Omat autot -keskusteluketju! Yleinen ja offtopic keskustelu omiin autoihin liittyen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Omassa golfissa irtoilee jonkinnäköinen lakkakerros tuosta maalin päältä. Maalissa ei moittimista :confused:
 
Omassa golfissa irtoilee jonkinnäköinen lakkakerros tuosta maalin päältä. Maalissa ei moittimista :confused:
Noihan se tuppaa tekemään jos saa sopivasti pintaa halki ja sinne alle jotain kosteutta, jne.

Passatissa aikoinaan (1998) ainoa vika koko maalipinnassa oli muutaman sentin pala pois lakkaa konepellissä.
 
185 leveät talvinakit vaihtu 215 leveisiin kesäkumeihin....huomasin heti että auto vetelee minne sattuu joten ratista täytyy pitää kiinni...eka kertaa mulla on yli 195 levyiset kumit alla niin ihmetytti kun 185 kulkee kun juna motarilla mutta 215 saa ratista pitää kiinni että ei heittele urissa minne sattuu.
 
Autossani on vakiona eriparirenkaat, edessä 225 ja takana 255 -leveät. Rengasliikkeen sankarit olivat laittaneet nämä väärinpäin alle, eli leveämmät eteen. Hieman oli noloja ukkoja kun huomautin asiasta.
 
Oli itselläkin laitettu 235 ja 285 väärinpäin eteen ja taakse toiselle puolelle. Lisäksi vielä 3/20 pulttia oli löysällä sen jälkeen kun oli renkaat vaihdettu oikein päin. No en vie jatkossa enää sinne firmaan, vaikutti kiltisti sanottuna joltain alkoholistien suojatyöpaikalta.
 
185 leveät talvinakit vaihtu 215 leveisiin kesäkumeihin....huomasin heti että auto vetelee minne sattuu joten ratista täytyy pitää kiinni...eka kertaa mulla on yli 195 levyiset kumit alla niin ihmetytti kun 185 kulkee kun juna motarilla mutta 215 saa ratista pitää kiinni että ei heittele urissa minne sattuu.

Sama havaittu ja vaihdoin vain 205 leveistä 225 leveisiin. Toki lisänä autossa vielä lukko edessä ja alla ns sporttirenkaat niin ei ainakaan helpota tilannetta.
 
Kuuluisi ehkä enemmän kesärengas-ketjuun, mutta pitää muistaa että kesärengas on myös rungoltaan aika paljon kovempi kuin talvirengas ja siten tarkempi->tuntuu vetelevän. Kesärenkaiden "olka" on myös yleensä terävämpi ja siten herkempi urissa oli leveys mikä tahansa.
Focuksessa vaihtui Nokian Hakka 9, 205 leveä -> Michelin Primacy 4, 215 leveäksi ja ohjaustuntuma muuttui merkittävästi tarkemmaksi.
 
Kuuluisi ehkä enemmän kesärengas-ketjuun, mutta pitää muistaa että kesärengas on myös rungoltaan aika paljon kovempi kuin talvirengas ja siten tarkempi->tuntuu vetelevän. Kesärenkaiden "olka" on myös yleensä terävämpi ja siten herkempi urissa oli leveys mikä tahansa.
Focuksessa vaihtui Nokian Hakka 9, 205 leveä -> Michelin Primacy 4, 215 leveäksi ja ohjaustuntuma muuttui merkittävästi tarkemmaksi.
Tämä toki. Etenkin jos on yhtään sporttisempi kesärengas. Itsellä ne misukan ps4:n sporttisemmat variantit.
 
Pösö 307 cc meni leimasta läpi, joka on aina positiivinen yllätys. Takajarrut oli 28% eritehoiset, mutta onneksi raja on se 30%, muuten ei ollut mitään sanomista. Kilometrejä tuli vuoden aikana n. 2900km, joten eipä ole paljoa tullut ajeltua. Talvella tosin auto lepäili tallikatoksessa.

Nyt pitäisi saada päätettyä, että pistääkö auton myytiin vai ei. Olis parhaat myyntiajat avoautolle, mutta ei ole mitään käsitystäkään mitä ostaisi tilalle.
 
Pösö 307 cc meni leimasta läpi, joka on aina positiivinen yllätys. Takajarrut oli 28% eritehoiset, mutta onneksi raja on se 30%, muuten ei ollut mitään sanomista. Kilometrejä tuli vuoden aikana n. 2900km, joten eipä ole paljoa tullut ajeltua. Talvella tosin auto lepäili tallikatoksessa.

Nyt pitäisi saada päätettyä, että pistääkö auton myytiin vai ei. Olis parhaat myyntiajat avoautolle, mutta ei ole mitään käsitystäkään mitä ostaisi tilalle.

mulla oli viime kesän 307cc möin sen pois jo maaliskuussa...ostaja osti värin takia ainoastaan. olihan toi ihan kiva ja löyty helposti isommaltakin parkkipaikalta harmaan massan seasta
toi oli se tehokkain 177hv malli mutta ei silti kovin raketti liikkumaan kun painoo sen verran kuiteskin.

307cc.jpg



tämän kesän ajokiks jäänee tämä...uutta pitää aina kokeilla

tigu.jpg
 
Viimeksi muokattu:
tämän kesän ajokiks jäänee tämä...uutta pitää aina kokeilla
tigu.jpg

Tuollainen Tigra on yllättävän mukava ajopeli kesäkeleillä, voimaahan tuossa ei ole kohtuuttomasti ja alustan osat ovat Corsasta, mutta silti ihan toimiva peli kaupunki cruisailuun.

Itseäni tuossa autossa häiritsee muotoilullisesti auton korkeus suhteessa leveyteen, matalampana ja leveämpänä ulkonäkö olisi paljon parempi, varsinkin takaa katsottuna korkeus oikein korostuu.
Toinen häiritsevä asia on se, että kattoa ei voi avata auton liikkuessa, saman ikäluokan Astra Twintopissa se onnistuu muistaakseni 30 km/h nopeuteen asti.

Itselläni oli yli 10 vuotta sitten muutaman vuoden tuollainen kauniin keltainen 1.8 Tigra ajossa, sen jälkeen on ollut näitä halvempia vanhoja avoja ( MX-5, Fiat Barchetta ja nykyinen MG ).
 
Moi

Sattuisko kukaan tietämään kuinka huoltovalo nollataan Mazda 6:ssa (vm. 2011 2.0 bensakone)

Pikainen guuglettelu ei tuottanut tulosta...
 
En oo vihreä. Mutta voin kuvitella ton bensankulutuksen hipovan 15 litraa?
Tämmösellä vanhalla kartanovolvolla tulee ajeltua. Suunnitelmissa oli alunperin hommata uudempikorinen vastaava mutta löytyikin sitten tämä kyseinen yksilö sopuhintaan ja kohtuullisesti ajettuna
8yiZ6DY.jpg

af75vBi.jpg

MwnqfpV.jpg


2.4 litranen 170hp bensavapari ja automaatti jatkeena eli bensa kyllä maistuu. :D Classic varusteilla eli sähköpenkkiä, nahkasisustaa, automaatti ilmastointia ym. Toistaiseksi huoleton peli ollut ja hyvät kyydit on tarjonnut
 
Omasta kokemuksesta samalla kombolla, ajotietokonee saattoi joskus maantiellä hetken alle ysiä näytttää, mutta todellisen kulutuksen saaminen alle kymppiin on kyllä melko fakiiri temppu.

Muutenhan tuo on suht varmatoimista tekniikkaa, bensaa tosin menee ja kulkupuoli on melko ankea kulutukseen nähden.
 
Omat mittaukset manuaali v70 2.5 10v:n kanssa ovat maantiellä ~8 ja kaupungissa sitten 13-14 ylöspäin ihan niin paljon kun sillä jaksaa polkea
 
Autossani on vakiona eriparirenkaat, edessä 225 ja takana 255 -leveät. Rengasliikkeen sankarit olivat laittaneet nämä väärinpäin alle, eli leveämmät eteen. Hieman oli noloja ukkoja kun huomautin asiasta.
Js se on audi ni pitää iloita lisäpidosta.
 
Autossani on vakiona eriparirenkaat, edessä 225 ja takana 255 -leveät. Rengasliikkeen sankarit olivat laittaneet nämä väärinpäin alle, eli leveämmät eteen. Hieman oli noloja ukkoja kun huomautin asiasta.

Juuri tämän takia me juuri vaihdatamme renkaat liikkeessä, jotta tiedämme mitä saamme. Emmekä itse.
 
Väkisin apinanraivomenttin jos nyt ^ylipäätään mutterimasat osaavat vaihtaa.
 
On kyllä paskalaatuista nykyajan automaalit, 4kk/7500km ja Focuksen puskuri on jo täynnä maalipinnan rikkoneita kiveniskemiä, valkoinen muovi vaan paistaa kiveniskemien kohdilta, näyttää erityisen hienolta mustassa autossa.. :facepalm:
Tai sitten se on vaan Fordin maalit.. :darra:

Tuskin minkään merkin maali noita kestää, jos jonossa ajaa säännölliseen.

Itsellä ollut kaksi mustaa autoa ja kolmatta ei tule juuri tuosta syystä, että siinä näkyy kaikki virheet niin älyttömän herkästi. Toinen ongelmallinen oli punainen, joka alkoi kaiken lisäksi vielä himmenemään heti, kun vaha alkoi hävitä. Kaikista helpoin väri on ollut perus valkoinen, sillä siinä ei pienet naarmut ja kiveniskemät ylipäätään juuri näy ja isommat kolot saa paikkakynällä lähes näkymättömiin. Ainoa ongelma on talviaikaan kertyvä ruskea rasvapaska ja pintaan jäävät metallihiukkaset, jotka ehtivät ruostumaan maalin pinnalla, näitä saa hinkata tosissaan pois, mikäli ei ole vaha kunnossa tai pinnoitettu auto. Nykyinen on jäänvalkoinen metalliväri ja se on hieman hankalampi perusvalkoista, sillä paikkaus ei metallivärissä mene niin helposti piiloon, muutoin lähes yhtä helppo, mitä perusvalkoinen, ettenkin näin pinnoitettuna.

Mustat ja punaiset autot siis bannassa itsellä. Uutta autoa ostaessa paras tapa valita väri on käydä kiertämässä kyseisen automerkin vaihtoautohalli ja katsoa miltä n. 50k ajettujen keulat ja kyljet näyttävät. Itse väittäisin, että perus valkoiset ovat ylivoimaisesti parhaassa hapessa noilla kilsoilla.

Tulevaisuudessa tilanne varmasti muuttuu, kun nykyiset valkoiset muotivärissä olevat autot ehtivät sinne 10-15v ikään ja tiet alkavat maakunnissa täyttyä ruosteisista valkoisista autoista. PK-seudulla, jossa selkeästi uudempi autokanta, alkaa tuo valkoisten autojen massa välillä jo huvittaa, kun esim pienen kaupan parkkialueesta saattaa lähes 100% autoista olla uudehkoja valkoisia autoja.
 
On se kyllä pirun nätti, kiitos kuvista :)

Se pitää vaan nähdä livenä että kuinka hieno tuo näyttö on. Värit, tarkkuus ja kirkkaus. Tuleva päivitys viä kuulemma nopeuttaa huomattavasti tuota mittareiden vaihtoa. Tosin merkitys on nolla, mutta hyvähän se aina tietysti on [emoji1]
 
Katsoin nuo @Marko76 laittamat videot ja mittariston kustomointimahdollisuuksia näyttää olevan joka lähtöön :jd: Paljon enemmän kuin muilla merkeillä. Tuossa mittaristossa alkaa olla jo järkeäkin, toisin kuin vaikka bemarin digimittaristossa, jossa on hyvin rajalliset kustomointimahdollisuudet.

Samoin tuon keskinäytön käyttäminen näyttää sulavalta. Ilmeisesti myös Tidal on tuettu suoraan, ilman bluetooth streaamamista kännykästä? Tekee biisin valinnasta paljon kätevämpää :tup:
 
Katsoin nuo @Marko76 laittamat videot ja mittariston kustomointimahdollisuuksia näyttää olevan joka lähtöön :jd: Paljon enemmän kuin muilla merkeillä. Tuossa mittaristossa alkaa olla jo järkeäkin, toisin kuin vaikka bemarin digimittaristossa, jossa on hyvin rajalliset kustomointimahdollisuudet.

Samoin tuon keskinäytön käyttäminen näyttää sulavalta. Ilmeisesti myös Tidal on tuettu suoraan, ilman bluetooth streaamamista kännykästä? Tekee biisin valinnasta paljon kätevämpää :tup:


Saa kyllä mieleisensä näkymän kyllä varmasti lähes kaikki. Helpottaa vielä, että siihen voi tehdä valmiita teemoja joilla sit voi vaihtaa nopeesti erilaisiin kustomoituihin näkymiin.

Juu unohtui mainita tuosta Tidalista. Se on osana suoraan tuota järjestelmää. Sai vuoden master jäsenyyden kaupanpäälle.

Tidalista on hyvä, että siellä on tuolla master laadulla häviötöntä musiikkia ja siihen vielä lisäksi auton Burmaster soundsystem, niin ei vois paremmin olla musiikin laatu ja elämys kohdillaan [emoji1]
 
Tuossa on muutama kuva siitä MBUX järjestelmästä kun niitä pyydettiin. Noi on ne perus näyttöt joita sit voi itse kustomoida mielensä mukaan eri vaihtoehdoilla. Niitä sit on tosiaan kymmeniä, niin en kaikista rupee laittaan [emoji1]

d65ef887121fd5e2dc4e2aa91ba0757d.jpg
622dcd86daec7f9ea92e0078838b54d8.jpg
984a1394fd08f523b1fd252a9d15f6c8.jpg
bf28f79194efb8eb32228f2a0274f660.jpg


Tuossa on linkki muutamaan lyhyeen videoon mitä kuvasin.

https://share.icloud.com/photos/0HBgkHqOOLfvu9G0m7T5F6KGg#Uusikaupunki,_Varsinais-Suomi

https://share.icloud.com/photos/01o8Gp5dXHWMRF7lam1FX8Llw#Uusikaupunki,_Varsinais-Suomi

Miellyttävän näköinen tuo mittaristo oikeastaan kaikissa moodeissa.
Toimintanopeus on mielestäni jo tuollaisenaan ihan kohtuullinen. :)
Onko tuossa jokin himmennys toiminto kun hämärässä ajaa?
 
Miellyttävän näköinen tuo mittaristo oikeastaan kaikissa moodeissa.
Toimintanopeus on mielestäni jo tuollaisenaan ihan kohtuullinen. :)
Onko tuossa jokin himmennys toiminto kun hämärässä ajaa?

On joo riittävä ja kun ei niitä nyt kovin usein tuu vaihdeltu ehkä 2-3x viikossa fiiliksen mukaan. Juu on himmennin ja taidan pitää kirkkautta jossain puolessa välissä muistaakseni.
 
Onko tuossa Mersun mittaristossa sellaista toimintoa mikä oli Saabeissa kauan sitten, että saa pimennettyä koko mittaristosta muut kuin nopeusmittarin. Blackpanel nimellä se tais olla. En oo missään autossa moista nähnyt paitsi Saabeissa.
 
Onko tuossa Mersun mittaristossa sellaista toimintoa mikä oli Saabeissa kauan sitten, että saa pimennettyä koko mittaristosta muut kuin nopeusmittarin. Blackpanel nimellä se tais olla. En oo missään autossa moista nähnyt paitsi Saabeissa.
Ja mitäs hyötyä tuosta noin rehellisesti sanottuna on? Ei se mittaristo ainakaan minua ole häikäissyt, kyllä se on vastaantulijoiden valot, jotka sen hämäränäön vie. Bemareissahan on se oranssi valaistus samasta syystä, mutta onhan senkin hyöty vähän niin ja näin. Ellei aja jossain aavikolla :D
 
Ja mitäs hyötyä tuosta noin rehellisesti sanottuna on? Ei se mittaristo ainakaan minua ole häikäissyt, kyllä se on vastaantulijoiden valot, jotka sen hämäränäön vie. Bemareissahan on se oranssi valaistus samasta syystä, mutta onhan senkin hyöty vähän niin ja näin. Ellei aja jossain aavikolla :D
On siitä yllättävän paljon jos paljon pimeällä ajaa. Itse esim pimeällä tiellä lyön auton näytön pois päältä (Fordissa sille oma pimennysnappi) ja pimeänäkö paranee selkeästi. Saabeissa vaan viety pidemmälle.
 
On siitä yllättävän paljon jos paljon pimeällä ajaa. Itse esim pimeällä tiellä lyön auton näytön pois päältä (Fordissa sille oma pimennysnappi) ja pimeänäkö paranee selkeästi. Saabeissa vaan viety pidemmälle.
Ajan talvella 30km valaisematonta tietä per suunta työmatkaa eli ajan kyllä paljon pimeällä ja arvostan esim. selektiivisiä pitkiä valoja. Voihan se tosiaan olla, että näyttö mittaristona häiritsee enemmän kuin taustavalaistu mekaaninen mittaristo. Itsellä tosiaan se perinteinen oranssi mekaaninen mittaristo, mutta ainakaan siihen en osaa kaivata pimennystoimintoa. Ehkä se on toiminto, jota ei osaa kaivata ennenkuin sellainen tarjotaan? :D Keskinäytön minäkin tosin joskus pimennän.
 
Onko tuossa Mersun mittaristossa sellaista toimintoa mikä oli Saabeissa kauan sitten, että saa pimennettyä koko mittaristosta muut kuin nopeusmittarin. Blackpanel nimellä se tais olla. En oo missään autossa moista nähnyt paitsi Saabeissa.

Ei oo tuommoista toimintoa tällä hetkellä. Mutta se näissä on hyvä, että tuommoisia on sit helppo tuoda päivityksenä. Ei olis ollenkaan huono idea. Mitä enemmän valinnanvaraa niin aina parempi, niin saa mahdollisimman monelle mieleisen.

Itse pidän pimeellä viä ambient valoja päällä joten sisätila on kuin diskossa 80 luvulla [emoji23]
 
Onko tuossa Mersun mittaristossa sellaista toimintoa mikä oli Saabeissa kauan sitten, että saa pimennettyä koko mittaristosta muut kuin nopeusmittarin. Blackpanel nimellä se tais olla. En oo missään autossa moista nähnyt paitsi Saabeissa.
Night Panel nimellä löytyy, taitaa löytyä ihan uusimmistakin Saabeista. :cool:
 
Myöskin niin kaukaa kuin Citroën C5 (ainakin MK I) kyseinen ominaisuus löytyy.
 
Normaalia automaattinen pimennys toki löytyy mutta ei tuommoista toimintoa oo. Tosin en tiedä mitä hyötyä siitä edes olisi. Lue alempi kirjoitukseni [emoji1]

Mersun ambientit ei ole kyllä itseäni E-mesessä haitanneet, eikä se iso värinäyttö W212:n mittariston keskellä. :D

Sehän se onkin mun mielestä outoa, että vaikka ne loistaa joka puolella autoo, niin se helpottaa pimeellä ajamista jotenkin [emoji848]
 
Keyless oli huonompi kuin esim. Volvossa ja Mersussa. takakontin mukavuusavaus oli typerä, piti seistä kontin edessä x- aikaa, jotta luukkuu aukeaa, tai painaa nappulasta.

...

Laatuvaikutelma hieman halvahko ratista ja materiaaleissa sisällä. Peilien ja penkkien muistitoiminto oli muistaakseni hieman alkeellinen. Apukuskin penkeissä ei sähköjä.

Onko sitten Proceedissa asiat eri tavoin toteutettu, mutta Optimassa nuo toimivat ainakin moitteettomasti. Kessy toimii kuten pitääkin ja takakontin avaus on oikeasti kätevä kun ei tartte jaloilla tai muilla heilutella auton takana. Konttiin toivoisi vain toisen napin, jolla samalla suljettaisiin ovet kontin kanssa. Peilien ja istuinten muisteissakaan en ole löytänyt mitään valittamisen aihetta.
 
Onko sitten Proceedissa asiat eri tavoin toteutettu, mutta Optimassa nuo toimivat ainakin moitteettomasti. Kessy toimii kuten pitääkin ja takakontin avaus on oikeasti kätevä kun ei tartte jaloilla tai muilla heilutella auton takana. Konttiin toivoisi vain toisen napin, jolla samalla suljettaisiin ovet kontin kanssa. Peilien ja istuinten muisteissakaan en ole löytänyt mitään valittamisen aihetta.
Kessyssä ainakin oli antiikkiset mustat napit ovissa ja takaovista ei saa erikseen mentyä sisään ennen kuin painaa etuoven napista. Typerää suunnittelua. Lapsiperheessä mennään ensin takaovesta ja siihenkin riittää hipaisu ovenkahvaan sinnepäin. Kahvaan kun tarttuu vetääkseen, niin silloinhan oven tulee aueta jos on hyvä suunnittelu. Kiassa (ProCeed) piti painaa ensin etuoven napista ja sitten vasta voi vetää kahvasta. Ei näin enää 2019, jos kerta 2014 jo oli paremmin tuo toteutettu. Vastaavanlaisia muita kukkasia oli muitakin, mutta en muista enää niin tarkkaa, pitäisi kaivaa jostain muistiinpanoista

edit. muistui mieleen. Mittariston keskinäyttö halpismainen kun oli valovuotoa täynnä ja liian pieni (antaisi myöden paljon enempi. 2019 pitäisi olla jo enemmän alaa jolloin muuntelukin olisi parempaa.
Keskinäytön (päänäyttö) laatu oli huonohko. Peruutuskameran kuvanlaatu huono.
Iso miinus myös siitä, että ei saanut lainkaan nelivetona.
Kialla ei myöskään vielä ole (ainakaan ollut) omaa sovellusalustaa, josta voi kännykällä ohjata webaa, ovien lukituksia, reittisuunnittelua, paikannusta, ajopäiväkirjaa ja johon tulee esim varashälyttimen laukeamiset ym ym ym. Iso miinus.

Meni nyt tosin offtopic puolelle. saa siirtää toisaalle
 
Viimeksi muokattu:
Kahvaan kun tarttuu vetääkseen, niin silloinhan oven tulee aueta jos on hyvä suunnittelu. Kiassa (ProCeed) piti painaa ensin etuoven napista ja sitten vasta voi vetää kahvasta. Ei näin enää 2019, jos kerta 2014 jo oli paremmin tuo toteutettu.

Nappi on minusta paljon parempi. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin ovien auki/kiinni rämpytys autoa pestessä.
 
Nappi on minusta paljon parempi. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin ovien auki/kiinni rämpytys autoa pestessä.

Fordilla tämä on tehty parhaiten. Ovien lukitus aukeaa vasta kun vetää kahvasta siten, että kahva on siis jo "auki" asennossa. Ja toimii joka ovesta, eikä pelkästään etuovista.
 
Fordilla tämä on tehty parhaiten. Ovien lukitus aukeaa vasta kun vetää kahvasta siten, että kahva on siis jo "auki" asennossa. Ja toimii joka ovesta, eikä pelkästään etuovista.
Paitsi prkl Fiestassa. Nimimerkillä Focuksessa tottunut että joka ovi avaa ja tuloksena vieläkin usempana aamuna viikosta menen takaoven kahvaa repimään..
 
Nappi on minusta paljon parempi. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin ovien auki/kiinni rämpytys autoa pestessä.
Öh?? Miksi ihmeessä autoa pestessä ei voisi deactivoida pesun ajaksi ominaisuutta? Ainakin mersussa sen saa kun painaa kaukosäätimestä nappia. Takaisin tulee kun seuraavan kerran avaa oven napista. Mielestäni hieman edistyksellisempää. Vaihtoehtona voi sisältä tietokoneelta laittaa pois jos ei halua pesun ajan pitää. Tai voithan jättää avaimen auton sisälle pesun ajan, miksi se pitäisi taskussa olla jos autoa pesee? Ihmeen vaikeaksi ihmiset saa asiat tehtyä, ei ole minulla rämpsinyt ovet aki/kiinni vaikka kerran kahteen viikkoon pesen auton käsin sis. painepesurin käyttöä. Nappi on todella antiikkinen tekele...
 
Nappi on minusta paljon parempi. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin ovien auki/kiinni rämpytys autoa pestessä.

Missä autossa näin tapahtuu? Kyllä aikas romu saa toteutus olla jos näin on. Itsellä ei ole koskaan kertaakaan noin tapahtunut Mercedes ja volkswagen autoissa.
 
Fordilla tämä on tehty parhaiten. Ovien lukitus aukeaa vasta kun vetää kahvasta siten, että kahva on siis jo "auki" asennossa. Ja toimii joka ovesta, eikä pelkästään etuovista.

Omassa Mercedeksessä avautuu kun laittaa käden vaan kahvan taakse ja lukittuu edessä ovevasta kosketuspinnasta. Onko tuo samoin vai aukeeko se myös siitä lukituksen kosketuspinnasta kahvan edessä eikä takana ole omaa avaukseen tarkoitettua?
 
Öh?? Miksi ihmeessä autoa pestessä ei voisi deactivoida pesun ajaksi ominaisuutta? Ainakin mersussa sen saa kun painaa kaukosäätimestä nappia. Takaisin tulee kun seuraavan kerran avaa oven napista. Mielestäni hieman edistyksellisempää. Vaihtoehtona voi sisältä tietokoneelta laittaa pois jos ei halua pesun ajan pitää. Tai voithan jättää avaimen auton sisälle pesun ajan, miksi se pitäisi taskussa olla jos autoa pesee? Ihmeen vaikeaksi ihmiset saa asiat tehtyä, ei ole minulla rämpsinyt ovet aki/kiinni vaikka kerran kahteen viikkoon pesen auton käsin sis. painepesurin käyttöä. Nappi on todella antiikkinen tekele...

No samaa ihmettelen itsekin. Omassa Mesessä ei ole koskaan tuommoista tapahtunut. Ja ihmiset todellakin tekevät asiat liian vaikeiksi, varsinkin kun eivät ole käyttäneet sitä toimivampaa ja helpompaa tapaa, niin luulevat että se oma on tarpeeksi hyvä ja muut sit taas vaikeita ja keksitään kaikkea ihan typerää selitystä miksi ne muut on huonoja [emoji23] Tämä pätee jokaiseen tuotteeseen imurista autoon kun foorumeita lukee.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 810
Viestejä
4 566 518
Jäsenet
75 025
Uusin jäsen
seponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom