Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Jostain syystä plugaribemari, ainakaan tämä, ei ylläpidä 12V akkua jos auto jää kuukausiksi käyttämättä, menee jonkinlaiseen "sleep modeen". Viime talvena herjasi matalaa 12V
Yleensä nämä saksalaiset plugarit ei lataa 12V akkua jos ei ole virrat päällä.

En kyllä itse säilyttäisi autoa talvea niin että se on jatkuvasti laturissa, ei tee hyvää akulle kun on koko ajan täynnä.

PS. On kyllä hieno Bemariksi!
 
Yhden restomod bemarin esittely. Auto tuli minulle -22 kesän lopulla raakakorina. Seuraavan parin vuoden aikana sitten korjattiin kaikki ruosteet, maalattiin ja rakennettiin auto uudelleen nykyiseen kuosiin. Auto "valmistui" pari kuukautta sitten eikä ihan ehtinyt leimalle ennen lumia joten odottelee kevääseen rekisteröintiä.

IMG_20241024_165754.jpg


IMG_20250126_223032.jpg


IMG_20220820_082624.jpg
 
Yhden restomod bemarin esittely. Auto tuli minulle -22 kesän lopulla raakakorina. Seuraavan parin vuoden aikana sitten korjattiin kaikki ruosteet, maalattiin ja rakennettiin auto uudelleen nykyiseen kuosiin. Auto "valmistui" pari kuukautta sitten eikä ihan ehtinyt leimalle ennen lumia joten odottelee kevääseen rekisteröintiä.

IMG_20241024_165754.jpg


IMG_20250126_223032.jpg


IMG_20220820_082624.jpg

Hyvältä näyttää. Onko tuo siis tekniikaltaan ihan M3 vai jotain muuta? Omaa aikaa ei tietysti lasketa, mutta täytyyhän tuon olla aivan tajuttomasti aikaa ja varmaan myös melkoisestu rahaa vievä projekti.
 
Hyvältä näyttää. Onko tuo siis tekniikaltaan ihan M3 vai jotain muuta? Omaa aikaa ei tietysti lasketa, mutta täytyyhän tuon olla aivan tajuttomasti aikaa ja varmaan myös melkoisestu rahaa vievä projekti.
Tekniikaltaan M3. Tähän löytyi myöhemmin sama moottori kuin tehtaalla aikoinaan asennettu, niin täsmää sarjanumero koneessa ja rungossa. Moottori on läpikäyty myös ja hinkattu hienoksi, vakio kuitenkin
:). Aikaa meni kyllä ja rahaa tietenkin. Haluaisin sanoa, että ei enää koskaan näin isoa projektia mutta tallissa odottaa yksi vakiomallin E30 vielä ja siihen hilppeet rakentaa M3 replica, niin täytynee vielä se jaksaa tehdä.
 
Yhden restomod bemarin esittely. Auto tuli minulle -22 kesän lopulla raakakorina. Seuraavan parin vuoden aikana sitten korjattiin kaikki ruosteet, maalattiin ja rakennettiin auto uudelleen nykyiseen kuosiin. Auto "valmistui" pari kuukautta sitten eikä ihan ehtinyt leimalle ennen lumia joten odottelee kevääseen rekisteröintiä.

IMG_20241024_165754.jpg


IMG_20250126_223032.jpg


IMG_20220820_082624.jpg
Nämä on hienoja ja kannattaa pelastaa ja nähdä vaivaa, arvo vain nousee!
 
Tekniikaltaan M3. Tähän löytyi myöhemmin sama moottori kuin tehtaalla aikoinaan asennettu, niin täsmää sarjanumero koneessa ja rungossa. Moottori on läpikäyty myös ja hinkattu hienoksi, vakio kuitenkin
:). Aikaa meni kyllä ja rahaa tietenkin. Haluaisin sanoa, että ei enää koskaan näin isoa projektia mutta tallissa odottaa yksi vakiomallin E30 vielä ja siihen hilppeet rakentaa M3 replica, niin täytynee vielä se jaksaa tehdä.
Oma kone? Eikö tuo ole uskomatonta tuuria?
 
Oma kone? Eikö tuo ole uskomatonta tuuria?
Noh, ehkä hieman harhaanjohtavasti kirjoitettu multa. Koneen sijainti oli tiedossa jo ennen kauppoja korista, koneen hinnasta päästiin sopuun kuitenkin vasta myöhemmin. Nämä kun ovat tietenkin molemmat arvokkaimmillaan silloin kun korin ja koneen numerot täsmäävät.
 
Yhden restomod bemarin esittely. Auto tuli minulle -22 kesän lopulla raakakorina. Seuraavan parin vuoden aikana sitten korjattiin kaikki ruosteet, maalattiin ja rakennettiin auto uudelleen nykyiseen kuosiin. Auto "valmistui" pari kuukautta sitten eikä ihan ehtinyt leimalle ennen lumia joten odottelee kevääseen rekisteröintiä.

IMG_20241024_165754.jpg

Tää on kyllä nätti! Tymä kysymys, mutta eikös näiden hinnat pyöri jossain +100t€ paikkeilla?
 
Tää on kyllä nätti! Tymä kysymys, mutta eikös näiden hinnat pyöri jossain +100t€ paikkeilla?
Kiitos! Itse ainakin toivon, että arvo olisi jotain sitä luokkaa. Näitä on eri hintaisia myynnissä, mutta en usko, että alle 100k€ saa täysin läpi käytyä yksilöä. Ja vanhojahan nämä on, niin jos mitään ei oo tehty on kyllä paikat ruosteessa väkisinkin.
 
Onhan nämä tällaiset ihan next level. Pätkällä voi kuka vaan "harrastaja" käydä ostamassa jonkun softaviriviri tööt tööt 35i bemarin, tällaista ei ihan jokainen kaveri rakennakaan. Hattu päästä.
 
Kuva 2025-01-21 klo 22.24.36.jpg

Täällä myös sininen bemari. Vaimolla on Audi A4 farmari eli kakkosautoksi tuli pikkuauto. BMW 130i eli 265 hv vapaastihengittävä 3.0 L, manuaali, takaveto. Itse en ole mikään bmw-fani enkä tykkää merkin imagosta, mutta ajaminen tuolla on kivaa. Vaihtoehtoina silloin katsoin Audi A3 3.2:ia, mutta niissä oli jokaisessa ruostetilanne aika paha. Ohjaustuntuma on todella jämäkkä ja tunnetta on, että ollaan tiessä kiinni. Tuo ohjaustuntuma yhdistettynä aika kevyeen painoon ja suht tehokkaaseen moottorin on kyllä kiva esimerkiksi mutkatiellä. Mikään 0-100 km/h tykki tuo ei ole, mutta tuo ahtaamaton alavääntö ja takaveto on kiva.

WhatsApp-Kuva 2024-12-19 klo 14.34.24_f4358ad0.jpg

Vaikka onkin jo 18 vuotta vanha auto, niin tuli investoitua rataslukkoperä. Osa maksoi 650 € ja asennustyö peräöljyjen vaihtoineen 450 €. Ero avoimeen perään on kyllä talvella merkittävä, mutta ei nyt tule niin useasti leikittyä, että tiedä sitten oliko kuitenkaan hintansa väärti. Perä tässä on kyllä kevyt ja helposti lipsuu, vaikka asfaltti ei näyttäisi jäiseltä.
 
@Henkilöasiakas Tuliko siitä sähkö-T3 projektista valmista? En löytänyt haulla mitään.
Ei se vielä ole valmis. Tuli vähän ruostehommia, joita viime aikoina hiljakseen fiksaillut muiden projektien ohessa sekä hionut ja maalannut alustaa. Lisäksi sähköjä vedellyt ja koittanut saada niitä siistiksi. Vähän hitaasti tuo nyt edennyt, mutta ei mulla sen suhteen aikataulua olekaan. Sellaista näkymätöntä hommaa siis enimmäkseen, josta ei ole ollut oikein raportoitavaa. Ensi kesänä olis tarkoitus tilata akusto, jos kaikki etenee suunnitellusti.
 
Ford Mustang Mach-e tuli toiseksi autoksi. 7/2021, 75kWh, 269hv, 116tkm.

Model ässään verrattuna hieman erilainen, vähän kestää varmaan autoon tottumisessa. Ja Ford on vaan takaveto. Tarkistin niin neliveto olisi ollut 8k€ kalliimpi samalla akulla.

Täytyy kysyä ainakin Fordilta vetokoukun asennuksen hintaa. 750kg on auton vetomassa (jarruton ja jarrullinen). Ainakin Koukkupajan sivut näytti, että ne ei koukkua tuohon asenna.

Screenshot_2025-02-07-18-50-54-01_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~3.jpg


Screenshot_2025-02-08-15-02-16-97_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg
 
Koiria varten piti hommata matalampi neliveto. Ja koska ikuinen köyhyys, autoksi valikoitui vuoden leimaamattomana seissyt Outback.
IMG-20250211-172032.jpg

Aikoinaan pompannut ruostevaurioiden takia ja olihan sitä ruostetta. Huomattavasti enemmän kuin mitä odotin ja olisin halunnut. Hitsausjälki ei todellakaan ollut ammattilaisten tasoa, mutta koska kaikki jäi muovilistojen alle piiloon, ei se loppujen lopuksi edes kiinnostanut. Pääasia että leimasedälle kelpasi.
Vuoden takaiset hommat korjasin, mutta uutena löytyi kaksi katkennutta jousta, kumpikin oikealta puolelta. Uudet jouset joka nurkkaan ja leima paperiin.
Ja koska kone on EJ253 (eli 2,5l vapari), odotellaan nyt sitten että milloin pääsee kannentiivisteet vaihtamaan. 291tkm alkaa olla alkuperäisille aikalailla maksimien rajalla.

Noin muuten yllätti, miten hyvä auto tuo on ajaa. Meillä asuva nainenkin tuumasi ekan ajokerran jälkeen, että Jeeppi lähtee ja tämä jää.
 
kyllästyin korjailee kakkosauto suzuki sx4:sta niin tuli hetken mielijohteesta vaihdettua tuollaiseen
photo_2025-02-12_19-42-09.jpg

Polestar 2 -21 Long Range Dual Motor Pilot Plus

Saattaa olla että tosta tulikin nyt ykkös auto ja jaguaarilla ajellaan tosi kauniina päivinä (ollu kyllä talvisäilössä muutenkin)
Vähän testimilessä muutenkin ostelin, että mimmonen tommonen sähkäri on käytössä.
 
Keskimmäinen rakkauden hedelmä sai kortin. Alunperin toiveena oli "auto missä on kääntyvä ratti ja automaattivaihteet". Aikani tarjosin erilaisia autoja ja jokaiseen tuli hylky. Viimein piti tehdä tarkentavia kysymyksiä ja kääntyvät etupyörät kera automaattilaatikon piti löytyä Volvosta, Audista, Mersusta tai Bemarista.
Meinasi isukin budjetti loppua siinä vaiheessa kesken, mutta tämmöinen se lopulta tuli kakaralle löydettyä.
2025-02-17-10-04-22.jpg

Taitaa olla -06 E61 ja koneena N52 2,5l bensalla
Omissa nimissähän tuo on, koska vakuutusmaksut olisi varmaan nollabonariselle aika messevät. Ja taitaa ne huollotkin jäädä minun vastuulle.
Vähän hirvitti antaa auto suoraan kakaralle ajoon ilman että itse kävin edes kokeilemassa sitä. Ja kun tietää 17v tytön ymmärryksen autoista, viat yleensä korjataan vasta siinä vaiheessa kun auto ei enää liiku.
 
Keskimmäinen rakkauden hedelmä sai kortin. Alunperin toiveena oli "auto missä on kääntyvä ratti ja automaattivaihteet". Aikani tarjosin erilaisia autoja ja jokaiseen tuli hylky. Viimein piti tehdä tarkentavia kysymyksiä ja kääntyvät etupyörät kera automaattilaatikon piti löytyä Volvosta, Audista, Mersusta tai Bemarista.
Meinasi isukin budjetti loppua siinä vaiheessa kesken, mutta tämmöinen se lopulta tuli kakaralle löydettyä.
2025-02-17-10-04-22.jpg

Taitaa olla -06 E61 ja koneena N52 2,5l bensalla
Omissa nimissähän tuo on, koska vakuutusmaksut olisi varmaan nollabonariselle aika messevät. Ja taitaa ne huollotkin jäädä minun vastuulle.
Vähän hirvitti antaa auto suoraan kakaralle ajoon ilman että itse kävin edes kokeilemassa sitä. Ja kun tietää 17v tytön ymmärryksen autoista, viat yleensä korjataan vasta siinä vaiheessa kun auto ei enää liiku.
Kesällä möin oman e61 530xd:n vasta kortin saanelle pojalle. Tulivat isänsä kanssa autoa hakemaan ja rupesivat samalla katselemaan vakuutuksia niin pystyi melkein näkemään kuinka väri poistui heidän kasvoiltaan. Nuorelle pojalle nollabonareilla vakuutus oli jotain ~2k€/vuodessa:D

Pojalla sentään oli selvät suunnitelmat siitä kuinka auto menee tonttiin ja vaimentimet lähtee yms...harmitti hieman itseä kuunnella vierestä kun kyseessä oli kuitenkin melkoisen timanttinen yksilö, joskin paljon ajettu.
 
Kesällä möin oman e61 530xd:n vasta kortin saanelle pojalle. Tulivat isänsä kanssa autoa hakemaan ja rupesivat samalla katselemaan vakuutuksia niin pystyi melkein näkemään kuinka väri poistui heidän kasvoiltaan. Nuorelle pojalle nollabonareilla vakuutus oli jotain ~2k€/vuodessa:D

Pojalla sentään oli selvät suunnitelmat siitä kuinka auto menee tonttiin ja vaimentimet lähtee yms...harmitti hieman itseä kuunnella vierestä kun kyseessä oli kuitenkin melkoisen timanttinen yksilö, joskin paljon ajettu.
Oliko 2000e vain liikennevakuutus? Koska jos oli, en ole törmännyt yhtä isoihin vakuutushintoihin muissa kuin prätkissä.
 
Oliko 2000e vain liikennevakuutus? Koska jos oli, en ole törmännyt yhtä isoihin vakuutushintoihin muissa kuin prätkissä.
En tiedä millaisia vakuutuksia katselivat, aikoivat jatkaa kotona mietiskelyä kenen nimiin auton laittavat:D halvin jonka siinä löysivät oli jotain 1700€ pintaan.

Oli siinä muistaakseni itsellänikin täysillä bonuksilla halvin vakuutus jotain ~750€ luokkaa osakaskolla eikä tämä nykyinen f31 ole paljoa edullisempi. Itse olen siis 38v, puhdas historia ja pohjois-karjalassa.
 
Itsellä oli F11 530xD, mikä oli sinänsä aivan loistava auto. Mutta pikkuisen ikävänä puolena siihen oli verot käytännössä yksi tonni ja liikennevakuutus ja kasko toinen.

Auton arvo sillä hetkellä oli noin vajaat 20ke, joten 10v olisi maksanut auton hinnan pelkästään pihassa seisottamalla. Tämä alkoi pikkuisen ahdistaa, niin vaihtoon lähti, vaikka itkettikin.
 
Ekana autona oli 220CDI pitkäkatto väyrysmese (varmaan löytyy jostain ketjun ekoilta sivuilta) ja kyllähän se vähän yllätti että nollabonuksilla pelkkä liikennevakuutus oli jotain 1200 - 1300€/a. Jonkun kuukauden päästä otin sitten takapenkit veke ja muutostin pakuksi, tämän jälkeen tarkistin vakuutuksen uudestaan ja yllärinä hinnasta oli sulanut melkein puolet :)
 
Älkää ostako teineille mitään corollaa tehokkampaa, korkeille vakuutusmaksuille on syynsä.

Ei ole kauaa kun tässä lähellä joku teini ajoi vastaavanlaisella bemarilla taajama-alueella puuhun ja kuoli. Hänelläkin taisi olla kortti erikoisluvalla, niin kuin monella muulla nuorella onnettomuuskuskilla.
 
Älkää ostako teineille mitään corollaa tehokkampaa, korkeille vakuutusmaksuille on syynsä.

Ei ole kauaa kun tässä lähellä joku teini ajoi vastaavanlaisella bemarilla taajama-alueella puuhun ja kuoli. Hänelläkin taisi olla kortti erikoisluvalla, niin kuin monella muulla nuorella onnettomuuskuskilla.
Ei se auto, tai sen tehot, tapa.
Toisaalta iso bemari lienee kolariturvallisempi kuin joku corolla?

Tuota mainitsemaasi ei corollalla olisi voinut sattua?
 
Ei se auto, tai sen tehot, tapa.
Toisaalta iso bemari lienee kolariturvallisempi kuin joku corolla?

Tuota mainitsemaasi ei corollalla olisi voinut sattua?
Eikä aseet tapa ketään vaan niillä ampuja. Tottahan tuo.

Noilla bemareilla ajelee paljon jonneja, arabeja ja itä-euroopan miehiä. Valitettavasti he ovat tapaturma-altista porukkaa. Siksi korkeat vakuutukset tällä mallilla.

Edit. Selvennys
 
Viimeksi muokattu:
Noilla bemareilla ajelee jonnet, arabit ja itä-euroopan miehet. Valitettavasti he ovat tapaturma-altista porukkaa. Siksi korkeat vavakuutukset.

Wot?
Sun ennakkoasenteet ja tietämättömyys on kyllä melkoista (tuolla pysäköintiketjussa jo alkoi...) :D
Sulla varmaan jotain faktaa yo väitteen tueksi?

Itse ajanut bemareilla yli 20v. Jonne en mielestäni ole, enkä arabi saati itä-eurooppalainen.
 
Wot?
Sun ennakkoasenteet ja tietämättömyys on kyllä melkoista (tuolla pysäköintiketjussa jo alkoi...) :D
Sulla varmaan jotain faktaa yo väitteen tueksi?

Itse ajanut bemareilla yli 20v. Jonne en mielestäni ole, enkä arabi saati itä-eurooppalainen.
Minulla on silmät päässä. Vakuutusten hintoihin vaikuttaa juurikin kyseiselle automallille sattuneet onnettomuudet.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mol
Oikeastiko se yllätti sut?

Kysymys siis liikennevakuutusten hinnasta, vs henkilöuto / pakettiauto. Mulla Tesla Model 3 ja 80-luvun MB pakussa miltei eurolleen täsmälleen sama hinta liikennevakuutuksessa, luokkaa 220eur. Oikeastaan ikinä en ole saanut hyötyä siitä (liikennevakuutusmielessä) että auto rekisteröity pakuksi.
 
Oikeastaan ikinä en ole saanut hyötyä siitä (liikennevakuutusmielessä) että auto rekisteröity pakuksi.
Mulla on Skoda Yeti, joka rekisteröity omasta toimestani pakuksi. Op Pohjolassa vuosittainen vakuutusmaksu tippui täysillä bonuksilla vajaan satasen pakettiautomuutoksen myötä reilu pari vuotta sitten.
 
Ei se auto, tai sen tehot, tapa.
Toisaalta iso bemari lienee kolariturvallisempi kuin joku corolla?

Tuota mainitsemaasi ei corollalla olisi voinut sattua?
Spekulointia voi jatkaa vaikka kuinka pitkälle, mutta jotain kertonee se, että bemareissa on niin korkeat vakuutusmaksut etenkin nuorille kuljettajille? :hmm:

Väitän että joku corolla ei kannusta leikkimään yhtä paljoa kuin 6-sylinterinen takavetobemari ja tehoton karvalakkimalli kannustaa myös nuorta opiskelemaan ja hankkimaan sellaisen ammatin, jotta pystyy aikanaan kustantamaan sen unelma-autonsa. ;)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 695
Viestejä
4 647 921
Jäsenet
76 276
Uusin jäsen
xRaveni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom