Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Jos katsot top ranked ladderia esim Aasiassa, niin top 10:stä pelaajasta olikohan 7 sellaista jotka pelaa eniten Zeniä. Zen ja Tracer vissiin on ne carryt tällä hetkellä.

edit: mainittakoon, että nuo kyseiset supportpelaajat saavat tiimiläisiltään tarpeeksi peeliä, että pystyvät tekemään tehtävänsä. Alemmilla rankeilla supportin pelaaminen on siksi vaikeaa, että peel on heikkoa tai olematonta.
 
Viimeksi muokattu:
En ainakaan itse ole diamond-highmasters osastolla törmännyt kantaviin supportteihin, mutta nimenomaan tracer/mccree/joskus jopa widow kyllä kantaa.

E: ja tietysti genji.
 
En ainakaan itse ole diamond-highmasters osastolla törmännyt kantaviin supportteihin, mutta nimenomaan tracer/mccree/joskus jopa widow kyllä kantaa.

E: ja tietysti genji.

Sama täällä. Etenkin nyt tässä gold-plat välillä seilatessa parin skipatun seasonin jälkeen tuntuu täysin turhalta pelata supporttia sen 3-4 kädettömän DPS:n kanssa. Zeniä en ole edes uskaltanut yrittää jo tuon mainitun olemattoman peelin takia. Huomattavasti hyödyllisempi fiilis jää kun ottaa vaikka sen viidennen DPS:n tai Hogin ja tuhoaa pari niistä vastustajista itse.

Tuolla diamond-master akselillakaan OW urani kulta-aikana en kyllä myöskään muista nähneeni minkäänsorttisia carrysupportteja.
 
Viimeksi muokattu:
Jos katsot top ranked ladderia esim Aasiassa, niin top 10:stä pelaajasta olikohan 7 sellaista jotka pelaa eniten Zeniä. Zen ja Tracer vissiin on ne carryt tällä hetkellä.

edit: mainittakoon, että nuo kyseiset supportpelaajat saavat tiimiläisiltään tarpeeksi peeliä, että pystyvät tekemään tehtävänsä. Alemmilla rankeilla supportin pelaaminen on siksi vaikeaa, että peel on heikkoa tai olematonta.
Pitää vissiin opetella pelaamaan tuota Zenia niin voisin kantaa itseni diamondiin :D
 
Jos katsot top ranked ladderia esim Aasiassa, niin top 10:stä pelaajasta olikohan 7 sellaista jotka pelaa eniten Zeniä. Zen ja Tracer vissiin on ne carryt tällä hetkellä.

edit: mainittakoon, että nuo kyseiset supportpelaajat saavat tiimiläisiltään tarpeeksi peeliä, että pystyvät tekemään tehtävänsä. Alemmilla rankeilla supportin pelaaminen on siksi vaikeaa, että peel on heikkoa tai olematonta.

Alemmilla rankeillahan yleensä se tiimi voittaa jolla on parempi/paremmat supportin pelaajat. Hyvä supportti saa vähän paskemmankin depsin loistamaan vaikkakin ei nyt kirkkaasti mutta silleen että pärjää. Omasta mielestäni roolit jotka vaikuttavat voittoon on 1. supportit 2. tankit ja kolmantena vasta tulee depsit.
 
Mutta jos teamcomp on luokkaa 3-4 depsiä, 1-2 paskaa tankkia (nekin jotain dps-mainejä), ja yksi healer niin silloin ei ole hirveästi merkitystä kuinka hyvä support olet. Et pysty voittamaan mitään peliä yksin vaikka olisit rankkisi paras support-pelaaja.

Ite lopetin competetiven aktiivisen pelaamisen lähinnä siksi kun ei vaan jaksa pelata aina niillä samoilla tankeilla ja supporteilla. Sombralla olisi kiva pelata enemmän mutta se vaatii tiimityöskentelyä joka ei vaan useimmissa tapauksissa toimi tässä pelissä. Jätän tämän jonnesyövän taakseni. :wtf:
 
Mutta jos teamcomp on luokkaa 3-4 depsiä, 1-2 paskaa tankkia (nekin jotain dps-mainejä), ja yksi healer niin silloin ei ole hirveästi merkitystä kuinka hyvä support olet. Et pysty voittamaan mitään peliä yksin vaikka olisit rankkisi paras support-pelaaja.

Ite lopetin competetiven aktiivisen pelaamisen lähinnä siksi kun ei vaan jaksa pelata aina niillä samoilla tankeilla ja supporteilla. Sombralla olisi kiva pelata enemmän mutta se vaatii tiimityöskentelyä joka ei vaan useimmissa tapauksissa toimi tässä pelissä. Jätän tämän jonnesyövän taakseni. :wtf:

Myöskään jos olet mailman paras depsi niin et voita yhtään matsia ikinä jos kaikki tiimissäsi on täysiä nollia. Sama pätee myös tankeille. On myös pelejä joita ei voi carrytä millään mutta ne on onneksi todella harvinaisia. Itse sanoin että supporteilla on helpoin carrytä tiimi voittoon mitä tankkin tai depsin kanssa. Yleensä jos jokin depsi släkkää pahasti niin peli on vielä hyvin voitettavissa kun ei vaikuta nyt niin hirveästi. Jos tankki släkkää pahasti niin se tuottaa jo hiukan pään vaivaa. Jos taas healeri släkkää pahasti niin silloin se myös vaikuttaa pahasti jokaisen pelaajan pelaamiseen. Supportit myös aika usein tekevät valitoja ketä kuolee, ketä ei ja missä tilanteessa...

Loppujenlopuksi syy 90% omista häviöistä ja siihen ettei nouse enää ylöspäin selviää kun katsoo peiliin.
 
Myöskään jos olet mailman paras depsi niin et voita yhtään matsia ikinä jos kaikki tiimissäsi on täysiä nollia. Sama pätee myös tankeille. On myös pelejä joita ei voi carrytä millään mutta ne on onneksi todella harvinaisia. Itse sanoin että supporteilla on helpoin carrytä tiimi voittoon mitä tankkin tai depsin kanssa. Yleensä jos jokin depsi släkkää pahasti niin peli on vielä hyvin voitettavissa kun ei vaikuta nyt niin hirveästi. Jos tankki släkkää pahasti niin se tuottaa jo hiukan pään vaivaa. Jos taas healeri släkkää pahasti niin silloin se myös vaikuttaa pahasti jokaisen pelaajan pelaamiseen. Supportit myös aika usein tekevät valitoja ketä kuolee, ketä ei ja missä tilanteessa...

Loppujenlopuksi syy 90% omista häviöistä ja siihen ettei nouse enää ylöspäin selviää kun katsoo peiliin.

Tässä pelissä on vain liikaa asioita joihin et pysty itse vaikuttamaan. Et pysty kantamaan, pelit hävitään tai voitetaan yhdessä. Eikä kukaan ole yksin vastuussa häviöistään jollei sitten tarkoituksellisesti trollaa/throwaa pelejä. Jokaisella on häviön jälkeen peiliin katsomisen paikka, joillakin ehkä enemmän kuin toisilla. Turhautumis- ja kärsivällisyyskoehan tämä on pahimmillaan.
 
Jokaisella on häviön jälkeen peiliin katsomisen paikka, joillakin ehkä enemmän kuin toisilla. Turhautumis- ja kärsivällisyyskoehan tämä on pahimmillaan.

Tämä aivan totta. Ainakin itse huomaan kun turhautuu joskus pelatessa niin voi suosiolla lopettaa ja jatkaa vaikka seuraavana päivänä. Turhautuneena häviöiden määrä kasvaa moninkertaiseksi.
 
Itse kun pelailen GM/top500 tasolla voin kertoa että kyllä jokaisessa roolissa voi kantaa pelin. Toki jos koko tiimi aivan paskoja on asia erikseen.

Ja lähes tulkoon kaikki pelaajat ovat kyllä siinä rankista mihin kuuluvat. Normaalisti se rankin nouseminen ei ole mitään nopeeta hommaa. Itse olin ekan kauden platinassa ja noin 600 pelin jälkeen pääsin grandmasteriin ja koko sen ajan olin siinä rankissa mikä vastasi omaa tasoa.

Jos nyt välttämättä haluaa yrittää itse kantaa pelejä niin parhaita heroja siihen hommaan on Tracer, Widow, Genji ja Zen.

Sent from my PLK-L01 using Tapatalk
 
Itse kun pelailen GM/top500 tasolla voin kertoa että kyllä jokaisessa roolissa voi kantaa pelin. Toki jos koko tiimi aivan paskoja on asia erikseen.

Ja lähes tulkoon kaikki pelaajat ovat kyllä siinä rankista mihin kuuluvat. Normaalisti se rankin nouseminen ei ole mitään nopeeta hommaa. Itse olin ekan kauden platinassa ja noin 600 pelin jälkeen pääsin grandmasteriin ja koko sen ajan olin siinä rankissa mikä vastasi omaa tasoa.

Jos nyt välttämättä haluaa yrittää itse kantaa pelejä niin parhaita heroja siihen hommaan on Tracer, Widow, Genji ja Zen.

Sent from my PLK-L01 using Tapatalk

juu kaikkihan me sielä top500 ollaan. kannattaa varmaan ostaa nopea netti ja razerin hiiri.
Tämä on tiimipeli ja voiton salaisuus on vaan pelata samaan hiileen..
 
Muilla ongelmia yhteyksien kanssa? Itselläni peli saattaa ruveta pätkimään ja pingi nousee 1000MS -> disconnectaa ja lentää ulos. Tämä alkoi ehkä pari viikkoa sitten ja tapahtuu aika sattumanvaraisesti.
WIFI:llä pelatessa useammin. Routteri on bootattu ja dns flushia kokeiltu, ei vaikutusta.

Palaan tähän asiaan vielä. Blizzardilla aspa väitti vaan, että omasta koneesta ja yhteydestä kiinni. Noh, tossa kun tuli uus patchi jokunen viikko sitten niin kas, ongelma kadonnut eikä ole ainuttakaan lagipiikkiä tullut.
 
Mukava oli tänään palata pitkästä aikaa kyseisen pelin pariin. Alkuhuuman jälkeen tuli pitkä breikki. Tiedä minkä takia innostus loppu.. vielä nuo placement matsit pelaamatta compissa.. ja season kohta loppu. :)

Edit. Tässä tuntuu tuo comppiin liittyminen olevan pahemman kuumotuksen takana kuin esim csgo:ssa. :nb:
 
S9 loppuu ensi yönä klo.03 ja S10 alkaa tiistaina samaan aikaan. Pistetäämpä tähän vähän omia statseja tältä kaudelta (Mikk3lson's Overwatch Profile)

SR: 3012 (peak ~3400)
Matsit = 106V-124H-8T
Winrate 46,55%.

Parhaat herot (winrate >50%): Zenyatta (56%), Reinhardt (54%), Orisa (54%), Moira (51%)
Huonoimmat herot (winrate <50%): Lucio (25%), Zarya (28%), Ana (31%), Mercy (40%)

Ei nyt kauheen tyytyväinen voi olla tuohon kauteen kun tähän asti seasonit päättyneet aina paremmin tai yhtä hyvin kuin edellinen ja nyt dippasi 400sr. Pitää vissiin alkaa enempi keskittyyn niihin heroihin joilla peli sujuu parhaiten ja pienentää tota heropoolia.
 
S9 loppuu ensi yönä klo.03 ja S10 alkaa tiistaina samaan aikaan. Pistetäämpä tähän vähän omia statseja tältä kaudelta (Mikk3lson's Overwatch Profile)

SR: 3012 (peak ~3400)
Matsit = 106V-124H-8T
Winrate 46,55%.

Parhaat herot (winrate >50%): Zenyatta (56%), Reinhardt (54%), Orisa (54%), Moira (51%)
Huonoimmat herot (winrate <50%): Lucio (25%), Zarya (28%), Ana (31%), Mercy (40%)

Ei nyt kauheen tyytyväinen voi olla tuohon kauteen kun tähän asti seasonit päättyneet aina paremmin tai yhtä hyvin kuin edellinen ja nyt dippasi 400sr. Pitää vissiin alkaa enempi keskittyyn niihin heroihin joilla peli sujuu parhaiten ja pienentää tota heropoolia.
Itsellä jäi tämä season piippuun ja ei tullut pelattua muuta kuin placementit. 2595 oli SR niistä ja sen jälkeen en ole yhtään matsia pelannut. Ensi seasonilla sitten kun nyt on taas hiljalleen ruvennut pelailemaan. Keskityn varmaan Moiraan ja Zenyattaan, sillä nuo tuntuvat itselle tällä hetkellä parhailta ja supporteista on aina pulaa. Toisaalta, QP:ssa olen hieman opetellut Orisaa ja se vaikuttaa kohtalaisen tehokkaalta monen compin kanssa.
 
Pistin tämän tilaukseen hetkenmielijohteesta kun cdonista sai goty ps4 version hintaan 27,95€

Pitäisikö sieltä löytyä pelaajia?
 
Pistin tämän tilaukseen hetkenmielijohteesta kun cdonista sai goty ps4 version hintaan 27,95€

Pitäisikö sieltä löytyä pelaajia?

Puhutaan kymmenistä miljoonista pelaajista (tai ainakin pelin ostaneista) joten peliseuran ei pitäisi loppua ihan lähitulevaisuudessa.
 
Itselläkin jäänyt OWL:n seuraaminen vähän vähemmälle mutta äsken katsoin Seoul vs New York matsin. Ihan viihdyttävää pelaamista, varsinkin Fletan ja Pinen Widowmaker duelit. Täytyy kyllä nostaa fiktiivistä hattua Pinelle, aivan uskomattoman kova DPS kyseessä. Samassa matsissahan oli ehkä kaksi maailman parasta Zenyattaa, Seoulin Ryujehong ja New Yorkin Jjonak. Molemmat pelasi mielestäni hyvin, mutta Seoulin ongelma läpi matsin oli supporttien hengissä pitäminen, tuolla tasolla kun virheisiin ei ole varaa. Pitää jatkossa rueveta katsomaan enemmän tuon Jjonakin klippejä, ehkä sieltä saisi jotain vinkkejä myös omaan pelaamiseen. Lisäksi, olihan tuossa samassa matsissa myös kaksi kovaa Traceria, Saebyeolbe ja Munchkin. Molemmat väläytti osaamistaan useaan kertaan ja laittoivat komeita pommeja.

Seoulin ongelmista kertoo kyllä se, että Route 66 attackilla koko tiimi ei saanut yhtään tappoa kun New York puolusti todella hyvin. New York jyräsi koko matsin puhtaasti 4-0.
 
Itellä vaikutti paljon tuohon OWL:n kiinnostuksen lopahtamiseen se kun oma suosikkitiimi pärjää niin huonosti (fuel), mutta kyllä sitä silti tulee pari matsia viikossa katsottua vodina ja tuloksia seurattua. Yks mikä lisäs vähän tuota mielenkiintoa oli se kun aloin lyömään pitkävetoa noista matseista. Stage 3:n finaalineljikko on kyllä 4. sijaa lukuunottamatta jo aika selvä. Runkosarjankin 4 parasta on aika selviä jo, noista 5-6 sijoista taistelee 4 eri tiimiä. Tällä hetkellä suomalaisittain näyttää aika huonolta kun ainoa jatkoon menevä on fusion, mutta tietty nuo voi stage 4:n aikana vielä muuttua.

Mayhemin pelejä on ollut ihan mielenkiintoista seurata kun ovat koko ajan parantaneet peliään, mutta harmittaa ettei Zappikselle ole löytynyt paikkaa aloituskokoonpanossa, kyllähän se pari peliä pelasi D.Va:na kun yrittivät triplatankki kokoonpanoa, toisekseen logix oli mun mielestä tiimin paras pelaaja mutta nyt sitäkin subataan sayaplayerin kanssa matseissa. Siinäkin menee varmaan aikansa että kielimuuri noiden korealaispelaajien kanssa murenee. Tällä hetkellä ei oo enään yhtään tiimiä OWL:ssä jolla ei olis korealaispelaajaa joukkueessa.
 
Mitä mieltä porukka Brigittestä? Aika paljon tullut pelattua tuota vastaan ja täytyy sanoa että tuntuu todella ylivoimaiselta herolta. Voittaa helposti useimmat 1vs1 taistelut ja ainoa todellinen counter tuota vastaan vaikuttaa olevan Pharah. Omasta mielestä tuon survivabilityä pitäisi heikentää, sillä kilven 600hp tuntuu täysin kohtuuttomalta. Samalla healingille voisi antaa jotain buffia joka tekisi tuosta enemmän puhtaasti healerin. Eikä tuon damagekaan lähitaistelutilanteissa ole mikään heikko. Tuntuu, että tuohon heroon on otettu hyviä puolia niin tankista, depsistä kuin healeristakin.

Vittumaisin vastustaja tällä hetkellä koko pelissä.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä mieltä porukka Brigittestä?
Bridgette tuo ihan hyvää tasapainoa nykyiseen Dive-metaan ja on hauska pelata. Bridgette istuu hyvin tiimiin joka osaa liikkua yhdessä.

Voittaa helposti useimmat 1vs1 taistelut ja ainoa todellinen counter tuota vastaan vaikuttaa olevan Pharah
Pharahin lisäksi Brigiten counteraa Junkrat ja Bastion kohtuu tehokkaasti. Myös Soldier, sniper ja Hanzo on hyviä Brigittee vastaan high groundilta. Suurimmassa osassa 1v1 tappeluista Brigitte on todella hyvässä asemassa; siksi hänen lähelle ei mennäkkään huolimattomasti. Sama juttu kuin Reiskan tai Reaperin kanssa esimerkiksi, sä et mee niiden kanssa painimaan lähietäisyydeltä. Brigitte loistaa vain tiimin seurassa ja lähietäisyydellä, mut sitte Pharahia, splash-iskuja ja kaikkea keski-pitkänmatkan sankaria vastaa Brigitte ei mahda yksinään yhtään mitään.
Omasta mielestä tuon survivabilityä pitäisi heikentää, sillä kilven 600hp tuntuu täysin kohtuuttomalta
600 HP kilpi hajoaa hyvin nopeaa. Jos et itse pelaa DPS, niin huuda tiimille että focusoi kilpeen. Se hajoaa todella nopeaa.

. Samalla healingille voisi antaa jotain buffia joka tekisi tuosta enemmän puhtaasti healerin.
Koko sankarin pointti on, että se on Healer-tank-hybridi. Jos sen tankitusominaisuudet ottaa pois, nii ei siitä olisi enään yhtään mihinkään. Hiilauskyvyt on ihan riittävän hyvät osaavissa käsissä. Heitettävä armori on etulinjan sankarien (tracer, genji, jne) unelma ja meleeiskuista tullut hiilinki on todella kätevä jos suinkin vaan pääsee huitomaan sillä aseella.
Eikä tuon damagekaan lähitaistelutilanteissa ole mikään heikko
Brigitte on flankkerien painajainen jos se pääsee lähelle. Tracerin pystyy tappamaan combolla ilman että tracerilla on mitään mahdollisuuksia paeta. Mut toisaalta, Roadhog pystyy myös tappamaan ison osan sankareista koukku+m1+melee kombolla ja kiitettävän etäisyyden päästä joten en sinänsä näe mitään tavattoman ylivoimaista Brigitessä.

Kaikki "ongelmat" Brigiten kitissä tiivistyy vaan siihen, että pelaajat ei vain vielä osaa pelata häntä vastaan.
 
Brigitteä on hauska pelata, mutta kyllä se täysin OP on ainakin alemmilla tasoilla. Oon tienannut tehokkaimmin lootbokseja sillä, että käyn Brigittellä pyyhkimässä kaikilla lattiaa Chateau-deathmatchissa.
 
Tekeekö tuo nyt paljonkin enemmän lämää tai pidemmälle kuin Reiska. Kyselen lähinnä kun tykkään Tracerilla pelailla ja lempipuuhaani on keskeyttää Reiskan eteneminen deffulle.

edit. Ja niitä nyt varmasti on erät täynnä kun uusi kausi alkaa.
 
Bridgette tuo ihan hyvää tasapainoa nykyiseen Dive-metaan ja on hauska pelata. Bridgette istuu hyvin tiimiin joka osaa liikkua yhdessä.
Niin tuo, tätä en kiistänyt missään vaiheessa. Brigitten idea on hauska ja se istuu hyvin moneen setuppiin. Kuitenkin, tällä hetkellä se on vain liian ylivoimainen. Ja puhun nyt yleisellä tasolla 1vs1 tilanteista enkä siitä, jolloin täydellinen 2-2-2 setup fokusoi kaiken damagen aluksi Brigitteen. Mikä tahansa hero kuolee hyvinkin nopeasti jos tiimissä on target call ja porukka noudattaa priorisointia.

Pharahin lisäksi Brigiten counteraa Junkrat ja Bastion kohtuu tehokkaasti. Myös Soldier, sniper ja Hanzo on hyviä Brigittee vastaan high groundilta. Suurimmassa osassa 1v1 tappeluista Brigitte on todella hyvässä asemassa; siksi hänen lähelle ei mennäkkään huolimattomasti. Sama juttu kuin Reiskan tai Reaperin kanssa esimerkiksi, sä et mee niiden kanssa painimaan lähietäisyydeltä. Brigitte loistaa vain tiimin seurassa ja lähietäisyydellä, mut sitte Pharahia, splash-iskuja ja kaikkea keski-pitkänmatkan sankaria vastaa Brigitte ei mahda yksinään yhtään mitään.
Tietenkin Bastion tuhoaa kilven, sillä se tuhoaa mitä vain. Hanzo, Widow, McCree ja Soldier eivät mielestäni ole kovinkaan hyviä Brigitteä vastaan koska kilpi ei sula tarpeeksi nopeasti ja sillä voi peittää hyvin HS kulmat. Jos Brigitten kilpeä pommitetaan long rangelta niin tuskin Brigitte jää paikalleen odottamaan kilven sulamista vaan tällöin hän luonnollisesti siirtyy pois tulilinjalta. Ainoa jota vastaan kilpi ei kunnolla suojaa on Pharah ja tästä syystä pidän sitä parhaana counterina Brigittelle.

600 HP kilpi hajoaa hyvin nopeaa. Jos et itse pelaa DPS, niin huuda tiimille että focusoi kilpeen. Se hajoaa todella nopeaa.
Kuten sanoin, jos depsejä on useampi niin kilpi kyllä tippuu. 1vs1 tilanteessa se ei tipu.

Koko sankarin pointti on, että se on Healer-tank-hybridi. Jos sen tankitusominaisuudet ottaa pois, nii ei siitä olisi enään yhtään mihinkään. Hiilauskyvyt on ihan riittävän hyvät osaavissa käsissä. Heitettävä armori on etulinjan sankarien (tracer, genji, jne) unelma ja meleeiskuista tullut hiilinki on todella kätevä jos suinkin vaan pääsee huitomaan sillä aseella.
Edelleen ongelma on liian kova survivability joka on supporteista pelin paras. Mielestäni se on huomattavasti parempi kuin vaikka Moiralla, joka on muutenkin vaikeasti tapettava. Vertaa huviksesi vaikka Zenyatan ja Brigitten survivabilityä vaikka kyseessä onkin täysin erilaiset herot.

Brigitte on flankkerien painajainen jos se pääsee lähelle. Tracerin pystyy tappamaan combolla ilman että tracerilla on mitään mahdollisuuksia paeta. Mut toisaalta, Roadhog pystyy myös tappamaan ison osan sankareista koukku+m1+melee kombolla ja kiitettävän etäisyyden päästä joten en sinänsä näe mitään tavattoman ylivoimaista Brigitessä.
Niin on. Esim Shield Bashilla ei tarvitse edes osua vastustajaan ja siitä huolimatta se stunnaa sen. Mm. tämä olisi niitä asioita jotka tulisi korjata. Mitä Roadhogiin tulee niin sillä koukulla pitää nyt aluksi osua. Lisäksi CD on 8sek kun taas Brigitten Shield Bashissa se on 5sek.



Kaikki "ongelmat" Brigiten kitissä tiivistyy vaan siihen, että pelaajat ei vain vielä osaa pelata häntä vastaan.
Voi olla mutta tuskin olen ainoa jonka mielestä se on ylivoimainen.

Tekeekö tuo nyt paljonkin enemmän lämää tai pidemmälle kuin Reiska. Kyselen lähinnä kun tykkään Tracerilla pelailla ja lempipuuhaani on keskeyttää Reiskan eteneminen deffulle.
Brigiten Rocket Flair lyö 35dmg 6m päähän (1 swing per 0.6sek) ja Reinhartin Rocket Hammer lyö 75 dmg 5m päähän (1 swing per 0.9sek). Tämä ei ole se ongelma vaan lisäksi Brigitellä on tuo Shield Bash joka tekee 50dmg 6m päähän ja tämän lisäksi se stunnaa vastustajan 1sek ajaksi. Whip shot lyö sitten 70dmg ja peräti 20m päähän. 5-10m rangelta tulee kohtalaisen voimakas knockback.
 
Shield Bashilla ei tarvitse edes osua vastustajaan ja siitä huolimatta se stunnaa sen. Mm. tämä olisi niitä asioita jotka tulisi korjata.

Brigitten shield bash on jo saamassa tuunausta (nerf), sitä lyönnin aluetta on kavennettu PTR:llä 90 -> 60. Tämän suhteen olen kanssasi samaa mieltä, lyöntialue on turhan laaja. En ole testannut vielä tuota uutta versiota shield bashista, mutta en usko että se pelastaa kovinkaan monta genjimainia tai traceria (bash on niin nopea käyttää, kun vert. esim DF:n punchiin, mikä tekee siitä tarkan).

Ja puhun nyt yleisellä tasolla 1vs1 tilanteista enkä siitä, jolloin täydellinen 2-2-2 setup fokusoi kaiken damagen aluksi Brigitteen
Miksi se on huono juttu, että Support hero voi pitää itsestään huolen? Nyt kun healereitten seassa pyörii Brigitte niin hiilerit ei olekkaan enään niin helppoa ruokaa sivusta ja takaa puskeville Genjeille, Tracereille ja apinoille. Lisäksi, mikään ei pakota hakemaan Brigitten kohdalla sitä 1v1:tä. Et halua Roadhogiakaan 1v1 suurimmalla osalla sankareista, vaan kiva ois jos joku tiimitoveri olisi messissä.

Ajan saatossa varmasti tulee käymään niin, että pelaajat oppivat luontaisesti spammimaan nopeasti Brigiten kilven rikki jos hän tönöttää se esillä tiiminsä edessä. Ilman kilpeään Brigitestä tulee helpompi kohde, koska hän on kuitenkin muita supportteja isokokoisempi.

Kuten sanoin, jos depsejä on useampi niin kilpi kyllä tippuu. 1vs1 tilanteessa se ei tipu
Jos se ei kestäisi 1v1 tilannetta, niin eihän siitä olisi yhtään mihinkään tiimitappelussa. Ei Brigitte saa esim. Soldieria hengiltä, ellei sitten Soldieri vain tönötä paikoillaan nappi pohjassa ihmeitä odottelemassa. Itse näkisin niin, että "puhtaasti" 1v1 tilanteessa, Brigitte pitää vain kitee hengiltä. Jos hän ei pääse lyömään, niin ei hän myöskään voi healia saatika tehdä damagea. Shield bashin range on sama/lähelle sama kuin melee iskulla. Bashia voi käyttää nopeampaa lähestymiseen, mutta suurimmalla osalla dps-sankareista on jokin movementtiskilli millä voi kasvattaa etäisyyttä.

Edelleen ongelma on liian kova survivability joka on supporteista pelin paras. Mielestäni se on huomattavasti parempi kuin vaikka Moiralla, joka on muutenkin vaikeasti tapettava. Vertaa huviksesi vaikka Zenyatan ja Brigitten survivabilityä vaikka kyseessä onkin täysin erilaiset herot.

Moira on melko vaikeasti tapettava, mutta sen lisäksi Moira on merkittävästi luotettavampi ja parempi healer kuin Brigitte. En itse väittäisi Brigiten survaivibilityä Moiraa paremmaksi, koska Brigitellä ei ole juuri mitään millä hän voisi healata itseään äkkinäisesti tai juosta pakoon liian kuuman paikan tullen. Supporteista Moiralla on kaikista joustavin kitti edellämainittuihin tilanteisiin. Brigitte on vain vaikeampi tappaa yllättämällä/äkillisellä damageburstilla, mutta kunnon pakokykyjen tai äkillisten self-heal kykyjen puutteen takia pitäisin hänen kestävyyttään perusteltuna.

Voi olla mutta tuskin olen ainoa jonka mielestä se on ylivoimainen
Et ole yksin, kansainvälisiltä keskustelupalstoilta löytyy hyvin paljon keskustelua aiheesta.

Ei vaan pidä unohtaa sitä, että Brigitte on uusi sankari ja uudet sankarit tuo peliin uusia mekaniikoita ja rikkoo vanhoja totuttuja tapoja. Suurin osa on tottunut aikaisemmin siihen että hiilerit on helppo tappaa läheltä. Brigitte rikkoo tuota totuttua kaavaa; hänet pitää tappaa etäältä. Nyt alkuun hän varmasti vaikuttaa ylivoimaiselta, mutta ajan saatossa Meta voi hyvinkin valua johonkin toiseen suuntaan jossa Brigitte ei enään olekkaan niin hyödyllinen.

Oma suurin huoleni on vain Reiskan entisestään heikentynyt asema (Reiskan kilpi ei suojaa Shield bashia vastaan :/)
 
Tästä sitä taas jatketaan. Viime seasonin alku ja loppu 2593 SR ja nyt placementeista 5-5 tuloksella 2595. Pelkkä Zen/Moira season tulossa jos ei väkisellä joudu pelaamaan depsiä.

Oli muuten äsken yksi parhaista ja tiukimmista peleistä joissa olen ollut ikinä mukana. Eichenwalde ja aluksi defendellä, vihut näytti puskevan instana alusta loppuun mutta saatiin kuin saatiinkin pysäytettyä payload noin 10m ennen loppua. Tämän jälkeen meidän attack, hakattiin vihun Mein ja Pharahin takia päätä seinään chockella ja saatiin eka pointti vasta overtimella. Sen jälkeen sukkana puskettiin loppuun asti. Itse pelasin tuossa matsissa kokoajan Zenyattaa, 13k+ healing joista 5k+ trancedencella. Pari isoa pelastusta tuli tehtyä, mm. vihun Graviton Surge + Barrage comboa.
 
Tuli pelattua placementit 3-7 ja SR tippu viime kauden lopusta ~100 pistettä (~2900). Ei tainnu olla yhtään peliä ilman Brigitteä ja itsekin pelasin puolet peleistä sillä. Tuli huomattua että 3 supporttia on todella vahva kokoonpano, mutta hyvin harvoin tiimit tajuaa käyttää sitä. Ainoastaan kerran oli omalla puolella ja kerran vihollisen puolella tuo 3 supporttia ja ne oli silloin ylivoimasia. Brigitte tuntuu enemmän tankilta kuin hiileriltä ja se yksi supportti Brigitten lisäksi tuntuu usein riittämättömältä.

Brigitten ultimaatti tuntuu aika OP:lta koska ne armorit (+150) mitä jokainen saa pysyy myös ultimaten jälkeen. Eli tuossa todellakin kannattaa jokaisen tiimijäsenen kokoontua yhteen ja ottaa ne armorit.

Pitää nyt vaan toivoa että blizzu ei nerfaa tuota hahmoa liikaa, ettei käy niinkuin doomfistille ja hahmosta tulee aivan kelvoton moneksi kuukaudeksi. Se että Brigitte on suora counteri Tracerille ja aika kova myös Genjille tietää että valitusta tuosta hahmosta tulee riittämään.
 
Pitää nyt vaan toivoa että blizzu ei nerfaa tuota hahmoa liikaa, ettei käy niinkuin doomfistille ja hahmosta tulee aivan kelvoton moneksi kuukaudeksi. Se että Brigitte on suora counteri Tracerille ja aika kova myös Genjille tietää että valitusta tuosta hahmosta tulee riittämään
Juuh, sanoisin itekki että pelataan nyt ensin 2-4 viikkoa ja katotaan sitten missä jamassa ollaan. Ku muistelee taaksepäin aikasempia sankarijulkasuja (moira, doomfist, orisa..) niin kaikissa heroissa on ollut jotain ylivoimasta mikä on ärsyttänyt pelaajia alkuvaiheessa, mutta ajan kanssa niihin on totuttu (DF tosin on poikkeus, sen kanssa on sotkettu aika paljon).
 
Blizzard on taas vähän koventanut rangaistuksia loukkaavan chatin käytöstä (koskee myös voicea).
Player Behavior in Overwatch
Aikaisemmin siitä sai rangaistukseksi hiljentämisen ja toistuvat rikkojat pidemmän ja pidemmän ajan hiljennyksen. Nyt toistuvat rikkojat saavat suoraan ajallisen pelikiellon ja jos jatkavat niin lopulta bannit koko peliin.

Ihan hyvä vaan että koventavat noita rangaistuksia. Suoranaiset trollit on jo huomattavasti vähentyneet pelistä ja nykyään suurin osa huonosta käytöksestä on vaan tuota vittuilua chatissa tai voicessa.

Myös "avoid as teammate" ominaisuutta aiotaan laajentaa 2-pelaajasta ylöspäin sitten kun blizzard on varma sen toimivuudesta.
 
Blizzard on taas vähän koventanut rangaistuksia loukkaavan chatin käytöstä (koskee myös voicea).
Player Behavior in Overwatch
Aikaisemmin siitä sai rangaistukseksi hiljentämisen ja toistuvat rikkojat pidemmän ja pidemmän ajan hiljennyksen. Nyt toistuvat rikkojat saavat suoraan ajallisen pelikiellon ja jos jatkavat niin lopulta bannit koko peliin.

Ihan hyvä vaan että koventavat noita rangaistuksia. Suoranaiset trollit on jo huomattavasti vähentyneet pelistä ja nykyään suurin osa huonosta käytöksestä on vaan tuota vittuilua chatissa tai voicessa.

Myös "avoid as teammate" ominaisuutta aiotaan laajentaa 2-pelaajasta ylöspäin sitten kun blizzard on varma sen toimivuudesta.
Loistavaa. Itsellä on aika herkkä reporttisormi ja periaatteessa joka päivä saa reportata muutaman pelaajan, niin compissa kuin QP:ssakin. Yleensä pelin käynnistäessä tulee viesti, että reportti on johtanut jatkotoimenpiteisiin. Ehkä se community siitä siistiytyy.
 
Tuliko uus kartta jo?
Joo. QP:ssa ja Arcadessa saatavilla.

--------------------

Overwatch PTR Patch Notes – May 3, 2018
A new Overwatch patch is currently in development and now available for testing. To share your feedback or report and issue, please post in the PTR Feedback or PTR Bug Report forums.

Please note that the below patch notes only include changes currently available for testing on the PTR. While many of these changes will also be available on PlayStation 4 and Xbox One in a future patch, the PTR is PC-only and therefore will only reflect changes coming specifically to that platform.

GENERAL UPDATES
Player Warnings

  • Added notes to the player behavior warnings that account closure is now possible if poor behavior persists
  • Changed the term “Griefing” to “Gameplay Sabotage” in the player warning popup text
Ana

  • Biotic Rifle
    • No longer impacts allies with full health
Developer Comments:

Brigitte

  • Rally
    • Maximum armor per player reduced from 150 to 100
Developer Comments:

GAME BROWSER AND CUSTOM GAMES
General

  • Added Infinite Ultimate Duration and Scalable Ultimate Duration options for Moira’s Coalescence
Free-for-All Deathmatch

  • Ana can now Nano Boost herself
Developer Comments:

BUG FIXES
General

  • Fixed a bug that prevented the “If found return to Road” text from displaying on Junkrat’s bracelet when his Beachrat skin was equipped
A.I.

  • Fixed a bug that prevented training bots from returning to their original position and behavior after being hit with an ability (e.g. Lúcio’s Soundwave)
  • Fixed a bug that caused bots to use the wrong route when tracking down the player if their target jumped off a ledge
  • Fixed a bug that caused bots to get stuck on the siege tank in the StarCraft area of Blizzard World
Game Browser and Custom Game

  • Fixed a bug that caused custom game invites to persist on the invitee’s screen
Heroes

  • Fixed a bug that prevented Bastion’s Zwing Zwing Zwing voice line from playing if the Null Sector skin was equipped
  • Fixed a bug that prevented Brigitte from using abilities or Rocket Flail while her Repair Pack was in flight
  • Fixed a bug that prevented Genji’s melee attack from making sound effects
  • Fixed a bug that prevented Genji’s golden weapon variant from displaying its golden sheen when some skins were equipped
  • Fixed a bug that allowed Junkrat’s RIP-TIRE to be immune to the freeze effects of Mei’s Endothermic Blaster
  • Fixed a bug that allowed Lúcio to move around while caught in Junkrat’s Steel Trap
  • Fixed a bug that allowed Lúcio to travel straight up using Wall Ride
  • Fixed a bug that prevented crowd control abilities from affecting Resurrect (e.g. McCree’s Flashbang)
  • Fixed a bug that prevented Moira’s flask from displaying in her Erlenmeyer victory pose when an Overwatch League skin was equipped
  • Fixed a bug that caused Reaper’s Hellfire Shotguns to float when previewing his Dance emote in Hero Gallery
  • Fixed a bug that caused the camera to not focus correctly when viewing Roadhog’s Mug Shot victory pose
  • Fixed a bug that caused Roadhog’s Chain Hook to float during his Footsteps highlight intro
  • Fixed a bug that prevented the laser sight from Sombra’s Machine Pistol golden variant from tapering at its end if her Talon skin equipped
  • Fixed a bug that caused Widowaker’s HUD to disappear if she used Widow’s Kiss while looking through the scope
  • Fixed a bug that caused the logos on Symmetra’s Overwatch League skins to appear faded when viewed in the Hero Gallery
  • Fixed a bug that caused the logos on Torbjörn’s Overwatch League skins to appear faded when viewed in the Hero Gallery
Maps

  • Fixed a bug that caused bots to get stuck walking into the side of the Rikimaru Ramen Shop on Hanamura
  • Fixed a bug that allowed players to place turrets in unintended locations on Horizon Lunar Colony
  • Fixed a bug that allowed players to reach unintended locations in Horizon Lunar Colony
  • Fixed a bug that caused the pig head on the bike to float after the bike had been destroyed in Junkertown
  • Fixed a bug that allowed players to place turrets and Symmetra’s Teleporter in unintended locations in Junkertown
 
Ihan järkeviä nuo Brigitte nerfit, livessä tosin on vain shield bashin nerfi mikä pienentää osuma-aluetta, mutta ei nuo PTR:llä olevat nerfitkään tuota hahmoa liian huonoksi tee. Tuossa vaan ihmetyttää se että ihmisillä oli aikaa valittaa ja blizzardilla oli aikaa säätää tuota hahmoa ennenkuin se tuli comppiin mutta mitään ei tapahtunut. Nyt se ehti olemaan siellä neljä päivää ennen ensimmäistä nerfiä kun foorumit täytty valituksesta.

Uuden mapin lisäksi liveen tuli myös
  • Lucion buffi
  • Tracerin, Junkratin, Brigitten ja Genjin nerfit
  • Hanzon muutokset (goodbye scatter)

Uskon että hyvät Hanzo-pelaajat vain hyötyy noista Hanzon uusista kyvyistä ja sitä varmasti tullaan näkemään entistä enemmän peleissä.
 
En oikein tiedä mitä mieltä olisin tuosta Lucion wallridebuffista. Jotenkin tuntuu että Blizzard otti siitäkin melkein kaiken "taidon" pois kun nyt wallride ei keskeydy käytännössä koskaan. Moni Luciomain varmasti tyytyväinen kun käyttänyt aikaa ja vaivaa että pystyy wallrideämään kolme seasonia putkeen ja nyt kuka tahansa bronzessa oleva pystyy melkein samaan syöden samalla voileipää
 
En oikein tiedä mitä mieltä olisin tuosta Lucion wallridebuffista. Jotenkin tuntuu että Blizzard otti siitäkin melkein kaiken "taidon" pois kun nyt wallride ei keskeydy käytännössä koskaan. Moni Luciomain varmasti tyytyväinen kun käyttänyt aikaa ja vaivaa että pystyy wallrideämään kolme seasonia putkeen ja nyt kuka tahansa bronzessa oleva pystyy melkein samaan syöden samalla voileipää
Tuo on kyllä erikoista pudottaa johonkin hahmoon tarvittavaa taitotasoa. Muutenkin blizzardin viimeksi julkaisemat herot eivät ole kovin vaikeasti pelattavia.
 
OW:n pelaaminen on kyllä yhtä vuoristorataa.

Yhtenä päivänä kaikki matsit on todella hyviä: huippu kommunikaatio tiimissä, tasaisia pelejä (ei ylijuoksuja), Volskaya 6-5, Horizon 6-5...älytöntä väätöntä ja todella makeita voittoja.

Sitten toisena päivänä on attack torbia, 4-5 depsiä, kommunikaatio on olematonta ja jos on niin sekin on vittuilua jollekkin....just sellasia pelejä et ei tee mieli pelata lisää.

SR on tällä hetkellä 3100, ei mitään eroa platinaan vaan tuo on jostain kellonajasta ja kuunasennosta kiinni että minkälaisia tiimikavereita saa.
 
OW:n pelaaminen on kyllä yhtä vuoristorataa.

Yhtenä päivänä kaikki matsit on todella hyviä: huippu kommunikaatio tiimissä, tasaisia pelejä (ei ylijuoksuja), Volskaya 6-5, Horizon 6-5...älytöntä väätöntä ja todella makeita voittoja.

Sitten toisena päivänä on attack torbia, 4-5 depsiä, kommunikaatio on olematonta ja jos on niin sekin on vittuilua jollekkin....just sellasia pelejä et ei tee mieli pelata lisää.

SR on tällä hetkellä 3100, ei mitään eroa platinaan vaan tuo on jostain kellonajasta ja kuunasennosta kiinni että minkälaisia tiimikavereita saa.

Jeps, juuri tuon äärimmäisen vaihtelevan pelikokemuksen takia en ole juuri pelannut kahden viimeisimmän seasonin aikana ja jollei jotkut kaverit innostu taas pelaamaan enemmän en ole varma jaksanko enää aloittaa uudestaan.

Ei matala diamond kieltämättä hirveästi eroa korkeasta platinasta. Toki olen pelannut siellä parempia pelejä kuin platinassa keskimäärin mutta ne huonot pelit on ihan yhtä huonoja kuin platissakin. Tuo taitaa tosin päteä vähän kaikkiin rankkeihin, ei ne rankkien väliset tasoerot ole mielestäni niin selkeitä kuin mitä jotkut väittävät.
 
Itsekin pelannut viimeksi edellisellä seasonilla jonkun 15 peliä ja viikonloppuna tuli kaverin kanssa pelattua kolme placement matsia. Tulos: Ei maistu, ei sitten vähääkään enää nykyään.
Tuntuu tosiaan että comp on aina melkoista kolikonheittoa ja own luonteen takia hyvin harvoin yksi muita parempi pelaaja voi kantaa koko tiimiä reppuselässä (vrt. esim. CS) Ja lisäksi se että aina comp pelin jälkeen, ihan sama onko tulos voitto vai hävio olo on uupunut. Sellainen "huh, onneks se loppu" eikä alkuhuuman kantainen "olipa hyvä peli, quetaan uudestaan".

Ja no ehkä vielä osana se että Blizzardin fiksaatio säätää ja tweakata peliä jatkuvaan vaikka sille ei mitään varsinaista syytä olisikaan.
 
Pelasin pari peliä QP:ssa Hanzolla ja täytyy sanoa että tuntuu pelottavan hyvältä. Osaavat pelaajat saavat tällä varmasti aikaisempaa enemmän tuhoa aikaan ja myös osaamattomissa käsissä ainakin kilvet sulaa kovaa vauhtia. Lucion wallridea en vielä kokeillut, mutta homma on tullut videoista kyllä selväksi. Nyt vain odotellaa että mitä Analle keksitään. Yksi pelin vaikeimmista heroista ja siitä huolimatta hyvin usein Zen/Moira/Mercy tuntuu paremmalta vaihtoehdolta Analle.
 
Pelasin pari peliä QP:ssa Hanzolla ja täytyy sanoa että tuntuu pelottavan hyvältä. Osaavat pelaajat saavat tällä varmasti aikaisempaa enemmän tuhoa aikaan ja myös osaamattomissa käsissä ainakin kilvet sulaa kovaa vauhtia. Lucion wallridea en vielä kokeillut, mutta homma on tullut videoista kyllä selväksi. Nyt vain odotellaa että mitä Analle keksitään. Yksi pelin vaikeimmista heroista ja siitä huolimatta hyvin usein Zen/Moira/Mercy tuntuu paremmalta vaihtoehdolta Analle.
Ilmeisesti sieltä on tulossa Analle 14 panoksen lipas, kymmenen sijaan. Toivovat että sillä sen heal potentiaali nousee lähemmäs muita.
 
Ilmeisesti sieltä on tulossa Analle 14 panoksen lipas, kymmenen sijaan. Toivovat että sillä sen heal potentiaali nousee lähemmäs muita.
Tuon lisäksi ammukset menee läpi tiimiläisistä joilla on täysi health. Esim yrität hiilata kaukana olevaa genjiä, mutta edessä olevan tankin iso hitbox imasee ne itseensä vaikka on "full health" niin tuon pitäisi muuttua. Tuo vaan tietää sitä että Anan osumatarkkuus tulee muuttumaan radikaalisti kun täysissä voimissa olevasta tiimiläisestä menee ohi. :lol: Kranaatin kanssa on kyllä monesti samaa ongelmaa et sekin räjähtää siihen ensimmäiseen isoon hitboxiin joka edessä tönöttää vaikka oikeasti yrittää heittää sitä sinne edemmäs.
 
Anan ongelmahan on nimenomaan se, että se vaatii puhtaan osuman hiilatakseen. Verrattuna esim Zen/Lucio jotka ovat passiivisia healereita ja Mercy/Moira voivat healata tähtäämällä "suunnilleen sinne päin". Analla pitää miettiä kokoajan sijoittumista ja sitä, että missä olet suhteessa omaan ja vihollisen tiimiin. Toki tuo pieni "aim assist" helpottaa melkoisesti, mutta siitä huolimatta Ana on mielestäni pelin vaikein healer pelata kovalla tasolla.

EDIT: Tuota Tracerin Pulse Bomb damagen pienennystä (400->300) en ymmärrä. Kokonaisuudessaan Tracer ollut varmaan pelin tasapainoisin hero ja ei tuo Pulse Bomb mikään ylivoimainen ole ollut.
 
Niin no, eiks Tracerilla ole joku 100% pickrate pro-peleissä?
Ei millään herolla ole 100% pickratea pro-peleissä. OWL esimerkkinä D.Va on pelatuin hero, sitten Zen, Wiston ja neljäntenä Tracer. Eihän kaikilla tiimeillä ole edes aina hyviä tracer pelaajia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 762
Viestejä
4 498 202
Jäsenet
74 279
Uusin jäsen
Muskotti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom