tekevät, ettei kunnon paskamyrskyjä ole tullut ja tämmöiset käsimerkit jää sitten ainoaksi asiaksi mistä joku mielensä pahoittaa.

Baptiste on mahdollistanut joitakin uusia kokoonpanoja OWL:ssä, mutta hyvin vähän sitäkin on loppujen lopuksi pelattu. Ehkä siinä menee oma aikansa, että joukkueet treenaavat uusia kokoonpanoja ja ovat kylliksi varmoja käyttämään niitä myös liigapeleissä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 286
Viestejä
4 193 345
Jäsenet
70 896
Uusin jäsen
sussu

Hinta.fi

Ylös Bottom