Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En ihan ymmärrä, miten tuo lapsi liittyy lumitöiden tekemiseen? Eikö lasta voi laittaa turvaistuimeen/-kaukaloon ja auto käyntiin. Sitten lumitöihin ja auto pois ruudusta.
Itse yllätyin suuresta innosta autoketjussa alkaa käsittelemään lapsia ja kasvatusta. Olisikohan yhtä innokkaan kälätyksen saanut aikaan maininta tamppooneista, mekoista tai sukkahousuista?Joo pahoittelut että tuli siitä lapsesta mainittua.
Itse yllätyin suuresta innosta autoketjussa alkaa käsittelemään lapsia ja kasvatusta. Olisikohan yhtä innokkaan kälätyksen saanut aikaan maininta tamppooneista, mekoista tai sukkahousuista?
Jotta ei menisi pelkäksi ihmettelyksi, voin mainita, kuinka itse yllätin itseni nelivedolla. En koe tarvetta nelivetoon, mutta vaimon autossa sellainen on. Vaimo tykkää ajaa neliveto kytkettynä, jonka ajattelen lähinnä kertovan halusta päästä mahdollisimman nopeasti ja kovalla vauhdilla yllättäviin tilanteisiin. Olin ajanut vaimon autolla noin 10km:ä pikkuteitä, kun liityin maantielle. Huomasin nelivedon olevan "Auto" -asennossa, jolloin kiihdytyksen loppuvaiheessa vaihdoin kaksivedolle. Sillä samalla hetkellä lähti perä pyrkimään sivulle, ja tajusin olevan ihan perkeleen liukasta. En olisi kovasta liukkaudesta tietänyt mitää, ellen olisi itse itseäni yllättänyt.
Paljon Golf kulutti ja millaisella ajolla?Jahas, eilen tuli vaihdettua oma Golf GTE -19 tuollaseen Volvo S60 T5 -20 sedaniin, autossa ruksittu kaikki muut paitsi hud ja 360 kamera. Ei oikein tuo GTE toimittanut sitä tarkoitusta mihin oli tehty, oli sen verran korkeat keskikulutukset että sai palaamaan takaisin normaali polttariin.
Tää on vaan ajotaidon puutetta niillä. Apinanraivolla painetaan luistonestoa vasten liikkeelle.Tuntuu että etuvetoiset raapii nastoilla valoista menemään hiiiiiiiitaasti
Toimiva luistonesto kyllä etenee sen kumemmin raapimatta vaikka kaasu pohjassa. Huonommat toteutukset sitten ei (muistan yhden 90-luvun Fordin jossa "luistonesto" = rajoitettiin kierroksia )...Tää on vaan ajotaidon puutetta niillä. Apinanraivolla painetaan luistonestoa vasten liikkeelle.
Vähän käyttökokemusta WJ Jeepistä, 4kk ja vajaa 10tkm tullut ajoa.
+Pirun mukava ajaa myös maantiellä, vaikka onkin ihan täysverinen maasturi.
+Pääsääntöisesti osat tekniikan osat halpoja ja laajasti saatavilla, koska MB teknikkka.
+Tietoa ongelmiin löytyy netistä laajasti, mersupuolelta varsinkin
+ Kulutus ihan kohtuullinen tämmöiselle, seka-ajossa vajaa 10l/100km.
+Hyvä harrasteauto ja hyvä kulkea harrasteisiin
+Lähti käyntiin -40 pakkasessa
- Mersun teknikka, melkoinen himmeli, ei herätä varsinaisesti luottamusta
- Automaatti on juuri sellainen mitä kuvittelinkin. Jopa vanha kunnon th350 toimii miellyttävämmin mitä tämä 722.6. Venyttää, vanuttaa ja on muutenkin epälooginen.
-liikaa sähköjä..
-kylmäkäynnistys huono, vaatii lämmitystä jos pakkanen menee yli -20.
Auto on juuri semmoinen käyttöharraste, täytyy olla valmis likaamaan omia käsiä tai sitten vie omat ja naapurin rahat jos pajalla joutuu käyttämään. Kun joskus auton vaihto tulee ajankohtaiseksi niin taidan palata sinne pre-2000 luvun teknikkaan ja manuaaliin.
Kun ei parempia ehdotuksia ole tullut, ehdotan mustaa PE-levyä. Olen tuollaisesta joskus tehnhyt huuvan siten, että sahasin taivutuskohdat sirkelillä puoleen väliin koko paksuudesta ja kiinnitin popniiteillä. Kyseistä muovilaatua ei voi liimata, mutta hitsata voi varsin helposti.Mistä materiaalista tehdä ilman ohjureita puskurin sisälle, auton alle jne? joku ohut mustanvärinen leikattava muovilevy olisi optimaalista mutta mistä sellaista järkihintaan, jotain tyyliin 1m2 palasia?
Oma auto ajettiin kirjaimellisesti loppuun asti ja uuden hankintaa edessä. Mietin uutta sähkistä ja kyselin liikkeestä tarjousta, 4 päivää mennyt ja ei mitään. Laitoin nyt uutta viestiä eilen missä suht suoraan totesin että haluaisin auton X tai Y ja voisin tulla paikalle kun ilmoitatte Z, mutta ei mitään reagointia. :¤
Soittaa tietty voisi mutta niin autisti että pidän että on heti paperilla koko homma. Ennen ajattelin että autonmyyjät sen verta rahan perässä että tulisi ovista ja ikkunoista sisään kun kiinnostusta osoittaa. Toinen (joka ei lopulta minulle sopinut) autokysely meni juuri näin. Tarjous oli spostissa tunnin sisällä ja myyjän kanssa keskustelu auki heti.
Arvaappa vaan paljonko niitä kyselyitä tulee päivän aikana... Sen verran että kenenkään aika ja pää ei kestä sellaista määrää turhaa työtä. Soittelua tai paikanpäälle vaan.
Kuitenkin näiden samojen myyjien aika riittää soitella parin päivän välein perään, jos jotain käy koeajamassa tai saa tarjouksen…
Niinpä, boldasin olennaisen.
Tämä nyt ei pidä ihan täysin paikkaansa. Ainakin jos on antamassa vaihdossa autoa, niin varmasti helpompi lukea sähköposti ja tehdä rauhassa laskelmat joita ei varmasti pysty puhelimessa suorilta heittämään.Arvaappa vaan paljonko niitä kyselyitä tulee päivän aikana... Sen verran että kenenkään aika ja pää ei kestä sellaista määrää turhaa työtä. Soittelua tai paikanpäälle vaan.
Varmaan joku on asiaa mitannut ja todistanut toisin mutta omasta mielestä perään soittelu varsinkin useamman kerran on niin turhaa työtä ja ajanhukkaa.
Omasta mielestä parhaat myyjät on kysynyt miten jatketaan, ilmoitan olevani yhteydessä jos herää kysymyksiä tai lähdetään kauppaa hieromaan. Tällä on myös edetty eikä puhelin soi päivittäin toisin kun esim. vihreässä tai oranssissa kaupassa.
Mutta ymmärrän myös sinun automyyjä näkökulman, jokaista ostettua autoa kohden itsekkin lähettänyt vaikka kuinka paljon viestejä eri autoista, kannettu hiekkaa liikkeisiin ja koeajettu vaihtoehtoja.
Tämä nyt ei pidä ihan täysin paikkaansa. Ainakin jos on antamassa vaihdossa autoa, niin varmasti helpompi lukea sähköposti ja tehdä rauhassa laskelmat joita ei varmasti pysty puhelimessa suorilta heittämään.
Olen törmännyt sellaisiinkin myyjiin jotka vastaavat mieluummin sähköpostilla kuin puhelimessa.
Luulisi että tällaisina aikoina heillä ei ole varaa valita asiakkaitaan.
Toki ylimielisyyttä tuolla alalla jonkin verran esiintyy ja silloin kannattaa kysellä tarjouksia muualta.
Ai niin, ja samat asiakkaat lähettää samat spostit ympäri suomen joka tapauksessa. Jos itse olisin vaikka hesassa, niin joku oulusta tarjousta pyytävä, niin eipä siihen kannata uhrata sekuntiakaan jos edes.
Viimeisimmän auton ostin Oulusta ja itsehän olen Tampereelta, koko homma mailitse. Samoin viimeisin mp ostos vaati neljä mailia ja rahat & omistajuus oli vaihtuneet. Jouduin vielä viikon verran siirtämään noutoa säiden takia. Mustaa valkoisella on voittaja, vaikka gubbejen sitä on vaikea ymmärtää. Auto oli käytetty, mp uusi.
Minulta ei kysytty, mutta ostin vajaa 30k€ käytetyn auton näkemättä kotiin tuotuna ja lisävakuutuksella tjsp.Ethän itsekään ostaisi näkemättä tai kokeilematta mitään?
No menikö vanha auto vaihdossa?
Uusi on uusi, käytetyssä on etäkaupan ehtoja.
Ei mennyt ja auto oli käytetty, mp uusi.
Sitähän mä tässä ajoin takaa, ettei vaihdokkia ilmeisesti ollut. Se helpottaa kaupankäyntiä huomattavasti.
Kiikarissa BMW F10 530d '11-14vm. Onko kokemuksia? Näillä näkymin porrasperänä saa ainakin farmarin pussijumpat suljettua pois. Tulossa 3-7v ajalle ajoon, autoilla mittarissa 200-350tkm. Tuossa säästäis 5-8ke jos ottaa enemmän ajetun, paraneeko auto kun sitä seisottaa vain pihassa?