- Liittynyt
- 26.10.2016
- Viestejä
- 115
Voi kele. Tuliko paljon metreille hintaa:coldsweat:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voi kele. Tuliko paljon metreille hintaa:coldsweat:
Tuli näköjään Mondeoon Ecoboost -11 takaisinkutsu jääh.nesteen pinta-anturin asennukseen. Voi kai syttyä tuleen jos moottori ylikuumenee ja sylkäisee öljyt pakosarjalle.
On näköjään myös joku kytkimeen liittyvä ohjelmapäivitys kutsu voimassa kun Fordetistä selailin.
Pitää varmaan nöyrtyä viedä elämäni ensimäistä kertaa auto merkkihuoltoon rassattavaksi.
Auton on ainoa voortin leima huoltokirjassa on luovutustarkastus.
Auton on ainoa voortin leima huoltokirjassa on luovutustarkastus.
Ei mitään merkitystä, liikkeeseen kun vanhan vaihtaa niin siellä kiinnostaa lähinnä kilometrit, katsastus, jakopää ja ilmastoinnin toimivuus.Jälleenmyyntiarvo kohdillaan ja seuraava omistaja varmasti arvostaa.
Auton on ainoa voortin leima huoltokirjassa on luovutustarkastus.
Jälleenmyyntiarvo kohdillaan ja seuraava omistaja varmasti arvostaa.
Miten se voortin leima parantaa mitään jos huollot tehty muuten huolto-ohjelman mukaisesti?
Tai yleensäkään mitä "merkkihuolto" tekee paremmin kuin esim. Fixus-huolto jne? Todennäköisesti ensinnä mainittu kusettaa eniten huollon hinnassa.
Eihän tuolla esim. viiden vuoden ja siitä yli olevissa ole paljon merkitystä mitkä leimat huoltokirjassa, kunhan nyt ei ole kusetettuja lumehuoltoja, se menee jo petoksen puolelle.
Näissä merkittömissä ketjukorjaamoissa on niin monenlaista vipeltäjää yrittäjänä sekä asentajana, että huollon lopputuloksesta ei voi olla millään tavalla varma.
Lisäksi se Fixus yms. asentajan keskimääräinen 1600 € / kk + bonarit palkka ei hirveästi kannusta tekemään töitä huolellisesti.
Samoin näiden ketjujen hinnoittelu on niin lähellä valtuutettua merkkihuoltoa, että niiden käyttö ei vain yksinkertaisesti kannata.
Lisäksi ahkera mainostus ja olevinaan halvat hinnat tuovat uusia asiakkaista lähes ovista ja ikkunoista, niin se että osalla käynti jää yhteen kertaan ei haittaa.
Valtuutetussa merkkihuollossa toiminnan pitäisi kuitenkin olla laatujärjestelmän mukaista ja tehtaan pitäisi valvoa huoltotyön laatua auditoinneilla vähintään parin vuoden välein.
Hyvät ja osaavat pikkupajat ovat sitten asia erikseen, mutta ne eivät välttämättä ole enää niin halpoja.
Kyllä se täysi merkkiliikkeen huoltokirja helpottaa auton myyntiä, vaikka auto olisi miten vanha tahansa, joskin jossain 5-10 vuoden välillä merkkiliikkeen leimojen vaihtuminen monimerkkikorjaamon leimoihin ei ole enää niin vakavaa.
Tosin puuttuvat leimat vaikuttavat ostohalukkuuteen ja hyvityshintaan myös tällöin
Omien kokemusten mukaan ei pidä ollenkaan paikkaansa. Kun vaihdattelin edellistä Mazdaa pois niin jokaista autoliikettä kiinnosti, että autossa on täydellinen huoltokirja ja kysyivät vielä erikseen, että onhan kaikki huollot tehty valtuutetussa huollossa + vielä Mazdaa myyvässä liikkeessä, että onhan huollettu meillä, vaikka vaihdon kohteena olikin eri merkkinen auto.Ei mitään merkitystä, liikkeeseen kun vanhan vaihtaa niin siellä kiinnostaa lähinnä kilometrit, katsastus, jakopää ja ilmastoinnin toimivuus.
Tuli näköjään Mondeoon Ecoboost -11 takaisinkutsu jääh.nesteen pinta-anturin asennukseen. Voi kai syttyä tuleen jos moottori ylikuumenee ja sylkäisee öljyt pakosarjalle.
On näköjään myös joku kytkimeen liittyvä ohjelmapäivitys kutsu voimassa kun Fordetistä selailin.
Pitää varmaan nöyrtyä viedä elämäni ensimäistä kertaa auto merkkihuoltoon rassattavaksi.
Auton on ainoa voortin leima huoltokirjassa on luovutustarkastus.
Öljynvaihdot ja korjaukset moisissa voisin kilpailuttaa, mutta määräaikaishuollot melkoisella varmuudella noissa monimerkkikorjamoissa vain se öljynvaihto+suodatin jos ei mitään irtonaista osaa satu suoraan putoamaan asentajan varpaille.
Kyllä se Ranen pajakin osaa alustat ja nestetasot tsekata. Tärkeimmät turvallisuuteen vaikuttavat asiat tulee maahantuojalta kutsukamppiksina eikä niiden takia tarvitse käyttää merkkihuollossa vuosittain.Ei, nuo ovat juuri niitä öljynvaihtoja.
Määräaikaishullot sisältävät myös alustan tarkistuksia, softapäivityksiä yms.
Niin noh, mulla 500+€ merkkiliikkeessä huolto oli juuri se ”sikakallis öljy ja suodatin” eikä mitään muuta. Tai noh, taisi olla myös raitisilmasuodatin (Motonetissä n. 15€).Toki osaa, mutta porukka luulee että se Ranen Pajan öljyt + suodatin 50€ on sama asia kuin se merkkiliikkeen määräaikaishuolto mikä maksaa sen kolminumeroisen summan euroja ja säästöä tuli niin maan perkuleesti.
Ei se öljynvaihto + suodatin siellä merkkiliikkeessäkään sen enempää välttämättä maksa, mutta ei sillä saa merkintää huoltokirjaan määräaikaishuollosta.
Mulla ei ole ikinä, missään merkkihuollossa (VAG/Volvo) herkistelty jarruja (ilman pyyntiä, eri laskutusta) eikä nämä edes kuulu ohjelmaa (kohteet listataan huoltokirjassa ja usein on saanut A4:n verran ”nämä tehtiin”- listaa esim Siniseltä).Edelleenkin, siinä määräaikaishuollossa ei välttämättä fyysisesti vaihdeta kuin ne öljyt ja suodattimet.
Lisäksi se saattaa sisältää jarrujen herkistelyn, alustan nivelten tarkistukset, turvavöiden tarkistukset, rengaspaineiden tarkistukset, eri nesteiden määrät ja tarkitukset yms kilkettä.
Jos menee sinne merkkihuoltoon ja sanoo, että vaihtakaa vain ne öljyt ja suodattimet, niin hinta on aivan eri luokkaa, mutta siitä ei saa sitä määräaikaishuollon merkkiä huoltokirjaan.
Yksi muuten mikä myös "hieman" ärsyttää merkkihuolloissa on esim. se, ettei tietyt hommat kuulu huolto-ohjelmaan, ollenkaan, piste.No, itse olen toiminut Volvon/Rellun huollossa ja siellä todellakin tiettyjen mallien määräaikaishuoltoon kuului jarrujen puhdistus ja herkistys.
Ei toki jokaisessa määräaikaishuollossa, mutta suuressa huollossa.
Samaten olen työskennellyt monimerkkikorjaamossa jossa samaisen "määräaikaishuollon" hintaa saatiin kummasti painettua alaspäin, kun ihan työnjohdon puolesta tuli ohjeistus "Ei noita kaikkia kohtia kannata käydä läpi"
Niin jäi muunmuassa saranoiden voitelut yms. pikkuhommat välistä.
Keskimäärin mulla on kestänyt 1,5 - 2 viikkoa saada sieltä aika.@Docweird Tuon tason paja on varmasti sen verran suosittu että jannu voi valita huoltoon ottamansa menopelit, että onnea vaan päästäksesi huoltoon alle kuukauden jonotusajalla. Tälläisiin paikallisesti hyväksi tunnettuihin yhden tai kahden miehen pajoihin on yleensä vaikea varata edes aikaa kun jannut eivät taivu töiltään vastaamaan puhelimeen tai sähköpostiin.
Ei, nuo ovat juuri niitä öljynvaihtoja.
Määräaikaishullot sisältävät myös alustan tarkistuksia, softapäivityksiä yms.
Ei omatkaan kokemukset noista "ketjukorjaamoista" niin kummoiset tosiaan ole - mitä niitä Autoasi, Vianor (joka osti tuon entisen VAG-velhon korjaamon), tms on tullut nähtyä. Tosiaan nuo autoista kiinnostuneiden ammattilaisten omat pajat ovat sitten ihan eri sfääreissä.2015 taisi TM tehdä viimeisimmän ison korjaamovertailun ja siinä merkkiliikkeet pärjäsivät näitä monimerkkipajoja paremmin.
Tietenkään tuossa vertailussa ei ollut mukana näitä pieniä hyviä parin miehen pajoja, vaan nimenomaan näitä kalliita monimerkkiketjuja.
Tuossa joku linkki aihetta sivuavaan uutiseen.
Tuo on oikeasti tarkka laitos.Millähän saisi selville, onko autossa joku piristyssofta? OBDelevenillä ei ainakaan osattu etsiä.
Omassa 1.2 TSI Octaviassa tuntuisi olevan useammankin mielestä enemmän kuin 105 heppaa. Kahdella eri kännykällä GPS:llä mittailin tasaisella suoralla 0-100 kiihtyvyyttä ja toiseen suuntaan 9,9s ja toiseen 9,8s, vaikka vaihdan paskasti. Tehdas ilmoittaa farmarikorille 10,8s ja TM mittasi aikanaan koeajossa saman. Vanhemmilla oli aikanaan myös samalla koneella Octavia ja ei se ainakaan noin rajusti sutinut
Edellisen omistajan hankkimat 17" vanteet vituttaa, kun ihan hiljattain käytin yhden oikaisussa ja nyt taas täristää välillä rattia satasen vauhdissa. Erikoista kyllä välillä se häviää ja sitten yhtäkkiä taas ratti alkaa vatkaamaan, vaikka nopeus ei muutu. 15" talvirenkailla ei mitään ongelmaa. Tänä keväänä tuli hankittua vielä hyvät uudet kesärenkaat, niin ei kuitenkaan vielä tekisi mieli laittaa vanteita kiertoon.
Ehkä vaikka puolet polkupyörällä ja vain puolet kilometreistä autolla.
Upeita poliitikkoja meillä! Mitenhän Iiris ajatteli puolittaa autoilun
Puolet fillarilla ja loput firman taksikortilla, niin menee yksityisautoilu nolliin.Ehkä vaikka puolet polkupyörällä ja vain puolet kilometreistä autolla.
Totta. Ja polttoaineen kulutuskin puolittuu.Puolet fillarilla ja loput firman taksikortilla, niin menee yksityisautoilu nolliin.
tuli haettua fiat barchetta kun halvalla sai....kaikki tuntu pelaavan ok ja hiljattain leimattu
nyt on talveks tekemistä puunailla ja fiksailla pikku juttuja kevättä varten
hauskan oloinen vehje ajaa
Barchetta on kyllä hauska&hyvä muutaman tonnin avo, kaiken lisäksi helppo ja halpa huoltaa, kun pohjautuu Puntoon.
Itselläni oli kesän 2013 ajossa tuollainen 1999 mallinen punainen Barchetta ja en siitä kovin paljoa pahaa sanottavaa löytänyt, kun ottaa huomioon auton hinnan.
Voisin ostaa toisenkin tuollaisen, jos jostain tulisi vastaan sopuhintaan.
joo itsekin katellu näitä parisen vuotta mutta nyt tuli sopivalla hintaa kohdalle jossa ei oo mitään isompaa....pikku juttuja pitää talven mittaan laittaa esim kaasuvaijeri josta pari säiettä poikki.
1700 eurolla ihan ok ostos...tohon voi vielä muutaman huntin upottaa talven mittaan
Tää o sentää jo oikeella koneella eikä millään n55 paskalla.
suurimpana erona S55 kaksi turboa vs. N55 yksi turbo.No niin. Sehän selvensikin kaiken
suurimpana erona S55 kaksi turboa vs. N55 yksi turbo.
Mites M-sarjan moottorit? Arrows, Brabham ja Benetton kelpuutti ainakin lohkon normaalista perheautosta. M10:stä on tehty vaikka mitä ja M12 oli F1-autoissa. Tietysti tavallisen moottorin sisuskalut piti vaihtaa, mutta nykymoottoreissa ne on jo vakiona hieman eri tavaraa. Täysin alusta asti kilpakäyttöön tehdyt on sitten erikseen.S moottori on kuningas mallisarjasta riippumatta.
Mitenhän uudemmat (~2010) +2L dieselkoneet?Ihan varmasti jaksaa. Mikä tahansa tämän vuosituhannen puolella valmistettu auton bensiinimoottori lähtee käyntiin, jos nyt ei kovasti yli 40 asteen pakkasta tule. Tietenkin sillä edellytyksellä, että akku on kunnossa ja siinä on virtaa, eikä moottorissa muutenkaan ole mitään vikaa.
2011 C220 ainakin lähti -35°C pakkasessa ilman lämmitystä käyntiin ekalla startilla. Ei se kauniilta kuulostanut, mutta lähti kuitenkin. Oli taloyhtiön lämmitystolppa pimeänä ja töihin oli päästävä.Mitenhän uudemmat (~2010) +2L dieselkoneet?