Omat autot -keskusteluketju! Yleinen ja offtopic keskustelu omiin autoihin liittyen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Kävin tilaamassa XE30. Otin sen tehokkaimman nelivedon käytännössä kaikilla lisävarusteilla.

Ei kyllä oo pahan hintainen ja kun sain vielä ostettua firmalle rahoituksella, niin autoilun kulut tippuu aika merkittävästi vuositasolla kun laskee kaikki verohyödyt edullisempien käyttökustannusten päälle.

Yksi isoin häiritsevä tekijä on että käytännössä ihan kaikki on keskikonsolin ruudulla. Jopa nopeusnäyttö. Ei saa ees hudia ostettua. Google assistant sentään integroitu että jos lämpötilan säädöt ym menee sen avulla, niin ihan ok.
Tuo on kyllä miinus että ei edes hudia saa :( Sisustat näytti istumavideoiden perusteella peruslaadukkailta ja onhan tuo suorituskyky oikein kiva. Mielenkiinnolla odottaa kunnon testejä. Nämä Geelyn omistuksessa tehdyt Volvot on kyllä järestään olleet testimenestyjiä kesällä ja talvella.
 
Tuo on kyllä miinus että ei edes hudia saa :( Sisustat näytti istumavideoiden perusteella peruslaadukkailta ja onhan tuo suorituskyky oikein kiva. Mielenkiinnolla odottaa kunnon testejä. Nämä Geelyn omistuksessa tehdyt Volvot on kyllä järestään olleet testimenestyjiä kesällä ja talvella.


Tuo on sitten muuten pienin murhe.

Itse hain juuri Teslan ja minun suurin huolenaihe oli, että miten totun kun ei ole mittareita tai hudia ja olin jo katsonut kaiken maailman lisäkikkareita mitä saisi lievittämään pahimpaa tuskaa.

Ekan vartin kohdalla tulin tulokseen, että paras ratkaisu ikinä. Näkyvyys paljon kun ei ole jotain älytöntä mittaritaulua edessä, nopeuden näkee siitä nurkasta juuri niin hyvin kuin tarvii, ja vakkari kun automaattisesti defaulttaa rajoitukseen niin ei sitäkään juuri edes tarvi tuijottaa.

Ja tosiaan näkyvyys ja avaruuden tunne ihan erilailla.

Ja nyt pari päivää kruisaillut ja olen vielä enemmän tuota mieltä.

Joo, ehkä joku ilmastoinnin nappula on vähän hankalassa paikassa mutta toisaalta, säädin sen kerran ja that's it, sehän kuitenkin on automaatti ilmastointi.

Volvossa on sitten vielä "enemmän" nappeja ratissa niin varmasti pärjää :)
 
Tuo on sitten muuten pienin murhe.

Itse hain juuri Teslan ja minun suurin huolenaihe oli, että miten totun kun ei ole mittareita tai hudia ja olin jo katsonut kaiken maailman lisäkikkareita mitä saisi lievittämään pahimpaa tuskaa.

Ekan vartin kohdalla tulin tulokseen, että paras ratkaisu ikinä. Näkyvyys paljon kun ei ole jotain älytöntä mittaritaulua edessä, nopeuden näkee siitä nurkasta juuri niin hyvin kuin tarvii, ja vakkari kun automaattisesti defaulttaa rajoitukseen niin ei sitäkään juuri edes tarvi tuijottaa.

Ja tosiaan näkyvyys ja avaruuden tunne ihan erilailla.

Ja nyt pari päivää kruisaillut ja olen vielä enemmän tuota mieltä.

Joo, ehkä joku ilmastoinnin nappula on vähän hankalassa paikassa mutta toisaalta, säädin sen kerran ja that's it, sehän kuitenkin on automaatti ilmastointi.

Volvossa on sitten vielä "enemmän" nappeja ratissa niin varmasti pärjää :)

Hyviä pointteja. Ite vähän tässä mietin että varmaan aika turhaan sitä miettii että onko kovin iso ongelma jos näyttö ei ole suoraan silmien edessä.
 
Kaikkeen varmaan tottuu. Itselle se olisi miinus, toiselle ehkä ei.

Lähinnä pointti oli, että ootko ikinä kokeillut. Mulla oli niin pahat antipatiat sitä keskinäyttöä kohtaan, että kun tein vertailuja niin laskin sille ainakin tonnin arvoa koska sen verta kutakuinkin maksaa joku 3rd party mittaristo.

Ja antipatiat oli täysin turhia ennakkoluuloja ja nyt parin päivän jälkeen oon oikeasti sitä mieltä, että preferoin tuota vapaata näkyvyyttä enemmän.

Toki jos olisi joku HUD niin kai sitä tulisi käytettyä mutta turhalta tuntuisi laittaa yhtään markkaa siihen enää.

Ja ei siis mitään vittuilua, olin itse samaa mieltä kuin sinä vielä viikko sitten.
 
Mä en kyllä kokenut Model3:n sisätiloissa mitään tuollaista "ahaa" elämystä. Pikemminkin edelleen siitä tulee se fiilis että kustannuksissa on karsittu kaiken muun kustannuksella.
 
Mä en kyllä kokenut Model3:n sisätiloissa mitään tuollaista "ahaa" elämystä. Pikemminkin edelleen siitä tulee se fiilis että kustannuksissa on karsittu kaiken muun kustannuksella.

No siis tuo oli tuo tila ja näkyvyys mistä sen koin.

Materiaalit on... Kolmen kympin autoon ihan hyvät, kuuden kympin autoon kohtalaisen järkyttävät.
 
Itse tykkäsin vielä perinteisestä - pitää olla nippeliä ja hilavitkutinta. Huomenna tulossa kotiin tällainen tuontilaite (autoliikkeen kuva - ja noi siniset valot onneksi saa customoida halunsa mukaan RGB:nä ja jakatilaan erikseen - nyt kun miettii niin autossa on enemmän RGB lediä kuin tietokoneessa :D)...

1688420829602.png
 
Itse tykkäsin vielä perinteisestä - pitää olla nippeliä ja hilavitkutinta. Huomenna tulossa kotiin tällainen tuontilaite (autoliikkeen kuva - ja noi siniset valot onneksi saa customoida halunsa mukaan RGB:nä ja jakatilaan erikseen - nyt kun miettii niin autossa on enemmän RGB lediä kuin tietokoneessa :D)...
Otan osaa suruusi koskien käyttöjärjestelmää. UI:ta ja yleistä käytettävyyttä. Ollakseen noin uusi auto... VMP. Ja kyllä, olen kokeillut ns. elää moisen kanssa.
 
Otan osaa suruusi koskien käyttöjärjestelmää. UI:ta ja yleistä käytettävyyttä. Ollakseen noin uusi auto... VMP. Ja kyllä, olen kokeillut ns. elää moisen kanssa.
No siinä toisessa vaihtoehdossa olisi ollut sitten jo lämmönsäätimetkin hipaisukytkimillä. Tossa on kaista-avustimet, aktiivivakkarit ja -jarruttimet niin ehtii tutkia niitä GUI:n sokkeloita ajaessaan paremmin niin ettei aja muitten persiiseen. :D :hammer:

Jokohan tässä toimisi jotenkin järkevästi puhekomennot - ainakin S212:ssä jäi käyttämättä.
 
No siinä toisessa vaihtoehdossa olisi ollut sitten jo lämmönsäätimetkin hipaisukytkimillä. Tossa on kaista-avustimet, aktiivivakkarit ja -jarruttimet niin ehtii tutkia niitä GUI:n sokkeloita ajaessaan paremmin niin ettei aja muitten persiiseen. :D :hammer:

Jokohan tässä toimisi jotenkin järkevästi puhekomennot - ainakin S212:ssä jäi käyttämättä.

Puheohjaus toimii jotenkuten englanniksi, mutta ei tietysti suomeksi. Eikä toimi myöskään faceliftin mbuxissa vielä suomeksi. Mbuxin kosketusnäyttö on kuitenkin aika paljon käyttökelpoisempi kuin tuo commandin touchpad.
Hipaisukytkimistä täytyy sanoa sen verran että tuossa faceliftin ratissa ne kyllä toimii erittäin hyvin. Toki tuo ns prefaceliftin ratti on myös fyysisine nappeineen erittäin hyvä. Eikö kuitenkin prefaceliftit tullut lähes kaikki widescreen näytöllä jo? Tuossa kun on kuitenkin uudempi ratti, mutta perus mittaristo.
 
Puheohjaus toimii jotenkuten englanniksi, mutta ei tietysti suomeksi. Eikä toimi myöskään faceliftin mbuxissa vielä suomeksi. Mbuxin kosketusnäyttö on kuitenkin aika paljon käyttökelpoisempi kuin tuo commandin touchpad.
Hipaisukytkimistä täytyy sanoa sen verran että tuossa faceliftin ratissa ne kyllä toimii erittäin hyvin. Toki tuo ns prefaceliftin ratti on myös fyysisine nappeineen erittäin hyvä. Eikö kuitenkin prefaceliftit tullut lähes kaikki widescreen näytöllä jo? Tuossa kun on kuitenkin uudempi ratti, mutta perus mittaristo.
Monessa näytti olevan kokoleveä näyttö - itselle se ei oikein maistunut kun yhtä 2020:stä kävin tutkailemassa (hinnankaan puolesta se yksilö).

Noissa valikoissa nyt harvemmin tulee kovin paljon aikaa vietettyä - kunhan rokki soi niin hyvä. Kerralla asetukset kuntoon ja sitten muuten saa näyttää näyttö karttaa tai akun tilaa, tms. (jonne pääsee näköjään alaspäin vetämällä "suosikeista").

Enitenhän tässä autossa kiinnosti tuo voimalinja ja suht OK suorityskyky (306hv / 6 sek 0-100). Toki quattrosta joutui luopumaan, mutta comme ci comme ça...
 
Mikä vitsi tämä autovex on? Kokeilin oman auton myyntiä tätä kautta ihan mielenkiinnosta. aikaisemmin muutamasta autoliikkeestä saanut reilun 12k tarjouksen. No laitoin tuonne ja 13k hintapyynnöksi niin kaksi tarjousta 2600€ ja 2650€ eli lähes kymppitonnin vähemmän mitä paikalliset liikkeet tarjosi.

Harmi ettei saanut tietää mitä liikkeitä nuo tarjoajat on..
 
Mikä vitsi tämä autovex on? Kokeilin oman auton myyntiä tätä kautta ihan mielenkiinnosta. aikaisemmin muutamasta autoliikkeestä saanut reilun 12k tarjouksen. No laitoin tuonne ja 13k hintapyynnöksi niin kaksi tarjousta 2600€ ja 2650€ eli lähes kymppitonnin vähemmän mitä paikalliset liikkeet tarjosi.

Harmi ettei saanut tietää mitä liikkeitä nuo tarjoajat on..

Mikä auto?
Ehkä ne ei halunneet sun autoas.
 
Mikä vitsi tämä autovex on? Kokeilin oman auton myyntiä tätä kautta ihan mielenkiinnosta. aikaisemmin muutamasta autoliikkeestä saanut reilun 12k tarjouksen. No laitoin tuonne ja 13k hintapyynnöksi niin kaksi tarjousta 2600€ ja 2650€ eli lähes kymppitonnin vähemmän mitä paikalliset liikkeet tarjosi.

Kuulit niiden muutaman autoliikkeen tarjouksen väärin, se oli reilut 2k eikä 12k... ei voi mitenkään olla kymppitonnin heittoja noissa hintaluokissa :D
 
Kuulit niiden muutaman autoliikkeen tarjouksen väärin, se oli reilut 2k eikä 12k... ei voi mitenkään olla kymppitonnin heittoja noissa hintaluokissa :D
Voi. Teslaa myydessäkin oli joku parikin alle 40ke ja yksi alle 30ke tarjous 60ke+ autosta.
 
No kyllä todella erikoista jos 12000e autosta tarjotaan 2650e. Joku 6000e voisi nippa nappa mennä läpikin mutta ei 2650e saa juuri minkäänlaista kulkupeliä :hmm:
 
No kyllä todella erikoista jos 12000e autosta tarjotaan 2650e. Joku 6000e voisi nippa nappa mennä läpikin mutta ei 2650e saa juuri minkäänlaista kulkupeliä :hmm:
Niin tai näin, niin ne tekevät. Heittänevät jonkun tarjouksen joka on hullun alhaalla ettei vaan tule auto, tai jos tulee niin tarpeeksi kahelin halvalla. Plus, en tiedä onko noilla jotain sopimuksellista velvollisuutta heittää x määrää tarjouksia y määrästä autoja.
 
Tänään soittelikin tuo korkeimman tarjouksen tehnyt kaveri ja tarjosi 11k puhelimessa. Oli odottanut huutokaupan lähtevän liikkeelle mutta ei. Ilmeisesti auto ei vain ollut kiinnostava jälleen myyntiä varten.

Ford Focus
 
Tänään soittelikin tuo korkeimman tarjouksen tehnyt kaveri ja tarjosi 11k puhelimessa. Oli odottanut huutokaupan lähtevän liikkeelle mutta ei. Ilmeisesti auto ei vain ollut kiinnostava jälleen myyntiä varten.


Ford Focus

Hintapyyntisi oli vain liian korkea. Ei saanut huutajia innostumaan ja keskenään kilpailemaan.
 
Tänään soittelikin tuo korkeimman tarjouksen tehnyt kaveri ja tarjosi 11k puhelimessa. Oli odottanut huutokaupan lähtevän liikkeelle mutta ei. Ilmeisesti auto ei vain ollut kiinnostava jälleen myyntiä varten.
Itselle kävi samalla tavalla neliveto Octavian kanssa, autovexissä paras tarjous oli 5500€ mutta huutokaupan jälkeen tarjonnut autoliike soitti perään ja tarjosi 11k. Tarjosin Octavian vielä suoraan ostettavaksi joupille ja kamuxille jossa aloittivat keskinäisen kilpailun, lopulta sain autosta 13900€.
 
Mikä vitsi tämä autovex on? Kokeilin oman auton myyntiä tätä kautta ihan mielenkiinnosta. aikaisemmin muutamasta autoliikkeestä saanut reilun 12k tarjouksen. No laitoin tuonne ja 13k hintapyynnöksi niin kaksi tarjousta 2600€ ja 2650€ eli lähes kymppitonnin vähemmän mitä paikalliset liikkeet tarjosi.

Harmi ettei saanut tietää mitä liikkeitä nuo tarjoajat on..
Sulla on tylsä auto ja miksi laitat hintapyynniksi 13k€ jos liike oli tarjonnut 12k€ :facepalm:

Se on huutokauppa, laita pyynti 10k€ niin lähtee se kilpailu käyntiin, ylipyynnin takia ketään ei kiinnosta edes oikeasti huutaa...
 
Huomenna se tapahtuu, vaihdan pitkään palvelleen (5 vuotta ja 100tkm yhteistä taivalta) ISOLLA rahalla rempatun Aero-Saabin Kiiaan. En oo nukkunu parina viime yönä kunnolla ja kokoajan sellainen pieni ahdistus ja suru.

Edellisen vuoden kokeilin pitää Saabia talvisäilössä ja oli erillinen käyttis mutta kun se säilökin rivitaloasujana maksaa erikseen.

Vuoden verran Saabia yrittänyt myydä mutta ei ole tullut YHTÄÄN kyselyä. Ymmärrän kyllä, muut kuin Saabistit tuskin kiinnostuu ja he taas ovat niin pihejä ettei mikään Saabi saa yli tonnia maksaa. Valmiiksi rempattu kalliimpi ei kelpaa, pitää olla halpa rempattava pommi. Mutta kovin ne Saabistit aina sitten itkee kun viedään liikeeseen vaihdossa (kun iskevät jonkun ihan sikahinnan siihen) tai paalataan.

Tunne- ja järkiautoilun välillä olen varmaan taiteillut niin kauan kuin muistan. Haluaisin sen ykkösauton/käyttiksen olevan jollain tapaa vanhempi spesiaali koska uudempiin spesiaaleihin ei ole varaa. Niitähän vaan joutuu tietysti ropaamaan aika usein ja polttoainettakin kuluu aina liikaa. Kuinkahan monta "järkiautoa" olen vuosien mittaan ostanut ja alle vuodessa vaihtanut pois koska supertylsiä. Sitten katunut sitä järkiauton ostoa ja spesiaaliauton ostoa aina vuoronperään.

Autottomuutta pitäisi varmaan kokeilla.

baasi.jpg
 
Kuinkahan monta "järkiautoa" olen vuosien mittaan ostanut ja alle vuodessa vaihtanut pois koska supertylsiä. Sitten katunut sitä järkiauton ostoa ja spesiaaliauton ostoa aina vuoronperään.
Joo viiden vuoden päästä alat sitten miettimään, miten Saabinkin saisi jo kohta museokilpiin, ja vastaavien hinta, silloin harvoin kun on kaupan, on kymppitonni, miten nykyautot vittuilee ja pimputtaa ja luulee tietävänsä paremmin miten ajetaan, ja on nekin rikki, ei olisi pitänyt myydä.
 
No ei se Saab kauaa ehtinyt vanhentua liikkessä kun auton seuraava omistaja soitti jo tänään ja kyseli autosta. Torstaina iltapäivällä vaihdoin sen pois.
 
Viimeksi muokattu:
Kuinkahan monta "järkiautoa" olen vuosien mittaan ostanut ja alle vuodessa vaihtanut pois koska supertylsiä. Sitten katunut sitä järkiauton ostoa ja spesiaaliauton ostoa aina vuoronperään.

Jos on edes etäisesti kiinnostunut autoista niin sellaisen osto järjellä tulee aina lopulta aivan helvetin kalliiksi.
 
Jos on edes etäisesti kiinnostunut autoista niin sellaisen osto järjellä tulee aina lopulta aivan helvetin kalliiksi.

Sen takia kahden auton taktiikka onkin osoittautunut toimivaksi, vähentää auton vaihtoja. Jahka pääsen tuosta rivitaloboksista joskus pois jonnekin autotallilla varustettuun kiinteistöön niin hankin välittömästi jonkun avo-Saabin harrastepeliksi. Sihen kylkeen vielä Lexus LS430 pyhäajoja varten. Oli muuten aika hilkulla että ostin tuollaisen Lexuksen käyttöpeliksi mutta onneksi himmasin.
Meinasi tulla kuti lahkeeseen kun kävin tuollaista koeajamassa, ihankuin olisi lillunut jossain kermassa. Kyyti oli täysin ulkomaailmasta eristettyä ja pehmeän mukavaa valumista, ai että... Mutta se bensansyönti.

Tuo Kia Optima PHEV on aika sopivasti järkiautoa, teknoa ja kuitenkin leppoisa asfaltinnielijä kaikilla herkuilla mitä vaan voi tarvita eli föönipenkit ja hyvät stereot.
 
Mikä vitsi tämä autovex on? Kokeilin oman auton myyntiä tätä kautta ihan mielenkiinnosta. aikaisemmin muutamasta autoliikkeestä saanut reilun 12k tarjouksen. No laitoin tuonne ja 13k hintapyynnöksi niin kaksi tarjousta 2600€ ja 2650€ eli lähes kymppitonnin vähemmän mitä paikalliset liikkeet tarjosi

Se on laskukausi. Muistan vielä noin vuosi sitten kun täälläkin hehkutettiin Autovexiä miten hyviä tarjouksia sai ja myynti helppoa. Ilmeisesti nyt on autoliikkeiden vaihtoautovarastot taas täynnä ja kysynnän elpyminen epävarmaa. Ja autoalan murros kun kiinalaisetkin sähköautot tulee.
 
Tänne aiemmin postattu Giulietta osoittautui pidemmän päälle aika laimeaksi ja mauttomaksi, ei siitä saanut ajamisen iloa ja penkin/ratin/polkimien mittasuhteet aika erikoiset. Pienesti rempattuna sain siitä autoliikkeessä lähes saman mitä maksoin joten ei jää harmittamaan. Uudeksi kakkosautoksi valikoitui Peugeot rcz, 200thp. Tähän tulossa nyt alkuun kiillotus, pinnoite, tulpat, jarrut uusiksi ja ohjelmointi.
1691658872228.png
 
On hyvin tiedossa ja kyseessä aivan eri pata paremmalla jakopäällä. 156 en ostaisi ikinä ja halvalla niitä saakin.
Hehe niinhän siinä kävi että huomattiin savutusta tyhjäkäynnillä. Kunnolla polettaessa tulee kunnon pilvi, venttiilinvarren kumit entiset. Tämä sovittu liikkeen kanssa ja menee JW servicelle huoltoon.
1692255450488.png
 
Hehe niinhän siinä kävi että huomattiin savutusta tyhjäkäynnillä. Kunnolla polettaessa tulee kunnon pilvi, venttiilinvarren kumit entiset. Tämä sovittu liikkeen kanssa ja menee JW servicelle huoltoon.
1692255450488.png
Valkonen savu ei ole venttiilinvarsista...

Turbo kun menee niin tulee valkoista savua, tai kansipahvi...
 
Vuotavat venttiilivarrem kumit aiheuttavat savutusta yleensä seisonnan jälkeen. Miltä savu haisee? Ei äkkiseltään näytä öljykäryltä.
 
Vuotavat venttiilivarrem kumit aiheuttavat savutusta yleensä seisonnan jälkeen. Miltä savu haisee? Ei äkkiseltään näytä öljykäryltä.
Nimenomaan tuolla huollossa tsekattu jo, asentaja polki ja haisteli. Vähän kärynneeltä haisee. Mutta eipä siinä, minä asiakkaana vain odotan että auto tulee kuntoon.
 
Komppaan edellisiä. Omakohtaisena kokemuksena venttiilinvarren kumien vuoto aiheuttaa käynnistäessä sinisen savupilven, mutta ajossa ei sitten savuta.
Valkoisen savun takia kun avasin koneen, oli yhdessä pytyssä vettä...
 
Kova luotto on asentajaan jos valkoisesta pilvestä ja haistelusta saa diagnososoitua venavarren kumit. No hyvähän nekin on tietysti vaihdattaa ja katsoa sitten sitä varsinaista vikaa jos kerran liikeen piikkiin menee.
Huumorimiehiä. Kyseinen bmw osaaja on vaihdellu noita kumeja sen verran että luotan diagnoosiin. No palataan viikon päästä ja katsotaan savuttaako enää.
 
Toivottavasti tuolla tokenee. Muute vaihtoehtona on turbo, vesipumppu, karstoittuneet imukanavat ja niiden puhdistus, antipollution system faulty ja venynyt ketju.
 
Juu, ei ole venttiilivarrenkumit, lyön vaikka vasemman kivekseni vetoa!

Sen verran monta moottoririkkoa nähneenä ja koneremonttia tehneenä uskallan väittää...
 
Juu, ei ole venttiilivarrenkumit, lyön vaikka vasemman kivekseni vetoa!

Sen verran monta moottoririkkoa nähneenä ja koneremonttia tehneenä uskallan väittää...
"Another classic symptom of the valve stem oil seals being knackered is a big puff of the white smoke after you've been on over-run for a bit and then apply power/the throttle " EN väitä mitään mutta näitä tekstejä löytyy paljonkin.
 
Onko tuossa moottorin rakenne jotenkin perustavalla tavalla erilainen kuin tavan ottomoottori? Mikä tässä kyseisessä konetyypissä aiheuttaa valkoisen pilven, jos normaalisti siellä kuitenkin palaa öljy?
 
Onko tuossa moottorin rakenne jotenkin perustavalla tavalla erilainen kuin tavan ottomoottori? Mikä tässä kyseisessä konetyypissä aiheuttaa valkoisen pilven, jos normaalisti siellä kuitenkin palaa öljy?
Mistä tämä vänkääminen nyt? Jos huollossa sanotaan että mineihin tehdään jatkuvasti venttiilin varren kumeja samoilla oireilla niin luulis niiden tietävän kokemuksesta
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Siis en minä mitään vänkää vaan haluaisin tietää mikä sen siinä kyseisessä moottorissa aiheuttaa. Uusi juttu itselle vaikka kuitenkin jonkun verran joudun näiden kanssa olemaan tekemisissä, niin ihan sen takia kysyn. Ei ole tarkoitus vittuilla.
 
Siis en minä mitään vänkää vaan haluaisin tietää mikä sen siinä kyseisessä moottorissa aiheuttaa. Uusi juttu itselle vaikka kuitenkin jonkun verran joudun näiden kanssa olemaan tekemisissä, niin ihan sen takia kysyn. Ei ole tarkoitus vittuilla.
Noniin auto huollettu, venttiilinvarren kumit ja samalla vaivalle tehtiin jakoketju, oli pientä venymää jo 95tkm ajettuna. Nyt ei pitäisi isompia huolia tulla omalla omistusajalla. Savutuksesta kun juteltiin niin huoltoäijä sanoi ettei savu ollut valkoista vesihöyrä vaan harmaata. Tuli sieltä välillä selkeästi tummempaakin, riippuneeko sitten öljynmäärästä mitä kerralla menee läpi. Ei savuttanut kylmäkäynnistyksissä eikä ajossa, ainoastaan pidemmän tyhjäkäynnin jälkeen kun polkaisi kaasua tai lähti liikkeelle normaalisti.
 
Perhanan katto! Sitikka Gran Picasson katto vuotaa!
Joko kattokaiderei'istä, tai kattolistan rei'istä, tai tuulilasin reunasta. Ota näistä selvää!
Jotain mustaa tököttiä koitin laittaa taannoin ja oli olevinaan ok, mutta eilen, kun esteriä piti koko päivän, huomasin että samaa myös apumiehen puolella.

Mikäs on ollut kosher mömmö mitä muut tunkeneet, sen nyt tietää että silikoni etikkahappoineen on nou nou.
 
Ei hirveästi ole kukaan ikkunoita tiivistänyt.

Laitoin listareikiin, listan alle ja ikkunan yläkulmaan butyylimassaa.
Ja pitää kyllä sanoa että onpas ainetta!

On aineita, sit on hankalia aineita
...ja shit on stuff from Hell.
Arvatkaapa mihin luokkaan lasken butyylimassan?

Ei halua tarttua mihinkään muuhun, kuin sormiin ;-)

Tyhjensin samalla ovet vedestä, joutessani.
 
Tuollanen -05 mallin honda cr-v löytyypi. Ois tuollasessa 5l kannussa jäänyt kesältä joku 2-3L tuollaista 2,5% bensa-öljy seosta.. uskaltaisiko laittaa auton tankkiin, kun ei muuta käyttöä sillä ole loppuvuotena / talvella? Vai voiko jotain harmia tapahtua?
 
Laskin, että 3l:ssa öljyä olisi 0,75dl. Uskaltaisin laittaa täyteen tankkiin. Ei öljy hyväksi katille ole, mutta meielenrauhaa voi hakea seuraavasta: VW-konsernin autoille on valmistajan mielestä ihan ok polttaa 1l/1000km:ä, joka vastaa öljyä joka tankillisessa 5dl. VW on vielä todennäköisesti halpuuttanut katin surkeimmaksi mahdolliseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 490
Viestejä
4 497 987
Jäsenet
74 214
Uusin jäsen
Fd3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom