Omat autot -keskusteluketju! Yleinen ja offtopic keskustelu omiin autoihin liittyen

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Sampsa, 03.09.2018.

  1. SandWiz

    SandWiz

    Viestejä:
    374
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Bemarin huoltohinnassa nyt on vähän lapinlisää, mutta eiköhän tuolla premiumvolkkarilla Audiin viitata. RS Audien keraamiset jarrut kun ihan oikeasti listahinnoiltaan maksaa yli 20 ke satuloineen joka nurkkaan. Pelkät levyt on jo yli 4000e / kpl.
     
  2. King Im Jo

    King Im Jo

    Viestejä:
    259
    Rekisteröitynyt:
    14.07.2019
    Mikä niissä keraamisissa levyissä maksaa? Toki tuotekehitys noissa maksaa snadisti enemmän.. mutta mikä muu?
     
  3. Ultrosor

    Ultrosor Tentacule spécialité

    Viestejä:
    1 570
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kerroppas nyt meille kaikille mihin farkkuvolkkariin maksaa jarruremontti täydellisenä noin paljon? :D

    Edit: jos Audia tässä nyt kuitenkin tarkoitettiin niin ei helvetissä edes RS kutoseen maksa noin paljoa.
     
  4. neaa82

    neaa82

    Viestejä:
    198
    Rekisteröitynyt:
    29.04.2019
    Ymmärrän jos on luokkaa Bill Gates (näin liioiteltuna), mutta kuka täysjärkinen maksaa jarruista edes 10k€....
    Ehkä jos olisin itse valmis, niin en mä millään Audilla ajelis varmaan... Eikä se Bill Gateskään
     
  5. Samsomite

    Samsomite

    Viestejä:
    64
    Rekisteröitynyt:
    05.10.2018
    Onko nuo keraamiset jarrut sitä varten että pääsee ajamaan mahdollisimman pitkään maksiminopeutta aina liikennevalojen välillä?
     
  6. Josef

    Josef Це політично коректна назва.

    Viestejä:
    337
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Joo, tossa tarjouksessa oli satulatkin mukana. Ite en ainakaan suomen marmorin hintoja oo löytänyt, mut keväällä kun kyselin niin tollatten tarjouksen sain pelkistä etupään osista, ei siis oo marmorin hintoja mut orggisosia kuitenkin. Eli ilman satuloita 4 tonnii vähemmän, tosin tosta unohtui kourallinen jtn pikkusälää. Marmorilla satulan hinta on väitetysti 2600/kpl.
    Palat 805,98€
    Kulumisvaroittimet 2kpl 90,17€ 180,35€
    Levyt 5 637,77€
    Satulat 2kpl 1 995,00€ 3 990,00€
    Välisumma: 8 559,76€
    ALV 24%: 2 054,34€
    Yhteensä: 10 614,10€


    Takalevyt on jostain syystä muutaman satasen/kpl kalliimmat, muu sälä muistaakseni saman hintasta.
     
  7. Galaxy

    Galaxy

    Viestejä:
    201
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    Kai tuollaiseen RS audiin voi vaihtaa aivan normaalit jarrut siinä kohtaa kun ne keraamiset on loppu? Samalla lailla ne normijarrut pysäyttää auton kun sillon tällön pitää pysähtyä... Ei joku RS6 muutenkaan radalle taida kuulua.
     
  8. Josef

    Josef Це політично коректна назва.

    Viestejä:
    337
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Voi sen olla tilaamattaki noilla jarruilla, tosin seuraavaankin tulee moiset. Laitoin ton vaan ko tossa kauhisteltiin jonkun ämmä-buimurin huoltohintaa. Radallahan tollattella kahen tonnin lohmolla ei viitsi juurikaan ajella, Stelviossa on kyl joskus teräsjarrut todettu riittämättömiks, mut se olikin liki once in a lifetime testi. Mut olkoon tää ot ny, ettei tuu lisää varotuksia.
     
  9. Awelonian

    Awelonian Residentti maahanmuuttaja

    Viestejä:
    1 408
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Ei kai se nyt mitenkään ihmeellistä ole, että erikoisvehkeissä maksaa erikoisosat paljon. Jollain RS-Audilla tuskin on koria enempää tekemistä tavallisen Audin kanssa?
     
    hooki tykkää tästä.
  10. Jims

    Jims

    Viestejä:
    378
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Peruutuskamera on monessa tilanteessa pirun kätevä, samoin sähköinen takaluukku, kunhan se ei ole typerää vain takaluukun napista avattavaa mallia, silloin sähköisyys ei tuo siihen lisäarvoa.
    Himmenevä taustapeili nyt taitaa olla vakiovarusteena kaikissa uusissa autoissa, jos ei aivan halvimmista mustan miehen Kia Rioista puhuta.

    Itseäni adaptiivisen vakkarin nopeuden veivaus lähinnä ärsyttää ja jos sitä ei saa laitettua toimimaan tavallisena vakkarina, niin sitten ajan ilman.
    Toisaalta vaikka omassa käyttöautossa ja pakussa on kummassakin tavalliset vakkarit, niin aika vähän tulee ajettua vakkari päällä, ehkä lähinnä jotain moottoritie siirtymiä tai kameroilla miinoitettuja 80 km/h teitä.
     
    VeGe- tykkää tästä.
  11. Crom

    Crom

    Viestejä:
    262
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    Adaptiivisen vakkarin idea on juuri se että sitä nopeutta nimenomaan ei tarvitse olla itse säätämässä sen mukaan miten muu liikenne etenee. Jos edellä ajava ei aja tasaista vauhtia, niin tavallista vakkaria saa olla kokoajan säätämässä että pysyy turvaväli.
     
    mol, Svaiski, Farendlöse ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  12. taski

    taski

    Viestejä:
    533
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Juu toi aktiivivakkarin käyttämättömyys on kyllä ehkä typerin juttu minkä olen viimeaikoina kuullut... Itselle se on ihan elinehto käyttiksessä.
     
    plati tykkää tästä.
  13. Henkka77

    Henkka77

    Viestejä:
    3 467
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En vaihtaisi adaptiivista vakkaria tavalliseen ikinä. Parasta ikinä.
     
    datahiiri, akir0 ja Farendlöse tykkäävät tästä.
  14. Mika__

    Mika__ Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 623
    Rekisteröitynyt:
    25.01.2019
    Mikä ihmeen veivaus? Asetat halutun nopeuden ja se hoitaa sitten ihan itsestään sen ’veivaamisen’. Toisaalta, mitä ihmettä oikein haluat kun mukautuva vakkari ei käy ja sitten et tavallista paska-vakkariakaan käytä? :confused:

    Kannattaa nyt käydä kokeilemassa sitä mukautuvaa vakkaria, tuonhan voi halutessaan laittaa vaikka taajamassakin päälle, auto pysähtyy kiltisti valoihin ja lähtee liikkeelle kun muutkin.

    Eihän motarilla tee mitään tavallisella vakkarilla, kokoajan tulee joku perse edellä vastaan vaikka miten kerrankin ajaisi rajoituksen mukaista nopeutta.
     
    Skrapa, mol ja Henkka77 tykkäävät tästä.
  15. Jims

    Jims

    Viestejä:
    378
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Juurikin tuo adaptiivisen vakkarin oikea toiminta, eli noupeuden automaattinen veivaus edellä ajavan nopeuden mukaan on se tympeä homma tuossa adaptiivisessa vakkarissa.
    Auto kun kiihdyttelee ja jarruttelee automaattisesti edellä ajavan papan Corollan nopeuden mukaan, niin ajosta tulee tökkivää, sen sijaan että pitää pidempää turvaväliä ja nostaa jalan kaasulta edellä ajavan hidastaessa.

    Olen ajanut riittävän montaa ( yli 15 ) eri autoa adaptiivisella vakkarilla ja kaikissa se turha kiihdyttely ja jarruttelu on ärsyttänyt ja vakkari on lähtenyt päältä muutaman kilometrin jälkeen.
    Pahin on ollut volkkarin adaptiivinen vakkari, joka jarruttelee, kun yrittää lähteä moottoritiellä ennalta asetetulla nopeudella ohi edellä ajavasta autosta.

    Minulle ei ole oikeastaan väliä onko autossa minkäänlaista vakkaria, koska pärjään hyvin ilmankin.
     
  16. selbi

    selbi

    Viestejä:
    358
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Samanlaiset kokemukset itsellä adaptiivisesta vakkarista kuin @Jims :llä. Toimii, jos jono ajelee suht tasaisesti mutta muuten meno on helposti tökkivää ja paljon parempaan tulokseen pääsee itse ohjaamalla oikeaa nilkkaa.

    Adaptiivinen ei myöskään aina tunnu hahmoittavan kunnolla, millä kaistalla ajetaan vaan rupeaa turhaan hidastelemaan vaikka on jo vaihtanut vapaalle kaistalle.

    Vakkarista en luopuisi mutta nykyiset adaptiiviset toteutukset eivät vakuuta.
     
    VeGe- tykkää tästä.
  17. kjns

    kjns

    Viestejä:
    2 402
    Rekisteröitynyt:
    21.11.2016
    Hauskoja nämä kokemusten erot. Kyllä mä saan pääsääntöisesti ajettua motarilla ihan sujuvasti vakkarin kanssa, tavallisen siis, jopa päivittäiset työmatkani motaria pitkin. Liittymästä tullessa 128 vakkariin ja aika rauhassa saa yleensä ajaa vasenta kaistaa Turkuun saakka. Eroa tietysti on siinä, että ajaako klo 12 Salon ja Lohjan väliä, vai klo 16 Helsinki-Espoo väliä. Jälkimmäisellä ei paljoa tarvitse vakkaria käyttää kun taas ensimmäisellä ei tarvitse yleensä kuin laittaa vakkari päälle ja keskittyä ratin kääntämiseen.

    Mutta kuten tunnettua, makuasioista ei kannata kiistellä, joten ei tästäkään varmaan kannata kauheasti alkaa vääntämään jos joku tykkää ja joku ei.
     
  18. Svaiski

    Svaiski

    Viestejä:
    443
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Ainakin VAGin valmistamissa adaptiivisissa vakkareissa voi säätää itse miten nopeasti ja tarkasti se reagoi edellä ajavan nopeuden muutoksiin. Monesti se on kytketty ajomoodin yhteyteen (Sport, Eco, individual jne) niin voi kokeilla käytöstä eri moodeissa. Individual moodissa voi sitten esim pelkän adaptiivisen vaihtaa eco-moodiin ja muut sport/normal asentoihin. Olen pitänyt adaptiivista eco moodissa, silloin ei "hyökkäile" perään tai polje jarrua tolkuttoman paljon.
     
  19. Focus0

    Focus0 Technical Specialist Make ATK Great Again Tukijäsen Köyhä

    Viestejä:
    1 672
    Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    Meillä oli -16 mallinen 1.2 TSI Fabia Monte Carlo ni ei ollut ongelmia talvikäynnistymisissä. Ei ollut käytettävissä pistoketta joka aamu.
    Ei sama moottori mutta en usko olevan ongelmia tuossakaan.
     
  20. pelitys

    pelitys

    Viestejä:
    742
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Totta, ihan joka tilanteessa ei toimi yhtä saumattomasti kuin ajatus. Mutta kun ei aja ihan puskuriin kiinni ja näyttää vilkkua kaistaa vaihtaessa niin vakkari tajuaa että nyt ollaan siirtymässä vapaalle kaistalle ja lakkaa huomioimasta ohitettavaa autoa. Yleensä pidän adaptiivista vakkaria sillä pienimmällä asetuksella juuri sen vuoksi ettei se ala jarruttelemaan liian aikaisin. Kurakeleillä on kyllä mukavaa asettaa pidempi väli ja antaa sen hoitaa kyttääminen.
     
    Svaiski tykkää tästä.
  21. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 374
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Adaptiivisista puheenollen; työkaveri juuri aamulla kirosi kun työmatkalla on kuulemma kohta jossa Volvon vakkari tekee ~40km hidastavan äkkijarrutuksen, kunnes taas huomaa että "kaikki OK". Ilmeisesti jokin radiosignaali sekoittaa kys paikassa V70:n aktiivivakkarin (kohta jossain Turun ja Raision rajamailla).
     
  22. Freeze

    Freeze Elitisti Team Ryzen Team NVIDIA

    Viestejä:
    928
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    @Henkka77 Kuin myöskään. Mitenkäs muuten on, oletko bongannut reagoiko se ajomoodiin mitenkään?
     
  23. Henkka77

    Henkka77

    Viestejä:
    3 467
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En ole testannut kun ajan käytännössä aina normaalimoodilla. :)
     
  24. Mika__

    Mika__ Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 623
    Rekisteröitynyt:
    25.01.2019
    En tiedä liittyykö vakkariin vaiko johonkin muuhun tutkaan autossa. Itsellä Civicci hälyttelee uhkaavasta tilanteesta keskellä tyhjää Länsiväylää Niittykummun/Haukilahden kohdilla länteen päin mennessä. Olen itsekin epäillyt siinä olevan jonkun radiosignaali, tilastokäytössä oleva tutka tms. Onneksi ei nyt sentään hätäjarrutusta laukaise. :D
     
  25. j-o-r-e

    j-o-r-e

    Viestejä:
    89
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Adaptiivin vakkari on kyllä ihan parasta. Vaikkakaan kaupunkiajossa en ainakaan vielä ole ruvennut käyttämään, mutta maantiellä jos on yli kilometrin pätkä, niin cruise menee päälle.
     
  26. Henkka77

    Henkka77

    Viestejä:
    3 467
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Focuksessahan adaptiivinen vakkari lukee myös nopeusrajoitukset, eikä se suinkaan hae rajoituksia pelkästään merkeistä vaan se käyttää myös navigaattorin karttadataa, joka ei tietenkään ole läheskään aina ajan tasalla.
    Ongelmia muodostuu siinä vaiheessa kun navissa on vanha rajoitustieto esim tietyömaan kohdalla eikä uusi rajoitus tietenkään päivity naviin jolloin automatiikka päättää noudattaa karttadatan rajoitusta ja lyö jarrut pohjaan.
    Sama toimii myös toisinpäin, kerran Focus lähti kiihdytttämään sataseen 50kmh tietyömaalla. Hereillä tämän systeemin kanssa pitää olla, ei ole todellakaan täysin luotettava systeemi. :D
    Tuo karttadatan käyttö on aika monessa muussakin autossa, lyön vaikka vetoa että myös Volvossa koska noissa on tod näk samat systeemit.
    Se saako sen pois huollossa siten että vakkari käyttäisi vain liikennemerkkien rajoituksia onkin sitten toinen juttu..
     
  27. Mika__

    Mika__ Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 623
    Rekisteröitynyt:
    25.01.2019
    Mulla ei tuo vakkari tee mitään muutoksia, mutta hätäilmaisin syttyy oranssina keskelle digitaalista mittaristoa, eli koko taulu oranssina huutomerkin kera. :D Tuo ilmoitus siis tulee lähes aina tuosta yhdestä kohdasta ajettuna, ihan sama meneekö omin avuin vaiko vakkarilla.
     
  28. Henkka77

    Henkka77

    Viestejä:
    3 467
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Oliskohan tuossakin kuitenkin takana se karttadata.. :think:
     
  29. Mika__

    Mika__ Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 623
    Rekisteröitynyt:
    25.01.2019
    Kohta 10t km ajettuna ja yhdessä ainoassa kohdassa ilmoitus tullut kymmenisen kertaa, alueen nopeusrajoitus ei ole muuttunut oikeastaan ikinä siinä kohdassa. Integroitu Garmin oli alunperin vuoden 2017 tietämyksellä, päivitin sen heti alkukesästä oston jälkeen tämän vuoden versioon. En ihan heti osta tuota karttadatan käyttöä tai sitten tuo ilmenisi muuallakin.
     
  30. Crom

    Crom

    Viestejä:
    262
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    Volkkarissa ei ainakaan mene navigaattoridatan mukaan, mutta tosiaan sen herkkyyttä saa säädettyä asetuksista ja ite oon kokenut Comfort-asennon parhaaksi. Eco-moodi on se rauhallisin, mutta kiihdyttää turhan hitaasti.
     
  31. HendriXXX

    HendriXXX

    Viestejä:
    159
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Lainaus on tuolta "omat autot"- ketjusta.
    Hieman ehkä offtopiccia mutta aika moni on kyselly tarkempia tietoja siitä että miten tuo härveli toimii.
    Oli tuossa alkuviikosta yks rengassetti taas laitettavana vanteille, ni kuvasimpa kokeeksi sen. Puhelimen kameralla laatu on mikä on, mutta idea tuosta kai selviää.
    Se oli myös elämäni ensimmäinen videoeditointi.. :D

     
    P4rilla, Docweird, Kidov ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  32. yberkurko

    yberkurko

    Viestejä:
    1 085
    Rekisteröitynyt:
    01.02.2017
    Tulipahan vaihettua diisseli-hiukkaskiihdytin honda cr-v nyt volvoon; v70 2.5ft kaasustettuna. Eihän se raketti ole, vaikka tehoa on, kun painoakin niin julmetusti. Onko porukalla kaasuautoja (tai bifuel; mulla kai trifuel:think:) ja millaisia kokemuksia?
     
    SR50La tykkää tästä.
  33. Joymään

    Joymään

    Viestejä:
    444
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2017
    Toisesta ketjusta lainaus. Reilu 1k on tullut V60:llä ajettua, kun pari kertaa käynyt Tampereelta Espoossa. Mukavasti on kilometrit taittuneet. Massaa autolla on sen verran, että maantieajo sujuu mukavasti. Onko motari sitten poikkeuksellisen hyvässä kunnossa, kun olen hämmästellyt matalaa rengasmelua? HP äänijärjestelmä myös häivyttää meteliä, kun soitellut vanhoja suosikki CD:ä matkalla.

    Autoveropäätöstä odottelen, mutta autoverotaulukkoa tutkaillessa vaikuttaa siltä, että hyvä kauppa tullut tehtyä myös hankintahinnan puolesta. Kruunun kurssi suhteessa euroihin oli myös hyvä maksuhetkellä.
     
  34. Sampsa

    Sampsa Sysop Ylläpidon jäsen Team PUBG Team Stream Team H2O

    Viestejä:
    7 616
    Rekisteröitynyt:
    13.10.2016
    IMG_20191101_112604-1824x1368.jpg

    IMG_20191101_115540-1824x1368.jpg

    911:llä ekan kesän saldo ajoa 4500 km ja nyt talliin talveksi. Pesin auton ja ostin Ctekin ylläpitolaturin ja isken talveksi kiinni akkuun.

    Aikalailla odotuksia tämä 997 Carrera S vastasi, harrasteautoksi ajamisen iloksi hankittu ja hyvin jatkoi siitä mihin Z4 M:llä jäätiin.

    Eniten yllätti kuinka helppo ja käytännöllinen tää Porschekin on ihan arkikäytössä, itsellä jotenkin mietityttää näistä urheilullisemmista että miten sopivat normikäyttöön. Sama oli aiemmin zetan ja M3:n S54-moottorin kanssa.

    Porschen manuaali on napakka ja nautinnollinen vaihtaa, melko lyhyet liikeradat ja mulla vielä optiona shortshifter. Hieman paremmat välitykset kaupunkiajoon kuin zetassa.

    Selvänä miinuksena auton äänet on vähän turhan maltilliset. Juurikin normikäyttöön ja arkiajoon varmasti miellyttävän rauhalliset, mutta itse kyllä kaipaisin hieman lisää ärjyntää. Ensi kesänä voisin kokeilla Fister-modia orggisäänenvaimentimiin.

    Nyt kuitenkin E39:llä kovaa ajoa kevääseen asti. Katsastus ensi viikolla ja jarrut tulee varmaan vaihdettua joka nurkkaan. 297 000 km mittarissa tällä 22 vuotta vanhalla rouvalla :joy:
     
    aaronzone, SR50La, Focus0 ja 7 muuta tykkäävät tästä.
  35. dude86

    dude86

    Viestejä:
    937
    Rekisteröitynyt:
    14.06.2017
    Nyt ei ikä täsmää, vaikka noilla kilsoilla määritelmä säästöpossu saattaa tulla jo kyseeseen. Taisit puimuria kuitenkin noilla lukemilla tarkoittaa, kun uudestaan luin. :)
     
    SR50La tykkää tästä.
  36. Sampsa

    Sampsa Sysop Ylläpidon jäsen Team PUBG Team Stream Team H2O

    Viestejä:
    7 616
    Rekisteröitynyt:
    13.10.2016
    Siis talvibemari e39.. Porsche on 2006 ja ajettu 104000km
     
    Viimeksi muokattu: 05.11.2019
    SR50La tykkää tästä.
  37. Simplemind

    Simplemind

    Viestejä:
    3
    Rekisteröitynyt:
    20.12.2017
    Viimeksi muokattu: 09.11.2019 klo 01:58
  38. Sampsa

    Sampsa Sysop Ylläpidon jäsen Team PUBG Team Stream Team H2O

    Viestejä:
    7 616
    Rekisteröitynyt:
    13.10.2016
    Koskee se, suurempi ongelma aiemmassa 996-mallissa, 997:ssä paljon harvinaisempi. En usko, että on ongelma, mutta aion silti hoitaa kuntoon seuraavassa huollossa ensi keväänä kun moottori tiputetaan alas.
     
  39. Simplemind

    Simplemind

    Viestejä:
    3
    Rekisteröitynyt:
    20.12.2017
    Ok. Tyyppiviat heti pois.
     
    Viimeksi muokattu: 09.11.2019 klo 02:53
  40. Joymään

    Joymään

    Viestejä:
    444
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2017
    Juu tulihan se autoveropäätös, ja budjetissa pysyttiin muutaman satasen marginaalilla.

    Ihan pakko hehkuttaa autoa, kun se paljon parempi mitä muistelin muutama vuosi sitten Suomessa tehdyn koeajon perusteella. Pistävätkö Volvon kaverit sitten ne maanantaikappaleet tänne Suomeen, ja pinkan parhaat myydään omilla markkinoilla?
     
  41. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 374
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei siihen tarvita kuin huonot renkaat ja väärät paineet niin ajotuntuma saadaan pilattua...
     
  42. Welmari

    Welmari

    Viestejä:
    449
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tai ihan se tsykolokinen juttu, että nyt ajettiinkin omaa autoa. Eihän se nyt voi olla huono.
     
  43. Joymään

    Joymään

    Viestejä:
    444
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2017
    Jotain muutosta niissä on ehkä sittenkin tapahtunut? Katselin nettiautosta niitä vanhempia manuaalivaihteisia -14 mallisia S60:ä, ja ainakin niissä on se kikulin mallinen vaihdekeppi, kun omassa -16 mallisessa V60:ssä on vähän modernimman mallinen. Ajotuntuma-ja melu on tässä omassa autossa selkeästi parempi mitä muisteln siinä vanhassa olleen. Renkaat ja rengaspaineet varmasti olivat kunnossa, kun auto oli noin 30k ajettu ja Käyttöautossa vasta huollettu (oli myös myynnissä siellä).
     
  44. Joymään

    Joymään

    Viestejä:
    444
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2017
    Olen kyllä varsin kriittinen omia autoja kohtaan, että tuskin on siitä kyse.
     
  45. neaa82

    neaa82

    Viestejä:
    198
    Rekisteröitynyt:
    29.04.2019
    2014 alkuvuoden jäljeenhän tuli facelift. Onhan niissä paljonkin pieniä eroja vanha vs. facelift
     
  46. Joymään

    Joymään

    Viestejä:
    444
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2017
    Se taisi olla 2013 kun facelift tuli. Ainakin etuvalot meni siinä uusiksi. Siinä autossa jonka koeajoin oli etulamput uudempaa mallia. Oiskohan sitten sen jälkeen ollut myös jotain muutosta? Oma kärry tehty 03/2016.
     
  47. neaa82

    neaa82

    Viestejä:
    198
    Rekisteröitynyt:
    29.04.2019
    Muistelin että ainakin R-Design facelift tuli vasta 2014. Ei noissa kyllä faceliftin jälkeen ollut muutoksia ulko-/sisäkuoressa
     
  48. Joymään

    Joymään

    Viestejä:
    444
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2017
    Oiskohan se erilainen vaihdekeppi sitten varustetasosta kiinni? Kineticissä sellainen jyhkeä kikulin oloinen, ja momentum ja summun sitten vähän modernimmalla kepillä?
     
  49. neaa82

    neaa82

    Viestejä:
    198
    Rekisteröitynyt:
    29.04.2019
    No se pre-faceliftin keppi oli sellanen kunnon molo ja faceliftillä tuli paljon sirommaksi... tai no paljon ja paljon, ainakin modernimman näköiseksi jne...

    20191112_222227.jpg
     
  50. bimbobob

    bimbobob

    Viestejä:
    213
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016

    kaverilla on ollut lotus elise jokapäiväisessä käytössä melkein 10v(1.8l toyotan moottorilla) ja toisella on audin R8 jolla on ajettu joku 30tkm vähän yli vuoden aikana uudesta, raha siinä sen arkikäytön mahdollisesti rajoittaa.