Overwatch (PC, PS4, Xbone)

No sehän tästä enää puuttuu että scoreboard olis mukana ja jokainen äidin pikku herranterttu tuijottaa niitä fragitilastoja.
Niin, olishan se kamalaa kun jokainen pelaaja joutuisi ottamaan vastuuta siitä omasta pelistään ja kämppereiden, heittäjien ja muidenkin grieffereiden toteamiseen olisi jokin muu tapa kuin käyttää suuri osa pelistä epäillyn kyttäämiseen ja varmisteluun. Sekin on hyvä että nyt jokainen Soldier ja Junkrat voi sanoa, ettei vaihda hahmoa kun ovat tehneet kulta-damagea ja samalla Ana on tehnyt enemmän tappoja kuin kumpikin noista :) Mutta sehän on toissijaista kunhan herrantertuilla on se oma kupla minkä sisällä elää ja vältellä vastuuta.
 
Niin, ja kun ne pelaa tuohon malliin niin sillon ne myös tippuvat rankissa alas. Don't see the problem. Scoreboard nyt johtaa vaan nimenomaan täysin typerään fraghunttaamiseen yms. sontaan että saadaan se oma lärvi sinne kärkeen hinalla millä hyvänsä. Voin vaan kuvitella mitä se tarkottaisi samalla esim. tankkitilanteelle, kun sinne kärkeen pääsee killumaan helpommin Soldierilla kuin Reinhardtilla. Tuohon jos vielä jotenkin sidotaan SR gainit ja lossit niin ei jeesus, siinä sitä vasta oliskin loistopelit tulossa.

Kyllä tuo nykyinen systeemi nyt vaan on sata kertaa parempi kuin perinteinen scoreboardi, ihan sama mitä kuplia se jonkun pään sisällä tuntuu luovan. Ja luulen että Blizzulla on sen verran kokeneet designerit siellä suunnittelemassa näitä että ovat varmasti kyllä harkinneet myös sitä perinteista scoreboardia, ja todenneet huonoksi vaihtoehdoksi.
 
Vittu tää peli on niin syöpää että ei mitään rajaa :/

QP ja otin mercyn koska en ole pelannut sitä... ilmoitin tiimille että harjoittelen mercyä, sori. Noh siitäkös joku 5v ville (äänestä päätellen) innostui ja haukkui mua paskaksi koko pelin ajan... ekalla pointilla oli neljä vihollista joilla oli yhteensä ~10hp, joten tein radikaalin ratkaisun ja single revvasin reaperin (koko muu tiimi oli jo kuollut...) reaper juoksi karkuun (koska 4vs2) joten jouduin itse tappamaan kaikki neljä mercynä pistoolilla ja valtaamaan pisteen (tai siis vaunun)...

Noh tuostahan nytten tuli POTG, omasta mielestä ehkä jopa ansaitusti, mutta ei se tälle mikkisankarille kelvannut.. paskin potg ikinä, paskin mercy ikinä (tosin tää voi olla totta), ja etenkin paskin pelaaja ikinä...

Ps. otin samassa pelissä myös viimeisen pisteen yksin, tosin Divalla jota sentään osaan pelata :/
 
Niin, ja kun ne pelaa tuohon malliin niin sillon ne myös tippuvat rankissa alas. Don't see the problem. Scoreboard nyt johtaa vaan nimenomaan täysin typerään fraghunttaamiseen yms. sontaan että saadaan se oma lärvi sinne kärkeen hinalla millä hyvänsä. Voin vaan kuvitella mitä se tarkottaisi samalla esim. tankkitilanteelle, kun sinne kärkeen pääsee killumaan helpommin Soldierilla kuin Reinhardtilla. Tuohon jos vielä jotenkin sidotaan SR gainit ja lossit niin ei jeesus, siinä sitä vasta oliskin loistopelit tulossa.

Kyllä tuo nykyinen systeemi nyt vaan on sata kertaa parempi kuin perinteinen scoreboardi, ihan sama mitä kuplia se jonkun pään sisällä tuntuu luovan. Ja luulen että Blizzulla on sen verran kokeneet designerit siellä suunnittelemassa näitä että ovat varmasti kyllä harkinneet myös sitä perinteista scoreboardia, ja todenneet huonoksi vaihtoehdoksi.
Ehkä tilanne sun pään sisällä on noin, mutta kuitenkin suurin osa tajuaa miten helppoa se frägäys on, joten en ymmärrä miksi sun mielestä ne frägit on ainoa tärkeä statsi. Tuollaista liipaalaapaa näyttää riittävän, muttei mitään argumenttia miksi asia olisi huonosti. Vähän kannattaisi mennä itsestään ja pohtia ennen älämölöä :)

Vaikea sanoa kokeneista designereista, eipä taida juuri olla kokemusta tiimipelaamisesta rankingista ainakaan, jossei sitä ulkoa ole ostettu. Starcraftit kuitenkin ovat 1v1-pelejä ja niihin tuollainen voitoista riippuvainen ranking onkin toimiva systeemi, mutta OW:ssa rankingin pitäisi perustua taitoihin eikä vain siihen kuinka usein olet sattunut olemaan voittavassa tiimissä ja parhaassa tapauksessa nekin kaikki jossain premadessa :D
 
Vittu tää peli on niin syöpää että ei mitään rajaa :/

QP ja otin mercyn koska en ole pelannut sitä... ilmoitin tiimille että harjoittelen mercyä, sori. Noh siitäkös joku 5v ville (äänestä päätellen) innostui ja haukkui mua paskaksi koko pelin ajan... ekalla pointilla oli neljä vihollista joilla oli yhteensä ~10hp, joten tein radikaalin ratkaisun ja single revvasin reaperin (koko muu tiimi oli jo kuollut...) reaper juoksi karkuun (koska 4vs2) joten jouduin itse tappamaan kaikki neljä mercynä pistoolilla ja valtaamaan pisteen (tai siis vaunun)...

Noh tuostahan nytten tuli POTG, omasta mielestä ehkä jopa ansaitusti, mutta ei se tälle mikkisankarille kelvannut.. paskin potg ikinä, paskin mercy ikinä (tosin tää voi olla totta), ja etenkin paskin pelaaja ikinä...

Ps. otin samassa pelissä myös viimeisen pisteen yksin, tosin Divalla jota sentään osaan pelata :/

Näistä yleensä selviää sillä ettei tarvitse erikseen mainita että harjoittelee valitsemallaan hahmolla, niin ei sitten joku pentu triggeröidy heti vaikka ei compissa pelaisikaan. Pelaa sillä millä tykkää QP:ssä, kuitenkin niin ettei perseile ja yrittää edes tehdä jotain, vaikkapa sillä Hanzollakin. Kohtaamasi sankari taisi purkaa vaan pahaa oloaan sinuun kun valitsit suhteellisen yleisesti käytetyn heron ja hänen mielestään ilmoitat muille ettet osaa pelaa sillä yhtään.
 
Tuollaista liipaalaapaa näyttää riittävän, muttei mitään argumenttia miksi asia olisi huonosti.

Niin, asiahan kun nimenomaan ei ole tällä hetkellä huonosti, vaikka kaikenmaailman liipalaapaa siitä jotkut kullalle jumittuneet yrittävät suoltaa. Mutta eiköhän tämä aihe ollut tässä, sun kanssa on ihan yhtä turha yrittää näistä asioista keskustella kun parin muun täällä majailevan jannun jotka keskittyvät samalla tavalla vain etsimään vikoja omaan jumitukseensa muista.


Vittu tää peli on niin syöpää että ei mitään rajaa :/

QP ja otin mercyn koska en ole pelannut sitä... ilmoitin tiimille että harjoittelen mercyä, sori. Noh siitäkös joku 5v ville (äänestä päätellen) innostui ja haukkui mua paskaksi koko pelin ajan... ekalla pointilla oli neljä vihollista joilla oli yhteensä ~10hp, joten tein radikaalin ratkaisun ja single revvasin reaperin (koko muu tiimi oli jo kuollut...) reaper juoksi karkuun (koska 4vs2) joten jouduin itse tappamaan kaikki neljä mercynä pistoolilla ja valtaamaan pisteen (tai siis vaunun)...

Noh tuostahan nytten tuli POTG, omasta mielestä ehkä jopa ansaitusti, mutta ei se tälle mikkisankarille kelvannut.. paskin potg ikinä, paskin mercy ikinä (tosin tää voi olla totta), ja etenkin paskin pelaaja ikinä...

Ps. otin samassa pelissä myös viimeisen pisteen yksin, tosin Divalla jota sentään osaan pelata :/

Noille vinkujille kannattaa laittaa vaan blockia heti kun se vinkuminen alkaa. Keskity sinä parantamaan peliäsi ja nousemaan rankissa, anna niiden keskittyä vinkumiseen ja muiden syyttelyyn. :)

Näistä yleensä selviää sillä ettei tarvitse erikseen mainita että harjoittelee valitsemallaan hahmolla, niin ei sitten joku pentu triggeröidy heti vaikka ei compissa pelaisikaan. Pelaa sillä millä tykkää QP:ssä, kuitenkin niin ettei perseile ja yrittää edes tehdä jotain, vaikkapa sillä Hanzollakin. Kohtaamasi sankari taisi purkaa vaan pahaa oloaan sinuun kun valitsit suhteellisen yleisesti käytetyn heron ja hänen mielestään ilmoitat muille ettet osaa pelaa sillä yhtään.

Joo, ei toi ilmoittaminen välttämättä ole kovin wörttiä ko. tilanteessa. Overwatchista löytyy kuitenkin varsin reilu määrä idiootteja jotka triggeröityy lähes mistä tahansa. Toisaalta, ihan hyvä tapa myös tunnistaa urpot jotka on parempi laittaa blockiin. :)
 
Oho, nyt on kuulemma arcadessa 6 vs 6 elimination, karttoina ne kaikki mitä käytetään 1v1 ja 3v3. Pitäneekin kokeilla, tuo saattaa olla potentiaalisesti hyvä moodi...

In other news, uusi lunar base- kartta ja balance patch menee tuotantoon 20.6.
 
Ilmeisesti taas se aika kuusta kun väännetään ranking systeemin huonoudesta, varmaan sadatta kertaa jo tämän vuoden puolella. Ehkä ruokin trollia, mutta kirjoitanpa nyt jotain itsekin omalta kokemuspohjalta.

Jos siellä pelaajat jo nyt tuijottelevat noita mitalejaan (joilla ei juuri ole merkitystä pelin voittamisen kannalta), niin mitenhän se tilannetta auttaisi jos olisi scoreboard? Sitten tuijoteltaisiin mitalien lisäksi niitä frägejä ja kupla vaan vahvistuisi. Tuohon, että rating ei määräydy millään tavalla oman taidon pohjalta olisi kiva saada joku lähde. Niin kauan kuin sulla ei ole sellaista osoittaa niin toi huutelu on ihan vaan huutelua ilman mitään faktapohjaa. Toiseen suuntaan on lähteitä kaivettu useampaankin kertaan (Blizzun bluepostia yms.) Tämä siis MrKeikarille osoitettuna. Without data you're just another person with an opinion.

Myös oman kokemuksen mukaan tuo perustuu omiin taitoihin siinä mielessä, että kun pelaa hyvin niin 50% win ratella rankki nousee. Eli häviöistä lähtee vähemmän ratingia kuin voitoista saa, jos pelaat rankkisi keskivertopelaajia paremmin. Lisäksi jos oikeasti pelaat niin hyvin, että kuuluisit korkeammalle rankille, niin erittäin todennäköisesti voitat enemmän pelejä kuin häviät ja rating nousee jo sitä kautta. Jos pelaat yhden pelin viikossa, niin tämä toki hukkuu kohinaan kun välillä nyt tulee sellaisia tiimijakoja, ettei voittaminen vain ole mahdollista. Mutta enemmän pelatessa tuurin merkitys tiimijaoissa pienenee ja jos tosiaan pelaat paremmin kuin nykyinen rankkisi keskimäärin, niin nousua tapahtuu :)
 
Jos tuo voittoihin/tappioihin perustuva rating on niin perseestä, niin miten ratkaisisit ongelman? Taitoon perustuvalla ratingilla? Miten mittaat sen pelissä kuten Overwatch, missä on parikymmentä erilaista hahmoa eri kyvyillä ja eri roolituksilla? Fragien perusteella? Mitalien peruusteella? Vaiko miten?

Ja tämä siis MrKeikarille
 
Niin, asiahan kun nimenomaan ei ole tällä hetkellä huonosti, vaikka kaikenmaailman liipalaapaa siitä jotkut kullalle jumittuneet yrittävät suoltaa. Mutta eiköhän tämä aihe ollut tässä, sun kanssa on ihan yhtä turha yrittää näistä asioista keskustella kun parin muun täällä majailevan jannun jotka keskittyvät samalla tavalla vain etsimään vikoja omaan jumitukseensa muista.
Miksi luulet mulle olevan mitään väliä millä rankilla pelaan? Mulle on ihan sama vaikka pelaisin kolme tasoa pronssin alapuolella, jos peliseura olisi samantasoista eikä peleistä yli puolet olisi täysiä ylikävelyitä, joista ei ole kummallekaan tiimille kuin ajanhukkaa ja jotka todellakaan eivät tarjoa mitään kehittymisen mahdollisuuksia. Se että Blizzardia ei kiinnosta tai vain laiskottaa, ei tarkoita sitä etteikö järjestelmää voisi parantaa.

Ilmeisesti taas se aika kuusta kun väännetään ranking systeemin huonoudesta, varmaan sadatta kertaa jo tämän vuoden puolella. Ehkä ruokin trollia, mutta kirjoitanpa nyt jotain itsekin omalta kokemuspohjalta.

Jos siellä pelaajat jo nyt tuijottelevat noita mitalejaan (joilla ei juuri ole merkitystä pelin voittamisen kannalta), niin mitenhän se tilannetta auttaisi jos olisi scoreboard? Sitten tuijoteltaisiin mitalien lisäksi niitä frägejä ja kupla vaan vahvistuisi. Tuohon, että rating ei määräydy millään tavalla oman taidon pohjalta olisi kiva saada joku lähde. Niin kauan kuin sulla ei ole sellaista osoittaa niin toi huutelu on ihan vaan huutelua ilman mitään faktapohjaa. Toiseen suuntaan on lähteitä kaivettu useampaankin kertaan (Blizzun bluepostia yms.) Tämä siis MrKeikarille osoitettuna. Without data you're just another person with an opinion.

Myös oman kokemuksen mukaan tuo perustuu omiin taitoihin siinä mielessä, että kun pelaa hyvin niin 50% win ratella rankki nousee. Eli häviöistä lähtee vähemmän ratingia kuin voitoista saa, jos pelaat rankkisi keskivertopelaajia paremmin. Lisäksi jos oikeasti pelaat niin hyvin, että kuuluisit korkeammalle rankille, niin erittäin todennäköisesti voitat enemmän pelejä kuin häviät ja rating nousee jo sitä kautta. Jos pelaat yhden pelin viikossa, niin tämä toki hukkuu kohinaan kun välillä nyt tulee sellaisia tiimijakoja, ettei voittaminen vain ole mahdollista. Mutta enemmän pelatessa tuurin merkitys tiimijaoissa pienenee ja jos tosiaan pelaat paremmin kuin nykyinen rankkisi keskimäärin, niin nousua tapahtuu :)
Jos tuo voittoihin/tappioihin perustuva rating on niin perseestä, niin miten ratkaisisit ongelman? Taitoon perustuvalla ratingilla? Miten mittaat sen pelissä kuten Overwatch, missä on parikymmentä erilaista hahmoa eri kyvyillä ja eri roolituksilla? Fragien perusteella? Mitalien peruusteella? Vaiko miten?

Ja tämä siis MrKeikarille

Toivottavasti luit edellisen viestini, jossa jo selitin tuon frägien merkityksettömyyden ja miten tarkoituksenmukaisesti mitaleja jo nyt luetaan. Turhaa sitä scoreboardia on rakentaa helpoimman statsin/suorituksen ympärille, kun hahmoilla on omat roolinsa ja jokaisella sitä dataa löytyy tabia painamalla. Nämä asiat on monesti käyty läpi, mutta samat high goldiin boostatut trollit tulevat postailemaan, ettei mikään käy mutta mitään syytä tälle ei ole eikä varsinkaan mitään ratkaisua. Joko ollaan hieman liian kiimassa siitä omasta rankista ja pelätään ettei taitoperusteisella rankilla samoille sijoille päästäisikään tai sitten vain on Blizzard-lasit kasvaneet päähän kun eihän noin suuri firma voi tehdä mitään virheitä :rolleyes:

Rankin ja scoreboardin voisi siis hyvin rakentaa niille pohjille minkä perusteella nytkin määräytyy SR:n muutoksen suuruus, jonka tosin Blizzardin tapauksessa vesittää voiton/häviön merkityksellisyys. Voitto- ja häviöperuste toimii 1vs1-peleissä, muttei tiimipelissä, jossa et voi hoitaa neljän eri classin hommia. Tätä käsitelty siis jo aiemmin ketjussa, mutta ulkomuistista blokit, hiilit, assistit, otettu damage, objective-aika, flankkays ja muu vihollisen häirintä. Mm. näitä arvoja sitten ympäröiviin rankkeihin, niin selviää helposti vetääkö tyyppi yli vai ali oman tasonsa. Toki se vaatisi jokaiselle hahmolle oman algoritmin, mutta ei tuo nykyinen yhdeltä istumalta kasaan raapaistu järjestelmäkään toimi. Lisäksi kämppereille ja muille grieffereille penalteja SR:ään (esim. aluksi vaikka 500-1500), mikäli Blizzard joskus alkaa noihin reportteihin puuttumaan. Nykyisellään trollit kun eivät tipu läheskään tarpeeksi nopeasti alemmas, kun tulevat niin helposti carrytyiksi epätasaisissa matseissa.

Välillä on saanut katsella noita täysiä ylikävelyitä koko viikonkin ilman minkäänlaista combobreakeria. Viime kerralla rupesi jo niin vituttamaan ja naurattamaan, että otin useamman viikon tauon paskeen parista, mutta eipä senkään mikään ratkaisevasti muuttunut.
 
Tuli mieleen tuosta väitteestä että puolet matseista olisi ylikävelyitä, ettei itsellä ole tilanne ollut viime aikoina lainkaan niin. Moni matsi kyllä alkaa niin että toinen joukkue kävelee ylitse, mutta siinä tilanteessa pitäisikin osata vaihtaa tiimin rakennetta, yleensä niin ei kuitenkaan tapahdu. Jos tiimillä on yhtään yhteisjärkeä keskustella voicessa mikä voisi toimia syyttelyn sijaan, niin yleensä seuraava erä on voitettavissa ja tilanne onkin jo silloin tasan.

Eilen sattui juuri tuollainen matsi Anubiksessa ja vastustaja rullasi b-pointin parilla yrityksellä itselleen ja melkein 5min jäi kelloon aikaa. Sitten vaihdettiin hahmoja ja saatiin itsekin otettua b-pointti, kelloon jäi 2min aikaa. Tehtiin tuo uudestaan seuraavalla hyökkäyksellä ja voitettiin lopulta ottelu 4-2 kun saatiin pidettyä viimeisessä puolustuksessa a-pointti. Tuonkin ensimmäisen hävityn erän jälkeen tiimissä oli kaks tyyppiä jotka syytti vain toisiaan ja meinas alkaa trollaamaan, mutta muut sai onneksi puhuttua niille järkeä ja otettiin vaan counter-pickit toista tiimiä vastaan mikä mahdollisti voittamisen. Toinen tiimi taas toimi väärin siinä, että he eivät lähteneet missään vaiheessa vaihtamaan kokoonpanoa koska se toimi ensimmäisellä kerrallakin ja sen takia todennäköisesti lopulta hävisivät.
 
Kyllä hyvin pelatusta matsista saa hieman extra SR:ää. Sen takia noita pirusti nousseita Mercy maineja on paljon, kun isoista resseistä saa pojoja.
Pelaajan suoritusta verrataan kullakin hahmolla saman tason suorituksiin.

Stylosalta tuli video, jossa puhui aiheesta. Esim one trick ponyt voi periaatteessa saada helpommin SR:ää, kuin montaa heroa pelaavat.
 
Tuli mieleen tuosta väitteestä että puolet matseista olisi ylikävelyitä, ettei itsellä ole tilanne ollut viime aikoina lainkaan niin. Moni matsi kyllä alkaa niin että toinen joukkue kävelee ylitse, mutta siinä tilanteessa pitäisikin osata vaihtaa tiimin rakennetta, yleensä niin ei kuitenkaan tapahdu. Jos tiimillä on yhtään yhteisjärkeä keskustella voicessa mikä voisi toimia syyttelyn sijaan, niin yleensä seuraava erä on voitettavissa ja tilanne onkin jo silloin tasan.

Eilen sattui juuri tuollainen matsi Anubiksessa ja vastustaja rullasi b-pointin parilla yrityksellä itselleen ja melkein 5min jäi kelloon aikaa. Sitten vaihdettiin hahmoja ja saatiin itsekin otettua b-pointti, kelloon jäi 2min aikaa. Tehtiin tuo uudestaan seuraavalla hyökkäyksellä ja voitettiin lopulta ottelu 4-2 kun saatiin pidettyä viimeisessä puolustuksessa a-pointti. Tuonkin ensimmäisen hävityn erän jälkeen tiimissä oli kaks tyyppiä jotka syytti vain toisiaan ja meinas alkaa trollaamaan, mutta muut sai onneksi puhuttua niille järkeä ja otettiin vaan counter-pickit toista tiimiä vastaan mikä mahdollisti voittamisen. Toinen tiimi taas toimi väärin siinä, että he eivät lähteneet missään vaiheessa vaihtamaan kokoonpanoa koska se toimi ensimmäisellä kerrallakin ja sen takia todennäköisesti lopulta hävisivät.
Niin no siis jos tilanne on noin päin että olet itse siinä ylikäveltävänä, niin silloin sen usein näkee usein jo hahmovalinnoista ja alkusijoittumisesta. Tuossa vaiheessa täytyy pyytää tyyppejä vaihtamaan, JOS eka pointti menetetään. Turhan usein toinen pointti vain menee samaa tahtia kun esim. buildereissa roikutaan kiinni ja otetaan "taktiset" kämppiasemat eli päästetään vihut ultien kanssa pointille asti. Mieluummin sitä tälläisessä ylikävelyssä olisikin kun siinä olisi edes jotain opittavaa :D


Kyllä hyvin pelatusta matsista saa hieman extra SR:ää. Sen takia noita pirusti nousseita Mercy maineja on paljon, kun isoista resseistä saa pojoja.
Pelaajan suoritusta verrataan kullakin hahmolla saman tason suorituksiin.

Stylosalta tuli video, jossa puhui aiheesta. Esim one trick ponyt voi periaatteessa saada helpommin SR:ää, kuin montaa heroa pelaavat.
Saa toki, mutta se SR:n muutos on silti sidottu suurimmilta osin siihen että voitatko vai häviätkö. En tiedä kertooko tuo siitä ettei Blizzard itsekään oikein tiedä miten heidän SR-kaava toimii, kun ovat päätyneet tuollaiseen puolittaiseen ratkaisuun eivätkä uskalla asiaa muuttaa. Viimeisimmät kohut Mercyn SR:n ympärillä myös viittaavat siihen, ettei niiden kaavojen toimivuudesta oikeasti tiedetä juuri mitään eikä niiden toimivuutta seurata mitenkään.

Toivottavasti näin tulee pysymäänkin, ja miksipä ei tulisi.
Onhan se ainakin boostattaville hyvä :)
 
Viimeksi muokattu:
Jeff Kaplan sanoi:
Having a second account you play on is fine. New accounts very rapidly adjust to play at the proper skill level.

Doing anything to manipulate your internal MMR or Skill Rating (i.e. Boosting or Throwing) is not fine.

Penalties for boosting and throwing are about to increase dramatically. Please report the behavior (reporting is being worked on for Console but is not ready yet).

Rangaistukset boostaamisesta ja tahallisesta häviämisestä pitäis taas kasvaa, kunhan pelaajat vaan raportoi siitä. Smurffi-accot on blizzun mukaan ok, kunhan vain pelaa niilläkin tosissaan.
 
PS4 puolella olen pelannut Ow:ta julkaisusta lähtien hyvin aktiivisesti ja kahdella viime seasonilla on masterissa rankki pyörinyt joten voisin uskaltaa sanoa, että olen hyvä tässä pelissä ainakin konsolilla ja peliälyä löytyy. Tuli jouluna hommattua tämä myös pc:lle mutta ei ole jaksanut vasta kuin nyt lähteä tätä pelaamaan Pc:llä ja eileen sain placementit pelattua soolona. Tuloksena surkeat 3 voittoa ja 7 tappiota ja rankiksi 1707. Kolme kertaa placementeissä oli leavereita yms muita töhöjä. Voin kertoa, että melko raskasta lähteä aloittamaan puhtaalta pöydältä rankin ja sr rakentaminen kun olen samalla lähtöviivalla kaikkien uusien accojen kanssa joissa voi olla mukana smurffeja tai sitten vain aloittelijoita. Ei se auta vaanku ankaraa pelaamista nyt ja toivoa, että saan nopeasti nostettua rankkia ja tavoite on ainakin 3000 puolelle päästä.
Tänään jatkui pelit ja nyt ollaan rankissa 2055 eli suunta on oikea. Välillä vähän tihkaisee katsella noitten muitten pickejä ja sijoittautumista mutta onneksi vielä toistaiseksi on pysytty voittojen tiellä ja olemaan omalle joukkuelle kantava tekijä. Pääasiassa huvittaisi pelata dps mutta vähän väliä saa olla paikkaamassa tankin ja healerin tontilla. 3000 tavoitteeseen on vielä pitkä matka mutta ei se auta ku jatkaa harjoituksia.
 
Tästä yksilön skill ratingistä ja SR:stä on täälä nyt jauhettu enemmän kuin tarpeeksi, mutta pakko laittaa ihan esimerkiksi oma tapaus tältä seasonilta.

Pelaan tosi vähän comppia monestakin syystä, joista suurin on se, että kaveriporukasta löytyy kaikkea silver - diamond eikä meidän näin ollen ole järkeä pelata yhdessä comppia. Laitan kuitenkin hyvässä seurassa pelaamisen virtuaalipisteiden edelle, joten suurin osa ajasta menee QP:ssä. Pelaan kuitenkin jokusen kymmentä peliä / kausi. Season high on ollut 29xx aina Season 2:sta asti, timanttiin asti en ole luiskahtanut kertaakaan. Season 4 lopussa SR oli 2837, season high oli taas 2923 (muistaakseni). Kuluvan seasonin placementit tuntu ihan helvetin raskailta (vaikeilta) ja lopputulema oli 4 voittoa, 6 häviötä. SR placementtien jälkeen oli kuitenkin isompi kuin viime kauden season high 2966. Pelasin vielä yhden pelin siihen päälle, jonka voitin ja pamahdin saman tien diamondiin SR 3013. Winrate 45,5%. Olen Hogi main, mutta pelasin näissä 11 pelissä myös 5 muuta heroa, joten lasken itseni enemmän Flexiksi kuin one-trickiksi. Hyvin mielenkiintoista kuitenkin.

iMF1xPv.jpg
 
Itekkin tulee flexattua, mutta pääpaino on 1. support (mercy/ana) 2. tankki (rein/winston). Yhden kauden aikana tulee pelattua näköjään 400-500 comp peliä. Viime aikoina on kyllä tullut lisätty QP:n ja Arcaden pelaamistakin. Mystery Heroes on edelleen oma suosikki, kun "joutuu" opetteleen kaikilla hahmoilla pelaamista. Ois ihan mukava tällä kaudella saada nostettu SR 35xx, mutta tällä hetkellä tuon 3400 yli tuntuu olevan vaikea päästä. Varmaan 33xx on tällä hetkellä se mihin kuulun, koska voittoprosenttikin alkaa tasaantumaan tuonne 50%.

2017-06-16_15h34_47.png
 
Seasoni lähteny käyntii päi helvettiä :D viime seasonin lähes täydellinen skippaaminen saattanee olla syypää

jZd6IYT.png


Jännästi kyl peleis ollu aina enimmäksee mastereita. Voi toki olla et vaa huono mäihää ollu vaa peleis ja Hidden mm kuiteski hiema oikeeta rankkia korkeempi.
Mua ei oikeestaa haittaakkaa vaikka droppaa. Oon nyt flexaillu aika paljon ja viime seasoneis pelannu aika paljo healareita kuten anaa ja lucioo. Haluun vaihtaa dps-puolelle ja luonnollisesti sitä pitäs käydä ottaa vauhtia tuolta alemmilta rankeilta ensi.
 
Seasoni lähteny käyntii päi helvettiä :D viime seasonin lähes täydellinen skippaaminen saattanee olla syypää

jZd6IYT.png


Jännästi kyl peleis ollu aina enimmäksee mastereita. Voi toki olla et vaa huono mäihää ollu vaa peleis ja Hidden mm kuiteski hiema oikeeta rankkia korkeempi.
Mua ei oikeestaa haittaakkaa vaikka droppaa. Oon nyt flexaillu aika paljon ja viime seasoneis pelannu aika paljo healareita kuten anaa ja lucioo. Haluun vaihtaa dps-puolelle ja luonnollisesti sitä pitäs käydä ottaa vauhtia tuolta alemmilta rankeilta ensi.

Mulla meni aika lailla samalla tavalla, tosin jossain 12-27 taisi olla pohjamudat. Onneks on lähtenyt siitä aika hyvää vauhtia nyt tasottumaan :)
 
Kerta muutkin niin täytynee itekkin, kerrankin kun alko seasoni kohtuullisen hyvin :D.
6884f0e213.png

9ed2a0c4f2.png

Mukavan tasaista nousua ollut ylemmällä mainaccountilla, s2 lopussa placementit 1900>s3 2400>s4 2800>s5 3400, tarkalleen en muista mutta nuilla satasilla menty kuitenkin. Kummallakin accountilla tuli genjillä vedettyä placementit, mainilla sitten flexaa jos kun tarvetta.
 
Onko nuo statsit joltain saitilta vai pelistä suoraan? Jos saitilta niin saisiko urlia?
 
Ne ketkä mussuttaa että on jumissa rankissa X puhuu paskaa ja kuuluu vaan sille rankille. Pelasin kaverin 1,6k elo accountin 2044 ratinkille muutamassa tunnissa tänään valkoviinin kanssa. 13 voittoa 2 tappiota. 1/3 matseista hiileri tai zarya 2/3 solttu/tracer.
Kyllä se syy siihen rankkiin on siinä näytön ja tuolin välissä eikä trollaavissa tiimikavereissa.

Tossa vielä rankin kehitystä jos kiinnostaa.
smuffendaali
 
Ne ketkä mussuttaa että on jumissa rankissa X puhuu paskaa ja kuuluu vaan sille rankille. Pelasin kaverin 1,6k elo accountin 2044 ratinkille muutamassa tunnissa tänään valkoviinin kanssa. 13 voittoa 2 tappiota. 1/3 matseista hiileri tai zarya 2/3 solttu/tracer.
Kyllä se syy siihen rankkiin on siinä näytön ja tuolin välissä eikä trollaavissa tiimikavereissa.

Tossa vielä rankin kehitystä jos kiinnostaa.
smuffendaali

Näinhän se on. Luulen että kyllä nämä kaikki itkijät myös asian oikeasti tietävät, mutta yrittävät silti purkaa sitä pahaa oloaan vinkumalla siitä.
 
Ne ketkä mussuttaa että on jumissa rankissa X puhuu paskaa ja kuuluu vaan sille rankille. Pelasin kaverin 1,6k elo accountin 2044 ratinkille muutamassa tunnissa tänään valkoviinin kanssa. 13 voittoa 2 tappiota. 1/3 matseista hiileri tai zarya 2/3 solttu/tracer.
Kyllä se syy siihen rankkiin on siinä näytön ja tuolin välissä eikä trollaavissa tiimikavereissa.

Tossa vielä rankin kehitystä jos kiinnostaa.
smuffendaali
Ei täällä tuollaista ainakaan ole pitkään aikaan tainnut näkyä, mutta luku- ja keskustelukyvyttömät haluavat rakentaa omat olkiukkonsa, jolla blokata kaikki peliin kohdistuva kritiikki :)
 
Ei täällä tuollaista ainakaan ole pitkään aikaan tainnut näkyä, mutta luku- ja keskustelukyvyttömät haluavat rakentaa omat olkiukkonsa, jolla blokata kaikki peliin kohdistuva kritiikki :)

Rikkinäinen SR-systeemi sitä ja griefferitkämpperit tätä, ei se kaukaa ohi mennyt.
 
Ne ketkä mussuttaa että on jumissa rankissa X puhuu paskaa ja kuuluu vaan sille rankille. Pelasin kaverin 1,6k elo accountin 2044 ratinkille muutamassa tunnissa tänään valkoviinin kanssa. 13 voittoa 2 tappiota. 1/3 matseista hiileri tai zarya 2/3 solttu/tracer.
Kyllä se syy siihen rankkiin on siinä näytön ja tuolin välissä eikä trollaavissa tiimikavereissa.

Tossa vielä rankin kehitystä jos kiinnostaa.
smuffendaali
Ei taida olla noilla rankeilla niin merkitystä, vaikka jotkut perseilee.
Eilen neljä peliä ja neljässä pelissä instapick trolleja jotka otti paskoja heroja tilanteeseen eivätkä vaihtaneet asiallisesti pyytämälläkään.
Ja nämä vielä compissa.
Yritä siinä nyt sitten pärjätä.
 
Menihän se 4000 vihdoin rikki. Supportia(zen) pääasiassa tuli pelailtua. Usko meinasi jo loppua, kun viikko sitten pääsin 3980, ja sitten tipuin samana päivänä jonkun 150 pinnaa kun tiltmode päällä pelailin ihan päin helvettiä. :D

High master/gm matseissa etenkin genjut ja tracerit tuntuu olevan ihan helvetin liukkaita. Välillä on joutunut jo nöyrtymään ja ottamaan lucion ettei kuolisi kokoajan. :btooth:
 

Liitteet

  • Screen Shot 2017-06-19 at 20.30.57.png
    Screen Shot 2017-06-19 at 20.30.57.png
    46,3 KB · Luettu: 29
Kyllä tää on yhtä saatanan taistelua kun viime seasonissa SR 2803 ja nyt tän seasonin placement matsit anto SR 2174. Koita nyt täällä paskasakissa sitten pärjätä kun vähintään yksi liiman imppaaja osuu omalle puolelle. Hädin tuskin pääsee tuonne SR 2500. Ai että kun vituttaa.
 
On sitä OW:n parissa tullut vietettyä tunti jos toinenkin, pari seasonia pyörinyt siellä masterin puolella. On vaan tullu sellanen fiilis ettei se competitive oikein tarjoa semmoista "oikeaa" kilpailullista fiilistä, kun pelaajat on tosi herkkiä trollaamaan, fleimaamaan ja muuten vaan kusemaan koko touhun. Niin, ja sekin vielä ettei 70% winraten D.Va ja tankkimaini pääse nousemaan ladderia kun kaveri joka käytännössä pelaa vain Mercyä nousi top 500 45% winratella. (Hienoa toki että kaveri pelaa healerilla - Näistä kun tuppaa välillä olemaan pulaa)

Ei siinä, muutenhan tää on ihan näppärä räiskintä. Performance SR-boostit veke ja reporteille enemmän painoarvoa niin hommahan luistaisi oikein mukavasti.
 
Kyllä tää on yhtä saatanan taistelua kun viime seasonissa SR 2803 ja nyt tän seasonin placement matsit anto SR 2174. Koita nyt täällä paskasakissa sitten pärjätä kun vähintään yksi liiman imppaaja osuu omalle puolelle. Hädin tuskin pääsee tuonne SR 2500. Ai että kun vituttaa.

Enemmän niitä liiman imppaajia on pitemmän päälle vastapuolella jos et itse semmonen ole, don't worry. Mites se noin pahasti tippu, siis oliko sulla viime seasonin END SR 2803? Koska siihenhän se tän seasonin SR pohjautuu, ei suinkaan mihinkään season highin. Joku n. 200 tiputus on tuntunut olevan aika normaali tällä seasonilla aika lailla kaikilla, joten tuo sun 600 kuulostaa melko radikaalilta.
 
Menihän se 4000 vihdoin rikki. Supportia(zen) pääasiassa tuli pelailtua. Usko meinasi jo loppua, kun viikko sitten pääsin 3980, ja sitten tipuin samana päivänä jonkun 150 pinnaa kun tiltmode päällä pelailin ihan päin helvettiä. :D

High master/gm matseissa etenkin genjut ja tracerit tuntuu olevan ihan helvetin liukkaita. Välillä on joutunut jo nöyrtymään ja ottamaan lucion ettei kuolisi kokoajan. :btooth:

Huh, gz! Itsellä tuntuu että kyllä jo noi high dia / low master tracerit ja gengut on välillä niin liukkaita että ei uskalla koskea Zeniin :D Luciolla ja Analla selviää huomattavasti paremmin.

On sitä OW:n parissa tullut vietettyä tunti jos toinenkin, pari seasonia pyörinyt siellä masterin puolella. On vaan tullu sellanen fiilis ettei se competitive oikein tarjoa semmoista "oikeaa" kilpailullista fiilistä, kun pelaajat on tosi herkkiä trollaamaan, fleimaamaan ja muuten vaan kusemaan koko touhun. Niin, ja sekin vielä ettei 70% winraten D.Va ja tankkimaini pääse nousemaan ladderia kun kaveri joka käytännössä pelaa vain Mercyä nousi top 500 45% winratella. (Hienoa toki että kaveri pelaa healerilla - Näistä kun tuppaa välillä olemaan pulaa)

Ei siinä, muutenhan tää on ihan näppärä räiskintä. Performance SR-boostit veke ja reporteille enemmän painoarvoa niin hommahan luistaisi oikein mukavasti.

Jälkimmäinenhän on jo tulossa jos nyt en ihan täysin väärin muista :) Mitä meinaat performance SR-boosteilla? Että SR gainit/lossit ei saisi perustua ollenkaan omaan suoritukseen? Kuulostaa aika... öh... :S
 
Huh, gz! Itsellä tuntuu että kyllä jo noi high dia / low master tracerit ja gengut on välillä niin liukkaita että ei uskalla koskea Zeniin :D Luciolla ja Analla selviää huomattavasti paremmin.



Jälkimmäinenhän on jo tulossa jos nyt en ihan täysin väärin muista :) Mitä meinaat performance SR-boosteilla? Että SR gainit/lossit ei saisi perustua ollenkaan omaan suoritukseen? Kuulostaa aika... öh... :S
Performance based SR-gainihommat eivät ole oikeudenmukaisia. OW:ssa ne perustuvat kylmästi statseihin ja eri heroilla syynissä on eri statsit. Joillain hahmoilla on erittäin vaikea saada sitä performance-kiintiötä täyteen kun taas toisilla se onnistuu matsissa kuin matsissa. Tämä taas johtaa siihen, että ihmiset haluavat mielummin pelaa rankedia niillä hahmoilla joilla on helppo saada se performance bonus, eikä niillä joita tiimi sillä hetkellä tarvitsee. Esimerkiksi Sombralla omaan piilotettuun performance-arvoon vaikuttaa hyvin pitkälti se, kuinka monta vihollista pääset häxäämään matsin aikana riippumatta siitä, ovatko nämä häxit millään tavalla hyödyllisiä tiimille tai vaikuttaako se matsin lopputulokseen. Mutta sitten taas jos vaikka joku ottaa D.Van ja imuroi kaikki vihollisten ultit ja siten vaikuttaa suuresti tiiminsä voittoon, saa hän vähemmän SR kuin vaikkapa se Sombra koska D.Va ei farmannut jotain statsia mikä on määritelty hahmon performancekertoimeen. Tälläinen systeemi kannustaa joidenkin herojen one-trickaamiseen tai mainaamiseen (käytännössä vain sillä tietyllä herolla pelaamiseen), koska niillä ei tarvitse voittaa yhtä paljon kuin joillain toisilla koska SR tippuu vähemmän ja nousee enemmän helpommin kuin muilla. Pelissä joka on rakennettu epäsymmetrisen balanssin päälle ja suurilta osin "kivi-sakset-paperi"-tyyliselle vastapeluulle, vain yhdella tietyllä hahmolla pelaaminen on huono juttu ja sen "palkitseminen" aivan järjetöntä.

Sitten on ne tapaukset joissa joku pelaaja pitää voicechatin kautta tiimin pakan niin hyvin kasassa että voitto on lähinnä sen takia sinetöity, tai voi tietenkin olla joku yrmy tiimissä joka tilttaa tiimin itkupotkuraivarillaa ja (trollaustarkoituksellisella) torbiswapillaan ja häviää pelin. Itseasiassa, jos hän pistää turrettinsa ampumaan kilpiä, se voi vaikuttaa positiivisesti hänen pelin laskemaan performanceen ja hän tulee häviämään vähemmän eloa kuin tiimitoverinsa. Toisen pelaajan huonous voi suoraan vaikuttaa omaan selviytymiskykyyn taistelukentällä ja siten siihen henkilökohtaiseen performanceen. Kaikki nämä ovat asioita joita mikään algoritmi ei pysty tunnistamaan.

Tämän sekavan tekstiseinän pointtina on, ettei se systeemi ole hyvä tälläisessä tiimipainotteisessa pelissä. Se ei ota huomioon mitään mikä tapahtuu statsien ulkopuolella, eikä se niitä statsejakaan osaa aina syynätä oikein. Parempi olisi jos kaikki saisivat tai menettäisivät yhtä paljon SR matsin päätyttä.
 
Tämän sekavan tekstiseinän pointtina on, ettei se systeemi ole hyvä tälläisessä tiimipainotteisessa pelissä. Se ei ota huomioon mitään mikä tapahtuu statsien ulkopuolella, eikä se niitä statsejakaan osaa aina syynätä oikein. Parempi olisi jos kaikki saisivat tai menettäisivät yhtä paljon SR matsin päätyttä.

Ihan hyviä pointteja, mutta kyllä tuo systeemi silti minusta on ihan järkevä. Tuunausta se kylläkin kaipaa juurikin noilta osin miten esim. monet one trickaajat sitä abusaavat. Jos mitään henk. koht. gaineja ei olisi niin siitä varmaan seuraisi vielä pahemmat raget porukalta, kun yhtäkkiä ollaankin täysin samalla viivalla niiden trollaajien sun muiden kanssa.

Junkrat hyökkäyksessä ei muka toimi ^^

Space created :D Ihan validi pickihän se sinällään on nimenomaan siksi kun sillä saa luotua niin hyvin puskutilaa kavereille. Menee vaan täysin hukkaan jos ne kaverit eivät käytä sitä tilaa hyväksi.
 
Ehkä se isoin juttu on, että onko siellä systeemissä sellaisia ihan suoranaisia virheitä/typeryyksiä joita voi käyttää hyväksi. Jos Mercyllä on win rate jotain 40-45%, niin ei sellaisen kuulu missään tilanteessa nousta eikä varsinkaan pysyä missään GM:ssä. Toivottavasti Blizzard säätää noita ihan oma-aloitteisesti ja jatkuvasti, kun ei ainakaan itseä paljon kiinnostaisi miettiä että miten voisi parhaiten kusettaa systeemiä kun paljon loogisempaa kaikkien kannalta jos porukkaa vaan valkkaa ja vaihtaa heroja sen mukaan mikä parhaiten vaikuttaa matsien voittamiseen, eli loppupeleissä win rateen.
 
Viimeksi muokattu:
Enemmän niitä liiman imppaajia on pitemmän päälle vastapuolella jos et itse semmonen ole, don't worry. Mites se noin pahasti tippu, siis oliko sulla viime seasonin END SR 2803? Koska siihenhän se tän seasonin SR pohjautuu, ei suinkaan mihinkään season highin. Joku n. 200 tiputus on tuntunut olevan aika normaali tällä seasonilla aika lailla kaikilla, joten tuo sun 600 kuulostaa melko radikaalilta.

Seasonin loppuessa tais SR olla jossain 2550-2600 välillä, mutta silti tuo n. 400 pisteen tiputuskin tuntuu jäätävältä.
 
Rikkinäinen SR-systeemi sitä ja griefferitkämpperit tätä, ei se kaukaa ohi mennyt.
Eli se on omasta rankista itkemistä jos ehdotan, että pelaajat rankattaisiin jatkossa taitojen mukaan, niin että jokaisen taitotason pelaajat pelaisivat keskenään ja että edes alle puolet peleistä olisi pelkkiä ylikävelyitä? :D Mikä pelko sulla olisi tuota järjestelyä kohtaan? Omasta mielestä kuulostaa vain reilulta jokaista kohtaan.

Performance based SR-gainihommat eivät ole oikeudenmukaisia. OW:ssa ne perustuvat kylmästi statseihin ja eri heroilla syynissä on eri statsit. Joillain hahmoilla on erittäin vaikea saada sitä performance-kiintiötä täyteen kun taas toisilla se onnistuu matsissa kuin matsissa. Tämä taas johtaa siihen, että ihmiset haluavat mielummin pelaa rankedia niillä hahmoilla joilla on helppo saada se performance bonus, eikä niillä joita tiimi sillä hetkellä tarvitsee. Esimerkiksi Sombralla omaan piilotettuun performance-arvoon vaikuttaa hyvin pitkälti se, kuinka monta vihollista pääset häxäämään matsin aikana riippumatta siitä, ovatko nämä häxit millään tavalla hyödyllisiä tiimille tai vaikuttaako se matsin lopputulokseen. Mutta sitten taas jos vaikka joku ottaa D.Van ja imuroi kaikki vihollisten ultit ja siten vaikuttaa suuresti tiiminsä voittoon, saa hän vähemmän SR kuin vaikkapa se Sombra koska D.Va ei farmannut jotain statsia mikä on määritelty hahmon performancekertoimeen. Tälläinen systeemi kannustaa joidenkin herojen one-trickaamiseen tai mainaamiseen (käytännössä vain sillä tietyllä herolla pelaamiseen), koska niillä ei tarvitse voittaa yhtä paljon kuin joillain toisilla koska SR tippuu vähemmän ja nousee enemmän helpommin kuin muilla. Pelissä joka on rakennettu epäsymmetrisen balanssin päälle ja suurilta osin "kivi-sakset-paperi"-tyyliselle vastapeluulle, vain yhdella tietyllä hahmolla pelaaminen on huono juttu ja sen "palkitseminen" aivan järjetöntä.

Sitten on ne tapaukset joissa joku pelaaja pitää voicechatin kautta tiimin pakan niin hyvin kasassa että voitto on lähinnä sen takia sinetöity, tai voi tietenkin olla joku yrmy tiimissä joka tilttaa tiimin itkupotkuraivarillaa ja (trollaustarkoituksellisella) torbiswapillaan ja häviää pelin. Itseasiassa, jos hän pistää turrettinsa ampumaan kilpiä, se voi vaikuttaa positiivisesti hänen pelin laskemaan performanceen ja hän tulee häviämään vähemmän eloa kuin tiimitoverinsa. Toisen pelaajan huonous voi suoraan vaikuttaa omaan selviytymiskykyyn taistelukentällä ja siten siihen henkilökohtaiseen performanceen. Kaikki nämä ovat asioita joita mikään algoritmi ei pysty tunnistamaan.

Tämän sekavan tekstiseinän pointtina on, ettei se systeemi ole hyvä tälläisessä tiimipainotteisessa pelissä. Se ei ota huomioon mitään mikä tapahtuu statsien ulkopuolella, eikä se niitä statsejakaan osaa aina syynätä oikein. Parempi olisi jos kaikki saisivat tai menettäisivät yhtä paljon SR matsin päätyttä.
Tämähän on vain Blizzardin osaamattomuutta. Ylipäätään se, että SR-gainit/lossit ovat sidottuja vain siihen satutko voittamaan vai häviämään pelin on täysin järjetöntä tiimipelissä, jossa pystyt hoitamaan vain yhtä roolia tehokkaasti. Blizzard kun jaksaisi alkaa hieman panostaa tähän peliin ja kehittäisi tuota hahmokohtaisesti algoritmiä quotan takana, niin mielivaltaiset voitto-/häviöperusteet voitaisiin tiputtaa marginaaliksi, mihin ne kuuluvatkin, sillä ne eivät toimi kuin 1vs1-peleissä.

Tälläinen järjestelmä tiputtaisi myös trolleja nopeammin rankingissa, kun tilttaaja/kämpperi/griefferi ei saa juurikaan SR gainia vaikka tiimi kantaisikin hänet voittoon. Kiinteät SR-gainit/lossit vain lisäisivät entisestään boostaamista ja tuota valitettavan tuttua oman rankin puolustelua ja siihen takertumista, näkemättä pelissä mitään parantamisen tarvetta.
 
Viimeksi muokattu:
Jospa tänään jaksais pelata loput 5 matsia placementseista. Eilen oli pari kipakkaa peliä, joissa arvelen vastustajien olleen reilummin ylempää kun kaikilla oli hopeat potretit ja meidän tiimillä perus pronssia. Nämä pelit voitettiin todella kovan väännön jälkeen ja jäi kyllä ihan huippu fiilis. Vastapuolen itkut häviöstä vielä erän loppuun kruunasi matsit 5/5. Smurffiaccountista tuntuivat höpöttelevän, meidän puolen sombra pelasi kyllä todella lujaa ollakseen rank65 pelaaja.
 
Näille pelaajille jotka tulevat comppiin pelaamaan hahmolla, jolla ei ole kuin muutama tunti pelattu quick playssä pitäis tehdä jotain. Vaikka jokin minimi tuntivaatimus hahmolle ennen kuin sillä voi pelata compissa?
 
Näille pelaajille jotka tulevat comppiin pelaamaan hahmolla, jolla ei ole kuin muutama tunti pelattu quick playssä pitäis tehdä jotain. Vaikka jokin minimi tuntivaatimus hahmolle ennen kuin sillä voi pelata compissa?
Luultavasti tämä vain lisäisi maineja/one-trick-ponyja ja muita pellejä (sekä qp:ssa trollailua että saadaan tunnit täyteen). Pidemmällä aikavälillä toimiva ratkaisu olisi, että SR muodostuu kaikilla hahmoilla tai edes kaikilla hahmoluokilla pelaamalla.
 
Kaikki tuntivaatimukset tai usealla hahmolla pakkopelaamiset syrjisivät liikaa ihmisiä niin niitä ei varmasti ole tulossa. One-trickejä ja maineja tulee varmasti esiintymään jatkossakin.

Eikä QP:ssä voi kaikkea oppia, ainakaan soloquena, porukalla ehkä.

Samaa mieltä olen siitä, että SR-laskukaavaa pitäisi korjata ja trollit saada kuriin pelistä.
 
Esimerkin vuoksi tiimin kohtelias jäbä ehdotti varovasti että voisiko joku vaihtaa Winstoniin ja kuulosti minullekin ihan loogiselta. Vaihdoin D.Va:sta Winstoniin, homma lähti kulkemaan hieman paremmin (johtui varmasti muistakin), voitettiin matsi. Aiemmin Winstonilla compissa 0 min, QP:ssa 16 minuuttia. Toki tullut pelattua Mystery Heroesia enemmän kuin mitään muuta pelimoodia siitä lähtien kun se laitettiin arcadeen, joten ei tuossa nyt siitä ole kyse että pitäisi miettiä mitä tästä napista tapahtuu.

Mutta tuollaisista peleistä tulee ihan hyvä fiilis ja parempaa meininkiä kuin että painetaan niitä main heroja katkeraan loppuun asti.
 
Nyt kun patch on livessä niin onko porukka testannut Reaperia? Miten toimii?
Hyvin tuntui toimivan. En itse pelannut, mutta viidestä ranked matsista kolmessa oli Reaper vastustajilla ja kyllä ihan selvästi pelasivat paljon rohkeammin kuin ennen. Tankkeja vastaan aivan käsittämättömän tehokas.

Hogia tuli itse kokeiltua ja täytyy sanoa että sillä pelaaminen on paljon hauskempaa nykyään. Viiden panoksen lipas ja boosti tulinopeuteen pitää hogin erittäin tappavana vieläkin, vaikka se hook-oneshotcombo ei enää kaikkia vastaan toimikkaan. Zenyatan kaverina tuntuu olevan vielä tehokkaampi kuin ennen. Sitten tuli joku kakara messiin ja throwas matsin kun en tajunnut olla pelaamatta nerffatulla hahmolla. :D

Kiinnostaisi itseä tietää millainen se uusi kartta on, en itse sitä päässyt kokeilemaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 764
Viestejä
4 495 533
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom