Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Vuosi taukoa pelistä ja monta uutta hahmoa oli tullut. Kaikki enemmän tai vähemmän perseestä, joku lehmä mikä spämmää kilpeä ja ampuu kanuunalla nappi pohjassa, healer-dps hybridi autoträkkäävällä iskulla ( :rofl: ) millä lienee mahdotonta olla saamatta kultaista healing ja damage mitallia jos ei afkaile jossain kulmassa, Doomfist joka instatappaa yhden koska instakill jos mikä on hauskaa tälläisessä 1hz tickraten pelissä, ja sitten se tankki-healer hybridi mikä vaikuttaa kaikista tasapainoisimmalta näistä uusista.

Eniten ihmetyttää silti näistä tuo lehmä, että miten se on edes lisätty peliin, onko se joku Blizzardin toimarin itse masinoima hahmo. Se on aivan järkyttävän tylsä pelata, käytännössä ainut ilon pilkahdus on Rialtossa ja parissa muussa kohdassa, missä voi kerran viiteen peliin oikean napin pallolla lingota jengiä mapin ulkopuolelle. Ihan kuin jonkun modaajan tein-itse-ja-säästin tuotantolinjalta tämä sankari.


Mutta joo, ei jatkoon ja uninstall
 
Viime aikoina on tullut pelattua korkeintaan muutama free for all-deathmatch päivässä, comp tai quick play ei ole enää hauskaa edes kahden promillen kännissä.
 
Vuosi taukoa pelistä ja monta uutta hahmoa oli tullut. Kaikki enemmän tai vähemmän perseestä, joku lehmä mikä spämmää kilpeä ja ampuu kanuunalla nappi pohjassa, healer-dps hybridi autoträkkäävällä iskulla ( :rofl: ) millä lienee mahdotonta olla saamatta kultaista healing ja damage mitallia jos ei afkaile jossain kulmassa, Doomfist joka instatappaa yhden koska instakill jos mikä on hauskaa tälläisessä 1hz tickraten pelissä, ja sitten se tankki-healer hybridi mikä vaikuttaa kaikista tasapainoisimmalta näistä uusista.

Eniten ihmetyttää silti näistä tuo lehmä, että miten se on edes lisätty peliin, onko se joku Blizzardin toimarin itse masinoima hahmo. Se on aivan järkyttävän tylsä pelata, käytännössä ainut ilon pilkahdus on Rialtossa ja parissa muussa kohdassa, missä voi kerran viiteen peliin oikean napin pallolla lingota jengiä mapin ulkopuolelle. Ihan kuin jonkun modaajan tein-itse-ja-säästin tuotantolinjalta tämä sankari.


Mutta joo, ei jatkoon ja uninstall
Siitä huolimatta peli on aika hyvin balancessa ja kaikille löytyy counter herot. Älä syytä peliä, syytä pelaajaa :)
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Pistetäänpä tämä tännekin. Aivan älyttömän hyvä crossoveri.
 
Viime yönä jatkui OWL ja "uusi" meta. Ei tuolla Brigitteä kovinkaan paljoa näkynyt. Toki pieniä muutoksia oli havaittavissa ja Zarya+Rein näkyi aikaisempaa enemmän. Lisäksi aika moni pelasi King`s Rowin attackilla tupla sniperia. Katsotaan miten jatkuu, mutta kyllä siellä vieläkin perus D.VA-Winston-Mercy-Zenyatta-Tracer-X combot pyöri.
 
Viime yönä jatkui OWL ja "uusi" meta. Ei tuolla Brigitteä kovinkaan paljoa näkynyt. Toki pieniä muutoksia oli havaittavissa ja Zarya+Rein näkyi aikaisempaa enemmän. Lisäksi aika moni pelasi King`s Rowin attackilla tupla sniperia. Katsotaan miten jatkuu, mutta kyllä siellä vieläkin perus D.VA-Winston-Mercy-Zenyatta-Tracer-X combot pyöri.
Kummasti on muuttunut taas pro-pelaajien mielipiteet kun ensin sitä Brigitteä kauhisteltiin että se on aivan OP, eikä sais tulla sellasenaan tälle stagelle, nyt sitten sanovat että se on hyvin tasapainoinen vaikka sitä ei ole pahemmin edes nerfattu. Tuntuu ettei sitä vielä monikaan tiimi osaa hyödyntää eikä tiedä että kenen sitä tulisi pelata kun joissakin joukkueissa depsit pelaa sitä ja toisessa tankit. Myöskään eivät uskalla pelata yhdellä hiilulla brigitten lisäksi, eli on aina 3 supporttia. Dallasin Mickey pelas aika paljon Brigitteä mutta Dragons ei osannut kyllä juurikaan puolustautua sitä vastaan. Dallasille se tosin sopii hyvin kun eivät koskaan kunnon Diveä saaneet pelattua.
 
Brigitte on kyllä aika laimea 1 button hero. Silti tosin sopivampi peliin kuin Doomfist, joka edelleen tuntuu aivan irralliselta muihin nähden. Muutenkaan mitkään oneshot iskut ei tunnu järkeviltä missään pelissä.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Brigitte on kyllä aika laimea 1 button hero. Silti tosin sopivampi peliin kuin Doomfist, joka edelleen tuntuu aivan irralliselta muihin nähden. Muutenkaan mitkään oneshot iskut ei tunnu järkeviltä missään pelissä.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Omasta mielestä oneshotit on sopivia silloin kun niihin vaaditaan oikeasti taitoa, esim Widowmakerilla headshot. DF:n ulti on kyllä sellainen joka aiheuttaa harmaita hiuksia, monella herolla ei ole mitään mahdollisuutta selvitä siitä kun ei pääse karkuun.
 
Anan buffi on kyllä tervetullut
Tosin toteutettu buffi ei riitä. Muutos, että ammukset menee läpi full hp kohteista tekee ennakoivan healaamisen mahdottomaksi. Eli ei voi ampua kaveria just ennen kun hän ottaa damagee. Tuota tulee tehtyä useammin kuin että pitäis healata toista kaverin läpi..
 
Anan ultiin vois antaa takaisin osittain sen speed boostin että sillä olis taas enemmän arvoa pelissä.

edit. Onkohan symmetran rework tulossa kohta PTR:lle ja liveen kesä-heinäkuun aikana, koska blizzardin työntekijät on sanoneet haastattelussa että se on bannattu OWL:n finaaleista erinäisten syiden takia. En ainakaan itse keksi muita syitä kuin sen että se vois sekoittaa liikaa finaalipelejä jotka pelataan heinäkuun lopussa.

Will They Make An Overwatch 2? Here's What Blizzard To Say About That And More

Tuossa haastattelu, jossa myös mainitaan että Overwatch 2 ei ole vielä suunnitteilla vaan on tarkoitus tukea nykyistä pelialustaa ja lisätä siihen heroja/mappeja. Alunperinhän peliin on ollut tarkoitus lisätä 50 eri heroa, eli tällä hetkellä ollaan vähän yli puolessa välissä sitä määrää.
 
Viimeksi muokattu:
Jeffin viimeisin developer update pääs kyllä yllättämään.
  • Peliin on tulossa sisäinen LFG, eli groupin etsintä ominaisuus - tätähän pelaajat on halunneet todella kauan
    • pystyy asettamaan roolivaatimukset, voicen käytön ym.
      • offence ja defence herot kuuluvat tästä lähtien damage ryhmään, eli on vain 3 tunnistettavaa ryhmää: damage, tankit ja support
  • Endorsements (hyväksyntä) -> anna tiimikavereille tunnustusta jos he ovat hyviä shotcallereita, urheiluhenkisiä tai muuten vain hyviä tiimikavereita
    • tässä on jonkinlainen decay, eli se putoaa ajan kanssa ja jos saa minkäänlaista rangaistusta niin se nollaantuu
    • uskoisin että tätä käytetään yhdessä tuon LFG-ominaisuuden kanssa että voi tunnistaa "hyvät" tiimipelaajat
    • jos taso pysyy korkealla niin siitä saa myös joitain palkintoja/kannustimia
  • Pelaajaprofiilit pystyy asettamaan yksityiseksi, julkiseksi tai niin että vain kaverit näkevät sen
    • ilmeisesti liittyy tähän uuteen tietosuojalakiin
    • oletuksena vanhat accot on julkisia, uudet yksityisiä (piilotettuja)
    • tällä voi estää tiimikavereita näkemästä omaa pelihistoriaa
      • ei pysty tunnistamaan onetrick-pelaajia
  • Symmetran re-work tulee ensi päivityksessä
  • Horizon Lunar Colony mappi saa myös isoja muutoksia
  • Lisää sosiaalisia ominaisuuksia tulee kesällä/kesän jälkeen (ehkäpä kilta/klaani ominaisuuksia)
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
  • Pelaajaprofiilit pystyy asettamaan yksityiseksi, julkiseksi tai niin että vain kaverit näkevät sen
Omasta mielestä huono uudistus. Itsellä tulee vakoiltua niin omien kuin vihollistenkin profiileja ennen pelejä ja se vaikuttaa jopa omaan herovalintaan. Jos huomaan että tiimissä on vaikka kolme support mainia niin otan itse helpommin tankin/depsin sen sijaan, että ottaisin itsekin healerin. Lisäksi ei voi enää katsella yksittäisten pelaajien pelaamien herojen voittoprosentteja ja sitä kuinka kauan milläkin herolla on pelattu.

Tuo LFG vaikuttaa kyllä loistavalta mutta mitenköhän estetään trollien yms throwaajien pääsy peliin? Jos on sign upannut LFG:ssä healeriksi niin voiko silloin pelata ainoastaan healeria? Jos roolia ei ole lukittu niin mikä estää sitä supportia pickaamasta vaikka Sombraa ihan vain trollimielessä? Mielenkiinnolla odotan toteutusta.
 
Omasta mielestä huono uudistus. Itsellä tulee vakoiltua niin omien kuin vihollistenkin profiileja ennen pelejä ja se vaikuttaa jopa omaan herovalintaan. Jos huomaan että tiimissä on vaikka kolme support mainia niin otan itse helpommin tankin/depsin sen sijaan, että ottaisin itsekin healerin. Lisäksi ei voi enää katsella yksittäisten pelaajien pelaamien herojen voittoprosentteja ja sitä kuinka kauan milläkin herolla on pelattu.
Ite oon myös tutkinut toisten pelaajien profiileja tai nopeasti vilkassut sitä luetteloa mistä näkee ne pelatuimmat herot, että vähän tietäisi mitä se kyseinen henkilö voisi pelata ja mitä kannattaa itse pelata. Toisaalta tuon takia kukaan yhtä luokkaa mainaava ei ole voinut oikein luottavaisin mielin kokeilla mitään muuta luokkaa vaikka olisi sitä QP:ssä harjoitellut tuntikausia, koska yleisesti ajatellaan että jos ei ole compissa sitä paljon pelannut niin siitä ei ole mihinkään. Yleensä normaalista poiketen eri roolia pelaavaa syytetään ensimmäisenä jos peli ei suju tai sitten joku voi alkaa heti heittään pelin läskiksi kun ajattelee valmiiksi että peli on hävitty. Ja tämän takia itsekin olen hankkinut toisen accon jolla saa sitten rauhassa pelata depsiä eikä mua heti luokitella supportiksi jonka pitäis vaan hiilata.

Tuo LFG vaikuttaa kyllä loistavalta mutta mitenköhän estetään trollien yms throwaajien pääsy peliin? Jos on sign upannut LFG:ssä healeriksi niin voiko silloin pelata ainoastaan healeria? Jos roolia ei ole lukittu niin mikä estää sitä supportia pickaamasta vaikka Sombraa ihan vain trollimielessä? Mielenkiinnolla odotan toteutusta.

Juuri tuolla uudella "Endorsements"-ominaisuudella saadaan luokiteltua pelaajia eli hyvän palautteen saaneisiin pelaajiin pitäisi pystyä luottamaan. Ja se LFG:n johtaja saa päättää lukitaanko ne roolivaatimukset niin että supportti saa pelata vain supportteja. Siinä voi siis vaatia suoraa esim. 2/2/2 metaa ja siitä ei voida vaihtaa pois. Tiettyjä heroja ei varmaan voi lukita, eli edelleenkin ne depsipelaajat voi valita bastionia ja torbia vaikkei muu tiimi sitä haluaisi.


edit. Näköjään nuo muutokset on jo PTR-clientissa ja youtubesta löytyy paljon videoita noista. Tuossa alla on kuva tuosta LFG:n luomisesta eli siinä voi tuohon "endorsement" leveliinkin laittaa vaatimuksen, niin sillä kait välttyy parhaiten trolleilta. Eri pelimodeista löytyy QP, comp, arcade ja vs ai.

upload_2018-6-6_12-37-57.png


Ja tältä näyttää itse group finder

upload_2018-6-6_12-40-36.png
 
Viimeksi muokattu:
Moira saamassa nerffiä ja Orisa buffia. Muuta en löytänyt kuin että Orisan Supercharger ultimate cost reduced by 15% eli saa ultimaten jatkossa nopeammin.
Supercharger. Pitää katsoa että mitä sille Moiralle tapahtuu. Nyt tuntuu, että vähän kaikkia healereita ja niiden damagea nerffataan. Aikaisemmin Zen, Brigitte ja nyt Moira.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Ihan rehellisesti sanottuna en ole varma jaksanko pelata comppia enää edes tuon LFG-systeemin kanssa, sitä on tullut vaan hakattua niin paljon että pieni burnout painaa päälle. Quick playtä ja arcadea jaksaa vielä jossain määrin mutta taitaa olla aika siirtyä pikku hiljaa muiden pelien pariin.
 
Ihan rehellisesti sanottuna en ole varma jaksanko pelata comppia enää edes tuon LFG-systeemin kanssa, sitä on tullut vaan hakattua niin paljon että pieni burnout painaa päälle. Quick playtä ja arcadea jaksaa vielä jossain määrin mutta taitaa olla aika siirtyä pikku hiljaa muiden pelien pariin.
Pakko tarttua tähän mutta tämä sinun mielipide kyseiseen peliin ja comppiin on kyllä tullut viime sivujen aikana harvinaisen selväksi :)
 
Pakko tarttua tähän mutta tämä sinun mielipide kyseiseen peliin ja comppiin on kyllä tullut viime sivujen aikana harvinaisen selväksi :)

Niin no eihän toi tainnut olla kuin kolmas kerta kun avaudun tällä sivulla aiheesta. :vihellys: Mutta joo, uskon tehneeni mielipiteeni selväksi.
 
Viikonloppuna Overwatchissa double xp Weekend

Overwatch Double XP Weekend | June 8-11
by Blizzard Entertainment 06/06/2018
RI5URHM9PXTE1528220145454.jpg

Giving you a little extra!

It's been an incredible year, and we're so thankful you were a part of it. To celebrate our second Overwatch Anniversary together—and the community that made it all possible (that's you!)—all players who log in this weekend on PC, PlayStation 4, or Xbox One will receive double experience.

This bonus will apply to nearly all sources of in-game XP, including:

  • Time spent in a match
  • Completing a match
  • Completing consecutive matches
  • Winning a match
  • Backfilling a match in progress
  • Earning medals
It will also stack multiplicatively with existing group and IGR bonuses. The only experience it will not affect is your First Win of the Day bonus—which will remain at 1500 XP.

This bonus experience period begins in all regions across all platforms on Friday, June 8 at 11:00 a.m. PDT (or Saturday, June 9 at 18:00 UTC) and ends on Monday, June 11 at 11:59 p.m. PDT (or Tuesday, June 12 at 06:59 UTC). If you'd like to see when the bonus will go live in your region, check out the reference guides below. For additional time zone assistance, please visit thetimezoneconverter.com.

Overwatch
 
Uusi Symmetra on jo rikki:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
@L0nkero tuohan on vasta PTR:llä testattavana niin eikait se ketään haittaa.

Mä ite ainakin odotan että tuo uus LFG-systeemi tuo ison muutoksen omaan comp pelaamiseen kun saa vihdoin järkeviä tiimejä tuolla tehtyä.

@Recycle OW:ssa ei ainakaan liian usein ole tuota double xp viikonloppua ollut, tää taitaa olla vasta toinen kerta. Hyvä tuuri niille jotka on ostaneet viime alennuksesta uuden accon niin nyt saa puolet nopeemmin levelit täyteen.
 
Saisivat laittaa Overwatchiin sellaisen Warcraft3-tyyppisen chatin ja muutenkin sen pelin yhteisöominaisuudet. Olivat nettipuolella rautaa. Starcraft2:ssa oli sitten jo parhaat ominaisuudet tiputettu pois. WC3TFT-aikoihin jo pelkkä chattikanavilla hengaaminen kavereiden ja klaanilaisten kanssa oli todella mukavaa ja pelejä syntyi kuin itsestään ja yhteisö oli elävä.
 
Tuo Competitive FFA DM on kyllä ihan parasta. Olen periaatteessa pelannut koko seasonin Analla ja kuten arvata saattaa niin voittoja ei ole liiemmin tullut. Muutaman kerran päässyt top 2, aika paljon riippuu vihujen herovalinnoista. Mutta hauskaa on ollut kyntää täällä silver/gold rajamailla :D
 
Tracerilla ihme kuminauha blinkissä. Heilahtaa vähän takasin päin blinkatessa.
 
Mitä tuossa tuli uutta pätsiä pelattuna niin tuo LFG on ollut loistava. Quick playkin muuttui ihan eri peliksi kun pelaa 6-groupissa, vastaa jo aika paljon comppia kun on hyvä kokoonpano tiimissä. Comppiin myöskin hyvä kun voi groupata tiimiin jossa vaaditaan voicen käyttöä niin on sitä kommunikaatiota + matsit tuntuu myös paljon tasaisemmilta.

Saa nähdä miten nuo endorsementit tulee vaikuttaan et saako sillä sitten rajattua vielä trollit ym. pois tiimeistä. Tällä hetkellä tuntuu että niitä pisteitä satelee joka matsissa ja asioista joita ei välttämättä itse edes ajattele tekevänsä (esim. shotcalling).

Todennäköisesti hyvin vähän jos ollenkaan tulee soloqueta enään pelattua.
 
Jaahas nyt on sellaset muutokset että pitäis päästä helposti 3000+ kun ei tarvi soolona kärvistellä urpojen kanssa. :)
 
Muutama peli tuli pelattua ja toxicperseet loistivat poissaolollaan. Pari tappiota, derank ja yksi voitto. Mutta ei alkanut vituttamaan. Ihan sama vaikka jengi feikkaa mukavia pisteiden toivossa, tärkeintä katkaista se kierre joka syö koko tiimin. Hyvä päivitys, ehkä tässä palaa ilo pelata peliä.
 
Profiilien piilotus on vähän erikoisempi uus ominaisuus. Edes tarkkaa Sr-tasoa ei pysty kattomaan muilta pelaajilta. Toisaalta se on hyvä kun ketään ei leimata miksikään mutta olis sitä kiva tietää edes ne herot mitä tiimiläiset mieluiten pelaa esim. "Preferred heroes / 5 kpl".

Myöskään masteroverwatch ym. sivustot ei pysty päivittään enään statseja jos profiili on piilotettuna.
 
Sombralle kaavaillut muutokset: "So now she has infinite duration on both Stealth and Translocator, but we had to solve a couple problems that were caused by these changes. For one, she needed to be able to destroy the translocator, or it would often be stuck in some place she didn’t want it to be. To that end, you can now destroy it by looking towards it and pressing the Interact key. Also, Stealth giving you 75% bonus movement speed forever was… a bit strong. This bonus has been lowered to 50%. In addition, she can no longer contest objectives while in Stealth, since she that would just be super frustrating with infinite duration."
 
Sombralle kaavaillut muutokset: "So now she has infinite duration on both Stealth and Translocator, but we had to solve a couple problems that were caused by these changes. For one, she needed to be able to destroy the translocator, or it would often be stuck in some place she didn’t want it to be. To that end, you can now destroy it by looking towards it and pressing the Interact key. Also, Stealth giving you 75% bonus movement speed forever was… a bit strong. This bonus has been lowered to 50%. In addition, she can no longer contest objectives while in Stealth, since she that would just be super frustrating with infinite duration."
Toivottavasti myös nostavat cool downia reilusti jos nuo muutokset tulee, muuten ihan ok. Tuo translokaattorin tuhoaminen on kyllä hyvä, koska monesti itsekin sombralla pelatessa on huomannut että se on nyt huonossa paikassa ja saattaa joutua odottelemaan 20 sekuntia ennenkuin se tuhoutuu sieltä itsekseen.
 
Toivottavasti myös nostavat cool downia reilusti jos nuo muutokset tulee, muuten ihan ok. Tuo translokaattorin tuhoaminen on kyllä hyvä, koska monesti itsekin sombralla pelatessa on huomannut että se on nyt huonossa paikassa ja saattaa joutua odottelemaan 20 sekuntia ennenkuin se tuhoutuu sieltä itsekseen.
Jep. Cooldowneista ei tosiaan ollut vielä tietoa. Sombra on ehdottomia suosikkejani ja sillä reilut 100h mainattuna, mutta vähän häiritsevää tämä jatkuva muokkaus. Saa nähdä miltä tämä vaikuttaa. Edelliset päivitykset on tehneet hahmosta paljon mukavemman pelattavan.
 
Profiilien piilotus on vähän erikoisempi uus ominaisuus. Edes tarkkaa Sr-tasoa ei pysty kattomaan muilta pelaajilta. Toisaalta se on hyvä kun ketään ei leimata miksikään mutta olis sitä kiva tietää edes ne herot mitä tiimiläiset mieluiten pelaa esim. "Preferred heroes / 5 kpl".

Myöskään masteroverwatch ym. sivustot ei pysty päivittään enään statseja jos profiili on piilotettuna.
Profiilien piilotus johtuu käsittääkseni puhtaasti GDPR:stä. Mielestäni ärsyttävä ominaisuus kun ei voi enää katsoa esim sitä että onko oman tiimin main tank pelannut hahmolla minuuttiakaan.
 
Profiilien piilotus johtuu käsittääkseni puhtaasti GDPR:stä. Mielestäni ärsyttävä ominaisuus kun ei voi enää katsoa esim sitä että onko oman tiimin main tank pelannut hahmolla minuuttiakaan.
Pientä yliliioittelua kun suurinta osaa profiileja ei osata/pystytä edes yhdistämään oikeisiin henkilöihin. Blizzard oli jo lupaillut PTR:lle päivitystä noihin uusiin ominaisuuksiin niin toivottavasti saadaan jotain lisäystä noihin profiilisivuillekkin, vaikka edes sellaista jonka pystyy itse valitsemaan niin ei tarvitse jokaiselta erikseen kysyä mitä ne haluaa/pystyy pelaamaan.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Uusi hahmo, hamsteri :D
 
Mietinkin että Blizzard tuskin tekee peliin kahta apinahahmoa, olisihan se ollut vähän hämmentävää kun "monkey" on jo vakiintunut Winstonin kutsumanimeksi.
 
Blizzard Gear Store | Blizzard Gear Store

Blizzard on näköjään avannut Gear Storen myös Euroopassa. Nyt saa kohtalaisen helposti mm. OWL:n pelipaitoja kun ei tarvitse Jenkkilästä asti ruveta tilailemaan. Hinnat on tosin kohdillaan, nuo perus Starter Home Jerseyt kustantaa 60€ ja Authentic Home Jerseyt 85€. Mutta olisihan tuollainen hieno, vielä kun oman pelinickin saisi selkään :D

65€ Starter Home Jersey
owl-subjersey-dallas-front-gallery.png



28€ OWL Season One shirt

owl-season-one-shirt-dallas-front-gallery.png
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Dev update:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Ja tuossa vielä PTR patch notet:
A new Overwatch patch is currently in development and now available for testing. To share your feedback or report and issue, please post in the PTR Feedback or PTR Bug Report forums.

Please note that the below patch notes only include changes currently available for testing on the PTR. While many of these changes will also be available on PlayStation 4 and Xbox One in a future patch, the PTR is PC-only and therefore will only reflect changes coming specifically to that platform.

PATCH HIGHLIGHTS
New Hero: Wrecking Ball (Tank):

Wrecking Ball’s tinkering capabilities and iron-clad mech make him a formidable tank hero, capable of bowling through the front line of the opposition and causing mayhem in the back line. His primary weapon, Quad Cannons, are two sets of twin machine guns that shred enemies caught in their crosshairs. No team is too much for Wrecking Ball to engage against with his Adaptive Shield, which generates more health based on the number of enemies nearby. This shield makes him incredibly difficult to kill when he bulldozes into the fray and, once he starts to get low on health, also provides him the endurance to escape. The Roll ability allows Wrecking Ball to withdraw the mech’s robotic limbs, transforming it into a ball with increased movement speed. No obstacle can stand in Wrecking Ball’s way when he uses Grappling Claw, a short-range ability that grips the environment, letting him swing across terrain gaps or around corners to smash enemies. Grappling Claw also allows Wrecking Ball to reach top speed and ram into foes, dealing destructive damage and knocking them back. While airborne, the mech’s Piledriver ability causes Wrecking Ball to slam down from the air and knock his enemies off their feet.

When Wrecking Ball is at his strongest, he can use Minefield which flings mines onto the ground that deal a considerable amount of damage to enemies unfortunate enough to trigger them.

To learn more about Wrecking Ball, click here.

HERO UPDATES
General

  • Several heroes have received major changes to their damage falloff:
    • Bastion
      • Configuration: Sentry and Configuration: Recon - Minimum damage at max range increased from 30% to 50%.
    • McCree
      • Peacekeeper - Minimum damage at max range increased from 30% to 50%
    • Mei
      • Endothermic Blaster - Removed all damage falloff from her secondary fire projectile
    • Soldier: 76
      • Heavy Pulse Rifle - Minimum damage at max range increased from 30% to 50%
    • Widowmaker
      • Widow's Kiss - Now has damage falloff applied on her automatic primary fire (50% at max range)
Developer Comments:The goal of these changes is to slightly reduce the impact of damage falloff on mid-range weapons. While assessing falloff mechanics across the board, weapons intended primarily for close-range combat benefited too greatly from lowering their falloff restrictions. We also normalized a couple of outliers in that Mei had a long-range travel time projectile with falloff applied and Widowmaker's automatic fire did not have any.

Hanzo

  • Storm Arrows
    • Duration reduced from 6 to 5 seconds
    • Cooldown increased from 8 to 10 seconds
Developer Comments: Hanzo’s new kit has proven to be a bit too powerful, especially his new Storm Arrows ability. We’re lowering the frequency that he can have this ability available to make it more reasonable to play around.

Sombra

  • Stealth
    • Now lasts indefinitely
    • No longer can contest objectives while invisible
    • Enemy detection radius increased from 2 meters to 4 meters
    • Movement speed buff decreased from +75% to +50%
  • Translocator
    • Now lasts indefinitely
    • Can now be destroyed (has 5 health)
Developer Comments: These changes allow Sombra to more easily play as an infiltrator and scout for her team, as well as give her time to pick and choose when to reveal herself to ambush her enemies.

MAP UPDATES
Assault Maps

  • Objective time reduced from 5 minutes to 4 minutes per control point in Quick Play and Arcade modes
Developer Comments: We have reduced the overall game time for Assault maps in Quickplay and Arcade Modes. Players now have four minutes to capture each point instead of the current five minutes per point. In some games, Point A would be captured rather quickly resulting in what could be lengthy battle over Point B. Point B is typically more defendable than Point A and, in some games, defenders were able to hold for the entire duration of remaining time which could potentially be 8 minutes or more. We felt that in these instances the overall time was simply too long for either team, with attackers unable to take the point and defenders having to hold. The reduction in time is now consistent with the Competitive Play times which provides an ample amount of time for both attackers and defenders, but hopefully removes the occasional game where it feels like you are playing against the timer and not the other team.

BUG FIXES
General

  • Fixed a bug that caused the group leader’s UI to appear that they’re canceling or leaving Waiting for Players when using a controller
  • Fixed a bug that prevented players from receiving an AFK warning for not moving after receiving the No XP warning for not being in combat
  • Fixed a bug that caused Competitive Elimination to display as your last match played in the Recent Players menu
  • Fixed a bug that prevented players added to Avoid as Teammate from being removed if that player was added to their friends list
Endorsements

  • Fixed a bug that caused the Team Information screen to display an Endorsement level of a player who left the game
  • Fixed a bug that prevented the Endorsement input from opening the Endorsement tray if it shared that input with another input
  • Fixed a bug that prevented the Nearby Players menu from displaying Endorsement levels
Game Browser & Custom Games

  • Fixed a bug that allowed heroes to deploy multiple barriers or turrets when a decreased cooldown modifier was applied in a Custom Game
  • Fixed a bug that caused players to sometimes spawn into a wall or floor when playing a Deathmatch Custom Game with Respawn as Random Hero enabled
Heroes

General

  • Fixed a bug that prevented heroes from playing a hit reaction animation when shot
Brigitte

  • Fixed a bug that prevented Doomfist’s Rising Uppercut animation from playing when used after hitting something with Rocket Punch
  • Fixed a bug that caused Brigitte’s portrait to show a non-existent ponytail with her Shieldmaiden skin equipped
Doomfist

  • Fixed a bug that caused Doomfist’s Rocket Punch to stop if he hit Symmetra’s Turret when it was in midair
  • Fixed a bug that prevented Doomfist’s Meteor Strike from hitting Reinhardt if he faced his Field Barrier upward
  • Fixed a bug with Doomfist’s Rocket Punch that prevented it from canceling Genji’s Cyber-agility, Lúcio’s Wall Ride, or Hanzo’s Wall Climb on impact
D.Va

  • Fixed a bug that prevented D.Va’s mech rear hatch from connecting to her mech when viewing D.Va’s Peace Victory Pose.
Junkrat

  • Fixed a bug that prevented Junkrat’s Frag Launcher grenades from dealing the correct amount of damage on direct hits
  • Fixed a bug that allowed Junkrat to set multiple Steel Traps in Custom Games
  • Fixed a bug that prevented teammates from viewing Junkrat’s respawn timer if he died while piloting RIP-Tire.
  • Fixed a bug that allowed the player to move the camera when Junkrat’s RIP-Tire was frozen
Moira

  • Fixed a bug that prevented Moira’s Healing Orb from healing friendly training bots in the Practice Range
  • Fixed a bug that prevented Moira’s Biotic Orbs from trigging controller vibration when using a controller
Reinhardt

  • Fixed a bug that prevented Reinhardt’s Charge from propelling him forward if he was airborne due to Doomfist’s Rising Uppercut
Roadhog

  • Fixed a bug that allowed Roadhog’s Chain Hook target to be pulled to his new location when he used Symmetra’s Teleporter.
Symmetra

  • Fixed a bug that prevented Symmetra’s Turrets from displaying a red outline when viewed by the enemy team
  • Fixed a bug that caused Reinhardt’s Earthshatter to sometimes go through Symmetra’s Photon Barrier
  • Fixed a bug that prevented Symmetra’s Teleporter from using visual effects with her Oasis skin equipped
  • Fixed a bug that allowed Symmetra to receive credit toward her Huge Success achievement if she teleported her Sentry Turrets
Tracer

  • Fixed a bug that allowed Tracer to gain capture point progress during her Recall ability
Zarya

  • Fixed a bug that prevented Zarya’s Particle Cannon from gaining energy when attacked by an enemy Symmetra or Zarya if they were too close to her when she used Particle Barrier
Looking for Group

  • Fixed a bug that caused all game modes to be selectable when adding a player to an LFG group
  • Fixed a bug that prevented the Choose Roles menu from offering a default role when accessed
  • Fixed a bug that prevented players from receiving messaging notifying them why they were unable to change a Looking for Group title if they were suspended from changing Custom Game names
  • Fixed a bug that prevented role icons from displaying on hero portraits
  • Fixed a bug that allowed two players were able to queue for the same Looking for Group spot
 
Purkupallolla näyttäis olevan aika hyvä vaikeustaso.

Pakko kai se on pitkästä aikaa asentaa PTR koneelle että pääsee harjottelemaan. :)

 
Ei tuo LFG-systeemi nyt mitenkään mullistavasti ole pelejä parantanut. Monet pelit on paikoin ihan yhtä sekavia kuin soolopelitkin joissa kukaan ei oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. Pelit vaihtelee edelleenkin superhelpoista täydellisiin stomppeihin.
 
Omasta mielestä tuo LFG-systeemi on loistava, mitä nyt tänään ehdin parin tunnin ajan testailla. Oikeastaan kaikki QP:t oli tasaista mättöä ja throwaajat/leavaajat loistivat poissaolollaan. Comppia en ole uskaltanut vielä kokeilla, sen verran pitkä tauko ollut pelistä.
 
Kyllä mä sanoisin että molemmat QP ja comp on parantuneet tuon LFG:n ansiosta. QP:ta pelataan nyt enemmän tosissaan, compissa kommunikoidaan ja kaikilla on oma roolinsa.

QP:ssä on vaan huono jos joku lähtee kesken pelin ja on lukitut roolit, niin ei pysty vaihtaan luokasta toiseen. Esim. 2 omaa tankkia lähtee ja tilalle tulee 2 randomia jotka pelaa tietenkin damagea, niin ne groupin damage-pelaajat tai supportit ei pysty ottaan tankkia sen roolilukituksen vuoksi.

Compin vaikeustaso on noussut aika paljon koska 6-grouppi vaatii hyvää kommunikointia ja synergiaa. Harva pystyy kantamaan voittoon jos vastassa on paremmin kommunikoiva tiimi. Noissa on aika huono jos jollain ei ole mikkiä tai se ei puhu mitään.

Piilotettu profiili tuottaa jonkun verran ongelmia kun ei tiedetä varmuudella että onko joku ennestään hyvä siinä luokassaan mihin on tulossa pelaamaan.

Senkin oon oppinut että ei kannata mennä tiimiin missä on lukittuna 2/2/2 meta, koska sillä ei välttämättä pysty countteeraamaan jos vastaan tulee 4 tankkia ym. On parempi että jätetään 2-3 flex-paikkaa jotta tarvittaessa saadaan vaihdettua muuhunkin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 940
Viestejä
5 057 427
Jäsenet
81 008
Uusin jäsen
karvaranne

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom