Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En ainakaan itse ole diamond-highmasters osastolla törmännyt kantaviin supportteihin, mutta nimenomaan tracer/mccree/joskus jopa widow kyllä kantaa.
E: ja tietysti genji.
Pitää vissiin opetella pelaamaan tuota Zenia niin voisin kantaa itseni diamondiinJos katsot top ranked ladderia esim Aasiassa, niin top 10:stä pelaajasta olikohan 7 sellaista jotka pelaa eniten Zeniä. Zen ja Tracer vissiin on ne carryt tällä hetkellä.
edit: mainittakoon, että nuo kyseiset supportpelaajat saavat tiimiläisiltään tarpeeksi peeliä, että pystyvät tekemään tehtävänsä. Alemmilla rankeilla supportin pelaaminen on siksi vaikeaa, että peel on heikkoa tai olematonta.
Jos katsot top ranked ladderia esim Aasiassa, niin top 10:stä pelaajasta olikohan 7 sellaista jotka pelaa eniten Zeniä. Zen ja Tracer vissiin on ne carryt tällä hetkellä.
edit: mainittakoon, että nuo kyseiset supportpelaajat saavat tiimiläisiltään tarpeeksi peeliä, että pystyvät tekemään tehtävänsä. Alemmilla rankeilla supportin pelaaminen on siksi vaikeaa, että peel on heikkoa tai olematonta.
Mutta jos teamcomp on luokkaa 3-4 depsiä, 1-2 paskaa tankkia (nekin jotain dps-mainejä), ja yksi healer niin silloin ei ole hirveästi merkitystä kuinka hyvä support olet. Et pysty voittamaan mitään peliä yksin vaikka olisit rankkisi paras support-pelaaja.
Ite lopetin competetiven aktiivisen pelaamisen lähinnä siksi kun ei vaan jaksa pelata aina niillä samoilla tankeilla ja supporteilla. Sombralla olisi kiva pelata enemmän mutta se vaatii tiimityöskentelyä joka ei vaan useimmissa tapauksissa toimi tässä pelissä. Jätän tämän jonnesyövän taakseni.![]()
Myöskään jos olet mailman paras depsi niin et voita yhtään matsia ikinä jos kaikki tiimissäsi on täysiä nollia. Sama pätee myös tankeille. On myös pelejä joita ei voi carrytä millään mutta ne on onneksi todella harvinaisia. Itse sanoin että supporteilla on helpoin carrytä tiimi voittoon mitä tankkin tai depsin kanssa. Yleensä jos jokin depsi släkkää pahasti niin peli on vielä hyvin voitettavissa kun ei vaikuta nyt niin hirveästi. Jos tankki släkkää pahasti niin se tuottaa jo hiukan pään vaivaa. Jos taas healeri släkkää pahasti niin silloin se myös vaikuttaa pahasti jokaisen pelaajan pelaamiseen. Supportit myös aika usein tekevät valitoja ketä kuolee, ketä ei ja missä tilanteessa...
Loppujenlopuksi syy 90% omista häviöistä ja siihen ettei nouse enää ylöspäin selviää kun katsoo peiliin.
Jokaisella on häviön jälkeen peiliin katsomisen paikka, joillakin ehkä enemmän kuin toisilla. Turhautumis- ja kärsivällisyyskoehan tämä on pahimmillaan.
Itse kun pelailen GM/top500 tasolla voin kertoa että kyllä jokaisessa roolissa voi kantaa pelin. Toki jos koko tiimi aivan paskoja on asia erikseen.
Ja lähes tulkoon kaikki pelaajat ovat kyllä siinä rankista mihin kuuluvat. Normaalisti se rankin nouseminen ei ole mitään nopeeta hommaa. Itse olin ekan kauden platinassa ja noin 600 pelin jälkeen pääsin grandmasteriin ja koko sen ajan olin siinä rankissa mikä vastasi omaa tasoa.
Jos nyt välttämättä haluaa yrittää itse kantaa pelejä niin parhaita heroja siihen hommaan on Tracer, Widow, Genji ja Zen.
Sent from my PLK-L01 using Tapatalk
Muilla ongelmia yhteyksien kanssa? Itselläni peli saattaa ruveta pätkimään ja pingi nousee 1000MS -> disconnectaa ja lentää ulos. Tämä alkoi ehkä pari viikkoa sitten ja tapahtuu aika sattumanvaraisesti.
WIFI:llä pelatessa useammin. Routteri on bootattu ja dns flushia kokeiltu, ei vaikutusta.
Itsellä jäi tämä season piippuun ja ei tullut pelattua muuta kuin placementit. 2595 oli SR niistä ja sen jälkeen en ole yhtään matsia pelannut. Ensi seasonilla sitten kun nyt on taas hiljalleen ruvennut pelailemaan. Keskityn varmaan Moiraan ja Zenyattaan, sillä nuo tuntuvat itselle tällä hetkellä parhailta ja supporteista on aina pulaa. Toisaalta, QP:ssa olen hieman opetellut Orisaa ja se vaikuttaa kohtalaisen tehokkaalta monen compin kanssa.S9 loppuu ensi yönä klo.03 ja S10 alkaa tiistaina samaan aikaan. Pistetäämpä tähän vähän omia statseja tältä kaudelta (Mikk3lson's Overwatch Profile)
SR: 3012 (peak ~3400)
Matsit = 106V-124H-8T
Winrate 46,55%.
Parhaat herot (winrate >50%): Zenyatta (56%), Reinhardt (54%), Orisa (54%), Moira (51%)
Huonoimmat herot (winrate <50%): Lucio (25%), Zarya (28%), Ana (31%), Mercy (40%)
Ei nyt kauheen tyytyväinen voi olla tuohon kauteen kun tähän asti seasonit päättyneet aina paremmin tai yhtä hyvin kuin edellinen ja nyt dippasi 400sr. Pitää vissiin alkaa enempi keskittyyn niihin heroihin joilla peli sujuu parhaiten ja pienentää tota heropoolia.
Tuskin oisit ostanu pc:lle.Pistin tämän tilaukseen hetkenmielijohteesta kun cdonista sai goty ps4 version hintaan 27,95€
Pitäisikö sieltä löytyä pelaajia?
Hyvin riittää pelaajiaPistin tämän tilaukseen hetkenmielijohteesta kun cdonista sai goty ps4 version hintaan 27,95€
Pitäisikö sieltä löytyä pelaajia?
Pistin tämän tilaukseen hetkenmielijohteesta kun cdonista sai goty ps4 version hintaan 27,95€
Pitäisikö sieltä löytyä pelaajia?
Tuskin oisit ostanu pc:lle.
Tuskin ostaisi enää PC:lle kun osti jo PS4:lle.
Bridgette tuo ihan hyvää tasapainoa nykyiseen Dive-metaan ja on hauska pelata. Bridgette istuu hyvin tiimiin joka osaa liikkua yhdessä.Mitä mieltä porukka Brigittestä?
Pharahin lisäksi Brigiten counteraa Junkrat ja Bastion kohtuu tehokkaasti. Myös Soldier, sniper ja Hanzo on hyviä Brigittee vastaan high groundilta. Suurimmassa osassa 1v1 tappeluista Brigitte on todella hyvässä asemassa; siksi hänen lähelle ei mennäkkään huolimattomasti. Sama juttu kuin Reiskan tai Reaperin kanssa esimerkiksi, sä et mee niiden kanssa painimaan lähietäisyydeltä. Brigitte loistaa vain tiimin seurassa ja lähietäisyydellä, mut sitte Pharahia, splash-iskuja ja kaikkea keski-pitkänmatkan sankaria vastaa Brigitte ei mahda yksinään yhtään mitään.Voittaa helposti useimmat 1vs1 taistelut ja ainoa todellinen counter tuota vastaan vaikuttaa olevan Pharah
600 HP kilpi hajoaa hyvin nopeaa. Jos et itse pelaa DPS, niin huuda tiimille että focusoi kilpeen. Se hajoaa todella nopeaa.Omasta mielestä tuon survivabilityä pitäisi heikentää, sillä kilven 600hp tuntuu täysin kohtuuttomalta
Koko sankarin pointti on, että se on Healer-tank-hybridi. Jos sen tankitusominaisuudet ottaa pois, nii ei siitä olisi enään yhtään mihinkään. Hiilauskyvyt on ihan riittävän hyvät osaavissa käsissä. Heitettävä armori on etulinjan sankarien (tracer, genji, jne) unelma ja meleeiskuista tullut hiilinki on todella kätevä jos suinkin vaan pääsee huitomaan sillä aseella.. Samalla healingille voisi antaa jotain buffia joka tekisi tuosta enemmän puhtaasti healerin.
Brigitte on flankkerien painajainen jos se pääsee lähelle. Tracerin pystyy tappamaan combolla ilman että tracerilla on mitään mahdollisuuksia paeta. Mut toisaalta, Roadhog pystyy myös tappamaan ison osan sankareista koukku+m1+melee kombolla ja kiitettävän etäisyyden päästä joten en sinänsä näe mitään tavattoman ylivoimaista Brigitessä.Eikä tuon damagekaan lähitaistelutilanteissa ole mikään heikko
Niin tuo, tätä en kiistänyt missään vaiheessa. Brigitten idea on hauska ja se istuu hyvin moneen setuppiin. Kuitenkin, tällä hetkellä se on vain liian ylivoimainen. Ja puhun nyt yleisellä tasolla 1vs1 tilanteista enkä siitä, jolloin täydellinen 2-2-2 setup fokusoi kaiken damagen aluksi Brigitteen. Mikä tahansa hero kuolee hyvinkin nopeasti jos tiimissä on target call ja porukka noudattaa priorisointia.Bridgette tuo ihan hyvää tasapainoa nykyiseen Dive-metaan ja on hauska pelata. Bridgette istuu hyvin tiimiin joka osaa liikkua yhdessä.
Tietenkin Bastion tuhoaa kilven, sillä se tuhoaa mitä vain. Hanzo, Widow, McCree ja Soldier eivät mielestäni ole kovinkaan hyviä Brigitteä vastaan koska kilpi ei sula tarpeeksi nopeasti ja sillä voi peittää hyvin HS kulmat. Jos Brigitten kilpeä pommitetaan long rangelta niin tuskin Brigitte jää paikalleen odottamaan kilven sulamista vaan tällöin hän luonnollisesti siirtyy pois tulilinjalta. Ainoa jota vastaan kilpi ei kunnolla suojaa on Pharah ja tästä syystä pidän sitä parhaana counterina Brigittelle.Pharahin lisäksi Brigiten counteraa Junkrat ja Bastion kohtuu tehokkaasti. Myös Soldier, sniper ja Hanzo on hyviä Brigittee vastaan high groundilta. Suurimmassa osassa 1v1 tappeluista Brigitte on todella hyvässä asemassa; siksi hänen lähelle ei mennäkkään huolimattomasti. Sama juttu kuin Reiskan tai Reaperin kanssa esimerkiksi, sä et mee niiden kanssa painimaan lähietäisyydeltä. Brigitte loistaa vain tiimin seurassa ja lähietäisyydellä, mut sitte Pharahia, splash-iskuja ja kaikkea keski-pitkänmatkan sankaria vastaa Brigitte ei mahda yksinään yhtään mitään.
Kuten sanoin, jos depsejä on useampi niin kilpi kyllä tippuu. 1vs1 tilanteessa se ei tipu.600 HP kilpi hajoaa hyvin nopeaa. Jos et itse pelaa DPS, niin huuda tiimille että focusoi kilpeen. Se hajoaa todella nopeaa.
Edelleen ongelma on liian kova survivability joka on supporteista pelin paras. Mielestäni se on huomattavasti parempi kuin vaikka Moiralla, joka on muutenkin vaikeasti tapettava. Vertaa huviksesi vaikka Zenyatan ja Brigitten survivabilityä vaikka kyseessä onkin täysin erilaiset herot.Koko sankarin pointti on, että se on Healer-tank-hybridi. Jos sen tankitusominaisuudet ottaa pois, nii ei siitä olisi enään yhtään mihinkään. Hiilauskyvyt on ihan riittävän hyvät osaavissa käsissä. Heitettävä armori on etulinjan sankarien (tracer, genji, jne) unelma ja meleeiskuista tullut hiilinki on todella kätevä jos suinkin vaan pääsee huitomaan sillä aseella.
Niin on. Esim Shield Bashilla ei tarvitse edes osua vastustajaan ja siitä huolimatta se stunnaa sen. Mm. tämä olisi niitä asioita jotka tulisi korjata. Mitä Roadhogiin tulee niin sillä koukulla pitää nyt aluksi osua. Lisäksi CD on 8sek kun taas Brigitten Shield Bashissa se on 5sek.Brigitte on flankkerien painajainen jos se pääsee lähelle. Tracerin pystyy tappamaan combolla ilman että tracerilla on mitään mahdollisuuksia paeta. Mut toisaalta, Roadhog pystyy myös tappamaan ison osan sankareista koukku+m1+melee kombolla ja kiitettävän etäisyyden päästä joten en sinänsä näe mitään tavattoman ylivoimaista Brigitessä.
Voi olla mutta tuskin olen ainoa jonka mielestä se on ylivoimainen.Kaikki "ongelmat" Brigiten kitissä tiivistyy vaan siihen, että pelaajat ei vain vielä osaa pelata häntä vastaan.
Brigiten Rocket Flair lyö 35dmg 6m päähän (1 swing per 0.6sek) ja Reinhartin Rocket Hammer lyö 75 dmg 5m päähän (1 swing per 0.9sek). Tämä ei ole se ongelma vaan lisäksi Brigitellä on tuo Shield Bash joka tekee 50dmg 6m päähän ja tämän lisäksi se stunnaa vastustajan 1sek ajaksi. Whip shot lyö sitten 70dmg ja peräti 20m päähän. 5-10m rangelta tulee kohtalaisen voimakas knockback.Tekeekö tuo nyt paljonkin enemmän lämää tai pidemmälle kuin Reiska. Kyselen lähinnä kun tykkään Tracerilla pelailla ja lempipuuhaani on keskeyttää Reiskan eteneminen deffulle.
Shield Bashilla ei tarvitse edes osua vastustajaan ja siitä huolimatta se stunnaa sen. Mm. tämä olisi niitä asioita jotka tulisi korjata.
Miksi se on huono juttu, että Support hero voi pitää itsestään huolen? Nyt kun healereitten seassa pyörii Brigitte niin hiilerit ei olekkaan enään niin helppoa ruokaa sivusta ja takaa puskeville Genjeille, Tracereille ja apinoille. Lisäksi, mikään ei pakota hakemaan Brigitten kohdalla sitä 1v1:tä. Et halua Roadhogiakaan 1v1 suurimmalla osalla sankareista, vaan kiva ois jos joku tiimitoveri olisi messissä.Ja puhun nyt yleisellä tasolla 1vs1 tilanteista enkä siitä, jolloin täydellinen 2-2-2 setup fokusoi kaiken damagen aluksi Brigitteen
Jos se ei kestäisi 1v1 tilannetta, niin eihän siitä olisi yhtään mihinkään tiimitappelussa. Ei Brigitte saa esim. Soldieria hengiltä, ellei sitten Soldieri vain tönötä paikoillaan nappi pohjassa ihmeitä odottelemassa. Itse näkisin niin, että "puhtaasti" 1v1 tilanteessa, Brigitte pitää vain kitee hengiltä. Jos hän ei pääse lyömään, niin ei hän myöskään voi healia saatika tehdä damagea. Shield bashin range on sama/lähelle sama kuin melee iskulla. Bashia voi käyttää nopeampaa lähestymiseen, mutta suurimmalla osalla dps-sankareista on jokin movementtiskilli millä voi kasvattaa etäisyyttä.Kuten sanoin, jos depsejä on useampi niin kilpi kyllä tippuu. 1vs1 tilanteessa se ei tipu
Edelleen ongelma on liian kova survivability joka on supporteista pelin paras. Mielestäni se on huomattavasti parempi kuin vaikka Moiralla, joka on muutenkin vaikeasti tapettava. Vertaa huviksesi vaikka Zenyatan ja Brigitten survivabilityä vaikka kyseessä onkin täysin erilaiset herot.
Et ole yksin, kansainvälisiltä keskustelupalstoilta löytyy hyvin paljon keskustelua aiheesta.Voi olla mutta tuskin olen ainoa jonka mielestä se on ylivoimainen
Juuh, sanoisin itekki että pelataan nyt ensin 2-4 viikkoa ja katotaan sitten missä jamassa ollaan. Ku muistelee taaksepäin aikasempia sankarijulkasuja (moira, doomfist, orisa..) niin kaikissa heroissa on ollut jotain ylivoimasta mikä on ärsyttänyt pelaajia alkuvaiheessa, mutta ajan kanssa niihin on totuttu (DF tosin on poikkeus, sen kanssa on sotkettu aika paljon).Pitää nyt vaan toivoa että blizzu ei nerfaa tuota hahmoa liikaa, ettei käy niinkuin doomfistille ja hahmosta tulee aivan kelvoton moneksi kuukaudeksi. Se että Brigitte on suora counteri Tracerille ja aika kova myös Genjille tietää että valitusta tuosta hahmosta tulee riittämään
Loistavaa. Itsellä on aika herkkä reporttisormi ja periaatteessa joka päivä saa reportata muutaman pelaajan, niin compissa kuin QP:ssakin. Yleensä pelin käynnistäessä tulee viesti, että reportti on johtanut jatkotoimenpiteisiin. Ehkä se community siitä siistiytyy.Blizzard on taas vähän koventanut rangaistuksia loukkaavan chatin käytöstä (koskee myös voicea).
Player Behavior in Overwatch
Aikaisemmin siitä sai rangaistukseksi hiljentämisen ja toistuvat rikkojat pidemmän ja pidemmän ajan hiljennyksen. Nyt toistuvat rikkojat saavat suoraan ajallisen pelikiellon ja jos jatkavat niin lopulta bannit koko peliin.
Ihan hyvä vaan että koventavat noita rangaistuksia. Suoranaiset trollit on jo huomattavasti vähentyneet pelistä ja nykyään suurin osa huonosta käytöksestä on vaan tuota vittuilua chatissa tai voicessa.
Myös "avoid as teammate" ominaisuutta aiotaan laajentaa 2-pelaajasta ylöspäin sitten kun blizzard on varma sen toimivuudesta.
Joo. QP:ssa ja Arcadessa saatavilla.Tuliko uus kartta jo?
Tuo on kyllä erikoista pudottaa johonkin hahmoon tarvittavaa taitotasoa. Muutenkin blizzardin viimeksi julkaisemat herot eivät ole kovin vaikeasti pelattavia.En oikein tiedä mitä mieltä olisin tuosta Lucion wallridebuffista. Jotenkin tuntuu että Blizzard otti siitäkin melkein kaiken "taidon" pois kun nyt wallride ei keskeydy käytännössä koskaan. Moni Luciomain varmasti tyytyväinen kun käyttänyt aikaa ja vaivaa että pystyy wallrideämään kolme seasonia putkeen ja nyt kuka tahansa bronzessa oleva pystyy melkein samaan syöden samalla voileipää
OW:n pelaaminen on kyllä yhtä vuoristorataa.
Yhtenä päivänä kaikki matsit on todella hyviä: huippu kommunikaatio tiimissä, tasaisia pelejä (ei ylijuoksuja), Volskaya 6-5, Horizon 6-5...älytöntä väätöntä ja todella makeita voittoja.
Sitten toisena päivänä on attack torbia, 4-5 depsiä, kommunikaatio on olematonta ja jos on niin sekin on vittuilua jollekkin....just sellasia pelejä et ei tee mieli pelata lisää.
SR on tällä hetkellä 3100, ei mitään eroa platinaan vaan tuo on jostain kellonajasta ja kuunasennosta kiinni että minkälaisia tiimikavereita saa.
Ilmeisesti sieltä on tulossa Analle 14 panoksen lipas, kymmenen sijaan. Toivovat että sillä sen heal potentiaali nousee lähemmäs muita.Pelasin pari peliä QP:ssa Hanzolla ja täytyy sanoa että tuntuu pelottavan hyvältä. Osaavat pelaajat saavat tällä varmasti aikaisempaa enemmän tuhoa aikaan ja myös osaamattomissa käsissä ainakin kilvet sulaa kovaa vauhtia. Lucion wallridea en vielä kokeillut, mutta homma on tullut videoista kyllä selväksi. Nyt vain odotellaa että mitä Analle keksitään. Yksi pelin vaikeimmista heroista ja siitä huolimatta hyvin usein Zen/Moira/Mercy tuntuu paremmalta vaihtoehdolta Analle.
Tuon lisäksi ammukset menee läpi tiimiläisistä joilla on täysi health. Esim yrität hiilata kaukana olevaa genjiä, mutta edessä olevan tankin iso hitbox imasee ne itseensä vaikka on "full health" niin tuon pitäisi muuttua. Tuo vaan tietää sitä että Anan osumatarkkuus tulee muuttumaan radikaalisti kun täysissä voimissa olevasta tiimiläisestä menee ohi.Ilmeisesti sieltä on tulossa Analle 14 panoksen lipas, kymmenen sijaan. Toivovat että sillä sen heal potentiaali nousee lähemmäs muita.
Ei millään herolla ole 100% pickratea pro-peleissä. OWL esimerkkinä D.Va on pelatuin hero, sitten Zen, Wiston ja neljäntenä Tracer. Eihän kaikilla tiimeillä ole edes aina hyviä tracer pelaajia.Niin no, eiks Tracerilla ole joku 100% pickrate pro-peleissä?
Tuota Tracerin Pulse Bomb damagen pienennystä (400->300) en ymmärrä. Kokonaisuudessaan Tracer ollut varmaan pelin tasapainoisin hero ja ei tuo Pulse Bomb mikään ylivoimainen ole ollut.