Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noihan se tuppaa tekemään jos saa sopivasti pintaa halki ja sinne alle jotain kosteutta, jne.Omassa golfissa irtoilee jonkinnäköinen lakkakerros tuosta maalin päältä. Maalissa ei moittimista
185 leveät talvinakit vaihtu 215 leveisiin kesäkumeihin....huomasin heti että auto vetelee minne sattuu joten ratista täytyy pitää kiinni...eka kertaa mulla on yli 195 levyiset kumit alla niin ihmetytti kun 185 kulkee kun juna motarilla mutta 215 saa ratista pitää kiinni että ei heittele urissa minne sattuu.
Tämä toki. Etenkin jos on yhtään sporttisempi kesärengas. Itsellä ne misukan ps4:n sporttisemmat variantit.Kuuluisi ehkä enemmän kesärengas-ketjuun, mutta pitää muistaa että kesärengas on myös rungoltaan aika paljon kovempi kuin talvirengas ja siten tarkempi->tuntuu vetelevän. Kesärenkaiden "olka" on myös yleensä terävämpi ja siten herkempi urissa oli leveys mikä tahansa.
Focuksessa vaihtui Nokian Hakka 9, 205 leveä -> Michelin Primacy 4, 215 leveäksi ja ohjaustuntuma muuttui merkittävästi tarkemmaksi.
Pösö 307 cc meni leimasta läpi, joka on aina positiivinen yllätys. Takajarrut oli 28% eritehoiset, mutta onneksi raja on se 30%, muuten ei ollut mitään sanomista. Kilometrejä tuli vuoden aikana n. 2900km, joten eipä ole paljoa tullut ajeltua. Talvella tosin auto lepäili tallikatoksessa.
Nyt pitäisi saada päätettyä, että pistääkö auton myytiin vai ei. Olis parhaat myyntiajat avoautolle, mutta ei ole mitään käsitystäkään mitä ostaisi tilalle.
tämän kesän ajokiks jäänee tämä...uutta pitää aina kokeilla
Tämmösellä vanhalla kartanovolvolla tulee ajeltua. Suunnitelmissa oli alunperin hommata uudempikorinen vastaava mutta löytyikin sitten tämä kyseinen yksilö sopuhintaan ja kohtuullisesti ajettuna
2.4 litranen 170hp bensavapari ja automaatti jatkeena eli bensa kyllä maistuu. Classic varusteilla eli sähköpenkkiä, nahkasisustaa, automaatti ilmastointia ym. Toistaiseksi huoleton peli ollut ja hyvät kyydit on tarjonnut
En oo vihreä. Mutta voin kuvitella ton bensankulutuksen hipovan 15 litraa?
Js se on audi ni pitää iloita lisäpidosta.Autossani on vakiona eriparirenkaat, edessä 225 ja takana 255 -leveät. Rengasliikkeen sankarit olivat laittaneet nämä väärinpäin alle, eli leveämmät eteen. Hieman oli noloja ukkoja kun huomautin asiasta.
Js se on audi ni pitää iloita lisäpidosta.
Autossani on vakiona eriparirenkaat, edessä 225 ja takana 255 -leveät. Rengasliikkeen sankarit olivat laittaneet nämä väärinpäin alle, eli leveämmät eteen. Hieman oli noloja ukkoja kun huomautin asiasta.
On kyllä paskalaatuista nykyajan automaalit, 4kk/7500km ja Focuksen puskuri on jo täynnä maalipinnan rikkoneita kiveniskemiä, valkoinen muovi vaan paistaa kiveniskemien kohdilta, näyttää erityisen hienolta mustassa autossa..
Tai sitten se on vaan Fordin maalit..
On se kyllä pirun nätti, kiitos kuvista
Katsoin nuo @Marko76 laittamat videot ja mittariston kustomointimahdollisuuksia näyttää olevan joka lähtöön Paljon enemmän kuin muilla merkeillä. Tuossa mittaristossa alkaa olla jo järkeäkin, toisin kuin vaikka bemarin digimittaristossa, jossa on hyvin rajalliset kustomointimahdollisuudet.
Samoin tuon keskinäytön käyttäminen näyttää sulavalta. Ilmeisesti myös Tidal on tuettu suoraan, ilman bluetooth streaamamista kännykästä? Tekee biisin valinnasta paljon kätevämpää
Tuossa on muutama kuva siitä MBUX järjestelmästä kun niitä pyydettiin. Noi on ne perus näyttöt joita sit voi itse kustomoida mielensä mukaan eri vaihtoehdoilla. Niitä sit on tosiaan kymmeniä, niin en kaikista rupee laittaan [emoji1]
Tuossa on linkki muutamaan lyhyeen videoon mitä kuvasin.
https://share.icloud.com/photos/0HBgkHqOOLfvu9G0m7T5F6KGg#Uusikaupunki,_Varsinais-Suomi
https://share.icloud.com/photos/01o8Gp5dXHWMRF7lam1FX8Llw#Uusikaupunki,_Varsinais-Suomi
Miellyttävän näköinen tuo mittaristo oikeastaan kaikissa moodeissa.
Toimintanopeus on mielestäni jo tuollaisenaan ihan kohtuullinen.
Onko tuossa jokin himmennys toiminto kun hämärässä ajaa?
Ja mitäs hyötyä tuosta noin rehellisesti sanottuna on? Ei se mittaristo ainakaan minua ole häikäissyt, kyllä se on vastaantulijoiden valot, jotka sen hämäränäön vie. Bemareissahan on se oranssi valaistus samasta syystä, mutta onhan senkin hyöty vähän niin ja näin. Ellei aja jossain aavikollaOnko tuossa Mersun mittaristossa sellaista toimintoa mikä oli Saabeissa kauan sitten, että saa pimennettyä koko mittaristosta muut kuin nopeusmittarin. Blackpanel nimellä se tais olla. En oo missään autossa moista nähnyt paitsi Saabeissa.
On siitä yllättävän paljon jos paljon pimeällä ajaa. Itse esim pimeällä tiellä lyön auton näytön pois päältä (Fordissa sille oma pimennysnappi) ja pimeänäkö paranee selkeästi. Saabeissa vaan viety pidemmälle.Ja mitäs hyötyä tuosta noin rehellisesti sanottuna on? Ei se mittaristo ainakaan minua ole häikäissyt, kyllä se on vastaantulijoiden valot, jotka sen hämäränäön vie. Bemareissahan on se oranssi valaistus samasta syystä, mutta onhan senkin hyöty vähän niin ja näin. Ellei aja jossain aavikolla
Ajan talvella 30km valaisematonta tietä per suunta työmatkaa eli ajan kyllä paljon pimeällä ja arvostan esim. selektiivisiä pitkiä valoja. Voihan se tosiaan olla, että näyttö mittaristona häiritsee enemmän kuin taustavalaistu mekaaninen mittaristo. Itsellä tosiaan se perinteinen oranssi mekaaninen mittaristo, mutta ainakaan siihen en osaa kaivata pimennystoimintoa. Ehkä se on toiminto, jota ei osaa kaivata ennenkuin sellainen tarjotaan? Keskinäytön minäkin tosin joskus pimennän.On siitä yllättävän paljon jos paljon pimeällä ajaa. Itse esim pimeällä tiellä lyön auton näytön pois päältä (Fordissa sille oma pimennysnappi) ja pimeänäkö paranee selkeästi. Saabeissa vaan viety pidemmälle.
Onko tuossa Mersun mittaristossa sellaista toimintoa mikä oli Saabeissa kauan sitten, että saa pimennettyä koko mittaristosta muut kuin nopeusmittarin. Blackpanel nimellä se tais olla. En oo missään autossa moista nähnyt paitsi Saabeissa.
Mersun ambientit ei ole kyllä itseäni E-mesessä haitanneet, eikä se iso värinäyttö W212:n mittariston keskellä.Itse pidän pimeellä viä ambient valoja päällä joten sisätila on kuin diskossa 80 luvulla [emoji23]
Night Panel nimellä löytyy, taitaa löytyä ihan uusimmistakin Saabeista.Onko tuossa Mersun mittaristossa sellaista toimintoa mikä oli Saabeissa kauan sitten, että saa pimennettyä koko mittaristosta muut kuin nopeusmittarin. Blackpanel nimellä se tais olla. En oo missään autossa moista nähnyt paitsi Saabeissa.
Mersun ambientit ei ole kyllä itseäni E-mesessä haitanneet, eikä se iso värinäyttö W212:n mittariston keskellä.
Keyless oli huonompi kuin esim. Volvossa ja Mersussa. takakontin mukavuusavaus oli typerä, piti seistä kontin edessä x- aikaa, jotta luukkuu aukeaa, tai painaa nappulasta.
...
Laatuvaikutelma hieman halvahko ratista ja materiaaleissa sisällä. Peilien ja penkkien muistitoiminto oli muistaakseni hieman alkeellinen. Apukuskin penkeissä ei sähköjä.
Kessyssä ainakin oli antiikkiset mustat napit ovissa ja takaovista ei saa erikseen mentyä sisään ennen kuin painaa etuoven napista. Typerää suunnittelua. Lapsiperheessä mennään ensin takaovesta ja siihenkin riittää hipaisu ovenkahvaan sinnepäin. Kahvaan kun tarttuu vetääkseen, niin silloinhan oven tulee aueta jos on hyvä suunnittelu. Kiassa (ProCeed) piti painaa ensin etuoven napista ja sitten vasta voi vetää kahvasta. Ei näin enää 2019, jos kerta 2014 jo oli paremmin tuo toteutettu. Vastaavanlaisia muita kukkasia oli muitakin, mutta en muista enää niin tarkkaa, pitäisi kaivaa jostain muistiinpanoistaOnko sitten Proceedissa asiat eri tavoin toteutettu, mutta Optimassa nuo toimivat ainakin moitteettomasti. Kessy toimii kuten pitääkin ja takakontin avaus on oikeasti kätevä kun ei tartte jaloilla tai muilla heilutella auton takana. Konttiin toivoisi vain toisen napin, jolla samalla suljettaisiin ovet kontin kanssa. Peilien ja istuinten muisteissakaan en ole löytänyt mitään valittamisen aihetta.
Kahvaan kun tarttuu vetääkseen, niin silloinhan oven tulee aueta jos on hyvä suunnittelu. Kiassa (ProCeed) piti painaa ensin etuoven napista ja sitten vasta voi vetää kahvasta. Ei näin enää 2019, jos kerta 2014 jo oli paremmin tuo toteutettu.
Nappi on minusta paljon parempi. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin ovien auki/kiinni rämpytys autoa pestessä.
Paitsi prkl Fiestassa. Nimimerkillä Focuksessa tottunut että joka ovi avaa ja tuloksena vieläkin usempana aamuna viikosta menen takaoven kahvaa repimään..Fordilla tämä on tehty parhaiten. Ovien lukitus aukeaa vasta kun vetää kahvasta siten, että kahva on siis jo "auki" asennossa. Ja toimii joka ovesta, eikä pelkästään etuovista.
Paitsi prkl Fiestassa. Nimimerkillä Focuksessa tottunut että joka ovi avaa ja tuloksena vieläkin usempana aamuna viikosta menen takaoven kahvaa repimään..
ValitettavastiSäästö se on pienikin säästö
Öh?? Miksi ihmeessä autoa pestessä ei voisi deactivoida pesun ajaksi ominaisuutta? Ainakin mersussa sen saa kun painaa kaukosäätimestä nappia. Takaisin tulee kun seuraavan kerran avaa oven napista. Mielestäni hieman edistyksellisempää. Vaihtoehtona voi sisältä tietokoneelta laittaa pois jos ei halua pesun ajan pitää. Tai voithan jättää avaimen auton sisälle pesun ajan, miksi se pitäisi taskussa olla jos autoa pesee? Ihmeen vaikeaksi ihmiset saa asiat tehtyä, ei ole minulla rämpsinyt ovet aki/kiinni vaikka kerran kahteen viikkoon pesen auton käsin sis. painepesurin käyttöä. Nappi on todella antiikkinen tekele...Nappi on minusta paljon parempi. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin ovien auki/kiinni rämpytys autoa pestessä.
Nappi on minusta paljon parempi. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin ovien auki/kiinni rämpytys autoa pestessä.
Fordilla tämä on tehty parhaiten. Ovien lukitus aukeaa vasta kun vetää kahvasta siten, että kahva on siis jo "auki" asennossa. Ja toimii joka ovesta, eikä pelkästään etuovista.
Öh?? Miksi ihmeessä autoa pestessä ei voisi deactivoida pesun ajaksi ominaisuutta? Ainakin mersussa sen saa kun painaa kaukosäätimestä nappia. Takaisin tulee kun seuraavan kerran avaa oven napista. Mielestäni hieman edistyksellisempää. Vaihtoehtona voi sisältä tietokoneelta laittaa pois jos ei halua pesun ajan pitää. Tai voithan jättää avaimen auton sisälle pesun ajan, miksi se pitäisi taskussa olla jos autoa pesee? Ihmeen vaikeaksi ihmiset saa asiat tehtyä, ei ole minulla rämpsinyt ovet aki/kiinni vaikka kerran kahteen viikkoon pesen auton käsin sis. painepesurin käyttöä. Nappi on todella antiikkinen tekele...
Esimerkkinä Bemarissa.Missä autossa näin tapahtuu? Kyllä aikas romu saa toteutus olla jos näin on. Itsellä ei ole koskaan kertaakaan noin tapahtunut Mercedes ja volkswagen autoissa.