Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
lopetin tämän pelaamisen ihan siksi että joko steam rollataan vihu tiimi tai sit meiät rollataa, eiikinä ole tasaisia pelejä. Ja yleensä joutuu häviäjän tiimille.
Sama homma. Nyt pelaan vain lottoa, kunnes BLazy saa kakkansa kasaan.lopetin tämän pelaamisen ihan siksi että joko steam rollataan vihu tiimi tai sit meiät rollataa, eiikinä ole tasaisia pelejä. Ja yleensä joutuu häviäjän tiimille.
Uusi Mercyhän on hyvä. Toki, onhan se vahva ja "pakollinen" valinta, mutta entisen pelaaminen oli niin helvetin tylsää.Saa nähdä tuleeko comppiin muutosta vasta sitten kun original fanboyt alkaa katoamaan tuosta pelistä kokonaan. Nyt ois hyvä hetki korjata tuo ennenkuin porukka kyllästyy kokonaan tuohon.
World Cuppikin on ihan nurkan takana ja siitäkin tulee kyllä aika katsottavaa jos Mercylle ei tehdä mitään muutosta. Tai sitten toivottavasti pelaavat vanhalla versiolla.
Onhan se mercy normipelaajille hyvä muutos, itsekin siitä tykkäsin. Toisaalta se on lähes aina pakollinen valinta ja sitä se kuulostaa olevan myös tämän hetken turnauksissa, mikä ei ole katsojien näkökulmasta hyvä asia. Kaikki taistelut keskittyy siihen, että kuka saa ensimmäisenä tapettua toisen tiimin mercyn, eikä mikään muu tappo korvaa sen mercyn menetystä. Eli 5v5 taistelut ei ole tasapuolisia jos toisen tiimin mercy on hengissä ja toisen ei.Uusi Mercyhän on hyvä. Toki, onhan se vahva ja "pakollinen" valinta, mutta entisen pelaaminen oli niin helvetin tylsää.
Vielä lisäisin sen, että mercy on yksi pelin helpoimmista hahmoista pelata. Eli se ei vaadi edes niin paljon opettelua kun vertaa esim. Anaan.Ongelma onkin just se, että uusi Mercy on liian hyvä ja liian pakollinen. Jos pelaa ilman sitä, antaa vihulle liian suuren advantagen eikä pelin pitäisi niin toimia vaan kaikkien supportien pitäisi olla balanssissa eli yhtä hyviä keskenään.
En ole vähään aikaan pelannut enkä seurannut...onko se tilanne nyt että jopa parhaat korealaiset tiimit käyttää lähes 100% Mercyä? Nuo world cupit pitää joka tapauksessa katsoa.
Tämä ärsyttää itseäni kun Blizzardilla on joku fiksaatio koittaa saada pelistä sellainen että peli on helposti lähestyttävä casual-pelaajille, "tosissaan" pelaaville ja siinä sivussa vielä yrittävät kovasti pakottaa tästä e-sporttia. Johtuisiko siitä että low skillcap herot ovat tällä hetkellä niin hyviä vrt. paljonko täytyy opetella hahmon mekaniikkoja/pelitapoja. Taisipa Blizzard joskus sanoakkin että peliä tasapainotetaan vähän sieltä täältä eli muutokset tehdään quick playn perusteella (koska pelatuin pelimuoto...) sekä osa bronzen ja osa top 500 pelien perusteellaVielä lisäisin sen, että mercy on yksi pelin helpoimmista hahmoista pelata. Eli se ei vaadi edes niin paljon opettelua kun vertaa esim. Anaan.
Olen kyllä samaa mieltä. Anan skillcap taitaa olla yksi pelin kovimpia Genjin ohella ja täten olisi perusteltua, että hyvä Ana olisi parempi kuin hyvä Mercy. Toki, onhan Ana huomattavasti monipuolisempi kuin Mercy, joka on ainakin omasta mielestä täysin puhdas healer.Kyllähän Anan pitäis se paras healeri olla, koska huomattavasti Mercyä vaativampi.
Ei kai tässä kukaan ole väittänytkään, ettei Mercy olisi pelin paras healer. Onhan se tietysti surullista, että balance on mitä on. Ihannetilanne olisi se, että käytännössä mitä vain pystyisi pelaamaan tasolla kuin tasolla ja vielä voittavasti. Esimerkiksi Symmetra taitaa olla täysin hyödytön korkeammilla tasoilla, pro peleistä puhumattakaan. Lisäksi onhan tuolla muitakin heroja, joita pelataan todella vähän.Sen verran selvittelin, että maailman paras Ana-pelaaja Ryujehong joutuu nykyisin pelaamaan väkisin Mercyllä, joten eiköhän se kerro kaiken oleellisen.
Lyhyesti sanottuna nykyinen Mercy pilaa kaikki pelit. Toivon todella että sille tehdään jotain ennen World Cuppia, muutoin jää pelit kyllä suurilta osin katsomatta.
Omasta mielestä OW on varsin mukavaa seurattavaa, mutta todella sekavaa. Peli on kuitenkin paikoin aika nopeatempoista niin varsinkin peliä vähemmän pelanneet saattavat olla hieman ulapalla. Esimerkiksi Counter-Strikea voi katsoa lähes kuka vain koska peli on kohtalaisen hidasta ja selkeää.Mitä World Cupiin tulee niin aivan sama mitä tekevät niin jää katsomatta. OW on vain omasta mielestäni aivan käsittämättömän tylsää seurattavaa
Tracer on ainoa sankari mihin Blizzu ei ole koskenut betan jälkeen (koskiko betassakaan?). Junkratin buffin myötä kuitenki flankkereilla pelaamisesta on tullu paljon ikävempää ku junkki voi vaa spammia miinaa tiukan paikan tullen. Ennen pysty sentää kattomaan, että onko se vasta käyttäny sen, mut nyt junkilla on aina vähintää yks miina jemmassa. Jos eka ei tapa, nii uus vaa heti putkee. Flankkerin on pakko tappaa junkki ilman mitään varaa virheeseen, ku ei tuota miinaa lähietäisyydellä voi heittää huti eikä sitä ehdi väistää. Siinä tarvis olla joku aika miten äkkiä sen voi detonatee, ei TF2:ssakaan demoman voi välittömästi detonatee stickypommejaan ampumisen jälkeen.
SR-systeemihän vertaa sun suoriutumista muihin sun tasosiin pelaajiin jotka pelaa samoja hahmoja ku sinä. Eli vaikka näyttäiski, että sulla on paljon kultamitaleita, nii samaa aikaa kuiteski toisella pelaajalla toisessa vastaavanlaisessa pelissä on ollu vielä paremmat scoret. Oman roolin suorittaminen merkittee myös paljon, mercyltä odotetaan paljon healingia ja ressejä, genjiltä paljon eliminaatioita, tankilta damage blokkeja ja kaikilta classeilta mahollisimman vähän kuolemia suhteessa niihin omiin suorituksiin. Kaveriin on vaikeaa verrata omaa suoriutumista, koska et aina näe kaveriesi virheitä tai hyviä suorituksia. Jotkin todella hyvätkin temput saattaa monilta jäädä huomaamatta, esimerkiksi erinomaisesti tiimin eduksi laitettu Mei:n jääseinä (esim. Mei blokkaa choken jääseinällä ja vihutiimi hukkaa 10 sekkaa ku kiertää jostain, ton tyylistä). Kaikkea tuskin SR-systeemi kuiteskaan laskee, mutta ite uskon siihen että se suurpiirtein osaa asettaa pelaajat oikeelle rankille.Onkos kenelläkään faktaa tai edes käryä tämän placement-systeemin toiminnasta ja SR:n arpomisesta?
Kävi nääs näin, että hetki sitten aloittanut kaverini pääsi suoraan goldiksi ja itse jumitan silverin alarajalla. Lähes mitä hyvänsä statseja katsomalla olen selkeästi tehokkaampi ja Quickeja pelatessa pärjään selkeästi paremmin, SR-ero on kuitenkin murskaava hänen edukseen. Miksi näin? En myönnä ainakaan suosiolla olevani niin selkeästi kehnompi
Hmmm, kai se sitten on parempi Reinilläkin vaan seisoa kilpi tanassa kuin syöksyä keihäänkärkenä hyökkäyksessä? Mercyllä nyt vaikea tehdäkään muuta kuin heal/res.. Kovasti yritän kehittyä ja kantaa tiimiäkin, mutta vaikea yksin muiden sinkoillessa kuin päättömät kanat.
"Tietysti niin tiimistä kiinni.. jos on aivan scrub dps, niin muutamalla onnistuneella blind_chargella ja huitomisella voi kantaa muuten paskan tiimin suht pitkälle.
Hyvällä tiimillä kannattaa koittaa malttaa chargejen kanssa ellei ole 100% varmoja hittejä.
Onkos kenelläkään faktaa tai edes käryä tämän placement-systeemin toiminnasta ja SR:n arpomisesta?
Kävi nääs näin, että hetki sitten aloittanut kaverini pääsi suoraan goldiksi ja itse jumitan silverin alarajalla. Lähes mitä hyvänsä statseja katsomalla olen selkeästi tehokkaampi ja Quickeja pelatessa pärjään selkeästi paremmin, SR-ero on kuitenkin murskaava hänen edukseen. Miksi näin? En myönnä ainakaan suosiolla olevani niin selkeästi kehnompi
No ei kyllä ole niistä kiinni meikäläisellä! Pelaan sitä mitä tarvitaan eli yleensä Mercy/Rein. Tiimiä varten siellä ollaan ja sankariteot jätän ES:sille. (eikä kyllä taivu ikääntyvän rpg-miehen refleksitkään enää urotöihin) Joskus sitten "lukkotilanteisiin" otan Winstonin/Junkin/soltun jotta saa ne auki.Ei statistiikat merkitse juuri mitään. Jos keskityt ainoastaan saamaan ne gold killzit ja elimzit niin ehkä siinä on syy siihen miksi olet silverillä etkä grandmasterilla (ihan näin esimerkkinä).
Paljonko alkuperäinen damage oli biotic rifflessä? Nythän damage on 60 ja jatkossa se tulee olemaan 70.Viimeinkin Ana saa damagea takasin siitä mitä nerfattiin vaikkei vieläkään ole alkuperäisellä tasolla. Myös Mercy saa ressiin cast timen ja liikkuvuus pienenee sen aikana 75% eli on melkein 2 sekunnin ajan hyvä maalitaulu. Tuo kyllä varmasti vähentää ressien määrää ja vähän vaikeuttaa hahmon pelaamista.
Vähän harmittaa että comppiin ei tullut mitään muutosta, ehkä sitten S8:lle. Tietää ettei kyllä kannata paljoa satsata tuon pelaamiseen jos on yhtä paljon epätasaisia matseja kuin edelliselläkin kaudella.
80 oli ainakin ennenkuin nerfattiin 60:een.Paljonko alkuperäinen damage oli biotic rifflessä? Nythän damage on 60 ja jatkossa se tulee olemaan 70.
Ihan mielenkiinnosta, pelasitteko aina jotain tiettyä heroa? Esim sinä depsiä, toinen kaveri tankkia ja kolmas kaveri aina healeria. Jos näin oli niin oliko isoja eroja placement rankeissa, esim depsin ja supportin välillä?Placementit läpi 4 stackilla ja voitot 8/10. Aivan eri meno kuin viime kaudella jolloin vedin placementit soolona, jolloin hävisin 6/10. Ei tätä kyllä kannata pelata muuta kuin ryhmällä.
Ihan mielenkiinnosta, pelasitteko aina jotain tiettyä heroa? Esim sinä depsiä, toinen kaveri tankkia ja kolmas kaveri aina healeria. Jos näin oli niin oliko isoja eroja placement rankeissa, esim depsin ja supportin välillä?
Kyllä Analla on aina pystynyt nukutetun Tracerin tappamaan, se on se tietty combo eli M1>kranaatti>M1>melee. Nyt kun damage nousee niin ei tarvitse meleelyöntiä tuohon comboon. Sen lisäksi Analla ei lasketa headshotteja, eli on ihan sama mihin kohti ammut niin sama damage.Toivottavasti seuraava sankari on uusi parantaja tai tukimies. Tykkään itse pelata paljon Analla, joten olen todella iloinen parannuksesta. Olen ajatellutkin, että Ana on heikompi parantajana kuin muut tiettyjen rajotteiden vuoksi, mutta korvaa hyvin tätä tappamalla porukkaa omillaan, esimerkiksi Pharahia pystyy täräyttelemään helposti, mutta ei meinaa vaan tippua jengi tarpeeksi nopeasti. Tracer ollut pahin vihollinen ikinä, joka vain tulee ja tappaa silloinkin, kun osun häneen nukutuspyssyllä ja täräytän päähän niin nopeasti kuin pystyn.
Miten paljon muuttui SR verrattuna edellisen kauden loppuun?Placementit läpi 4 stackilla ja voitot 8/10. Aivan eri meno kuin viime kaudella jolloin vedin placementit soolona, jolloin hävisin 6/10. Ei tätä kyllä kannata pelata muuta kuin ryhmällä.
Käsittääkseni/muistaakseni Blizzard jokin aika sitten tweakkas SR-järjestelmää että ei ole enää ainakaan niin suurta eroa sr:n ainsaitsemisessaeri classien välillä.Ihan mielenkiinnosta, pelasitteko aina jotain tiettyä heroa? Esim sinä depsiä, toinen kaveri tankkia ja kolmas kaveri aina healeria. Jos näin oli niin oliko isoja eroja placement rankeissa, esim depsin ja supportin välillä?
Kyllä niitä piisasi viimeksi ja kolme matsia hävittiin siihen että oman vuoron alussa tiimistä katoaa pelaaja.. motivoi kivastiOnko kenelläkään ollut trolleja/throwaajia placementeissä? Viime seasonilla itselläni oli useammassa pelissä häiriköitä joista kahdessa oli ihan selkeitä tapauksia ja loppujen pelaaminen vaikutti muuten vain griefaamiselta. Mietinpähän vaan kuinka paljon korkeampi placement rank olisi ollut ilman noita.