Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Lucion wallride tuntuu kyllä älyttömän nopealta tuossa PTR patchissa, muut Lucion muutokset ovat kyllä plussaa mutta toivottavasti laittavat tuota wallriden nopeutta takas normaaliin päin.

Toinen hyvä muutos oli 2CP mappeihin se pointin capturen trackaamanin eli ei pitäis tulla tasapelejä enään niin usein, kun lasketaan myös ne 1/3 ja 2/3 capturetkin mukaan.
 
Joo ei lucion kyllä yhtään nopeampi tartte olla, tarpeeksi lentelee perkeleitä suusta kun yksi pyörii ympyrää payloadilla ja kukaan tunnu saavan hengiltä.
 
Toinen hyvä muutos oli 2CP mappeihin se pointin capturen trackaamanin eli ei pitäis tulla tasapelejä enään niin usein, kun lasketaan myös ne 1/3 ja 2/3 capturetkin mukaan.

Olisikin juuri noiden kolmannesten mukaan, mutta kun ne menee nyt ajan mukaan. Jos toinen tiimi ei pääse omalla hyökkäyksellä ollenkaan käymään alueella, niin toiselle joukkueelle riittää, kunhan käy kääntymässä alueella.
"a winner can be determined based on which team captured the largest portion."

En nyt löydä sitä videota, missä Sombra juoksee näkymättömänä alueelle ja voittaa pelin samantien.

E: Tässä:
 
Viimeksi muokattu:
Yleensä mennään 1 tank - 1 healer - 4 dps combolla ja tukkaan tulee pahasti.

Kun itse pelasin soolona 2200-2600 välissä niin ei se winrate ollut koskaan yli 50%, vaan 2 seasonia pyöri juurikin noiden pisteiden välissä. Pelien laatu on noussut huomattavasti, kun aloin pelaamaan isommissa premade-peleissä. Melko paljon tuurista kiinni soolona ja varsinkin noin pienellä rankilla, jossa ei kommunikointia tapahdu.

Suosittelen liittymään vaikka tääläkin mainostettuun Murowatch-ryhmään discordissa ja löytämään sieltä peliseuraa.
 
En nyt löydä sitä videota, missä Sombra juoksee näkymättömänä alueelle ja voittaa pelin samantien.

Mitä vittua blizzard taas? Eihän täs oo mitään järkeä jos omat saa capittya pointista vain pienen osan ja sit tulee vihujen sombra joka juoksee täs mapis vain näkymättömänä voittoon. Onkohan tämmönen "temppu" mahdollista muissakin mapeis?
 
Mitä vittua blizzard taas? Eihän täs oo mitään järkeä jos omat saa capittya pointista vain pienen osan ja sit tulee vihujen sombra joka juoksee täs mapis vain näkymättömänä voittoon. Onkohan tämmönen "temppu" mahdollista muissakin mapeis?
Tuossa ei oo selvästi toinen joukkue päässyt ollenkaan omalla vuorollaan pointille asti, niin sen takia tuo voitto tuli heti kun sombra vaan pääsi sinne. Jos tuo tulee liveen niin jonkun pitää melkeen seisoa pointilla choken sijasta noiden flankereiden varalta.

Saapa nähdä mitä blizzu tunkee huomenna Orisan lisäksi live patchiin.
 
Tuossa ei oo selvästi toinen joukkue päässyt ollenkaan omalla vuorollaan pointille asti, niin sen takia tuo voitto tuli heti kun sombra vaan pääsi sinne. Jos tuo tulee liveen niin jonkun pitää melkeen seisoa pointilla choken sijasta noiden flankereiden varalta.

Saapa nähdä mitä blizzu tunkee huomenna Orisan lisäksi live patchiin.

No nimenomaan, eihän tuossa ole mitään järkeä. Ainakin tuos mapis kun tehtiin tuommonen pieni reitti lisää mitä käytettiin tuol Sombral hyväksi..
 
Pitää vissiin itselläkin ruveta pelaamaan omaa peliä ja instalockata heti alussa Soldier, aivan se ja sama että onko tiimissä tankkeja tai healereita. Ehkä niitä voittojakin alkaa sitten tulemaan.
Jos rankkia haluaa nostaa niin kannattaa tehdä noin. DPS:llä on kuitenkin helpoin pelata ja SR-laskut ovat paljon pienempiä suhteessa muihin rooleihin, joten vaikka jojoiletkin niin 50-50:llä nouset ylöspäin, joten ihan sama jos tiimissä on välillä jotain hyödyttömiä, paskat housussa kämppiviä Widow'ita, Hanzoja, Mccreetä tms. "taktikoinnin" sankareita. Tuollaisten kanssa pelatessa DPS:ssä on sekin etu että saat tappaa nekin tyypit, jotka edellä mainittujen olisi pitänyt tappaa jos uskaltaisivat objectivea pelata.
 
Jos rankkia haluaa nostaa niin kannattaa tehdä noin. DPS:llä on kuitenkin helpoin pelata ja SR-laskut ovat paljon pienempiä suhteessa muihin rooleihin, joten vaikka jojoiletkin niin 50-50:llä nouset ylöspäin, joten ihan sama jos tiimissä on välillä jotain hyödyttömiä, paskat housussa kämppiviä Widow'ita, Hanzoja, Mccreetä tms. "taktikoinnin" sankareita. Tuollaisten kanssa pelatessa DPS:ssä on sekin etu että saat tappaa nekin tyypit, jotka edellä mainittujen olisi pitänyt tappaa jos uskaltaisivat objectivea pelata.
Miten tässä muuten menee tuo SR-laskut ja nousut? Onko omalla pelillä miten paljon merkitystä ja onko eri roolien pisteytyksillä paljonkin eroa? Ainakin tuo Soldier tuntuu itselle selvästi helpoimmalta ja sillä saa kohtalaisen helposti hyviä tuloksia aikaan. Mutta välillä tuntuu, että SR-laskee helvetisti ja välillä taas hyvinkin maltillisesti.
 
Miten tässä muuten menee tuo SR-laskut ja nousut? Onko omalla pelillä miten paljon merkitystä ja onko eri roolien pisteytyksillä paljonkin eroa? Ainakin tuo Soldier tuntuu itselle selvästi helpoimmalta ja sillä saa kohtalaisen helposti hyviä tuloksia aikaan. Mutta välillä tuntuu, että SR-laskee helvetisti ja välillä taas hyvinkin maltillisesti.
Aika kovasti se tuntuu painottavan tappoja pelasi sitten millä classilla tahansa. DPS:llä pelatessa SR tippuu häviöstä vajaat 20 pinnaa ja healerilla helposti yli 30 pinnaa. Kultamitalit molemmista tapoista (general/objective) on kuitenkin helpoin saavutus noista varsinkin DPS:llä pelatessa.
 
Aika kovasti se tuntuu painottavan tappoja pelasi sitten millä classilla tahansa. DPS:llä pelatessa SR tippuu häviöstä vajaat 20 pinnaa ja healerilla helposti yli 30 pinnaa. Kultamitalit molemmista tapoista (general/objective) on kuitenkin helpoin saavutus noista varsinkin DPS:llä pelatessa.
Niin noilla mitaleilla ei kyllä ole mitään merkitystä rankin nousussa ja laskussa.
 
Niin noilla mitaleilla ei kyllä ole mitään merkitystä rankin nousussa ja laskussa.
No siinä tapauksessa SR tippuu vähemmän vain sen takia että valitset DPS:n, mikä on kyllä vielä typerämpää, että tietyt hahmot ovat SR-grindiä varten.
 
Päätä jo... [emoji2]
Mitä? Luuletko oikeasti että dps hahmoilla rank tippuu vähemmän koska ne ovat dps hahmoja?
Jos se Googlaaminen tuottaa noin paljon hankaluuksia, niin peli vertaa sinun suoritustasi muiden saman rankin pelaajiin kyseisellä hahmolla. Mitalit eivät vaikuta asiaan.
 
Mitä? Luuletko oikeasti että dps hahmoilla rank tippuu vähemmän koska ne ovat dps hahmoja?
Jos se Googlaaminen tuottaa noin paljon hankaluuksia, niin peli vertaa sinun suoritustasi muiden saman rankin pelaajiin kyseisellä hahmolla. Mitalit eivät vaikuta asiaan.
Kiitos ihan kokonaisesta, järkevästi muodostetusta viestistä. Ja mitä tulee väitökseesi, niin sinähän asian ensin niin esitit. Käytännössähän tuolla ei merkitystä kuitenkaan ole, joten ns. pääsit pinteestä.
 
Eli siis jos ei välitetä tiimipelistä vittuakaan ja pelataan "omaa peliä" niin SR-tappion vähentämiseksi kannattaa ilmeisesti pelata sitä heroa, jolla kokee olevansa paras? Tietenkin vastustajan oma/vastustajan comppi, attack/defend, mappi yms tulee ottaa huomioon.
 
Jos rankkia haluaa nostaa niin kannattaa tehdä noin. DPS:llä on kuitenkin helpoin pelata ja SR-laskut ovat paljon pienempiä suhteessa muihin rooleihin, joten vaikka jojoiletkin niin 50-50:llä nouset ylöspäin, joten ihan sama jos tiimissä on välillä jotain hyödyttömiä, paskat housussa kämppiviä Widow'ita, Hanzoja, Mccreetä tms. "taktikoinnin" sankareita. Tuollaisten kanssa pelatessa DPS:ssä on sekin etu että saat tappaa nekin tyypit, jotka edellä mainittujen olisi pitänyt tappaa jos uskaltaisivat objectivea pelata.

Kannattaa tehdä noin jos tosiaan osaa pelata sitä DPS. Toisaalta jos taas itse ei olekaan ihan niin hyvä pelaamaan sitä DPS kuin kuvittelee niin supportista / tankista siihen vaihtaminen todennäköisesti vain laskee sitä rankkia entisestään.

Voisin pistää pienet uhkapelibetsit menemään että suurin osa porukkaa jotka täälläkin itkee surkeaa rankkia ei vaan yksinkertaisesti osaa pelata sitä DPS.
 
So then why do points for losses and wins seem so random? Well, the amount of MMR (and SR) you go up or down isn't simply a matter of whether you won or lost, and what was your predicted chance of winning. There's a couple of other things at work. One is the matchmaker's confidence in what your MMR should be. Play a lot of games, it gets more certain. Don't play Overwatch for a while, it gets less certain. You go on a large win or loss streak, it gets less certain. The more certain the matchmaker is about your MMR, the less your MMR will change in either direction based on a win or loss.

As a minor factor, we also do evaluate how well you played the heroes you used in a match. The comparison is largely based on historical data of people playing a specific hero (not medals, not pure damage done), and we've done a lot of work to this system based on the community's feedback. In fact, I've seen some people indicate that they don't think we're doing this anymore. We still are. While it's a minor factor compared to wins/losses (The best way to increase your SR is still to play together and win as a team!), doing so does help us determine your skill more accurately and faster.

So take all that into account, the SR gain/loss after any single match can be a bit more "noisy" that it seems it should, but we're asking it to look at a lot of different factors to do the best job it can creating fair matches for you.

Kuten @teude asian ilmaisi niin mitaleilla ja damagella ei ole merkitystä siihen kuinka paljon SR-luku nousee tai laskee. Samalla kun matchmaking kokoaa tiimit, niin se myös luo ennustuksen todennäköisestä lopputuloksesta, eli kumman tulisi voittaa. Myös MMR luku vaikuttaa ja lopuksi omaa suoritusta eri heroilla verrataan tilastoihin, mutta sillä on pienin vaikutus.
 
Kiitos ihan kokonaisesta, järkevästi muodostetusta viestistä. Ja mitä tulee väitökseesi, niin sinähän asian ensin niin esitit. Käytännössähän tuolla ei merkitystä kuitenkaan ole, joten ns. pääsit pinteestä.
Missä kohtaa :D Mutta onneksi pääsin pinteestä, suuret kiitokset siitä! En tiedä miten olisin muuten kestänyt.
 
Niin noilla mitaleilla ei kyllä ole mitään merkitystä rankin nousussa ja laskussa.
No siinä tapauksessa SR tippuu vähemmän vain sen takia että valitset DPS:n, mikä on kyllä vielä typerämpää, että tietyt hahmot ovat SR-grindiä varten.

Eli siis jos ei välitetä tiimipelistä vittuakaan ja pelataan "omaa peliä" niin SR-tappion vähentämiseksi kannattaa ilmeisesti pelata sitä heroa, jolla kokee olevansa paras? Tietenkin vastustajan oma/vastustajan comppi, attack/defend, mappi yms tulee ottaa huomioon.
Niin. Tai ainakin jos tiimissä on kämppereitä tai muita trolleja, niin kannattaa vaihtaa helppoon DPS:ään, että saa tilastot mahdollisimman hyviksi, jolloin SR laskee vähemmän. Sinällään tämä ei eroa muista FPS-pelistä, vaikka varsinainen scoreboard on korvattu tuolla typerällä mitalisysteemillä, joka vain entisestään lisää myrkyllisyyttä luovuttajien, griefereiden ja kämpperien muodossa, kun kukaan ei joudu ottamaan roolistaan vastuuta. Nykyisellään monelle riittää se 1-2 kultamitalia egon pönkittämiseen ja illuusion luomiseen pelitaidoista kuten missä tahansa FPS-pelissä korkea K/D tekisi.
 
Viimeksi muokattu:
Juu ei noita kultamitaleja kyllä tarvitsisi sen kummemmin seurata tai näyttää, korkeintaan lopussa. Hyvin riittäisi pelkät omat statsit ilman niitä mitaleita.
 
Statsien näyttäminen on vähän kaksipiippuinen, K/D/A näyttäminen lisää sitä kämppimistä kun halutaan pädätä niitä statseja. Mitalit eivät toki tätä asiaa poista, mutta parannus.
 
Statsien näyttäminen on vähän kaksipiippuinen, K/D/A näyttäminen lisää sitä kämppimistä kun halutaan pädätä niitä statseja. Mitalit eivät toki tätä asiaa poista, mutta parannus.
No nyt ei varsinaisesti ole porkkanaa tehdä edes tuota. Jos haluat heittää matsin menemään syystä X, niin saat sen tehdä kenenkään välttämättä edes huomaamatta, jos vaan pidät turpasi kiinni asiasta.
 
No nyt ei varsinaisesti ole porkkanaa tehdä edes tuota. Jos haluat heittää matsin menemään syystä X, niin saat sen tehdä kenenkään välttämättä edes huomaamatta, jos vaan pidät turpasi kiinni asiasta.

Suht helposti ainakin compissa huomaa roolista riippumatta, kenen on aika vaihtaa.
 
Suht helposti ainakin compissa huomaa roolista riippumatta, kenen on aika vaihtaa.
Mutta kiinnostaako ko. heittäjää pyynnöt vaikka miten kysyisit? Ja siinä ajassa kun kyselet tuon perään niin objective on jo menetetty ja huonolla tuurilla seuraavakin objective lähellä.
 
Mutta kiinnostaako ko. heittäjää pyynnöt vaikka miten kysyisit? Ja siinä ajassa kun kyselet tuon perään niin objective on jo menetetty ja huonolla tuurilla seuraavakin objective lähellä.

Luulin, että tässä on kyse paskojen pelaajien spottauksesta. Miten se scoreboardi K/D/A statseilla vaikuttaa asiaan?
 
Luulin, että tässä on kyse paskojen pelaajien spottauksesta. Miten se scoreboardi K/D/A statseilla vaikuttaa asiaan?
Ei sillä spottauksella mitään hyötyä olekaan, kuin mahdollisesti jos SR-laskun minimoimiseksi haluaa vaihtaa omaa rooliaan.

Scoreboard lisää vastuuta hoitaa oma roolinsa ja mieluusti vähän ylikin. Toki tuohon scoreboardiin mahtuisi ainakin healing ja blocking mukaan. Huono DPS kuitenkin saa helpoiten sen/ne kultamitalinsa verrattuna muihin, mutta scoreboardista näkisi heti mikä ero seuraavaan on, 20 vai 2 tappoa... Ihan olematon perustelu on sanoa mitalijärjestelmän vähentävän myrkyllisyyttä niin kauan kuin jollekin DPS-pelurille ainoaksi perusteluksi riittää 1/2/3 kultamitalia, kun tiimi pyytää tätä vaihtamaan toiseen classiin.
 
Ei sillä spottauksella mitään hyötyä olekaan, kuin mahdollisesti jos SR-laskun minimoimiseksi haluaa vaihtaa omaa rooliaan.

Scoreboard lisää vastuuta hoitaa oma roolinsa ja mieluusti vähän ylikin. Toki tuohon scoreboardiin mahtuisi ainakin healing ja blocking mukaan. Huono DPS kuitenkin saa helpoiten sen/ne kultamitalinsa verrattuna muihin, mutta scoreboardista näkisi heti mikä ero seuraavaan on, 20 vai 2 tappoa... Ihan olematon perustelu on sanoa mitalijärjestelmän vähentävän myrkyllisyyttä niin kauan kuin jollekin DPS-pelurille ainoaksi perusteluksi riittää 1/2/3 kultamitalia, kun tiimi pyytää tätä vaihtamaan toiseen classiin.

En vieläkään ymmärrä mitä pointtia nyt ajat takaa, jos joku haluaa trollata niin miten mikään mittari siihen vaikuttaa suuntaa taikka toiseen?
 
En vieläkään ymmärrä mitä pointtia nyt ajat takaa, jos joku haluaa trollata niin miten mikään mittari siihen vaikuttaa suuntaa taikka toiseen?
Pienempi kynnys laittaa report griefingistä kunnon perustein. Blizzardilla toki on aika korkea kynnys (liian korkea) puuttua näihin, mutta jos edes pahimmat tapaukset saataisiin pois kun reporttien määrä kasvaa.

Valitettavasti en itse omakohtaisesti näe tässä minkäänlaista ongelmaa, paskan pelaajan (ja toki sen griefferin) näkee in-game varsin helposti. Griefferistä sitten reporttia ja paskasti pelaavalle ystävälliseen sävyyn pyyntöä vaihtaa hahmoa.
Itse ainakin haluaisin keskittyä pelaamaan enkä katselemaan taakseni että kuka seisoo ties missä tekemättä mitään :)
 
Viimeksi muokattu:
Pienempi kynnys laittaa report griefingistä kunnon perustein. Blizzardilla toki on aika korkea kynnys (liian korkea) puuttua näihin, mutta jos edes pahimmat tapaukset saataisiin pois kun reporttien määrä kasvaa.

Valitettavasti en itse omakohtaisesti näe tässä minkäänlaista ongelmaa, paskan pelaajan (ja toki sen griefferin) näkee in-game varsin helposti. Griefferistä sitten reporttia ja paskasti pelaavalle ystävälliseen sävyyn pyyntöä vaihtaa hahmoa.
 
Oma kausi alkoi erittäin kehnosti. Placementtien jälkeen hirveä tappioputki ja w/l jtn 43/18. Onneks matseista placementtien jälkeen en ihan hirveästi SR:ää menettänyt. Rupee onneksi tasoittumaan pikkuhiljaa.

Nousenpahan melko varmasti masteriks, jos saan voitot positiivisen puolelle. :D
 
Itse ainakin haluaisin keskittyä pelaamaan katsomaan score boardia, enkä katselemaan taakseni että kuka seisoo ties missä tekemättä mitään :)

En voinut vastustaa kiusausta. Väitänpä, että aika monen peli menisi nimenomaan score boardin tuijottelemiseksi ja siitä valitteluun, jos sellainen olisi saatavilla.

Kyllä se paras tulos vaan tulee, kun keskittyy siihen omaan tekemiseen. Tarpeeksi ylös kun pääsee, niin alkaa huomata että vierelläkin on osaavia kavereita.
 
En voinut vastustaa kiusausta. Väitänpä, että aika monen peli menisi nimenomaan score boardin tuijottelemiseksi ja siitä valitteluun, jos sellainen olisi saatavilla.

Kyllä se paras tulos vaan tulee, kun keskittyy siihen omaan tekemiseen. Tarpeeksi ylös kun pääsee, niin alkaa huomata että vierelläkin on osaavia kavereita.
Eipä siihen scoreboardin katsomiseen kauheasti aikaa voi mennä jos reilusti alle kymmenen eri scorea per pelaaja näkyvillä. Vähemmän ainakin kuin jos koko pelin joutuisit seuraamaan millä motilla tyypit ovat team battleissa mukana ja sitten jonkun turhanpäiväisen mitalijärjestelmän kautta varmistelisit epäilyksiäsi :)

Tiimipeli kyseessä niin ei sillä omalla (tai osaavien tiimikaverien) tekemisellä kauheasti ole merkitystä jos tiimissä on kaksi tai yksinkin trollia. Vaikka 5v6 on vielä voitettavissa, niin jos jokaiseen battleen pitää lähteä yhden miehen alivoimalla, niin yksikin pick väärään suuntaan kääntää homman siihen, että tuuriakin jo tarvitaan. Sitten koko tiimiä rankaistaan, siitä että joku tiimissä perseilee ilman pelkoa sanktioista.
 
Ei herranjestas kun voi olla grandmaster täynnä boostattua sakkia. Voi pyhä vittu. Tää on kyllä paska peli =D
 
Onpas Orisalla mukava pelata. Myös mitaleita tuntuu tulevan ihan luonnostaan läjäpäin, joten tämä tuntuu olevan aika lailla suoraan "pakasta otettuna" suht tehokas hahmo ennen kuin osaa edes varsinaisesti pelata. Mukava tuntuma aseessa. Sitä oikean napin vetovoima- lärpäkettä en kyllä osaa käyttää kunnolla, pitänee painua practice rangen puolelle. Tuntuu hassulta myös vastaanottavassa päässä, mutta lisää peliin yhden jännityselementin lisää. 1375 nappulan edestä krääsää Orisalle (Megasoma skini yms.) ja palataan asiaan huomenna :think:
 
Jos dive compista tulee vieläkin suositumpi, voi Orisa jäädä heti vähän alakynteen. Ei oikein mobility riitä siihen, eikä barrieristakaan suurta hyötyä enää ole. Saa nähdä, miten porukka keksii ruveta pelaamaan sillä.
 
Quick Playssa on muuten jännää yrittää opetella jotain heroa kun porukka tryhardaa ihan muna huurus.
 
Tryhardaa Quick Playssa? Sen kun näkis, sillonhan siellä voisi opetellakin jotain heroa kun tilanne vastaa edes jollain tavalla competitivea. Ihan turhaa niitä heroja on sillon opetella kun ketään ei kiinnosta. Kyllä tuolla compin puolella erottaa ketkä siellä on opetellu pelaamaan niitä Hanzojaan QP:ssa ja ketkä competitivessa.
 
Onpas Orisalla mukava pelata. Myös mitaleita tuntuu tulevan ihan luonnostaan läjäpäin, joten tämä tuntuu olevan aika lailla suoraan "pakasta otettuna" suht tehokas hahmo ennen kuin osaa edes varsinaisesti pelata. Mukava tuntuma aseessa. Sitä oikean napin vetovoima- lärpäkettä en kyllä osaa käyttää kunnolla, pitänee painua practice rangen puolelle. Tuntuu hassulta myös vastaanottavassa päässä, mutta lisää peliin yhden jännityselementin lisää. 1375 nappulan edestä krääsää Orisalle (Megasoma skini yms.) ja palataan asiaan huomenna :think:
Miten sä sillä sitten pelaat? :D Orisan tankkimaisuus jäi itselle niin kyseenalaiseksi, että kokeilen vasta sitten lisää kun tiimissä on muitakin kuin Orisoita. Orisa sulaa kun DPS menee sen taakse ja mobility/hitbox on sitä luokkaa että kädettöminkin Pharah paukuttaa napakymppejä. Orisa tuntuu väliinputoajalta joka roolissa tai noh, tuohan se tankkeihin tasaista DPS:iä midrangelle. Kuitenkin ottaisin minkä tahansa muun tankin tiimiin tässä vaiheessa, lähinnä tuon mobilityn ja olemattoman flank-potentiaalin vuoksi.

Jos dive compista tulee vieläkin suositumpi, voi Orisa jäädä heti vähän alakynteen. Ei oikein mobility riitä siihen, eikä barrieristakaan suurta hyötyä enää ole. Saa nähdä, miten porukka keksii ruveta pelaamaan sillä.
Death ballin kanssa Orisa toimi ihan kivasti selustan suojaajana Reinin puskiessa eteenpäin, mutta toki tuokin homma sulaa käsiin kun flanker tulee iholle asti, jolloin (ja muutenkin) Winny, Hog sekä Dva ovat monipuolisempia.

Ei siellä QP:ssa tosiaan pahemmin tryhardata, eikä oikeastaan useimmiten edes trysoftata, vielä vähemmän kuin Compissa jos mahdollista. Vaikka sitä hahmoa kuinka on opettelemassa, niin jos sitä ei pysty tekemään objectivella, niin kannattaa aloittaa AI:n kanssa.
 
Miten sä sillä sitten pelaat? :D Orisan tankkimaisuus jäi itselle niin kyseenalaiseksi, että kokeilen vasta sitten lisää kun tiimissä on muitakin kuin Orisoita. Orisa sulaa kun DPS menee sen taakse ja mobility/hitbox on sitä luokkaa että kädettöminkin Pharah paukuttaa napakymppejä. Orisa tuntuu väliinputoajalta joka roolissa tai noh, tuohan se tankkeihin tasaista DPS:iä midrangelle. Kuitenkin ottaisin minkä tahansa muun tankin tiimiin tässä vaiheessa, lähinnä tuon mobilityn ja olemattoman flank-potentiaalin vuoksi.

No vasta muutama matsi QP:ssä alla joten ei voi vielä kauheasti sanoa :think: Mulle se vaikutti lähinnä sellaiselta, että sillä voi olla jatkossakin kiva pelata koska ensinnäkin sen kyvyt tukee tiimipelaamista hyvin, ja toisekseen siinä aseessa on hyvä tuntuma. Luin jostain, että siinä aseessa on tarkalleen sama lentorata kuin Mercyn pistoolissa, joka kuulostaa hyvältä koska olen aina tykännyt siitä, mutta ei sitä kovin usein voi hyödyntää. Eli tuo Orisa voi minusta olla sellainen kasuaali kiva hahmo chilliin pelaamiseen, joka luonnostaan tukee sitä että random tyypit pelaa edes jotenkin ryhmässä.

Mutta ei kyllä mitään käsitystä miten paljon tuosta saa compissa irti. En nyt ole tätä seasonia edes aloittanut enkä välttämättä aloita, mutta pitää katsella mitä pro-pelaajat kehittelee.
 
Tryhardaa Quick Playssa? Sen kun näkis, sillonhan siellä voisi opetellakin jotain heroa kun tilanne vastaa edes jollain tavalla competitivea. Ihan turhaa niitä heroja on sillon opetella kun ketään ei kiinnosta. Kyllä tuolla compin puolella erottaa ketkä siellä on opetellu pelaamaan niitä Hanzojaan QP:ssa ja ketkä competitivessa.

No lähinnä tarkotinkin sitä että sais jotain perstuntumaa heroon, jonka jälkeen voisi mennä comppia mutta kun porukka vetää muna huurus genjil jne. Siinä ei saa mitään muuta ku itkupotkuraivarin kun porukka tuntuu vain pelaavan niitä heroja qp:ssa millä osaa.

Ymmärrä tai ole ymmärtämättä. (No offense).
 
Kyllä ne napit mistä mitäkin tapahtuu voi opetella vaikka yksin botteja vastaan, ei siihen Quick Playta tarvita. Kaikki muu sitten onkin järkevämpää opetella järkeviä ihmispelaajia vastaan jotka oikeasti pelaa tiiminä ja ampuu takaisin, ts. juurikin niitä tryhardeja vastaan.
 
Mitenköhän tuo Supercharger toimii Nanoboostin kanssa? Pystyykö joku saamaan 150% damageparannuksen?
 
Mietin kans, että nano, supercharge ja Mercy boost visorille vois olla aika kova. :D
 
Mietin kans, että nano, supercharge ja Mercy boost visorille vois olla aika kova. :D

Saatan muistaa täysin väärin mutta aivan kuin olisin lukenut jostain että tuo damageboostin määrä mahdollisesti rajoitettaisiin tulevaisuudessa sataan prosenttiin, eli tuollaista yhdistelmää ei pystyisi siis käytännössä toteuttamaan. Joku korjatkoon jos olen väärässä.
 
Uusin PTR päivitys:

Lucio

  • Sonic Amplifier
    Damage increased by 25%

    Heal Song
    Self-healing reduced by 33% (Note this does not affect healing done to other players)

    Wall Ride
    Bonus speed decreased from 30% to 20%
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 796
Viestejä
4 499 143
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom