Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä vikoja siinä sitten on? Tarkoitatko muuten, että mallivuosi on 2019 mutta on otettu käyttöön jo 2018? Kun eihän siinä muuten voi vielä olla vuosi täynnäVuosi täynnä ja melkeen 44 tkm V60 vm.2019 mittarissa.
Aika paljon takuuhommaa tiedossa joulukuulle, mekaanikko lupaili että ajelet sijaisautolla niin kauan kunnes se keksii mitä pitäis korjata. Ajamisen suhteen ei mitään valittamista, paras matkakumppani tähän mennessä.
Vähän mietityttää että jos vikoja eivät saa korjatuksi niin voisi varovasti tiedustella vaihtoautopuolelta vähän piereskeltyä V90:ä sopivilla varusteilla. Se on vaan sen verran paljon rumempi auto omaan silmään että vaatii kyllä sulattelua ennenkun moiseen ajaudun
Vähän mietityttää että jos vikoja eivät saa korjatuksi niin voisi varovasti tiedustella vaihtoautopuolelta vähän piereskeltyä V90:ä sopivilla varusteilla. Se on vaan sen verran paljon rumempi auto omaan silmään että vaatii kyllä sulattelua ennenkun moiseen ajaudun
Onhan se melko helvatusti isompi. Jos iso ei ookkaan kaunistaSiiiis.. Katselin googlesta v60 vs v90 kuvia enkä huomannut mitään eroa jos ei takakontti mallimerkintöineen näkynyt. Miten se 90 voi olla rumempi kuin 60?
Meinasin itsekin kommentoida "että onhan eroa...", mutta kokoa lukuunottamattahan nuo ovat 2018 jälkeen tosiaan identtisiä. 90 tietty leveämpi ja huomattavasti pidempi - ehkä se haittaa?Onhan se melko helvatusti isompi. Jos iso ei ookkaan kaunista
Lähinnä vaan pidempi.Onhan se melko helvatusti isompi. Jos iso ei ookkaan kaunista
Tuntuuhan tuo melkein kolme senttiäkin leveydessä.Lähinnä vaan pidempi.
Kyl noi kolmisen senttiä lisä leveyttä ja viitisen senttiä korkeutta tekee siitä jo melko massiivisen näköisen edestäkin katsoen.Lähinnä vaan pidempi.
Harrastellaanko täällä Japanin tuonteja? Kesällä huutelin japanin huutokaupasta tämmöisen Mark II Toyotan ennenkun hinnat kokonaan karkaa kun vapautuu jenkkilän markkinoille. Meni tämän vuoden rekisteröinnit pieleen kun meni katsurin kanssa sukset ristiin. Ensi vuonna paremmalla tuurilla peltilappujen väliin Tätä liikuttaa 2.5 1jz-gte moottori, valitettavasti automaatti kun manuaalia ei ollut varaa hommata, niistä saa maksaa aika paljon enemmän.
Käyttöauton virkaa toimittaa japsituonti Toyota Celsior. Tätä liikuttaa 4.3 3uz V8. Varusteita mitä nyt perus vuoden 2000 toyotassa on eli kaikki sähkösäätöistä, ilmastoidutpenkit, ilma-alusta, adaptiivinen vakkari yms yms. UZ moottorit taitaa kuulua yksiin maailman luotettavimpiin moottoreihin.
Isohan se on, että kai sinne muksut mahtuu kun tehty aikuisen miehen mitoille, ei ainakaa 190cm pitkällä kaverilla ollu valittamista takana. Penkit ei kaadu, suksiluukku on jos ei ole jääkaappia. Paksi iso mutta ei kovin korkeita tavaroita mahdu esim. muuttaessa huomasin tämän kun isohkoa pahvilaatikkoa ei paksiin saanutkaanMinkäslainen Celsior on tiloiltaan? Onkos muksuille hyvin tilaa esim takana Nykyinen 04vm Caldina tuntuu välillä pieneltä
Isohan se on, että kai sinne muksut mahtuu kun tehty aikuisen miehen mitoille, ei ainakaa 190cm pitkällä kaverilla ollu valittamista takana. Penkit ei kaadu, suksiluukku on jos ei ole jääkaappia. Paksi iso mutta ei kovin korkeita tavaroita mahdu esim. muuttaessa huomasin tämän kun isohkoa pahvilaatikkoa ei paksiin saanutkaan
(lainauksen alkuperäistä viestiä lyhennetty)Kesällä huutelin japanin huutokaupasta tämmöisen Mark II Toyotan ennenkun hinnat kokonaan karkaa kun vapautuu jenkkilän markkinoille.
(lainauksen alkuperäistä viestiä lyhennetty)
Mitä tarkoittaa jenkkilän markkinoille vapautuminen? Onko USA:ssa jotain rajoituksia sille kuinka uusia autoja Japanista voi hakea? Oikeanpuoleisen ohjauksen takiako?
Ahh... Tämän takia yksi jenkkituttu kirosi kun S6:sta tai M5:sta ei saa farkkuna 25 vuoteen jenkkeihin...Jos autoa ei ole uutena myyty USA:n markkinoilla, saa sen rekisteriin vasta kun sen valmistusvuodesta on kulunut 25-vuotta. Valmistusmaasta riippumatta.
Edit. Korjataas nyt ajatuspieru.
Niinpä, viikko sitten ostettu käytetty auto. Tänään veti toinen auto stop merkin takaa etukulmaan. Pitkäähän tuo kestikin. Saakohan tuosta kauppakirjassa merkityn summan pois
vakuutus yhtiöltä, koska lunastukseen se menee.
Kattellaan ny.
Niinpä, viikko sitten ostettu käytetty auto. Tänään veti toinen auto stop merkin takaa etukulmaan. Pitkäähän tuo kestikin. Saakohan tuosta kauppakirjassa merkityn summan pois
vakuutus yhtiöltä, koska lunastukseen se menee.
Kattellaan ny.
Ei taida auttaa mitään, taulukosta katsovat merkin ja vuosimallin ja sen sitten maksavat....Arvon määrityksestä olen kuullut että kannattaa tarkkana listata varusteet varsinkin jos onharvinaisempia mitkä rajaavat vastaavien autojen lukumäärää.
Eikö verot ole teikälälisen vastuulla ostopäivästä eteenpäin? Miksi vasta rekisteröintipäivästä?
Ajoon tuota et silti saa, kunnes joku verot maksaa.Ei ole, ainostaan moraalinen vastuu. Aina rekisteriin merkityn omistajan tai haltijan vastuulla lain mukaan. Tottakai olisin ne maksanut muuten ja ajallaan, mutta en pidä ihan reiluna että ajelen ajokiellossa olevalla autolla, koska rekisteröinti kestää lähes 2kk.
Ajoon tuota et silti saa, kunnes joku verot maksaa.
Jollain "erikoisella syyllä" saattaa saada Trafilta auton pois ajokiellosta, mutta sellaiseksi ei käy "en katsonut Trafin sivuilta" - jos tieto siellä on ostohetkellä ollut.
Ok, mulkkuilullako edesautat homman selkiämistä?
Millaisia vikoja on ollut? Tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että mallisarjan ekoissa autoissa merkistä riippumatta on joitain suunnittelun kukkasia, joita sitten hiotaan tuotannossa kuntoon uudempiin autoihin.Muutamia takuujuttuja on joutunu tässä korjauttelemaan, laatuosasto ei ole ollu kyllä täysin hereillä tämän Mk4:n kanssa, mutta toivotaan että takuuaika hoitaa nämä lapsukset kuntoon.
Joitain ärsyttävyyksiä on ollu mm. turvavyökuittaus joka kerta kun lähtee ajamaan, samoten Start/Stop-systeemin poiskytkentä joka kerta koska sitä ei saa pysyvästi pois, mutta noi kuittauksetkin alkaa tulemaan jo selkärangasta.
Millaisia vikoja on ollut? Tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että mallisarjan ekoissa autoissa merkistä riippumatta on joitain suunnittelun kukkasia, joita sitten hiotaan tuotannossa kuntoon uudempiin autoihin.
Fordit eivät ole tuttuja, niin mikä juttu tuo turvavyökuittaus on? Onko jossain näytössä siis teksti turvavyön käytön hyödyistä mikä pitää kuitata eli ei riitä vaikka kaikilla olisi vyöt kiinni? Kuulostaa todella rasittavalta ja ennen kaikkea turhalta, koska sen sitten kuitenkin kuittaa lukematta pois. Oletko katsonut harrastelijafoorumilta onko todella niin, ettei autostögäystä ja tuota turvavyöjuttua saa koodattua pois? Merkkiliike aina selittää ettei mikään onnistu, vaikka harrastajilta onnistuisikin. Omaankin autoon olen koodannut takavalot palamaan päiväajovalojen kanssa ja Start/Stop muistaa pysyä pois päältä, jos sen kerran napista sammuttaa. Kumpaakaan ei merkkiliike voi/halua tehdä.
Viat, joihin on törmännyt useampi ihminen - suluissa perässä mallit joissa on havaittu sekä mahdollinen syy:
Joillakin autoilla on tullut takaisin- tai huoltokutsuja seuraavista:
- Varoitus alhaisesta öljynpaineesta (mallit?)
Syy: Öljynpaineen tunnistimen anturivika
- Toistuvat Hiukkasloukku äärirajalla -vikailmoitukset (1.0 Ecoboost)
Syy: Suomalaisen talven kylmät olosuhteet (asiakaspalvelun vastine 25.1.2019)
- Sytytyskatko -vikailmoitus, häviää yleensä itsestään muutaman tunnin kuluessa (1.0 Ecoboost, 1.5 TDCi)
Syy: Ilmeisesti softabugi, korjaava päivitys joko tulossa tai on jo, epävarmaa
- Jäähdytysnesteen ylikuumeneminen -vikailmoitus Webastoa käytettäessä (1.0 Ecoboost, 1.5 Ecoboost)
Syy: ilmeisesti softabugi, Korjattavissa päivityksellä
- Hätäpuhelujärjestelmän vikailmoitus (useita)
Syy: Softabugi, korjattavissa päivityksellä
- Liian aikainen ensiöljyn vaihtopyyntö (6000-7000 km kohdalla) (1.5 TDCi)
Syy: Tuntematon, PCM-päivitys saatavilla joka muuttaa moottoriöljyn kulumislaskennan parametreja
- Parkkitutkan virheilmoitus hiljentäessä pysähdyksiin risteyksissä (1.5 TDCi)
Syy: Tuntematon
- Takapenkin turvavyötunnistimet näyttävät että vyö ei ole käytössä, vaikka penkillä ei ole enää ketään
Syy. Tuntematon
- Peruutuskamera ei tottele näytön kirkkausasetuksia (kaikki?)
Syy: Ilmeisesti softabugi
- Navidata antaa vääriä nopeusrajoituksia
Syy: Väärä karttadata, OpenStreetMap? Nopeusrajoitukset navidatasta -asetus on väitteiden mukaan kytkettävissä pois huollossa, tiedot ristiriitaisia
- Sähköikkunat eivät toimi kunnolla
Syy: tuntematon
- FordPass ilmoittaa auton nukahtamisesta virransäästötilaan talvella päivittäin (1.5 TDCi)
Syy: Tuntematon, mahdollisesti heikko akku
- Takaoven ikkunatiivisteen osittainen irtoaminen (farmari)
- Peräkontin aukaisukahvan / peruutuskameran väljä kiinnitys (liikkuma havaittavissa, saksan keskustelualueilta) (mallit?)
Syy: Puutteellinen kiinnitys, helposti korjattavissa
- LED-valopaketissa päiväajovalojen vilkkumista tai sammuminenvilkkujen ollessa käytössä / lukittaessa / avattaessa
- Räminä B-pilarissa tai ovipaneelissa
Syy: Tuntematon, huollossa voivat yrittää vaimentaa lisäpehmikkeillä ja -toppauksilla
- 18P14 - FOCUS MINI SPARE WHEEL / SUBWOOFER RETAINER
- 18U29 - MISALIGNMENT OF CHILD ISOFIX BRACKET (ISOFIX -kiinnikkeen sijoitus)
- 18U33 - Jarrupolkimen saranan pultin murtuminen. Kiireellinen huoltokampanja.
- 19S08 - Eturipustuksen pultin löystyminen, joissakin autoissa jotka valmistettu välillä 22.9. - 10.11.2018; Ford suosittaa, että kyseisillä autoilla ei ajeta ennen kiinnityksen tarkistamista (vain 5 Suomeen tuotua autoa)
- 19U02 - FOCUS ESTATE UNINTENDED REAR DOOR OPENING (peräkontin tahaton avautuminen, farmari)
- 19P11 - 1.5L DV NEO OIL DILUTION (1,5 litran dieselmoottori, moottoriöljyn oheneminen dieselin sekoittuessa moottoriöljyyn)
Nuo sinun autossa olleet viat ei onneksi kuulosta kovin pahoilta, mutta toki on aina ikävää, jos uudessa autossa on mitään ylimääräistä. Spoilerissa olleet jutut vaikutti olevan lähinnä puutteita softassa eli ne tullevat kuntoon kunhan huolto päivittää auton. Eli suunnittelumokat raudassa ovat ikävämpiä, koska niitä ei yleensä päivitetä paranneltuihin versioihin elleivät hajoa kokonaan.- Ihan uutena oli räminää kojelaudan sisällä aina käynnistyksen yhteydessä, siellä oli jotkut ilmastoinnin putket niin lähellä toisiaan että pääsivät hakkaamaan vastakkain ja sinne laitettiin joku kiinnike.
- Eilen auto kävi valomoduulin vaihdossa kun toinen päiväajovalo vilkkui ja välkehti kun vilkku oli päällä.
Eli periaatteessa aika pikku juttuja, ja oma yksilö on päässy suht vähillä ongelmilla mitä tuolta maailmalta voi lukea..
Spoilereissa listaa mitä esim Ford Clubin forkalla on kerätty auton omistajien raportoimana:
Mutta sitten se tuoltakin listalta löytyvä tämän ekan vuoden riippakivi, eli öljyn likaantuminen jonka johdosta öljynvaihtoväli on ollut niinkin lyhyt kuin 5000km kun auto alkaa jo ilmoittelemaan öljynvaihdon tarpeellisuudesta.
Nyt auto kävi muutama viikko sitten softapäivityksessä joka muutti öljynlaadun laskentaparametrejä suotuisampaan suuntaan.
Hieman tuota ihmettelen koska jos öljy oikeasti likaantuu niin eihän se millään softamuutoksella siitä parane..
Ellei tuo softamuutos sitten tee jotain konkreettista tuolle pakokaasujen kierrätykselle, mutta siihen en ole mistään löytänyt vastausta. Nyt kuitenkin pitäisi päästä tuo täysi 15tkm vaihtoväli ilman herjoja, joten katsotaan..
Autoon on siis vaihdettu vuoden aikana nyt kahdesti ylimääräiset öljyt, takuun piikkiin toki.
Toi turvavyökuittaus on siis vaan ikkuna ajotieturissa joka näyttää mitkä vyöt ovat kiinni, eikä se ikkuna lähde siitä vasta kun painaa OK ratista. Sen verran olen kaivellu ettei tuota ainakaan merkkiliike kytke pois koska turvallisuus tjsp shittiä, samoten toi Start/Stop on asia jota ei kuulemma saa edes kytkettyä pois koska se on yksi osa-alue millä auton päästöt on saatu WLTP-lukemaan.
Toi turvavyökuittaus on siis vaan ikkuna ajotieturissa joka näyttää mitkä vyöt ovat kiinni, eikä se ikkuna lähde siitä vasta kun painaa OK ratista. Sen verran olen kaivellu ettei tuota ainakaan merkkiliike kytke pois koska turvallisuus tjsp shittiä, samoten toi Start/Stop on asia jota ei kuulemma saa edes kytkettyä pois koska se on yksi osa-alue millä auton päästöt on saatu WLTP-lukemaan.
Miksi haluat startstopin pois? En oikein omassa käytössä keksi siitä mitään haittaa. Ei lähtiessä mitään huomattavaa viivettä tule ja talvella se osaa muutenkin olla pois päältä ennen kuin on ajanut pidempään. Onko se fordeissa jotenkin kankeampi?
Ei se kankea ole, toimii itseasiassa todella jouhevasti. Säälin vaan enemmän starttimoottoria, akkua ja muita komponentteja kuin sademetsiä.
Ainakaan mazdassa ei käsittääkseni starttimoottoria käytetä tuossa. Se pysäyttää moottorin optimaaliseen kohtaan ja käynnistää sen detonaatiolla. En sitten tiedä päteekö mihinkään muuhun merkkiin. Akku nyt ei ainakaan pahemmin sääliä kaipaa.
S/S toiminnolla olen Subarussa säästänyt (auton oman mittarin mukaan) 18tkm aikana noin 8l bensaa. Tuossa aktivointia voi itse säädellä jarrupolkimella. Jos haluaa että sammuu, niin polkaisee poljinta kovempaa auton pysähdyksissä ollessa. Jos haluaa että auto pysyy päällä, niin painaa jarrua vain hellästi.Mjoo, muistaakseni se ei startilla käynnisty Focuksessakaan, mutta säälin silti moottoria turhista käynnistyksistä.
Ei mua oikeasti noi päästöjutut niin paljon kiinnosta että haluan renklata autoni moottoria edestakas jopa neljä kertaa 500 metrin matkalla kun noita liikennevaloja etenee. Pienemmät päästöt saisi aikaan järkevämmällä liikennevalosuunnittelulla..
Ja missäs sen S/S:n vaikutus esim kulutukseen nyt taas testattiinkaan ja tulos oli että sen ero auton kulutuksessa on todella häviävän pieni, joten aika turha ominaisuus imo.
Miksi haluat startstopin pois? En oikein omassa käytössä keksi siitä mitään haittaa. Ei lähtiessä mitään huomattavaa viivettä tule ja talvella se osaa muutenkin olla pois päältä ennen kuin on ajanut pidempään. Onko se fordeissa jotenkin kankeampi?
Mm. Moottorin tukikumien nopeampi kuluminen ja moottoririkon suurempi todennäköisyys.
Kaikki ecopro, start stopi lähtee automaattisesti itsellä pois jokaisen käynnistyksen yhteydessä. Jos pitää autoa vähän pidempään, niin ei kannata käyttää.
Just tuli vastaan Facebookissa seuraamani moottoripaja ja kuvassa pari mottia purettuna ja vinkkinä oli että alkaa käyttäkö ja muistakaa öljynvaihto.