Omat autot -keskusteluketju! Yleinen ja offtopic keskustelu omiin autoihin liittyen

Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 690
Tuossa video samanlaisesta autosta ja vaati tosiaan plastiikanrepimistä jos haluaa veden pois:


-Huomasin että butyyli on märällä sormella paineltavissa kunhan on saanut vuorokauden asettua...
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 690
Onpas muuten ärsyttävää kun ei jäähdytysnesteestä meinaa hokata onko se nyssi vihreää vai punaista!
Kun se on aika ohkaista se väri, paikat hämäriä ja nestekin tummaa vasten.
Kun moista pitäisi hieman lisätä, ja viimeksihän se on vaihdettu huollossa...
 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
989
Tänään on taas se päivä vuodesta kun autoa ei saa parkkikselta. Takaveto, pohjaan asti lunta, huoltoyhtiötä ei näy ja parkkipaikalta pitäisi lähteä ylämäkeen. 1,5v lapsen kanssa ei oikein pysty edes lumitöitä tekemään ja liikuttelemaan autoa joten se niistä suunnitelmista. Parina päivänä vuodessa sitä nelivetoa kaipaisi, muutoin takaveto riittää hyvin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
En ihan ymmärrä, miten tuo lapsi liittyy lumitöiden tekemiseen? Eikö lasta voi laittaa turvaistuimeen/-kaukaloon ja auto käyntiin. Sitten lumitöihin ja auto pois ruudusta.
 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
989
En ihan ymmärrä, miten tuo lapsi liittyy lumitöiden tekemiseen? Eikö lasta voi laittaa turvaistuimeen/-kaukaloon ja auto käyntiin. Sitten lumitöihin ja auto pois ruudusta.
Lapsi liittyy sillä tapaa että tuon ikäinen lapsi ei voi oikein pyöriä yksin auton ympärillä kun sillä ajetaan. Ja jos laitan lapsen turvaistuimeen niin se alkaa hermostua siellä varsinkin jos en ole itse autossa ja auto ei liiku.

Ruudusta pääsen siis pakittamaan jotenkuten mutta ongelmat alkavat kun siitä pitäisi pystyä puskemaan lumen läpi ylämäkeen n. 10m matka. Olen pari kertaa tuon projektin vastaavassa kelissä tehnyt yksin ja se on luokkaa 45min. Huoltoyhtiö ei siis pihalla ole käynyt eikä muutkaan autot juuri liiku.

Eli pitäisi vuoronperään kolailla, yrittää ottaa vauhtia ja jos kaivautuu liikaa niin sitten lapioi renkaiden alta jne... Ei tietenkään mitään ylitsepääsemätöntä, mutta jos tuossa kohtaa aletaan kiljumaan niin siinä alkaa stressitasot nousta.
 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
989
Joo pahoittelut että tuli siitä lapsesta mainittua. Tarkoitus oli lähinnä sanoa että olisi kiva että olisi neliveto takavedon sijaan, vaikka varsinaista käyttöä on vaan pari kertaa vuodessa.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
897
Joo pahoittelut että tuli siitä lapsesta mainittua.
Itse yllätyin suuresta innosta autoketjussa alkaa käsittelemään lapsia ja kasvatusta. Olisikohan yhtä innokkaan kälätyksen saanut aikaan maininta tamppooneista, mekoista tai sukkahousuista?

Jotta ei menisi pelkäksi ihmettelyksi, voin mainita, kuinka itse yllätin itseni nelivedolla. En koe tarvetta nelivetoon, mutta vaimon autossa sellainen on. Vaimo tykkää ajaa neliveto kytkettynä, jonka ajattelen lähinnä kertovan halusta päästä mahdollisimman nopeasti ja kovalla vauhdilla yllättäviin tilanteisiin. Olin ajanut vaimon autolla noin 10km:ä pikkuteitä, kun liityin maantielle. Huomasin nelivedon olevan "Auto" -asennossa, jolloin kiihdytyksen loppuvaiheessa vaihdoin kaksivedolle. Sillä samalla hetkellä lähti perä pyrkimään sivulle, ja tajusin olevan ihan perkeleen liukasta. En olisi kovasta liukkaudesta tietänyt mitää, ellen olisi itse itseäni yllättänyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203
Neliveto on kyllä mielenkiintoinen asia. Mulla on pari ollut, mutta sitten kuitenkin aina vaihtanut vajaavetoiseen ja ei ole jäänyt kyllä ikävä. Asun kuitenkin keskellä skutsia ja no problem.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Olen 10+ vuotta quattrolla ajaneena yllättynyt miten vähän vielä on tullut nelivetoa kaivattua.

Tuntuu että etuvetoiset raapii nastoilla valoista menemään hiiiiiiiitaasti eikä noilla uusilla Nokian R5:lla tunnu olevan suuria ongelmia. Liekö sitten tuo 275 leveys - olisin kuvitellut toisinpäin, mutta ilmeisesti tuo ralliautoista tuttu "kapeampi parempi" toimii suuremmissa nopeuksissa ja isoilla piikeillä. :D

Toki en tuolla metrin kinokseen ylämäkeen edes koettaisi ajaa - mutta suurin ongelma tuntui A6:ssa olevan maavara ja kesällä kesärenkaiden olematon urasyvyys jolla ei mudassa päässyt mihinkään pahimmilla metsäreissuilla. Toki ymmärrettävää, mutta nappuloilla ajaminen (pickupeissa, lähinnä) taas on hirveää maantiellä...
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
884
Itse yllätyin suuresta innosta autoketjussa alkaa käsittelemään lapsia ja kasvatusta. Olisikohan yhtä innokkaan kälätyksen saanut aikaan maininta tamppooneista, mekoista tai sukkahousuista?

Jotta ei menisi pelkäksi ihmettelyksi, voin mainita, kuinka itse yllätin itseni nelivedolla. En koe tarvetta nelivetoon, mutta vaimon autossa sellainen on. Vaimo tykkää ajaa neliveto kytkettynä, jonka ajattelen lähinnä kertovan halusta päästä mahdollisimman nopeasti ja kovalla vauhdilla yllättäviin tilanteisiin. Olin ajanut vaimon autolla noin 10km:ä pikkuteitä, kun liityin maantielle. Huomasin nelivedon olevan "Auto" -asennossa, jolloin kiihdytyksen loppuvaiheessa vaihdoin kaksivedolle. Sillä samalla hetkellä lähti perä pyrkimään sivulle, ja tajusin olevan ihan perkeleen liukasta. En olisi kovasta liukkaudesta tietänyt mitää, ellen olisi itse itseäni yllättänyt.
Kyllä sen liukkauden olisi seuraavassa risteyksessä tai liikennevaloissa sitten tajunnut nelikollakin :D Itsellä kävi näin ensimmäisellä nelikolla. Kaikki "vetoja" on ollut ja neliveto on mukavin kun siihen tottuu tai pikemminkin tajuaa ajaa silti varovasti. Silti tarpeelliset päivät vuodessa voi laskea yhden käden sormilla normaaliajossa. Tasan kerran olen jäänyt autolla kiinni ja se oli etuvetoinen. Tuskin siinä olisi nelikkokaan auttanut kun pohjasta alkoi kantaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 703
Mjoo, tuossa pari päivää sitten oli liikennevaloissa punaisilla vieressä joku ssangyong maasturi. Keskellä kylää ei ollut mitään kiihdytysajoja kun ehdin hitaasti lipuen tunnistaa muuten lumisen auton logon perästä. No vihreät vaihtui ja se vaan suti etupyörillä pelkästää kun olin jo seuraavissa punaissa. Itse siis etuvedolla liikkeellä. Joku vika ehkä hänellä autossa, en tiedä. Millä tahansa nelikolla mikä toimii olisin jo pitkällä edessä. Ei mulla muuta mutta sen verran citymaastureilla yms oikeilla nelikoilla ajaneena ei kyllä tarvi kun sen muutaman kerran vuodessa saada se veto että pääsee kurjasta paikasta pois ilman ongelmia.
Toisaalta liika itsevarmuus taas saa sellaisiin tilanteisiin mihin ei normi vajaavetoisella joutuisi.

Äänestän kuitenkin nelivedon puolesta.
 

Dervish

Eino Grön
Liittynyt
29.09.2018
Viestejä
115
Toki en tuolla metrin kinokseen ylämäkeen edes koettaisi ajaa - mutta suurin ongelma tuntui A6:ssa olevan maavara ja kesällä kesärenkaiden olematon urasyvyys jolla ei mudassa päässyt mihinkään pahimmilla metsäreissuilla. Toki ymmärrettävää, mutta nappuloilla ajaminen (pickupeissa, lähinnä) taas on hirveää maantiellä...
No, ihan kiinni mitkä ne nappulat on ja mikä se auto on.

Insa turbon special trackit on kovaääniset, mutta kyllä niilläkin hyvin asfaltilla ajaa.

Kun taas Toyon open country mt ja at on hyvinkin hiljaiset ja hyvät ajaa.

Itsellä on nuo kaikki kolme käytössä kesäisin omissa kulkineissa.
Insat ja MT 285/75/16 ja AT 255/60/18
Insat toki aika julmetun vanhat mutta kuviota piisaa ja mt kaksi kesää ja at kesän ajetut.

Millään noista ajo ei todellakaan ole hirveää, tai ikävää jos ei insan melua ota huomioon, toki ne onkin metsään tarkoitettu.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
146
Nuita Toyon renkaita olen katsellut vähän sillä silmällä kun kesärenkaat joutuu ostamaan. Hyvä kuulla positiivistä! Ovat jopa melko kohtuuhintaiset verrattuna moneen muuhun maasturirenkaaseen.
 

Kenjinxs

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
348
Jahas, eilen tuli vaihdettua oma Golf GTE -19 tuollaseen Volvo S60 T5 -20 sedaniin, autossa ruksittu kaikki muut paitsi hud ja 360 kamera. Ei oikein tuo GTE toimittanut sitä tarkoitusta mihin oli tehty, oli sen verran korkeat keskikulutukset että sai palaamaan takaisin normaali polttariin. Ja viimeisin mekatroniikan pettämisen 100k km jälkeen ei myöskään nostattanut VW osakkeita minun silmissä, toivottavasti tämä volvo on nyt sitä taattua laatua mihin on tottunut, edellinen V60 -16 malli oli mahtava, ei tarvinnut kuin tehdä määräaikais huollot ja syöttää tietä :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
583
Jahas, eilen tuli vaihdettua oma Golf GTE -19 tuollaseen Volvo S60 T5 -20 sedaniin, autossa ruksittu kaikki muut paitsi hud ja 360 kamera. Ei oikein tuo GTE toimittanut sitä tarkoitusta mihin oli tehty, oli sen verran korkeat keskikulutukset että sai palaamaan takaisin normaali polttariin.
Paljon Golf kulutti ja millaisella ajolla?
 

Kenjinxs

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
348
nyt oli 3000km ajalta keskikulutus n.8.2l/100km .. tosiaan kun taloyhtiö ei antanut ladata parkki/asunnosta ennen kartotusta jota kukaan ei tiennyt millon tehään, niin sehän aina kun alkoi akusto oleen tyhjä latas ajaessa. tietenkin sisältää sen kovimmilla pakkasilla noi webasto lämmitykset. Tosiaan ihmetytti noin kovat keskikulutukset vaikka huollot teetin aina ja viimeksi vaihdettiin tulpista lähtien kaikki. Tuolla ajolla tosiaan sama olla ihan puhas polttis jos tuollasta on kulutukset ilman lataus hommaa, oliha se halpaa ajella sillon ku latailin ennen kieltoa ( 2.5l/100km oli paras kulutus ).
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 187
Tuntuu että etuvetoiset raapii nastoilla valoista menemään hiiiiiiiitaasti
Tää on vaan ajotaidon puutetta niillä. Apinanraivolla painetaan luistonestoa vasten liikkeelle.

muokkaus:
@Docweird harvassa vaan tuntuvat olevan noi hyvät luistonestot. Suurin osa vaikuttaa sutivan nastoineen päivineen ensimmäiset 1-2 metriä liikkeelle lähdöstä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Tää on vaan ajotaidon puutetta niillä. Apinanraivolla painetaan luistonestoa vasten liikkeelle.
Toimiva luistonesto kyllä etenee sen kumemmin raapimatta vaikka kaasu pohjassa. Huonommat toteutukset sitten ei (muistan yhden 90-luvun Fordin jossa "luistonesto" = rajoitettiin kierroksia :D)...
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
146
Vähän käyttökokemusta WJ Jeepistä, 4kk ja vajaa 10tkm tullut ajoa.

+Pirun mukava ajaa myös maantiellä, vaikka onkin ihan täysverinen maasturi.
+Pääsääntöisesti osat tekniikan osat halpoja ja laajasti saatavilla, koska MB teknikkka.
+Tietoa ongelmiin löytyy netistä laajasti, mersupuolelta varsinkin
+ Kulutus ihan kohtuullinen tämmöiselle, seka-ajossa vajaa 10l/100km.
+Hyvä harrasteauto ja hyvä kulkea harrasteisiin
+Lähti käyntiin -40 pakkasessa

- Mersun teknikka, melkoinen himmeli, ei herätä varsinaisesti luottamusta
- Automaatti on juuri sellainen mitä kuvittelinkin. Jopa vanha kunnon th350 toimii miellyttävämmin mitä tämä 722.6. Venyttää, vanuttaa ja on muutenkin epälooginen.
-liikaa sähköjä..
-kylmäkäynnistys huono, vaatii lämmitystä jos pakkanen menee yli -20.

Auto on juuri semmoinen käyttöharraste, täytyy olla valmis likaamaan omia käsiä tai sitten vie omat ja naapurin rahat jos pajalla joutuu käyttämään. Kun joskus auton vaihto tulee ajankohtaiseksi niin taidan palata sinne pre-2000 luvun teknikkaan ja manuaaliin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 832
Mistä materiaalista tehdä ilman ohjureita puskurin sisälle, auton alle jne? joku ohut mustanvärinen leikattava muovilevy olisi optimaalista mutta mistä sellaista järkihintaan, jotain tyyliin 1m2 palasia?
 
Liittynyt
26.01.2022
Viestejä
520
Vähän käyttökokemusta WJ Jeepistä, 4kk ja vajaa 10tkm tullut ajoa.

+Pirun mukava ajaa myös maantiellä, vaikka onkin ihan täysverinen maasturi.
+Pääsääntöisesti osat tekniikan osat halpoja ja laajasti saatavilla, koska MB teknikkka.
+Tietoa ongelmiin löytyy netistä laajasti, mersupuolelta varsinkin
+ Kulutus ihan kohtuullinen tämmöiselle, seka-ajossa vajaa 10l/100km.
+Hyvä harrasteauto ja hyvä kulkea harrasteisiin
+Lähti käyntiin -40 pakkasessa

- Mersun teknikka, melkoinen himmeli, ei herätä varsinaisesti luottamusta
- Automaatti on juuri sellainen mitä kuvittelinkin. Jopa vanha kunnon th350 toimii miellyttävämmin mitä tämä 722.6. Venyttää, vanuttaa ja on muutenkin epälooginen.
-liikaa sähköjä..
-kylmäkäynnistys huono, vaatii lämmitystä jos pakkanen menee yli -20.

Auto on juuri semmoinen käyttöharraste, täytyy olla valmis likaamaan omia käsiä tai sitten vie omat ja naapurin rahat jos pajalla joutuu käyttämään. Kun joskus auton vaihto tulee ajankohtaiseksi niin taidan palata sinne pre-2000 luvun teknikkaan ja manuaaliin.
olisi kananttanu laittaa 722.6 softa inee nii ois loppunu vanut ja venytykset
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
897
Mistä materiaalista tehdä ilman ohjureita puskurin sisälle, auton alle jne? joku ohut mustanvärinen leikattava muovilevy olisi optimaalista mutta mistä sellaista järkihintaan, jotain tyyliin 1m2 palasia?
Kun ei parempia ehdotuksia ole tullut, ehdotan mustaa PE-levyä. Olen tuollaisesta joskus tehnhyt huuvan siten, että sahasin taivutuskohdat sirkelillä puoleen väliin koko paksuudesta ja kiinnitin popniiteillä. Kyseistä muovilaatua ei voi liimata, mutta hitsata voi varsin helposti.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 082
En tiedä onko oikia ketju mutta..

Mietinnässä olisi vara-auto kun täällä pohjosen perukoilla ollaan. Joku halvempi auto, että jos jostain syystä menisi rikki tuo oma kulkuneuvo, niin varalla olisi edes jokin menopeli. Päivittäin kuitenkin se 60km pittee töihin ajella.

Seisonnassahan se olisi pääasiassa, tarvittaessa ottaisi välillä käyttöön että pysyypi kunnossa. Ei ole ikinä seisonnassa ollut auto / pois käytöstä, niin onko millasia kuluja sitten siitä? Verot, vakuutukset yms? :hmm:

Kun mitään vuokra-auto firmojakaan ei lähimaillakaan ole täällä perukoilla. Rupesin tätä miettimään, kun tuttavalta auto hajosi, mutta hänellä oli onneksi toinen auto käytettävissä.

ja onko tuollaisessa käytössä väliä, olisiko bensa / diesel?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
583
Meillä on kesäauto talvet tallissa, ei mene veroja ja vakuutukset katkeaa siinä samalla poisto ilmoituksella. Muistaakseni 10e minimissään maksaa kun ottaa takaisin ajoon eli ihan päiväksi ei pelkästään ole järkeä. Ja toki kaskon saa jättää voimaan jos haluaa palo, ilkivalta ynm turvat. Ennemmin ottaisin vähälle ajolle bensan koska dieselin verotus on järjetön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203
Mä ostaisin tuollaiseen käyttöön jonkun varmatoimisen harrastepelin. Museokilpinen W123 dieselinä vaikka, niin ei tarvitse sitä veroakaan murehtia.
Hyvin säilöttynä arvo ei laske, toimintavarmuus ihan omaa luokkaansa ja pääomakulut minimaaliset kun arvo korkeintaan nousee. Toki alkupääomaa vaatii enemmän kuin vaikka joku vanha micra.

Asun itse kanssa sen verran metsässä että on ihan hyvä että perheessä on "ylimääräinen" auto. Meillä se on pakettiauto, joka tosin on kesät ja välillä talvetkin käytössä, eikä pelkästään aina seisonnassa. ihan mukava OKT:ssa asuessa kun ei tarvitse jumpata peräkärryjen etc. kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
335
Oma auto ajettiin kirjaimellisesti loppuun asti ja uuden hankintaa edessä. Mietin uutta sähkistä ja kyselin liikkeestä tarjousta, 4 päivää mennyt ja ei mitään. Laitoin nyt uutta viestiä eilen missä suht suoraan totesin että haluaisin auton X tai Y ja voisin tulla paikalle kun ilmoitatte Z, mutta ei mitään reagointia. :¤

Soittaa tietty voisi mutta niin autisti että pidän että on heti paperilla koko homma. Ennen ajattelin että autonmyyjät sen verta rahan perässä että tulisi ovista ja ikkunoista sisään kun kiinnostusta osoittaa. Toinen (joka ei lopulta minulle sopinut) autokysely meni juuri näin. Tarjous oli spostissa tunnin sisällä ja myyjän kanssa keskustelu auki heti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 703
Oma auto ajettiin kirjaimellisesti loppuun asti ja uuden hankintaa edessä. Mietin uutta sähkistä ja kyselin liikkeestä tarjousta, 4 päivää mennyt ja ei mitään. Laitoin nyt uutta viestiä eilen missä suht suoraan totesin että haluaisin auton X tai Y ja voisin tulla paikalle kun ilmoitatte Z, mutta ei mitään reagointia. :¤

Soittaa tietty voisi mutta niin autisti että pidän että on heti paperilla koko homma. Ennen ajattelin että autonmyyjät sen verta rahan perässä että tulisi ovista ja ikkunoista sisään kun kiinnostusta osoittaa. Toinen (joka ei lopulta minulle sopinut) autokysely meni juuri näin. Tarjous oli spostissa tunnin sisällä ja myyjän kanssa keskustelu auki heti.
Arvaappa vaan paljonko niitä kyselyitä tulee päivän aikana... Sen verran että kenenkään aika ja pää ei kestä sellaista määrää turhaa työtä. Soittelua tai paikanpäälle vaan.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
868
Arvaappa vaan paljonko niitä kyselyitä tulee päivän aikana... Sen verran että kenenkään aika ja pää ei kestä sellaista määrää turhaa työtä. Soittelua tai paikanpäälle vaan.
Kuitenkin näiden samojen myyjien aika riittää soitella parin päivän välein perään, jos jotain käy koeajamassa tai saa tarjouksen…
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
868
Niinpä, boldasin olennaisen.
Varmaan joku on asiaa mitannut ja todistanut toisin mutta omasta mielestä perään soittelu varsinkin useamman kerran on niin turhaa työtä ja ajanhukkaa.

Omasta mielestä parhaat myyjät on kysynyt miten jatketaan, ilmoitan olevani yhteydessä jos herää kysymyksiä tai lähdetään kauppaa hieromaan. Tällä on myös edetty eikä puhelin soi päivittäin toisin kun esim. vihreässä tai oranssissa kaupassa.

Mutta ymmärrän myös sinun automyyjä näkökulman, jokaista ostettua autoa kohden itsekkin lähettänyt vaikka kuinka paljon viestejä eri autoista, kannettu hiekkaa liikkeisiin ja koeajettu vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
801
Arvaappa vaan paljonko niitä kyselyitä tulee päivän aikana... Sen verran että kenenkään aika ja pää ei kestä sellaista määrää turhaa työtä. Soittelua tai paikanpäälle vaan.
Tämä nyt ei pidä ihan täysin paikkaansa. Ainakin jos on antamassa vaihdossa autoa, niin varmasti helpompi lukea sähköposti ja tehdä rauhassa laskelmat joita ei varmasti pysty puhelimessa suorilta heittämään.
Olen törmännyt sellaisiinkin myyjiin jotka vastaavat mieluummin sähköpostilla kuin puhelimessa.
Luulisi että tällaisina aikoina heillä ei ole varaa valita asiakkaitaan.
Toki ylimielisyyttä tuolla alalla jonkin verran esiintyy ja silloin kannattaa kysellä tarjouksia muualta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
"Uusi" Kesäharraste sai tänään 13kk leimaa lisää. Citroen XM 2.0 bensa (turbo). Ihan mukavakyytinen automaatti Citikka. Ilmeisesti ei enää mikään kovin yleinen kulkupeli? Ikää pikkasen reilu 29 vuotta.

Screenshot_20240412_174230_Gallery.jpg


Screenshot_20240412_194236_Gallery~2.jpg


Edit:
Menikin väärään ketjuun.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 703
Varmaan joku on asiaa mitannut ja todistanut toisin mutta omasta mielestä perään soittelu varsinkin useamman kerran on niin turhaa työtä ja ajanhukkaa.

Omasta mielestä parhaat myyjät on kysynyt miten jatketaan, ilmoitan olevani yhteydessä jos herää kysymyksiä tai lähdetään kauppaa hieromaan. Tällä on myös edetty eikä puhelin soi päivittäin toisin kun esim. vihreässä tai oranssissa kaupassa.

Mutta ymmärrän myös sinun automyyjä näkökulman, jokaista ostettua autoa kohden itsekkin lähettänyt vaikka kuinka paljon viestejä eri autoista, kannettu hiekkaa liikkeisiin ja koeajettu vaihtoehtoja.
No se perään soittelu ja häiriköinti ei kuulu hyviin tapoihin, ja karkoittaa vielä asiakkaan parhaimmillaan.

Tämä nyt ei pidä ihan täysin paikkaansa. Ainakin jos on antamassa vaihdossa autoa, niin varmasti helpompi lukea sähköposti ja tehdä rauhassa laskelmat joita ei varmasti pysty puhelimessa suorilta heittämään.
Olen törmännyt sellaisiinkin myyjiin jotka vastaavat mieluummin sähköpostilla kuin puhelimessa.
Luulisi että tällaisina aikoina heillä ei ole varaa valita asiakkaitaan.
Toki ylimielisyyttä tuolla alalla jonkin verran esiintyy ja silloin kannattaa kysellä tarjouksia muualta.
Näkemättä paha sanoa mitään muuta kuin noin suunnilleen, hirveällä haitarilla. Ethän itsekään ostaisi näkemättä tai kokeilematta mitään?

Sitten kun niitä sähköposteja on satoja jonossa, niin alkaa vähän närästämään, kun päivässä on vaan rajoitettu määrä tunteja. Alan vaihtuvuus on syystäkin melko suuri, kun tulos tai ulos. Joku hengittää aina niskaan, oma esihenkilö, jonka niskaan hengittää maahantuoja.

Ai niin, ja samat asiakkaat lähettää samat spostit ympäri suomen joka tapauksessa. Jos itse olisin vaikka hesassa, niin joku oulusta tarjousta pyytävä, niin eipä siihen kannata uhrata sekuntiakaan jos edes.

Nyt jo eläköityneet automyyjät ketä tunnen, onkin sanoneet että vmp, onneksi pääsi pois.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
884
Ai niin, ja samat asiakkaat lähettää samat spostit ympäri suomen joka tapauksessa. Jos itse olisin vaikka hesassa, niin joku oulusta tarjousta pyytävä, niin eipä siihen kannata uhrata sekuntiakaan jos edes.
Viimeisimmän auton ostin Oulusta ja itsehän olen Tampereelta, koko homma mailitse. Samoin viimeisin mp ostos vaati neljä mailia ja rahat & omistajuus oli vaihtuneet. Jouduin vielä viikon verran siirtämään noutoa säiden takia. Mustaa valkoisella on voittaja, vaikka gubbejen sitä on vaikea ymmärtää. Auto oli käytetty, mp uusi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 703
Viimeisimmän auton ostin Oulusta ja itsehän olen Tampereelta, koko homma mailitse. Samoin viimeisin mp ostos vaati neljä mailia ja rahat & omistajuus oli vaihtuneet. Jouduin vielä viikon verran siirtämään noutoa säiden takia. Mustaa valkoisella on voittaja, vaikka gubbejen sitä on vaikea ymmärtää. Auto oli käytetty, mp uusi.
No menikö vanha auto vaihdossa?

Uusi on uusi, käytetyssä on etäkaupan ehtoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203
Mä olen ostanut sekä ulkomailta että kotimaasta autoja näkemättä. Tosin itse olen realisti enkä kuvittele saavani käytetyn hinnalla uutta autoa.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
884
Sitähän mä tässä ajoin takaa, ettei vaihdokkia ilmeisesti ollut. Se helpottaa kaupankäyntiä huomattavasti.
Pahoittelut epäselvyydestä. Mp-kaupoissa meni vaihdokki. Kuvilla ja sepustuksella siitäkin selvittiin eli liike tarkisti vaihdokin vasta kun ajoin vaihtamaan.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
487
Edelliset autokaupat veivattiin netin kautta, oli vaihtoauto ja ei halunnut sitä nähdäkään. Silti kovin tarjous kaikista. Auto tuotiin kotiin ja vanha auto vietiin. Etäisyyttä oli 350km myyjään. Noh toki laitoin hyvät kuvat autosta sähköpostilla eikä autot olleet mitään kovin vanhoja.

Joka kerta kun laitoin tarjouspyynnön nettiauton kautta, myyjä soitti alle viidessä minuutissa VAIKKA laitoin toivotuksi kommunikaatiomuodoksi sähköpostin. Noh ekan soiton jälkeen homma hoitui sähköpostissa jokaisen kanssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 401
Kiikarissa BMW F10 530d '11-14vm. Onko kokemuksia? Näillä näkymin porrasperänä saa ainakin farmarin pussijumpat suljettua pois. Tulossa 3-7v ajalle ajoon, autoilla mittarissa 200-350tkm. Tuossa säästäis 5-8ke jos ottaa enemmän ajetun, paraneeko auto kun sitä seisottaa vain pihassa?
 

Dieselnautti

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
254
Kiikarissa BMW F10 530d '11-14vm. Onko kokemuksia? Näillä näkymin porrasperänä saa ainakin farmarin pussijumpat suljettua pois. Tulossa 3-7v ajalle ajoon, autoilla mittarissa 200-350tkm. Tuossa säästäis 5-8ke jos ottaa enemmän ajetun, paraneeko auto kun sitä seisottaa vain pihassa?
Kannattaa budjetoida jakopään tiivisteen vaihto jos ei oo tehty, moottorin takapäässä koneen ja vaihteiston välissä. Metallisesta tiivisteestä irtoaa maalia öljypumpun sihtiin -> öljynpaineet morjens -> grande morjens.

Samalla vaihtaa jakopään, laakerit ja öljypumpun käte(ise)västi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 483
Viestejä
4 201 082
Jäsenet
70 911
Uusin jäsen
laskostaja

Hinta.fi

Ylös Bottom