Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Jaha, näinkö se wanhan shadowpriestin veri vetää ja Moira voisi olla uusi maini :drool:
 
Blizzard kyllä osaa. Ihan huikea tuo animated short jälleen. Mielellään tuota katselisi vaikka 30min jaksoja samaa tavaraa. Moira näyttää mielenkiintoiselta ja uusi mappi hyvältä. Innolla odottelen :tup:
 


Aika mielenkiintoinen hahmo, vaikuttaisi olevan sopiva balanssi supportin ja dps:in väliin, nopeakin vielä.
Tuo Symmetra-tyylin beami ei kyllä miellytä.
 
Joko Ana buff ja Mercy nerf on livessä? Ei ole ehtinyt nyt pelaamaan, mutta jospa sitä illalla placementit.
 
Vois kokeilla taas vaihteeksi Ana-buffin jälkeen, miltä maistuu. Lopetin tän pelaamisen jo ennen Doomfistiä, ei tehnyt enää mieli pelata, kun kaikista suosikkihahmoista tehtiin paskoja (Roadhogista tykkäsin, kun sillä vielä teki jotain)
 
Vois kokeilla taas vaihteeksi Ana-buffin jälkeen, miltä maistuu. Lopetin tän pelaamisen jo ennen Doomfistiä, ei tehnyt enää mieli pelata, kun kaikista suosikkihahmoista tehtiin paskoja (Roadhogista tykkäsin, kun sillä vielä teki jotain)
Roadhoggihan on edelleen (vai taas?) ihan validi hero
edit: typo
 
Mun mielestä tää on edelleen ihan pilattu peli ton Mercyn ressin takia. Ei haittais yhtään vaikka se ability poistettais siltä kokonaan. Ei kiinnosta ees tehdä placementteja sen pakkopickin takia.
 
Viimeksi muokattu:
Itellä kova voitto% Zaryalla vain, koska heitän vaikka solo ultin Mercylle. :D

Sen kun tekee aikasessa vaiheessa, niin fight on melko taattu. Jos siihen saa edes yhden muun mukaan, niin varma voitto.
 
Toivottavasti Mercy ei ole enään nerfin jälkeen pakkovalinta, kyllä senkin pelaamiseen kyllästyy kun viime kaudella sitä joutui joka toisessa pelissä pelaamaan.

World Cup oli kyllä hienoa katseltavaa spec-mode updaten jälkeen, huomattavasti helpompi seurata pelejä kun tiimeillä oli omat "pelipaidat". Eikä ole varmaan aiemmin ollut yhtä paljon OW-turnauksissa katsojiakaan, itse mitä seurasin niin ~180 000 katsojaa oli twitchissä parhaimmillaan. Olihan se pitkälti mercy-metan mukaista peliä, mutta silti mukavampaa seurattavaa mitä alun perin odotti.
 
^Oli yli 200k katsojaa parhaimmillaan sillä pelkällä päästriimillä. :)
Näin tänään jossain graafin että USA-Korea pelin aikana oli melkein 300k ollut. Aika iso harppaus verrattuna contenders, apex ym. turnauksiin joissa on yleensä ollut jotain 20-30k välillä.

OWL:n preseason ja runkosarja-aikataulutkin on nyt nähtävissä: The Overwatch League: Schedule

Valitettavasti suomalaisille katsojille suurin osa otteluista sijoittuu aamuyöhön (02:00-06:00), joitakin satunnaisia (harvoja) matseja alkaa 21:00 ja 23:00 illalla.
 
Jännä että full korea tiimit pelaa paikallista aikaa (korean aikaa) keskellä yötä lähes joka viikko. Harmi kun noi melkeen vähiten kiinnostaa noista joukkueista..
Edit: Ainiin ohan siel toi Soulin jengi mikä näyttää vähän parempaa aikaa pelaavan korealaisten näkövinkkelistä.
 
Valitettavasti suomalaisille katsojille suurin osa otteluista sijoittuu aamuyöhön (02:00-06:00), joitakin satunnaisia (harvoja) matseja alkaa 21:00 ja 23:00 illalla.

Sinänsähän näitä katsoisi mieluiten jälkikäteen, koska näissä tuppaa aina olemaan tolkuttoman paljon sitä jaarittelua ja taukoa. Mutta käytännössä aina spoilautuu jollain tasolla siitä että minkä mittainen video on kyseessä. Ei se nyt edes olisi teknisesti kovin vaikeaa tehdä se sellaiseksi että jokainen video kestäisi mukamas viisi tuntia, mutta sellaista näkee erittäin harvoin.
 
World Cup oli kyllä hienoa katseltavaa spec-mode updaten jälkeen, huomattavasti helpompi seurata pelejä kun tiimeillä oli omat "pelipaidat". Eikä ole varmaan aiemmin ollut yhtä paljon OW-turnauksissa katsojiakaan, itse mitä seurasin niin ~180 000 katsojaa oli twitchissä parhaimmillaan. Olihan se pitkälti mercy-metan mukaista peliä, mutta silti mukavampaa seurattavaa mitä alun perin odotti.
Jep samaa mieltä. Kiva huomata että olivat oikeasti panostaneet tuohon eikä jäänyt vaan sanahelinäksi.

Redditissä joku vinkkas et jos haluaa nähdä hyvät matsit, niin USA - Korean Hanamura ja Ranska - Kiinan Junkertowni oli molemmat aika hyvää viihdettä :D
 
Sinänsähän näitä katsoisi mieluiten jälkikäteen, koska näissä tuppaa aina olemaan tolkuttoman paljon sitä jaarittelua ja taukoa. Mutta käytännössä aina spoilautuu jollain tasolla siitä että minkä mittainen video on kyseessä. Ei se nyt edes olisi teknisesti kovin vaikeaa tehdä se sellaiseksi että jokainen video kestäisi mukamas viisi tuntia, mutta sellaista näkee erittäin harvoin.
Twitchiin oli tuollanen selainlaajennus ainakin chromelle mikä piilottaa videon keston ym, niin ei heti spoilaannu.

Anticipation for YouTube and Twitch
Hides YouTube & Twitch video lengths, progress bar, & times of related videos to prevent spoilers - very useful for sports videos
 
Veikkaan kans, että tulee vodcastit euroopaan aikaan owl:stä. Ei vaan saa twitteriä lukea.
 
Ollut kyllä huikeeta voittoputkea muutaman päivän ajan. Sr 2888 -> 3414 solona ja duona. Muutaman kerran vain tullut tappio tai tasapeli.

Raa'asti taidan todeta, etten muutaman tyypin kanssa comppia vedä, kun ei tahdo niiden kanssa onnistua. Tohob 2888 dippiin ei itsellä ollut paljoa vaikuttamista :D
 
Ollut kyllä huikeeta häviöputkea muutaman päivän ajan. 2790>2656 solona ja duona. Tuntuu siltä että joudun vain retarditiimiin retarditiimin perään.

Alkaa menemään täysin maku ja hermot tähän paskaan. Jos et pelaa kaveriseurassa niin on ihan sama kuinka "hyvin" yrität pelata tai pelaatko jollain muulla hahmolla kuin millä olet "hyvä", sillä ei vaan välttämättä ole mitään vaikutusta lopputulokseen koska yksin ei voi mitään peliä voittaa jollei sitten ole joku gm/top500-smurffi. Kaikki voitot tuntuu syntyvän pikemminkin puhtaalla tuurilla eikä niinkään tiimityöskentelyllä mistä tässä pelissä pitäisi olla pohjimmiltaan kyse.

Piti päästä tällä seasonilla takaisin diamondiin mutta saa nähdä tapahtuuko se. Voi olla että on viimeinen season tätä paskaa.
 
Löytyykö muuten PS4 pelaajia täältä. Tuolla Discordissa Suomi OW kanavalla taitaa pääasiassa olla vaan PC pelaajia. Nimim. 2085sr


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Asentelin nyt OW:n uudelleen ja kyllä possu tuntuu nyt paremmalta, kun voi liikkeessä nappailla healia. Jotain muutakin on varmaan muutettu ja tuntuu "rullaavammalta" koko peli. Ainakin tuli heti kättelyssä POTG.
 
Asentelin nyt OW:n uudelleen ja kyllä possu tuntuu nyt paremmalta, kun voi liikkeessä nappailla healia. Jotain muutakin on varmaan muutettu ja tuntuu "rullaavammalta" koko peli. Ainakin tuli heti kättelyssä POTG.
Possulla on kyllä todella hyvä selviytymiskyky nykyään kun siinä hiilissä on se damage reductionkin, selviää monista ulteistakin esim. dva:n pommi. Omasta mielestä heikointa possussa on sen ulti kun sen aikana ei voi hiilata itseään ja se on niin helppo vihollisella keskeyttää.
 
Mercyn heikennys ja Moira on molemmat just sitä, mitä tää peli nyt kaipaa. Molemmat on PTR:llä, ja sais jo siirtyä käyttöön!
Vaikka Moiran orbit on jotenkin halvan olosesti tehty, mutta muut skillit varsin hyviä.
 
Itsekin kävin pelailemassa muutaman roundin Moiraa no limit matsissa. Eihän tuo tietenkään anna todenmukaista kuvaa, sillä matsit olivat pääasiassa Moira only matseja.

Kyseessähän ei ole mikään puhdasverinen healer vaan loppujen lopuksi tuolla täytyy depsiä aika paljon, jotta Biotic Graspia voi käyttää. Esimerkiksi Mercyllä voit pitää healia full hp tankissa vaikka koko matsin ajan, mutta Moiralla täytyy hieman miettiä, että milloin tuota kannattaa käyttää. Orbit vaikuttivat hyviltä ja ennen kaikkea DPS orb voi olla todella hyödyllinen tiukoissa chokeissa. Ultimastesta en osaa olla nyt mitään mieltä, varmasti hyvä esimerkiksi Zaryan Graviton Surgen kanssa combottaessa.

Kokonaisuudessaan vaikutti hyvin hauskalta ja paikoin todella tehokkaalta herolta.
 
Ana buffi erittäin tervetullut. Ja Mercyn nerffi jo tällaisenaan vois tulla PTR:ltä läpi, se casting time on juurikin sellainen että sen voi keskeyttää sopivalla herolla ja napsia Mercyn pois. Joten jatkossa joutuvat miettimään tarkkaan kannattaako ressata vai ei.

"sopivalla herolla"
Eli ihan jokainen hero ikinä koko pelissä...
Jopa Ana voi nyt napsia Mercyn tuosta noin vain sinä aikana.
Soldier, McCree, Widowmaker, Reinhardt, Roadhog, Tracer, Hanzo, Genji, Doomfist, Symmetra, Reaper, Zenyatta, Pharah, Sombra, Junkrat, Bastion, Mei, ja Orisa kiittävät.

Ei ole oikein että 18 hahmoa 25:sta counteroi yhden.

Mercy ei ole enää mitään muuta kuin Practice Bot ja Healbot.
Resurrectin valinta ei ole enää "kannattaako vai eikö" vaan "onko turvallista" tai "olenko turvassa jos nyt resurrectaan".


Ulti Heal: Zenyatta tekee healauksen paremmin
Ulti Damage Boost: Orisa tekee boostin paremmin
normi heal: Ainut hyvä asia enää koska Moiran heal on rajoitettu määrältään
normi boost: Zenyattan Discord Orb on parempi, vaikka onkin single target debuff, koska Zenyatta pystyy tekemään samaan aikaa isoa DPS:ää ja healaamaan yhtaikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mercyllähän on se ongelma, että voi ressata jokaisen idiootin joka tapattaa ittensä väärässä paikassa. Ei ole ongelma lentää sinne ja ressata. Nyt ei enää tommonen hyysäys käy ja koko tiimin pitää olla oikein sijoittunut.

Res ability on melko voimakas, niin ihan hyvä vaan, että on countereita.

Tällä hetkellä tiimi ilman Mercyä on aina altavastaajana ja parempi Mercy voi voittaa muuten paremman tiimin.

Ultikin ihan järjettömän pitkä ja tekee tiimistä lähes voittamattoman.
 
Parashan olis poistaa toi ressi suoraan poies mutta siihen ei taida pokka riittää.

Hyvin se pärjäis ilman ressiäkin, eipä muillakaan healereillä semmosta ole, uusiks vaan koko skill.
 
Jos on olemassa Ulteja joilla on mahdollisuus tappaa koko vastatiimi, pitäisi myös olla Ulti/Ulteja joilla on mahdollisuus pelastaa/palauttaa koko tiimi.

Ja vastaavasti niin kauan kuin on One-Shot mahdollisuuksia, niin pitää olla mahdollisuus estää se.

Alkuperäinen Ulti-Resurrect oli täysin tasapuolinen.
Ongelma oli ettei ole muita heroja joilla olisi ollut yhtä hyvä heal kuin Mercyllä.
Yksikään muu healer ei pysty healaamaan yhtä nopeasti.


Moira olisi ihan yhtä hyvin voinut olla single res hero ja Mercy pysyä mass-res herona.
Sitten buffataan muita healereita sen verran mitä tarve on.
Antaa Zenyattalle 2 kpl Harmony Orb ja 2 kpl Discord Orb, ja nostaa heal määrää Harmony Orb:lla johonkin 40-45HP/s.

Anan kranaatin healausta buffata johonkin 300HP paikkeille.
 
Viimeksi muokattu:
Parashan olis poistaa toi ressi suoraan poies mutta siihen ei taida pokka riittää.

Hyvin se pärjäis ilman ressiäkin, eipä muillakaan healereillä semmosta ole, uusiks vaan koko skill.
Overwatchin Q&A:ssa sanoivat, että eivät mielellään haluaisi ottaa ressiä pois, koska se ois vähän luovuttamista. Aikovat ennemmin hyödyntää PTR:ää ja testata erilaisia variaatioita kyseisestä taidosta.
 
Jos on olemassa Ulteja joilla on mahdollisuus tappaa koko vastatiimi, pitäisi myös olla Ulti/Ulteja joilla on mahdollisuus pelastaa/palauttaa koko tiimi.

Ja vastaavasti niin kauan kuin on One-Shot mahdollisuuksia, niin pitää olla mahdollisuus estää se.

Alkuperäinen Ulti-Resurrect oli täysin tasapuolinen.
Ongelma oli ettei ole muita heroja joilla olisi ollut yhtä hyvä heal kuin Mercyllä.
Yksikään muu healer ei pysty healaamaan yhtä nopeasti.


Moira olisi ihan yhtä hyvin voinut olla single res hero ja Mercy pysyä mass-res herona.
Sitten buffataan muita healereita sen verran mitä tarve on.
Antaa Zenyattalle 2 kpl Harmony Orb ja 2 kpl Discord Orb, ja nostaa heal määrää Harmony Orb:lla johonkin 40-45HP/s.

Anan kranaatin healausta buffata johonkin 300HP paikkeille.

Millä logiikalla ulti jolla pystyy ressaamaan koko teamin on hyvä idea? Kovalla vaivalla onnistuu tappamaan koko teamin ja sitten mercy tulee ja painaa nappia, kyllä on fiksua.

Lopussahan se menikin vaan että mercy cämppi nurkassa eikä muuta tehnyt ettei kuole, jeff itsekkin sen sanoi ettei tuossa ollut mitään järkeä.

Puhelimella kirjoittelen joten en sen enempää nyt ota kantaa.

Puhumattakaan siitä että muita ei kannattanut edes tappaa ilman että mercy on alhaalla, oli vain sitä mercyn metsästystä koko peli, gg.
 
Viimeksi muokattu:
Hermothan tuohon alkuperäiseen Mercyyn vain meni. Monet mapithan (2cp) mahdollistivat sen että Mercy saattoi jäädä ressinsä kanssa suurin piirtein spawnille camppimään, yritä siinä nyt sitten tehdä jotain.
 
Mikähän siinä on että Blizzu ei voi enemmän käyttää tuota PTR:ää muutoksien testaamiseen, vaan pitää parhaimmillaan odottaa kuukausia, että saadaan jotain fiksausta ongelmallisiin hahmoihin. Nehän tällä hetkellä tuo sinne "melkein" julkaisukelpoista tavaraa, joista hiotaan vaan pahimmat bugit pois ja sitten liveen. Sitä ei käytetä ollenkaan hyödyksi erilaisten villimpien muutosten testaamiseen vaan sen ne tekevät edelleen omassa sisäisessä testauksessaan. Kuitenkin se että ulkoistetaan tuo testaaminen enemmän PTR:n puolelle takais paljon enemmän testitunteja niille hahmoille, joka voisi vähentää bugeja ja nopeuttaa kehitystä.

Mercyn lisäksi on myös Doomfist ja Mei, jotka ei ole oikeen hyvässä tasapainossa peliin, mutta niille ei silti tehdä mitään.
 
PTR ei ole kovin hyvä paikka testata heroja. Suuntaa antava lähinnä ja todellinen testaus on sit livessä.
 
PTR ei ole kovin hyvä paikka testata heroja. Suuntaa antava lähinnä ja todellinen testaus on sit livessä.
Pointtina olikin se, että PTR:llä voisi testata eri vaihtoehtoja enemmän, myös sellasia jotka ei tule liveen ikinä pääsemäänkään.
 
Moira olisi ihan yhtä hyvin voinut olla single res hero ja Mercy pysyä mass-res herona.
Sitten buffataan muita healereita sen verran mitä tarve on.
Antaa Zenyattalle 2 kpl Harmony Orb ja 2 kpl Discord Orb, ja nostaa heal määrää Harmony Orb:lla johonkin 40-45HP/s.

Anan kranaatin healausta buffata johonkin 300HP paikkeille.
Oletko nyt aivan tosissasi?
 
Oletko nyt aivan tosissasi?


100% tosissani. Peli on niin täynnä massatuho-Ultimateja että noita resurrectaavia heroja on tarve olla.
Nyt on aivan liian helppoa tehdä team wipe kun ei ole kuin 2 Ultimatea jotka pystyvät ne jotenkin estämään. Ja nekin juuri ja juuri.
Ei ole mahdollisuutta tehdä pikaista comebackia tai pelastusta pahasta tilanteesta.


Ja syy minkä takia Mercy oli nyt niin suosittu, oli koska kaikki muut healerit eivät pysty healaamaan edes jokseenkin yhtä hyvin.

Oikea balanssi pelille tällä hetkellä näin ollen olisi pitää Mercy sellaisena kuin oli alunperin, mutta vain Guardian Angelin QoL muutoksin sekä tehdä Ultista LOS:n vaativa.

Ja lisätä hero jolla olisi nykyinen Resurrect: 30 sec cooldown, melkein liikkumaton, 1.5 cast time. Ja tähän Moira olisi otollinen, koska Moira pystyisi sitten pakenemaan siitä tilanteesta/pääsisi turvallisemmin yhden pelaajan lähelle tuolla Fade-skillillä ja pystyisi healaamaan itseään.


Ja näiden vierellä buffata Ana, Lucio ja Zenyatta siten kun näkee parhaaksi.
Lucion speed boostia esim. voisi nostaa lievästi samoin kuin heal ratea.
 
Viimeksi muokattu:
Ja syy minkä takia Mercy oli nyt niin suosittu, oli koska kaikki muuta healerit eivät pysty healaamaan edes jokseenkin yhtä hyvin.
Syy Mercyn suosioon on heron helppo pelattavuus, varsinkin ennen reworkia. Ana/Zenyatta vaativat huomattavasti enemmän taitoa ja osaavissa käsissä ne ovat todella tehokkaita. Ennen reworkkia Mercy oli helvetin tylsä pelattava, piti pysyä kokoajan takalinjoilla ja odotella otollista hetkeä, jotta pystyi ressaamaan koko tiimin. Nythän tuota on huomattavasti mukavampi pelata kun voi osallistua aktiivisemmin peliin. Toki, tällä hetkellä se on liian voimakas.

Omasta mielestä Overwatchissa pitäisi painottaa enemmän herojen vaikeutta ja sen myötä potentiaalia. Mitä vaikeampi heroa on pelata, sitä enemmän damagea/healia sillä pitäisi saada aikaan. Näin toki onkin muutaman heron kohdalla, esim Genji/Ana joiden skillcapit taitavat olla pelin korkeimmat.
 
Syy Mercyn suosioon on heron helppo pelattavuus, varsinkin ennen reworkia. Ana/Zenyatta vaativat huomattavasti enemmän taitoa ja osaavissa käsissä ne ovat todella tehokkaita. Ennen reworkkia Mercy oli helvetin tylsä pelattava, piti pysyä kokoajan takalinjoilla ja odotella otollista hetkeä, jotta pystyi ressaamaan koko tiimin. Nythän tuota on huomattavasti mukavampi pelata kun voi osallistua aktiivisemmin peliin. Toki, tällä hetkellä se on liian voimakas.

"Tylsä pelata" on hyvin mielipide kysymys.
Jotkut pitävät sellaisesta ja jotkut eivät. Sama menee myös "tylsä katsoa" argumentille.

Lisäksi, Mercy on helppo aloittaa, mutta että olet oikeasti tehokas, vaatii taitoa.
Taka-alalla pysyminen taas on osa healerin työtä. Miksi healerin pitäisi olla etunenässä tankin ja damage dealerien kanssa? Siellä missä on suurimmat mahdollisuudet kuolla.
Etenkään 200Hp sellainen.


Mercy ei ole vahva, vaan muut healerit ovat liian tilannekohtaisia ja vaihtoehtoja on liian vähän.
Se on nuo muut healerit mitkä vaativat muutosta, ei Mercy.
Ja myös lisää uusia vaihtoehtoja. Moira on askel parempaan, mutta ei riittävästi.


Blizzard ja monet pelaajat ovat katsoneet tuota AIVAN väärältä kantilta.
 
Mercy ei ole vahva, vaan muut healerit ovat liian tilannekohtaisia ja vaihtoehtoja on liian vähän.
Se on nuo muut healerit mitkä vaativat muutosta, ei Mercy.
Ja myös lisää uusia vaihtoehtoja. Moira on askel parempaan, mutta ei riittävästi.
Mercy on nyt aivan liian vahva, piste. Se on helppo aloittaa ja ei tarvitse olla kovinkaan kummoinen pelaaja, jotta Mercyllä saa asioita tehtyä tehokkaasti ja tarkoituksenmukaisesti. Toista se on muilla healereilla tai vaikka hitscan heroilla, joiden opetteleminen vaatii oikeasti aikaa ja pelaaminen taitoa. Mikään ei ole niin huono kuin paska Widowmaker tai McCree kun taas paska Mercy saa silti liikaa aikaan, vaikka sillä ei osaisikaan pelata.
 
Mercy on hero, joka pitää olla ensimmäinen pick taistelun alkaessa ja oman Mercyn kuollessa on ihan turjha edes yrittää. Vaikka healerit on ensimmäinen prioriteetti, niin wnnw pystyi taistelun silti voittamaan vaikka ei ekana niitä nappaakkaan pois.

Se onkin mun taktiikka Zaryalla, ultata Mercy ja se on melko varma voitto sit. Ihan turha ultata, jos ei ole Mercyä näkyvillä. Solo ulti Mercylle on parempi, kuin 3 muuta.
 
Mercy on nyt aivan liian vahva, piste. Se on helppo aloittaa ja ei tarvitse olla kovinkaan kummoinen pelaaja, jotta Mercyllä saa asioita tehtyä tehokkaasti ja tarkoituksenmukaisesti. Toista se on muilla healereilla tai vaikka hitscan heroilla, joiden opetteleminen vaatii oikeasti aikaa ja pelaaminen taitoa. Mikään ei ole niin huono kuin paska Widowmaker tai McCree kun taas paska Mercy saa silti liikaa aikaan, vaikka sillä ei osaisikaan pelata.

Edelleenkään, ongelma ei ole Mercyn liika vahvuus. Ongelma on muissa healereissa.

Ana: oli aluksi vahva mutta nerffattiin koska triple-tank meta ja on nyt vain pelkkä Nano Boost Dispenser Genjille/Soldierille/Reaperille/McCreelle/Symmetralle.
Lucio: saanut buffia, mutta healing rate on yhä liian matala mihinkään oikeaan healaukseen.
Zenyatta: single target ja heikko sellainen, healauksen buffaamisen sijaan damagea buffattiin. Healerin EI KUULU TEHDÄ dps:n työtä.

Mercy yhä healaa paljon, damage boostia käytetään vain harvoin, Ulti ei oikeastaan tee mitään mitä joku muu ei tee paremmin, Resurrect tekee pelaajasta paikallaan olevan maalitaulun ja kiitos 200HP:n, n. 70% pelin heroista pystyy tappamaan Mercyn sen 1.5 sekunnin aikana mitä Mercyllä kestää käyttää kyseinen ability.

Mikään muu hero pelissä ei ole yhtä kuolevainen kuin Mercy ja millään muulla ei ole yhtä paljoa soft ja hardcountereita.

Näistä huolimatta Mercy on PAKKO olla tiimissä, koska mikään muu healer ei pysty tekemään samaa healia. Vaihtoehtoja ei yksinkertaisesti ole.
 
Viimeksi muokattu:
Merxcy on liian vahva piste. Healausta ei voi olla liikaa, siksi Luviotakin nerffattiin. Pelistä tulee erittäin hidasta ja epämiellyttävää, jos kaikkia dmg pystytään outhealaamaan.

Jos multa kysytään, niin kaikkien healiä voitaisiin vieläkin nerffata vähän. Varsinkin Mercyn.
 
Edelleenkään, ongelma ei ole Mercyn liika vahvuus. Ongelma on muissa healereissa.

Ana: oli aluksi vahva mutta nerffattiin koska triple-tank meta ja on nyt vain pelkkä Nano Boost Dispenser Genjille/Soldierille/Reaperille/McCreelle/Symmetralle.
Lucio: saanut buffia, mutta healing rate on yhä liian matala mihinkään oikeaan healaukseen.
Zenyatta: single target ja heikko sellainen, healauksen buffaamisen sijaan damagea buffattiin. Healerin EI KUULU TEHDÄ dps:n työtä.


Mercy yhä healaa paljon, damage boostia käytetään vain harvoin, Ulti ei oikeastaan tee mitään mitä joku muu ei tee paremmin, Resurrect tekee pelaajasta paikallaan olevan maalitaulun ja kiitos 200HP:n, n. 70% pelin heroista pystyy tappamaan Mercyn sen 1.5 sekunnin aikana mitä Mercyllä kestää käyttää kyseinen ability.

Mikään muu hero pelissä ei ole yhtä kuolevainen kuin Mercy.
Jos Mercy jätetään ennalleen ja muita healereita buffattaisiin niin silloin täytyisi buffata myös DPS classien damagea. Mielestäni damage-healing on yleisesti ottaen nyt kohtalaisen hyvällä tasolla. Pelkkä healereiden buffaaminen johtaisi siihen, että kukaan ei kuolisi taisteluissa koska dmg pystytään outhealaamaan, kuten tuossa yllä todettiinkin.
 
Jos Mercy jätetään ennalleen ja muita healereita buffattaisiin niin silloin täytyisi buffata myös DPS classien damagea. Mielestäni damage-healing on yleisesti ottaen nyt kohtalaisen hyvällä tasolla. Pelkkä healereiden buffaaminen johtaisi siihen, että kukaan ei kuolisi taisteluissa koska dmg pystytään outhealaamaan, kuten tuossa yllä todettiinkin.


Ei niitä healing lukuja itsessään välttämättä tarvitse lisätä, ja sitten jos lisää niin ei sen tarvitse olla tyyllin kaksinkertainen entiseen verrattaen.

Zenyatta: 2 Harmony Orbia ja healauksen määrä nostetaan 40HP/s (nyt 30HP/s) = voit healata kahta henkilöä samaan aikaan ja 10HP/s nopeammin mikä tekee jo eroa mutta ei läheskkään niin paljoa että outhealattaisiin tuleva damage

Lucio: 20HP/s heal puolulaisiin, 15HP/s itseen (nyt 16.25 ja 12.175), 50/40 Amp It Up:n kanssa (46.8/35.1 nyt)

Ana: tulevat muutokset + Biotic Grenade 125 tai 150Hp (nyt 100)

Mercy: Healing Beam 55HP/s (nyt 60) [jos nyt jotain on pakko nerffata niin mieluummin näin]


+ Moiran lisäksi vielä ainakin 1 healer hero lisää.
 
Zenyatta: 2 Harmony Orbia ja healauksen määrä nostetaan 40HP/s (nyt 30HP/s) = voit healata kahta henkilöä samaan aikaan ja 10HP/s nopeammin mikä tekee jo eroa mutta ei läheskkään niin paljoa että outhealattaisiin tuleva damage
Liian voimakas. Zenyatta olisi tuossa vaiheessa samanlainen must pick kuin Mercy nyt.
 
Onneksi herra SapphireT ei ole blizzun balance tiimissä. Melkoisia muutoksia nämä mitä ehdotettu :D Varsinkin uusi rezz hero. Ei kiitos ja toinen mitä peli ei tarvi niin shieldei ainakaan noita massiivisia reinon winstonin orisan tyylisiä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 714
Viestejä
4 493 737
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom