Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Kummallakaan digimittaristoa? "Hierovaa" penkkiä? Adaptiiviset valot? Perus radio lienee aika ok ääneltään?
 
Kummallakaan digimittaristoa? "Hierovaa" penkkiä? Adaptiiviset valot? Perus radio lienee aika ok ääneltään?

Tais digimittarit tulla vasta 2018 malleihin? Eli sitä ei mulla ainakaan ole. Penkki on sähköinen, mutta hierontaa mulla ei ole. Valot on adaptiiviset ja niiden automatiikan voi säätää itselleen sopivaksi. Radio on ihan kelvollinen. En oo sitä vielä kummemmin säädellyt/luukutellut musaa.
 
Perus radio on mielestäni kyllä aika heikko. Metallinen soundi eikä säätömahdollisuuksia. Tosin ei se VW:n (dynaudio?) pakettikaan nyt kovin erikoinen ole. Helpoimmalla pääsisi kun vaimentaisi ovet ja vaihtaisi elementit kunnolliseen + joku perushyvä vahvari säätöineen.
Edellisessä vehkeessä oli nuo kaikki varusteet, digimittaria en oikeastaan jäänyt kaipaamaan mutta aktivivalot oli kyllä hyvä varuste.
 
Ajoin WV koeajopäivinä kerran tollasta digimittaristolla varustettua Passatia ja olihan niin halvan ja typerän näköinen tekele ..siis mittaristo, että.. no kuka näkee tyylikkäänä minkäkin:asif:
 
tuli tommonen liukuovi 1007 pösö haettua tonnilla kun vähän on kiinnostanu tommosta kokeilla. ja on tarvetta vähän kamojakin kuskailla välillä kun ei nykyseen 2 paikkaseen kesäautoon oikein tavaraa sovi.

1007-3.jpg
 
Onko tuo ovi sähköinen noissa kaikissa? Yhtä kokeilin talvella ja oli kieltämättä ihan hauska avata ovi etänä avaimesta, hypätä autoon ja kojelaudasta napista ovi kii.
 
Onko tuo ovi sähköinen noissa kaikissa? Yhtä kokeilin talvella ja oli kieltämättä ihan hauska avata ovi etänä avaimesta, hypätä autoon ja kojelaudasta napista ovi kii.

onhan noi....talvella voi sit olla ongelmalliset ovet mut ajattelin jo syksyllä hankkiutua eroon.
avaimessa on oma nappi molemmille oville niin ei tarvii oviin koskea ollenkaan
 
Muron puolelle tullut joskus enemmänkin kirjoiteltua, ja tätäkin foorumia tullut nyttemmin lueskeltua, mutta ei ole tullut vielä kirjoiteltua. Ajattelin, että aloitetaan vaikka päivittämällä "kalusto" ajankohtaiseksi.

Kaikenlaisia autoja on tullut matkan varrella omistettua, jotkut olleet vuoden, jotkut pari kuukautta. Nyt kuitenkin vuoden alussa päätin, että etsin ja ostan mieleisen eemelin, jota viitsisi pitää pidempääkin. Suomesta ei sopivaa löytynyt, vaikka kyllä katselin, niin tuli maaliskuun alussa lähdettyä Saksaan, ja koko ikänsä Stuttgartin alueella viettänyt (myös Sindelfingenin tehtaalla valmistunut) W212 E 350 cdi tuli haettua kylmään pohjolaan. Itsellä oli auton suhteen aika kova vaatimuslista: alle 150tkm ajettu prefacelift W212 sedan, takaveto, 195kW (eli uudempi) 350cdi, ilmajousitus ja valko/musta Avantgarde-sisusta sekä dynaamiset/hierovat penkit. Viimeksi mainittu varuste tästä yksilöstä uupuu, mutta sähköisesti säädettävä ristiseläntuki löytyy, joten en antanut sen häiritä, muuten kokonaisuus kun oli haluamanilainen. Lisäksi löytyi AMG-paketti, muistipenkit, kolmialueilmastointi, aurinkosuojapaketti, parkkitutkat tietysti, kaksois-xenonit automaattipitkillä, sadetutka, liikennemerkkitunnistin, kaadettavat selkänojat, panoraamakatto, Harman/Kardonit sekä isompi navi (eli Comand). Suomen talvikäyttöä ajatellen autoon oli jälkiasennettu vuoden ikäisenä kaukosäätöinen Eberi, siinä on penkinlämmittimet sekä talvirenkaat itseä miellyttävillä 18" Sport-vanteilla. Renkaat toki pitää ostaa talveksi uudet, Keski-Euroopan kitkoilla ei tee Lapin reissuja ajatellen oikein mitään, mutta hyväkuntoiset Sport-vanteet oli hyvin positiivinen plussa, sellaiset olisin jokatapauksessa autoon hommannut talvipyöriksi. Auton erinomainen kunto hämmästytti, vaikka ikää on jo liki kymmenen vuotta ja kilometrejä ostohetkellä 133 000.

muromobiilit_1.JPG


Huhtikuussa tuli lisäksi hommattua rinnalle kuvan Z4. Valitettavasti on vain 2.5i 5-vaihteisella laatikolla, mutta mielestäni tuo 192hv riittää melko mukavasti tuohon koriin. Ja toisaalta varusteet on ihan kivat: beiget nahat, hifi-paketti, penkin lämmittimet, mukitelineet sekä M-sport -alusta. Z3:sta joskus ajaneena täytyy sanoa, että tuotekehitys tämän Z4:n suhteen on ollut erittäin onnistunutta. Ajaminen on juuri niin hauskaa kuin sen tällaisessa autossa kuuluu olla! Sekä tietysti aito muromoottori pitää olla. Näiden omistaminen on sinänsä mukava kombo, että ovat fundamentaalisesti melko erilaisia keskenään. Kumpaakaan ajaessa ei tule sellainen olo, että toinen olisi parempi toista, vaan molemmat yllättää aina positiivisesti omalla tavallaan.

Vielä sisustakuvia:
muromobiilit_2.jpg


muromobiilit_3.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Huhtikuussa tuli lisäksi hommattua rinnalle kuvan Z4.
E85 on ainoa auto, josta luopuminen on harmittanut. Se vain ei ollut talvella työkeikkojen ajoon oikein toimiva ratkaisu. Nyt on toki tilalla E89-koppainen Z4, mutta ei se ole ihan sama kun ei ole kangaskattoa ja taitaa olla painoakin tullut jonkun verran lisää. Ja persaus ei kestä näitä uuden generaation Zetoja vielä.
 
Ai että se on hienoa kun joillain on varaa harrastaa autoja. Siinä on parivaljakko jonka voisi omaankin pihaan huolia, hienokuntoisen näköinen kyllä tuo eemeli ikäisekseen :tup:

Kiitoksia, olen itse varsin tyytyväinen tähän komboon. Molemmat autoista ovat jo sen ikäisiä, että arvon alenema ei päätä huimaa. Mutta toisaalta siinä on varjopuolena se, että kaikenlaista pientä laitettavaa aina saattaa tulla. Lähtökohta molempien kanssa onneksi on varsin hyvä. Mutta toki rakas harrastushan nämä autot ovat aina olleet.
 
IMG_20200501_202800-01.jpeg


Vapuksi otettu diktaattori ajoon, avolle vielä vähän turhan kylmät kelit. Nyt mietinnässä mimmoset 20" fillarit tuohon laittas kun kerkesin jo JR23 tilata 10&10,5" leveinä vaan oli leveemmät loppunu joka paikasta. Tuppaa vähän semmoset olemaan noi kaaret että imasee helposti vähän isommatkin vanteet.
 
Aikasemman postauksen Panamera sai siirtyä ja kesäautoksi tuli hommattua kuvan Audi R8 V8. Ihan hauska peli, mutta kyllä se V10 moottoria kaipaisi.
IMG_20200417_181309.jpg
 

Liitteet

  • IMG_20200417_181825.jpg
    IMG_20200417_181825.jpg
    4,7 MB · Luettu: 64
Viimeksi muokattu:
-73 tuo on. Vähän liian uusi omaan makuun, mutta menköön nyt tässäkohtaa. Sopivaa makaavalamppuista etsiessä.

Kone on 1600. 85,5 Mahleilla, 69mm vastapainokseli. Löysä virinokka, 2-reikäkannet 39x32 venoilla ja 2x 1-kurkkuinen 34mm kaasari.
 
-73 tuo on. Vähän liian uusi omaan makuun, mutta menköön nyt tässäkohtaa. Sopivaa makaavalamppuista etsiessä.

Kone on 1600. 85,5 Mahleilla, 69mm vastapainokseli. Löysä virinokka, 2-reikäkannet 39x32 venoilla ja 2x 1-kurkkuinen 34mm kaasari.
Itsellä kun oli ekana autona -65 jonka virittelin ja pistin maalipinnan sisustan jne jne. 1.7 kireä kierroskone, käytännössä jokkiskone kadulle yhdellä isolla keskituplalla ja sisuksista vakiota taisi olla bensapumppu ja hupia tuli kyllä koko rahalla kun tehopiikki iski mutkassa :D.
 
Itsellä kun oli ekana autona -65 jonka virittelin ja pistin maalipinnan sisustan jne jne. 1.7 kireä kierroskone, käytännössä jokkiskone kadulle yhdellä isolla keskituplalla ja sisuksista vakiota taisi olla bensapumppu ja hupia tuli kyllä koko rahalla kun tehopiikki iski mutkassa :D.

Tuossakin oli tullessa kiinni 1776cc pata yhdellä keskikaasarilla, osista päätellen myös suoraan jokkispelistä ja varmasti riittävällä paukulla tehty. Lämpesi hulluna kun heitin pienen lenkin ja päätin nostaa pois perältä. Ei tuosta koneesta jäänyt tuohon tämänhetkiseen kokoonpanoon oikeastaan mitään.
 
Mistä hommasit tuon öljyntäytön mutkakappaleen?

Tuo seurasi auton mukana, koko laturinjalka on joku tarvike. Näin kyllä tuollaisen juuri jossain myynnissä, mutta en kuollaksenikaan muista missä. Suomalaiset ilmajäähykaupat olet varmaan selaillut?
 
Juu tuli niitä aiemmin selailtua ja silloin ei ainakaan ollut saatavilla. Ei ole nyt vähään aikaan tullut katsottua. Pitääpä tutkailla, muistaakseni joskus volkkaripalstalla suunnittelivat jotain kimppatilausta tuollaisille.
 
Kun tuossa tuli hommattua talo, jossa kohtuu hyvä autotalli, niin pitihän sitä hakea yksi auto ihan vaan pelkästään harrastepeliksi :D

Onko alkuperäisellä G60 tekniikalla vai onko pellin alle vaihdetttu 1.8T tai jotain vastaavaa?
Siistiksi laitettu Corrado, näitä hyviä ei enää näe liikoja.
 
Kai tuo korisarja tuosta lähtee ja alkuperäiskuntoon päällisin puolin? ;) Hienoja pelejä mutta alkuperäiskuntoisina ei paljoakaan näe.
 
Onko alkuperäisellä G60 tekniikalla vai onko pellin alle vaihdetttu 1.8T tai jotain vastaavaa?
Siistiksi laitettu Corrado, näitä hyviä ei enää näe liikoja.

Kai tuo korisarja tuosta lähtee ja alkuperäiskuntoon päällisin puolin? ;) Hienoja pelejä mutta alkuperäiskuntoisina ei paljoakaan näe.

Orggis G60-tekniikoilla, muuta en olis huolinut ;) Kyllähän tuossa vielä näpräämistä riittää, vaikka kuvissa näyttääkin siistiltä. Listoja repsottaa vähän siellä täällä ja moottorintuenta sekä pakoputken kiinnikkeet pitäisi uusia. Sitten pääsis miettimään, mikä oma visio tuon ulkokuoren suhteen olisi.

Tuskin kuitenkaan ihan vakioksi lähden palauttamaan, mutta todennäköisesti etupuskuria alan hiljaksiin metsästelemään, jos vaikka löytäisi sopuhintaan jostain koko facelift keulan tai vähän orggiksemman näkösen aftermarket version.
 
En tiedä kiinnostaako kellään, mutta tullut laitettua muutakin välillä projektien etenemisestä niin laitanpa nämäkin.

Caravelleä piti siis taas vähän askarrella joutessaan. Takakontissa oli jäänyt vaiheeseen penkkien asennuksen viimeistely, joten siinähän oli sunnuntaille sopivaa puuhaa. Lähtötilanne ja lopputulos:

14842020.jpg


Eteen ja taakse tummaa tekstiilimattoa, ennen ja jälkeen kuvat matkustajatilasta:

14842026.jpg


Vaahtomuovitpalat sohvan sivussa jälkeen-kuvassa on mallailua kun jotenkin pitäis tuolta tyhjää tilaa joskus täyttää. Vähän ahdashan tuo on useamman henkilön matkustaa, mutta 95% ajoista ajan kuitenkin yksin, niin ei sillä niin väliä.
 
2017 m140i xDrive. Lisämausteena BSR stage3 lastu ja 3" downpipe, jonka myötä 437hp/621Nm.

Varustelistaa mm. Lasikattoluukku, Harman Kardon-äänentoistojärjestelmä, Puhelimen "Wireless Charging", Ohjauspyörän lämmitys, Mukautuva M-alusta, M Sport-jarrut, Mukautuva Sport-ohjaustehotus, Comfort Access-avaimeton sisäänkäynti ja lämmitettävä tuulilasi.

TLDR; Helvetin kallis ykkössarjalainen, huono äänieristys, omaan käyttöön epäkäytännöllinen ja kuluttaa saatanasti (tankilla pääsee about 400km), mutta kolikon toinen puoli on sitten se hymy joka kerta kun suoristaa nilkkaa.


IMG_20200428_111948.jpgIMG_20200524_091724.jpg
 
En tiedä kiinnostaako kellään, mutta tullut laitettua muutakin välillä projektien etenemisestä niin laitanpa nämäkin.

Caravelleä piti siis taas vähän askarrella joutessaan. Takakontissa oli jäänyt vaiheeseen penkkien asennuksen viimeistely, joten siinähän oli sunnuntaille sopivaa puuhaa. Lähtötilanne ja lopputulos:

14842020.jpg


Eteen ja taakse tummaa tekstiilimattoa, ennen ja jälkeen kuvat matkustajatilasta:

14842026.jpg


Vaahtomuovitpalat sohvan sivussa jälkeen-kuvassa on mallailua kun jotenkin pitäis tuolta tyhjää tilaa joskus täyttää. Vähän ahdashan tuo on useamman henkilön matkustaa, mutta 95% ajoista ajan kuitenkin yksin, niin ei sillä niin väliä.

Kannattaisko noi selkä menosuuntaan olevat penkit jättää sitten suosiolla pois? Saisi romujakin kuskattua paremmin kun tulisi lattiatilaa enemmän?
 
2017 m140i xDrive. Lisämausteena BSR stage3 lastu ja 3" downpipe, jonka myötä 437hp/621Nm.

Varustelistaa mm. Lasikattoluukku, Harman Kardon-äänentoistojärjestelmä, Puhelimen "Wireless Charging", Ohjauspyörän lämmitys, Mukautuva M-alusta, M Sport-jarrut, Mukautuva Sport-ohjaustehotus, Comfort Access-avaimeton sisäänkäynti ja lämmitettävä tuulilasi.

TLDR; Helvetin kallis ykkössarjalainen, huono äänieristys, omaan käyttöön epäkäytännöllinen ja kuluttaa saatanasti (tankilla pääsee about 400km), mutta kolikon toinen puoli on sitten se hymy joka kerta kun suoristaa nilkkaa.


IMG_20200428_111948.jpgIMG_20200524_091724.jpg

Siisti peli!

Taitaa olla ikävä kyllä niin, ettei miltään merkiltä saa hiljaista pienemmän kokoluokan autoa.
 
2017 m140i xDrive. Lisämausteena BSR stage3 lastu ja 3" downpipe, jonka myötä 437hp/621Nm.

Varustelistaa mm. Lasikattoluukku, Harman Kardon-äänentoistojärjestelmä, Puhelimen "Wireless Charging", Ohjauspyörän lämmitys, Mukautuva M-alusta, M Sport-jarrut, Mukautuva Sport-ohjaustehotus, Comfort Access-avaimeton sisäänkäynti ja lämmitettävä tuulilasi.

TLDR; Helvetin kallis ykkössarjalainen, huono äänieristys, omaan käyttöön epäkäytännöllinen ja kuluttaa saatanasti (tankilla pääsee about 400km), mutta kolikon toinen puoli on sitten se hymy joka kerta kun suoristaa nilkkaa.

Miten syö noin paljon, eikös noissa ole 52L tankki ja kulutus jossain ysin paikkeilla oikeassa elämässä? Omalla E60 530i:llä ja E46 330ci:llä pääsee molemmilla noin 800km tankillisella....
 
Miten syö noin paljon, eikös noissa ole 52L tankki ja kulutus jossain ysin paikkeilla oikeassa elämässä? Omalla E60 530i:llä ja E46 330ci:llä pääsee molemmilla noin 800km tankillisella....

Varmaan koko ajan urku auki niin pyörre käy vaan tankissa :D
 
Kannattaisko noi selkä menosuuntaan olevat penkit jättää sitten suosiolla pois? Saisi romujakin kuskattua paremmin kun tulisi lattiatilaa enemmän?

Jos tarvisi tavarankuskauskapasiteettia niin kannattaisi varmaan. Mulla on kuitenkin varsinaiseen tavaran kuskaukseen muut vehkeet ja haluan säilyttää tässä riittävästi istumapaikkoja.
 
Tais digimittarit tulla vasta 2018 malleihin? Eli sitä ei mulla ainakaan ole. Penkki on sähköinen, mutta hierontaa mulla ei ole. Valot on adaptiiviset ja niiden automatiikan voi säätää itselleen sopivaksi. Radio on ihan kelvollinen. En oo sitä vielä kummemmin säädellyt/luukutellut musaa.
Kyllä niitä digimittaristolla olevia 2016 vuosimallistakin jo löytyi, ainakin Ruotsista tuoduissa autoissa.
 
Niin mullakin oli jo 2014 v60 digimittaristo, ei se nyt ihan sentään tämän päivän keksintö ole.
Eiköhän joku 2006 tms ikäinen ässämersu ole ekoja (tai CL) johon tuli se digimittaristo. Muistan kun se oli jotain uutta ja ihmeellistä, melko hitaalla ruudunpäivityksellä vain.
XJ Jaggessa oli myös digimittaristo jossain siellä 2010 taitteessa ja isossa rangessakin tuli vanhakoppaiseen faceliftin aikaan, eli joskus 2011.

Eli onhan niitä ollut jo tosiaan pidemmän aikaa.
 
Niin mullakin oli jo 2014 v60 digimittaristo, ei se nyt ihan sentään tämän päivän keksintö ole.
Eiköhän joku 2006 tms ikäinen ässämersu ole ekoja (tai CL) johon tuli se digimittaristo. Muistan kun se oli jotain uutta ja ihmeellistä, melko hitaalla ruudunpäivityksellä vain.
XJ Jaggessa oli myös digimittaristo jossain siellä 2010 taitteessa ja isossa rangessakin tuli vanhakoppaiseen faceliftin aikaan, eli joskus 2011.

Eli onhan niitä ollut jo tosiaan pidemmän aikaa.
Aston Martin Lagondassa oli jo 70-luvulla digimittaristo.
 
Miten syö noin paljon, eikös noissa ole 52L tankki ja kulutus jossain ysin paikkeilla oikeassa elämässä? Omalla E60 530i:llä ja E46 330ci:llä pääsee molemmilla noin 800km tankillisella....

Pidemmälle kun lähtee niin pyörii tuossa 9l/100km hujakoilla kulutus, mutta koska suurin osa ajoista kehä3 sisäpuolella niin tahtoo olla reilusti enemmän. Pyöräteline katolle vaikuttaa myös yllättävän paljon. Aktiivinen ajotyyli ei myöskään helpota asiaa.
 
Pidemmälle kun lähtee niin pyörii tuossa 9l/100km hujakoilla kulutus, mutta koska suurin osa ajoista kehä3 sisäpuolella niin tahtoo olla reilusti enemmän. Pyöräteline katolle vaikuttaa myös yllättävän paljon. Aktiivinen ajotyyli ei myöskään helpota asiaa.

Noh eihän sitä tuollaisella ajetakaan taloudellisuus mielessä.
 
Hain boxsterille kaveriksi 911/996

Aiotko pitää molemmat? Ajokokemusta ei noista löydy, mutta voisin jotenkin arvella että ovat jossain määrin saman oloisia? Jos avo pitää olla olisiko 911 avo ollut helpompi valinta yhdeksi harraste autoksi?
 
Aiotko pitää molemmat? Ajokokemusta ei noista löydy, mutta voisin jotenkin arvella että ovat jossain määrin saman oloisia? Jos avo pitää olla olisiko 911 avo ollut helpompi valinta yhdeksi harraste autoksi?

Joo meinasin pitää molemmat kyllä.
No on noissa aika paljonkin eroa 4S ja sit kapeakorinen 986 boxster.
Ostin vuosi sitten boxsterin ja suoraan en olisi uskaltanut 911 ostaa ilman kokemusta merkistä.
Nyt oli jo sitten sen verran tuntumaa että pysty tommosen hankkimaan jo :)
 
Viimeksi muokattu:
NIin johan noista "digi" mittaristoista oli puhetta, mutta tarkoitin lähinnä näitä nykyaikaisia näytöllä toimivia digimittareita.
Jep. Kaiken maailman vilkkuvalo tauluja on, mutta ei vastaa näytä moderneja LCD tms pohjaisia ihan oikeita näyttöversioita.
 
Lagondassahan oli ihan oikeat näytöt eikä vaan vilkkuvaloja.. tosin LCD:n sijaan CRT:t ja nykyaikaisuus ei ihan tätä hetkeä. No joo.

Hain boxsterille kaveriksi 911/996

Hieno pari. Aiempaan kommentointiin samankaltaisen auton pitämisestä, itselläkin pari hyvin samankaltaista autoa mutta kun kummastakaan ei malta luopua niin pidetään sitte vaikka moni ihmettelee että miksi.
 
Joo meinasin pitää molemmat kyllä.
No on noissa aika paljonkin eroa 4S ja sit kapeakorinen 986 boxster.
Ostin vuosi sitten boxsterin ja suoraan en olisi uskaltanut 911 ostaa ilman kokemusta merkistä.
Nyt oli jo sitten sen verran tuntumaa että pysty tommosen hankkimaan jo :)
Minkälaisia eroja noissa on ajotuntumassa ja -fiiliksessä yms.? Siis sen lisäksi että 911:ssa on neliveto, isommat tehot ja kova katto.
 
Minkälaisia eroja noissa on ajotuntumassa ja -fiiliksessä yms.? Siis sen lisäksi että 911:ssa on neliveto, isommat tehot ja kova katto.

4S on painavampi ja isompi, tuntuu boxsterin meluisammalta (autossa PSE eli porsche sports exhaust) isoveljeltä.
Boxster on pienempi ja ketterämpi, siinä on myös alusta armottomampi kuin tuossa 911.
Avossa myös oma fiilis kesällä ajettaessa, melkein kuin moottoripyörä :P

Molemmat autot rakentuu tässä vielä lisää, eli suunnitelmia on molempien jatkojalostukseen jonkin verran mutta ajan kanssa sitten.
 
Pistetäänpäs vähän päivitystä omasta autokannasta, kun on tullut muutoksia tässä alkuvuodesta. Käyttiksenä oli melkein 2,5 vuotta III-korinen Laguna diiselifarkku ja oli kyllä tehtävässään yksi parhaista ellei paras käyttis mitä mulla on ollut. Korjata piti lähinnä kuluvia osia, mitään pikkuvikoja tai muuta jatkuvaa rassaamista ei ollut kuten on kaikissa aiemmissa VAG TDI-kulkineissa pakannut olemaan. Rellussa alkoi kuitenkin olla jo kilsoja 300k ja isompia huoltoja edessä, joten näin parhaaksi vaihtaa tässä välissä vähän uudempaan.

volvo-v70-1.jpgvolvo-v70-2.jpg

Kuten kuvasta näkyy, päädyin lopulta itselle täysin uuteen merkkiin, eli Volvoon. Kriteereinä oli pieni kulutus, iso takakontti koiranhäkille, nahkasisusta, kohtalainen laatuvaikutelma, mieluusti isoja huoltoja tehty ja alle 200 tkm kilsat. Tässä nuo kaikki mätsäsi kohtuurahaan, olen ollut toistaakseni tyytyväinen. Kyseessä siis V70 Drive 1,6d 2011, ostaessa noin 175 tkm mittarissa.

Eihän tuo Drive-malli mihinkään liiku, mutta pienellä aineella menee niin maantiellä (4-4,5) kuin sekalaisessakin ajossa (5-5,5) ja se riittää meidän tarpeisiin. Varusteet perustasoa, sisälle ruksittu nahat ja navi (aivan turha), parkkitutka, bluetooth, takapenkin lämmittimet yms löytyy. Xenoneita jäin vähän kaipaamaan, mutta ihan kohtalaisen hyvät halogeenit vaikuttaisi olevan tässä. Hiljattain ennen ostoa oli vaihdettu uusi hiukkassuodatin, turbo ja jakopää.

bmw-z4-1.jpgbmw-z4-2.jpgbmw-z4-3.jpg

Sitten tämä viime viikonlopun "heräteostos", johon @Sampsa onnistui meikäläisen yllyttämään ja hyvä niin :D Taustoituksena olen näitä zetoja katsellut ostohousut kädessä jo viimeiset viis vuotta, joten tarjonta ja hintataso oli aika hyvin tiedossa. Ensisijaisesti ollut kiikarissa alkupään 3.0-mallit orkkiskuntoisina ja 100-150 tkm kilsoilla, mutta tässä mätsäsi värit ja varusteet niin hyvin, että olin valmis vähän tinkimään kilsoista, kun auto on kuitenkin hyvässä kunnossa. Alunperin oli tarkoitus ostaa tällainen vasta vuoden päästä, mutta nyt kävi näin :D

Eli siis kyseessä 7/2006 valmistettu Z4 3.0is (uudemmalla 265 hv N52B30-moottorilla), melko harvinainen metallinsininen nachtblau-väri ja sporttisisusta individual-shamppanja-nappanahoilla sekä mielipiteitä jakavilla Maritime-erikoislistoilla (omasta mielestä aivan upeat). Autossa siis tehtaalta myös M-sport alusta ja M-ratti.

Varustepuolella muutenkin aika lähelle kaikki mitä tuohon zetaan on saanut - Bluetooth puuttuu, muuta en ole keksinyt, mutta varmasti jotain nippeliä vielä löytyy. Niillä ei kuitenkaan niin väliä, ensisijaisesti tällä kuitenkin ajetaan fiiliksen ja ajettavuuden takia ja ne kumpikin ovat kyllä kohdallaan.

Kilsoja tässä siis noin 185 tkm, eli vähän enemmän kuin olisin alustavasti toivonut, mutta facelift-kori, uudempi moottori ja varusteet ajoi sitten kilsatoiveiden ohi - kaikkea ei voi käytetyissä aina saada, ainakaan jos ei ole syvät taskut. Siistit alkupään 2003-2004 autot vanhemmalla 3.0-moottorilla ja enemmän tai vähemmän perusvarusteilla sekä tylsillä väreillä (yleensä se harmaa + musta) maksaa viiden vuoden otannalta edullisimmillaan sen 12-14ke, joten noin 15ke hinnalla olen tähän kokonaisuuteen erittäin tyytyväinen.

Auto tuntuu todella jämäkältä ja tiiviiltä kilsoihin nähden, joten on ilmeisesti ollut hyvällä pidolla. Tuotu hiljattain Saksasta Suomeen ja täysi merkkiliikkeen huoltokirja löytyy - merkinnät tarkistettu Autokeskuksen kautta paikkansa pitäviksi. Luettiin kaverin kanssa INPA:lla koodit ja tsekattiin adaptaatiotarvot ja kaikki vaikutti olevan tiptop-kunnossa. Esim. VANOSin adaptaatiot olivat käytännössä nollassa. Kone käy todella nätisti, venttiilit ei naputa eikä muutakaan ylimääräistä. Moottoritila on lähes uutta vastaavassa kunnossa. Auto kulkee myös yllättävän kohtuullisella kulutuksella, runsaan 1000 km matkalta viimeviikolta sekalaista räppäämistä keskikulutus 8,3 ja ajamista ei tehty taloudellisuus silmällä pitäen :D 80-alueella näytti menevän jopa alle 6,5 l/100km ja 100 km/h maantievauhdissa sitten jotain 7-7,5 l/100km. Motarilla sitten nousee vielä litralla ainakin katto auki ajaessa.

Vanteet on jotkut 19" tarvikkeet ja näyttävät kyllä perehtymättömän silmään aika alkuperäisiltä, mutta silti ajatuksissa on vaihtaa ne tuumaa pienempiin orkkisvanteisiin. Päällä noissa nyt keväällä ostetut Michelin Pilot Sportit.

------------------

Hauska autokaksikko sinänsä, että ovat täysin erilaiset, mutta silti kumpikin ajaa täydellisesti juuri sen tehtävän mitä niiltä halutaan. On kyllä välillä villi fiilis siirtyä zetan napakasta sporttipenkistä Volvon pullakyytiin :D

Näiden lisäksi löytyy edelleen pari e28-projektia, joiden kimppuun pääsen taas loppukesästä/syksyllä, kunhan oma autotalli valmistuu.

Puolisolle oli suunnitelmissa ostaa työmatka-autoksi BMW F11, mutta sen hankkiminen saattaa lykkääntyä ensi vuoteen, riippuen vähän miten talonrakennusprojektin loppukustannukset muotoutuvat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 389
Viestejä
4 489 658
Jäsenet
74 150
Uusin jäsen
JM11

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom