Omat autot -keskusteluketju! Yleinen ja offtopic keskustelu omiin autoihin liittyen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Itseäni adaptiivisen vakkarin nopeuden veivaus lähinnä ärsyttää ja jos sitä ei saa laitettua toimimaan tavallisena vakkarina, niin sitten ajan ilman.
Toisaalta vaikka omassa käyttöautossa ja pakussa on kummassakin tavalliset vakkarit, niin aika vähän tulee ajettua vakkari päällä

Mikä ihmeen veivaus? Asetat halutun nopeuden ja se hoitaa sitten ihan itsestään sen ’veivaamisen’. Toisaalta, mitä ihmettä oikein haluat kun mukautuva vakkari ei käy ja sitten et tavallista paska-vakkariakaan käytä? :confused:

Kannattaa nyt käydä kokeilemassa sitä mukautuvaa vakkaria, tuonhan voi halutessaan laittaa vaikka taajamassakin päälle, auto pysähtyy kiltisti valoihin ja lähtee liikkeelle kun muutkin.

Eihän motarilla tee mitään tavallisella vakkarilla, kokoajan tulee joku perse edellä vastaan vaikka miten kerrankin ajaisi rajoituksen mukaista nopeutta.
 
Juurikin tuo adaptiivisen vakkarin oikea toiminta, eli noupeuden automaattinen veivaus edellä ajavan nopeuden mukaan on se tympeä homma tuossa adaptiivisessa vakkarissa.
Auto kun kiihdyttelee ja jarruttelee automaattisesti edellä ajavan papan Corollan nopeuden mukaan, niin ajosta tulee tökkivää, sen sijaan että pitää pidempää turvaväliä ja nostaa jalan kaasulta edellä ajavan hidastaessa.

Olen ajanut riittävän montaa ( yli 15 ) eri autoa adaptiivisella vakkarilla ja kaikissa se turha kiihdyttely ja jarruttelu on ärsyttänyt ja vakkari on lähtenyt päältä muutaman kilometrin jälkeen.
Pahin on ollut volkkarin adaptiivinen vakkari, joka jarruttelee, kun yrittää lähteä moottoritiellä ennalta asetetulla nopeudella ohi edellä ajavasta autosta.

Minulle ei ole oikeastaan väliä onko autossa minkäänlaista vakkaria, koska pärjään hyvin ilmankin.
 
Samanlaiset kokemukset itsellä adaptiivisesta vakkarista kuin @Jims :llä. Toimii, jos jono ajelee suht tasaisesti mutta muuten meno on helposti tökkivää ja paljon parempaan tulokseen pääsee itse ohjaamalla oikeaa nilkkaa.

Adaptiivinen ei myöskään aina tunnu hahmoittavan kunnolla, millä kaistalla ajetaan vaan rupeaa turhaan hidastelemaan vaikka on jo vaihtanut vapaalle kaistalle.

Vakkarista en luopuisi mutta nykyiset adaptiiviset toteutukset eivät vakuuta.
 
Eihän motarilla tee mitään tavallisella vakkarilla, kokoajan tulee joku perse edellä vastaan vaikka miten kerrankin ajaisi rajoituksen mukaista nopeutta.

Hauskoja nämä kokemusten erot. Kyllä mä saan pääsääntöisesti ajettua motarilla ihan sujuvasti vakkarin kanssa, tavallisen siis, jopa päivittäiset työmatkani motaria pitkin. Liittymästä tullessa 128 vakkariin ja aika rauhassa saa yleensä ajaa vasenta kaistaa Turkuun saakka. Eroa tietysti on siinä, että ajaako klo 12 Salon ja Lohjan väliä, vai klo 16 Helsinki-Espoo väliä. Jälkimmäisellä ei paljoa tarvitse vakkaria käyttää kun taas ensimmäisellä ei tarvitse yleensä kuin laittaa vakkari päälle ja keskittyä ratin kääntämiseen.

Mutta kuten tunnettua, makuasioista ei kannata kiistellä, joten ei tästäkään varmaan kannata kauheasti alkaa vääntämään jos joku tykkää ja joku ei.
 
Samanlaiset kokemukset itsellä adaptiivisesta vakkarista kuin @Jims :llä. Toimii, jos jono ajelee suht tasaisesti mutta muuten meno on helposti tökkivää ja paljon parempaan tulokseen pääsee itse ohjaamalla oikeaa nilkkaa.

Adaptiivinen ei myöskään aina tunnu hahmoittavan kunnolla, millä kaistalla ajetaan vaan rupeaa turhaan hidastelemaan vaikka on jo vaihtanut vapaalle kaistalle.

Vakkarista en luopuisi mutta nykyiset adaptiiviset toteutukset eivät vakuuta.
Ainakin VAGin valmistamissa adaptiivisissa vakkareissa voi säätää itse miten nopeasti ja tarkasti se reagoi edellä ajavan nopeuden muutoksiin. Monesti se on kytketty ajomoodin yhteyteen (Sport, Eco, individual jne) niin voi kokeilla käytöstä eri moodeissa. Individual moodissa voi sitten esim pelkän adaptiivisen vaihtaa eco-moodiin ja muut sport/normal asentoihin. Olen pitänyt adaptiivista eco moodissa, silloin ei "hyökkäile" perään tai polje jarrua tolkuttoman paljon.
 
Onko porukalla minkälaisia kokemuksia 1.0 tsi kylmäkäynnistyksistä pakkasella, Itsellä - 19 fabia ja talvella joutuisi välillä pitämään paikassa jossai ei saa tolppaan. Jaksaako lähteä?

Meillä oli -16 mallinen 1.2 TSI Fabia Monte Carlo ni ei ollut ongelmia talvikäynnistymisissä. Ei ollut käytettävissä pistoketta joka aamu.
Ei sama moottori mutta en usko olevan ongelmia tuossakaan.
 
Pahin on ollut volkkarin adaptiivinen vakkari, joka jarruttelee, kun yrittää lähteä moottoritiellä ennalta asetetulla nopeudella ohi edellä ajavasta autosta.
Adaptiivinen ei myöskään aina tunnu hahmoittavan kunnolla, millä kaistalla ajetaan vaan rupeaa turhaan hidastelemaan vaikka on jo vaihtanut vapaalle kaistalle.
Totta, ihan joka tilanteessa ei toimi yhtä saumattomasti kuin ajatus. Mutta kun ei aja ihan puskuriin kiinni ja näyttää vilkkua kaistaa vaihtaessa niin vakkari tajuaa että nyt ollaan siirtymässä vapaalle kaistalle ja lakkaa huomioimasta ohitettavaa autoa. Yleensä pidän adaptiivista vakkaria sillä pienimmällä asetuksella juuri sen vuoksi ettei se ala jarruttelemaan liian aikaisin. Kurakeleillä on kyllä mukavaa asettaa pidempi väli ja antaa sen hoitaa kyttääminen.
 
Adaptiivisista puheenollen; työkaveri juuri aamulla kirosi kun työmatkalla on kuulemma kohta jossa Volvon vakkari tekee ~40km hidastavan äkkijarrutuksen, kunnes taas huomaa että "kaikki OK". Ilmeisesti jokin radiosignaali sekoittaa kys paikassa V70:n aktiivivakkarin (kohta jossain Turun ja Raision rajamailla).
 
Adaptiivisista puheenollen; työkaveri juuri aamulla kirosi kun työmatkalla on kuulemma kohta jossa Volvon vakkari tekee ~40km hidastavan äkkijarrutuksen, kunnes taas huomaa että "kaikki OK". Ilmeisesti jokin radiosignaali sekoittaa kys paikassa V70:n aktiivivakkarin (kohta jossain Turun ja Raision rajamailla).

En tiedä liittyykö vakkariin vaiko johonkin muuhun tutkaan autossa. Itsellä Civicci hälyttelee uhkaavasta tilanteesta keskellä tyhjää Länsiväylää Niittykummun/Haukilahden kohdilla länteen päin mennessä. Olen itsekin epäillyt siinä olevan jonkun radiosignaali, tilastokäytössä oleva tutka tms. Onneksi ei nyt sentään hätäjarrutusta laukaise. :D
 
Adaptiivin vakkari on kyllä ihan parasta. Vaikkakaan kaupunkiajossa en ainakaan vielä ole ruvennut käyttämään, mutta maantiellä jos on yli kilometrin pätkä, niin cruise menee päälle.
 
Adaptiivisista puheenollen; työkaveri juuri aamulla kirosi kun työmatkalla on kuulemma kohta jossa Volvon vakkari tekee ~40km hidastavan äkkijarrutuksen, kunnes taas huomaa että "kaikki OK". Ilmeisesti jokin radiosignaali sekoittaa kys paikassa V70:n aktiivivakkarin (kohta jossain Turun ja Raision rajamailla).

En tiedä liittyykö vakkariin vaiko johonkin muuhun tutkaan autossa. Itsellä Civicci hälyttelee uhkaavasta tilanteesta keskellä tyhjää Länsiväylää Niittykummun/Haukilahden kohdilla länteen päin mennessä. Olen itsekin epäillyt siinä olevan jonkun radiosignaali, tilastokäytössä oleva tutka tms. Onneksi ei nyt sentään hätäjarrutusta laukaise. :D

Focuksessahan adaptiivinen vakkari lukee myös nopeusrajoitukset, eikä se suinkaan hae rajoituksia pelkästään merkeistä vaan se käyttää myös navigaattorin karttadataa, joka ei tietenkään ole läheskään aina ajan tasalla.
Ongelmia muodostuu siinä vaiheessa kun navissa on vanha rajoitustieto esim tietyömaan kohdalla eikä uusi rajoitus tietenkään päivity naviin jolloin automatiikka päättää noudattaa karttadatan rajoitusta ja lyö jarrut pohjaan.
Sama toimii myös toisinpäin, kerran Focus lähti kiihdytttämään sataseen 50kmh tietyömaalla. Hereillä tämän systeemin kanssa pitää olla, ei ole todellakaan täysin luotettava systeemi. :D
Tuo karttadatan käyttö on aika monessa muussakin autossa, lyön vaikka vetoa että myös Volvossa koska noissa on tod näk samat systeemit.
Se saako sen pois huollossa siten että vakkari käyttäisi vain liikennemerkkien rajoituksia onkin sitten toinen juttu..
 
Mulla ei tuo vakkari tee mitään muutoksia, mutta hätäilmaisin syttyy oranssina keskelle digitaalista mittaristoa, eli koko taulu oranssina huutomerkin kera. :D Tuo ilmoitus siis tulee lähes aina tuosta yhdestä kohdasta ajettuna, ihan sama meneekö omin avuin vaiko vakkarilla.
 
Mulla ei tuo vakkari tee mitään muutoksia, mutta hätäilmaisin syttyy oranssina keskelle digitaalista mittaristoa, eli koko taulu oranssina huutomerkin kera. :D Tuo ilmoitus siis tulee lähes aina tuosta yhdestä kohdasta ajettuna, ihan sama meneekö omin avuin vaiko vakkarilla.

Oliskohan tuossakin kuitenkin takana se karttadata.. :think:
 
Kohta 10t km ajettuna ja yhdessä ainoassa kohdassa ilmoitus tullut kymmenisen kertaa, alueen nopeusrajoitus ei ole muuttunut oikeastaan ikinä siinä kohdassa. Integroitu Garmin oli alunperin vuoden 2017 tietämyksellä, päivitin sen heti alkukesästä oston jälkeen tämän vuoden versioon. En ihan heti osta tuota karttadatan käyttöä tai sitten tuo ilmenisi muuallakin.
 
Volkkarissa ei ainakaan mene navigaattoridatan mukaan, mutta tosiaan sen herkkyyttä saa säädettyä asetuksista ja ite oon kokenut Comfort-asennon parhaaksi. Eco-moodi on se rauhallisin, mutta kiihdyttää turhan hitaasti.
 
OT. Aiemmin keväällä tein tommosen lihasvoimalla toimivan rengaskoneen. Romuraudasta tehty muuten paitti ostin ebaystä ton oikean "duckheadin". Hyvin tuolla vaihtuu kotioloissa kumit vanteille.

index.php
Lainaus on tuolta "omat autot"- ketjusta.
Hieman ehkä offtopiccia mutta aika moni on kyselly tarkempia tietoja siitä että miten tuo härveli toimii.
Oli tuossa alkuviikosta yks rengassetti taas laitettavana vanteille, ni kuvasimpa kokeeksi sen. Puhelimen kameralla laatu on mikä on, mutta idea tuosta kai selviää.
Se oli myös elämäni ensimmäinen videoeditointi.. :D

 
Tulipahan vaihettua diisseli-hiukkaskiihdytin honda cr-v nyt volvoon; v70 2.5ft kaasustettuna. Eihän se raketti ole, vaikka tehoa on, kun painoakin niin julmetusti. Onko porukalla kaasuautoja (tai bifuel; mulla kai trifuel:think:) ja millaisia kokemuksia?
 
Mä ostin just -16 mallisen manuaalivaihteistolla. On kyllä yllättävän hieno peli. 50tkm ajettu ja todella hyvin pidetty. VOC onkin sitten jotain ennenkokemattoman hienoa.

Toisesta ketjusta lainaus. Reilu 1k on tullut V60:llä ajettua, kun pari kertaa käynyt Tampereelta Espoossa. Mukavasti on kilometrit taittuneet. Massaa autolla on sen verran, että maantieajo sujuu mukavasti. Onko motari sitten poikkeuksellisen hyvässä kunnossa, kun olen hämmästellyt matalaa rengasmelua? HP äänijärjestelmä myös häivyttää meteliä, kun soitellut vanhoja suosikki CD:ä matkalla.

Autoveropäätöstä odottelen, mutta autoverotaulukkoa tutkaillessa vaikuttaa siltä, että hyvä kauppa tullut tehtyä myös hankintahinnan puolesta. Kruunun kurssi suhteessa euroihin oli myös hyvä maksuhetkellä.
 
IMG_20191101_112604-1824x1368.jpg


IMG_20191101_115540-1824x1368.jpg


911:llä ekan kesän saldo ajoa 4500 km ja nyt talliin talveksi. Pesin auton ja ostin Ctekin ylläpitolaturin ja isken talveksi kiinni akkuun.

Aikalailla odotuksia tämä 997 Carrera S vastasi, harrasteautoksi ajamisen iloksi hankittu ja hyvin jatkoi siitä mihin Z4 M:llä jäätiin.

Eniten yllätti kuinka helppo ja käytännöllinen tää Porschekin on ihan arkikäytössä, itsellä jotenkin mietityttää näistä urheilullisemmista että miten sopivat normikäyttöön. Sama oli aiemmin zetan ja M3:n S54-moottorin kanssa.

Porschen manuaali on napakka ja nautinnollinen vaihtaa, melko lyhyet liikeradat ja mulla vielä optiona shortshifter. Hieman paremmat välitykset kaupunkiajoon kuin zetassa.

Selvänä miinuksena auton äänet on vähän turhan maltilliset. Juurikin normikäyttöön ja arkiajoon varmasti miellyttävän rauhalliset, mutta itse kyllä kaipaisin hieman lisää ärjyntää. Ensi kesänä voisin kokeilla Fister-modia orggisäänenvaimentimiin.

Nyt kuitenkin E39:llä kovaa ajoa kevääseen asti. Katsastus ensi viikolla ja jarrut tulee varmaan vaihdettua joka nurkkaan. 297 000 km mittarissa tällä 22 vuotta vanhalla rouvalla :joy:
 
IMG_20191101_112604-1824x1368.jpg


IMG_20191101_115540-1824x1368.jpg


911:llä ekan kesän saldo ajoa 4500 km ja nyt talliin talveksi. Pesin auton ja ostin Ctekin ylläpitolaturin ja isken talveksi kiinni akkuun.

Aikalailla odotuksia tämä 997 Carrera S vastasi, harrasteautoksi ajamisen iloksi hankittu ja hyvin jatkoi siitä mihin Z4 M:llä jäätiin.

Eniten yllätti kuinka helppo ja käytännöllinen tää Porschekin on ihan arkikäytössä, itsellä jotenkin mietityttää näistä urheilullisemmista että miten sopivat normikäyttöön. Sama oli aiemmin zetan ja M3:n S54-moottorin kanssa.

Porschen manuaali on napakka ja nautinnollinen vaihtaa, melko lyhyet liikeradat ja mulla vielä optiona shortshifter. Hieman paremmat välitykset kaupunkiajoon kuin zetassa.

Selvänä miinuksena auton äänet on vähän turhan maltilliset. Juurikin normikäyttöön ja arkiajoon varmasti miellyttävän rauhalliset, mutta itse kyllä kaipaisin hieman lisää ärjyntää. Ensi kesänä voisin kokeilla Fister-modia orggisäänenvaimentimiin.

Nyt kuitenkin E39:llä kovaa ajoa kevääseen asti. Katsastus ensi viikolla ja jarrut tulee varmaan vaihdettua joka nurkkaan. 297 000 km mittarissa tällä 22 vuotta vanhalla rouvalla :joy:
Nyt ei ikä täsmää, vaikka noilla kilsoilla määritelmä säästöpossu saattaa tulla jo kyseeseen. Taisit puimuria kuitenkin noilla lukemilla tarkoittaa, kun uudestaan luin. :)
 
Nyt ei ikä täsmää, vaikka noilla kilsoilla määritelmä säästöpossu saattaa tulla jo kyseeseen. Taisit puimuria kuitenkin noilla lukemilla tarkoittaa, kun uudestaan luin. :)
Siis talvibemari e39.. Porsche on 2006 ja ajettu 104000km
 
Viimeksi muokattu:
Toisesta ketjusta lainaus. Reilu 1k on tullut V60:llä ajettua, kun pari kertaa käynyt Tampereelta Espoossa. Mukavasti on kilometrit taittuneet. Massaa autolla on sen verran, että maantieajo sujuu mukavasti. Onko motari sitten poikkeuksellisen hyvässä kunnossa, kun olen hämmästellyt matalaa rengasmelua? HP äänijärjestelmä myös häivyttää meteliä, kun soitellut vanhoja suosikki CD:ä matkalla.

Autoveropäätöstä odottelen, mutta autoverotaulukkoa tutkaillessa vaikuttaa siltä, että hyvä kauppa tullut tehtyä myös hankintahinnan puolesta. Kruunun kurssi suhteessa euroihin oli myös hyvä maksuhetkellä.

Juu tulihan se autoveropäätös, ja budjetissa pysyttiin muutaman satasen marginaalilla.

Ihan pakko hehkuttaa autoa, kun se paljon parempi mitä muistelin muutama vuosi sitten Suomessa tehdyn koeajon perusteella. Pistävätkö Volvon kaverit sitten ne maanantaikappaleet tänne Suomeen, ja pinkan parhaat myydään omilla markkinoilla?
 
Ihan pakko hehkuttaa autoa, kun se paljon parempi mitä muistelin muutama vuosi sitten Suomessa tehdyn koeajon perusteella. Pistävätkö Volvon kaverit sitten ne maanantaikappaleet tänne Suomeen, ja pinkan parhaat myydään omilla markkinoilla?
Ei siihen tarvita kuin huonot renkaat ja väärät paineet niin ajotuntuma saadaan pilattua...
 
Ei siihen tarvita kuin huonot renkaat ja väärät paineet niin ajotuntuma saadaan pilattua...

Jotain muutosta niissä on ehkä sittenkin tapahtunut? Katselin nettiautosta niitä vanhempia manuaalivaihteisia -14 mallisia S60:ä, ja ainakin niissä on se kikulin mallinen vaihdekeppi, kun omassa -16 mallisessa V60:ssä on vähän modernimman mallinen. Ajotuntuma-ja melu on tässä omassa autossa selkeästi parempi mitä muisteln siinä vanhassa olleen. Renkaat ja rengaspaineet varmasti olivat kunnossa, kun auto oli noin 30k ajettu ja Käyttöautossa vasta huollettu (oli myös myynnissä siellä).
 
Jotain muutosta niissä on ehkä sittenkin tapahtunut? Katselin nettiautosta niitä vanhempia manuaalivaihteisia -14 mallisia S60:ä, ja ainakin niissä on se kikulin mallinen vaihdekeppi, kun omassa -16 mallisessa V60:ssä on vähän modernimman mallinen. Ajotuntuma-ja melu on tässä omassa autossa selkeästi parempi mitä muisteln siinä vanhassa olleen. Renkaat ja rengaspaineet varmasti olivat kunnossa, kun auto oli noin 30k ajettu ja Käyttöautossa vasta huollettu (oli myös myynnissä siellä).
2014 alkuvuoden jäljeenhän tuli facelift. Onhan niissä paljonkin pieniä eroja vanha vs. facelift
 
2014 alkuvuoden jäljeenhän tuli facelift. Onhan niissä paljonkin pieniä eroja vanha vs. facelift

Se taisi olla 2013 kun facelift tuli. Ainakin etuvalot meni siinä uusiksi. Siinä autossa jonka koeajoin oli etulamput uudempaa mallia. Oiskohan sitten sen jälkeen ollut myös jotain muutosta? Oma kärry tehty 03/2016.
 
Se taisi olla 2013 kun facelift tuli. Ainakin etuvalot meni siinä uusiksi. Siinä autossa jonka koeajoin oli etulamput uudempaa mallia. Oiskohan sitten sen jälkeen ollut myös jotain muutosta? Oma kärry tehty 03/2016.
Muistelin että ainakin R-Design facelift tuli vasta 2014. Ei noissa kyllä faceliftin jälkeen ollut muutoksia ulko-/sisäkuoressa
 
Muistelin että ainakin R-Design facelift tuli vasta 2014. Ei noissa kyllä faceliftin jälkeen ollut muutoksia ulko-/sisäkuoressa

Oiskohan se erilainen vaihdekeppi sitten varustetasosta kiinni? Kineticissä sellainen jyhkeä kikulin oloinen, ja momentum ja summun sitten vähän modernimmalla kepillä?
 
Oiskohan se erilainen vaihdekeppi sitten varustetasosta kiinni? Kineticissä sellainen jyhkeä kikulin oloinen, ja momentum ja summun sitten vähän modernimmalla kepillä?
No se pre-faceliftin keppi oli sellanen kunnon molo ja faceliftillä tuli paljon sirommaksi... tai no paljon ja paljon, ainakin modernimman näköiseksi jne...

20191112_222227.jpg
 
Eniten yllätti kuinka helppo ja käytännöllinen tää Porschekin on ihan arkikäytössä, itsellä jotenkin mietityttää näistä urheilullisemmista että miten sopivat normikäyttöön


kaverilla on ollut lotus elise jokapäiväisessä käytössä melkein 10v(1.8l toyotan moottorilla) ja toisella on audin R8 jolla on ajettu joku 30tkm vähän yli vuoden aikana uudesta, raha siinä sen arkikäytön mahdollisesti rajoittaa.
 
kaverilla on ollut lotus elise jokapäiväisessä käytössä melkein 10v(1.8l toyotan moottorilla) ja toisella on audin R8 jolla on ajettu joku 30tkm vähän yli vuoden aikana uudesta, raha siinä sen arkikäytön mahdollisesti rajoittaa.

Juuri näin. Ehdottomasti ottaisin enemmän ajetun ämmäläisen arkiajoon, on jo niin uskomattoman sivistynyt luonne tuossa S54 -koneessa. Tuota omaa yksilöä vain tupannut pitämään kuin kipeätä elintä, noita ei hyvin montaa noilla kilometreillä mahda olla.
 
Juuri näin. Ehdottomasti ottaisin enemmän ajetun ämmäläisen arkiajoon, on jo niin uskomattoman sivistynyt luonne tuossa S54 -koneessa. Tuota omaa yksilöä vain tupannut pitämään kuin kipeätä elintä, noita ei hyvin montaa noilla kilometreillä mahda olla.

sivistynyt meno peli se on comfort mode:ssa, r8 plus. Suurin pelko siinä taitaa olla että joku pelle sitä kolhii jossain kaupan parkkipaikalla.

Onko Eliseä tehty Toyotan koneella?
Eikö noissa ole kaikissa ollut Roverin K-sarjalainen?

oisko ollut 2005/2006 kun vaihtoivat toyotan moottoreihin, 100kw corollan tai 14x kw moottori celicasta.
evora tai exige saivat camry 3.5l moottorin :D
 
oisko ollut 2005/2006 kun vaihtoivat toyotan moottoreihin, 100kw corollan tai 14x kw moottori celicasta.
evora tai exige saivat camry 3.5l moottorin :D

Aivan, Rover Group meni konkkaan 2005, niin sen jälkeen ei K-sarjalaisia ole enää saanut.

Muistelin vaan, että Elise olisi ollut hetken aikaa poissa mallistosta tuossa vuosituhannen vaihteessa Exigen julkaisun jälkeen, mutta onhan tuota koko ajan tehty.
 
oisko ollut 2005/2006 kun vaihtoivat toyotan moottoreihin, 100kw corollan tai 14x kw moottori celicasta.
evora tai exige saivat camry 3.5l moottorin :D
Ja jos haluaa vielä "arkisemman" version, niin ainahan voi ostaa Lotus 116:sen, eli Opel Speedsterin ja saa sen 2 litran GM-turbon. Toki luotettavuus vs Toyota on sitten ihan eri asia (ja nuokin taisivat loppua 2005:sta)... ;)
 


Jommasta kummasta pitäisi luopua.

A6 2.8 quattro torsen 5v manuaali, vm 95, 450tkm, bensankulutus: iso :D
VW Passat 3C 2.0 TDI haldex 6v manuaali, vm 07, 400tkm

Paha valinta, ekasta varmaan ei kokonaisena saa juuri mitään rahaa koska vanha auto, osiksi pitäisi laittaa varmaan, koska uutta ja hyväkuntoista osaa olisi paljon :itku: Ihan peltoautohintaan sitä ei ole järkeä myydä.

Vanhat autot helppoja korjata, mutta uudempi ja parempi on uudemp ja parempi :|
A6:n kanssa ajaminen maksaa, Passatin kanssa taas omistaminen maksaa, ei taida saada pakuksi.
 
Pistät volkkarin myyntiin. Tuon ikäinen iso Audi sentään tuntuu premiumilta vs tuo VW.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 466
Viestejä
4 497 361
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom