Onko tässä jatkuvassa auton korjauksessa järkeä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teho75
  • Aloitettu Aloitettu
Murheena Passat vm. 2009, joka muuten ihan soiva peli, mutta "VAG kukkaa" puskee ympäri autoa. Onkohan tuollaista järkeä fiksauttaa jossain nyrkkipajassa vai kannattaako olla välittämättä ja ajaa "loppuun"? Muuten ihan siistissä kunnossa, ajettu 250 tkm, 1.8 TSI R-line.

Tähän maalaamisasiaan yleisesti: maalautin b7 passatista repsikan takaoven, kun alkoi kahvasta kukkia. Homma hoidettiin heti kun havaitsin alkavaa ruostetta, joten asian kanssa ei aikailtu. Ovi hiottiin pellille asti ja vaikutti hyvältä. Harmillisesti nyt pari vuotta jälkeenpäin huomasin tässä pari viikkoa sitten autoa pestessä, että se perkeleen kahva ruostuu taas samasta paikasta. Oven kunnostus ja maalaus maksoi 2022 n. 800e. Nyt sitten pitäisi varmaan maalata taas. Lisäksi toinen etuovi pitäisi maalata. Veikkaan, että menee n. 1500e ainakin maalauksiin.

Toisin sanoen, korityöt ovat varmaan kalleimmasta päästä auton kunnossapitämisessä ja huolellisestikaan tehty työ ei näytä takaavan, etteikö sama ongelma ala uudelleen kummittelemaan. Koko auton maalaaminen, varsinkin jos siihen liittyy ruostekorjauksia maksanee melko varmasti +5te, enkä yllättyisi hirveästi vaikka olisi lähempänä kymppiä. En varmaan itse käyttöautoon moiseen ryhtyisi.

Yhtä kaikki, tarkoitus olisi ostaa vielä ruosteettomia vuosia passatille, joten jos jollakin on heittää suositusta Jyväskylän alueen hyväksi havaituista maalareista, jotka suostuvat tekemään myös ruostekorjauksia, niin saa ehdottaa. Kaveri jonne vein auton pari vuotta sitten lienee lopettanut bisnekset, kun ei saa enää kiinni.
 
Tähän maalaamisasiaan yleisesti: maalautin b7 passatista repsikan takaoven, kun alkoi kahvasta kukkia. Homma hoidettiin heti kun havaitsin alkavaa ruostetta, joten asian kanssa ei aikailtu. Ovi hiottiin pellille asti ja vaikutti hyvältä. Harmillisesti nyt pari vuotta jälkeenpäin huomasin tässä pari viikkoa sitten autoa pestessä, että se perkeleen kahva ruostuu taas samasta paikasta. Oven kunnostus ja maalaus maksoi 2022 n. 800e. Nyt sitten pitäisi varmaan maalata taas. Lisäksi toinen etuovi pitäisi maalata. Veikkaan, että menee n. 1500e ainakin maalauksiin.

Toisin sanoen, korityöt ovat varmaan kalleimmasta päästä auton kunnossapitämisessä ja huolellisestikaan tehty työ ei näytä takaavan, etteikö sama ongelma ala uudelleen kummittelemaan. Koko auton maalaaminen, varsinkin jos siihen liittyy ruostekorjauksia maksanee melko varmasti +5te, enkä yllättyisi hirveästi vaikka olisi lähempänä kymppiä. En varmaan itse käyttöautoon moiseen ryhtyisi.

Yhtä kaikki, tarkoitus olisi ostaa vielä ruosteettomia vuosia passatille, joten jos jollakin on heittää suositusta Jyväskylän alueen hyväksi havaituista maalareista, jotka suostuvat tekemään myös ruostekorjauksia, niin saa ehdottaa. Kaveri jonne vein auton pari vuotta sitten lienee lopettanut bisnekset, kun ei saa enää kiinni.
Mersua maalaillu euron hiekkapaperilla ja kahdella kuuden euron maalilla. Eikä työn jälkeä edes erota orkkispinnasta. Pohjalle sinkkimaalia ja päälle oikea sävy. Ei ole ruostunut enää samasta kohtaa vuosikausiin - vaikka ainahan vanhat saksalaiset jostain kukkii.
 
Tähän maalaamisasiaan yleisesti: maalautin b7 passatista repsikan takaoven, kun alkoi kahvasta kukkia. Homma hoidettiin heti kun havaitsin alkavaa ruostetta, joten asian kanssa ei aikailtu. Ovi hiottiin pellille asti ja vaikutti hyvältä. Harmillisesti nyt pari vuotta jälkeenpäin huomasin tässä pari viikkoa sitten autoa pestessä, että se perkeleen kahva ruostuu taas samasta paikasta. Oven kunnostus ja maalaus maksoi 2022 n. 800e. Nyt sitten pitäisi varmaan maalata taas. Lisäksi toinen etuovi pitäisi maalata. Veikkaan, että menee n. 1500e ainakin maalauksiin.

Toisin sanoen, korityöt ovat varmaan kalleimmasta päästä auton kunnossapitämisessä ja huolellisestikaan tehty työ ei näytä takaavan, etteikö sama ongelma ala uudelleen kummittelemaan. Koko auton maalaaminen, varsinkin jos siihen liittyy ruostekorjauksia maksanee melko varmasti +5te, enkä yllättyisi hirveästi vaikka olisi lähempänä kymppiä. En varmaan itse käyttöautoon moiseen ryhtyisi.

Yhtä kaikki, tarkoitus olisi ostaa vielä ruosteettomia vuosia passatille, joten jos jollakin on heittää suositusta Jyväskylän alueen hyväksi havaituista maalareista, jotka suostuvat tekemään myös ruostekorjauksia, niin saa ehdottaa. Kaveri jonne vein auton pari vuotta sitten lienee lopettanut bisnekset, kun ei saa enää kiinni.
Korjaa ruosteen syy, loppuu se maalausrumpa
 
Oma B7 Passat ruostui myös joka nurkasta. Aina kun korjasi yhden paikan, löytyi kaksi ruostepaikkaa lisää. Ostaessa ei näkynyt kuplia ja pesin autoa säännöllisesti sekä vahasin kahdesti vuodessa, eli ei ollut ainakaan omasta ylläpidosta kiinni. Ammattilaisella korjaus olisi maksanut jatkuvasti maltaita. Omat korjaukset eivät olleet kovin kauniita, mutta kuitenkin parempia kuin ruskea ruoste tai kuplat.

Nykyisessä -18 Octaviassa takapuskuri hankaa tyypilliseen tapaan toisen puolen lokarista maalia pois. Onneksi vielä ei ollut ruostetta, vaan harmaata peltiä näkyvissä. Tuonkin hioin, käsittelin kaiken varalta ruosteenpoistajalla, vedin pohjamaalit ja sitten 3 kerrosta paikkamaalia siveltimellä. Nyt siinä on muhkurainen kerros paikkamaalia ja katsotaan, saanko kuivumisen jälkeen hiottua ja myllytettyä tasaiseksi. Spray voisi olla helpompi näissä, kun pienellä siveltimellä on todella vaikea saada tasaista pintaa.
 
Autoa en ole nyt vaihtamassa ja muita konsteja ei taida olla, etteikö ruostetta voisi tulla, ellei sitten säilytä ajamatta tallissa.
Jos sama kohta ruostuu (etenkin kun kyse kahvasta tms.) niin aika varmasti jonnekkin jää kosteutta/vettä.
 
Ihan mukavasti toiminut 2000-luvun vaihteen bemari kauppakassina. Luultavasti tässä riittää vähän enemmän näperreltävää kuin keskiverto autossa, mutta se on pieni hinta siitä että saa hyvän harrasteauton ja käyttiksen samasssa paketissa. Tekniikan osalta tuttua bemaria: imuvuotoja, öljyvuotoja jne.

Oisinkohan keskimäärin 300€:llä huoltanut vuodessa nyt kun osat hajoilee vanhuuttaan. Yleensä joko keväällä tai syksyllä pieni kunnostus jolloin fiksailen sen verran mitä jaksaa ja mietin valmiiksi seuraavan huoltokohteen. Tärkeisiin paikkoihin alkuperäisosaa ja muualle OE:tä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 250
Viestejä
4 491 023
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom