- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 533
Kahdella kympillä saa kahden kympin auton ja kolmella kympillä kolmen kympin.Miksei nelikkoa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kahdella kympillä saa kahden kympin auton ja kolmella kympillä kolmen kympin.Miksei nelikkoa?
Takavedossa myös pidempi kantama ja vähemmän rikkoutuvia/kuluvia osia.Kahdella kympillä saa kahden kympin auton ja kolmella kympillä kolmen kympin.
Hyvä auto. Ei kyllä mene 300 km kelissä kuin kelissä, mutta ehkä tässä etelä-suomen talvessa päästään ainakin todella lähelle.
Jos nyt olisi tarve vaihtaa sähköauto toiseen niin VW varmaan tulisi itellekin.
Normaali talvi keli sellaista -10 -15C maantietä talvirajoituksilla menee helposti tuo 300km. Työmatka edestakaisin sellainen 260 ja -38C ei enää päässyt lataamatta muuten aina.No joo, vähän optimistinen tuo rangearvio, mutta kompromissi tämä valinta muutenkin toki oli, koska myös budjetti oli aika tiukka.
Joo vähän hämää aina tuo kun itselle etelässä talvinopeus on 110 km/h ja jossain muualla se voi olla 80 km/h mittarin mukaan. Ei mitään toivoa tohon 300 km jos ei ajele noita kärrypolkuja.Normaali talvi keli sellaista -10 -15C maantietä talvirajoituksilla menee helposti tuo 300km. Työmatka edestakaisin sellainen 260 ja -38C ei enää päässyt lataamatta muuten aina.
Vielä tarkennus 90km/h mittarissa talvella kesällä tuo 110km/h. Kesällä 350-400km perusrange pyörinyt. Nelkku Iida sen kokoinen auto, että ajonopeus rankoo vs. joku sedan. Yleinen oletus sähköauto kuin auto niin puolittaa rangen saa aika hyvän arvion huonon kelin rangesta. Heh kärrypolku, kun koko maan halkova nelostiekin suurelta osin 80 lätkillä talven kaksikaistaiset osuudet.Joo vähän hämää aina tuo kun itselle etelässä talvinopeus on 110 km/h ja jossain muualla se voi olla 80 km/h mittarin mukaan. Ei mitään toivoa tohon 300 km jos ei ajele noita kärrypolkuja.
Nyt kun tuota peiliä on katseltu hetki (ja tämä viesti kummitellut takaraivossa) niin onhan se jotenkin alhaalla tosijaanTuntuuko sinusta että tuon taustapeili on jotenkin alhaalla tuulilasilla? Koeajoin tuommoisen viime vuonna ja se pisti silmään, tuntui että jää katvetta taakse. Mukava peli muuten, hyvä ajaa ja hyvät tilat, jäi kuitenkin kauppaan muista syistä.
Näin ekaa kertaa tälläsen livenä, tosin ehkä mustan, muistaakseni jossakin Valkeakosken nurkilla viime viikonloppuna. Ite tykkään kyllä ulkomuodosta ja ufo-sisustasta. Kantama on sopiva, jos ei paljoa ajele, kuten itelläkin on tilanne tällä hetkellä.Tämmönen koppimopo tuli hankittua. Ei millään mittarilla järkevä sähköauto, mutta tosi hauska ajaa pieneksi autoksi, 50/50 painojakauma ja takaveto. Yllättävän laadukas sisätiloiltaan hondaksi. Riittävästi tehoa liikennevalo pyörittelyyn, mihin tuo on suunniteltukkin huonon rangensa johdosta. Varusteita on sen verran runsaasti, että sääli ettei talvella uskalla lähteä yli 100km reissulle.
![]()
![]()
Sporttimode ei lisää tehoa, herkistää vain kaasuun vastaavuutta ja pitää kierroksia ja konetta käynnissä. Täysin turha ominaisuus Toyotassa.Parin päivän kokeilun jälkeen ainakin ihan kiva tällaiseksi kansanautoksi. Lähestulkoon kaikki varusteet näyttää löytyvän mitä toivoa sopii, parkkitutkaa ja nahkapenkkejä lukuun ottamatta.
Kaupunkiajossa 4,3, maantieajossa 4,9.
Hiukan kyllä renkaat kohisee, 17' 225, 45. On ne hyvän näköiset, mutta 16 voisi olla mukavampi.
![]()
Ja kyllä tällä 1,8:lla ohikin pääsee, kun heittää sporttimoden päällä
Niin eli kiihtyy nopeammin kun ei ole sitä pientä viivettä. Sinulle turha, jollekkin muulle ei. Itse en käytä, kun melkein samaan pääsee, kun painaa kaasupolkimen pohjaan asti.Sporttimode ei lisää tehoa, herkistää vain kaasuun vastaavuutta ja pitää kierroksia ja konetta käynnissä. Täysin turha ominaisuus Toyotassa.
Joten sama asia kuin että laittaa käsivaihteisella pienempää silmään. Tehojen lisäämisestä kukaan ei sanonut mitään.Sporttimode ei lisää tehoa, herkistää vain kaasuun vastaavuutta ja pitää kierroksia ja konetta käynnissä. Täysin turha ominaisuus Toyotassa.
Mulla ainakin CT:ssä oli joka ohituksessa aina kaasu pohjassa tolla tekniikalla joten ihan sama mikä moodi siellä oli päällä, kun ei se vääntöä tai tehoa tuo lisää.Niin eli kiihtyy nopeammin kun ei ole sitä pientä viivettä. Sinulle turha, jollekkin muulle ei. Itse en käytä, kun melkein samaan pääsee, kun painaa kaasupolkimen pohjaan asti.
Vaan miten se sport mode sitten helpottaa ohitusta jos teho ei nouse. Nimimerkillä samanlaisesta mutta 2.0 Corollasta kärsivä.Joten sama asia kuin että laittaa käsivaihteisella pienempää silmään. Tehojen lisäämisestä kukaan ei sanonut mitään.
50tkm veivannut tuollaisella 1.8 ja sportmodella ei kiihdy yhtään sen nopeampaan, viive mistä puhutaan on luokkaa 0,01s.Niin eli kiihtyy nopeammin kun ei ole sitä pientä viivettä. Sinulle turha, jollekkin muulle ei. Itse en käytä, kun melkein samaan pääsee, kun painaa kaasupolkimen pohjaan asti.
Perus virisoftien kikka. Vedetään kaasunvaste tappiin ja tadaa. Kaverille tehtiin custom softa autoon ja jouduttiin erikseen pyytämään koeajon jälkeen että palauttaa kaasunvasteen vakioksi/lähes vakioksi koska kaikki kontrolli katosi kun yrittää puskea ahdot tappiin millin kaasun painamisella.50tkm veivannut tuollaisella 1.8 ja sportmodella ei kiihdy yhtään sen nopeampaan, viive mistä puhutaan on luokkaa 0,01s.
Toki joillakin pörinä ja herkempi kaasu autossa aiheuttaa tunteen että tehoa on!![]()
Samalla logiikalla kuin jos lähtee ohittamaan kutosvaihteella tai nelosvaihteella.Vaan miten se sport mode sitten helpottaa ohitusta jos teho ei nouse. Nimimerkillä samanlaisesta mutta 2.0 Corollasta kärsivä.
Sport mode
Sport mode enhances throttle response and shifts transmission settings for more dynamic and responsive driving. This mode is ideal for spirited driving and highway merging.
Höpöilyn sijaan Toyota kertoo miten asia on. Kyllä sillä ihan selkeä vaikutus on.
How does Sport mode change my vehicle's driving experience?
Sport mode changes control parameters in transmission lockup and shifting, throttle response and Electronic Power Steering assist. The improved handling dynamics and lateral stability add to a sportier driving experience. This mode may reduce fuel efficiency.
Oletko koskaan ajanut eCVT autolla? Painat kaasun pohjaan oli siellä eco tai sport tila käytössä, niin kierrokset nousee tehoalueelle heti ja pysyy siellä!?Samalla logiikalla kuin jos lähtee ohittamaan kutosvaihteella tai nelosvaihteella.
Sport-modella auto ei vaihda isomalle vaihteelle niin nopeasti kuin normi- tai varsinkaan eco -modelilla.
Mutta, seuraillaan ja opiskellaanEi tämä sen vakavampaa ole.
eCVT ei ole vaihteitaAuttaahan tuokin jo ohituksissa aika paljon kun auto nopeammin laittaa pienemmän vaihteen päälle eikä niin herkästi laita isointa vaikka tehot pysyisivätkin samana.
Kai se CVT:ssäkin auttaa jos auto pitää kiihtyvyyden kannalta parhaalla alueella vs normaalimoden missä pidetään kulutuksen kannalta parhaalla alueella?eCVT ei ole vaihteita
Toyotan hybridissä ei ole esimerkiksi peruutusvaihdetta ollenkaan! Eteenpäinkin mentäessä sähkömoottori muuttaa planeettapyörästön avulla välitystä.
Laita kaasu pohjaan niin auto on aina parhaalla tehoalueella, oli siellä eco tai sport, mikä tässä nyt on niin vaikea ymmärtää?Kai se CVT:ssäkin auttaa jos auto pitää kiihtyvyyden kannalta parhaalla alueella vs normaalimoden missä pidetään kulutuksen kannalta parhaalla alueella?
Toyota taisi tuossa kertoa yleisesti (RAV4:n?) ajotiloista, koska kirjoitti "transmission lockup and shifting". Hybrideissä on planeettavaihteisto, jonka välitystä muutetaan sähkömoottorilla. Välityssuhteita on ääretön määrä, vaikka perinteisen variaattorin hihnaa ei ole lainkaan.Höpöilyn sijaan Toyota kertoo miten asia on. Kyllä sillä ihan selkeä vaikutus on.
How does Sport mode change my vehicle's driving experience?
Sport mode changes control parameters in transmission lockup and shifting, throttle response and Electronic Power Steering assist. The improved handling dynamics and lateral stability add to a sportier driving experience. This mode may reduce fuel efficiency.
Sinä vaan jauhat tehoista, vaikka kukaan ei ole väittänyt, että tulisi lisää.Tuolla sport modella ei saa tehoa lisää, sillä saa vain tuntumaa ja herkkyyttä lisää.
Sinä vain takerrut yhteen sanaan, kun et selvästikään ymmärtänyt minun koko lausetta.Sinä vaan jauhat tehoista, vaikka kukaan ei ole väittänyt, että tulisi lisää.
Eilen tuli hankittua tonnin pommi (1150€), jossa vetokoukku ja toimiva automaatti-ilmastointi sekä vakionopeudensäädin. Nahkainen ratti myös. Audi A4 Quattro 1.9TDI 130hv, vm2005. Juuri katsastettu ja kytkin on kertaalleen vaihdettu (6v manuaali). Ajettu 428tkm, mutta yllättävästi tehot on vielä hyvin tallella. Öljyjä säännöllisesti vaihdettu. Ruoste toki jo tuon ikäisessä ja paljon ajetussa Audissa on pieni ongelma. Lähinnä etulokasuojat on ruosteessa. Voi olla että muutoskatkastan tuon vielä pakettiautoksi. Nyt sain 16" nastarenkaat vaihdettua 225/50R16 kesärenkaisiin. Yllättävän hyvä ajaa vanhaksi autoksi. "Säästömalli" myös, kun tuskin kuluttaa kovin paljon dieseliä.
Tuo 1.9TDI on luulavasti ihan Volkkarin parhaimmistoa, eli kestävä. Edellisellä omistajalla auto oli 7 vuotta ja ihan perushuolloilla oli pärjännyt.
![]()
Toinen auto vielä myös ajokunnossa.
![]()
Eilen tuli hankittua tonnin pommi (1150€), jossa vetokoukku ja toimiva automaatti-ilmastointi sekä vakionopeudensäädin. Nahkainen ratti myös. Audi A4 Quattro 1.9TDI 130hv, vm2005. Juuri katsastettu ja kytkin on kertaalleen vaihdettu (6v manuaali). Ajettu 428tkm, mutta yllättävästi tehot on vielä hyvin tallella. Öljyjä säännöllisesti vaihdettu. Ruoste toki jo tuon ikäisessä ja paljon ajetussa Audissa on pieni ongelma. Lähinnä etulokasuojat on ruosteessa. Voi olla että muutoskatkastan tuon vielä pakettiautoksi. Nyt sain 16" nastarenkaat vaihdettua 225/50R16 kesärenkaisiin. Yllättävän hyvä ajaa vanhaksi autoksi. "Säästömalli" myös, kun tuskin kuluttaa kovin paljon dieseliä.
Tuo 1.9TDI on luulavasti ihan Volkkarin parhaimmistoa, eli kestävä. Edellisellä omistajalla auto oli 7 vuotta ja ihan perushuolloilla oli pärjännyt.
![]()
Toinen auto vielä myös ajokunnossa.
![]()
Itsellä oli myös nelikko octavia tuolla 1.9tdi:llä, mukava kone sinänsä mutta yllättävän kovaruokainen nelivedossa. Keskikulutus oli aina yli 7.Itsellä oli Skoda, jossa oli tuo 1,9 TDI. Taisi olla vuosimallia 2005
Mutta moottori oli hyvä. Vääntöä riitti, luotettava kuin mikä ja käyntiääni omalla tavallaan kaunis.
Oletko koskaan ajanut eCVT autolla? Painat kaasun pohjaan oli siellä eco tai sport tila käytössä, niin kierrokset nousee tehoalueelle heti ja pysyy siellä!?
Tuolla sport modella ei saa tehoa lisää, sillä saa vain tuntumaa ja herkkyyttä lisää.
Hieno Volvo! Itse en pienestä kuvasta kiinnittänyt edes huomioita vanteisiin. Mutta alkuperäisillä vanteilla varmasti vielä parempi. Näyttää olevan jopa takaspoilerikin, kun on isolla moottorilla.Vielä tarvis OEM-vanteet hommata ja selvittää voimansiirron värinät (kardaanijumppaa jo tehty), myllytellä maalipinta ja saada muutama sisustan nitinä eliminoitua (oon aivan yliherkkä noille äänille).Nyt laitoin vielä diesel-e61:n "seisontaan" ja ajattelin tällä ajella kesän.
Näitä pre-facelift 960-malleja näytti olevan nettiautossa nyt tasan yks kappale. Alkaa käymään vähiin, ja sama melkeenpä jo varaosienkin kanssa.
Tuli haettua vuosi sitten taas pihaan takavetovolvo. Edellinen (740) oli 8 vuotta omistuksessa ja kivahan sitä oli ruuvailla.
Tämä on siis 1992 vuoden Volvo 960. B6304F-moottorilla (2,9l vapari) ja automaattilaatikko. Näissähän on vakiona automaatti-ilmastointi, vakkari, sähkölasit ja tässä on vielä sähköinen kattoluukkukin, kaikki toimiikin. Valitettavasti melko karvalakkisisusta toisaalta.
Vuoden aikana ehostellu aika paljon sieltä täältä koria ja sisustaa. Alkaa olla jo ihan jees. Vielä tarvis OEM-vanteet hommata ja selvittää voimansiirron värinät (kardaanijumppaa jo tehty), myllytellä maalipinta ja saada muutama sisustan nitinä eliminoitua (oon aivan yliherkkä noille äänille).Nyt laitoin vielä diesel-e61:n "seisontaan" ja ajattelin tällä ajella kesän.
Näitä pre-facelift 960-malleja näytti olevan nettiautossa nyt tasan yks kappale. Alkaa käymään vähiin, ja sama melkeenpä jo varaosienkin kanssa.
![]()
Siinä nykyinen ajokalusto. 1300 sukisuki ja 1100 honda.Tuli viime viikolla tuollainen pihaan. Ollut haaveissa jo vuosia. Kallishan se 21 tonnin hintaan oli, mutta jostain syystä nuo vaan ovat kalliita.Automaatti ajettu 53 tuhatta ja vuosimalli -15.
Ensi viikon perjantaina menee takalasit tummennukseen. Melkoinen akvaario nykyisellään.![]()
![]()
Sopii hyvin takalasin tummennus.Siinä nykyinen ajokalusto. 1300 sukisuki ja 1100 honda.
![]()
Parin päivän kokeilun jälkeen ainakin ihan kiva tällaiseksi kansanautoksi. Lähestulkoon kaikki varusteet näyttää löytyvän mitä toivoa sopii, parkkitutkaa ja nahkapenkkejä lukuun ottamatta.
Kaupunkiajossa 4,3, maantieajossa 4,9.
Hiukan kyllä renkaat kohisee, 17' 225, 45. On ne hyvän näköiset, mutta 16 voisi olla mukavampi.
![]()
Ja kyllä tällä 1,8:lla ohikin pääsee, kun heittää sporttimoden päällä
Edistystä.
Eli se eka USB ei lähde päivittämään, koska karttaohjelma on liian vanha.
Kuitenkin, ekan voi skipata ja ajaa radion sekä muun ohjelmiston. Ja tämä on par aikaa nyt tapahtumassa.
Katsotaan, mitä tästä seuraa....
![]()
Kiinnostaisi kanssa miten sait tehtyä. Laita vaikka yv. Tekisi mieli päivittää Camryyn.Jatketaan tänne, kun aihe ei suoraan koske hybridejä...
Eli, yritin päivittää autoa Android / Apple yhteensopivaksi.
Jes!
Reilu tunti siinä meni, plus vähä hermoja. Mitä jos päivitys brikkaa auton....
Mutta , lopputulos tässä:
![]()
![]()
![]()
Hauska tietää- asia. Kyselin Toyota-huollosta, onko tätä autoa mahdollista päivittää. (Retrofit päivitys)
Vastaus: Kyllä, mutta asiakas ei kykene päivitystä tekemään.
Päivityksen ja lisenssin hinta yhteensä noin 400€
......
No, nähtävästi asiakas kuitenkin pystyi
Ja siis nämä ohjelmistot ja ohjeet saa suoraan Toyotalta, kyse ei siis ole mistään pirate bay -hommeleista.
Mutta tosiaan, kyllähän tämä vähän nostatti kylmän hien... Lopussa kuitenkin melko iloinen fiilis!
Tämän videon kautta löytyy kaikki tarvittava tietoKiinnostaisi kanssa miten sait tehtyä. Laita vaikka yv. Tekisi mieli päivittää Camryyn
Kiitos paljon ohjeista. Istuitko autossa tuon tunnin vai miten teit? Tuliko tuossa samalla uudet kartat?Tämän videon kautta löytyy kaikki tarvittava tieto
Videon kuvauksesta löytyy zip-tiedostojen koodit.
Tårkein asia on katsoa, mikä järjestelmä autoon on asennettu (Panasonic, Fujitsu...) ja sen mukaan ladata oikea(t) paketti. Eri järjestelmiä on kaksi, joten jos autossasi ei ole kumpaakaan, päivitykset eivät onnistune.
Panasonic tarvitsee kolme erillistä tikkua.
Tämä paketti täytyy purkaa fat32 -formatoidulle tikulle. Sitten auto käyntiin ja tikku usbiliittimeen. Sen jälkeen auto kertoilee mitä pitää tehdä.
Auton on oltava koko ajan käynnissä. Päivitys kestää tunnin, puolitoista.
Mutta, tuon videon kuvauksesta löytyy ohjeet. Niitä seuraamalla homma onnistuu
Disclaimer: En ota vastuuta jos jotain menee pieleen....