Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Tässä vielä vinkki, että Ana kannattaa jättää pelaamatta. Zenyattalla paljon helpompi saada valuee, Analla todella vaikeata, etenkin jos tiimissä ei ole zen/luciota. Zenyattan transendence on vaan niin hemmetin OP, kuten myös discord ja ladatut m2:set.

Jos pitää pelata mainhealeria esim. Lucion kanssa niin mercy/moira yleensä parempia, tosin esim. Zarya/rein/genji/soldierin kanssa Ana vahvempi nanoboostin ansiosta. Divecompissa sitten zenyatta lucion kanssa erittäin vahva jos lucio osaa yhtään peelaa. Ana on hyvä tietyissä mapeissa tietyillä pointeilla, mutta yleensä moira/zen/mercy vahvempia compissa ellet ole Ryujehong.
 
Tässä vielä vinkki, että Ana kannattaa jättää pelaamatta. Zenyattalla paljon helpompi saada valuee, Analla todella vaikeata, etenkin jos tiimissä ei ole zen/luciota. Zenyattan transendence on vaan niin hemmetin OP, kuten myös discord ja ladatut m2:set.

Jos pitää pelata mainhealeria esim. Lucion kanssa niin mercy/moira yleensä parempia, tosin esim. Zarya/rein/genji/soldierin kanssa Ana vahvempi nanoboostin ansiosta. Divecompissa sitten zenyatta lucion kanssa erittäin vahva jos lucio osaa yhtään peelaa. Ana on hyvä tietyissä mapeissa tietyillä pointeilla, mutta yleensä moira/zen/mercy vahvempia compissa ellet ole Ryujehong.
Yleisesti ottaen Zenilla on huomattavasti helpompi saada valueta koska Ana on ainakin omasta mielestä yksi pelin vaikeimpia heroja. Oikeasti osaava Ana (kuten se Ryujehong) on äärettömän hyvä healer ja todellinen uhka vihollisille Sleep Dartin ja Biotic Grenaden takia. Kokoajan täytyy positioida oikein, priorisoida healit ja pitää silmällä vihollisia jotka voisi sleepata. Vastaavasti ultin käyttökin vaatii pelisilmää, että milloin Nano on syytä käyttää. Toki, compissa kommunikaation takia tämä ei ole kovinkaan iso ongelma.

Verrattuna Anaan, Zenin pelaaminen on kohtalaisen helppoa. Pyrkii priorisoimaan healing orbit flankereille/daivaajille ja vastaavasti discot tärkeälle viholliskohteelle. Platissa se on useimmiten Pharah, joka tippuu kyllä loppujen lopuksi aika nopeasti. Samoin Winston/D.VA sulaa discon avulla varsin vikkelään jos omat depsit ovat hereillä. Trancedencehän on tällä hetkellä ainakin omasta mielestä yksi pelin parhaita ulteja, sillä käytännössä sillä voi tehdä jopa useita ulticomboja täysin tehottomaksi. Zenin heikkous on toki liikkuvuus ja 1vs1 tilanteessa esim Genjiä ja Traceria vastaan ei useimmiten ole mitään jakoja.

Itsellä on Analla tunteja takana 72h ja vieläkin on todella paljon opeteltavaa. Zeniä takana 52h ja se tuntuu luonnistuvan huomattavasti paremmin. Molempia heroja pelasin viime seasonilla 11h ja Anan voittoprosentti oli 44% kun taas Zenyatalla 62%.
 
Yleisesti ottaen Zenilla on huomattavasti helpompi saada valueta koska Ana on ainakin omasta mielestä yksi pelin vaikeimpia heroja. Oikeasti osaava Ana (kuten se Ryujehong) on äärettömän hyvä healer ja todellinen uhka vihollisille Sleep Dartin ja Biotic Grenaden takia. Kokoajan täytyy positioida oikein, priorisoida healit ja pitää silmällä vihollisia jotka voisi sleepata. Vastaavasti ultin käyttökin vaatii pelisilmää, että milloin Nano on syytä käyttää. Toki, compissa kommunikaation takia tämä ei ole kovinkaan iso ongelma.

Verrattuna Anaan, Zenin pelaaminen on kohtalaisen helppoa. Pyrkii priorisoimaan healing orbit flankereille/daivaajille ja vastaavasti discot tärkeälle viholliskohteelle. Platissa se on useimmiten Pharah, joka tippuu kyllä loppujen lopuksi aika nopeasti. Samoin Winston/D.VA sulaa discon avulla varsin vikkelään jos omat depsit ovat hereillä. Trancedencehän on tällä hetkellä ainakin omasta mielestä yksi pelin parhaita ulteja, sillä käytännössä sillä voi tehdä jopa useita ulticomboja täysin tehottomaksi. Zenin heikkous on toki liikkuvuus ja 1vs1 tilanteessa esim Genjiä ja Traceria vastaan ei useimmiten ole mitään jakoja.

Itsellä on Analla tunteja takana 72h ja vieläkin on todella paljon opeteltavaa. Zeniä takana 52h ja se tuntuu luonnistuvan huomattavasti paremmin. Molempia heroja pelasin viime seasonilla 11h ja Anan voittoprosentti oli 44% kun taas Zenyatalla 62%.

Paljonko healaat matsissa tuolla zenillä suurinpiirtein? Ite en ole vielä saanut kuin maksimissaan hiukan alle 1000 ja sitä et vihu ottaa enemmän damagea on ihan törkeen vaikee koittaa heittää jostain takaata. En oo kyl pelannu tolla kun sen varmaan 10-15 peliä.
 
Viimeksi muokattu:
Paljonko healaat matsissa tuolla zenillä suurinpiirtein? Ite en ole vielä saanut kuin maksimissaan hiukan alle 1000 ja sitä et vihu ottaa enemmän damagea on ihan törkeen vaikee koittaa heittää jostain takaata. En oo kyl pelannu tolla kun sen varmaan 10-15 peliä.
Tarkotat varmaan 10 000? Tuo alle 1000 hiiliä on meinaan niin pieni lukema mille tahansa hiilulle. Mä pelasin S8:lla ainoastaan 8 peliä Zenillä ja keskimääräinen hiilaus pelissä oli ~8000 (Moiralla ~12,5k, Mercyllä 13,5k, Analla ~9,5k). Parhaimmillaan hiilausta oli Moiralla 28k.

PS. Overwatchin Twitteriin on julkaistu esimakua seuraavasta herosta. Ilmeisesti tuossa on Torban suunnittelema ase Brigitte -nimiselle herolle.
 
Tarkotat varmaan 10 000? Tuo alle 1000 hiiliä on meinaan niin pieni lukema mille tahansa hiilulle. Mä pelasin S8:lla ainoastaan 8 peliä Zenillä ja keskimääräinen hiilaus pelissä oli ~8000 (Moiralla ~12,5k, Mercyllä 13,5k, Analla ~9,5k). Parhaimmillaan hiilausta oli Moiralla 28k.

Tolla zenillähän on ihan mahdotonta healata yhtään :) Mercyllä saan pelissä sen 8-9k healattua mutta noilla muilla ei pysty oikein ollenkaan. Tolla moiralla en saa healattua edes sen vertaa mitä tuolla zenillä heh

Mitäs suurinpiirtein pitäisi tehdä dps/tankilla lämää per peli

Muutenkin nää tiimit on kyl sellasia että ei täs pelis kyl voi vittu voittaa yhtään matsia. Miks kaikissa blisardin peleissa tiimit on aina ihan päin vittua?
 
Viimeksi muokattu:
Tolla zenillähän on ihan mahdotonta healata yhtään :) Mercyllä saan pelissä sen 8-9k healattua mutta noilla muilla ei pysty oikein ollenkaan. Tolla moiralla en saa healattua edes sen vertaa mitä tuolla zenillä heh

Mitäs suurinpiirtein pitäisi tehdä dps/tankilla lämää per peli
Eihän zenin hiilausta vois helpommaksi tehdäkkään kun nakkaa sen healing orbin sille joka sitä eniten tarvitsee. Zen on vielä ainoa hiileri jolla ei tarvitse valita hiilauksen ja jonkun toisen asian väliltä. Mielestäni vielä helpompaa kuin Mercyllä letkuttaminen. Hengissä pysyminen on sitten ehkä se vaikeampi osuus Zenillä. :)

Moiralla on ehkä vaikeinta se hiilauksen hahmottaminen; kantama on 15m mutta on hankala visuaalisesti nähdä että meneekö se perille vai ei niin yleensä helpointa on vaan mennä riittävän lähelle. Hiilausorbbi on myös parempi vaihtoehto kuin damage monessa tilanteessa. Kolmas asia mikä pitää muistaa on tehdä välillä damagea, jotta se "bioottinen energia" ei pääse loppumaan.
 
Kuinkas kauan tossa kestää että toi zenin orb rupeaa healaamaan? Aina kun sen heittää vaikka täyteen äijään joka daivaa niin se kuolee kuitenkin instana. Seurasin tuossa että orbbi päällä ja äijä daivasi niin ei kerkeä healaamaan oikein ollenkaan?
 
Kuinkas kauan tossa kestää että toi zenin orb rupeaa healaamaan? Aina kun sen heittää vaikka täyteen äijään joka daivaa niin se kuolee kuitenkin instana. Seurasin tuossa että orbbi päällä ja äijä daivasi niin ei kerinnyt healaamaan kuin sen 13?

Se on hidasta hiiliä, olisko 30 hp/sec. Ei sillä ole tarkotuskaan selvitä hengissä koko vihu tiimin keskellä, eli healattavan kaverin tyhmyyttä tuo. Kyllä se silti aika äkkiä 200 hp healaa, jos vähän ottaa suojaa.
 
Se on hidasta hiiliä, olisko 30 hp/sec. Ei sillä ole tarkotuskaan selvitä hengissä koko vihu tiimin keskellä, eli healattavan kaverin tyhmyyttä tuo. Kyllä se silti aika äkkiä 200 hp healaa, jos vähän ottaa suojaa.

Eli aleemmilla pisteillä varmaan parempi ettei ole healeriä ollenkaan. Ei tolla siellä kyllä yli 6000 healausta saa kyllä millään.
 
Viimeksi muokattu:
Eli alöemmilla pisteillä varmaan parempi ettei ole healeriä ollenkaan.

No aina sitä healata kannataa, parantaa silti selviytymisen mahdollisuuksia. Zenillä kyllä pitää just vähän ennakkoon heittää se orb, eli divessä Winstonille heti alussa se. Ei se enää 100hp kohdalla paljoa auta.
 
Mitä mieltä ootte noista uusimmista herospekulaatioista? Youtubessa moni iso kanava on jo melkein julistanut tuon Brigitten seuraavaksi heroksi.
 
No aina sitä healata kannataa, parantaa silti selviytymisen mahdollisuuksia. Zenillä kyllä pitää just vähän ennakkoon heittää se orb, eli divessä Winstonille heti alussa se. Ei se enää 100hp kohdalla paljoa auta.

Voi muuten olla että jos tuolla alemmissa ei niin hirveästi tehdä damaa niin healaaminenkin on aika nihkeetä. äskösessä pelissä healausta 4237 ja ilmotti että 37% team damagesta healattu
 
Tolla zenillähän on ihan mahdotonta healata yhtään :) Mercyllä saan pelissä sen 8-9k healattua mutta noilla muilla ei pysty oikein ollenkaan. Tolla moiralla en saa healattua edes sen vertaa mitä tuolla zenillä heh

Mitäs suurinpiirtein pitäisi tehdä dps/tankilla lämää per peli

Muutenkin nää tiimit on kyl sellasia että ei täs pelis kyl voi vittu voittaa yhtään matsia. Miks kaikissa blisardin peleissa tiimit on aina ihan päin vittua?
Viime seasonilla healaukset meni Ana 700/min, Zenyatta 565/min, Moira 1073/min ja Mercy 1351/min.

Zenyatta on ehkä pelin huonoin healer jos mittarina käytetään pelkkää healing/min arvoa. Healing Orb tulee priorisoida kohteelle, jota olisi muuten vaikea healata. Esim D.VA/Winston/Genji ovat erinomaisia kohteita. Tärkeintä on pitää healing orb kokoajan kiinni jossain kohteessa, vaikka se olisikin full hp. Tällöinkin priorisoit kohteen juurikin yllämainittuihin heroihin jotka pomppivat vihollisten linjojen taakse. Esim Soldieriin/Roadhogiin en priorisoi orbia, sillä ne voivat healata itse itseään kohtalaisen tehokkaasti. Trancedencen käytät aina vihollisen ulteja vastan, esim Genjin Bladea, Soldierin Visoria, Zaryan Gravitya tai refleksinomaisesti Pharahin Barragea ja Reaperin Death Blossomia vastaan.
 
Viime seasonilla healaukset meni Ana 700/min, Zenyatta 565/min, Moira 1073/min ja Mercy 1351/min.

Zenyatta on ehkä pelin huonoin healer jos mittarina käytetään pelkkää healing/min arvoa. Healing Orb tulee priorisoida kohteelle, jota olisi muuten vaikea healata. Esim D.VA/Winston/Genji ovat erinomaisia kohteita. Tärkeintä on pitää healing orb kokoajan kiinni jossain kohteessa, vaikka se olisikin full hp. Tällöinkin priorisoit kohteen juurikin yllämainittuihin heroihin jotka pomppivat vihollisten linjojen taakse. Esim Soldieriin/Roadhogiin en priorisoi orbia, sillä ne voivat healata itse itseään kohtalaisen tehokkaasti. Trancedencen käytät aina vihollisen ulteja vastan, esim Genjin Bladea, Soldierin Visoria, Zaryan Gravitya tai refleksinomaisesti Pharahin Barragea ja Reaperin Death Blossomia vastaan.

Pistäs vaikka yv:nä toi battletagi vai miksi sitä nyt kutsutaankaan että voisin jonkun matsin tulla vähän pistelemään ni sais vähän kateltua :D kuulostaa aika huimilta lukemilta nuo heh
 
Kannattaa myös opetella kuuntelemaan Zenin healeauksen ääntä, ettei orb jää käyttämättä. Tuota kun vähän oppii seuraamaan, voi pitää katseen toiminnassa enemmän, mutta myös healata enemmän.
 
Pistäs vaikka yv:nä toi battletagi vai miksi sitä nyt kutsutaankaan että voisin jonkun matsin tulla vähän pistelemään ni sais vähän kateltua :D kuulostaa aika huimilta lukemilta nuo heh
Harjoittelemalla oppii.

Pitää muistaa, että Zenyatta ei toimi joka compissa. Sillä on vaikea healata jos kukaan ei ota damagea kun tankkeina on vaikka Reinhart + Orisa combo. Silloin Zenyattaa parempi valinta on Moira tai Mercy. Zenytta toimii parhaiten silloin kun tankit ovat liikkuvia (Winston/D.VA) ja tiimissä on flankkereita.

Most in game healingit kaikilla comppiseasoneilla ovat Zenyatta 14600, Ana 19900, Mercy 19400 ja Moira 21000. Joskus pelit ovat pitkiä ja silloin tulee hirveitä healing/dmg lukemia tauluun.
 
Harjoittelemalla oppii.

Pitää muistaa, että Zenyatta ei toimi joka compissa. Sillä on vaikea healata jos kukaan ei ota damagea kun tankkeina on vaikka Reinhart + Orisa combo. Silloin Zenyattaa parempi valinta on Moira tai Mercy. Zenytta toimii parhaiten silloin kun tankit ovat liikkuvia (Winston/D.VA) ja tiimissä on flankkereita.

Most in game healingit kaikilla comppiseasoneilla ovat Zenyatta 14600, Ana 19900, Mercy 19400 ja Moira 21000. Joskus pelit ovat pitkiä ja silloin tulee hirveitä healing/dmg lukemia tauluun.

Eniten tuolla zenillä tuottaa vaikeuksia että tarvii nähdä aina kaikki mihin ton healin heittää. Vaikee selittää mut tuntuu että kaikki koittaa aina piilotella itseään ettei vain saisi tuota healia heitettyä :D
 
Viimeksi muokattu:
Mitä mieltä ootte noista uusimmista herospekulaatioista? Youtubessa moni iso kanava on jo melkein julistanut tuon Brigitten seuraavaksi heroksi.
Nuo youtuben overwatch kanavat on siitä huonoja että ne tekee mainostulojen vuoksi turhan pitkiä noista videoistaan vaikka asian saisi selitettyä 20 sekunnissakin.

Tässäkin tapauksessa faktoja on hyvin vähän; torbjörniin liittyviä twitter/blogi postauksia, tod. torban suunnittelema ase ja japanin overwatch twitter-tili julkaisi kuvan sijaista "vahingossa" tiedostopolun jossa tuo nimi Brigitte on.

Ainakin jos Blizzard menee vanhojen julkaisuaikataulujen mukaisesti niin tuon uuden heron pitäisi tulla maaliskuussa.

DW-rgVmVAAECm6d.jpg

Tuo ase kyllä vaikuttaa mielenkiintoselta, näyttää vähän Hogin koukulta ketjuineen.
 
Nyt tota off-seasonia about 100 matsia ku ollu vapaata ja 3 voittoa :D Ihan jees tiimejä ollut heh
 
Nyt tota off-seasonia about 100 matsia ku ollu vapaata ja 3 voittoa :D Ihan jees tiimejä ollut heh
En halua dissata mitenkään, mutta joku fiksu kommentoi aikaisemmin tuollaista tappioputkea että "ainoa yhtenäinen tekijä matseissa olet sinä". Sinä et voi vaikuttaa matsissa mihinkään muuhun kuin omaan suoritukseen, niin negatiivisesti kuin positiivisesti. Jos oikeasti olet hävinnyt 97 matsia ja voittanut 3 niin oletettavasti myös sinä olet pelannut todella huonosti.
 
En halua dissata mitenkään, mutta joku fiksu kommentoi aikaisemmin tuollaista tappioputkea että "ainoa yhtenäinen tekijä matseissa olet sinä". Sinä et voi vaikuttaa matsissa mihinkään muuhun kuin omaan suoritukseen, niin negatiivisesti kuin positiivisesti. Jos oikeasti olet hävinnyt 97 matsia ja voittanut 3 niin oletettavasti myös sinä olet pelannut todella huonosti.
Typerinpiä vastauksia ikinä kun lainaamasi tyyppi puhui off seasonista. Juuri nyt competitivessa homma on niin että mitä kovempaa yrität, sitä todennäköisemmin häviät. Mitä urpommin pelaat off seasonina, niin silloin tulee voittojakin.

Normi seasoninakin väitteesi on mielenkiiintoinen koska kyseessä on tiimipeli. Tiimissä on kuusi pelaajaa mikä tarkoittaa sitä että oman panoksesi arvo on about 16% tiimin panoksesta. Miten siis voit vaikuttaa juurikaan tulokseen jos MM heittää tiimiisi jonkun throwaajan? Et juuri mitenkään, kuin tuurilla.

Sent from my H60-L04 using Tapatalk
 
Typerinpiä vastauksia ikinä kun lainaamasi tyyppi puhui off seasonista. Juuri nyt competitivessa homma on niin että mitä kovempaa yrität, sitä todennäköisemmin häviät. Mitä urpommin pelaat off seasonina, niin silloin tulee voittojakin.

Normi seasoninakin väitteesi on mielenkiiintoinen koska kyseessä on tiimipeli. Tiimissä on kuusi pelaajaa mikä tarkoittaa sitä että oman panoksesi arvo on about 16% tiimin panoksesta. Miten siis voit vaikuttaa juurikaan tulokseen jos MM heittää tiimiisi jonkun throwaajan? Et juuri mitenkään, kuin tuurilla.
Tietenkin kyseessä on tiimipeli, olenko ikinä väittänyt muuta? Kuusi hyvää mutta sooloilevaa yksilöä on huonompi kuin kuusi keskivertopelaajaa jotka pelaavat yhteen tiiminä. Mutta, ainoa asia johon voit itse vaikuttaa on oma pelisi. Sinä et tietenkään voi vaikuttaa leavereihin/throwaajiin, niitä tulee eteen kaikille. Et voi vaikuttaa muiden heropickeihin tai heidän mekaanisiin taitoihin. Tiiminä tässä voitetaan ja tiiminä tässä hävitään, mutta loppujen lopuksi ainoa yhdistävä tekijä matsien välillä olet juuri sinä.

Äläkä nyt tahallaan ymmärrä väärin, sillä kukaan ei voi yksinään kantaa tiimiä voitosta voittoon vaikka olisikin Fleta tai Pine.
 
Typerinpiä vastauksia ikinä kun lainaamasi tyyppi puhui off seasonista. Juuri nyt competitivessa homma on niin että mitä kovempaa yrität, sitä todennäköisemmin häviät. Mitä urpommin pelaat off seasonina, niin silloin tulee voittojakin.

Normi seasoninakin väitteesi on mielenkiiintoinen koska kyseessä on tiimipeli. Tiimissä on kuusi pelaajaa mikä tarkoittaa sitä että oman panoksesi arvo on about 16% tiimin arvosta. Miten siis voit vaikuttaa juurikaan tulokseen jos MM heittää tiimiisi jonkun throwaajan? Et mitään.

Sent from my H60-L04 using Tapatalk

Ainakin cs, lol ja dotassa peli koittaa pitää voittoprosenttisi 50% vaikka nekin on tiimipelejä. Jos voitat paljon niin saat vähän heikompia omaan tiimiisi ja jos taas häviät niin saat niitä vähän parempia. Itse en ole tämän pelin noihin pistejuttuihin tutustunut mutta eikös tässäkin ole että alemmilla rankeilla saat voitosta enemmän pisteitä mitä häviöstä. Ja taas ylemmillä rankeilla menetät häviöstä enemmän pisteitä mitä saat voitosta.

Toki voittoon tarvitaan että kaikki yrittää loppuun saakka ja että kaikki tekee parhaansa omaan tasoon nähden.
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin cs, lol ja dotassa peli koittaa pitää voittoprosenttisi 50% vaikka nekin on tiimipelejä. Jos voitat paljon niin saat vähän heikompia omaan tiimiisi ja jos taas häviät niin saat niitä vähän parempia.

Höpö höpö, pelit eivät yritä tehdä yhtään mitään kenenkään voittoprosentille. Kun pelaat heikompia vastaan, voitat enemmän ja jos pelaat parempia vastaan, häviät enemmän. Jos pelaa riittävästä, voittoprosentiksi asettuu noin 50%, koska olet oikealla tasolla, mutta peli ei tee tuon eteen yhtään mitään.
Tuo tarkoittaa myös sitä, että aina kun voitat, saat parempia pelaajia tiimiin. Joka taas tarkoittaa sitä, että todennäköisemmin juuri sinä ole se heikoin lenkkin.
 
Mei ja Sombra buffit tulleet liveen.
Sombralla oli mukava pelata mutta se vaikuttaa ehkä vähän liian OP:lta. Tuo hack speed varsinkin on sellanen mihin toisen on vaikea reagoida ja takaa aika helpon tapon 1v1 tilanteessa monia heroja vastaan. Pienet cooldownit myös mahdollistaa sen että sombralla voi vaan toistaa tuota stealth+hack+tappo+pakene kombinaatiota loputtomiin. Se on sombrameta tiedossa jos ei mitään balanssipäivitystä ole tuohon tulossa.
 
Sombralla oli mukava pelata mutta se vaikuttaa ehkä vähän liian OP:lta. Tuo hack speed varsinkin on sellanen mihin toisen on vaikea reagoida ja takaa aika helpon tapon 1v1 tilanteessa monia heroja vastaan. Pienet cooldownit myös mahdollistaa sen että sombralla voi vaan toistaa tuota stealth+hack+tappo+pakene kombinaatiota loputtomiin. Se on sombrameta tiedossa jos ei mitään balanssipäivitystä ole tuohon tulossa.
Kävin itsekin eilen testailemssa Sombraa ja samoja ajatuksia heräsi. Tuntui huomattavasti helpommalta pelata ja voin kuvitella, että mitä tuo saa aikaan oikeasti osaavien pelaajien käsissä. Varmasti tule nerffiä.
 
Kävin itsekin eilen testailemssa Sombraa ja samoja ajatuksia heräsi. Tuntui huomattavasti helpommalta pelata ja voin kuvitella, että mitä tuo saa aikaan oikeasti osaavien pelaajien käsissä. Varmasti tule nerffiä.
Sombra on nyt ilmeisesti hyvä counteri myös Pharalle kun nakkaa translokaattorin ilmaan ja hakkeroi Pharan sieltä.
 
Höpö höpö, pelit eivät yritä tehdä yhtään mitään kenenkään voittoprosentille. Kun pelaat heikompia vastaan, voitat enemmän ja jos pelaat parempia vastaan, häviät enemmän. Jos pelaa riittävästä, voittoprosentiksi asettuu noin 50%, koska olet oikealla tasolla, mutta peli ei tee tuon eteen yhtään mitään.
Tuo tarkoittaa myös sitä, että aina kun voitat, saat parempia pelaajia tiimiin. Joka taas tarkoittaa sitä, että todennäköisemmin juuri sinä ole se heikoin lenkkin.

Näinhän juuri itsekkin sanoin mitä itsekkin tässä toteat. Varsinkin tuo viimeinen lause.

[edit]
No ehkä peli oli väärä sanavalinta mutta jokaisella pelillä on hiukan myös hienosaadetty tuota mmr laskuria juuri siihen peliin sopivaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Sinä et tietenkään voi vaikuttaa leavereihin/throwaajiin, niitä tulee eteen kaikille.

Tottahan se on. Jotain on kuitenkin vialla, jos voitto tai tappio ei ratkea sillä, kumpi puoli on parempi vaan sillä, kummalta lähtee joku kesken pois. Jos ei ole aikaa tai halua pelata compissa matsia loppuun, pitäisi ymmärtää pysyä poissa.

Ongelma olisi kuitenkin helppo ratkaista. Rankedissa kesken matsin lähtemisestä pitäisi saada niin kova rangaistus, ettei jengi enää uskaltaisi lähteä. 10 minuutin jäähy ekasta kerrasta on pelkkä vitsi. Jos näitä luovuttajia sattuu sijoitusotteluihin, ollaankin kunnon suossa.

Blizzard ei kuitenkaan tee asialle mitään, koska Blizzardia ei yksinkertaisesti kiinnosta. Twitterissä kyllä levitellään käsiä ja penätään ratkaisuja yleisöltä. "We're all ears". Joopa joo.
 
Itsekkin ihmetellyt tuota leavereiden määrää niin vihulta kuin omastakin tiimistä. Tuntuu että jos porukka ei itse onnistu niin jättää matsin kesken tai sitten jos joku toinen mokaa niin kirjottaa jotain tyyliin noobieta ja gg. Overtimen aikana saa yllättävän paljon puskettua tiimiä eteenpäin vaikka alku olisikin sellainen että tulee turpaan ihan perseraiskaamalla.
 
Brigitte on nyt ptr:ssä. Pikaisen testauksen perusteella ihan hauskan oloinen hero, en tiedä pitäisikö noita cooldowneja vähän nerffata kun 200hp botit (ja todennäköisesti myös herot) ainakin kaatuu vähän liian heppoisesti lm+shift-combolla ja pari lyöntiä päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli pitkästä aikaa pelattua. Rankki parhaimmalla kaudella kävi 3200 ja risat.
Parin lämmittely pelin jälkeen menin comppiin pelaamaan sijoituksia.
8-2 päätyivät pelit ja rankiksi reilut 2800.
Hyviä ja tasaisia pelejä kaikki. Mietin jo, että onpa hyvään suuntaan mennyt peli.
Mutta sitten "normaaleihin" comppi peleihin ja voi v mitä paskaa.
Trolleja, leavereitä ja smurffeja täynnä.
No kiitos ja näkemiin taas.. :mad:
 
Placementit vedetty ja 5-5 tuloksella 2571 SR. Ensimmäistä kertaa suoraan plattiin, tästä se ikuinen timantin metsästys sitten alkaa.
 
Kahdeksan placmentiä pelattu, suoraan sanoen tähän asti pelit ovat olleet ehkä yhtä lukuunottamatta itäyttä ripulipaskaa.
 
Kahdeksan placmentiä pelattu, suoraan sanoen tähän asti pelit ovat olleet ehkä yhtä lukuunottamatta itäyttä ripulipaskaa.

Olisikin 8 placementtia pelattu... tänäänkin 4:jästä pelista 1 jopa toteutu, muut keskeytettiin kun joku lähti... ekan placementin voitin 5vs6 tiimillä. ja kun tämän viimein pääsi peliin oli tiimissä santeri, joka oksenti mikkiin sen sijaan että olisi kertonut esim missä pharah on (oli ongelma meidän tiimille)...

Santerille kunniaksi on sanottava että oli suht tarkka mei:llä, mut ei voi ymmärtää miksi pitää pierrä mikkiin kesken matsin... hävittiin mutta se oli sekunnista kiini :/
 
Minulla oli kyllä hyviä placementteja. Yhdessä pelissä viholliselta disconnectasi joku pariksi minuutiksi, mutta pääsi lopulta takaisin. Toki, matsi voitettiin tuon takia. Muuten leavereita/throwaajia ei kummassakaan tiimissä näkynyt ja kommunikaatiokin oli hyvällä tasolla. Mukaan mahtui muutama todella tiukka matsi ja tuollaisten häviäminen ei edes harmita kun lopputulos ratkeaa absoluuttiseen paremmuuteen, eikä esim leaveriin/throwaajaan.
 
Placementit meni 4v - 1t - 5h, yhdessä pelissä oli lähtijä, kahdessa joku alko trollaamaan kesken pelin ja sitten oli näitä todella huonon matchmakingin tuotoksia eli tyyliin kukaan ei osannut pelata dps:ää. SR laski viime kauden lopusta 41p.

Ei tuo Sombra ainakaan timanttitasolla vielä ole ollut OP omalla puolella tai vihollisellakaan. Se on varmasti ihan kommunikaatiosta kiinni, koska ne vaan sooloilee eikä saa oikeen mitään sillä ultillakaan aikaseksi. Mei:tä ei ole pienen buffinkaan jälkeen juuri compissa näkynyt.

...

OWL:ssä oli kyllä hyvä matsi tuo Houston vs Philadelphia. Tais olla viikon ainoa joka meni tie breaker mappiin asti.
 
Viimeksi muokattu:
ESPN on lähtenyt kunnolla noitajahtiin Taimou:ta vastaan kun tämä sanoi tammikuun striimissään "stupid fucking faggot kid".

ESPN juttu:
No response from OWL to Taimou's use of gay slurs on stream

Dallas Fuel player Timo "Taimou" Kettunen used anti-gay slurs on his Twitch stream on Jan. 23 but has not yet received punishment from the Overwatch League regarding his remarks, nor is it clear whether he will, documents and video evidence provided to ESPN reveal.

Klippi Taimoun striimistä:



Huvittavaa tuosta jutusta tekee sen, että jutun kirjoittajalta itseltään löytyy liuta twitter ja discord viestejä, joissa käyttää vähintään yhtä hyviä ilmaisuja ja on lähtenyt jutun jälkeen poistamaan niitä. Myöskin asia olisi ollut hyvä käsitellä tammikuussa jolloin se tapahtui. Yhtenä syynä myöhäiseen ajankohtaan voi olla Dallasin omistajan twiitti viime kuulta jossa hän suoranaisesti dissaa kahta ESPN:n toimittajaa ammattitaidottomuudesta.

Sinänsähän tuolla ei ole suurta vaikutusta jos Taimou muutenkin istuu penkillä ja harjottelee tankkiroolia Seagulin kanssa.
 
Oon pelannut tässä illalla jokusen tunnin ja pelit ovat olleet ei nyt mahtavia mutta ei muutamaa peliä lukuun ottamatta ihan tajuttoman huonojakaan. Parissa pelissä jotkut alkoivat throwaamaan ja yhdessä oli Hanzo-main joka ei ollut voicessa eikä vaihtanut vaikka mikä tahansa muu hero olisi ollut hyödyllisempi. Rankki pyörii 2700 pinnalla, ehkä tästä päästään vielä takaisin diamondiin.
 
Trickle down meta isn't real

Blizzardin foorumeilla oli julkastu S9:n TOP10 pelatuimmat herot. Tuosta voi poimia aika mielenkiintosia faktoja.
  • D.Va on selvästi pelatuin hero, ainoastaan platissa ja timantissa Moira menee suosiossa ohi
  • Mercy on edelleen hyvin suosittu nerfinkin jälkeen
  • Junkrat on suosittu pronssi-kulta tasoilla
  • Reiskaa pelataan pronssi-timantti tasolla ja ylemmillä tasoilla se korvaantuu Winstonilla
  • Ana:a pelataan kaikilla tasoilla paitsi grandmasterissa, jossa sen tilalle ilmestyy Lucio
  • Solttua pelataan pronssi-platti tasolla ja ylemmillä tasoilla Tracer ja McCree nousee suositummaksi
  • Zenyatta on suosittu ainoastaan platinum tasosta ylöspäin
  • D.Va, Mercy, Moira, Genji ja Roadhog ovat ainoat herot jotka on TOP10 jokaisella tasolla
  • Jokaisella tasollla TOP10:iin kuuluu 3 tankkia, 4 supporttia ja 3 depsiä (jos lasketaan junkrat mukaan)
 
Placementit pelattu 8 voittoa kymmenestä ja 1827 pistettä. Yllättävän tasasia pelejä oli kaikki.

Trickle down meta isn't real

Blizzardin foorumeilla oli julkastu S9:n TOP10 pelatuimmat herot. Tuosta voi poimia aika mielenkiintosia faktoja.
  • D.Va on selvästi pelatuin hero, ainoastaan platissa ja timantissa Moira menee suosiossa ohi
  • Mercy on edelleen hyvin suosittu nerfinkin jälkeen
  • Junkrat on suosittu pronssi-kulta tasoilla
  • Reiskaa pelataan pronssi-timantti tasolla ja ylemmillä tasoilla se korvaantuu Winstonilla
  • Ana:a pelataan kaikilla tasoilla paitsi grandmasterissa, jossa sen tilalle ilmestyy Lucio
  • Solttua pelataan pronssi-platti tasolla ja ylemmillä tasoilla Tracer ja McCree nousee suositummaksi
  • Zenyatta on suosittu ainoastaan platinum tasosta ylöspäin
  • D.Va, Mercy, Moira, Genji ja Roadhog ovat ainoat herot jotka on TOP10 jokaisella tasolla
  • Jokaisella tasollla TOP10:iin kuuluu 3 tankkia, 4 supporttia ja 3 depsiä (jos lasketaan junkrat mukaan)

En yhtään ihmettele että D.Va on suosituin hero. En nyt hyvyydestä sano mitään mutta ylivoimaisesti hauskin pelattava.
 
Placementit pelattu 8 voittoa kymmenestä ja 1827 pistettä. Yllättävän tasasia pelejä oli kaikki.



En yhtään ihmettele että D.Va on suosituin hero. En nyt hyvyydestä sano mitään mutta ylivoimaisesti hauskin pelattava.
Makuasioita. Itse en suuremmin siitä välitä mutta ymmärrän täysin miksi se on suosituin. Se on vaan ehdottomasti paras offtank. Itse olen viimeaikoina tykännyt eniten sombrasta. Tuli kyllä buff oikeaan osoitteeseen, kun siitä on nyt paljon enemmän hyötyä.
 
Trickle down meta isn't real

Blizzardin foorumeilla oli julkastu S9:n TOP10 pelatuimmat herot. Tuosta voi poimia aika mielenkiintosia faktoja.
  • D.Va on selvästi pelatuin hero, ainoastaan platissa ja timantissa Moira menee suosiossa ohi
  • Mercy on edelleen hyvin suosittu nerfinkin jälkeen
  • Junkrat on suosittu pronssi-kulta tasoilla
  • Reiskaa pelataan pronssi-timantti tasolla ja ylemmillä tasoilla se korvaantuu Winstonilla
  • Ana:a pelataan kaikilla tasoilla paitsi grandmasterissa, jossa sen tilalle ilmestyy Lucio
  • Solttua pelataan pronssi-platti tasolla ja ylemmillä tasoilla Tracer ja McCree nousee suositummaksi
  • Zenyatta on suosittu ainoastaan platinum tasosta ylöspäin
  • D.Va, Mercy, Moira, Genji ja Roadhog ovat ainoat herot jotka on TOP10 jokaisella tasolla
  • Jokaisella tasollla TOP10:iin kuuluu 3 tankkia, 4 supporttia ja 3 depsiä (jos lasketaan junkrat mukaan)
Tracer ja McCree ovat pelatuimpia korkeammilla tasoilla varmaan skillcapin takia. Jotenkin ihmetyttää kuitenkin tuo Genji, jota pelataan myös bronze-silver akselilla, sillä onhan senkin skillcap todella kova. Samoin ihmettelen Anan pelaamista, sillä ainakaan itse en aikoinaan silver-bronze tasolla sitä juurikaan nähnyt.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 783
Viestejä
4 498 993
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom