Omat autot -keskusteluketju! Yleinen ja offtopic keskustelu omiin autoihin liittyen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Seitsemän vuotta Dacia Logan MCV llä takana ja ei ainuttakaan vikaa. Katsastuksessa sanottiin jotta jarrut olis hyvä uusia seuraavaan katsastukseen mennessä.
Dacialla ajo on kuin Ladalla ajaminen 20 vuotta sitten; vie paikasta toiseen ongelmitta, tyylistä ja mukavuudesta täytyy sitten hieman tinkiä. Itse maksoin omasta uutena 9800 euroa (100% invalidivähennys).
 
Peugeotilla menty pari vuotta, mallin 308gti kuumakoppi, vm 2017.
Auto on vähän teinin näköinen, koska siinä on tehtaan erikois väri, musta/puna.
Jarruihin olis saanu kesällä menemään yli 3k, onneksi sai briteistä levyt 380mm, samalla vaihdoin satuloiden männät ruostumattomiin, alkuperäioset oli kromatut, mistä pinnote irtoillut.
Auto on hyvä ja tasapainonen ajaa, tehtaalta tulessa, tossa on liikaa campperia, ne kun sääti niin ihan ok talvella, autohan painaa vain 1250kg, ja tehoa 275hv vakiona.
Moottori on ihan hyvä bmw suunnitelema mahlen takomännillä oleva, ostaessa oli 67.000 nyt on jo 87.000 ihan ok auto.
 
Onko sulla siis joku campperiboksi katolla :rofl: No joo vitsailut sikseen, olen aina kuvitellut että tämä on sillä THP -koneella, ei ilmeisesti sitten kun kehut hyväksi. Mikä motti tuossa oikein on?
 
THP270 eli sama kone kuin RCZ-R -mallissa. Käsittääkseni tuon version pitäisi olla täysin eri maata kuin surullisen kuuluisa THP156.
 
Olisiko kokemuksia tai suosituksia heittää hyvästä pieniruokaisesta käyttöautosta? Saisi olla kuitenkin ripaus persoonaa ja ajamisen iloa. Edes vähän.

1.0 EcoBoost Focus on alkanut vähän kalkattamaan ja pitäisi katsella nyt vaihtoehtoja korjauttaako vai ostaako tilalle jotain ja myy tämän halvemmalla pois.

Kriteerit:
- 2012 uudempi
- Ei diesel
- Hinta noin 7000€
- Pitää pärjätä moottoritielläkin

Valitettavasti omat vaihtoehdot jotka kiinnostaisi sisältää niin epäluotettavaksi kehuttua tekniikkaa että nyt tarvitsee rohkaisua tai potkua toiseen suuntaan.

Mieltä lämmittäisi esim. Citroen, Peugeot, Mini tuolla ihanalla THP-moottorilla, Alfa Giulietta tai Mito, Ehkä joku VAGgilainen TSI-herkku, Jopa Fiat 500L kun on niin sympaattisen ruma.

Onko Renault, Opel tai japanilaiset/korealaiset yhtä pas.. turvallisia valintoja?

Tuli kyseltyä tuolla toisessa topicissa autovaihtoehtoja tai sitten korjautan vanhan.. Tarina on edennyt.

Päädyin siis korjauttamaan tuon Focuksen vaikka tuleekin maksamaan paljon. Uudessa lähes saman arvoisessa autossa tarvisi kuitenkin sen touhutonnin tai kaksi vielä välirahan lisäksi. Focukseen on tehty jo isoja tärkeitäkin huoltoja.

Nyt olin varautunut että katsotaan onko kalkatuksen syy kiertokankien laakereissa vai männissä. Ja korjataan mitä tarvitsee. Lisäksi vaihdetaan kytkin jos on kulunut.

No kyllähän se kalkatuksen syy löytyi männästä jonka helmasta puuttui iso osa. Ja toinen mäntä näytti niinkuin olisi joskus meinannut leikata kiinni. Kovat pystyraapookset toisella puolella.

No uudet männät menossa koneeseen ja sylinterit hoonataan. Samalla vaihdetaan ne kankien liuskat. Ja se kytkin menee kokonaan uusiksi. Tänään ilmoittivat että ahdin kannattaisi vaihtaa. Sekin on ihan loppu. No laitetaan se samalla.. :poop:

Tuohon 280tkm ajetun 1.0 EcoBoostin huoltoon menee melkein auton arvo korjauksiin. Kyllä kannatti.

Mutta eipähän tullut myytyä tälläistä pommia kellekkään. Ongelmia olisi tullut.
 
Tuohon 280tkm ajetun 1.0 EcoBoostin huoltoon menee melkein auton arvo korjauksiin. Kyllä kannatti.
Kannatti se. Susi konstruktio on säästänyt 2l/100km:ä kunnolliseen konstruktioon verrattuna. Se tekee 5600l bensiiniä, eli noin 10k€. Remontti lienee hieman halvempi. Lisäksi verottaja on suosinut sutta, eli ajoneuvoveroissa lienee jo säästänyt toisen mokoman.

Eikös noita kokonaisia ekopuustisia motoreita saa tonnin pintaan vähän ajettuina?
En jaksa uskoa, että sutta moottoria olisi markkinoilla kaupan kohtuuhintaan ehjinä.
 
Kannatti se. Susi konstruktio on säästänyt 2l/100km:ä kunnolliseen konstruktioon verrattuna. Se tekee 5600l bensiiniä, eli noin 10k€. Remontti lienee hieman halvempi. Lisäksi verottaja on suosinut sutta, eli ajoneuvoveroissa lienee jo säästänyt toisen mokoman.


En jaksa uskoa, että sutta moottoria olisi markkinoilla kaupan kohtuuhintaan ehjinä.
Susi millä perusteella? Ainakin kun aikanaan kyselin tutulta Ford mekaanikolta niin 1.0:ssa paukkui alussa turboja jokunen mutta sen jälkeen olivat kuulema olleet hyviä (toki voi olla että kysyin ns liian aikaisin ja kilometrejä ei ollut kertynyt kuin jokuseen). Samoin 1.5l on ihan hyvän koneen maineessa ainakin virittäjien kohdalla (ST variaationa kokemusta).
 
Tai sitten ostaa sen hybridi Toyotan, kestää isältä pojalle ja vie vielä vähemmän polttoainetta
 
Susi millä perusteella?
Laskin ehkä hieman hätäisesti päissäni: 1+1+1=3
  • Tiedän ecoboosteja rikkoutuneen vähillä kilometreillä.
  • Sihijuoma667:n Ecoboost on valmis 280tkm:ä ajettuna.
  • Moottorissa on liian vähän sylintereitä.
Käsi ylös virheen merkiksi, jos tuo onkin hyvä moottori.
 
Viimeksi muokattu:
Laskin ehkä hieman hätäisesti päissäni: 1+1+1=3
  • Tiedän ecoboosteja rikkoutuneen vähillä kilometreillä.
  • Sihijuoma667:n Ecoboost on valmis 280tkm:ä ajettuna.
  • Moottorissa on liian vähän sylintereitä.
Käsi ylös virheen merkiksi, jos tuo onkin hyvä moottori.

Muistaakseni valmistaja arvioi tuon moottorin kestävän 250tkm.
 
200 tai 250tkm se valmistajan lupaus taisi 1.0 ecoboostille olla...tyyppivikoinahan noissa muistaakseni oli se öljyssä mureneva ja sitä myötä kanavat tukkiva jakohihna sekä jokin nesteletkun lähtö kannen kupeessa joka halkeaa tjms.

Saattoi olla muitakin mutta en ulkoa muista, oli jossain välissä paljon puhetta tälläkin foorumilla.
 
200 tai 250tkm se valmistajan lupaus taisi 1.0 ecoboostille olla...tyyppivikoinahan noissa muistaakseni oli se öljyssä mureneva ja sitä myötä kanavat tukkiva jakohihna sekä jokin nesteletkun lähtö kannen kupeessa joka halkeaa tjms.

Saattoi olla muitakin mutta en ulkoa muista, oli jossain välissä paljon puhetta tälläkin foorumilla.
Kuuluisimmat ongelmat on tuon jakohihnan kanssa mutta nekin riippuu käyttäjästä. Jos ajetaan väärillä öljyillä ja liian kauan niin hihnasta irtoava kumimuru tukkii öljysihdin ja kone ei silloin saa tarpeeksi öljyä. Öljysihti suositellaan tarkistettavan jakohihnan vaihdon yhteydessä ja sitäkään kaikki nyrkkipajat ei tee.

Turbolle menevät jäähdytysputket on tavannut ruostua ja näin sylkeä jäähdytinnesteet pihalle. Niitä vaihdettiin takuuseenkin parempilaatuisiin.

Hyvin pidettynä hyvä moottori jos ei oleta sillä pääsevän yli 300tkm ilman remonttia. Onko niitä ongelmattomia moottoreita nykyään missään?
 
Voisi tännekin avautua autoelämästäkin, kun on niin upeaa, älykästä sakkia purkautunut samalle alustalle tuhansittain.

Siitä asti kun 18 täytin, elämä pyörinyt vähän liikaakin autojen ympärillä. Kaikkea mitä muutamalla tonnilla saa on tullut kokeiltua, että voi sitten oikessti kertoa mielipiteitään laitteista, eikä mitään "kun kaverit sano"-settiä. Huomannut että ne ennakkoluulot ei useinkaan pidä paikkaansa, ja esim. Ranskisleiristä löytyy ihan helmiä laitteita. Jopa ilman hinta-laatuhommia, mutta etenkin siinä luokassa jos käyttöautoa vaikka etsii.

Vähän motivaatio autojen isompaan korjaamiseen itse hukassa, kun tallipaikkaa sopivasti hankala löytää ja muutenkin suurimman osan ihmisistä jotka autoja harrastelee, kanssa en tule toimeen, kun en ymmärrä sellaista "kaikki autot puun ympärille jotka ei ole ihan minttejä tai maksa vähintään 4000e"-meininkiä. Enemmän tulee siis nautittua vain ajamisesta, mutta toki välillä ottaa päähän kun jotain pikkujuttujakaan ei saa itse mukavuudenhalultaan tehtyä, etenkään näin talvella. Kesäisin sentään perushuollot ja muut suorittuvat näppärästi pihalla.

Ja ainahan sitä on pakko ostaa lisää romuja vaikka vanhoissa olisi laitettavaa, kun ei malta. Eipä ole onneksi ihan hanskasta lähtenyt ja autojen määrä sentään pysyy aisoissa, mutta fiksumpaahan se olisi laittaa vanhat viimeisen päälle ennenkuin ostaa uusia, jos ei ihan pakko-ostoksia lasketa. Vähän on kauppamiehen vikaakin, mutta ei niinkään rahamielessä, vaan ostan kuitenkin lähinnä vain autoja joista pidän. Eli vaikka olen hintatietoinen ja halvalla toki kaiken haluan, ei mikään saman tien kiertoon lähde.

Ja mistä sitten pidän, no melkein kaikesta, aasialaisissa ehkä vähiten kiinnostavia juttuja. Pidän autoista ennen kaikkea esineenä, yhteen materiaan on yhdistettynä monta ihmislajin osaamisaluetta. Muotoilu, tekniikka, tietotekniikka, ja monet muut. Siksi ehkä nuo aasialaiset ei innosta, kun jäävät lähes aina siellä tunnepuolella jälkeen muista. Muotoilu aika tylsää jos ei ihan jdm-spessuja lasketa, sisustat aika ankeita (joo, joku Lexus LS hakkaa Golfin mutta saman tasoisia autoja pitää verrata) ja jotenkin ovat suunniteltu enemmän vain käyttöä ajatellen. Ja usein aika lyhyttä sellaista, monet asiat jotka ovat esim. Saksalaisissa tehty arkipäiväisiksi vaihdettaviksi, ovat yllättävän hankalia korjata aasian vehkeissä. Luotettavuus ei ole legendaa, mutta 2000-luvulla jo usein yliarvostettua. Huonoja moottoreita ja vaihdelaatikoita sielläkin suunnassa.

Sen siis oppinut, että yksioikoisesti ei ole huonoja tai hyviä merkkejä, jokaisella on aallonharjansa. Siinä missä VAG laatu on laskenut 3B-Passattien aikakauden jälkeen rajusti, esim. PSA-laitteilla laatu on noussut. Ja faktaa on myös, että niitä hienompia brändejä korjaillaan mukisematta, siinä missä muita haukutaan julkisesti kun ovat olevinaan niin huonoja. Eli Audimies korjaa autoaan tuhansilla hissukseen, mutta Rellun ostanut manaa heti ensimmäistä sähkövikaa -"v:n ranskalaiset". Ihmeellinen tunnepuolen homma suomessa autoskenessä.

Ja tiedän kyllä, että ranskiksilla ja etenkin italialaisilla on niitä huonoja malleja ollut oikeastikin paljon. Niitä pitää vain osata välttää. Italialaiset järjestään ei niin kestävää tavaraa, mutta esim. Twin Spark Alfoilla fiilis korvaa laatua aika paljon. Ainoita 2000-luvun vaparinelosia, jotka eivät tunnu alakierroksilla siltä, että ilmanputsarissa olisi sukka (Ford, Opel 16V koneet ym.).

Kaikissa autoissa on aina jotain kivaa. Fiat Stilot ja muut perusfiatit ja Chevyn Trans Sportit olisi voitu jättää tekemättä... Ennen kaikkea suosittelen kaikille varakkaammillekin rohkeasti kokeilemaan halvempia autoja vaikka harrasteena. Mitään ei mentä, eikä niihin sitä rahaakaan kovin uppoa kun käyttää iPartsia, Rockautoa ja omia käsiä taidokkaasti.
 
Lexus IS 300h -19 sai juuri 135tkm mittariin ja käväsin huollossa, eivät pentele mitään vikaa sieltä löytäneet, ei edes palanutta polttimoa.

Huhtikuussa on auton eka katsastus, jännää on että meneekö ihan heittämällä niinkuin Lexulla on tapana.
 
Kyllä mun Lexus LS pomppas leimasta useasti. Ainakin ylemmät etutukivarret, käsijarru ja ylemmät takatukivarret oli ongelmana. Nykyinen CLK jäi taas kiinni madallusjousista, nekun vaihtoi pois niin on mennyt jo leimasta läpi useampaan kertaan. Lexus oli melkein 300k ajettu ja nykyinen CLK n. 143k, aika samanikäisiäkin ovat. Kyllä ne kilometrit alkaa vaikuttaa, ehkä enemmänkin kuin auton ikä sanoisin. CLK on siitä mielenkiintoinen ollut, että alustaan ei ole tarvinnut yhtäkään väljää osaa vaihtaa tai ehkä katsastus ei ole niitä huomannut.
 
Ai että kun haaveilin joskus LS Lexorista... Polttoaineiden hinnat kun pomppas niin haaveilut loppu ku seinään.

GS Lexu vois olla seuraava kulkine. Harrasteautona tallissa on Saab 9-5 Aero -00 millä on myös nautinto syödä asfalttia jos raaskii tankata.
 
@dj_pirtu Onkos tuo Saabbi muutettu etanolikäyttöiseksi? Samaa saanut lukea, että noille bensa-Saabeille maittaa ihan mukavasti polttoaine

Joo, ostin sen 2018 ja sen jälkeen olen painanut siihen varmaan kymppitonnin verran rahaa. Moottori uusiksi, pellit uusiksi, plus kaikkea muuta pientä. Olisi helpompi listata osat mitä autosta ei ole vaihdettu/rempattu.

Kävin sillä pitkään töissäkin etanolia tankaten kun sitä sai vielä reiluun euroon litralta. Automaattivaihteisessa tuo etanoli tuo vielä mukavasti alavääntöä, ei tarvitse juuri polkea kun poistuu pintakaasullakin.
 
Tai sitten ostaa sen hybridi Toyotan, kestää isältä pojalle ja vie vielä vähemmän polttoainetta
Ennustajan vikaa sulla näköjään on :D. Pomo osti sitten sen pirun Hybrid Corollan ja nyt sillä sitten suhailen odotellessa tuomiota onko MX lunarissa vai ei (murtovarkaiden toimesta, ei kuskin toimesta).
 
V70 2,4d 2010 tänään

20230123_053750.jpg
20230123_054601.jpg
 
Omistan valkoisen auton. Olen siis älykäs.

  1. Valkoinen 95,71
  2. Harmaa 94,97
  3. Punainen 94,88
  4. Sininen 93,60
  5. Musta 92,83
  6. Hopea 92,67
  7. Vihreä 88,43

Mulla on ollut koko värisuora noista. Kolmen valkoisen jälkeen, ei enää ikinä valkoista autoa. Ai nii, valkoiset työsuhde kulkineet unohtui ja ehkä muutama omakin...
 
Omistan valkoisen auton. Olen siis älykäs.

  1. Valkoinen 95,71
  2. Harmaa 94,97
  3. Punainen 94,88
  4. Sininen 93,60
  5. Musta 92,83
  6. Hopea 92,67
  7. Vihreä 88,43
Älykäs autoilijaksi, mutta koko populaatiossa alle keskiarvon:whistling::whistling:

Huomionarvoista on myös se, että jopa kaikkein älykkäimpien keskiarvo jäi alle 100:n, jota pidetään niin sanotusti normaalina tasona.
 
Jossain pari päivää sitten oli mikä merkki on älykkäin... Ai että tuli fiksu fiilis kun pihassa seisoo Mazda ja Toyota. Eikös tuo mene yhteenlaskuna aka ÄÖ melkein 200...
 
Omistan valkoisen auton. Olen siis älykäs.

  1. Valkoinen 95,71
  2. Harmaa 94,97
  3. Punainen 94,88
  4. Sininen 93,60
  5. Musta 92,83
  6. Hopea 92,67
  7. Vihreä 88,43

Oliskohan sitten keltaisen auton omistajat kaikkein älykkäimpiä että keskiarvoksi saadaan se 100. No joka tapauksessa keltaisen auton kuljettajat ainakin ovat passiivis-agressiivisia.
 
Omistan valkoisen auton. Olen siis älykäs.

  1. Valkoinen 95,71
  2. Harmaa 94,97
  3. Punainen 94,88
  4. Sininen 93,60
  5. Musta 92,83
  6. Hopea 92,67
  7. Vihreä 88,43
Omistan kaksivärisen auton, olen sinua tuplasti fiksumpi
 
Omistan valkoisen auton. Olen siis älykäs.

  1. Valkoinen 95,71
  2. Harmaa 94,97
  3. Punainen 94,88
  4. Sininen 93,60
  5. Musta 92,83
  6. Hopea 92,67
  7. Vihreä 88,43
Ainoo uusi auto minkä olen ostanut -97 oli valkoinen koska silloin se EI ollut muotiväri vaan vaihtoautohallien seinäruusu. Tosin pidinkin sitä yhtenä autona 24 vuotta. Nyt en suin surminkaan ostaisi valkoista.
 
Kävin eilen katsastamassa auton (Lexus IS 300h -19) ja oli vielä ihan ensimmäinen leima kun tuli autolle neljä vuotta ikää täyteen. Kilometrejä vaivaiset 141tkm tällä hetkellä.

Ja heittämällä tietysti läpi.

Nupinaa voisi tosin antaa niistä ainaisista takajarruista missä alkaa jo eroa hieman olemaan, varsinkin takajarruissa. Näissä hyrpideissä kun niitä ei tietenkään hirveästi käytetä.
 
Lexus meni viime kuun lopussa seisontaan ja otin Saabin kesäajoon. Hippasen on eri autot kun 20 vuotta ikäeroakin.
Saappi meni vielä leimastakin suoraan läpi, pientä rutinaa tuli kallistuksenvakaajan puslista eli ne vaan kuntoon.

Saabin eduksi on kyllä laskettava nuo penkit, ei oo parempaa paikkaa istua, Saabissa mallia sohva kun IS Lexussa kova kuppi.
Saabin ohjaustuntuma pieksee myös Lexun mutta sähkötehostus nyt vaan on aina paskempi kuin hydraulinen.
Kyllähän tuo turposaappi kulkeekin ihan eri tavalla.

11l/100km menee Saabilla etanolia kun Lexulla pääsee 6l-7l/100km bensalla kesänopeuksilla mutta säästääpähän vakuutusmaksuissa.
IMG_20230506_110006203.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Pösöön oon vanteita katellu mutta ei oo sopivasti ollu tarjolla vielä....lähinnä noita oon netistä mallannu miltä näyttää rcz:n alla ja varmaan sopinee ulkonäöltään tohon mun autoonkin....tossa olis muutama kanditaatti

rcz.jpg
 
Pösöön oon vanteita katellu mutta ei oo sopivasti ollu tarjolla vielä....lähinnä noita oon netistä mallannu miltä näyttää rcz:n alla ja varmaan sopinee ulkonäöltään tohon mun autoonkin....tossa olis muutama kanditaatti

rcz.jpg
Ilmiselvästi keskimmäiset. Kuvankin perusteella houkuttelee naisoletettuja.
 
Vaatii kyllä sitten tontituksen jos nuo keskimmäiset tuollaisilla spekseillä ottaa.
 
Tuli tuossa kesätassuja vaihdettaessa todettua että kumit alkaa olla loppu ja siinä samassa katsoin edellisen omistaja aiheuttamia kanttariraapimisia vänkärin puolen vanteissa niin pohdin jos vaihtaisi vanteet samalla. Mitä mieltä, sopisikohan tuohon Rautamot alle? Saisi suht halvalla 19-20" koossa.

94-R-series-R2-Silver-20x10-8,5x8,5-shadow.png

IMG-20230514-WA0045.jpg
 
Tuli tuossa kesätassuja vaihdettaessa todettua että kumit alkaa olla loppu ja siinä samassa katsoin edellisen omistaja aiheuttamia kanttariraapimisia vänkärin puolen vanteissa niin pohdin jos vaihtaisi vanteet samalla. Mitä mieltä, sopisikohan tuohon Rautamot alle? Saisi suht halvalla 19-20" koossa.

94-R-series-R2-Silver-20x10-8,5x8,5-shadow.png

IMG-20230514-WA0045.jpg
No mielipide asioista ei voi kiistellä. Vähän tommosta BBS designia nuo on, että tuosta vaikka mallailemaan:
 
Kyllä alkoi nyt kuumottaa toi Volvo EX30.

Ihan liipasimella että tilais ton tehokkaimman version. On nimittäin hinta ja varusteet ja tehot kohdillaan.

Pääsis sit tommosella mopoautolla kiihdyttelee Teslojen kanssa.

Nykyinen on -21 vuoden Audi A4 2l quattro kevythybridi. Ja vaikka polttomoottori onkin sydäntä lähellä ni ehkä ois aika liittyä Espoolaisten insinöörien sekaan sähköautoilemaan.
 
Kyllä alkoi nyt kuumottaa toi Volvo EX30.

Ihan liipasimella että tilais ton tehokkaimman version. On nimittäin hinta ja varusteet ja tehot kohdillaan.

Pääsis sit tommosella mopoautolla kiihdyttelee Teslojen kanssa.

Nykyinen on -21 vuoden Audi A4 2l quattro kevythybridi. Ja vaikka polttomoottori onkin sydäntä lähellä ni ehkä ois aika liittyä Espoolaisten insinöörien sekaan sähköautoilemaan.
Ei muuta kuin tilausnappi pohjaan ja tänne kokemuksia :D
 
Ei muuta kuin tilausnappi pohjaan ja tänne kokemuksia :D

Tässä kun laskeskellut ja ihmetellyt, niin enköhän maanantaina laita tilaukseen.

Ulkonäkö hieman arveluttaa, mutta 20" vanteet, tummennetut takaikkunat ja musta väri tekee tosta ihan siistin näkösen. Katseltiin myyjän kanssa auton mittoja ja vertailtiin muihin Volvon malleihin niin uskoisin että on myös livenä ihan hieno.

Toki tehot, hyvä range ja pitkä varustelista on ne pääasialliset valintaan vaikuttavat tekijät.

Isoin kysymysmerkki on ajettavuus, nykyinen Audi kun on aivan helvetin mukava ja hauska ajettava. Kai tässä nyt vaan pitää ottaa riski.
 
Kävin tilaamassa XE30. Otin sen tehokkaimman nelivedon käytännössä kaikilla lisävarusteilla.

Ei kyllä oo pahan hintainen ja kun sain vielä ostettua firmalle rahoituksella, niin autoilun kulut tippuu aika merkittävästi vuositasolla kun laskee kaikki verohyödyt edullisempien käyttökustannusten päälle.

Yksi isoin häiritsevä tekijä on että käytännössä ihan kaikki on keskikonsolin ruudulla. Jopa nopeusnäyttö. Ei saa ees hudia ostettua. Google assistant sentään integroitu että jos lämpötilan säädöt ym menee sen avulla, niin ihan ok.
 
Kävin tilaamassa XE30. Otin sen tehokkaimman nelivedon käytännössä kaikilla lisävarusteilla.

Ei kyllä oo pahan hintainen ja kun sain vielä ostettua firmalle rahoituksella, niin autoilun kulut tippuu aika merkittävästi vuositasolla kun laskee kaikki verohyödyt edullisempien käyttökustannusten päälle.

Yksi isoin häiritsevä tekijä on että käytännössä ihan kaikki on keskikonsolin ruudulla. Jopa nopeusnäyttö. Ei saa ees hudia ostettua. Google assistant sentään integroitu että jos lämpötilan säädöt ym menee sen avulla, niin ihan ok.
Kerrottiinko toimitusaikaa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 490
Viestejä
4 497 987
Jäsenet
74 214
Uusin jäsen
Fd3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom