Pyrres
Apina koulutuksessa
- Liittynyt
- 18.07.2017
- Viestejä
- 5 109
MX-5 on vakiona niin löysästi jousitettu (ainakin se mitä itse ajoin) että tuo on enemmän hot hatch luokkaa kuin laiva (tai no, MX:n tapauksessa pieni vene). Ei tuo mikään Rollssi ole, mutta mielestäni erittäin mukava ajaa, etenkin huomioiden minkälainen auto on kyseessä. Isoin epämukavuus on kuopat joissa jousitus ei ehdi mukaan vaan pamahtaa perkeleesti.Yleensä kyllä tollaset teinin iskarit vaikuttaa nimenomaan mukavuuteen aika radikaalisti, satun asian tietämään, kun omassakin autossa on moiset eli sellasia ei kannata valehdella, kun jousivakiot on reippaasti vakiota jäykemmät. Madalluksella on nimenomaan sporttisempiin alustoihin yllättävän äkkiäkin vaikutusta. Jossain mx5 luulisin, että on tuon aikakauden sporttisempien autojen tapaan tossa mx5 on double wishbone alusta, jolloin madallus vaikuttaa ainakin heti camber curveen ja joissain noissa japseissa loppuu jopa madaltaessa toi ylätukivarren säätövara aika äkkiä ja joutuu vaihtamaan säädettävät varret jos haluaa camberit lähelle nollaa.
On kulmat kohdillaan (tai ainakin toleransseissa) nyt kun edellinen omistaja nosti autoa järkevämmälle korkeudelle omaan käyttöönsä. Oli myyjän mukaan ollut aika tontissa kun auton osti.