Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itseäni adaptiivisen vakkarin nopeuden veivaus lähinnä ärsyttää ja jos sitä ei saa laitettua toimimaan tavallisena vakkarina, niin sitten ajan ilman.
Toisaalta vaikka omassa käyttöautossa ja pakussa on kummassakin tavalliset vakkarit, niin aika vähän tulee ajettua vakkari päällä
Eihän motarilla tee mitään tavallisella vakkarilla, kokoajan tulee joku perse edellä vastaan vaikka miten kerrankin ajaisi rajoituksen mukaista nopeutta.
Ainakin VAGin valmistamissa adaptiivisissa vakkareissa voi säätää itse miten nopeasti ja tarkasti se reagoi edellä ajavan nopeuden muutoksiin. Monesti se on kytketty ajomoodin yhteyteen (Sport, Eco, individual jne) niin voi kokeilla käytöstä eri moodeissa. Individual moodissa voi sitten esim pelkän adaptiivisen vaihtaa eco-moodiin ja muut sport/normal asentoihin. Olen pitänyt adaptiivista eco moodissa, silloin ei "hyökkäile" perään tai polje jarrua tolkuttoman paljon.Samanlaiset kokemukset itsellä adaptiivisesta vakkarista kuin @Jims :llä. Toimii, jos jono ajelee suht tasaisesti mutta muuten meno on helposti tökkivää ja paljon parempaan tulokseen pääsee itse ohjaamalla oikeaa nilkkaa.
Adaptiivinen ei myöskään aina tunnu hahmoittavan kunnolla, millä kaistalla ajetaan vaan rupeaa turhaan hidastelemaan vaikka on jo vaihtanut vapaalle kaistalle.
Vakkarista en luopuisi mutta nykyiset adaptiiviset toteutukset eivät vakuuta.
Onko porukalla minkälaisia kokemuksia 1.0 tsi kylmäkäynnistyksistä pakkasella, Itsellä - 19 fabia ja talvella joutuisi välillä pitämään paikassa jossai ei saa tolppaan. Jaksaako lähteä?
Pahin on ollut volkkarin adaptiivinen vakkari, joka jarruttelee, kun yrittää lähteä moottoritiellä ennalta asetetulla nopeudella ohi edellä ajavasta autosta.
Totta, ihan joka tilanteessa ei toimi yhtä saumattomasti kuin ajatus. Mutta kun ei aja ihan puskuriin kiinni ja näyttää vilkkua kaistaa vaihtaessa niin vakkari tajuaa että nyt ollaan siirtymässä vapaalle kaistalle ja lakkaa huomioimasta ohitettavaa autoa. Yleensä pidän adaptiivista vakkaria sillä pienimmällä asetuksella juuri sen vuoksi ettei se ala jarruttelemaan liian aikaisin. Kurakeleillä on kyllä mukavaa asettaa pidempi väli ja antaa sen hoitaa kyttääminen.Adaptiivinen ei myöskään aina tunnu hahmoittavan kunnolla, millä kaistalla ajetaan vaan rupeaa turhaan hidastelemaan vaikka on jo vaihtanut vapaalle kaistalle.
En vaihtaisi adaptiivista vakkaria tavalliseen ikinä. Parasta ikinä.
Adaptiivisista puheenollen; työkaveri juuri aamulla kirosi kun työmatkalla on kuulemma kohta jossa Volvon vakkari tekee ~40km hidastavan äkkijarrutuksen, kunnes taas huomaa että "kaikki OK". Ilmeisesti jokin radiosignaali sekoittaa kys paikassa V70:n aktiivivakkarin (kohta jossain Turun ja Raision rajamailla).
Adaptiivisista puheenollen; työkaveri juuri aamulla kirosi kun työmatkalla on kuulemma kohta jossa Volvon vakkari tekee ~40km hidastavan äkkijarrutuksen, kunnes taas huomaa että "kaikki OK". Ilmeisesti jokin radiosignaali sekoittaa kys paikassa V70:n aktiivivakkarin (kohta jossain Turun ja Raision rajamailla).
En tiedä liittyykö vakkariin vaiko johonkin muuhun tutkaan autossa. Itsellä Civicci hälyttelee uhkaavasta tilanteesta keskellä tyhjää Länsiväylää Niittykummun/Haukilahden kohdilla länteen päin mennessä. Olen itsekin epäillyt siinä olevan jonkun radiosignaali, tilastokäytössä oleva tutka tms. Onneksi ei nyt sentään hätäjarrutusta laukaise.
Mulla ei tuo vakkari tee mitään muutoksia, mutta hätäilmaisin syttyy oranssina keskelle digitaalista mittaristoa, eli koko taulu oranssina huutomerkin kera. Tuo ilmoitus siis tulee lähes aina tuosta yhdestä kohdasta ajettuna, ihan sama meneekö omin avuin vaiko vakkarilla.
Lainaus on tuolta "omat autot"- ketjusta.OT. Aiemmin keväällä tein tommosen lihasvoimalla toimivan rengaskoneen. Romuraudasta tehty muuten paitti ostin ebaystä ton oikean "duckheadin". Hyvin tuolla vaihtuu kotioloissa kumit vanteille.
Mä ostin just -16 mallisen manuaalivaihteistolla. On kyllä yllättävän hieno peli. 50tkm ajettu ja todella hyvin pidetty. VOC onkin sitten jotain ennenkokemattoman hienoa.
Nyt ei ikä täsmää, vaikka noilla kilsoilla määritelmä säästöpossu saattaa tulla jo kyseeseen. Taisit puimuria kuitenkin noilla lukemilla tarkoittaa, kun uudestaan luin.
911:llä ekan kesän saldo ajoa 4500 km ja nyt talliin talveksi. Pesin auton ja ostin Ctekin ylläpitolaturin ja isken talveksi kiinni akkuun.
Aikalailla odotuksia tämä 997 Carrera S vastasi, harrasteautoksi ajamisen iloksi hankittu ja hyvin jatkoi siitä mihin Z4 M:llä jäätiin.
Eniten yllätti kuinka helppo ja käytännöllinen tää Porschekin on ihan arkikäytössä, itsellä jotenkin mietityttää näistä urheilullisemmista että miten sopivat normikäyttöön. Sama oli aiemmin zetan ja M3:n S54-moottorin kanssa.
Porschen manuaali on napakka ja nautinnollinen vaihtaa, melko lyhyet liikeradat ja mulla vielä optiona shortshifter. Hieman paremmat välitykset kaupunkiajoon kuin zetassa.
Selvänä miinuksena auton äänet on vähän turhan maltilliset. Juurikin normikäyttöön ja arkiajoon varmasti miellyttävän rauhalliset, mutta itse kyllä kaipaisin hieman lisää ärjyntää. Ensi kesänä voisin kokeilla Fister-modia orggisäänenvaimentimiin.
Nyt kuitenkin E39:llä kovaa ajoa kevääseen asti. Katsastus ensi viikolla ja jarrut tulee varmaan vaihdettua joka nurkkaan. 297 000 km mittarissa tällä 22 vuotta vanhalla rouvalla
Siis talvibemari e39.. Porsche on 2006 ja ajettu 104000kmNyt ei ikä täsmää, vaikka noilla kilsoilla määritelmä säästöpossu saattaa tulla jo kyseeseen. Taisit puimuria kuitenkin noilla lukemilla tarkoittaa, kun uudestaan luin.
Sen enempää tutustumatta, tämä tyyppivika ei siis koske ko. autoa tallissa ? e39 bemarihan toki kestää..
Porsche Intermediate Shaft Bearing issue - Wikipedia
Toisesta ketjusta lainaus. Reilu 1k on tullut V60:llä ajettua, kun pari kertaa käynyt Tampereelta Espoossa. Mukavasti on kilometrit taittuneet. Massaa autolla on sen verran, että maantieajo sujuu mukavasti. Onko motari sitten poikkeuksellisen hyvässä kunnossa, kun olen hämmästellyt matalaa rengasmelua? HP äänijärjestelmä myös häivyttää meteliä, kun soitellut vanhoja suosikki CD:ä matkalla.
Autoveropäätöstä odottelen, mutta autoverotaulukkoa tutkaillessa vaikuttaa siltä, että hyvä kauppa tullut tehtyä myös hankintahinnan puolesta. Kruunun kurssi suhteessa euroihin oli myös hyvä maksuhetkellä.
Ei siihen tarvita kuin huonot renkaat ja väärät paineet niin ajotuntuma saadaan pilattua...Ihan pakko hehkuttaa autoa, kun se paljon parempi mitä muistelin muutama vuosi sitten Suomessa tehdyn koeajon perusteella. Pistävätkö Volvon kaverit sitten ne maanantaikappaleet tänne Suomeen, ja pinkan parhaat myydään omilla markkinoilla?
Tai ihan se tsykolokinen juttu, että nyt ajettiinkin omaa autoa. Eihän se nyt voi olla huono.Ei siihen tarvita kuin huonot renkaat ja väärät paineet niin ajotuntuma saadaan pilattua...
Ei siihen tarvita kuin huonot renkaat ja väärät paineet niin ajotuntuma saadaan pilattua...
Tai ihan se tsykolokinen juttu, että nyt ajettiinkin omaa autoa. Eihän se nyt voi olla huono.
2014 alkuvuoden jäljeenhän tuli facelift. Onhan niissä paljonkin pieniä eroja vanha vs. faceliftJotain muutosta niissä on ehkä sittenkin tapahtunut? Katselin nettiautosta niitä vanhempia manuaalivaihteisia -14 mallisia S60:ä, ja ainakin niissä on se kikulin mallinen vaihdekeppi, kun omassa -16 mallisessa V60:ssä on vähän modernimman mallinen. Ajotuntuma-ja melu on tässä omassa autossa selkeästi parempi mitä muisteln siinä vanhassa olleen. Renkaat ja rengaspaineet varmasti olivat kunnossa, kun auto oli noin 30k ajettu ja Käyttöautossa vasta huollettu (oli myös myynnissä siellä).
2014 alkuvuoden jäljeenhän tuli facelift. Onhan niissä paljonkin pieniä eroja vanha vs. facelift
Muistelin että ainakin R-Design facelift tuli vasta 2014. Ei noissa kyllä faceliftin jälkeen ollut muutoksia ulko-/sisäkuoressaSe taisi olla 2013 kun facelift tuli. Ainakin etuvalot meni siinä uusiksi. Siinä autossa jonka koeajoin oli etulamput uudempaa mallia. Oiskohan sitten sen jälkeen ollut myös jotain muutosta? Oma kärry tehty 03/2016.
Muistelin että ainakin R-Design facelift tuli vasta 2014. Ei noissa kyllä faceliftin jälkeen ollut muutoksia ulko-/sisäkuoressa
No se pre-faceliftin keppi oli sellanen kunnon molo ja faceliftillä tuli paljon sirommaksi... tai no paljon ja paljon, ainakin modernimman näköiseksi jne...Oiskohan se erilainen vaihdekeppi sitten varustetasosta kiinni? Kineticissä sellainen jyhkeä kikulin oloinen, ja momentum ja summun sitten vähän modernimmalla kepillä?
Eniten yllätti kuinka helppo ja käytännöllinen tää Porschekin on ihan arkikäytössä, itsellä jotenkin mietityttää näistä urheilullisemmista että miten sopivat normikäyttöön
kaverilla on ollut lotus elise jokapäiväisessä käytössä melkein 10v(1.8l toyotan moottorilla)
Tuossa linkissä on -14 mallinen uusilla etuvaloilla, mutta molon tyylisellä vaihdekepillä.
Volvo S60 T3 Business Porrasperä 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto
kaverilla on ollut lotus elise jokapäiväisessä käytössä melkein 10v(1.8l toyotan moottorilla) ja toisella on audin R8 jolla on ajettu joku 30tkm vähän yli vuoden aikana uudesta, raha siinä sen arkikäytön mahdollisesti rajoittaa.
Wtf?? Öö se ei ole edes automaatti...Tuossa linkissä on -14 mallinen uusilla etuvaloilla, mutta molon tyylisellä vaihdekepillä.
Volvo S60 T3 Business Porrasperä 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto
Juuri näin. Ehdottomasti ottaisin enemmän ajetun ämmäläisen arkiajoon, on jo niin uskomattoman sivistynyt luonne tuossa S54 -koneessa. Tuota omaa yksilöä vain tupannut pitämään kuin kipeätä elintä, noita ei hyvin montaa noilla kilometreillä mahda olla.
Onko Eliseä tehty Toyotan koneella?
Eikö noissa ole kaikissa ollut Roverin K-sarjalainen?
Wtf?? Öö se ei ole edes automaatti...
oisko ollut 2005/2006 kun vaihtoivat toyotan moottoreihin, 100kw corollan tai 14x kw moottori celicasta.
evora tai exige saivat camry 3.5l moottorin
Ja jos haluaa vielä "arkisemman" version, niin ainahan voi ostaa Lotus 116:sen, eli Opel Speedsterin ja saa sen 2 litran GM-turbon. Toki luotettavuus vs Toyota on sitten ihan eri asia (ja nuokin taisivat loppua 2005:sta)...oisko ollut 2005/2006 kun vaihtoivat toyotan moottoreihin, 100kw corollan tai 14x kw moottori celicasta.
evora tai exige saivat camry 3.5l moottorin