Overwatch (PC, PS4, Xbone)

No nyt alkaa tapahtumaan. Voi olla että tämä peli ei menekään vielä naftaliiniin.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Vai onko sittenkin aprillipila? :D



No voi perse, menin ja katsoin koko videon ja olin innoissani, sitten katsoin alhaalta ne lähteet.

Huahuhahhaha aprillia, funny stuff.
 
OWL:ssä taas astetta suurempaa paskamyrskyä kun Boston Uprisingin Jonathan "DreamKazper" Sanchez on väitetysti lähetellyt kikkelinkuvia 14-vuotiaalle tytölle ja pyytänyt tältä alastonkuvia tietäen hänen alaikäisyydestään. DK itse on 21v joten varmasti lentää liigasta ulos jos väitteillä on yhtään todenperää ja eikös tuo ole USA:ssakin tuomittava rikos.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Suomi on ilmeisesti lisätty nyt listaan maita jotka saa tokeneita OWL live-striimien katsomisesta. Eli jokaista mappia kohtaan 1 tokeni. Tarkoittanee yhdessä illassa max. 15 tokenia, väh. 12.

9 iltaa pitää kattoa putkeen niin on tarpeeksi tokeneita yhteen skiniin.
 
Muilla ongelmia yhteyksien kanssa? Itselläni peli saattaa ruveta pätkimään ja pingi nousee 1000MS -> disconnectaa ja lentää ulos. Tämä alkoi ehkä pari viikkoa sitten ja tapahtuu aika sattumanvaraisesti.
WIFI:llä pelatessa useammin. Routteri on bootattu ja dns flushia kokeiltu, ei vaikutusta.
 
Muilla ongelmia yhteyksien kanssa? Itselläni peli saattaa ruveta pätkimään ja pingi nousee 1000MS -> disconnectaa ja lentää ulos. Tämä alkoi ehkä pari viikkoa sitten ja tapahtuu aika sattumanvaraisesti.
WIFI:llä pelatessa useammin. Routteri on bootattu ja dns flushia kokeiltu, ei vaikutusta.
Mulla sattu kanssa toissapäivänä pariinkiin otteeseen disconnecti kun netti meni solmuun. Huomaa pelissä ensin melkoset jojoefektit ja pingi on jossain 100-180 välillä ennen kuin katkeaa. Mutta mulla se ongelma oli omassa päässä tai Telialla koska ei mikään muukaan nettipalvelu silloin toiminut kun pätkäsi poikki. Jos vika olisi Blizzardin:n päässä niin kaiken muun pitäisi toimia silti. Itellä on Telian kaapelinetti 100/5M ja 99% ajasta toimii ongelmitta. Ärsyttää kyllä tuollaset lyhyet pätkimiset kun ei tiedä onko vika omissa laitteissa vai Telialla.
 
Mulla sattu kanssa toissapäivänä pariinkiin otteeseen disconnecti kun netti meni solmuun. Huomaa pelissä ensin melkoset jojoefektit ja pingi on jossain 100-180 välillä ennen kuin katkeaa. Mutta mulla se ongelma oli omassa päässä tai Telialla koska ei mikään muukaan nettipalvelu silloin toiminut kun pätkäsi poikki. Jos vika olisi Blizzardin:n päässä niin kaiken muun pitäisi toimia silti. Itellä on Telian kaapelinetti 100/5M ja 99% ajasta toimii ongelmitta. Ärsyttää kyllä tuollaset lyhyet pätkimiset kun ei tiedä onko vika omissa laitteissa vai Telialla.

Toisella koneella netti toimii normisti, eli tässä tapauksessa netti ei katkea. Aika monella näyttää olevan sama ongelma kun laitto googleen "Overwatch 2018 lag" :D
 
Toisella koneella netti toimii normisti, eli tässä tapauksessa netti ei katkea. Aika monella näyttää olevan sama ongelma kun laitto googleen "Overwatch 2018 lag" :D
Ei tullut tarkistettua että toimiko netti muilla laitteilla, mutta samalla koneella tosiaan ei toiminut mikään hetkeen. Windowsin vianmääritys antoi vain "Windows ei pysty tunnistamaan välityspalvelimen asetuksia automaattisesti". Laitoin tuon jälkeen ite manuaalisesti DNS asetukset reitittimeen (1.1.1.1) eikä sen jälkeen ole vielä pätkässyt poikki. Aika erikoista jos koneen netti vois mennä OW:n takia solmuun.

Minkälaista pingiä teillä muuten normaalisti OW antaa? Mulla pyörii 60-70 välillä.
 
Ei tullut tarkistettua että toimiko netti muilla laitteilla, mutta samalla koneella tosiaan ei toiminut mikään hetkeen. Windowsin vianmääritys antoi vain "Windows ei pysty tunnistamaan välityspalvelimen asetuksia automaattisesti". Laitoin tuon jälkeen ite manuaalisesti DNS asetukset reitittimeen (1.1.1.1) eikä sen jälkeen ole vielä pätkässyt poikki. Aika erikoista jos koneen netti vois mennä OW:n takia solmuun.

Minkälaista pingiä teillä muuten normaalisti OW antaa? Mulla pyörii 60-70 välillä.

Normisti 20-30MS, muissa peleissä kans parhaimpia pingejä servulla. Esim csgo:ssa "5". Itse olen sitä mieltä, että OW on huonosti optimoitu ja juuri peli aiheuttaa tämän.
 

Vois alkaa taas enemmän pelaamaan Mei:tä ja Reaperikin sai aika hyvät buffit myös.

D0uUC5r.png


Saa nähdä mitä kummaa Blizzard keksii Symmille (julkastaan kesällä). Kuvasta päätellen teleportti ei oo enään ultimate koska 6% uptimellä tuskin saa 31 pelaajaa teleportattua.
 
Hieman harmittaa tuo Zenyatan nerffi. Kävin parit QP:t pelaamassa tässä kuukauden totaalitauon jälkeen ja tuntui ihan eri herolta.
 
Uusin patchi on yli 21 gigaa, ilmeisesti uudelleenpakattu koko peli että pysyy jatkossa päivitysten koot pienempinä.

Harmi että nuo PvE muodot on vaan parissa eventissä vuodessa, olis mukava joskus normipeliin kyllästyneenä pelata niitäkin.

Hieman harmittaa tuo Zenyatan nerffi. Kävin parit QP:t pelaamassa tässä kuukauden totaalitauon jälkeen ja tuntui ihan eri herolta.
Itekkin oon yrittäny taas pelata Zeniä viime aikoina enemmän, mutta nyt tuo fire raten muutos tuntuu et se hankaloittaa elossa pysymistäkin flankkereita vastaan eikä muissakaan tilanteissa saa yhtä hyvin tappoja sillä. Supporteissa ei oikeen ole tällä hetkellä semmosta mukavaa heroa jota haluais mainata, Moiraankin kyllästy kun ei se sovi varsinkaan dive herojen kanssa yhteen (winston, tracer, genji...).
 
Hieman harmittaa tuo Zenyatan nerffi. Kävin parit QP:t pelaamassa tässä kuukauden totaalitauon jälkeen ja tuntui ihan eri herolta.
Meikäläisen mielestä tuo Zenin nerffi on kyllä justified. Instant kuolemiset rightclickeihin on tuonut samantasoista turhautumista kuin Hanzon scattereihin kuoleminen. Kovasti nähnyt samaa turhautumista useampien propelaajien striimeissä, niin en ole yksin tämän hajoiluni kanssa.
Plus tuossa pelailin itse toisella accountillani tosiaan placementit masteriin ja kyllä siellä itse Zeniä pelatessa huomasi, että right clickillä sai turhan helppoja pickejä ja järkyttävää damagea kaukaakin kun ei ole juuri damagessa falloffia.
 
Asensin pelin uudestaan puolentoista kuukauden totaalitauon jälkeen. Eipä tuo comp näytä yhtään sen paremmalta kuin aikaisemminkaan, pelit voi olla ihan mitä tahansa vitunmoisesta kurasta älyttömän helppoihin stomppeihin. Throwaajia tai trolleja ei ollut juurikaan, vain pari Hanzoa jotka eivät suostuneet vaihtamaan ja joku alkoi throwaamaan kun ei pitänyt herovalinnastani.

E: Ääh, ei tätä jaksa. Taidan pistää takaisin naftaliiniin. Voisi pitää asennettuna jotta voi edes satunnaisesti pelata kavereiden kanssa mutta kyllä mun OW:t taitaa olla suurimmalta osin pelattu.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli testattua tuossa pe-la välisenä yönä jättää OWL striimi yöksi päälle ja kyllähän sieltä 13 tokenia napsahti kun seuraavana päivänä kirjautu peliin. Siinä mielessä vähän huono että muina päivinä paitsi lauantaina nuo striimit alkaa vasta 1-2 välillä aamuyöstä eli silloin pitäis kuitenkin olla hereillä tai herätä laittamaan striimi päälle ja jättää yöksi. Ei tuossa nyt oikeen taida olla mitään järkeä noin pienien tokenimäärien takia kun ei nuo faniskinit niin paljon kiinnosta että joka yö valvoisi tai jaksaisi herätä niiden takia. Muutenkin on OWL-kiinnostus laskenut stage 3:n aikana huomattavasti, ei ole jaksanut VODeja katsoa vaan vilkuillut suoraan tuloksia ja katsonut youtubesta koosteita enimmäkseen.

Tuo Mein buffi on ollut ihan hyvä mitä tässä nyt muutaman pelin on päässyt sitä testaamaan, ihan loistava se että sitä jäädytystä ei voi nyt toinen pelaaja blokata vaan siinä jäätyvät kaikki siihen sisään jäävät. Mei on siis entistä parempi viivyttelytaktiikoissa.

Myöskin reaperin buffi on toiminut hyvin mutta tuon Wraith Formin kanssa tulee töpeksittyä kun ei muista että se on niin helppo peruuttaa nykyisin, eli tulee monesti vahinkoperuutuksia liian aikaisin. Aseiden lataamiseen se on ihan huippu silloin kun ei tartte pakomahdollisuutta.

Asensin pelin uudestaan puolentoista kuukauden totaalitauon jälkeen. Eipä tuo comp näytä yhtään sen paremmalta kuin aikaisemminkaan, pelit voi olla ihan mitä tahansa vitunmoisesta kurasta älyttömän helppoihin stomppeihin. Throwaajia tai trolleja ei ollut juurikaan, vain pari Hanzoa jotka eivät suostuneet vaihtamaan ja joku alkoi throwaamaan kun ei pitänyt herovalinnastani.

E: Ääh, ei tätä jaksa. Taidan pistää takaisin naftaliiniin. Voisi pitää asennettuna jotta voi edes satunnaisesti pelata kavereiden kanssa mutta kyllä mun OW:t taitaa olla suurimmalta osin pelattu.

Ootko kokeillut sitä uutta "avoid as teammate" ominaisuutta? Saa ihan hyvin blokattua pari tyyppiä tulemasta seuraaviin matseihin. Tuokin on periaatteessa vain pieni laastari isompaan ongelmaan.

Tuntuu et aika yleinen mielipide ow:n foorumeilla on se et peliin pitäis saada se roleque systeemi. Trollaajat on saatu aika hyvin kuriin report systeemin uudistamisella ja rangaistusten kiristämisellä, mutta peli on edelleen täynnä one trickejä ja niitä jotka ei yksinkertaisesti suostu pelaamaan tiiminä jolloin noita ylijuoksuja tapahtuu kun toisella joukkueella yhteistyö toimii.
 
Ei sen OWL striimin tarvii olla edes päällä ja silti tulee ne pointsit. Striimi pauselle ja chat pois päältä, niin ei haittaa vaikka olis koko ajan välilehti auki.
 
Ootko kokeillut sitä uutta "avoid as teammate" ominaisuutta? Saa ihan hyvin blokattua pari tyyppiä tulemasta seuraaviin matseihin. Tuokin on periaatteessa vain pieni laastari isompaan ongelmaan.

Tuntuu et aika yleinen mielipide ow:n foorumeilla on se et peliin pitäis saada se roleque systeemi. Trollaajat on saatu aika hyvin kuriin report systeemin uudistamisella ja rangaistusten kiristämisellä, mutta peli on edelleen täynnä one trickejä ja niitä jotka ei yksinkertaisesti suostu pelaamaan tiiminä jolloin noita ylijuoksuja tapahtuu kun toisella joukkueella yhteistyö toimii.

Tuo ominaisuus on ihan yhtä tyhjän kanssa, mahdollisuudet siihen että joutuisit pelaamaan samojen pelaajien kanssa uudestaaan ainakaan pienellä aikavälillä ovat muutenkin erittäin pienet.

Rankki on pudonnut kolmessa päivässä yli 300sr (277x>24xx) enkä usko että voin syyttää siitä täysin itseäni. Äskenkin yhdessä pelissä oli koko pelin ajan depseinä instalockatut Hanzo ja Junkrat jotka eivät pyynnöistä huolimatta edes yrittäneet ottaa countereita esim. vihollisen Winstonille joka rellesti koko pelin ajan täysin vapaasti. Sitä alemmas rankki laskee sitä enemmän ihmiset tuntuu vain pitävän hauskaa tosissaan pelaamisen sijaan, ainakin keskimäärin.
 
Itse en ole komppia jaksanut tällä seasonilla pelata, placementteja lukuunottamatta. Itseasiassa pidin koko pelistä kohtalaisen pitkän tauon, jolloin en pelannut ainuttakaan matsia. Nyt viikon verran hakannut QP:ta ja ihan hyvältä tuntuu. Birgitte vaikuttaa kohtalaisen voimakkaalta ja uumoilen, että jossain vaiheessa nerfhammer pamahtaa. Mein ja Reaperin buffit ovat hyviä, Zenyatan nerffistä en ole saanut vieläkään kiinni. Periaatteessa olen pelannut compissa pelkästään Moiraa/Zeniä niin tuon nerffin jälkeen pelaaminen on tuntunut erittäin takkuiselta. Tappoja ei tule ja 1vs1 tilanteet hävitään.

Mitä tulee comppiin niin itse en jaksa enää siitä stressata. Siinä on niin paljon asioita joihin et itse voi vaikuttaa, joten parasta on vain pelata omaa peliä ja toivoa parasta. Onetrickit ja trollit toki vituttaa, mutta mitäpä niille itse voi. Ei mitään. Jotain uudistusta tuo comppi kyllä kaipaisi, mutta en tiedä onko "role queue" kovinkaan hyvä idea. Sehän pakottaisi pelin 2-2-2 metaan ja erikoisuudet jäisivät pois. Muutaman kerran olen päässyt matsissa vetämään OWL:n innoittamana 4 tank - 2 healer compilla ja tuolla yllätettiin vastustajat housut kintuissa. Useimmiten 2-2-2 on paras, välillä voidaan uhrata yksi tankki ja tilalle otetaan tarpeen mukaan DPS.
 
Eipä tuo role queue mitään välttämättä korjaisikaan. Silloin ihmiset saisivat kyllä pelata niillä hahmoilla joilla haluavat/osaavat pelata mutta se ei estäisi ketään esimerkiksi laittamasta omaa hauskanpitoaan kaiken muun edelle, esim. jos joku pääsee depsiksi ja haluaa pelata vaikka pelkällä Hanzolla riippumatta siitä millä vihollinen pelaa niin kukaan tai mikään ei voi estää tätä pelaajaa tekemästä niin vaikka se kuinka vaikeuttaisi voittoa. Comppia on mahdotonta fixata kokonaan ja paras neuvo tähän on että jos et pidä pelistä/pelimuodosta älä pelaa sitä. Itse lopetin (aktiivisen) pelaamisen koska pelikokemus alkoi olemaan suurimmalta osin pikemminkin hermojakoetteleva kuin nautinnollinen.
 
Tuli pidettyä muutaman viikon tauko mutta eipä auttanut mitään. Tällä kaudella tuli molemmat tilit pelattua +3000 sr paremmalle puolelle, kun putosi takaisin 2500 tasolle niin siitä se tauko alkoikin. Ihan sama pelaako depsiä, tankkia vai healia, niin aina joutuu kantamaan. Tuskin peliä tulee poistettua, ehkä sitä joskus käy muutaman pelin hanzolla hakkaamassa. Hassua että hanzolla osuu pirusti paremmin kun on pieni kiukku päällä, tuntuu että jokainen heilautus löytää kohteensa, vaikka ei kaikista pääosumaa tulisikaan.
 
Jotain uudistusta tuo comppi kyllä kaipaisi, mutta en tiedä onko "role queue" kovinkaan hyvä idea. Sehän pakottaisi pelin 2-2-2 metaan ja erikoisuudet jäisivät pois.
Voisihan se roleque toimia niinkin että se etsisi tiimiin sen 1/1/1 niin sillä varmistettaisiin että on aina väh. yksi tankkipelaaja ja 1 supportti. Kyllä tuohon varmasti joku järkevä systeemi keksittäis jos blizzard vaan lähtis kehittämään sitä peliin.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Nähtävästi competitive deathmatch toteutuu sittenkin. :think:
 
Itsekin pelasin pelkät placementit (platinaan, olikohan 2745) ja sittemmin QP:tä vääntää sen pari illassa jos jaksaa. Ei jaksa enempää panostaa. Ehkä toi uusi moodi tuo vähän lisää säpinää.
 
Itsellä kun pelaan en niin mieti niitä pisteitä, eipähän tule paha mieli, kuhan pelaa vaan.

2500-3000 tulee pelattua, sama se on jos laskee enemmän, pääsee näyttää taitojaan muille.

Jos laskee liikaa tulee sieltä helpompia vastuksia yms, qp pelattuna ehkä pari matsi ja monta sataa tuntia comppia.

Ei qp saa mitään irti.
 
@Dragono mitä luokkaa pelaat eniten? Tuntuu ettei low-platinassa ainakaan pääse näyttämään taitojaan muuta kuin depsiä pelaamalla kun se tiimin yhteistyötaso on sitä luokkaa että kaikki menee vuorotellen pointille kuolemaan.
 
Ja sitten kun noita depsipelaajia on vielä niin helvetisti.

Kerran suoritin kokeilun smurffilla (tuolloin high gold/low plat-tasolla): instalockasin jokaisessa matsissa Soldierin ja katsoin minkälaiset tiimit sen ympärille sitten rakentuu. Todella usein jonkun oli pakko ottaa kolmas tai jopa neljäs depsi vaikka jonkun supportin tai tankin sijaan. Alemmilla rankeilla tuntuu olevan paljon porukkaa joita ei vaan kiinnosta pelata muilla kuin depseillä aka. flexata joskus ja se on varmaan yksi suurimmista syistä siihen miksi moni jää jumiin platinaan tai alemmas. Ketään ei kiinnosta kehittää yleistä pelitajua ynnä muita hyödyllisiä taitoja, pelataan vain pelkät damaget ja killsit silmissä.
 
Parin kauden tauon jälkeen kävin tekee placementit pitkästäaikaa, 2400 heitti rankiksi. High Diamond - Low Master välillä seilasi ennen taukoa. Jonkunlainen decay systeemi tossa taitaa olla samaan tyyliin ku CS:GO.

Helposti se siitä nousi platinaan, mutta onhan noi pelit melkosia. Hyvä tsägä sinäänsä tuntu olevan että joka peliin saatiin kyllä about 2-2-2 eikä suurempia trollejakaan osunut, mutta voi jeesus miten surkeita pelaajia tuolla tasolla on. Täysin aivottomasti käytetään ultit miten sattuu ja missä sattuu ja milloin sattuu, painellaan yksin päälle ja räjähdetään instanttina, sun muuta perustavanlaatuista idiotismia. Vaikka miten huudat group up kun pitäisi ottaa alue takaisin, ei mitään reaktiota. Sinne porukka painelee vaan kuolemaan minuutin parin ajan ennen kun uskoo.
 
Ja sitten kun noita depsipelaajia on vielä niin helvetisti.

Kerran suoritin kokeilun smurffilla (tuolloin high gold/low plat-tasolla): instalockasin jokaisessa matsissa Soldierin ja katsoin minkälaiset tiimit sen ympärille sitten rakentuu. Todella usein jonkun oli pakko ottaa kolmas tai jopa neljäs depsi vaikka jonkun supportin tai tankin sijaan. Alemmilla rankeilla tuntuu olevan paljon porukkaa joita ei vaan kiinnosta pelata muilla kuin depseillä aka. flexata joskus ja se on varmaan yksi suurimmista syistä siihen miksi moni jää jumiin platinaan tai alemmas. Ketään ei kiinnosta kehittää yleistä pelitajua ynnä muita hyödyllisiä taitoja, pelataan vain pelkät damaget ja killsit silmissä.

Toisaalta ymmärrän kyllä näitä flexihaluttomia. On äärimmäisen tympeätä pelata supporttia tai jotain shieldtankkia jos tiimin depsit eivät yksinkertaisesti saa mitään aikaan. Tuntuu että oma pelipanos on täysin turha.
 
Toisaalta ymmärrän kyllä näitä flexihaluttomia. On äärimmäisen tympeätä pelata supporttia tai jotain shieldtankkia jos tiimin depsit eivät yksinkertaisesti saa mitään aikaan. Tuntuu että oma pelipanos on täysin turha.
Toisekseen on äärimmäisen tympeätä pelata supporttia tai shieldtankkia jos niitä ei osaa pelata. En itsekään ota ikinä Reiskaa vaikka comppi huutaisi sellaista ja tarjoudun pelaamaan Orisaa tai vaihtoehtoisesti vaikka supporttia jotta joku osaavampi pelaaja voisi ottaa sen Reiskan.
 
En tiiä kumpi on parempi/huonompi; se että osaa pelata montaa heroa kohtalaisesti vai pelkästään yhtä heroa hyvin. Ensimmäinen sopii joka tiimikokoonpanoon mutta ei kanna tiimiä voittoon keskinkertaisella suorituksellaan, jälkimmäinen joko kantaa tiimin voittoon tai sitten häviää pelin sillä että vastustaja counteeraa sen täysin.

...
Ilmeisesti Blizzard on tehnyt kaikista AI-boteista pelattavia ja joku korealainen koodari oli onnistunut valitsemaan niitä normaalipeleissäkin. Tuo bugi korjattiin aika nopeasti serveripuolelta mutta olishan se mukava pelata uprising eventtejäkin pvp-muodossa. Tuossa videossa näkee hyvin 13s kohdalla kuinka nopeasti hogi sulaa retribution eventistä tutulla tankilla.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Uusi Hanzo on melkoinen antitankki:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Jos tuo storm arrow menee liveen tuollaisenaan niin esim. Winston ei counteraa Hanzoa enää yhtä tehokkaasti sillä jää pelkän 30hp varaan jos kaikki arrowit osuvat, tosin ei Winstonin tappaminen ollut vanhallakaan Hanzolla mahdotonta.

Saa nähdä väheneekö vai lisääntyykö Hanzot competitivessa kun ei saa enää helppoja pickejä scatter arrowilla vaan täytyy oikeasti tähdätä. Itse en ole Hanzolla pelatessa koskaan nojannut liikaa scatteriin ja koittanut saada pickejä/damagea ihan tavallisilla shoteilla, jos alkoi tuntumaan siltä että ei muuten osu niin vaihdoin johonkin toiseen depsiin. En väitä todellakaan olevani mikään pro-Hanzo mutta monilla Hanzo-pelaajilla on enemmän intoa kuin osaamista Hanzolla pelaamiseen ja nyt tuo ongelma korostuu varmasti entisestään kun ei saa niitä pickejä edes scatterillä.
 
Viimeksi muokattu:
mitä järkeä on enää opetella näissä nykyisissä team-shootereissa mitään hahmoa, kun y-sukupolven foorumivalittajat saa tekijät muuttamaan pelin mekaniikkaa jatkuvalla syötöllä? Ei pelkästään OW:n ongelma, myös esim. R6S - tän vuoksi olen luopumassa moninpeleistä aika totaalisesti.
 
Saa nähdä väheneekö vai lisääntyykö Hanzot competitivessa kun ei saa enää helppoja pickejä scatter arrowilla vaan täytyy oikeasti tähdätä.
Ei mun mielestä ole ollut osaamattomat hanzot ongelma kun scatterikin vaatii yleensä osaamista että saa tankin kerralla tapettua useammin ku kerran pelin aikana. Tuo muutos tekee mun mielestä Hanzosta entistä paremman koska nythän tuolla voi tehdä varmemmin damagea kuin scatterilla ja saman verran kuin ennenkin.
 
Kyllä tuo uusi hanzo on varsin hauska pelata ainakin.

Tuon rapid firen avulla Hanzo pystyy tekemään edelleen wanhan roolinsa mukaisesti hyvää tankkien sulattamista, jos hyvä tilanne tulee:



Uusi mobilityskilli antaa mahdollisuuden jahdata tappoja paremmin ja antaa mahdollisuuksia tehdä siistejä temppuja:


Lisäksi tuo mobility on todella hyödyllinen asia olla, varsinkin tämän hetken metassa, missä dive on vielä se kovin juttu.

Hanzolla on scatterin lähdön myötä tosin yksi ongelma: Lähellä olevien vihollisten tappaminen suht varmasti on vaikeampaa. Scatterilla jalkoihin sai helppoja tappoja iholle tulevia Genjejä ja Tracereita vastaan. Nyt on vaikea päästä nopeista flankkereista eroon varmasti, ellei ole flickit kohdallaan.

Lisäksi paljon pelanneet Hanzot joutuvat treenaamaan pidemmälle matkalle ennakot aivan uudestaan tuon projectilen nopeuden muutoksen takia. Eron huomasi tuolla PTR:llä kyllä heti.
 
Toisaalta ymmärrän kyllä näitä flexihaluttomia. On äärimmäisen tympeätä pelata supporttia tai jotain shieldtankkia jos tiimin depsit eivät yksinkertaisesti saa mitään aikaan. Tuntuu että oma pelipanos on täysin turha.

Hyvä supportti carryää helposti vähän huonompiakin depsejä.
 
Kaikilla rankeilla jos pelaat zenyattaa. Moiralla voi myös kantaa oikein hyvin. Jopa mercy tiettyyn pisteeseen asti voi kantaa. Samoiten Lucio. Jos olet hyvä pelaaja sekä osaat kertoa porukalle mitä tehdä (ja manipuloida idiootteja) niin kyllä supporteilla kantaa.
 
Jos katsot top ranked ladderia esim Aasiassa, niin top 10:stä pelaajasta olikohan 7 sellaista jotka pelaa eniten Zeniä. Zen ja Tracer vissiin on ne carryt tällä hetkellä.

edit: mainittakoon, että nuo kyseiset supportpelaajat saavat tiimiläisiltään tarpeeksi peeliä, että pystyvät tekemään tehtävänsä. Alemmilla rankeilla supportin pelaaminen on siksi vaikeaa, että peel on heikkoa tai olematonta.
 
Viimeksi muokattu:
En ainakaan itse ole diamond-highmasters osastolla törmännyt kantaviin supportteihin, mutta nimenomaan tracer/mccree/joskus jopa widow kyllä kantaa.

E: ja tietysti genji.
 
En ainakaan itse ole diamond-highmasters osastolla törmännyt kantaviin supportteihin, mutta nimenomaan tracer/mccree/joskus jopa widow kyllä kantaa.

E: ja tietysti genji.

Sama täällä. Etenkin nyt tässä gold-plat välillä seilatessa parin skipatun seasonin jälkeen tuntuu täysin turhalta pelata supporttia sen 3-4 kädettömän DPS:n kanssa. Zeniä en ole edes uskaltanut yrittää jo tuon mainitun olemattoman peelin takia. Huomattavasti hyödyllisempi fiilis jää kun ottaa vaikka sen viidennen DPS:n tai Hogin ja tuhoaa pari niistä vastustajista itse.

Tuolla diamond-master akselillakaan OW urani kulta-aikana en kyllä myöskään muista nähneeni minkäänsorttisia carrysupportteja.
 
Viimeksi muokattu:
Jos katsot top ranked ladderia esim Aasiassa, niin top 10:stä pelaajasta olikohan 7 sellaista jotka pelaa eniten Zeniä. Zen ja Tracer vissiin on ne carryt tällä hetkellä.

edit: mainittakoon, että nuo kyseiset supportpelaajat saavat tiimiläisiltään tarpeeksi peeliä, että pystyvät tekemään tehtävänsä. Alemmilla rankeilla supportin pelaaminen on siksi vaikeaa, että peel on heikkoa tai olematonta.
Pitää vissiin opetella pelaamaan tuota Zenia niin voisin kantaa itseni diamondiin :D
 
Jos katsot top ranked ladderia esim Aasiassa, niin top 10:stä pelaajasta olikohan 7 sellaista jotka pelaa eniten Zeniä. Zen ja Tracer vissiin on ne carryt tällä hetkellä.

edit: mainittakoon, että nuo kyseiset supportpelaajat saavat tiimiläisiltään tarpeeksi peeliä, että pystyvät tekemään tehtävänsä. Alemmilla rankeilla supportin pelaaminen on siksi vaikeaa, että peel on heikkoa tai olematonta.

Alemmilla rankeillahan yleensä se tiimi voittaa jolla on parempi/paremmat supportin pelaajat. Hyvä supportti saa vähän paskemmankin depsin loistamaan vaikkakin ei nyt kirkkaasti mutta silleen että pärjää. Omasta mielestäni roolit jotka vaikuttavat voittoon on 1. supportit 2. tankit ja kolmantena vasta tulee depsit.
 
Mutta jos teamcomp on luokkaa 3-4 depsiä, 1-2 paskaa tankkia (nekin jotain dps-mainejä), ja yksi healer niin silloin ei ole hirveästi merkitystä kuinka hyvä support olet. Et pysty voittamaan mitään peliä yksin vaikka olisit rankkisi paras support-pelaaja.

Ite lopetin competetiven aktiivisen pelaamisen lähinnä siksi kun ei vaan jaksa pelata aina niillä samoilla tankeilla ja supporteilla. Sombralla olisi kiva pelata enemmän mutta se vaatii tiimityöskentelyä joka ei vaan useimmissa tapauksissa toimi tässä pelissä. Jätän tämän jonnesyövän taakseni. :wtf:
 
Mutta jos teamcomp on luokkaa 3-4 depsiä, 1-2 paskaa tankkia (nekin jotain dps-mainejä), ja yksi healer niin silloin ei ole hirveästi merkitystä kuinka hyvä support olet. Et pysty voittamaan mitään peliä yksin vaikka olisit rankkisi paras support-pelaaja.

Ite lopetin competetiven aktiivisen pelaamisen lähinnä siksi kun ei vaan jaksa pelata aina niillä samoilla tankeilla ja supporteilla. Sombralla olisi kiva pelata enemmän mutta se vaatii tiimityöskentelyä joka ei vaan useimmissa tapauksissa toimi tässä pelissä. Jätän tämän jonnesyövän taakseni. :wtf:

Myöskään jos olet mailman paras depsi niin et voita yhtään matsia ikinä jos kaikki tiimissäsi on täysiä nollia. Sama pätee myös tankeille. On myös pelejä joita ei voi carrytä millään mutta ne on onneksi todella harvinaisia. Itse sanoin että supporteilla on helpoin carrytä tiimi voittoon mitä tankkin tai depsin kanssa. Yleensä jos jokin depsi släkkää pahasti niin peli on vielä hyvin voitettavissa kun ei vaikuta nyt niin hirveästi. Jos tankki släkkää pahasti niin se tuottaa jo hiukan pään vaivaa. Jos taas healeri släkkää pahasti niin silloin se myös vaikuttaa pahasti jokaisen pelaajan pelaamiseen. Supportit myös aika usein tekevät valitoja ketä kuolee, ketä ei ja missä tilanteessa...

Loppujenlopuksi syy 90% omista häviöistä ja siihen ettei nouse enää ylöspäin selviää kun katsoo peiliin.
 
Myöskään jos olet mailman paras depsi niin et voita yhtään matsia ikinä jos kaikki tiimissäsi on täysiä nollia. Sama pätee myös tankeille. On myös pelejä joita ei voi carrytä millään mutta ne on onneksi todella harvinaisia. Itse sanoin että supporteilla on helpoin carrytä tiimi voittoon mitä tankkin tai depsin kanssa. Yleensä jos jokin depsi släkkää pahasti niin peli on vielä hyvin voitettavissa kun ei vaikuta nyt niin hirveästi. Jos tankki släkkää pahasti niin se tuottaa jo hiukan pään vaivaa. Jos taas healeri släkkää pahasti niin silloin se myös vaikuttaa pahasti jokaisen pelaajan pelaamiseen. Supportit myös aika usein tekevät valitoja ketä kuolee, ketä ei ja missä tilanteessa...

Loppujenlopuksi syy 90% omista häviöistä ja siihen ettei nouse enää ylöspäin selviää kun katsoo peiliin.

Tässä pelissä on vain liikaa asioita joihin et pysty itse vaikuttamaan. Et pysty kantamaan, pelit hävitään tai voitetaan yhdessä. Eikä kukaan ole yksin vastuussa häviöistään jollei sitten tarkoituksellisesti trollaa/throwaa pelejä. Jokaisella on häviön jälkeen peiliin katsomisen paikka, joillakin ehkä enemmän kuin toisilla. Turhautumis- ja kärsivällisyyskoehan tämä on pahimmillaan.
 
Jokaisella on häviön jälkeen peiliin katsomisen paikka, joillakin ehkä enemmän kuin toisilla. Turhautumis- ja kärsivällisyyskoehan tämä on pahimmillaan.

Tämä aivan totta. Ainakin itse huomaan kun turhautuu joskus pelatessa niin voi suosiolla lopettaa ja jatkaa vaikka seuraavana päivänä. Turhautuneena häviöiden määrä kasvaa moninkertaiseksi.
 
Itse kun pelailen GM/top500 tasolla voin kertoa että kyllä jokaisessa roolissa voi kantaa pelin. Toki jos koko tiimi aivan paskoja on asia erikseen.

Ja lähes tulkoon kaikki pelaajat ovat kyllä siinä rankista mihin kuuluvat. Normaalisti se rankin nouseminen ei ole mitään nopeeta hommaa. Itse olin ekan kauden platinassa ja noin 600 pelin jälkeen pääsin grandmasteriin ja koko sen ajan olin siinä rankissa mikä vastasi omaa tasoa.

Jos nyt välttämättä haluaa yrittää itse kantaa pelejä niin parhaita heroja siihen hommaan on Tracer, Widow, Genji ja Zen.

Sent from my PLK-L01 using Tapatalk
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 801
Viestejä
5 051 890
Jäsenet
80 983
Uusin jäsen
actualv

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom