Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Hogista tykännyt kovasti aina mutta vähän kyllä pelottaa onko siitä enää mihinkään. Onhan se varmasti tehokkaampi "brawler" nyt isommalla lippaalla ja fire ratella, mutta hook combon toimimattomuus suurinta osaa vastaan on vähän... meh.
 
Uusi kartta oli sangen viihdyttävä, kuin tehty winstonille. Paljon tilaa hyppiä, joten pääsee hyvin vastustajien taakse ja sieltä vielä pois.
 
Mä luulin että uutta karttaa ei tule compin puolelle ensimmäiseen viikkoon, mutta eiköhän osunut omalle kohdalle heti ensimmäiseen peliin. Hävittiin kun puolet joukkueesta ei ollut sitä aikaisemmin pelannut ja oltiin vähän hukassa koko pelin ajan. Hienon näkönen kartta kyllä, mutta vaatii vielä tarkempaa tutustumista. :lol:
 
Mä luulin että uutta karttaa ei tule compin puolelle ensimmäiseen viikkoon, mutta eiköhän osunut omalle kohdalle heti ensimmäiseen peliin. Hävittiin kun puolet joukkueesta ei ollut sitä aikaisemmin pelannut ja oltiin vähän hukassa koko pelin ajan. Hienon näkönen kartta kyllä, mutta vaatii vielä tarkempaa tutustumista. :lol:

Mulla ainakin tuntu että Oasis tuli joka toisessa pelissä kun se julkastiin :)
 
Mä luulin että uutta karttaa ei tule compin puolelle ensimmäiseen viikkoon, mutta eiköhän osunut omalle kohdalle heti ensimmäiseen peliin. Hävittiin kun puolet joukkueesta ei ollut sitä aikaisemmin pelannut ja oltiin vähän hukassa koko pelin ajan. Hienon näkönen kartta kyllä, mutta vaatii vielä tarkempaa tutustumista. :lol:
Onpas tyhmä juttu että uusi kartta lyödään comppiin suoraan. Siellä kumminkin larpataan ainakin jotain vakavampaa peliä.
Orisan kohdalla ainakin oli niin että uudella hahmolla ei ensimmäiseen viikkoon päässyt comppiin pelaamaan. Ilmeisesti uusi hahmo on liian vaikea pelattava, mutta uusi kartta ei ole.
 
Onpas tyhmä juttu että uusi kartta lyödään comppiin suoraan. Siellä kumminkin larpataan ainakin jotain vakavampaa peliä.
Orisan kohdalla ainakin oli niin että uudella hahmolla ei ensimmäiseen viikkoon päässyt comppiin pelaamaan. Ilmeisesti uusi hahmo on liian vaikea pelattava, mutta uusi kartta ei ole.
Blizzun oli tarkotus aluksi pitää ensimmäinen viikko kartta poissa compista ja kommunikointivirheiden takia aluksi näin mainostivatkin. Homma ei kuitenkaan teknisesti vielä onnistu, vasta seuraavien tulevien karttojen kohdalla tullaan toimimaan noin.
https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20756925726#post-8
 
Helvetti kun tuosta low gravitystä tuli ihan vaan yhdestä matsista oikeastaan huono olo :D Ja kun palaa normipeliin, niin koko ajan sellainen tunne kuin pitäisi leijua ilmassa. Samantyyppinen lievä ADHD- reaktio kuin noista custom servereiden 300-500% skeidasta. Pitänee vältellä näitä kokonaan, toki siellä Horizonin pikku alueella voi käydä kääntymässä.

Uusi karttakaan ei ole toistaiseksi miellyttänyt muuten kuin tiettyjen graafisten yksityiskohtien myötä. Ehkä se siitä paranee ajan kanssa, ehkä ei.
 
Höh, vastahan NiP alkoi taas näyttämään siltä että voisivat jopa pärjätä ensimmäistä kertaa sitten tankkimetan. No, mutta toisaalta ihan ymmärrettävää. Vaikka OW:lla onkin ihan jäätävä määrä pelaajia, niin kyllä se on E-sportsina edelleen ihan lapsenkengissä eikä juuri mitään edistystäkään vaikuta tapahtuvan.
 
Kyllä pojat ainakin ton contenders kisat vetää loppuun. Onhan se tietysti haastavaa, jos ei muuta organisaatiota löydy.

Vähän kyl hassua, että lopettaa kesken ton contenders turnauksen. Ei NiPillä kuitenkaan niin huonosti menny.
 
ÄÄH.

Kyrsii saada vähemmän SR kun fillaa tankkirooleja. Ihan liekeissä koko matsin, kultamitalit tapoista, damasta ja objectivekilleistä, kolme Zarya-ultia imettynä ja SR nousee 21. DPS-kaveri ja hiilu sai molemmat yli 30. Jos pelaa tankeilla, niin se SR tankkaa kovemmin ja nousee hitaammin kuin muilla rooleilla.

Miten tätä rankedia voi edes ottaa tosissaan :wtf:
 
Viimeksi muokattu:
Paljon muuten ootte saanu enimmillään SR voitosta? Itte seurannu tässä muutaman kymmentä peliä ja parhaimmillaan nousu on 29, keskimäärin 24.

PTR:n puolelle on tullu pari mielenkiintoista muutosta: Highlightien tallennus ja loot boxeista pitäis tulla vähemmän duplicaatteja, sekä duplicaateista enemmän kolikoita.
 
Paljon muuten ootte saanu enimmillään SR voitosta? Itte seurannu tässä muutaman kymmentä peliä ja parhaimmillaan nousu on 29, keskimäärin 24.

PTR:n puolelle on tullu pari mielenkiintoista muutosta: Highlightien tallennus ja loot boxeista pitäis tulla vähemmän duplicaatteja, sekä duplicaateista enemmän kolikoita.
Olisikohan ollut päälle 34. Pharahilla, Temple of Anubis. Season 3 tai 4.
 
34 eilen tuli Luciolla voitosta. Oli 3-2 Oasis voitto, joku 19k healing. Enne tuota ollu rutkasti tappioita lähinnä, mut noista lähteny 15-20.
 
Sombraa ei ole ikinä pahemmin tullut pelattua, mutta pelailin sillä toisella accountilla 25 peliä comppia yöllä ja voitot meni 22W - 3L, nousua jotain 600-700- Olipa helppoa ja mukavaa pikkuisen rennomalla asenteella, verrattuna main accountiin.
 
Analla saa kuulemma sr:n nousemaan mukavasti, ja sr gain kohoaa suuremman accurasyn myötä. Laitoin testiin, ja vaikka vihollisia ei näkynyt missään, niin spämmäsin vain omia accurasyn toivossa.
Lopputulos oli voitto, n. 17k healing, 6,5k dmg, 12 sleep ja accurasy unscope 87% sekä scoped 91%. En missään nimessä pelannut parasta peliä, kun keskityin accurasyyn, mut voitettiin ja nappasin tästä lystistä 38sr :D

Jaaha, pitänee lopettaa Analla flickharjoittelut tylsillä hetkillä, ei ne ainakaan paranna sitä accuracyä. :D
 
Taitaa olla enemmän healingista kiinni kuin accuracystä. Pelasin luciolla reilu 19k healing ja tuli 34sr voitosta. Supporteilla myös muita vaikuttavia muuttujia on Def. ja off. assistit, joita saa ku healaa kaveria samalla ku tämä listii vihollisia. Kuolemat myös merkittee paljon imo.

Analla nyt kanttiiki lähtökohtasesti healata aina kavereita, vihollisia ammutaa vaa jos kaverit full hp ja välitöntä vaaraa kavereilla ei ole.
 
En voi ymmärtää miks jotku ottaa tän pelin tosissaan, ihan kuin kyse olisi elämästä ja kuolemasta. Comppipeli ja karttana Nepal, Solttua pelaava polttaa jo ekan rundin aikana päreensä kun ilmeisesti Genji ei tee hommiaa riittävän hyvin tms. Sama homma jatkuu viidennelle rundille asti, molemmil tiimil tiukkaa pitää pointti ja tää solttu vaahtoaa tekstichatissä siitä miten paska Genji on ja miten tämän pitäs kuolla syöpään ja sitä rataa. En pahemmin tiedä miten hyvin tai huonosti Genji pelasi, koska keskityin omaan pelaamiseen enkä toisten.

Monilta tuntuu unohtuvan MIKÄ Overwatch on. Kyseessä on peli, viihdettä. Tarkotus on pitää hauskaa, eikä riehua, tapella ja haukkua tuntemattomia kanssapelaajia. Monille suorittaminen on viihdettä, mikä on ok, mutta tuntuu monesti unohtuvan ihan perusasiat. Ei häviöstä todellisuudessa mitään menetä - korkeintaan muutaman millin virtuaalipippelistä.
 
En pahemmin tiedä miten hyvin tai huonosti Genji pelasi, koska keskityin omaan pelaamiseen enkä toisten.

Voi kun useammat tekisivätkin noin. Kaikesta päätellen tämä teidän solttukin olisi voinut keskittyä vähän enemmän siihen omaan peliinsä eikä Genjille vaahtoamiseen.

Ehkä idioottimaisinta noissa vaahtoajissa on se että kyseiset kaverit jotenkin ilmeisesti kuvittelevat että tuosta on jotain apua/hyötyä, kun todellisuudessa sillä vaan kustaan 100% omiin muroihin.
 
Tulee aika useesti heitettyä "its just a game" läppä jos joku grieffaa chatissa. Itselle tuolla rankilla ei ole mitään väliä, tällä hetkellä jotain 2400 paikkeilla. Toki yritän aina voittaa, mutta voi perse miten jotkut ottaa ton liian vakavasti.
 
Onko kellään tietoa noista masteroverwatchin tilastoista? Onko millään tasolla luotettavia?

Master Overwatch — ScepticalFIN#2491 on PC (Europe) — Profile Overview


Nyttenkin se näyttää sr 3683 eu rankiksi 6,005? Tuntuu myös, että tuo win/lose/tie ei pidä paikkaansa?
Myös nuo "overall performance" prosentit damagesta, healistä ja sun muusta.

Olisi vaan kiva oikeasti tietää näitä lukuja jostain, mutta en tiedä mikä tällaisista sivustoista on paras? Oikeastaan ainut minkä tiedän, on masteroverwatch.

Overbuff lienee toinen, mitä ahkerasti käytetään.
 
Tuolla on vaan pieni osa pelaajista, joten oma sija voi olla melko korkea.

Masterow kans luokittelee voitot erilailla. Esim peli ei välttämättä laske herolle voitoksi, jos pelaat kothissa yhen rundin ja voitat matsin. Masterow laskee tämän voitoks.
 
Masterow kans luokittelee voitot erilailla. Esim peli ei välttämättä laske herolle voitoksi, jos pelaat kothissa yhen rundin ja voitat matsin. Masterow laskee tämän voitoks.

Nuo tuntuu toimivan aika hämärällä logiikalla. Minulla oli esim. yksi compin KOTH- matsi, jossa pelasin Zenillä ekat kolme rundia ja oltiin tappiolla 1-2. Vaihdoin Lucioon ja voitettiin 3-2. Masterow ja Overbuff antoivat kumpikin tuosta pelistä Zenille voiton ja Luciolle tappion (!). Samanlaisella API:lla ne varmaan tulee suoraan pelistä, eli noi on mitä on eli hero-kohtaisesti viturallaan.
 
4kk tauon jälkeen pelaillu taas muutaman päivän, melkein pelkästään Hogilla. Reppana kun on saanut niin kovaa nerffiä. Eihän sillä enää pysty pelaamaan samanlaista "solo-flanker" -tyyliä, combolla ei tapa enää oikein ketään. Joten ei kärsi oikein erkaantua muusta tiimistä liiaksi.

Jos pysyy siinä muiden vieressä niin toimiihan Hogi edelleen, hookilla vihu lähemmäs ja keskityksellä henki pois. Ja keskittyä viimeistelemään puolikuolleet vihut, siinähän se toimii vallan mainiosti.
 
Hogi on kyllä loistanut poissaolollaan lähestulkoon joka matsissa (pl. Orisan shieldin rikkominen). Muuten DVA/Harambe kombo tankkina melkein järjestäen.
 
61HZGgq.jpg


Komppi tunteja alla 225h OW:n mukaan, siihen päälle satunnaiset QP räiskinnät. Aika kivinen tie oli tuo viimeset 40 sr puristaa, mutta meni sentään :swhew:
 
Times of Numbani Staff:
However, after recent events in Numbani, it can now be confirmed that what occurred was an attack by the Talon organization with the express purpose of freeing one man: Akande Ogundimu, better known as Doomfist.

Overwatch-blogi

:nb::nb:
 
Mercyn ressit syöny peli-iloa ihan onnistuneesti. Saat työn ja tuskan jälkeen viimein pysäytettyä vastapuolen pushin, niin sieltähän se leijailee jostain kulman takaa ja ressaa kaikki. Ja joka hiton matsissa.
 
LADIES AND GENTLEMEN, IT'S TIME TO GET HYPED. I'm so happy ladies and gentlemen, hällou and welcome ladies and gentlemen

 
4kk tauon jälkeen pelaillu taas muutaman päivän, melkein pelkästään Hogilla. Reppana kun on saanut niin kovaa nerffiä. Eihän sillä enää pysty pelaamaan samanlaista "solo-flanker" -tyyliä, combolla ei tapa enää oikein ketään. Joten ei kärsi oikein erkaantua muusta tiimistä liiaksi.
Sama homma täällä. Ensin mietin että oliko taidot ruostuneet näin pahasti, mutta ei sillä combolla tosiaan saa enää ketään hengiltä.
 
Mercyn ressit syöny peli-iloa ihan onnistuneesti. Saat työn ja tuskan jälkeen viimein pysäytettyä vastapuolen pushin, niin sieltähän se leijailee jostain kulman takaa ja ressaa kaikki. Ja joka hiton matsissa.
Siks se tapetaanki ekana. Tai jos mercy kuollu vähän etukätee, nii sit flankkerin pitäs olla valmiina tappamaa se uuesta ku tulee.
 
Siks se tapetaanki ekana. Tai jos mercy kuollu vähän etukätee, nii sit flankkerin pitäs olla valmiina tappamaa se uuesta ku tulee.
Tässä vaan kannattaa muistaa se, että tapot pitää saada heti muista vihuilaisistakin, ettei merky kerkeä takas ressaamaan
 
Siks se tapetaanki ekana. Tai jos mercy kuollu vähän etukätee, nii sit flankkerin pitäs olla valmiina tappamaa se uuesta ku tulee.
Tässä vaan kannattaa muistaa se, että tapot pitää saada heti muista vihuilaisistakin, ettei merky kerkeä takas ressaamaan
Ja muistaa pitää myös se, etta joissain kartoissa se rez ylettyy ihan spawnista asti objectille joten se Mercyn metsästäminen ei välttämättä toimi. Mercy on kyllä yks iso sylvänkyyrä.
 
Ja muistaa pitää myös se, etta joissain kartoissa se rez ylettyy ihan spawnista asti objectille joten se Mercyn metsästäminen ei välttämättä toimi. Mercy on kyllä yks iso sylvänkyyrä.
Osaava Mercy on jumalatar mutta paska Mercy on, noh.. paska. Monta kertaa on omalla tai vihollisen tiimillä ollut huono Mercy ja matsin aikana ei valehtelematta ole tullut yhtään ressiä. Osaavaa vihollisen Mercyä vastaan on kyllä vittumainen pelata.
 
Ja muistaa pitää myös se, etta joissain kartoissa se rez ylettyy ihan spawnista asti objectille joten se Mercyn metsästäminen ei välttämättä toimi. Mercy on kyllä yks iso sylvänkyyrä.
PTR:llä ei voi enään ressata spawnista. Tuosta ei tarvi siis murehtia enään pitkään.
 
Mercy tulee varmaan saamaan nerfiä jossain vaiheessa, on niin paljon itkua tuosta hahmosta tällä hetkellä ettei blizzulla taida olla muuta vaihtoehtoa. Itekin pelaisin sitä enemmän jollei soloquessa tulis joka toinen kerta mercy one-trickejä omaan tiimiin.

Mercyllä on tällä hetkellä liian helppo pelata tai se ei vaadi niin paljon taitoa kuin muut pelin hahmot. Sitten kun näiden mercymainien pitääkin flexata johonkin toiseen hahmoon pelissä niin se taitotaso ei vastaa yhtään sitä sen hetkistä sr-tasoa.
 
Mercy tulee varmaan saamaan nerfiä jossain vaiheessa, on niin paljon itkua tuosta hahmosta tällä hetkellä ettei blizzulla taida olla muuta vaihtoehtoa. Itekin pelaisin sitä enemmän jollei soloquessa tulis joka toinen kerta mercy one-trickejä omaan tiimiin.

Mercyllä on tällä hetkellä liian helppo pelata tai se ei vaadi niin paljon taitoa kuin muut pelin hahmot. Sitten kun näiden mercymainien pitääkin flexata johonkin toiseen hahmoon pelissä niin se taitotaso ei vastaa yhtään sitä sen hetkistä sr-tasoa.
Ongelma on lähinnä siinä, että mercymaineilla tuuppaa yleensä olemaan mmr inflaatio, 50% winratella mercyn kanssa voit nousta tasaisesti ladderia ylöspäin, ei onnistu hirveän monella herolla.
 
Ongelma on lähinnä siinä, että mercymaineilla tuuppaa yleensä olemaan mmr inflaatio, 50% winratella mercyn kanssa voit nousta tasaisesti ladderia ylöspäin, ei onnistu hirveän monella herolla.
On mullakin 56% mercyllä voittoprosentti, mutta ilmeisesti porukka nousee sillä alle 50 prosentillakin, koska mercy menettää häviöissä vähemmän sr.
 
On mullakin 56% mercyllä voittoprosentti, mutta ilmeisesti porukka nousee sillä alle 50 prosentillakin, koska mercy menettää häviöissä vähemmän sr.
Niin, pointti oli nyt lähinnä sekin että herossa ei nyt ole oikeastaan omasta mielestäni mitään vikaa, pl. ne ärsyttävät base respawnit anubiksessa tai gibraltarissa.

Tuo SR inflaatio vaan ärsyttää eniten
 
Niin on, ainoa syy miksi tuo on tilattuna on se että kaverin videoilla pysyy perillä isoimmista uutisista ja huhuista.
Unit Lost, Your Ovewatch ja Overwatch Central on kaikki samanlaista kakkaa, klikkiotsikoita, jossittelua ja pitkiksi venytettyjä videoita. Tuostakin Doomfististä kaikki ovat tehneet monen minuutin videoita, vaikka saman asian voisi lukea puolessa minuutissa muualta. Ja se spekulointi noissa on ihan turhaa kun tarkkaa tietoa ei ole mistään saatavilla. Myös noita kanavia on haukuttu väärän informaation levittämisestä ja huonojen neuvojen antamisesta.

Ainoa overwatchiin liittyvä youtube-kanava mitä oon jaksanut enään seurata on Rag Tagg ja senkin videot on kieli poskella tehtyjä ja tarjoaa lähinnä hyvät naurut. Varsinkin toxic coaching videot on kultaa.
 
r/overwatch etusivulta näkee heti jos on tullu jotai uutta ja jännää. Jutut ei vaa siel säily montaa päivää näkösällä.
 
Unit Lost, Your Ovewatch ja Overwatch Central on kaikki samanlaista kakkaa, klikkiotsikoita, jossittelua ja pitkiksi venytettyjä videoita. Tuostakin Doomfististä kaikki ovat tehneet monen minuutin videoita, vaikka saman asian voisi lukea puolessa minuutissa muualta. Ja se spekulointi noissa on ihan turhaa kun tarkkaa tietoa ei ole mistään saatavilla. Myös noita kanavia on haukuttu väärän informaation levittämisestä ja huonojen neuvojen antamisesta.

Ainoa overwatchiin liittyvä youtube-kanava mitä oon jaksanut enään seurata on Rag Tagg ja senkin videot on kieli poskella tehtyjä ja tarjoaa lähinnä hyvät naurut. Varsinkin toxic coaching videot on kultaa.
Unit Lostilla on välillä ihan hyvääkin settiä. Esim. pari viikkoa takaperin sitten tuli videota jokaiselle turhan itsevarmalle high silveriin boostatulle mikkihiirelle. Toki kun tuota taitavat työkseen tehdä, niin laatu hukkuu massaan. Rag Taggin jututkin ovat sen verran mukahauskoja, ettei tuollaista huutamista oikein pitkään jaksa kuunnella.
 
Huh, kolme peliä eilen parin viikon tauon jälkeen (sr decay voi haistaa vitun). Ainoa voitto niistä vs 6 DPS. Molemmat häviöt ihan hirveätä sontaa, käytännössä "pakko" pelata supporttia kun ei sitä muutkaan taas halunneet pelata ja totta kai sitten Suicide-Winstonit sun muut Pirkka-Zaryat itkee kun ei saa healeja eikä ressi ole valmis kun se heidän mielestä pitäisi olla. Pitää selvästi pelata enemmän että turtuu taas tuohon paskaan. :)
 
Näin Zeny mainina on kyllä ollut upea tämä season, mahtuu öbaut joka comppiin ja voittoprosentti (masteroverwatchin mukaan) 77,8% :kippis:
 
Doomfist origin story:.


Developer update: Doomfist:


E. Kuulemma jo PTR:ssä.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 777
Viestejä
4 496 129
Jäsenet
74 291
Uusin jäsen
MinikuiOni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom