Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Omassa Mercedeksessä avautuu kun laittaa käden vaan kahvan taakse ja lukittuu edessä ovevasta kosketuspinnasta. Onko tuo samoin vai aukeeko se myös siitä lukituksen kosketuspinnasta kahvan edessä eikä takana ole omaa avaukseen tarkoitettua?
Olen vain eri mieltä tässä kessyssä ainakin. Sellainen pieni nappi on kaikin tavoin huonompi toteutus, koska pitää olla tarkempi mistä painaa ja miten, jotte ovet menee lukkoon. Ainakin omassani riittä, että hipaisee, osuu, painaa tmv edes suurin piirtein oikeasta kohdasta (kahvan ulkopuoli), jotta ovet menee lukkoon. Tämän voi tehdä esim niin, että vain työntää oven kiinni kahvasta. Vaihtoehtoisesti hipaisen monesti takakahvaa lukitukseen, kun se liike menee luonnollisesti kun poistuu autosta takavasemmalle.Ehkä ainoa mikä tässä tuntuu vaikealta on sen napin painaminen ja siitä jotkut tekee elämää suuremman kysymyksen. Se kosketukseen perustuva systeemi kun ei kuitenkaan ratkaise, että jollain kosketuksella ne ovet ovat myös lukittava eli yhden painalluksen se vähentää.
Napin haukkuminen antiikkiseksi on taas niin typerää puhetta. Fyysisille painonapeille on edelleen paikkansa autossa ja ne ovat usein käytettävyydeltään valovuoden edellä mitään "hienoja ja uusia" kosketukseen perustuvia ohjaustapoja. Ihan esimerkkinä pelkät kosketusnäytöt tai hipaisunäppäimet muihin auton hallintatoimintoihin. Se fyysinen nappi on mitä luultavimmin vielä kalliimpi toteuttaa kuin se kosketusohjaus.
Noi "kelluvat" infokeskuksethan on nyt kuuminta hottia autodesignissä. Omassa Focuksessa myös moinen enkä oikein näin puolen vuoden jälkeenkään tiedä tykkäänkö tosta designistä vai en..
Kuva netistä, ei oma auto.
Jep, eräästäkin 2014 vuoden Audi A6:sta vaihdettiin takuuseen kahdesti sitä piiloon menevää näyttöä, kun se jumitteli. Kerran jumitti toisen vaihdon jälkeenkin eli oli jo taas hajoamassa, mutta auto vaihtui ennen sen lopullista hajoamista.Nämä on kyllä ensinäkemältä jäätävän oloisia ja näyttää suunnitteluosaston purkkaviritykseltä. Tosin eipä tuota hetken päästä enää käytännössä huomaa. Kaikista suurimmat turhakkeet on kuitenkin mielestäni piiloon taittuvat tuollaiset näytöt. Siis mitä helvetan hyötyä on siitä, että nuo surisee itsekseen esiin/piiloon aina kun virrat kytkee. Käytettyjen autojen ostajana oikein rakastan ideaa sisään jumittuneesta viihdekeskuksen näytöstä.
Luulisi että noita 'tabletteja' lähtee varkaiden mukaan niin kuin jälkiasenteisia navigaattoreita aikanaan kun ei piiloon saa.
Siinä vaiheessa kun menee joku aamu autolle ja huomaa ikkunan paskotun niin ei siinä paljoa lämmitä jos varas ei sillä mitään tee.
Kannattaa käydä testaamassa. Itsekkin olin hiukan ennakkoluuloinen auton suhteen ennenkuin tuli ajettua ja todettua että homma toimii.Itse taas en tykkää tuosta Camryn keskinäytöstä/keskikonsolista. Makuasioita? Täytyy kyllä varmaan käydä paikanpäällä koeajamassa. Viimeksi oli vain uusi Corolla sielä liikkeessä.
Mitäs tommonen 2014 318d xdrive tykkää tuosta optimoinnista? Vähän lisää ohitus kiihtyvyyttä haluaisin, onko jotenkin vaaraksi tollanen autolle
Itellä on takavanteet 0,5" leveämmät mutta renkaat samanlevyiset joka nurkassa. Oli kerran aika mieltä ylentävää huomata vaihdon jälkeen et leveämmät vanteet olin laittanut vahingossa eteenAutossani on vakiona eriparirenkaat, edessä 225 ja takana 255 -leveät. Rengasliikkeen sankarit olivat laittaneet nämä väärinpäin alle, eli leveämmät eteen. Hieman oli noloja ukkoja kun huomautin asiasta.
Ja samoin oli myös mk II:ssa ja III:ssa. Omaan silmään ainakin kuvissa noi Mersun digiruudut näyttää kovin tylsiltä. Ihmettelen muutenkin noita eri merkkien digimittareita kun ainoa tarkoitus tuntuu olevan rahan säästö aiempaan verrattuna (vähemmän rikkuvia osia). Selkeästi eniten mielikuvitusta on ollut sitikan/Peugeotin insinööreillä ja siellä mittaristosta saa oikeasti Erilaisia vaihtoehtoja. Audi/Mersu taas tarjoaa vain perus tylsiä vaihtoehtoja hyundailla digimittarin ainoa "hyöty" on erilainen eco/sport moodi. So many wasted opportunities!Myöskin niin kaukaa kuin Citroën C5 (ainakin MK I) kyseinen ominaisuus löytyy.
Kannattaa käydä testaamassa. Itsekkin olin hiukan ennakkoluuloinen auton suhteen ennenkuin tuli ajettua ja todettua että homma toimii.
Pelkkänä 2.5l hybridinä Suomessa ja tehoa siinä se 218hv. Ihan pirteä peli on.saako suomessa sitä tolla 300-hepan kutosen moottorilla?
Pelkkänä 2.5l hybridinä Suomessa ja tehoa siinä se 218hv. Ihan pirteä peli on.
Tämän koeajoin Lexuksen ES mallissa, kaikkea muuta kuin pirteä. Paperilla tehoa joo, käytännössä ainakin sen auton kanssa hidas reagoimaan ja tuntui todella tukkoiselta. Siis se on paperillakin ES yli 9 sec 0-100 että mitä lie coroollan kanssa sitten.
Ilmeisesti 218Hp sähkömoottorin kanssa? Ihme pappaviritys kun 2,5l kone kuitenkin. Nykyään tuon 200Hp saa 1,6l koneestakin helpolla ulos ja suorituskykykin on ihan eri luokkaa, esim Kia Proceed 1,6l ja ilman sähkökonettakin vie paljon pirteämmin. Ilmeisesti ei uskota turbon käyttöön edelleenkään toyolla...Camryn lukema on 8,3 sek, joten ei sillä jalkoihin jää, varsinkin kun hybridit lähtevät turbomoottoreita väkevämmin sen kaupungissa merkittävän 0-50 km/h. Omalla "nuhapumppu" Nirollakin pääsee valoista lähtemään sen verran rivakasti, että harvoin on kenenkään tukkeena.
Ilmeisesti 218Hp sähkömoottorin kanssa? Ihme pappaviritys kun 2,5l kone kuitenkin. Nykyään tuon 200Hp saa 1,6l koneestakin helpolla ulos ja suorituskykykin on ihan eri luokkaa, esim Kia Proceed 1,6l ja ilman sähkökonettakin vie paljon pirteämmin. Ilmeisesti ei uskota turbon käyttöön edelleenkään toyolla...
Noh, toyotaksi varmaan pirteä.
No alle 5 litraa juu kun on Hybridi. Ei se Kiakaan vieny kun 7 litraa kaupungissa ja hieman raskaammalla kaasujalalla kun koeajoin muutaman satasen. Ei ole kuitenkaan hybridi. Noh, annetaan noi taloudellisihmeet olla, ihmettelin vaan kun puhuttiin pirteästä yli 200hp autosta....Atkinson-kiertoinen kone, suunniteltu taloudelliseksi, ei raketiksi. Camry menee kaupunkipyörityksessä alle viidellä litralla. Mites toi luokkaa pienempi Proceed automaatilla...?
Vertailussa myös RAV4, jossa sama voimalinja, peittosi sekä kulkupuolella että kulutuksessa Honda CR-V:n, jossa hybriditekniikka 1,5 litran turbokoneella.
Mitä ***** merkitystä sillä on jos se auto menee puoli litraa pienemmällä tai isommalla kulutuksella. On kyllä taas niin suuret erot että huh huh.Atkinson-kiertoinen kone, suunniteltu taloudelliseksi, ei raketiksi. Camry menee kaupunkipyörityksessä alle viidellä litralla. Mites toi luokkaa pienempi Proceed automaatilla...?
Vertailussa myös RAV4, jossa sama voimalinja, peittosi sekä kulkupuolella että kulutuksessa Honda CR-V:n, jossa hybriditekniikka 1,5 litran turbokoneella.
En ole ajanut uudella Camryllä eikä ollut tarkoitus haukkua ko. autoa. Varmasti ihan hyvä laite. Pistää vain hymyilyttämään tuo merkityksellisyyden haku pienestä kulutuksesta ja päästöistä vaikka varmasti jos asiaa oikeasti pohtii - ei tuo ole kokonaisuutena kovinkaan luontoystävällinen tai vähäpäästöinen tapa autoilla.
Porsche 911 Carrera S (997.1)
- Musta täysnahkasisusta, Sport Chrono, sähköiset sporttipenkit, sporttiratti, 19" Carrera S vanteet
Ei ole tarkoitus arvostella mutta kylläpä nuo Possun sporttipenkit ovat aika lättänät verrattuna moneen muuhun autovalmistajaan
Kyse nyt olikin siitä että joku ihmetteli ihmeen lattanoiksi noita possun penkkejä. Riittää varmasti paremmin kuin hyvin mutkateillä ajeluun tai satunnaiseen tyhjällä rampilla kiihdyttelyyn .Kyllä mulla ainakin on perse mahtunut hyvin kaikkiin kokeilemiini kuppipenkkeihin vaikken ole mikään luuviulu. Hyvin tuettu sporttipenkki antaa mukavan fiiliksen ajoon vaikkei mitään rata-ajoa harrastaisikaan. Ja just fiilis on yksi tärkeä juttu autoilemisessa
Mikäs auto tuossa olikaan kyseessä?Mulla oli melkoisesti totuttelua alkuun kun on mielestäni aavistuksen innokkaasti muotoiltu kuppi. En edes ole iso mies, joten väitän, että oikeasti isompi kaveri voisi olla tuskissaan näissä. Näissä voi säätää sähköllä ristiselkää, sivureisitukeaa ja kyljen sivutukia kaiken normaalin sähkösäädön lisäksi. Mulla taitaa olla aika lailla kaikki "leveimmällä" asetuksilla ja silti on melkoinen muki.
Kyse nyt olikin siitä että joku ihmetteli ihmeen lattanoiksi noita possun penkkejä. .
Kävit sitten GT3 sisustan laittaa tähän? Trolli vai ihan urpo.Minä ihmettelin. Odotin Possussa olevan huomattavasti tuetummat urheilupenkit
Tyyliin tätä luokkaa
Carrera taitaakin olla enemmän gt-auto kuin raakaan rata-ajoon tehty ja tuohon käyttöön tuollaiset miedommin muotoillut penkit sopii varmasti enemmän kuin hyvin.
Mitenkäs @Sampsa, kummoset on fiilikset, tuliko vaihdettua parempaan, vai onko joku jääny kaivelemaan. Toki aika tuore vaihtotapaus, ehkä parempi kertoa muutaman viikon kokemusten jälkeen, pystyy ehkä alkukiiman jälkeen hieman neutraalimmin arvioimaan. Nimittäin niin tuo bemari ko 911 on itteäki kiinnostavia.
Ja koska omat autot triidi niin miehän ajelen tuoreella vollella. S70 tdi, evryllä parisattaa hp ja 430nm. Ja 708000km mittarissa, eikä kuolemanpelkoa. Mutta harrastepirssiä haluttas.
Pitää kysyä kun sinulla avokin on kerta ollut, että eikö avoautoilussa ollut jotain mikä ei ollut mieleen kun noita umpikorisia kesäautoja olet hommannut jälkeenpäin? Itse ajan ekaa kesää avolla, ja ainakin nyt on tunne se että umpikorisessa jää aika paljon sitä ajamisen fiilistä saamatta mitä avolla saa. Toki absoluuttisesta suorituskyvystä pitää vähän tinkiä umpikoriseen verrattuna, mutta se lienee enemmän ratapuolen juttuja.Tän asian kanssa oikeastaan pähkäilin jo ennen vaihtoa. Z4M Coupe täytti jo mun autoharrastamisen tarpeet täysin: manuaali, upea moottori, tehoa riittävästi ja tuossa M-mallissa oli lisäksi KAIKKI varusteet mitä tuohon autoon on saatavilla ja lisäksi tuo sininen/beige värikombo oli juurikin omaan makuun. Pitkään mä noita Coupeja katselin ja lopulta eteen tuli mitä parhain yksilö eli M-versio, jonka sitten myös ostin ja täytin silloisen unelman. Aiemminhan mulla on ollut avo Z3, joten tiesin kyllä että on varmasti mukava auto ajaa ja harrastaa.
Mutta mutta, autokuume ja niin se vaan 2-3 vuoden jälkeen alkoi Nettiauto aukeamaan silloin tällöin. Mun silmää miellyttää nää vanhemmat urheiluautot siltä ajalta, kun itse olin parikymppinen eli Porschet (996 & 997), Ferrarit (360 & F430) ja Lambot (Gallardo) toisin kuin ihan uusimmat superautot. Varmaan siitäkin syystä että teoriassa noita vanhempia mulla on käytännössä mahdollista ostaa, uudemmat ovat sellaisissa hinnoissa, että voi vain haaveilla.
Hinnaltaan nää 996 ja 997 Porschet oli mulle vielä realistisella tasolla, joten niitä tuli katseltua josko eteen sattuisi sopiva yksilö omaan makuun, manuaalina tottakai. Jossain vaiheessa ajattelin että vaihdan eka 996 Carrera 4S:n kautta 997, mutta päädyin sitten lopulta suoraan 997. En voi väittää, että olisin Porsche-fani, mutta autoja selatessa ja kartoittaessa toi 996 Carrera 4S on miellyttänyt ulkonäöltään pitkään. Pidän myös 997 ulkonäöstä ja sisustahan siinä on vuosikymmenen edellä. Tässä ostamassani yksilössä osui niin moni asia kohdalleen ja myös hinta, että lopulta sitten päädyin suoraan 997.
Eli toisin sanoen, suurimmat painit pään sisällä käytiin ennen vaihtoa, miksi vaihtaa täysin toimiva ja sopiva auto uuteen, josko se uusi ei olekaan yhtä mukava. Parin päivän jälkeen voin kuitenkin todeta, että ei kaduta tai tule kaduttamaan. On tämä 911 sen pykälän verran enemmän kaikkea niin teknisesti kuin fiilikseltään, mitä zeta oli. Ja se zeta oli jo tosi hyvä.
Pitää kysyä kun sinulla avokin on kerta ollut, että eikö avoautoilussa ollut jotain mikä ei ollut mieleen kun noita umpikorisia kesäautoja olet hommannut jälkeenpäin? Itse ajan ekaa kesää avolla, ja ainakin nyt on tunne se että umpikorisessa jää aika paljon sitä ajamisen fiilistä saamatta mitä avolla saa. Toki absoluuttisesta suorituskyvystä pitää vähän tinkiä umpikoriseen verrattuna, mutta se lienee enemmän ratapuolen juttuja.
Outoa sinällään on tuo rätin melu. Itse en ainakaan voi allekirjoittaa omista avolla ajeluista moista. Ainakin XR3i ja 2016? avo Mustang olivat oikein mukavia katto kiinni. Tosin ehkä vaikuttaa että itsellä oli sääntö että jos ei sada ja keli on plussalla rätti on alhaalla.Nää on mulla ihan käyttöautona n. maaliskuu -> loka/marraskuu riippuen Suomen kesästä, avona tosta ajasta ajelee loppujen lopuksi aika vähän. Z4:n kohdalla tykkäsin ihan puhtaasti enemmän tuosta coupen muotoilusta kuin avosta, siksi päädyin siihen. Lisäksi Z3 avon ajoilta se ajomelu rättikatolla jäi pahasti mieleen, muistaakseni vähänkään pidempää matkaa oli tuskaa ajaa ja yrittää jutella (huutaa) toisen kanssa.
Kuinka äänekäs tuo 997 on ajella? 996:sella kun mentiin yli 80 niin piti alkaa korottamaan ääntä ja huutamaan jos meinasi keskustella ja helsinki-turku välillä oli päänsärky taattu siitä metelistä jos rajoituksen mukaan ajeli, onko tuo yhtään hiljaisempi?Nää on mulla ihan käyttöautona n. maaliskuu -> loka/marraskuu riippuen Suomen kesästä, avona tosta ajasta ajelee loppujen lopuksi aika vähän. Z4:n kohdalla tykkäsin ihan puhtaasti enemmän tuosta coupen muotoilusta kuin avosta, siksi päädyin siihen. Lisäksi Z3 avon ajoilta se ajomelu rättikatolla jäi pahasti mieleen, muistaakseni vähänkään pidempää matkaa oli tuskaa ajaa ja yrittää jutella (huutaa) toisen kanssa.
Aika samoissa ton Z4M:n kanssa, ei voi hiljaiseksi kuvailla, mutta veikkaisin silti että pykälän hiljaisempi kuin 996Kuinka äänekäs tuo 997 on ajella? 996:sella kun mentiin yli 80 niin piti alkaa korottamaan ääntä ja huutamaan jos meinasi keskustella ja helsinki-turku välillä oli päänsärky taattu siitä metelistä jos rajoituksen mukaan ajeli, onko tuo yhtään hiljaisempi?