Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jeff Kaplan sanoi:We'll definitely take the idea into consideration. Our philosophy has been that we would rather not have leavers playing the game at all (especially in Competitive Play). We keep increasing the penalty for leaving and will continue to do so. We're in the process of implementing a new policy which would take into account how many Competitive Seasons you have been banned from and at a certain point, prevent you from playing Competitive ever again.
Blizzard aikoo koventaa rangaistuksia mitkä liittyy pelistä lähtemiseen.
Ne myös on ottanu saman tien hyvän esimerkkitapauksen esille merkkinä, että ei oo pelkästään tyhjiä uhkauksia. Asiallista touhua, ollu liian pitkään liian löysä käsi tossa rankaisemisessa.
Disciplinary Action: Dafran - Overwatch Contenders
Tuohan koskee striimaajia ja pro-pelaajia, joiden tekemisiä seurataan koko ajan, eikä kestä enään kyllä compissa tai turnauksissa törttöillä. Vielä kun saataisiin casuaalimatseista report-systeemi sellaseksi, että kaikki trollit ja toxic-pelaajat pääsisivät jatkossa pelaamaan keskenään niin olisi hyvä.
Konsoleilla taitaa olla sama systeemi mutta siellä se "maine" koskee sitten kaikki online pelejeä.Joo, eikös jossain MOBAssa ollu sellane sydeemi, että ku saa tarpeeks reportteja, niin joutuu johonkin low-priority queueen?
Sellane olis varmasti hyvä systeemi tähänki.
Tuollaista systeemiä voisi todennäköisesti käyttää väärin, vaikka todella hyvien one trick ponyen kanssa. Jos joku on esimerkiksi goldissa hyvä Widowmaker, mutta ei hallitse muita rooleja ja ei täten pääse kiipeämään ylöspäin platinaan ja diamondiin niin porukka reporttaa kyseisen pelaajan. Tuollainen voisi olla hyvinkin mahdollista, että samasta pelaajasta tulee turhaan useampi report jos matsissa on vaikka 4-man premade ja he päättävät reportata vastapuolen Widowmakerin.Joo, eikös jossain MOBAssa ollu sellane sydeemi, että ku saa tarpeeks reportteja, niin joutuu johonkin low-priority queueen?
Sellane olis varmasti hyvä systeemi tähänki.
Jos joku on esimerkiksi goldissa hyvä Widowmaker, mutta ei hallitse muita rooleja ja ei täten pääse kiipeämään ylöspäin platinaan ja diamondiin
Tuollaista systeemiä voisi todennäköisesti käyttää väärin, vaikka todella hyvien one trick ponyen kanssa. Jos joku on esimerkiksi goldissa hyvä Widowmaker, mutta ei hallitse muita rooleja ja ei täten pääse kiipeämään ylöspäin platinaan ja diamondiin niin porukka reporttaa kyseisen pelaajan. Tuollainen voisi olla hyvinkin mahdollista, että samasta pelaajasta tulee turhaan useampi report jos matsissa on vaikka 4-man premade ja he päättävät reportata vastapuolen Widowmakerin.
No sanotaanko sitten niin, että nouseminen on ainakin huomattavasti paljon helpompaa jos hallitsee edes 2-3 heroa kohtalaisen hyvin. Widowmaker ei saa paljon aikaan kun lyödään sopivat counterit vastaan.Kyllä pystyy. Hyvä Widowmaker goldissa pistää porukkaa nippuun semmosta vauhtia että kyllä se sieltä nousee. Jos ei nouse niin kyllä se syy on siinä että se ei vaan ole oikeasti hyvä Widowmaker.
Eikä ole ainut Selflessin tyypeistä joka on melkoinen persereikäNe myös on ottanu saman tien hyvän esimerkkitapauksen esille merkkinä, että ei oo pelkästään tyhjiä uhkauksia. Asiallista touhua, ollu liian pitkään liian löysä käsi tossa rankaisemisessa.
Disciplinary Action: Dafran - Overwatch Contenders
Eikä ole ainut Selflessin tyypeistä joka on melkoinen persereikä
Leaverit taitaa olla enemmän alempien rankkien ongelma? Itse en rehellisesti edes muista milloin olisi hävinnyt leaverin takia. Kerran tai pari on joku omasta tiimistä lähtenyt tällä kaudella, ja nekin yleensä vain DC, jotka palaa takaisin.
Tuo on kyllä täysin järjen köyhyyttä, ettei sitä toista lähtijää rankaista. Vaikea löytää mitään järkisyytä tuohon. Ne kaksi ekaa lähtijää kuitenkin yleensä ovat ne tiimin paskimmat ja suolaisimmat vellihousut. Toki liian usein MM on ihan solmussa kun pelit ovat ihan ylikävelyitä, mutta turha Blizzardin omien mokiensa takia on suojella leavereita tai oikeestaan jopa rohkaista lähtemään matsista.On ne leaverit selvästi vähenneet, mutta ainakin 1/10 pelistä jommalla kummalla puolella sellainen on. Välillä on tulleet takaisin, mutta siinä ajassa on saattanut sitten lähtä jo lisää porukkaa pois kun eivät ole paluuseen uskoneet.
Kai sitä voisi "ilmaiseksi" lähteä niiden kahden ekan lähtijän jälkeen, kuten kirjoitinkin Jos rautalangasta pitää vääntää, niin ei se haittaa jos tiimistä joku kämppijä tai muu griefferi lähtee pois eikä se ole syy tarjota muille mitään freepassia karata matsista, kun matsi on muutenkin aloitettu lähtökohtaisesti 5v6:na.Nojaa, yleensä se on ihan sama että kaikki lähtis ja sais uuden matsin nopeampaa. Enemmän siitä haloota nousisi, jos pakotettaisi porukka olemaan pelissä jos vaikka 2 omaa lähtee. 5v6 ei voiteta kuin korkeintaan joku 2cp ykköspointti. Tai en mä tiedä, ehkä siellä pronssin team deathmatch modessa eioo niin väliä jos joku lähtee, kun kunnon teamfightit on ainakin mun näkemien vodien perusteella harvinaisia.
Tulipa muuten taas todettua miten ei supportilla voi nousta ELO hellistä. Broidin platina accoa pelailin tuossa, nyt timantissa zenin winrate dippasi hetkellisesti jo alle 90%??? Joo-o, kyllä vituttaa kun PASKAT depsi hinurit ei tee hommiaan niin SR vaan tippuu. Blizzard on kyllä luonut maailman paskimman rankingin, kun kaltaiseni hyvät supportit pysyy alarankeilla muiden takia. Ja sitten master ja GM on täynnä dps-maineja, joiden taso on ihan samaa kun pronssissa btw, top500 lukuunottamatta!!!
Tuo on kyllä täysin järjen köyhyyttä, ettei sitä toista lähtijää rankaista. Vaikea löytää mitään järkisyytä tuohon. Ne kaksi ekaa lähtijää kuitenkin yleensä ovat ne tiimin paskimmat ja suolaisimmat vellihousut. Toki liian usein MM on ihan solmussa kun pelit ovat ihan ylikävelyitä, mutta turha Blizzardin omien mokiensa takia on suojella leavereita tai oikeestaan jopa rohkaista lähtemään matsista.
Niin lähes poikkeuksetta. "Me ollaan hävitty peli", siisti asenne. Ei se kuitenkaan vaadi jokaiselta kuin n. 20% lisää yritystä, että matsin voisi vielä vetää tasaväkisesti loppuun. Ei pitäisi olla niin vastenmielinen ajatus että vähän joutuu tryhardailemaan vajaan pelin verran...Nojaa, kyllä ne pelit lähes poikkeuksessa on hävitty siinä vaiheessa kun ne muuttuu 5vs6. Typerää rankaista niitä viittä muuta pakottamalla pelaamaan loppuun asti jos yksi uuno ei osaa pitää peliään päällä.
Niin lähes poikkeuksetta. "Me ollaan hävitty peli", siisti asenne. Ei se kuitenkaan vaadi jokaiselta kuin n. 20% lisää yritystä, että matsin voisi vielä vetää tasaväkisesti loppuun. Ei pitäisi olla niin vastenmielinen ajatus että vähän joutuu tryhardailemaan vajaan pelin verran...
Samaa tulee kyllä mietittyä päivittäinJos kyse on competitivesta niin eiköhän siellä "tryhardailla" jo ilmankin sitä leaveria. Jos ei niin sitten ei pitäisi olla ollenkaan ko. pelimuotoa pelaamassa. Sama myös pätee tuohon 20% lisäyritykseen, jos siellä ei anneta 100% jo valmiiksi ennen leaveria niin miksi helvetissä pitää edes olla compissa?
Vaikea on kuvitella, että itse löytäisi mistään 20% lisää annettavaa kun pelaa yleensä niin hyvin kuin voi compissa. Tiimin rakennetta voi kyllä lähteä muuttamaan 5v6 tilanteessa ja itse oon sitä mieltä, että siinä pitäisi yrittää yhdellä supportilla edetä, koska yleensä 1 dps tai tankki vähemmän ei ole kovin tehokas vaihtoehto, mutta yhdellä supportilla voi pärjätä muulloinkin....Sama myös pätee tuohon 20% lisäyritykseen, jos siellä ei anneta 100% jo valmiiksi ennen leaveria niin miksi helvetissä pitää edes olla compissa?
Juuri näin. Jos haasteet hieman kasvavat, niin ei se tarkoita että heti pitäisi luovuttaa ja lähteä kotiin peiton alle itkemään.Vaikea on kuvitella, että itse löytäisi mistään 20% lisää annettavaa kun pelaa yleensä niin hyvin kuin voi compissa. Tiimin rakennetta voi kyllä lähteä muuttamaan 5v6 tilanteessa ja itse oon sitä mieltä, että siinä pitäisi yrittää yhdellä supportilla edetä, koska yleensä 1 dps tai tankki vähemmän ei ole kovin tehokas vaihtoehto, mutta yhdellä supportilla voi pärjätä muulloinkin.
Blizzu sais kyllä tehdä jotain muutosta noihin event loot boxeihin; enemmän rahaa duplikaateista, väh. 2 eventti tavaraa ym. Itse en oo yhdessäkään eventissä avannut yhtä monta laatikkoa kuin tässä ja saldo siitä on aika surkea. Pari hauskaa skiniä sai, mutta suurin osa tavarasta on sitä voice linea, player iconeita ja spraytä.Jäi sitten torvilucio saamatta. Ensi vuonna uudestaan
Mun mielipide on että kannattaa, olen pelannut jotain 150h josta ~130h soolona ja hyvin on viihdettä hintaan nähden irronnut. Kyvyt ja niiden käytön oppii kokeilemalla, pelaamalla ja vaikka katsomalla tubesta pätkiä. Team voice toimii hyvin, joskin EU pelaajilla tuntuu olevan vähän korkeampi kynnys alkaa käyttämään sitä, mutta jotain lontoon tapaista murretta kun sinne sönköttää niin saa jopa randomien kanssa komboja tehtyä.Mites tämän laita on? Kannattaako tätä "enää" ostaa?
Kuinka vaikea on ymmärtää noiden eri erikoiskykyjen käyttö ja saako tästä yksinpelaamalla mitään irti?
Niin lähes poikkeuksetta. "Me ollaan hävitty peli", siisti asenne. Ei se kuitenkaan vaadi jokaiselta kuin n. 20% lisää yritystä, että matsin voisi vielä vetää tasaväkisesti loppuun. Ei pitäisi olla niin vastenmielinen ajatus että vähän joutuu tryhardailemaan vajaan pelin verran...
Mites tämän laita on? Kannattaako tätä "enää" ostaa?
Kuinka vaikea on ymmärtää noiden eri erikoiskykyjen käyttö ja saako tästä yksinpelaamalla mitään irti?
Kumma miten lätkässäkin ne alivoimatilanteet on niin vaikeita vaikka ei tarvitsisi kuin kaikkien vähän tryhardata 25% kovempaa
Niin? Vaikka jäkiksen taso on laskenut aika huikeesti viimesen parin vuosikymmenen aikana niin ei ne lähde sieltä kaukalosta pois, kun eka jäähy tulee "ei viddu jäbät, me ollaan hävitty tää peli!".Kumma miten lätkässäkin ne alivoimatilanteet on niin vaikeita vaikka ei tarvitsisi kuin kaikkien vähän tryhardata 25% kovempaa
Tähän toivoisi vaan sitä taitoihin perustuvaa rankingia ja että matchmaking pyörisi enemmän sen ympärillä. Nyt kuitenkin compissa yli puolet matseista on täysiä ylikävelyitä eli ajanhukkaa molemmille tiimeille. Toki jos tasasia matseja niin niitä on kyllä mukava pelataMatchmaking systeemihän Overwatchissa on oikeasti yksi parhaista missään pelissä, vaikka siitäkin kourallinen uunoja jaksaa valittaa joka yhteydessä.
Nyt taas pitää omasta päästä keksiä mitä muut on sanoneet, kun oikeet argumentit ei riitä?Etkö sä tienny että ne kenttäpelaajathan pistää vaan 80% peliin normitilanteessa että voi sitten tryhardaa +25% kun joku lentää jäähylle?
Niin lähes poikkeuksetta. "Me ollaan hävitty peli", siisti asenne. Ei se kuitenkaan vaadi jokaiselta kuin n. 20% lisää yritystä, että matsin voisi vielä vetää tasaväkisesti loppuun. Ei pitäisi olla niin vastenmielinen ajatus että vähän joutuu tryhardailemaan vajaan pelin verran...
Ei ihan ole sama asia. Jos jääkiekossa olisi yksi kenttäpelaaja pois ensimmäisen erän jälkeen koko loppu pelin, niin kyllä se aika varma häviö on. Alivoimalla pelaavan joukkueen on oltava melko paljon kovatasoisempi, jotta yhden pelaajan poissaolo ei haittaisi.Niin? Vaikka jäkiksen taso on laskenut aika huikeesti viimesen parin vuosikymmenen aikana niin ei ne lähde sieltä kaukalosta pois, kun eka jäähy tulee "ei viddu jäbät, me ollaan hävitty tää peli!"
Josset ymmärtänyt, niin siinä pelissä on vielä mukana kuitenkin myös se toinenkin tiimi ja jos se alivoimalle jäävä tiimi ei tosiaan yhtään pysty skarppaamaan ja muokkaamaan kokoonpanoa paremmaksi, niin siltikin lopputulos riippuu myös siitä että se vastapuoli pelaa täysillä matsin loppuun.Josset ymmärtänyt, niin viitattiin sarkastisesti sun kommenttiin siitä, että ne 5 muuta vaan pelaa kovempaa kun yks lähtee.
Ei välttämättä kovatasoisempi, mutta vain pelattava paremmin. Toki todennäköisyydet laskevat sitä mukaa mitä enemmän peliä on jäljellä ja mitä moodia pelataan mihin suuntaan, mutta yhden vajaalla ja osaavalla focusfirellä vastapuolta kyllä saa häirittyä ja rikottua niin paljon, että se eka pick saadaan ja sitten ollaankin jo tasatiimein. Mahdollisuudet menevät pilalle vasta kun tiimiin osuu se vellihousu, joka hyppää pelistä pois heti sen 2 minuutin jälkeen, kun eka tyyppi on hypännyt ulos. Se toinen tyyppi ei ole yhtään parempi kuin alkuperäinen lähtijä. Oikeastaan jopa pahempi, jos ensimmäiselle lähtijälle tulee joku rautavika tms. Ei tämä peli on luovuttajia varten.Ei ihan ole sama asia. Jos jääkiekossa olisi yksi kenttäpelaaja pois ensimmäisen erän jälkeen koko loppu pelin, niin kyllä se aika varma häviö on. Alivoimalla pelaavan joukkueen on oltava melko paljon kovatasoisempi, jotta yhden pelaajan poissaolo ei haittaisi.
Placementtien jälkeen tulee enemmän pisteitä voitoista ja myös voittoputket kasvattavat sitä.Toisesta pelistä tuli voitto ja samalla nousi rank heti 80pojoa. En muista enää mutta onko tuo normaalia, että tässä alussa pisteitä tulee todella paljon voitoista tai tappioista?
Tähän toivoisi vaan sitä taitoihin perustuvaa rankingia ja että matchmaking pyörisi enemmän sen ympärillä. Nyt kuitenkin compissa yli puolet matseista on täysiä ylikävelyitä eli ajanhukkaa molemmille tiimeille. Toki jos tasasia matseja niin niitä on kyllä mukava pelata
No niin kauan kuin tiimipelissä SR-plussat ja -miinukset ovat kiinni siitä voitatko vai etkö, niin ei tuo toimi Noidankehä vain ruokkii itseään koko ajan ja homma menee enemmän ja enemmän epätasapainoon.Kyl se nyt jo taitoon perustuu se ranking, mut se ei vaan ota huomioon sitä mitä kukin "mainaa" ja millä vireellä pelaajat sattuu olemaan. Toiselle tiimille voi sattua sopivasti jokaselle istuva hero taasen ku toinen tiimi saa vaa support ja tankkipelaajia. Sitte ku supportit ottaa dps ja ei saa mitää aikaseks nii maristaa ja haukutaan ne lyttyy (ja voi toki toisnpäinkin tapahtua, tulee vaa dps-maineja ja kukaa ei halua/osaa pelata tankkia).
Jos roolit jakautuu molemmissa tiimeissä tasasesti niin eiköhän sitten pelitki oo tasapuoliset.
Toinen muuttuja on myös yleistyvät Dive-taktiikat ja muut agressiiviset dps-taktiikat joilla on tavotteena cäpätä pointit mahollisimman nopeaa suurella riskillä. Tämä voi luoda vaikutelman epätasasista tiimeistä.
No niin kauan kuin tiimipelissä SR-plussat ja -miinukset ovat kiinni siitä voitatko vai etkö, niin ei tuo toimi Noidankehä vain ruokkii itseään koko ajan ja homma menee enemmän ja enemmän epätasapainoon.
Jos pelaat hyvin niin voisihan siitä vaikka pari pistettä antaakin, mutta ihan samalla logiikalla pienempi miinuskin olisi hyvä aloitus Niin kauan kuin scoreboard puuttuu ja tuota yltiömyrkyllistä medal-systeemiä roikutetaan mukana, niin olisi ainakin joku mittari että pelasitko hyvin, huonosti tai yrititkö ollenkaan.Jaa, että häviöistäkö sitä plussaa pitäisi alkaa jakamaan että tulee parempi mieli?