Omat autot -keskusteluketju! Yleinen ja offtopic keskustelu omiin autoihin liittyen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on volvoajoista lähtien ollut ajoasuna T-paita. Volvossa se saattoi joskus olla provosoivaa lämppärin venttiilin hajottua ja kabiinin muututtua saunaksi, mutta riisikipoissa +20 on toiminut mainiosti. Naurattaa joskus jonkun skodan rinnalla talvisin vetää vakkarilla ohi huurrekammiosta... ohittele millä ajat.
 
Volkswagen. Opin jo lapsena välttämään tuota... 2015 peurakolarin takia SAIN silloisen 1,2 TSI:n alleni ja jouduin päästelemään sillä Vaalimaalle. Tuo maantiehutsu veti bensaa yli 7 litraa satkulla ja ohituksia en tehnyt.

2018 sain sitten uuden Polon. Litran pata eikä turboo. Jumankauta että se 3-pyttyinen kuullostaa kivalta. Mun eka auto oli 1972 Lada 1200. Se oli AUTO verrattuna poloiseen.
 
Volkkari-inhossani paras vouge oli Vaalimaan työkekotin. 2,0 alaväännötön 140 hp kylmäkone pitkällä transsualustalla ja 4WD <- teoriassa.
 
Mä en toivo kenenkään perivän tuota wokkelia, mutta pikkusen witutti joka ainut maanantai törkätä VW liikkeelle kun se sammui, ed iltana olin tuuppinut tuplaturbolla mönnikkälään ja voemoo oli. Tuo 140 hp kone on oikeesti susipaska väännöltään.
 
2014 Transussa oli oikeesti upeat valot xenon-versiona. Xenoneilla oli leveä kuvio ja apupitkillä (halogeeneilla) pitkä. Autolla oli ilo ajaa mutkateitä.
 
Tuli laitettua tilaukseen talvirenkaisiin Brock RC30 kiiltävän mustat vanteet, mutta kesärenkaisiin pitäisi vielä hankkia. Auto on valkoinen Hyundai i20, uudempi korimalli. En ole vielä sen koommin miettinyt vanteita, mutta mitä porukka itse laittaisi?

url
Hyundai-i20-9e0535f6c830e344-medium.jpg
 
En ole vielä sen koommin miettinyt vanteita, mutta mitä porukka itse laittaisi?

OT/ Onneks et kysyny fasessa. Kohta porukka spämmäis kuvia hyundaista golfin nallevanteilla, tai seepran jaloista neliönmuotoisiin kärrynpyöriin.
 
OT/ Onneks et kysyny fasessa. Kohta porukka spämmäis kuvia hyundaista golfin nallevanteilla, tai seepran jaloista neliönmuotoisiin kärrynpyöriin.
Tuli laitettua tilaukseen talvirenkaisiin Brock RC30 kiiltävän mustat vanteet, mutta kesärenkaisiin pitäisi vielä hankkia. Auto on valkoinen Hyundai i20, uudempi korimalli. En ole vielä sen koommin miettinyt vanteita, mutta mitä porukka itse laittaisi?
Paras vannemodi joka tulee mieleen:
huihaimodi.jpg


:D :D
 
Niin varmaan :D Huomaat miten kallista tuollaisen uuden auton arvon alenema on eikä enää huvitakkaan vaihtaa vielä kalliimpaan. Hintojen puitteissa huomaa miten vähempikin on ihan ok kun tälläkin kerralla tyydyit karvalakkiversioon.

Vieläkö on ihmisiä jotka luulee että uuden auton ostajaa kiinnostaa helvetisti joku arvonalenema? :confused:
 
Vieläkö on ihmisiä jotka luulee että uuden auton ostajaa kiinnostaa helvetisti joku arvonalenema? :confused:

Ihmisiä on kolmenlaisia, rahamiehiä, jotka ostavat mitä haluavat ja millään arvonalenemalla tai jäännösarvolla ei ole merkitystä, sitten on niitä jotka ainaki jollain tasolla laskevat autohankinnnan kokonaiskustannukset suunnitellulle pitoajalle ja sitten on niitä joita ei kiinnosta kuin autolainan tai liisarin kuukausierä.
 
Minua ainakin kiinnostaa se arvonalenema aika paljon. Tosin juuri sen takia mitään uudehkoa/uutta autoa en enää ostakaan. Vaikka ajan yli tuplat enemmän, mitä tutkimusten mukaan keskimääräinen jantteri ajaa, olen silti huomannut pärjääväni halvalla autolla ihan hyvin. Jos en autoa tarvitsisi, niin olisin enemmän kuin valmis luopumaan käyttöautosta kokonaan.

E: Jotta ei menisi kokonaan ohi topikin, niin ostin pari päivää sitten seuraavan käyttiksen. C5 sitikan kone alkanut säksättämään sen verran pahasti, että se joutaa jo eläkkeelle. Ja koska lorttonen löysi itselleen sen X5:sen, niin ostin siltä vuoden 2004 Mazda kolmosen.
Tuo Mazda on kyllä yllättävän hyvä auto ajaa ja pieneen koppaan tuo 150hv riittää paremmin kuin hyvin. Ruosteet korjattu pari vuotta sitten, mutta niin ne ulkopellit kupruilee himppusen uudestaan. Ja koska auton elämää on sen 5v ehtinyt jo seurata, niin tietää, miten sitä on huollettu (koska itse). 166tkm mittarissa.
 
Viimeksi muokattu:
Arvonalenema alkoi kiinnostamaan kun viime keväänä aloin ihan exceliin laskemaan pelkät omissa autokaupoissa takkiin tulleet summat yhteen. Aikoinaan työmatkani kasvaessa 62km / päivä -lukemiin vaihdoin omasta mielestäni näennäisen kallisylläpitoisen erikoisautoni pois, koska "ylläpitokulut". Vaikka olisin voinut pitää sen ns. "käyttöharrasteautona". Tilalle tuli ensiksi "pikkuauto A", tämän jälkeen "GTI-rassi B" ja nyt edelleen "halpisauto C".

Tässä combossa on reilun 3 vuoden aikana tullut takkiin tuhansia euroja enemmän kuin mitä "erikoisauton" verraten kalliit sekä tiheästi tehtävät huollot, suurehko polttoaineenkulutus (10L/98 okt.) ja muu vastaava (vuotuinen suuri ajoneuvovero ym.) olisi ikinä ollut. Vaikka olen työelämässä mediniaaniliksalla niin silti en voi olla miettimättä mitä kaikkea kivaa noilla useilla tuhansilla euroilla saisi jos ne ilmestyisivät tililleni juuri NYT ja pihassa seisoisi se sama, nyt jo vanhahko auto. En todellakaan koe saavani tuhansien eurojen lisäarvoa uudella tai viittä vaille uudella autolla ajamisesta.

Nyt hankin 1500 euron auton, jolla ajelen onnellisena auringonlaskuun vailla huolta huomisesta ja mietin kuinka elämä on vain laiffii, hehe :btooth:
 
Sille arvonalemalle pitäs jotain vastinetta saada myös ja ainakin itse jos ostaisin jonkun uuden Kian (tai jonkun muun perustylsän auton) niin kyllä se harmittaisi maksaa kalliita pääomakuluja autosta jota ei arvosta. Toisaalta omat ajot on myös niin vähäiset että uudessa autossa ei ole muutenkaan mitään järkeä. Mutta jokainen saa toimia ihan miten parhaaksi näkee, osalle se auton uutuus on tärkein seikka eikä edes autolla itsellään ole niin väliä.
 
Sille arvonalemalle pitäs jotain vastinetta saada myös ja ainakin itse jos ostaisin jonkun uuden Kian (tai jonkun muun perustylsän auton) niin kyllä se harmittaisi maksaa kalliita pääomakuluja autosta jota ei arvosta. Toisaalta omat ajot on myös niin vähäiset että uudessa autossa ei ole muutenkaan mitään järkeä. Mutta jokainen saa toimia ihan miten parhaaksi näkee, osalle se auton uutuus on tärkein seikka eikä edes autolla itsellään ole niin väliä.

Edellisinä autoina on ollut itsellä Ford Focusta ja Seat Leon ST:tä, eli loppupeleissä aika tasaisen harmaita perusrasseja. Ikää molemmilla on ollut ostettaessa viitisen vuotta, ja tuo maaginen viisi vuotta ja 100 tkm ajettu näyttää olevan aika selkeä kynnys siinä mielessä, että alkaa tulemaan jo kallistakin remppaa vastaan. Lisäksi viidessä vuodessa todennäköisesti korimallista on tullut jo kokonaan uusi versio tai vähintään facelift. Auto alkaa siis vaikuttaa jo merkinkin sisällä ns. vanhalta. Ja kun otetaan huomioon että kyseessä on juurikin tasaisen harmaa ja tylsä auto, niin se arvostus autoa kohtaan tippuu aika nopeasti.

Eli, seuraavaksi autoksi päätin sitten ottaa joko uutta tai lähes uutta. Ei tarvinnut pitkään tutkia uudehkoja autoja, kun huomasi että Opelit, Peugeotit ja Kiatkin maksaa uutena jo sen kevyet 35 tonttua. Ja kun katsoo käytettyjen Opeleiden ja kumppaneiden hintoja, tuntuu että niistä sulaa puolet arvosta jo parissa vuodessa. Sitten toisaalta jostain bensa-Mersusta vuosimallia 2013 pyydetään edelleen 20 tuhatta euroa. Mersuahan sieltä sitten lähti kotiin.
 
Siinä ei kyllä oo mitään järkeä että ostetaan uus auto ja karsitaan kaikista mukavuuksista. Jos ei rahaa oo, niin ostaa sit parin vuoden ikäisen kunnon varusteilla
Vaikka tämä huutelija banneissa onkin niin... mitähän ne mukavuudet nyt sitten on mitä näistä on karsittu? Varsinkin kun postaaja ei edes kertonut mitä varusteita ottanut.
 
Vaikka tämä huutelija banneissa onkin niin... mitähän ne mukavuudet nyt sitten on mitä näistä on karsittu? Varsinkin kun postaaja ei edes kertonut mitä varusteita ottanut.

Nykyään vakiona saa jo ainakin itselleni tarpeeksi mukavuuksia. Jos siihen päälle oikeasti jotain tarvitsen niin peruutustutka. Ja ehkä vakionopeudensäädin. Kaikki muu on itselleni turhaa. No äänentoisto, jonka saa helposti itse jälkikäteen tehtyä.
 
A3:ssa vaihtui korimalli täysin ja tuossa A4:ssa vaihto tuli lähinnä, kun sai ennen wltp normien voimaan tuloa viimeisellä viikolla niin ultimaattisen vaihtotarjouksen, ettei voinut kieltäytyä. Korimalli pysyi samana, mutta pientä uudistusta vuosimallien vaihtuessa. Varusteissa tärkein uudistus oli uuteen mobiiliapplikaatio, jota kautta saa webastoa yms. ohjettua. Tätä nykyistä, jos malttaisi pitää sen 3v ajan, mitä huolenpitosoppari kestää. Perustakuu noissa 2 vuotta ja sen saa jatkettua 3v ainakin huolenpitosopparilla. Käsittääkseni myös 5v huolenpitosoppari on mahdollinen, mutta sille en ole edes kysynyt hintaa. Pitänee katsoa muutenkin mikä on seuraava steppi. Tuskin hirveästi kalliimpaa enää, mutta riippuu siitä miten tuo a4 ylipäätään uudistuu ja mitä sähkömalleja tulee saataville. Myös bmw kiinnostaisi, mutta siinä räjähtää hinta käsiin varusteiden kanssa, esim. 320d xdrive farkku 55ke peruhinta ja 72ke varusteltuna msportilla. Mercedekseenkin kait kohta alkaisi "ikä riittämään"

Eikös se muutenkin ole helpompi laittaa auto kiertoon, kun alkaa miettimään katsastuksia tai uusia renkaita ;)

Kaveri hommasi uuden M2:n. Siihen jatkotakuu / huolenpitosopparin pidentäminen 5v / 100tkm maksoi +5ke. Naureskeltiin porukalla tätä aivan naurettavan jäätävää rahastusta saksalaisilta superlaadukkailta "preemium" merkiltä kun huyndaihin ja muihin tuollainen on itsestäänselvyys.
 
Ei voi kuin arvostaa tällaisia ihmisiä. Jos kukaan ei osta uusia autoja, ei meille köyhille riitä niitä vähän käytettyjä :D

Hienoahan se olisi tosiaan ostaa uusi auto juuri niillä varusteilla, jotka haluaa, mutta ikävä kyllä ei ole moiseen varaa. Listasta pisti silmään, että olet vaihtanut aika usein autoa pysyen kuitenkin samassa merkissä. Ei siinä mitään, kaikki omatkin kolme autoa ovat olleet samaa merkkiä, mutta onko -12 ja -14 A3:ssa tai -16 ja -18 A4 malleissa riittävästi eroa oikeuttaakseen välirahan? Toki olet vaihtanut vetotapaa ja korimallia, mikä saattaa olla riittävä syy?
Itsellä jos olisi 22k heittää 2-3v. välein auton vaihtoon, käyttäisin sen käytettyjen ajoneuvojen ”keräilyyn” kun on säilytystila kohtuullisen matkan päässä. 22k saa jo aika hyviä keräilykappaleita monesta eri kategoriasta, ja huoltoihin ei mene sittenkään paljoa rahaa kun ei kokoajan tarvitse sahata samalla autolla. Talveksi ehkä joku käyttöruoska n.4kk liukkaiden ajaksi, missä olisi kiinteästi talvinakit alla. Kun tiet on sulat, olisi liuta ajoneuvoja mistä valita. Ei varmaan pääsisi kyllästymään mihinkään autoon. No tämä ei ole kaupunkilaisen valinta, tai jos pitää olla uusinta rautaa alla...
(100k saisi? M3, Alfa Busso, jokin V8, jokin avo, mp, pitäsi ainakin löytyä kokoelmasta, slurps :hungry:)
 
Kaveri hommasi uuden M2:n. Siihen jatkotakuu / huolenpitosopparin pidentäminen 5v / 100tkm maksoi +5ke. Naureskeltiin porukalla tätä aivan naurettavan jäätävää rahastusta saksalaisilta superlaadukkailta "preemium" merkiltä kun huyndaihin ja muihin tuollainen on itsestäänselvyys.
Huolenpitosopparit takuita ja kissat koiria...

Esim tuo "+5ke" huolenpitosoppari on siis BMW:n huolenpitosopimuksen Premium-tasoa, joka sisältää aikapaljon tauhkaa, jotka voivat sitä M2 omistajaa lämmittää sen viiden vuoden aikana.

SCH_ Oct. 18 17.58196.jpg
 
Onpa kyllä aika susipaska "premium" huoltosoppari. Muilla merkeillä nuo taitaa kuulua vakiona ihan normaalin huoltosopparin piiriin. Tuo pyyhkimensulat on jopa ihan läppä ettei kuuluu basic sopparin piiriin...
 
Kyllähän noi "itselle turhat" varusteet yleensä vähän tuppaa vaikuttamaan siltä että sanotaan "ei olis kiinnostanutkaan" jonain suojamekanismina.
 
Kyllähän noi "itselle turhat" varusteet yleensä vähän tuppaa vaikuttamaan siltä että sanotaan "ei olis kiinnostanutkaan" jonain suojamekanismina.

Kyseessä on ehkä enemmänkin ”en näe niin tarpeellisena että maksaisin niistä”.

Nykyautoissa on helvetinmoinen määrä varusteita jotka on ihan kivoja, mutta joista en ainakaan itse maksaisi lisähintaa verrattuna alempaan varustelutasoon. Mulla ainakin tähän kategoriaan ”turhakkeet jotka voin ottaa ilmaiseksi mutta joista en maksaisi” menee pikaisella mietinnällä mm. adaptiivinen vakkari (tavallinen on ehdottomasti oltava), keyless, sähköinen/handsfree takaluukku, himmenevä taustapeili, penkin hierontatoiminnot sekä peruutuskamera.

Kaikki sinänsä ihan kivoja varusteita, mutta ei mulle millään muotoa välttämättömiä niin mieluummin maksan autosta vähemmän jos se on vaihtoehtona.
 
^ itse en mielellään enää ottaisi autoa jossa ei adaptiivista vakkaria ole + peruutuskamera on sekin hyvä. Tavallisesta vakkarista en maksaisi mitään, aivan turhake.
 
Itselle on tärkeää, että esim. kaasua painaessa ei tarvi hakea kengälle lisätukea tasakaasulla, jotta poljin ei painu. Miksi polkimet pitää olla "höyhenkäyttöisiä"? Jos kenkää ei voi pitää polkimella ilman jatkuvaa huomiota niin huonosti on tehty, olematon vaste. Kymmenen vuotta vanhassa Fiaskossa on ainakin vielä käyttökelpoinen kaasupoljin, mutta nyky Huihai on tähän mennessä ollut pahin, kumpikaan ei ollut oma.
 
Kaveri hommasi uuden M2:n. Siihen jatkotakuu / huolenpitosopparin pidentäminen 5v / 100tkm maksoi +5ke. Naureskeltiin porukalla tätä aivan naurettavan jäätävää rahastusta saksalaisilta superlaadukkailta "preemium" merkiltä kun huyndaihin ja muihin tuollainen on itsestäänselvyys.
Omassa 530 XD:ssä oli vastaava paketti ja onneksi oli, kun koko adaptive drive:in takajousitus petti 4v/6kk ikäisenä ja 78 000 ajettuna totaalisesti.
Koko setti uusiksi, ilmatyynyt, iskarit, tasonsäädin ja kompura. Kustannusarvio oli 4000 euroa, itse maksettuna töineen jotain aivan muuta...[emoji849]

Oma jatkotakuu/huolenpitosoppari maksoi 3000 euroa.
 
Kaveri hommasi uuden M2:n. Siihen jatkotakuu / huolenpitosopparin pidentäminen 5v / 100tkm maksoi +5ke. Naureskeltiin porukalla tätä aivan naurettavan jäätävää rahastusta saksalaisilta superlaadukkailta "preemium" merkiltä kun huyndaihin ja muihin tuollainen on itsestäänselvyys.

Kateelliset ämmät naureskelee toisten hankinnoille.

Huollatappa sitä M2:sta se 5 vuotta niin alat ehkä tajuta tän. Noi sopparit on AG:n hinnoittelemia ja samat hinnat kaikkialla Euroopassa. Ovat jopa sangen halpoja vs. suomalainen merkkihuolto. M2:n ylläpitokuluissa yks lysti joutuuko pyyhkimet hommaamaan ite vai ei. M3 iso 180 tkm huolto Laakkosella maksoi reilut 12 000 € vaikkei ollu ainuttakaan vikaa/osaa rikki vaan ihan ohjelman mukaan palikkaa vaihdettiin syvällisesti paljon. Sillä saa jo niitä HuiHai-autoja pelkän huollon hinnalla.

Eikä nyt oikein voi samana päivänä verrata jotain Hyundaita ja M-puimuria. Fillarilla ajaessa et tarvi Hyundain soppariakaan... Toisella ajaminen maksaa helvetisti enemmän ku toisella, mutta jollekin on joka euron väärti.
 
En kyllä millään keksi mitä niin ihmeellistä tekniikkaa M-sarjan Bemarissa on, että huollon pitäisi maksaa 12000 euroa. Korkeintaan keraamiset jarrut tulee mieleen, mutta niiden tarve onkin lähinnä vakavasti otettava rata-autoilu, jossa tuo M-bemari on taas vähän väärä kampe jo lähtöjäänkin. Jokseenkin saa olla vähän tyhmä omistaja jos oikeasti huollattaisi autoaan 12 tonnilla normaalin huollon ollessa kyseessä.
 
En kyllä millään keksi mitä niin ihmeellistä tekniikkaa M-sarjan Bemarissa on, että huollon pitäisi maksaa 12000 euroa. Korkeintaan keraamiset jarrut tulee mieleen, mutta niiden tarve onkin lähinnä vakavasti otettava rata-autoilu, jossa tuo M-bemari on taas vähän väärä kampe jo lähtöjäänkin. Jokseenkin saa olla vähän tyhmä omistaja jos oikeasti huollattaisi autoaan 12 tonnilla normaalin huollon ollessa kyseessä.
Muistelisin että esim E36 M3 huolto-ohjelmaan kuulu ~200tkm kohdalla mm kiertokangen laakerit. Uudemmissakin voi olla samantyyppisiä huoltokohteita, mitä ei normikippoihin yleensä vaihdella? Ja varmasti osaavat myös laskuttaa M-lisällä.
 
Kateelliset ämmät naureskelee toisten hankinnoille.

Huollatappa sitä M2:sta se 5 vuotta niin alat ehkä tajuta tän. Noi sopparit on AG:n hinnoittelemia ja samat hinnat kaikkialla Euroopassa. Ovat jopa sangen halpoja vs. suomalainen merkkihuolto. M2:n ylläpitokuluissa yks lysti joutuuko pyyhkimet hommaamaan ite vai ei. M3 iso 180 tkm huolto Laakkosella maksoi reilut 12 000 € vaikkei ollu ainuttakaan vikaa/osaa rikki vaan ihan ohjelman mukaan palikkaa vaihdettiin syvällisesti paljon. Sillä saa jo niitä HuiHai-autoja pelkän huollon hinnalla.

Eikä nyt oikein voi samana päivänä verrata jotain Hyundaita ja M-puimuria. Fillarilla ajaessa et tarvi Hyundain soppariakaan... Toisella ajaminen maksaa helvetisti enemmän ku toisella, mutta jollekin on joka euron väärti.

Mitä hyötyä on 5v/100tkm sopparista 180tkm kohdalla :D

En kyllä tiennyt et noikin vehkeet on niin paskoja. Vaikka niistä on tehoja otettu, niin kuvittelin että kestävät silti nipussa saman kuin muut.
 
Kateelliset ämmät naureskelee toisten hankinnoille.

Huollatappa sitä M2:sta se 5 vuotta niin alat ehkä tajuta tän. Noi sopparit on AG:n hinnoittelemia ja samat hinnat kaikkialla Euroopassa. Ovat jopa sangen halpoja vs. suomalainen merkkihuolto. M2:n ylläpitokuluissa yks lysti joutuuko pyyhkimet hommaamaan ite vai ei. M3 iso 180 tkm huolto Laakkosella maksoi reilut 12 000 € vaikkei ollu ainuttakaan vikaa/osaa rikki vaan ihan ohjelman mukaan palikkaa vaihdettiin syvällisesti paljon. Sillä saa jo niitä HuiHai-autoja pelkän huollon hinnalla.

Eikä nyt oikein voi samana päivänä verrata jotain Hyundaita ja M-puimuria. Fillarilla ajaessa et tarvi Hyundain soppariakaan... Toisella ajaminen maksaa helvetisti enemmän ku toisella, mutta jollekin on joka euron väärti.

Mahtaa olla paskoja noi loppuunpoljettu amisbemarit kuten E60 M5 ja kumppanit kun omassa Ferrarissakaan ei ole ton hintaisia määräaikaishuoltoja, toisaalta se ei olekaan ammaribeeänvee :lol:
 
Toimiiko se sun fefes? Mut ni, omaan preemiumvolkkariin maksaa maljakkoaineesta tehdyt jarrut ympäriinsä (levyt ja palat) reilusti yli kakskyt tonnii + työt, en kyl tiedä kuuluuko mihinkään määräaikaishuoltoon mut toisaalta ihan sama koska huoltoliisari.
 
On siinä kyl laitettu jarruille hintaa. Onko sitten hyvätkin? Tai no tohon hintaanhan pitäs varmaan kysyä onko parhaat.
 
No se on farkkuvolkkari, on se pysähtyny aina ko pedaalii painaa.
 
Bemarin huoltohinnassa nyt on vähän lapinlisää, mutta eiköhän tuolla premiumvolkkarilla Audiin viitata. RS Audien keraamiset jarrut kun ihan oikeasti listahinnoiltaan maksaa yli 20 ke satuloineen joka nurkkaan. Pelkät levyt on jo yli 4000e / kpl.
 
Mikä niissä keraamisissa levyissä maksaa? Toki tuotekehitys noissa maksaa snadisti enemmän.. mutta mikä muu?
 
No se on farkkuvolkkari, on se pysähtyny aina ko pedaalii painaa.
Kerroppas nyt meille kaikille mihin farkkuvolkkariin maksaa jarruremontti täydellisenä noin paljon? :D

Edit: jos Audia tässä nyt kuitenkin tarkoitettiin niin ei helvetissä edes RS kutoseen maksa noin paljoa.
 
Ymmärrän jos on luokkaa Bill Gates (näin liioiteltuna), mutta kuka täysjärkinen maksaa jarruista edes 10k€....
Ehkä jos olisin itse valmis, niin en mä millään Audilla ajelis varmaan... Eikä se Bill Gateskään
 
Onko nuo keraamiset jarrut sitä varten että pääsee ajamaan mahdollisimman pitkään maksiminopeutta aina liikennevalojen välillä?
 
Joo, tossa tarjouksessa oli satulatkin mukana. Ite en ainakaan suomen marmorin hintoja oo löytänyt, mut keväällä kun kyselin niin tollatten tarjouksen sain pelkistä etupään osista, ei siis oo marmorin hintoja mut orggisosia kuitenkin. Eli ilman satuloita 4 tonnii vähemmän, tosin tosta unohtui kourallinen jtn pikkusälää. Marmorilla satulan hinta on väitetysti 2600/kpl.
Palat 805,98€
Kulumisvaroittimet 2kpl 90,17€ 180,35€
Levyt 5 637,77€
Satulat 2kpl 1 995,00€ 3 990,00€
Välisumma: 8 559,76€
ALV 24%: 2 054,34€
Yhteensä: 10 614,10€


Takalevyt on jostain syystä muutaman satasen/kpl kalliimmat, muu sälä muistaakseni saman hintasta.
 
Kai tuollaiseen RS audiin voi vaihtaa aivan normaalit jarrut siinä kohtaa kun ne keraamiset on loppu? Samalla lailla ne normijarrut pysäyttää auton kun sillon tällön pitää pysähtyä... Ei joku RS6 muutenkaan radalle taida kuulua.
 
Voi sen olla tilaamattaki noilla jarruilla, tosin seuraavaankin tulee moiset. Laitoin ton vaan ko tossa kauhisteltiin jonkun ämmä-buimurin huoltohintaa. Radallahan tollattella kahen tonnin lohmolla ei viitsi juurikaan ajella, Stelviossa on kyl joskus teräsjarrut todettu riittämättömiks, mut se olikin liki once in a lifetime testi. Mut olkoon tää ot ny, ettei tuu lisää varotuksia.
 
Ei kai se nyt mitenkään ihmeellistä ole, että erikoisvehkeissä maksaa erikoisosat paljon. Jollain RS-Audilla tuskin on koria enempää tekemistä tavallisen Audin kanssa?
 
Nykyautoissa on helvetinmoinen määrä varusteita jotka on ihan kivoja, mutta joista en ainakaan itse maksaisi lisähintaa verrattuna alempaan varustelutasoon. Mulla ainakin tähän kategoriaan ”turhakkeet jotka voin ottaa ilmaiseksi mutta joista en maksaisi” menee pikaisella mietinnällä mm. adaptiivinen vakkari (tavallinen on ehdottomasti oltava), keyless, sähköinen/handsfree takaluukku, himmenevä taustapeili, penkin hierontatoiminnot sekä peruutuskamera.

Peruutuskamera on monessa tilanteessa pirun kätevä, samoin sähköinen takaluukku, kunhan se ei ole typerää vain takaluukun napista avattavaa mallia, silloin sähköisyys ei tuo siihen lisäarvoa.
Himmenevä taustapeili nyt taitaa olla vakiovarusteena kaikissa uusissa autoissa, jos ei aivan halvimmista mustan miehen Kia Rioista puhuta.

^ itse en mielellään enää ottaisi autoa jossa ei adaptiivista vakkaria ole + peruutuskamera on sekin hyvä. Tavallisesta vakkarista en maksaisi mitään, aivan turhake.

Itseäni adaptiivisen vakkarin nopeuden veivaus lähinnä ärsyttää ja jos sitä ei saa laitettua toimimaan tavallisena vakkarina, niin sitten ajan ilman.
Toisaalta vaikka omassa käyttöautossa ja pakussa on kummassakin tavalliset vakkarit, niin aika vähän tulee ajettua vakkari päällä, ehkä lähinnä jotain moottoritie siirtymiä tai kameroilla miinoitettuja 80 km/h teitä.
 
Itseäni adaptiivisen vakkarin nopeuden veivaus lähinnä ärsyttää ja jos sitä ei saa laitettua toimimaan tavallisena vakkarina, niin sitten ajan ilman.
Toisaalta vaikka omassa käyttöautossa ja pakussa on kummassakin tavalliset vakkarit, niin aika vähän tulee ajettua vakkari päällä, ehkä lähinnä jotain moottoritie siirtymiä tai kameroilla miinoitettuja 80 km/h teitä.
Adaptiivisen vakkarin idea on juuri se että sitä nopeutta nimenomaan ei tarvitse olla itse säätämässä sen mukaan miten muu liikenne etenee. Jos edellä ajava ei aja tasaista vauhtia, niin tavallista vakkaria saa olla kokoajan säätämässä että pysyy turvaväli.
 
Juu toi aktiivivakkarin käyttämättömyys on kyllä ehkä typerin juttu minkä olen viimeaikoina kuullut... Itselle se on ihan elinehto käyttiksessä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 460
Viestejä
4 496 848
Jäsenet
74 209
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom