Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Oli nätti pelailla sombraa ja hackata pallot paikoilleen. Kauheeta feedaamista vielä monella tuo hammondin pelaaminen.
Aika paljon näky bastionia ja mei:tä counteeraamassa myös hamsteria. Siinä mielessä on mukava et vähän vaihtuu tiimikokoonpanot eikä koko ajan ole sama Reiska, Zarya, Hanzo ja Zen combo joka pelissä. Mutta tosiaan ei ole vielä "osaavaa" hamsteria noissa peleissä näkynyt. Profiilin mukaan moni ei ole edes viitsinyt QP:ssä sitä harjoitella niin tympeä joutua sellaisen kanssa samaan tiimiin kun ei tuo hamsteri mikään helppo pelata ole.
 
Aika paljon näky bastionia ja mei:tä counteeraamassa myös hamsteria. Siinä mielessä on mukava et vähän vaihtuu tiimikokoonpanot eikä koko ajan ole sama Reiska, Zarya, Hanzo ja Zen combo joka pelissä. Mutta tosiaan ei ole vielä "osaavaa" hamsteria noissa peleissä näkynyt. Profiilin mukaan moni ei ole edes viitsinyt QP:ssä sitä harjoitella niin tympeä joutua sellaisen kanssa samaan tiimiin kun ei tuo hamsteri mikään helppo pelata ole.
Joo ei todellakaan ole. Vaatii taitoa jo hallita sen liikkuminen hyvin ja missä tilanteissa käyttää mitäkin. Osa taas vaan menee pointille ja alkaa pyöriä ympäri sitä tolppaa.
 
Ihmetyttää vähän että miksi se hamsteri on laitettu tankkipooliin. Mobility on varmaan parhain pelin kaikista heroista, joka on vähän turhahko ominaisuus tankilla. Samoin kestävyys on melko kehno, eikä damage outputtikaan ihan älytön ole. Tiimimatsin aloittamiseen tosi hyvä, mutta ei kyllä täytä edes offtankin kriteereitä. Tosi helppo counteroida / jättää omaan rauhaan kun ei ole varsinaista vaaraa siitä.

Pääseehään sillä kyllä spawnista nopeasti takas matsiin! :tup:
 
Ihmetyttää vähän että miksi se hamsteri on laitettu tankkipooliin. Mobility on varmaan parhain pelin kaikista heroista, joka on vähän turhahko ominaisuus tankilla. Samoin kestävyys on melko kehno, eikä damage outputtikaan ihan älytön ole.
Totta, ei kukaan pelaa Winstonia tai D.Vaakaan.

Winston 400 hp + 100 armor, barrier 600, ultilla total 1000hp/armor
D.Va 400 hp + 200 armor
Hammond 500 hp + 100 armor, adaptive shield 100-700
 
On toi Hammond nopeuteen suhteutettuna aika kestävä. Ei sitä voi DPS:äänkään laittaa, koska niin matala dps pääaseilla ja ei se tukihahmokaan ole.
Eikä missään määritellä että tankin pitäisi olla hidas.
 
Onhan toi hamsteri pirun kestävä ja vaatii melkein koko tiimin panostuksen saada hengiltä. Esim huonon loikan tehneen Winstonin voipi dps yksin saada hengiltä, mutta hamsteri vain rullailee pois. Tosin antaa kans pirusti ultia vihun depsille.

Ei oo tullu comppia pelattua ja QP:ssa enemmänkin ärsyttävä, kuin hyödyllinen. Tosin tiimin mukana ollessa, hyppy keskelle ja miinojen vapautus on aika hyvä tapa aloittaa fight.
 
Mulla on kokonaan mennyt ohi tuo hammondin adaptive shieldi et se on 100+100/vihollinen 7m alueella, tuohan on tosi tehokas esim. gravitonin lähellä.

Tänään on tullut uus pätsi liveen ja summer games eventti alkanut. Muutokset taitaa olla aika identtisiä niihin mitä oli jo PTR:llä testauksessa, omaan silmään osu uutena tietona tuo että Anan nanon range on kasvanut 30m->40m.


Nyt vois alkaa taas Luciota pelaamaan enemmän. :tup:
 
Totta, ei kukaan pelaa Winstonia tai D.Vaakaan.

Winston 400 hp + 100 armor, barrier 600, ultilla total 1000hp/armor
D.Va 400 hp + 200 armor
Hammond 500 hp + 100 armor, adaptive shield 100-700
Tuossa on vaan se ero, että Diivalla ja Winstonilla voit pelastaa kaverin/tiimiläisiä (defense matrix ja kupla). Hammondilla saat itsellesi kestävyyttä. Kumpi on oleellisempi asia tankin perspektiivistä katsottuna?

Ja kun hammondin damage output on suhteellisen pientä, sekä (pääsääntöisesti) yhteen targettiin kohdistuvaa, se ei ole tiimitaisteluissa mitenkään ykkös prioriteetin targetti.
 
Twitchissä on tällä hetkellä menossa Etelä-Korean ja Korean Contenders S2 voittajien välinen näytösottelu. Vähän esimakua tällä viikolla alkavaan World Cuppiin ja Suomihan pelaa juuri tuossa Korean lohkossa. Ottelut tulee suorana myös yle areenalta suomenkielisellä selostuksella.



Tuo Korean contenders S2 finaali oli kyllä parasta esport OW:tä tälle kesälle. Siinä mentiin BO7 matsissa kahdeksanteen mappiin asti koska yksi seitsämästä oli tasapeli.
 
Mulla on kokonaan mennyt ohi tuo hammondin adaptive shieldi et se on 100+100/vihollinen 7m alueella, tuohan on tosi tehokas esim. gravitonin lähellä.

Tänään on tullut uus pätsi liveen ja summer games eventti alkanut. Muutokset taitaa olla aika identtisiä niihin mitä oli jo PTR:llä testauksessa, omaan silmään osu uutena tietona tuo että Anan nanon range on kasvanut 30m->40m.


Nyt vois alkaa taas Luciota pelaamaan enemmän. :tup:

Jos heittää biotic grenaden ennen nanoboostia nostaako se tuota heal-efektiä 300>450?
 
Hammond on vittumainen kyllä kun on niin kestävä ja liukas. Mutta Hogilla sen voi pysäyttää, yleensä vielä kun nappaa koukulla pallon takasi niin se heittää paniikkiultin hölmössä paikassa.

Ärsyttää itselläkin että marsu on "tankki" . LFG kautta jos on forced roles niin se on ihan hyödytön kaveri Zaryalle. Yleensä ne marsut pyörii siellä täällä vihujen takana eikä ole kaveria ottamassa damagea naamaan. Mutta eipä se muuhunkaan ryhmään sovellu.

Eniten ärsyttää silti Brigitte. Se tuntuu olevan täysin kuolematon ajoittain. Brigitte ryntää päälle 1v1 rallyn voimin niin ei auta juosta karkuun eikä edes aina pääse ku se liikkuu niin nopeasti. Puhumattakaan niistä jatkuvita stunneista...
 
Eniten ärsyttää silti Brigitte. Se tuntuu olevan täysin kuolematon ajoittain. Brigitte ryntää päälle 1v1 rallyn voimin niin ei auta juosta karkuun eikä edes aina pääse ku se liikkuu niin nopeasti. Puhumattakaan niistä jatkuvita stunneista...

Muutama stunnihero vielä lisää niin eihän tässä tarvitse kohta liikkua ollenkaan. Esim. deathmatchikin on välillä pelkkä "Mcree right-click"-simulaattori ja siihen vielä muutama Doomfist ja Brigitte päälle niin eihän tuo ole hauskaa pelattavaa.
 
Ärsyttää itselläkin että marsu on "tankki" . LFG kautta jos on forced roles niin se on ihan hyödytön kaveri Zaryalle. Yleensä ne marsut pyörii siellä täällä vihujen takana eikä ole kaveria ottamassa damagea naamaan. Mutta eipä se muuhunkaan ryhmään sovellu.

Olisi hyvä jos noihin LFG tiimeihin jätettäisiin yleisesti 2-3 flex-paikkaa niin sitä voi pelata muutakin kuin 2-2-2. Tietenkin pitäis varmistaa että ne "flexaajat" (yleensä depsit) osaa pelata esim. tankkiakin tarvittaessa.
 
Olisi hyvä jos noihin LFG tiimeihin jätettäisiin yleisesti 2-3 flex-paikkaa niin sitä voi pelata muutakin kuin 2-2-2. Tietenkin pitäis varmistaa että ne "flexaajat" (yleensä depsit) osaa pelata esim. tankkiakin tarvittaessa.

Joo se on vain sitte vaarana että siellä pelataan ihan mitä sattuu, 2-2-2 on vain paras kombinaatio yleensä. Kuitenkin tarkoitus on pelata ihan jotain muuta kuin normi QP:ta missä toimivista komboista ei ole hajuakaan.
 
Muutama stunnihero vielä lisää niin eihän tässä tarvitse kohta liikkua ollenkaan. Esim. deathmatchikin on välillä pelkkä "Mcree right-click"-simulaattori ja siihen vielä muutama Doomfist ja Brigitte päälle niin eihän tuo ole hauskaa pelattavaa.
Otat Moiran ja voitat kaikki. Myös Junkrat/Hanzo on kovia DM heroja. Ikinä en ole tuolla kokenut McCreen stunneja ongelmaksi kun osaa pitää hieman etäisyyttä. Sen sijaan osaavat Doomfistit pistää kyllä nopeasti kasetin jumiin.
 
Muutama stunnihero vielä lisää niin eihän tässä tarvitse kohta liikkua ollenkaan. Esim. deathmatchikin on välillä pelkkä "Mcree right-click"-simulaattori ja siihen vielä muutama Doomfist ja Brigitte päälle niin eihän tuo ole hauskaa pelattavaa.


Äläs ny, ainakin OW world cupin Team Usan valmentajan mukaan tankeil varsinkin hauskaa scrimmeis ks. kuva.

upload_2018-8-14_14-20-55.png



Itse olen tosin kanssa sitä mieltä, että liiat stunit pilaavat pelin usein, mutta toisaalta liian hyvä mobility pilaa sen myös. Tracerille ei olisi juuri hard counteria ilman Brigitteä ja korkealla tasolla varsinkin OWL:ssä nähtiin, että hyvät Tracerit kantavat pelit harteillaan usein, jos saavat tehdä mitä tykkäävät.
 
Tracerille ei olisi juuri hard counteria ilman Brigitteä ja korkealla tasolla varsinkin OWL:ssä nähtiin, että hyvät Tracerit kantavat pelit harteillaan usein, jos saavat tehdä mitä tykkäävät.

Monesti tulee juuri supporttia pelatessa vaihdettua brigitteen jos vihollisen tracer flankkaa koko ajan, pari kertaa tappaa sen niin ne yleensä vaihtaa johonkin muuhun. :)
 
Ei ole pahempaa vastusta kuin joku GM+ tracer-main. Siinä mielessä hyvä että on Brigitte, että on ees jotain jolla voi pistää hanttiin... ja silloinkin pitkälti kiinni siitä että onko oma tiimi viel pelissä mukana.
Ikävempi juttu sit on miten nää kaikki stunnit ja knockbakit on tehny reinhardtilla pelaamisesta ikävää. Monesti tuntuu että sitä on vaa joku vihollisten lentopallo ku pelaa reiskaa.
 
Jeff Kaplan sanoi:
In the past week, Attackers win 42.88%. We always try to balance toward a 50/50 win rate. We have some minor tweaks we can make to bring the map more in line. We were looking at it late last week and early this week. While it’s not perfect, it’s also not hugely out of line.

Rialtoon pitäisi ilmeisesti olla tulossa pieniä muutoksia. Ihan mukava mappihan tuo on mutta itsekin huomannut että sitä on helpompi puolustaa kuin hyökätä. Varsinkin alussa kun payload tulee siihen ensimmäiseen mutkaan niin sitä kohtaa on monesti onnistunut puolustamaan yliajalle tai loppuun asti.
 
Minusta Rialto on ihan hyvä, ainoa minkä siihen kaipaa on flänkkäysreitti sen sillan jälkeen. Siinä on mentävä melkein yhdestä putkesta läpi, toki on siinä se pieni ovi yläkerrassa mutta se on ihan sen pääreitin vieressä. Sieltä sillan jälkeen oikealta portaita ylös voisi päästä sinne satamaan.

En oo kokenut että puolustus on helpompaa ku hyökkäys. Zaryalle tosi hyvä mäppi.
 
Onhan tuossa tällä hetkellä kolme reittiä yhteensä, harvemmin vaan näkee kenenkään käyttävän tuota vasenta laitimmaista reittiä jolla pääsisi noiden kahden muun choken taakse.

rialto.jpg
 
Tarkoitan sitä toista siltaa ekan pointin jälkeen, siitä se on melkein pelkkää putkea toisellr pointille.
 
Niin se silta, sitä on oikeastaan kaikista helpoin tällä hetkellä puolustaa kun se on semmonen pitkä putki. Periaatteessa jos pääsisi heti sen sillan jälkeen kumpaan tahansa rakennukseen vasemmalla tai oikealla niin se toisi lisää suojaa hyökkääjille.
 
T. Onkohan tämä missään tarjouksessa?
mikkelson kiitän
 
Viimeksi muokattu:
Minusta Rialto on ihan hyvä, ainoa minkä siihen kaipaa on flänkkäysreitti sen sillan jälkeen. Siinä on mentävä melkein yhdestä putkesta läpi, toki on siinä se pieni ovi yläkerrassa mutta se on ihan sen pääreitin vieressä. Sieltä sillan jälkeen oikealta portaita ylös voisi päästä sinne satamaan.

En oo kokenut että puolustus on helpompaa ku hyökkäys. Zaryalle tosi hyvä mäppi.

Sieltä talon oikealta puoleltahan pääsee useampikin kiipeävä tai lentävä flänkkeri yli kivasti.. :)
 
Noin puolella pelin heroista on mobilityä/rangea liittyä mihin tahansa flänkkiin.. ja harvoin sitä peliä yhden kaverin flänkkien varaan lasketaan.

Tai jos laskee, niin katsetta peiliin ja miettimään takuja vähän uusiksi. :)
 
No juu kyllähän sieltä oikeilla heroilla pääsee menemään vaikka seinä oisin vastassa. Onhan niitä muitakin samantyylisiä chokeja, kuten esim Hanamuran ensimmäinen pointti ja Volskayan ensimmäinen pointti.
 
Eilen ja tänään tullut compissa tasan nolla voittoa. Saatoin voittaa eilen yhden pelin, en ole varma. Vähän turhauttaa tämmöinen. Eipä noilla rankeilla tunnu olevan juurikaan merkitystä kun on joka tapauksessa niin eri tasoista porukkaa sekaisin. Ei tässä loppupeleissä edes kiinnosta enää se millä rankilla on vaan lähinnä haluaisi vain rikkoa häviöputken edes yhdellä voitolla.

E: Pistin naftaliiniin. Riitti taas vähäksi aikaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Perjantai 17.8.
klo 9:30 Suomi – Hong Kong, Yle Areena
klo 13:00 Suomi – Etelä-Korea, Yle Areena

Lauantai 18.8.
klo 9:30 Suomi – Venäjä, Yle Areena

Sunnuntai 19.8.
klo 6:00 Suomi – Japani, Yle Areena
klo 12:55 Suomi – Taiwan, Yle TV2


Tänään alkaa siis World Cupin karsinnat. Kaikki muut pitäisi ihan olla voitettavissa, mutta Korea varmaan pistää porukan nippuun. Toki NYXL oli ongelmia metan kanssa liigan lopussa ja toi Korean joukkue koostuu melkein kokonaan NYXL pelaajista et jos siellä olis ees pieni mahdollisuus :D
 
Ihan mukava kattoa suomiselostuksella mutta tuo ylen striimi ei kyllä ole lähellekkään 60fps, todella huono näin nopeatempoisessa pelissä, twitchin striimi taas on niin paljon edellä ettei pysty niitäkään yhdistämään.

edit. Nuo ylen lähetysajat ei muuten pidä paikkaansa, aamun matsi alkoi melkeen heti klo 9 ja nyt korean matsi alkaa kohta (11:40)
 
Viimeksi muokattu:
Olipa helkutin hyvä peli. Korealla oli oikeat ultit lopussa, muuten ois melko varmasti Suomi voittanut, Shaz oli aika lähellä tacvisoria just ku Fate hyppäsi päälle.
 
Ylpeä, mutta pettynyt. Niin saatanan lähellä... Joka tapauksessa "myrskyvaroitus" suomelta ja huomenna venäjää pataan. Otetaan tästä revanssi sit blizzconis :tup:
 
Torille! On se mukavaa että vuoden tauon jälkeen Suomi nähdään taas Blizzconissa :) toivottavasti päästään finaaliin asti. Suomi kyllä tarjosi parhaimmat pelit mitä tuossa Korean lohkossa oli.

Testasin tuossa viikonloppuna Overwatch-pelien analysointiin tarkotettua Pursuit-lisäohjelmaa. Tuo siis käytännössä ottaa screenshotteja pelistä 2s välein, lähettää ne palvelimelle ja sivuille ilmestyy sitten tarkemmat tiedot otteluista joita voi käyttää apuna matsien ja oman suorituksen analysointiin. Ohjelman pitäisi olla täysin Blizzardin hyväksymä koska se ei vaikuta OW:n pelitiedostoihin mitenkään ja toimii samalla tavalla kuin mikä tahansa muukin ruuduntallennusohjelma (OBS, shadowplay ym.). Sen ei myöskään pitäisi vaikuttaa pelin suorituskykyyn eli FPS:ään mitenkään, mutta se tarvitsee uppikaistaa 3 mbit/s ja jos on hidas nettiliittymä niin ne tiedot on parempi uppia vasta pelin jälkeen, ei automaattisesti sen aikana.

Ainakin tuolla pystyy seuraamaan entistä tarkemmin omaa comp -pelihistoriaa (verrattuna statistiikka -sivustoihin overbuff ja masteroverwatch) ja se toimii myös muissa pelimuodoissa (qp, arcade, customit). Tuossa on vaan tärkeää matsien jälkeen antaa niiden statsien ja sr-muutosten rullata ruudulla loppuun asti, eli ei saa lähteä pelin loputtua heti siitä pois.

Laitan tähän esimerkkinä yhden tallennetun comp-matsin tiedot, tuosta vain puuttuu vertailutiedot aikaisempiin suorituksiin kun on ensimmäinen matsi minkä tuo nauhoitti.
Pursuit | Advanced Overwatch Statistics
 
Saatiin uusi D.Va animaatio sekä uusi control mappi "Busan" joka on PTR:llä heti.



 
Viimeksi muokattu:
Mites toi PTR toimii? Vasta siirryin myös pc:llä pelaamaan pleikkarin lisäksi nii ei oo tuttu juttu. Tiedän periaatteen mut miten se ladataan ja miten se muuten toimii.
 
Mites toi PTR toimii? Vasta siirryin myös pc:llä pelaamaan pleikkarin lisäksi nii ei oo tuttu juttu. Tiedän periaatteen mut miten se ladataan ja miten se muuten toimii.
Battle.net clientissä Overwatchin kohalla vaihdat regioniksi PTR (oletuksena siinä lukee Europe). Play nappi luultavasti sitten muuttuu "Install" -napiksi joten joudut asentamaan toisen kopion Overwatchista koneellesi sitä kautta. Asennuksen jälkeen voit vaihtaa Live- ja PTR-version välillä vaihtamalla vain tuota Region asetusta.
 
Battle.net clientissä Overwatchin kohalla vaihdat regioniksi PTR (oletuksena siinä lukee Europe). Play nappi luultavasti sitten muuttuu "Install" -napiksi joten joudut asentamaan toisen kopion Overwatchista koneellesi sitä kautta. Asennuksen jälkeen voit vaihtaa Live- ja PTR-version välillä vaihtamalla vain tuota Region asetusta.
Kiitoksia! Kyllähän tuo täytyy ladata että pääsee aina testaamaan uusia juttuja.
 
Nyt ollaan pudottu platinasta jo low goldiin saakka ja huhhuh mitä sakkia tuollakin on. :dead: Joka toisessa pelissä suoraan sanoen aivotonta porukkaa (tämä siis lfg:ssä, ei solossa). Kamalasti nuoria ja lapsia jotka ei yllättäen pelaa muuta kuin depsejä ja huonosti niitäkin. Olo on melkein kuin jollain lapsenvahdilla kun joutuu sanomaan kymmenennen kerran että älä nyt oikeesti mene noin pitkälle, kuolet vaan yms. Oli suunnitelmissa päästä tällä seasonilla takaisin platinaan mutta ei näytä nyt oikein lupaavalta.
 
Viimeksi muokattu:
@L0nkero tuo LFG ei enään tarjoa sitä mitä se alkujaan oli. Alussa siinä riitti todella paljon pelaajia ja nykyään kun tiimejä etsii niin hyvin vähän se antaa vaihtoehtoja.

Viimeaikoina on tullut enemmän pelattua smurfilla kuin mainilla, pelaaminen ilman SR:n ajattelemista on vaan niin paljon mukavampaa. Pitäis vaan ottaa semmonen "PMA" ajattelutapa eikä antaa tuon pelin enään mennä tunteisiin.
 
@L0nkero tuo LFG ei enään tarjoa sitä mitä se alkujaan oli. Alussa siinä riitti todella paljon pelaajia ja nykyään kun tiimejä etsii niin hyvin vähän se antaa vaihtoehtoja.

Viimeaikoina on tullut enemmän pelattua smurfilla kuin mainilla, pelaaminen ilman SR:n ajattelemista on vaan niin paljon mukavampaa. Pitäis vaan ottaa semmonen "PMA" ajattelutapa eikä antaa tuon pelin enään mennä tunteisiin.

Itsellä tämä, en muista koska viimeksi olisin sr ajatellut.

Kuhan pelaa vaan, osaa nauttia vaikka tulisi tappio jos muuten gg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 722
Viestejä
4 496 755
Jäsenet
74 274
Uusin jäsen
Antenni ja sähkö

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom