Overwatch (PC, PS4, Xbone)

No sentään kuuden porukalla että ei joudu randomit kärsimään. Eihän sitä nyt kehtaa muiden pelejä pilata jos haluaa vähän alemmalta rankilta aloittaa.

Niin no, ne 10 placementtia jotka ottaa tahallaan tukkaan on sitä tiimikavereiden pelin pilaamista. Kaikki sen jälkeen onkin vastustajien pelin pilaamista kun siellä palloilee joku nysvä joka ei uskalla pelata omalla rankillaan, vaan smurffaa selkeästi huonompia vastaan.
 
Nopeaahan tässä omalle rankilleen nousee, ellei sitten tahallaan perseile menemään. Itse kun altin/smurffin ostin niin tarkoitus oli pelata ihan normaalisti, ei heittää eikä yrittääkkään aivan hiessä, mutta silti sitä aika nopeaa nousi mainin rankille :D. Ja eikait niitä placementteja edes tahallaan tarvi hävitä, pelaa qp 25lvl asti vaikka ilman käsiä niin varmasti pääsee pronssiin vaikka jokaisen placementit voittaiski.
 
Niin no, ne 10 placementtia jotka ottaa tahallaan tukkaan on sitä tiimikavereiden pelin pilaamista. Kaikki sen jälkeen onkin vastustajien pelin pilaamista kun siellä palloilee joku nysvä joka ei uskalla pelata omalla rankillaan, vaan smurffaa selkeästi huonompia vastaan.
Eipä siihen kauaa mennyt että on omalla rankilla. Kavereiden kanssa tosiaan aloitettiin tahallaan alempaa ja nyt sitten pelailtu menemään hahmoja joita ei osata.
 
Todistin tänään taas sellaista idiotismia että oksat pois.


Volskayassa joku ottaa attackissä Junkratin. Katsoin tyypin career profilea jonka mukaan tyyppi pelasi Junkilla ensimmäistä kertaa seasonin aikana ja edellisellä seasonilla taisi olla jopa pari tuntia pelattuna. Mainitsin asiasta tiimille mutta tyyppi ei reagoinut mitenkään vaikka pyydettiin vaihtamaan. No hyökättiin sitten tämän sankarin ja Genjin voimin kohti pointtia ja jäätiin jumiin chokeen. Kun erää oltiin pelattu jo hyvän aikaa (edelleen jumissa chokessa) Junk toteaa että ei oikein osaa pelata depsinä ja huutoahan tyypille tuli sitten koko tiimin edestä. Jouduin lopulta itse vaihtamaan Winstonista Soldieriksi mutta liian myöhään ja voitte varmaan arvata miten peli päättyi.

Seuraava peli oli Eichenwaldissa jossa juuri ennen pelin alkua huomasin ikkunan läpi Symmetran laittamassa turretteja spawnin eteen ja kysyin Reiniä pelaavalta voiko tämä vaihtaa Winstoniin ja tämä vastasi ei. No tälläkin kertaa jäätiin chokeen jumiin koska kenelläkään ei ollut mitään turetteja vastaan, pääsin itse läpi vain siksi että pelasin Sombralla ja sainkin jopa Widowin ja Roadhogin alas. Lopulta Rein kehtasi vielä pyytää mua vaihtamaan Sombran toiseen depsiin. :D:D:D Tyyppi itse vaihtoi Reinin Winstoniin vasta seuraavassa erässä.

Huomenna taas kohti uusia pettymyksiä. :kippis:
 
Nopeaahan tässä omalle rankilleen nousee, ellei sitten tahallaan perseile menemään. Itse kun altin/smurffin ostin niin tarkoitus oli pelata ihan normaalisti, ei heittää eikä yrittääkkään aivan hiessä, mutta silti sitä aika nopeaa nousi mainin rankille :D. Ja eikait niitä placementteja edes tahallaan tarvi hävitä, pelaa qp 25lvl asti vaikka ilman käsiä niin varmasti pääsee pronssiin vaikka jokaisen placementit voittaiski.
Itse tuli yritettyä qp pelit ihan tosissaan niin sieltä sitten tuli yleensä vastaan 3500 - 4200sr tyyppejä. Siis ihan älyttömästi yli oman rankin. Oma jossain low diamond tasolla :D
 
@Tikiti

Sama homma myös, tuli vähän mietittyä että tuskin ihan tänne kuuluu, placementeista sitten tasan 3k 7-3 tai 8-2 placementeilla :D.
 
@Tikiti

Sama homma myös, tuli vähän mietittyä että tuskin ihan tänne kuuluu, placementeista sitten tasan 3k 7-3 tai 8-2 placementeilla :D.
Sama oli kaverilla kun smurffilla pelasi placementit luciolla statseilla 10-0 niin tuli rank 3400. Main accountilla ei ikinä edes yli 3k :D
 
QP:ssä tulee helposti isompi rankkisia vastaan sen takia että siellä on oma MMR. Jotkut pelaa enempi comppia ja saattaa perseillä quickplayssä niin ne sit pelaa siellä QP:ssä alempitasosia vastaan. Off-seasonilla huomas aika hyvin, et kun pelaa QP:täkin tosissaan niin kyllä siellä alkaa ihan hyviä pelejä tulemaan kun sen QP:n MMR nousee myös.
 
Käsittääkseni Overwatch World Cupissa Suomen matsit alkaa Vietnamia vastaan huomenna klo 06 aamulla Suomen aikaa. Itse bongailen yleensä tuloksia ja aikatauluja täältä...
Overwatch World Cup 2017 - Sydney Qualifier - Liquipedia Overwatch Wiki
Mutta ainakin Kiinan karsinnoissa nuo aikataulut hieman muuttui sen mukaan jos tuli läpijuoksuja.

Eli Blizzconin TOP8:een pääsee voittamalla semifinaalin. Suomen kannalta siis pitäisi ensin voittaa tuo lohko (Espanja voi olla paha) jotta välttää välierissä Ruotsin.

Matseja sitten ainakin Twitchin kautta "Playoverwatch" accountissa livenä ja nauhoituksina.
 
Noissa peleissä ei ole väliä, millä herolla pelaa. Olen itse ollut solo healaamassa luciolla, bastion, solttu, junkrat, mcree, tracer tiimiä. Vihut puskee meta compilla, winston, d.va, tupla heal, solttu ja genji. Eikä saaneet eichenwaldessa (en tiä kuinka korjoitetaan) ekaa pointtia. Team sr:t noin 3400.

Kaikki compit toimii, kun katsot mitä omat tekee, ja kukaan ei tarkoituksella heitä ;)
Älä kato mitä muut on pelannut muuten! Sun oma teho laskee vaikka ihan tietämättäsi, jos huomaat että jonkun ohjaimissa on hero jota ne ei oo pelannut.

Onhan noita pelejä tullut voitettua mitä ihmeellisimmillä kokoonpanoilla (päällimmäisenä mielessä yksi Nepal-voitto ilman tankkeja), en tiedä onko oma tiimi ollut tuolloin vain yksinkertaisesti parempi vai onko vastapuoli vain luovuttanut/perseillyt.

Mutta jos tiimissä on useampia pelaajia jotka eivät hallitse hahmojaan kunnolla/yhtään tai osaavat pelata vain yhtä hahmoa niin kyllä se laskee yleensä voittomahdollisuuksia melkoisesti. Tiimistä on hyvä löytyä pientä joustavuutta, mitä sitä suotta vaikeuttamaan asioita jos peli mahdollisesti alkaa kulkemaan parilla hahmon vaihdolla paremmin.
 
Turha välittää tiimikompista, oma peli siinä vaan kärsii. Ja jos häviää niin ei voi mitään, ei se oo kun peli jossa joskus häviää joskus voittaa. Asenteella jolla ei välitä omasta tiimikompista tai tilttaa instalockhanzosta on tullu noustua hetkessä se +250sr, kun aikaisemmin tuli tilttailtua ja jumitettua samassa rankissa "koska tiimi huono" :D. Huoli vaan omasta panoksesta eikä heti käsketä vaihtamaan jotain ei niin tehokasta heroa, kun silloin saa ainakin aikaan pelkän heiton.
 
Kannattaa tsekata vaikka jälkikäteen Espanja-Japani matsi OW world cupista jos ei livenä nähnyt, kovaa kamaa :comp:
 
Kumma kuinka kellonajat tuntuu vaikuttavan siihen kuinka comp-matsit menevät. Aikaisin aamulla (06-10) ja myöhään illalla (22-aamyö) tuntuu olevan asiallisinta porukkaa liikeellä kun taas iltapäivällä melkein jokainen peli tuntuu menevän täysin reisille. Johtuisikohan siitä että kyseisinä kellonaikoina on vähiten toxic-jonneja liikkeellä.
 
Kumma kuinka kellonajat tuntuu vaikuttavan siihen kuinka comp-matsit menevät. Aikaisin aamulla (06-10) ja myöhään illalla (22-aamyö) tuntuu olevan asiallisinta porukkaa liikeellä kun taas iltapäivällä melkein jokainen peli tuntuu menevän täysin reisille. Johtuisikohan siitä että kyseisinä kellonaikoina on vähiten toxic-jonneja liikkeellä.
Tästähän on ollut paljon keskustelua mm. redditissä, että atm. paljon koulu-ikäisiä on lomilla ja pelaamassa (lue: pilaamassa) pelejä. Noihin mainitsemiisi aikoihin jonnet on nukkumassa tai muissa iltapuuhissa.
 
Tästähän on ollut paljon keskustelua mm. redditissä, että atm. paljon koulu-ikäisiä on lomilla ja pelaamassa (lue: pilaamassa) pelejä. Noihin mainitsemiisi aikoihin jonnet on nukkumassa tai muissa iltapuuhissa.

Vastaavanlaiset huomiot itselläkin. Harmi kun normaali työssäkäyvä ihminen ei ikävä kyllä pääse pelailee niin paljoa 06-10 ja 22-06 :)
 
Vastaavanlaiset huomiot itselläkin. Harmi kun normaali työssäkäyvä ihminen ei ikävä kyllä pääse pelailee niin paljoa 06-10 ja 22-06 :)

Sama huomio myös täältä kun olen ollut kesälomalla niin iltaisin tuntunut saavan parhaat pelit. Nyt jälleen töissä ja pitää ajoittaa pelailut 20-22 välille pääsääntöisesti.

Toki toivoa on vaikka tämä season onkin ihan yhtä toxicia ollutkin. Aloitin reilu kuukausi sitten pelin pc:llä ja rankiksi sain 1700 ja nyt ollaan 2700 puolella ja 60% peleistä soolona pelaillut. Vielä pitäisi kiivetä tarvittat pojot, että saa sen 3000 rikki niin olen tyytyväinen. Seuraava season sitten toivottavasti 3500 rikki.
 
Doomfist on nyt Live

Overwatch Patch Notes – July 27, 2017
A new patch is now live on Windows PC. Read below to learn more about the latest changes.

To share your feedback, please post in the General Discussion forum.
For a list of known issues, visit our Bug Report forum.
For troubleshooting assistance, visit our Technical Support forum.

PATCH HIGHLIGHTS
New Hero: Doomfist (Offense):

Equipped with charisma and ambition, Doomfist is a consummate tactician and one of the leaders of Talon: literally throwing down his gauntlet as he joins the fight. From his base in Nigeria, Doomfist is a commanding offense hero equipped with hard-hitting melee abilities. Driven by a belief that conflict is essential to humanity’s progress, he’s committed to advancing his vision of the future—even if the agents of Overwatch disagree with his methods.

Doomfist’s cybernetics make him a highly mobile, powerful frontline fighter. His primary attack is the Hand Cannon; this four-shot weapon fires projectiles from Doomfist’s knuckles one at a time or in a single blast. With his secondary attack, Rocket Punch, he charges forward and delivers a devastating blow, knocking back any opponent it connects with and dealing extra damage if the enemy is hurled into a wall.

Seismic Slam smashes into a targeted area, knocking opponents toward him so he can deal further damage. His Rising Uppercut tosses enemies high into the air, while his passive ability, The Best Defense…, grants him shields every time he uses one of his abilities against an opponent. Lastly, his ultimate ability, Meteor Strike, causes him to leap high and drop into a targeted area, dealing massive amounts of damage.

To learn more about Doomfist, click here.

Loot Box Updates

We always want the experience of opening a loot box to feel exciting and rewarding, and in our latest patch, we’re working to improve that experience in two key ways. First, we’re drastically reducing the amount of duplicates you will receive when opening loot boxes. Second, to compensate for this reduction of duplicate items, we’re also increasing the overall amount of credits you will receive from loot boxes. On average, you should be earning just as many credits, if not slightly more, from loot boxes as you did prior to these changes.

New Highlight Options

Our highlights system has received several major updates:

  • The game will continue to automatically generate highlights for you based on your recent gameplay. These auto-generated highlights—now categorized as “Today’s Top 5”—will be surfaced on a daily basis and persist for a full 24 hours (or until the game client is patched, whichever happens first).
  • Players can now generate their own highlights! The ability to capture 12 seconds of your own gameplay has been added to the game, and can be bound to a single button of your choice (or a button per highlight slot) in the Options menu under “Request Highlight.” These player-generated highlights will be saved under a new section called “Recently Captured” and will persist until the game client is patched. Players can have up to 36 recently-captured highlights stored at one time.
  • With the above, players can now record any of their “Top 5” or “Recently Captured” highlights, exporting them as a video file to their gaming platform’s designated media library (on console) or directory (on PC). On PC, players will also have the option to select the quality at which these highlights are exported, supporting up to 4K for Windows 8 or higher operating systems, and up to 1080p on Windows 7.
To learn more about this feature, check out our recent developer update:

GENERAL
  • Adjusted the respawn timing to limit defensive stalling strategies when the offensive team has a clear advantage and plays aggressively
Custom Games and Game Browser

  • Clarified the text on the “Flag Carrier” options under the Capture the Flag settings for Custom Games
  • Removed the “Projectile Speed” and “Projectile Gravity” options for heroes who do not have projectile weapons
  • Minimum movement speed has been changed to 50% (formerly 10%)
  • Players can no longer select Roadhog during Limited 1v1 matches
User Interface

  • Added ability to create customized reticles
    • Reticle options can be found under the “Controls” tab in the “Options” menu (click the “Advanced” expander under the “Reticle” heading)
  • The name of Mercy's “Stethoscope” spray has been changed to “Heartbeat”
  • Statistics gathered from 6v6 Elimination matches will now be added to statistics in the Career Profile
  • Tie games will no longer be included in the win percentage calculation that’s listed under the Player Profile
HERO UPDATES
D.Va

  • Defense Matrix
    • New sound effects and voice lines have been added, indicating when Defense Matrix has absorbed an enemy’s ultimate ability
Genji

  • Deflect
    • New sound effects and voice lines have been added, indicating when an enemy’s ultimate ability has been deflected
McCree

  • Flashbang
    • Stunned targets are now slowed heavily, meaning they're less likely to escape while stunned (especially while in the air)
Developer Comment: This change will make McCree's Flashbang consistent against fast-moving targets like Genji or Lúcio.

Reaper

  • Shadow Step
    • Sound effect and VO distance has been reduced by 50%
Developer Comment: Even though Shadow Step wasn't intended to be used as a way for players to teleport right next to an enemy without their knowledge, the sound effects were audible from distances that made teleportation difficult from nearly anywhere. This change allows Reaper to be a bit more sneaky with his flanking options.

Reinhardt

  • Rocket Hammer
    • Swing speed increased by 10%
Developer Comment: In the last update, Reinhardt’s Rocket Hammer had an issue that allowed players with higher latency to swing faster. We fixed this bug, which suddenly made the swing speed feel too slow, so we’re compensating by increasing his standard swing speed. During this process, we also found and fixed a few bugs with Rocket Hammer’s hit registration. Overall, the hammer should feel much better.

Zarya

  • Graviton Surge
    • Now disables mobility abilities on all affected targets
Developer Comment: In the past, the abilities that allowed heroes to escape Zarya’s Graviton Surge felt fairly arbitrary. We’re cleaning this up and increasing Graviton Surge's overall power by rendering all movement abilities unusable when an enemy is trapped.

BUG FIXES
General

  • Fixed an issue preventing “Best In Game” stats from being updated
  • Fixed a bug that could cause the user interface to incorrectly indicate that an enemy player has been hit when colliding with them
  • Fixed a bug that could allow projectiles that would normally pierce shields (i.e. Reinhardt’s Fire Strike) to pass through other surfaces
  • Fixed a bug that caused some players to lose audio during the match
Competitive Play

  • Fixed a bug that caused players to get a leaver penalty during offseason matches, even after the in-game banner advised it was safe to leave the match
Custom Games and Game Browser

  • Fixed a bug that prevented players from being added to a Custom Game with 12 Spectator slots
  • Fixed a bug in Custom Game settings that prevented some heroes with Self Healing from having a Healing Dealt modifier
  • Removed the Projectile Gravity slider from heroes who do not have abilities affected by gravity
Heroes

  • Fixed a bug with D.Va’s Call Mech ability that allowed you to see her inside the mech before entering it
  • Fixed a bug that could cause eliminations from Junkrat’s Total Mayhem to be mislabeled in the kill feed
  • Fixed a bug that would cause Junkrat to use his Ultimate Callout when he is unable to use his Ultimate
  • Fixed a bug that allowed Roadhog’s Chain Hook to latch on to Orisa’s Supercharger
  • Fixed a bug that allowed Sombra to take damage after activating her Translocator
  • The sound effects on Reinhardt's Bloodhardt, Blackhardt, and Wujing skins have been updated to reflect the use of an axe instead of a hammer
  • Fixed a bug preventing Lucio from receiving the full speed boost when traveling backwards during a Wall Ride
  • Fixed a bug that occasionally prevented Torbjörn from building and upgrading his turret
  • Fixed multiple hit registration bugs in Reinhardt’s Rocket Hammer
Maps

  • Fixed a bug on Eichenwalde that prevented Soldier 76 from placing his Biotic Field in certain locations of Point A
  • Fixed a bug that caused AI-controlled players to perpetually move toward the objective on the Gardens point in Oasis
  • Fixed a bug that prevented Training Bots from facing the right direction and returning to their original location after being moved by player interactions on the Practice Range
  • Fixed a bug with that was causing unusual camera angles for Highlight Intros on Route 66
  • Fixed a bug that could cause D.Va to fall through the floor while boosting into the ground in a specific area on Volskaya Industries
 
Olinpa paska Doomfistillä :D Ei tämä näköjään ihan näin pakasta otettuna heti lähtenyt toimimaan, ensin kokeilin erilaisia key bindeja ja matsissa sitten oli vaikea saada tehoja irti ja nyrkin iskuja osumaan. Noh, onneksi tiimi kärräsi vaikka QP:ta olikin niin voittosarakkeeseen Doomfist ja pitänee harjoitella ennemmin pikkuhiljaa Mystery heroesin puolella. Sombran kanssa mulla taisi mennä puoli vuotta samalla tyylillä ennen kuin lähti jotenkin toimimaan :btooth:

Loot boxin fiksi näköjään on aika huomattava. Viimeiset pari kuukautta on tyypillisesti tullut 3-4 duplikaattia, nyt ei tullut yhtään (tosin pelasin vain yhden boksin). Myös ne tähtäimen (rectangle) muutokset vaikuttaa alustavasti hyvältä.
 
Olinpa paska Doomfistillä :D Ei tämä näköjään ihan näin pakasta otettuna heti lähtenyt toimimaan, ensin kokeilin erilaisia key bindeja ja matsissa sitten oli vaikea saada tehoja irti ja nyrkin iskuja osumaan. Noh, onneksi tiimi kärräsi vaikka QP:ta olikin niin voittosarakkeeseen Doomfist ja pitänee harjoitella ennemmin pikkuhiljaa Mystery heroesin puolella. Sombran kanssa mulla taisi mennä puoli vuotta samalla tyylillä ennen kuin lähti jotenkin toimimaan :btooth:

Loot boxin fiksi näköjään on aika huomattava. Viimeiset pari kuukautta on tyypillisesti tullut 3-4 duplikaattia, nyt ei tullut yhtään (tosin pelasin vain yhden boksin). Myös ne tähtäimen (rectangle) muutokset vaikuttaa alustavasti hyvältä.
PTR:llä testasin lootbox-hommelia nii 5 boksista ei tullu yhtään duplia, ja leveliä PTR:llä oli 500.
 
Tuo loot box update on kyllä hyvä sellaisenaan, ei tartte enään grindata saadakseen kolikkoja, kun melkein joka boksista tuli se 4 duplicatea aikaisemmin, vaikka 40-60% tavaroista puuttuukin. Kun kolikoiden määrääkin on nostettu niin nyt on ehkä kannattivinta ostaa kaikki halvat voice linet, sprayt sun muut hahmoille ja odottaa että boxeista tulee sitten kalliimmat skinit sun muut.
 
On nämä korealaiset kyllä ihmeellisiä. Yksi mappi pelattuna finaalia ja vuorossa 15min pelaajien karaoke esityksiä :rofl:
 
Nyt on pakko avautua tästä uudesta tähtäinsysteemista. Lyhyesti siinä ei ole mitään järkeä.

Taustatietona minulla oli hitscaneilla short crosshair ja muilla mentiin vakiolla. Vakio oli haulikkoaseilla mielestäni hyvä kun vähän sai käsitystä kuinka suuri se hajonta on.

Nyt jos haluan laittaa short crosshair-tyyppisen tähtäimen monelle eri hahmolle joudun käsin säätämään joka hahmolle liukusäätimet oikeaan asentoon. Jos taas laitan kaikille lyhyen ristikon niin joudun sitten saman homman tekemään yhtä monelle mutta laittamalla ensin tähtäintyypiksi defaultin, ja sitten kääntelemällä säätimiä johonkin muuhun asentoon. Eli default ei ole default, vaan se on muokattu. Liukusäädin asetukset pysyvät vaikka vaihtaa tähtäintyyppiä. Mitä järkeä siinäkin on?
Eikä tietenkään ole mahdollisuutta tallentaa mitään omia muokattuja tähtämiä mitkä voisi valita nopeasti siitä valikosta.

Kehitysidea:
Valikkoon vaihtoehdot:
Default, mikä on oikeasti se vakiotähtäin mikä sille hahmolle on Blizzardin toimesta valittu
Custom default, default muokkausmahdollisuuksilla eli vaikka kokoa ja väriä voi muokata
Croshair, circle, dot, ym. mitä siinä tällä hetkellä onkaan ne muokkausvaihtoehdot
Custom 1, Custom 2, Custom X, mihin saa tallennettua omat tähtäinasetukset ja mistä saa sitten valittua nopeasti jonkun muokatun version.
Plussaa vielä jos saisi valittua ne vanhat short ja long crosshair vaihtoehdot jostain.
Liukusäädinten asetukset eivät siirtyisi tähtäintyypistä toiseen, eli crosshair valikosta säätämällä asetukset eivät siirry jos vaihdan tähtäintyypiksi vaikka pisteen. Hahmoa vaihtamalla asetukset voisivat pysyä. Siten voisi kaikille valita vaikka sen haluamansa ristikon tai pisteen ja sitten kaikilla on se ristitähtäin samanlainen.

Redditistä lukaisin että myös vakitähtäimiä on hiukan muutettu. Tähänkään en keksi mitään järkevää selitystä.

Ja kyllä tein todella pienestä asiasta todella ison ongelman nyt itselleni.
 
Olipas hieno finaali. Ja aivan helvetin pitkä (4,5h) :D Nyt sitten seuraava eventti taitaa olla blizzconin WC lopputurnaus. Yllätti kyllä miten paljon käyttivät Sombraa. Reaperkin on tehnyt paluuta Esports skeneen ja nyt vielä Zaryan muutos (Helvetin hyvä dive comppia vastaan) ja Doomfist. Hyvää viihdettä kyllä tarjosi tämäkin Apex season. Ensivuonna sitten Overwatch League!
 
Pari viikkoa takaperin voice chat lakkasi toimimasta Overwatchissa. Kuulen muut pelaajat, mutta he eivät kuule minua. Lokitiedostot kertovat että OW löytää kyllä ne ihan oikeat audiolaitteet ja käyttää niitä, mutta jostain mystisestä syystä se puhe ei vaan siirry muille pelaajille. Foorumeilta löytyi lukuisia threadeja aiheesta (Isoin threadi 26 sivua, toiseksi isoin 13), mutta ei yhtäkään toimivaa fixiä. Millään muulla sovelluksella tai pelillä ei tunnu olevan samoja ongelmia eikä näissä langoissa ehdotetut portinavaukset, ajureiden päivitykset ja oletuslaitteiden edestakaisinvaihdot auttaneet yhtään. Taitaa siis näillä näkymin loppua pelin pelaaminen kokonaan. Vielä kun saisi refundit tästä kun yhtäkkiä jonkun päivityksen yhteydessä lakkasi toimimasta. :dead:
 
Pari viikkoa takaperin voice chat lakkasi toimimasta Overwatchissa. Kuulen muut pelaajat, mutta he eivät kuule minua. Lokitiedostot kertovat että OW löytää kyllä ne ihan oikeat audiolaitteet ja käyttää niitä, mutta jostain mystisestä syystä se puhe ei vaan siirry muille pelaajille. Foorumeilta löytyi lukuisia threadeja aiheesta (Isoin threadi 26 sivua, toiseksi isoin 13), mutta ei yhtäkään toimivaa fixiä. Millään muulla sovelluksella tai pelillä ei tunnu olevan samoja ongelmia eikä näissä langoissa ehdotetut portinavaukset, ajureiden päivitykset ja oletuslaitteiden edestakaisinvaihdot auttaneet yhtään. Taitaa siis näillä näkymin loppua pelin pelaaminen kokonaan. Vielä kun saisi refundit tästä kun yhtäkkiä jonkun päivityksen yhteydessä lakkasi toimimasta. :dead:

Mullakin on joskus tapahtunut niin että ääneni on yhtäkkiä lakannut kuulumasta, vasemmassa ylänurkassa näkyi vain pelaajan kuvake jonka vieressä oli punainen mikin kuva. Ongelma ratkesi sillä että vaihdoin open micin push to talkiin ja siitä sitten takaisin openiin ja rupesi taas toimimaan, omituista. Ja on käynyt myös noin mainitsemallasi tavalla mutta chat rupesi taas toimimaan kun käynnistin pelin uudestaan.
 
Mullakin on joskus tapahtunut niin että ääneni on yhtäkkiä lakannut kuulumasta, vasemmassa ylänurkassa näkyi vain pelaajan kuvake jonka vieressä oli punainen mikin kuva. Ongelma ratkesi sillä että vaihdoin open micin push to talkiin ja siitä sitten takaisin openiin ja rupesi taas toimimaan, omituista. Ja on käynyt myös noin mainitsemallasi tavalla mutta chat rupesi taas toimimaan kun käynnistin pelin uudestaan.
Kokeilin renkata push-to-talkin ja open-micin välillä mutta ei tunnu auttavan yhtään, mulla ei tule edes sitä ikonia sinne kun koitan puhua.
 
Ennen uudelleenasennusta kannattaa kokeilla poistaa Tiedostot/Overwatch/Settings kansiosta ini-tiedosto niin pelin asetukset nollautuvat.
 
En tiedä pitäisikö olla ylpeä vai häpeissään tiimistä kun tankilla (rein kaikissa paitsi yhdessä kartassa d.va) ottaa 5 rundin king of the hillissä (vai mikä se on kun samaa pointtia molemmat koittaa) kullat damagessa, tapoissa, obj. tapoissa ja hopeaa obj. timessä :dead:

Mutta mutta - mitkäs asetukset merkkaa eniten tossa FPS:ssä nykyään? Välillä tuntuu kyykkäävän alle 60 FPS:n kovassa tappelussa mitä ei tapahtunut vanhalla GTX 980 4GB:llä, nyt käytössä 1060 6GB minkä pitäisi olla aika samoissa tehoissa (GTX:stä tuli tuuletinvammainen niin pakko vaihtaa)
 
Eikös 1060 vastaa enemmänkin 970? ainakin vertailuissa ovat aika tasoissa mitä olen katsonu. Itellä kyllä pyörii ihan 140+ paikkeilla ultrilla vaikka kone ei mikään uusin ole.

http://i.imgur.com/vmfZpPE.png Tuollaset asetukset ovat itsellä.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä peli on sopivassa seurassa täyttä timanttia, mutta soolona pelatessa useimmiten kusista vattua.
Erityisesti jos pelailee päivänvalon aikaan niin competitive on täynnä käsittämättömiä idiootteja eikä pelaamisesta tule mitään. Olen tippunut ~3000 --> ~1700 ja jäänyt sinne elo helliin jumiin koska ainoat pelihetket ajoittuneet kesällä klo. 09.00 - 20.00 välille.

Toissapäivänä pelailin klo. 23.00 jälkeen jolloin ei ollut retardeista tietoakaan ja oli tosi viihdyttäviä, tiukkoja matseja. Rankkikin tais nousta hiukan.

Rankista en kauheasti piittaa mutta jos tarkoitus on saada hyviä pelejä, kuten itse haluaisin, kannattaa peli pitää hyvin pitkälti suljettuna päivisin.

Peli pyörii mun masiinalla 30-40fps vaikka kaikki on minimissä, mutta silti herolla kun herolla on 2-3 kultaa joka pelissä. Eli nousuvaraa rankissa on kunhan vaan malttaisi pelata vain öisin.. tietysti konettakin voisi päivittää. :D
 
Tämä peli on sopivassa seurassa täyttä timanttia, mutta soolona pelatessa useimmiten kusista vattua.
Erityisesti jos pelailee päivänvalon aikaan niin competitive on täynnä käsittämättömiä idiootteja eikä pelaamisesta tule mitään. Olen tippunut ~3000 --> ~1700 ja jäänyt sinne elo helliin jumiin koska ainoat pelihetket ajoittuneet kesällä klo. 09.00 - 20.00 välille.

Toissapäivänä pelailin klo. 23.00 jälkeen jolloin ei ollut retardeista tietoakaan ja oli tosi viihdyttäviä, tiukkoja matseja. Rankkikin tais nousta hiukan.

Rankista en kauheasti piittaa mutta jos tarkoitus on saada hyviä pelejä, kuten itse haluaisin, kannattaa peli pitää hyvin pitkälti suljettuna päivisin.

Peli pyörii mun masiinalla 30-40fps vaikka kaikki on minimissä, mutta silti herolla kun herolla on 2-3 kultaa joka pelissä. Eli nousuvaraa rankissa on kunhan vaan malttaisi pelata vain öisin.. tietysti konettakin voisi päivittää. :D

Itsekin olen huomannut että iltapäivällä menee huonoiten, sama pätee yleensä viikonloppuihin. Lapsilla ja nuorilla on todennäköisesti vaikutusta asiaan. Tuntuu että compissa on noihin aikoihin lähes joka tiimissä joku heliumääninen kersa voice chatissä tai jotain itsestään liikaa kuvittelevia jonneja pätemässä. :D Aikaisin aamulla ja myöhempään illalla on ihan eri meno.

Itsehän olenkin jo päättänyt etten pelaa arki-iltapäivinä ja viikonloppuisin rankedia ollenkaan tai välttämättä koko Overwatchia ja se onkin kannattanut; rankki nousee huomattavasti nopeammin ja nyt onkin enää 107 pojoa platinaan jonka voisi koittaa saavuttaa ensi viikolla. :)
 
En tiedä pitäisikö olla ylpeä vai häpeissään tiimistä kun tankilla (rein kaikissa paitsi yhdessä kartassa d.va) ottaa 5 rundin king of the hillissä (vai mikä se on kun samaa pointtia molemmat koittaa) kullat damagessa, tapoissa, obj. tapoissa ja hopeaa obj. timessä :dead:

Mutta mutta - mitkäs asetukset merkkaa eniten tossa FPS:ssä nykyään? Välillä tuntuu kyykkäävän alle 60 FPS:n kovassa tappelussa mitä ei tapahtunut vanhalla GTX 980 4GB:llä, nyt käytössä 1060 6GB minkä pitäisi olla aika samoissa tehoissa (GTX:stä tuli tuuletinvammainen niin pakko vaihtaa)
Ei löytyis vanhaa näyttistä myyntiin?
 
Tästä pelistä kyllä viimeistään saa aivohalvauksen, matsi oli selvässä hallinnassa ja omat lähtee jonnekki runkkaamaan ja meikä yksinään pointilla. Onneksi ei ole mikki päällä, ois voinu lähtä värikästä kommenttia :shifty:
 
Toissapäivänä illasta tuli PTR:lle pari uutta gamemoodia testattavaksi: Deathmatch ja Team Deathmatch.



PTR Patch notet:
Overwatch PTR Patch Notes – August 10, 2017
A new Overwatch patch is currently in development and now available for testing. To share your feedback or report and issue, please post in the PTR Feedback or PTR Bug Report forums.

Please note that the below patch notes only include changes currently available for testing on the PTR. While many of these changes will also be available on PlayStation 4 and Xbox One in a future patch, the PTR is PC-only and therefore will only reflect changes coming specifically to that platform.

PATCH HIGHLIGHTS
New Game Modes: Deathmatch and Team Deathmatch

Two new game modes have been added to the Arcade: Deathmatch and Team Deathmatch!

In Deathmatch, eight players go head-to-head until one player scores 20 points. Players will earn 1 point whenever they land the final blow on an opponent and will lose 1 point whenever they die to environmental damage (ex: falling off a cliff) or self-inflicted damage. This scoring will be tracked in a brand-new scoreboard. The first player to 20 points wins!

In Team Deathmatch, two teams of four players face off until one team scores 30 points. Players will earn 1 point for their team whenever they land the final blow on an opponent and will lose 1 point for their team whenever they die to environmental damage (ex: falling off a cliff) or self-inflicted damage. If players are resurrected before they respawn, the corresponding point for their death will be deducted from the enemy team’s score. This scoring will be tracked in our default scoreboard. The first team to 30 points wins!

Both modes will play out on a selection of maps from our existing pool:

  • Hanamura
  • Horizon Lunar Colony
  • Temple of Anubis
  • Volskaya Industries
  • Dorado
  • Eichenwalde
  • Hollywood
  • King’s Row
  • (TDM only) Black Forest
  • (TDM only) Castillo
  • (TDM only) Ecopoint: Antarctica
  • (TDM only) Necropolis
We’ve made several modifications to many of these maps (including restricting play to a specific area and developing a special respawn system) when playing in these modes. We’re also introducing a brand-new map specifically for Deathmatch: Château Guillard! Learn more about this map below.

Both modes will be available for play in Custom Games.

Watch our developer update for additional insight:

New Deathmatch Map: Château Guillard

Château Guillard is located near Annecy in southeastern France. For hundreds of years, it was the estate of the influential Guillard family, until it gradually fell into disrepair after the family's power waned in the decades after the Revolution. Recently, the château has found a new owner: the Talon agent Widowmaker, who has returned to her family's ancestral home.

General
  • A number of data format changes have been implemented
Developer Comments: Over the past few months, we’ve been working on a number of significant under-the-hood changes that will help us streamline the patching process. This will allow us to reduce the download size in future patches, but it does mean that today’s patch is larger than a traditional patch.
Hero Updates
Junkrat

  • Concussion Mine
    • Junkrat can now hold two mines
  • RIP-Tire
    • Tire’s movement speed has been increased by 30%
    • There is no longer a time limit when wall climbing
Developer Comments: Giving the Junkrat the ability to store two concussion mines adds some much-needed flexibility and versatility to his kit, particularly when using the mines for mobility. RIP-Tire’s damage has always been very good, but it was often difficult to steer the tire into position before it was destroyed. Increasing its speed will allow players to effectively detonate the tire more often and decrease the amount of time that Junkrat is vulnerable while controlling it.
Orisa

  • Fusion Driver
    • Projectile speed increased by 20%
  • Protective Barrier
    • Barrier size increase by 20%
    • Barrier shape has been changed to allow for more coverage from enemies that are below the barrier
Developer Comments: The projectile speed increase helps Orisa’s consistency, especially at medium ranges (or further). Her barrier size has been increased to better protect her team, and the new shape makes the shield more effective when it’s used on slopes or on top of objects (such as a payload).
Roadhog

  • Take a Breather
    • Can now be used while moving
    • Damage taken while healing has been reduced by 50%
Developer Comments: These changes help Roadhog be much more aggressive when looking for hook targets or blocking for his team. The combination of these effects significantly increases Roadhog’s sustainability and survivability.
Widowmaker

  • Grappling Hook
    • Cooldown has been reduced from 12 seconds to 8
  • Venom Mine
    • Affected targets are now visible through walls (to you as Widowmaker only)
Developer Comments: Widowmaker is extremely powerful in the right hands, but her abilities often felt a little weak. The Grappling Hook cooldown reduction means she is more likely to have it available when she needs to escape. Venom Mine is intended to be an early warning system, uncovering enemies that are attempting to flank her or her team. With this change, she can see enemies when they trigger the mine, even if they’re on the other side of a wall.
User Interface
  • Added an “Outline Opacity” option under the custom reticle settings (found under Controls > Options > Advanced), which allows players to control the opacity of the black outline surrounding the reticule
Bug Fixes
General

  • Fixed a bug that occasionally required the Capture Point progress bar to progress past the second tick mark before being activated
Heroes

  • Fixed a bug that could cause D.Va's black ejection screen to briefly reappear after being ejected from her mech
  • Fixed a bug causing D.Va’s Light Gun to use the wrong texture while outside of her mech when the Junker skin was equipped
  • Fixed a bug that caused D.Va’s hair to stand straight up on the Hero Select screen when her Cruiser was equipped
  • Fixed a bug causing the lights on the back of Doomfist’s gauntlet to incorrectly indicate full ammo when his Hello emote was activated
  • Fixed a bug that prevented the area-of-effect circle for Doomfist’s Meteor Strike from being visible to all players
  • Fixed a bug preventing the height from Doomfist’s Meteor Strike from being high enough to reach certain locations
  • Fixed a bug that was preventing Doomfist’s Rocket Punch from connecting with enemy players that were moving up an incline
  • Fixed a bug that caused Hanzo’s arrow to disappear when his Meditate emote was active
  • Fixed a bug preventing Orisa’s “Overclocked” achievement from being granted, even after the criteria was met
  • Fixed a bug causing Sombra’s teeth to be visible while her Stealth ability was active when her Los Muertos skin was equipped
  • Fixed a bug causing Sombra’s reload animation to play even when interrupted
Maps

  • Fixed a bug that allowed players to reach unintended locations on Ecopoint: Antarctica
  • Fixed a bug that allowed players to see past the map’s background on Black Forest
  • Fixed a bug that allowed players to reach unintended locations on Black Forest
  • Fixed a bug that caused the announcer to say “Traveling to Dorado” when joining Castillo
  • Fixed a bug that prevented some equipment (vents, pipes, etc.) from properly connecting to the walls of the power plant on Dorado
  • Fixed a bug that allowed players to reach unintended locations on Hanamura
  • Fixed an issue that caused sprays to display incorrectly on the crane on the Horizon Lunar Colony
  • Fixed a bug that could cause A.I. heroes to get themselves stuck while traveling to the Well Capture Point on Ilios
  • Fixed a bug that allowed players to reach unintended locations on Ilios
  • Fixed a bug that allowed players to reach unintended locations on Oasis
  • Fixed a bug that prevented Pharah’s Jump Jet from recharging while perched on doorframes in Oasis
  • Fixed a bug that prevented doorframes from being visible and lacking collision on the Practice Range
User Interface

  • Fixed a bug in the Options > Controls menu that prevented the asterisk (which normally indicates that changes have been made) from being removed from the hero’s dropdown after controls have been set to default
  • Fixed a bug causing the Back button to disappear when scrolling through the list of available games in the Game Browser
  • Fixed a bug that prevented grouped players from appearing linked in the tab menu during a Custom Game


Kävin jo ite testailemas ja tykkäsin. DM:ssä uus kartta on selvästi suunniteltu FFA:ta varten ja hauskuus etusijalla. Toki tulee paljon killstealei, mutta kuuluu dm:n henkeen. TDM:ssä huomasin, että pelaajat spawnaa aina vähän etäälle vihollistiimistä. Yleensä siitä spawnipisteestä (joka on random) pääsee kulkemaan omien tiimiläisten kaveriksi. Junkrat ja Roadhog molemmat vaikuttavat paljon vahvemmilta pickeiltä mitä aikasemmin.
Kaikki hahmot ei toki välttämättä DM:ssä oo valideja pickkejä, mutta sille en ny usko että mitään voi. Toisaalta on olemassa custom gamet, joissa sitte voi pelata jotain vähän erikoisempaa esim. koitin 'Quake' custom gamee jossa pelattiin nopeilla 120hp pharoilla. Joinasin kesken rundin peliin ja nousin nollista top1 kaikkien ohi :D
 
Jaahas, uusia skinejä tullut. Pitäisi varmaan löytää aikaa pelaamiselle, että saisi ainakin tuolle Reaperille uuden skinin. McCreen ja Soldierin skinit herättivät kyllä pientä hilpeyttä.
 
Tullu huomattua sellainen jännä homma että aikoinaan en tykänny Zaryasta yhtään mutta nykyään ainoa tankki jolla viittii pelata, Orisalla niin vähä tunteja alla ettei siitä osaa sanoa vielä paljoakaan.
 
Onko kenelläkään muulla ollut ongelmaa nyt viimeisen 2vk aikana tiimien kanssa? Peleissä (3200-3900sr) ehkä 1/7 pelistä jotenkin järkevä että tiimi kommunikoi eikä instalockkaa 5dps ja heitä heti. Pitänee varmaan seuraavalla seasonilla lopettaa suoraan 3vk ennen seasonin loppua ja pelata seuraavan kerran vasta placementit.
 
Onko kenelläkään muulla ollut ongelmaa nyt viimeisen 2vk aikana tiimien kanssa? Peleissä (3200-3900sr) ehkä 1/7 pelistä jotenkin järkevä että tiimi kommunikoi eikä instalockkaa 5dps ja heitä heti. Pitänee varmaan seuraavalla seasonilla lopettaa suoraan 3vk ennen seasonin loppua ja pelata seuraavan kerran vasta placementit.
En tiedä johtuuko seasonin lopusta vai mistä, mutta ihan samanlaista on itselläkin 3000-3400 tasolla.
 
Jaahas, uusia skinejä tullut.

tumblr_oupl8tfXqJ1rqpwsio1_1280.jpg
 
Se ois kyllä pirun kova jos saisivat joskus tähän ui kustomoinnin. Liian useasti kuollu kun vastapuoli ollu esim payload merkinnän takana.
Muutenkin vähä liikaa tauhkaa ruudulla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 764
Viestejä
4 495 533
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom