Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Tällänen citymaasturi löytyy, pienin auto mitä ikinä mulla ollut :smile: Mutta on hyvä peli, kun ei tartte enää metässä rympiä, niin riittää täällä talven lumisilla teillä / vetohommissa..

Eli -05 vm honda cr-v, 2.0 bensa, automaatti.

WhatsApp Image 2017-11-04 at 11.06.04.jpeg


WhatsApp Image 2020-04-05 at 20.02.43.jpeg


WhatsApp Image 2017-07-07 at 15.30.25.jpeg

(tästä kuvasta puuttuu lisävalo.. vanha kuva, mutta hyvä) :smile:
 
Meidän perheen eka täys sähkö. Tesla model s85D -15 , tulis vaan kesä tänne Kuusamoon joskus :/
F1CFFAED-D4FA-47E8-85CA-B70D33368521.jpeg
Teslasta tuli mieleen naapurin vastaava, joka sai juuri kuulla merkkihuollon tuntiveloituksen: 180€/tunti. Tampereelle piti viedä, kun siellä oli lähin.

Hieno peli ja ainakin liikahtaa :thumbsup:
 
Teslasta tuli mieleen naapurin vastaava, joka sai juuri kuulla merkkihuollon tuntiveloituksen: 180€/tunti. Tampereelle piti viedä, kun siellä oli lähin.

Hieno peli ja ainakin liikahtaa :thumbsup:

No itselle hinnat tiedossa ei ole ongelma.

Ihan vähällä en teslan huoltoon joudu viemään, ovenkahvat jos korkkaa niin korjaus onnistuu itsellä. Samoin alustan voi huollattaa/osia vaihtaa joko itse tai paikallisessa korjaamossa.

Vajaa 4 vuotta vielä akku ja moottori takuuta jäljellä.

Ei ole ollut ex-F10 520D Xdriveä ikävä. Ei sekään ollu mikään halpa ylläpitää.

Tosin halpuus on omistajan lompakosta kiinni.

Autojen kans hyvä nyrkkisääntö ollu meidän perheessä et paritonnia aina hanskalokerossa per vuosi ni pahimmat yllätykset menee sillä :D


Mut on tää ihan älyttömän ihana kampe ja paree ajaa mitä ex bemmi.


edit- Jos elämää tän kans täällä Kuusamo - Kemijärvi akselilla kiinnostaa seurata niin : Sähköllä kairassa , omaksi iloksi kirjotellaan. (meikän semi lukihäiriö voi aiheuttaa typoja jonki verra mut kehityn hiljakseen)
 
No itselle hinnat tiedossa ei ole ongelma.

Ihan vähällä en teslan huoltoon joudu viemään, ovenkahvat jos korkkaa niin korjaus onnistuu itsellä. Samoin alustan voi huollattaa/osia vaihtaa joko itse tai paikallisessa korjaamossa.

Vajaa 4 vuotta vielä akku ja moottori takuuta jäljellä.

Ei ole ollut ex-F10 520D Xdriveä ikävä. Ei sekään ollu mikään halpa ylläpitää.

Tosin halpuus on omistajan lompakosta kiinni.

Autojen kans hyvä nyrkkisääntö ollu meidän perheessä et paritonnia aina hanskalokerossa per vuosi ni pahimmat yllätykset menee sillä :D


Mut on tää ihan älyttömän ihana kampe ja paree ajaa mitä ex bemmi.


edit- Jos elämää tän kans täällä Kuusamo - Kemijärvi akselilla kiinnostaa seurata niin : Sähköllä kairassa , omaksi iloksi kirjotellaan. (meikän semi lukihäiriö voi aiheuttaa typoja jonki verra mut kehityn hiljakseen)

Joo, arvelinkin että hinnat tiedossa. Kaikilla ei välttämättä ole. :) Mä en niin paljoa ole naapurin kanssa tekemisissä, että olisin koeajamassa käynyt. Ei tosin ole itselle tähän elämäntilanteeseen tuommoinen auto muutenkaan, liian matala ja vähän tilaa.

Onnittelut hankinnasta. Onko muuten tuontipeli? Tuo tietämäni yksilö oli Hollannista.
 
Joo, arvelinkin että hinnat tiedossa. Kaikilla ei välttämättä ole. :) Mä en niin paljoa ole naapurin kanssa tekemisissä, että olisin koeajamassa käynyt. Ei tosin ole itselle tähän elämäntilanteeseen tuommoinen auto muutenkaan, liian matala ja vähän tilaa.

Onnittelut hankinnasta. Onko muuten tuontipeli? Tuo tietämäni yksilö oli Hollannista.


Tää on ruotsista. Ja tilat paremmat ku ex viis satkussa. Toki ei farkku ole mut muutoin meikälle (190cm), vaimolle ja parille lapselle tosi tilava.

Matala tää on, mut ilmajousitus pelastaa paskoilla teillä. melkeen 20cm on maavaraa ku yläasentoon laittaa :)
 
V40 -13 D2 manuaali vaihtui tämmöseen -19 vuoden Focus bensa-automaattiin, 1.5l pannulla. Yläkuvan 17" kitkoilla oikein nautti ajelusta. Samaa ei ikävä kyllä voi sanoa 18" kesäkiekoista. Liian uraherkät ja parkkiksella raskaat pyöritellä + melua.

Varusteita/avustimia on jos jonkinlaisia, mitä nykyautoihin kuuluu, mutta mukautuvat ledit on kyllä mainitsemisen arvoinen. Näyttää valoa sinne missä sitä tarvitaan ja kertaakaan ei ole vastaantulijat väläytellyt valoja.

fokker1.jpg
fokker2.jpg
 
V40 -13 D2 manuaali vaihtui tämmöseen -19 vuoden Focus bensa-automaattiin, 1.5l pannulla. Yläkuvan 17" kitkoilla oikein nautti ajelusta. Samaa ei ikävä kyllä voi sanoa 18" kesäkiekoista. Liian uraherkät ja parkkiksella raskaat pyöritellä + melua.

Varusteita/avustimia on jos jonkinlaisia, mitä nykyautoihin kuuluu, mutta mukautuvat ledit on kyllä mainitsemisen arvoinen. Näyttää valoa sinne missä sitä tarvitaan ja kertaakaan ei ole vastaantulijat väläytellyt valoja.

fokker1.jpg
fokker2.jpg
Noista mukautuvista ledeistä ois kiva nähä pätkää. Miten toimii esim. Motarilla, huomaako vastaantulijat vaikka ovatkin kauempana?
 
Onko toi joku ST Line vai millä varustelulla saa noin siistin näkösen? Muutamia uusia Focuksia nähnyt ja aika kauheita olleet mielestäni, mutta tuo on ihan siisti.
Kyllä, ST-line. Ei kans säväytä ollenkaan ne perus Titaniumit, eikä myöskään kalliimpi Vignale.

Noista mukautuvista ledeistä ois kiva nähä pätkää. Miten toimii esim. Motarilla, huomaako vastaantulijat vaikka ovatkin kauempana?
Jotain magiaa se kamera käyttää, millä tunnistaa kaukana motarilla vastaan tulevat autot muista staattisemmista valoista ja muokkaa sitten valokuviota sopivasti. Näillähä myös käytännössä ajetaan muiden perässä pitkät päällä, tulee vaan semmoinen "musta laatikko" siihen edellä ajavan kohdalle. Muiden merkkien Matrix-valot on varmaan vielä näitäkin näppäremmät, kun lamppuja on vielä enemmän(?).
 
Onko toi joku ST Line vai millä varustelulla saa noin siistin näkösen? Muutamia uusia Focuksia nähnyt ja aika kauheita olleet mielestäni, mutta tuo on ihan siisti.
ST-lineltä tuo vaikuttaa äkkiä katsottuna. Ainakin sumarien ympärys maalattu kuin ST Fiestassa.
 
Veekasi on taas kesäajossa, ei tekisi mieli käyttiksellä lähteä ollenkaan liikenteeseen kun tämä odottelee pihassa =D
Viime vuodesta lähinnä perushuoltoa tehty, vähän huohotinta, tiivisteitä valleypaniin / imusarjaan jne vaihdeltu, tankki vaihdettu, vähän pisteosia vaihdeltu ja muuta yleistä siistimistä. Merkit odottelee vielä tuloaan niin vanteisiin kuin nokkapeltiin & takaluukkuun. Ylläolevaan liittyen, tämänkään korjaus / ennakoiva huoltokulu normihuoltoja lukuunottamatta ei ole kovin halpaa ollut, mutta eipä kai tällaista säästelyyn ja kitupiikkeilyyn kannata hommatakaan. Nyt alkaa olla hyvässä ja siistissä käyttökunnossa. Jos tämä minulla pitkään on niin toiveena ja tavoitteena on että tämä olisi joskus lähestulkoon uutta vastaava. Siihen on tosin pitkä ja kivinen tie.




 
Viimeksi muokattu:
Veekasi on taas kesäajossa, ei tekisi mieli käyttiksellä lähteä ollenkaan liikenteeseen kun tämä odottelee pihassa =D
Viime vuodesta lähinnä perushuoltoa tehty, vähän huohotinta, tiivisteitä valleypaniin / imusarjaan jne vaihdeltu, tankki vaihdettu, vähän pisteosia vaihdeltu ja muuta yleistä siistimistä. Merkit odottelee vielä tuloaan niin vanteisiin kuin nokkapeltiin & takaluukkuun. Ylläolevaan liittyen, tämänkään korjaus / ennakoiva huoltokulu normihuoltoja lukuunottamatta ei ole kovin halpaa ollut, mutta eipä kai tällaista säästelyyn ja kitupiikkeilyyn kannata hommatakaan. Nyt alkaa olla hyvässä ja siistissä käyttökunnossa. Jos tämä minulla pitkään on niin toiveena ja tavoitteena on että tämä olisi joskus lähestulkoon uutta vastaava. Siihen on tosin pitkä ja kivinen tie.




10 vuoden päästä museorekisteriin. :) Hieno auto, kun ei lle yhtään amisteltu!
 
Veekasi on taas kesäajossa, ei tekisi mieli käyttiksellä lähteä ollenkaan liikenteeseen kun tämä odottelee pihassa =D
Viime vuodesta lähinnä perushuoltoa tehty, vähän huohotinta, tiivisteitä valleypaniin / imusarjaan jne vaihdeltu, tankki vaihdettu, vähän pisteosia vaihdeltu ja muuta yleistä siistimistä. Merkit odottelee vielä tuloaan niin vanteisiin kuin nokkapeltiin & takaluukkuun. Ylläolevaan liittyen, tämänkään korjaus / ennakoiva huoltokulu normihuoltoja lukuunottamatta ei ole kovin halpaa ollut, mutta eipä kai tällaista säästelyyn ja kitupiikkeilyyn kannata hommatakaan. Nyt alkaa olla hyvässä ja siistissä käyttökunnossa. Jos tämä minulla pitkään on niin toiveena ja tavoitteena on että tämä olisi joskus lähestulkoon uutta vastaava. Siihen on tosin pitkä ja kivinen tie.





Vanteet sopivat upeasti auton alkuperäisilmeeseen nykypäivänä tuntuu kaikissa liikenteessä näkyvissä e38 olevan vähintään 19" kebab-tuningit alla.
 
Täällä perheen ykkösautona toimii vm 2010 farmari Avensis ja kakkosautona ollut nyt jo pidempään hyvin pidetty ja pilaamaton 1990-vuosimallin Celica GTi 2.0. Kuvassa vielä talvinakit, ne vähän tuollaisilla suuremmilla vanteilla, kesärenkaat on 15” OZ Racingin vanteilla ja omaan silmään mukavampi kokonaisuus se. Toyotamies oon jo kolmannessa polvessa :cool: Raskain mielin tässä tullut todettua, että kakkosauton käytön ja tarpeen vähennyttyä pyöräilyn myötä lienee parasta myydä se pois tässä kun leima on uusittu alkukesästä. Kaikella on aikansa:confused2:
9E5EE4DB-D3FB-4A4D-A682-B85F908E2AE6.jpeg
 
Vanteet sopivat upeasti auton alkuperäisilmeeseen nykypäivänä tuntuu kaikissa liikenteessä näkyvissä e38 olevan vähintään 19" kebab-tuningit alla.
Jossakin kohtaa itsekin mietin että jos olisi vähän tuota ilmettä nuorentanut, mutta kun asia on tosiaan juurikin niin että jokainen näistä tulee vastaan slämmättynä, 20" kiinareplicoilla ja kaiken maailman kliseisimmillä tuningjutuilla mitä löytyy (sumarit päällä), niin jotenkin tuo pappa-look on niin paljon alkanut miellyttää että taidan tosiaan pitää kyllä tämän ihan orkkislookissa. Hauskaa että molemmat auton alkuperäiset vanteet on seuranneet mukana tänne asti, ikää autolla kuitenkin jo 25v.

10 vuoden päästä museorekisteriin. :) Hieno auto, kun ei lle yhtään amisteltu!

Eikös nykypäivänä tämän ikäinenkin saada jo museorekisteriin. Sisäkattoverhoilu täytyisi kyllä ainakin vaihtaa kun se hiukan pussittaa, eikä minulla ole varsinaisesti ollut mitään aikeita museokatsastella tätä kun tämä toimii tuossa toisen auton ohella kesäisin periaatteessa ihan varakäyttiksenäkin hyvillä keleillä.

Edit: wikin mukaan 30v pitää olla, eli 5 vuotta täytyisi vielä odotella jos meinaisi museokilpiin saada.
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan se voi jonkin verran syödäkin. Tällä tulee sen verran vähän kilometrejä etten jaksa tuollaisista murehtia - vaikkakin perä saisi olla kyllä hiukan korkeammalla. Joku ottanut joskus EDC iskarit pois ja laittanut normi jouset & iskarit tilalle ja luulen että takajouset on jotkut spekseiltään hiukan vääränlaiset kun tuossa on tuollainen helmastance. Yleensä näissä mielestäni keula on selvästi matalammalla kuin perä.

Ja joo, näissä vanhemmissa takapotkuissa on aika monessa sama homma että camber muuttuu korkeuden mukaan, tuo meikäläisen auto nyt on vielä aika lievä esimerkki.
 
Oma w204:een saatu ruuvattua alustaa alle, ikkunoita tummenenttu ja kaikenlaista muuta pientä tehty. Viimeisimpänä maxtonin lippaa eteen ja mustat peilinkuoret. Ensi kesän vanteet on kunnostuksen alla tällä hetkellä ja talveksi katsellaan jos löydettäisiin myös jotain muuta alle.

sMPArLV.jpg

fYBlQZa.jpg

Täksi kesäksi saatu vähän isompaa vannetta alle ja korkeutta ruuvailtu.

CpFd8mGh.jpg
 
Kesäauto tuli kaivettua naftaliinista tuossa kuukausi sitten. Ei tainnut ihan avokelejä tulla kyllä vapullekkaan.

IMG_9061_small.jpg


Laitellaanpa kiinnostuneille vielä vähän speksejä: Boxster '13 2.7 PDK. Lisävarustelistalta ruksattuna PASM (napista tiukempi alusta), PDLS (kääntyvät bixenonit) ja navi. Penkit taitavat olla myös pykälää karvalakkia paremmat. Ihme kyllä tilaaja on jättänyt automaatti-ilmastoinnin valitsematta, sitä jää hieman kaipaamaan välillä.
 
Viimeksi muokattu:
Laitellaanpa kiinnostuneille vielä vähän speksejä: Boxster '13 2.7 PDK. Lisävarustelistalta ruksattuna PASM (napista tiukempi alusta), PDLS (kääntyvät bixenonit) ja navi. Penkit taitavat olla myös pykälää karvalakkia paremmat. Ihme kyllä tilaaja on jättänyt automaatti-ilmastoinnin valitsematta, sitä jää hieman kaipaamaan välillä.
Tuo on kyllä hieno. Väri taitaa olla ihan ei-metalli valkoinen? Uuden Porschen tilaaminen olisi kyllä siinä mielessä hauskaa, että ulkoasua voi kustomoida mielin määrin. Tuossakin ilmeisesti noi etualakulmien vaakasuorat ritilät on erikseen tilattu korinvärisinä. Mitä mieltä olet vaihteistosta?

Tuokin olisi muuten nykyään nelipyttyinen :facepalm:

Yleisesti ottaen kaikille, voisitte postata enemmän sisäkuvia autoistanne.
 
Tuo on kyllä hieno. Väri taitaa olla ihan ei-metalli valkoinen? Uuden Porschen tilaaminen olisi kyllä siinä mielessä hauskaa, että ulkoasua voi kustomoida mielin määrin. Tuossakin ilmeisesti noi etualakulmien vaakasuorat ritilät on erikseen tilattu korinvärisinä. Mitä mieltä olet vaihteistosta?

Tuokin olisi muuten nykyään nelipyttyinen :facepalm:

Yleisesti ottaen kaikille, voisitte postata enemmän sisäkuvia autoistanne.

Ihan perusvalkoinen. Sisusta tässä on beige, sopii mainiosti valkoiseen ulkoväriin. Olen kyllä kuolannut Porschen konfiguraattorissa Miami Blue Boxstereita, mutta on vielä uuden Porschen hankinta omasta budjetista ulkona. Nuo ritilät on tässä "karvalakkimallissa" olleet korinväriset, Boxster S:ssä mustat. GTS:ssä on sitten kokonaan erilainen etupuskuri.

Nelipyttyisyys tosiaan vähän mietityttää uusissa, mutta kyllähän suorituskyky on kasvanut niissä merkittävästi. Vaihteisto on loistava, ei valittamista. Ratti taas surkea, tähän oli ruksattu monitoimiratti mutta vielä tässä 981-korimallissa ratti oli tuollainen missä vaihteet valitaan napeilla eikä kunnollisilla paddleilla. Täytyy postailla sisäkuvia kun saa vähän kattoa auki!
 
Onhan tuo Poloinen GTI ihan hauska ajettava. Oispa joskus varaa ostaa uusi RS3 hatchbackinä. :drool:
 
Millasia kulutuslukemia olet saanut/millasella ajolla?

Millainen tuo on ajaa ns. tehon/hauskuusvektorin puolesta? En ainakaan itse osaa hahmottaa miten tollanen 200 hp turbo liikuttaa noin pientä autoa. Jos osaat verrata johonkin isompaan autoon kulkupuolta? Kiinnostavahan tommonen olis kun ei maksa ihan älyttömiä kumminkaan.
Tietokoneen ilmoittamana 7-8 litraa/satasella taajamassa/kaupungissa pyöritellessä. Matka-ajossa (100km/h) ~5,8l. Tankilla en ole vielä mitannut.

Ainoa isompi auto, johon osaan kulkupuolta verrata on -00 BMW 540i. Siinäkin 0-100 on kuuden sekunnin paikkeilla. Toki Polo pienempänä ketterämpi kaupungissa. Ei herätä liikaa huomiota kanssa-autoilijoissa, mutta alan miehet/naiset kyllä tietää ja yläpeukkua on tullut. :)
 
Viimeksi muokattu:
Millainen tuo on ajaa ns. tehon/hauskuusvektorin puolesta? En ainakaan itse osaa hahmottaa miten tollanen 200 hp turbo liikuttaa noin pientä autoa. Jos osaat verrata johonkin isompaan autoon kulkupuolta? Kiinnostavahan tommonen olis kun ei maksa ihan älyttömiä kumminkaan.
Pienistä hothatch autoista löytyy paljon hauskempia autoja kuin Polo, Fiesta ST esimerkiksi. Poloa vaivaa tietynlainen kankeus, "paino" ja ison auton tuntuma jos vertaa hauskempiin autoihin. Se onkin enemmän ripeä käyttis. Moottori repii kiitettävästi, mutta sitä vaivaa tietynlainen karkeus. Etuveto toki vielä korostaa tuota repimisen fiilistä. Hieno auto mutta jokin siitä puuttui. Esimerkiksi itsellä oli hauskempaa Ibiza FR:n ratissa litraisella tsi:llä. Nyt nuo perus polttikset ei vaan oikein enää sytytä, kun on sähköä päässyt kokeilemaan.
 
Joo no en tykkää Fiestasta yhtään ulkonäön puolesta, erityisesti sisusta on vähän karsea. Kunhan nyt kysyin millainen toi on ajaa. Isomman auton tuntu on plussaa, enemmän kiinnosti toi kiihtyvyys ja jos verrokkina on 540i niin kuulostaa just hyvältä mulle.
Legit... Ei paras 0-100kmh auto... Mutta aja kipolla hyvää mutkapätkää tai soratietä ja tiedät miten etuvetokin voi olla todella todella hauska. Fiesta ST:n kaltainen auto on vaikea kuvailla koska paperilla se ei oikein voita mitään vs esim juuri VW Polo GTI jne mutta ratin takana fiilis on todella erilainen. Paras on että käyt itse koeajamassa. Ei tarvitse miettiä mitä muut ovat mieltä tai sanovat vaan koe itse sopiiko kippo omaan käteen.
 
Tonnari käräytti kansipahvin viime viikonloppuna joten hain maanantaina tuuraajaksi tuollaisen Maximan.

P-20200501-202857.jpg


Halpoja ovat. Tämäkin 2004 yksilö aika siisti, 3.0 V6 automaatilla, sähkö-/nahkapenkeillä, cruisella ja ilmastoinnilla yms. maksoi peräti 1450e.

Kaveri tuollaisella Maximalla ajeli RE85:lla ilman mitään lisälaitteita tai ohjelmia.
 
Tonnari käräytti kansipahvin viime viikonloppuna joten hain maanantaina tuuraajaksi tuollaisen Maximan.

P-20200501-202857.jpg


Halpoja ovat. Tämäkin 2004 yksilö aika siisti, 3.0 V6 automaatilla, sähkö-/nahkapenkeillä, cruisella ja ilmastoinnilla yms. maksoi peräti 1450e.

Tolla rahalla parempaa kyytiä saa etsiä. Mukavia pelejä mutta vähän laiskoja ja tunnottomia, toki eipä noita urheilullisuus mielessä ole kyllä vissiin suunniteltukaan.
 
Eka vuosi alkaa Volvoilua olla takana. Hyvää kyytiä on antanut ja kevään liejuisilla metsäteillä vienyt perille saakka. Pientä fiksausta jäljellä entisen omistajan jäljiltä mm. jakopää ja nelivedon öljyt mutta laitellaan tässä kun kelit lämpiää.

Viimeisimpinä huoltoina tehty mm. laatikon öljyt, jarrut joka nurkkaan, uudet kumit, vaalean nahkasisustan pesu...
 

Liitteet

Onkos ton ikäisissä vielä se surullisenkuuluisa booriholkkiongelma nelivedossa?
 
En nyt siitä surullisesta ja kuuluisasta tiedä mutta onhan se olemassa. En vaan tiedä vielä ketään kellä se olis korkannu.
Aika monet sen taitaa vaihtaa varmuuden vuoksi siinä 200tkm tietämissä ihan sen takia ettei ole kummoinen eikä kallis homma, säästää isolta vaivalta myöhemmin.
 
Kyllä, ST-line. Ei kans säväytä ollenkaan ne perus Titaniumit, eikä myöskään kalliimpi Vignale.

Menee kategoriaan "makuasiat". Meillä siis tuo Titanium eikä mua ainakaan kiinnostanu tippaakaan ajatus matalammasta ja jäykemmästä alustasta ja omaan makuun tuo kromimaski on hieno. Menee vähän liikaa jonnetuning-kategoriaan tollaset mustat maskit.
Kuten sanoin, makuasioita. ;)
 
Menee kategoriaan "makuasiat". Meillä siis tuo Titanium eikä mua ainakaan kiinnostanu tippaakaan ajatus matalammasta ja jäykemmästä alustasta ja omaan makuun tuo kromimaski on hieno. Menee vähän liikaa jonnetuning-kategoriaan tollaset mustat maskit.
Kuten sanoin, makuasioita. ;)
ST-linen alusta on erinomainen; ei pintakovuutta, nielee montut kolinoitta ja ei kallistele turhia. Ja oliko näissä vielä niin, että perä on erillistuettu vain ST-linessa. Kuten kuvistakin jo näkee, maavaraa on enemmän kuin riittämiin. Titaniumissa eniten omaan silmään tökkää maalaamattomat helmat ja sumarien muotoilut, maski kieltämättä hienompi.

Oikeasti olisin halunnut uuden V60 Volvon, siinä on muotoilu kohdillaan joka kulmasta ja kivat jakkarat. Hinta vaan karkaa budjetin ulkopuolelle :rolleyes:
 
Etenee pikkuhiljaa.
Koriosien mallailua paikoilleen jälleen kerran.
0987061fe9d937685b8b3539f937ec93.jpg

Vakio kuitulevikkeiden lisälevitys odottaa tekijäänsä. Ajatuksena halkaista keskeltä ja lisätä väliin kuitua tarvittava määrä. Noin 4cm levityksellä kaari peittää renkaan kuvion, lakipykälien mukaan ja silleen.

43fc6e702ca8641dd1090aa3af5daeb1.jpg


Etukaaret vaatii myös pientä työstöä. Kuvassa kaaren ja puskurikuoren linja on kohdallaan, mutta kaarien kromilistojen poiston jälkeen istuvuus ei ollutkaan niin hyvä. Tässä puskurikuori vielä työstämättä. Tähän mennessä sitä on saanu hinkata dremelillä useamman tunnin ja lisää työstöä tiedossa.

682b36fc49e97746583346a6a3c63ddd.jpg


30v vanha kromipuskuri odottamassa sisäpuolen maalausta.
Nuo kromipuskurit jää tosiaan lasikuituisten puskurikuorien alle, joten niiden sisäpinnat suojattiin. Etupuskuri oli virheetön, takapuskurissa oli pientä pintaruostetta. Etupuskuriin maalia ja takapuskuriin massaa.

6390de4ec58d24eb67c0377d5f422a63.jpg


Linjojen tarkistamista laserilla.

ec7af108442a7838fc995f3c09ad6f81.png


Ilmanputsarin mallailua lopulliselle paikalleen. Ilma tulee konepellin scoopeista suoraan tuohon. Liitos tehdään tiiviiksi, jotta scoopit todella kauhovat ilman suoraan koneelle. Vedenpoisto toistaiseksi mallia kysymysmerkki. Tosin en usko että scoopeista tuonne paljon vettä menee, kun konepellin tuuliohjain puskee ilmavirtaa scooppien yli. Jää nähtäväksi.

ed34547430e2b0e10e59d2b79b09217d.jpg


9c3527d606fe6b466690b3dc41d441ce.jpg


6499543ed8e7bed0bbac5decf68a8943.jpg

81ca2839a00d228fff1b3d2ea2d5e70e.jpg

659132661181830bf0184404efbc0425.jpg


Testikonepelti.
Ei uskaltanut kokeilla reikien poraamista suoraan oikeaan peltiin :rolleyes:
Testikonepellin avulla scoopit työstetään ja kuidutetaan sopiviksi.

23c3624230927a83b839c8408eb3818f.jpg


b662eb9d86f14c5021f08643e4bf7eef.jpg


Scooppien sisälle tulee ohjaimet, jotta virtaus saadaan mahdollisimman hyväksi.
Scoopit kiinnitetään konepeltiin koriliimalla ja pulttaamalla. Pultit kuidutetaan hiilarilla scooppeihin kiinni/sisälle. Hiilikuitua käytetään myös ilmanohjaimien kiinnityksessä ja muussa vahvistuksessa.

95ab9f94c07b0fbddc9e977715b3d2ab.png


Nykyinen stance ja korkeus tuntuu hyvältä. Alkuperäinen alumiinisplitterin idea saa väistyä hiilikuituisen tieltä. Splitteri kiinnitetään tietenkin tukevasti runkoon. Ilmanotto öljyjäähyille tulee splitterin kautta ja sumuvalojen rei'istä.

76b46b93bd1bd4ef6442b3dc6eb36820.jpg


Hiilikuitua tulee nyt sitten myös muualle, enemmän tai vähemmän hillitysti. Taakse jonkunnäköinen diffuusori ja omana suosikkina sisälokarit. Säästyy pellit kivisuihkulta :tup:

Kohta auton alla alkaakin olla sen verran hiilaria, että sama tehdä koko matkalle pohjalevy :rolleyes: Jää nähtäväksi mitä noista saa tälle kesälle tehtyä, niin pirusti polttelee päästä edes hetkeksi ajamaan. Vaikka ihan syksystä sitten.

Paljonhan noista on varmasti turhaa hifistelyä marginaalisella funktiolla, mutta jokin tarkoitus kaikella on, tai ainakin valtaosalla. Ja ei varmasti tule heti samanlaista vastaan :tup:

Päivitellääs tännekin.
Scoopit lähes valmiina ja koesoviteltu paikoilleen.
a8be66b90fe2409026ba6d8d887efbaa.jpg


Suunnitelmia päivitelty photoshopin avulla.
e0d0b7069922ca7bd833cb7a4d26d4e3.png


Nyt ramairin teko jatkuu konepellin sisäpuolella, vakioeristeet lensi mäkeen ja konepellin sisusta muotoillaan uusiksi hiilikuidulla. Näin saadaan konepelti istumaan tiiviisti ilmanputsaria vasten. Kiinnostuneet voi katsella työvaiheita scooppien ja konepellin tekemisestä tuolta Instragramin kohokohdista. Konepellin jälkeen vuorossa maskin ja muun keulan tekeminen. Noiden jälkeen helmat ja levikkeiden levitys. Jossain vaiheessa pitää myös laittaa ajokuntoon ja katsastaa, koska noita 5 metriä pitkiä levikkeitä ei mahdu tuolla tallissa kätevästi maalaamaan.
 
Tuli tuommoinen 2017 VW Passat hankittua tänään perheautoksi. Melkoinen harppaus vanhaan pösöön verrattuna mutta veljellä pikkuisen vanhempi passatti niin on kuitenkin tullut jonkin verran ajeltua silläkin.
 

Liitteet

  • Polish_20200508_230117131.png
    Polish_20200508_230117131.png
    2,4 MB · Luettu: 164
  • Polish_20200508_230219588.png
    Polish_20200508_230219588.png
    2,2 MB · Luettu: 169
  • Polish_20200508_230301727.png
    Polish_20200508_230301727.png
    2,4 MB · Luettu: 176
  • IMG_20200508_165211.jpg
    IMG_20200508_165211.jpg
    3,5 MB · Luettu: 153
Tuli tuommoinen 2017 VW Passat hankittua tänään perheautoksi. Melkoinen harppaus vanhaan pösöön verrattuna mutta veljellä pikkuisen vanhempi passatti niin on kuitenkin tullut jonkin verran ajeltua silläkin.

Heh. Ostin keskiviikkona saman ikäisen ja värisen farkkupassatin myös itselleni :smile: GTE plugarihybridinä tosin, mutta muuten samanlainen. Onhan tuolla juu paljon mukavampi ajella, kuin vanhalla Yariksellani. Ei siis muuta kuin mukavia ajeluita sullekkin :thumbsup:
 
Heh. Ostin keskiviikkona saman ikäisen ja värisen farkkupassatin myös itselleni :smile: GTE plugarihybridinä tosin, mutta muuten samanlainen. Onhan tuolla juu paljon mukavampi ajella, kuin vanhalla Yariksellani. Ei siis muuta kuin mukavia ajeluita sullekkin :thumbsup:
Pistä kuvaa ja vaikka kokemuksia. Just kävin tuollaista katsomassa mutta mietin onko hiukan turhan iso kun 3 bmw farkku ollut aivan riittävä. On Passat noussut varovaisesti executive luokkaan imho, ainakin jo varusteet kunnossa.
 
Pistä kuvaa ja vaikka kokemuksia. Just kävin tuollaista katsomassa mutta mietin onko hiukan turhan iso kun 3 bmw farkku ollut aivan riittävä. On Passat noussut varovaisesti executive luokkaan imho, ainakin jo varusteet kunnossa.

No tuommoinen tämä mun:

vrj94Xph.jpg


Kokemuksia nyt on vähän hankala pistää, näin viiden päivän perusteella, mutta saan ladattua tuota aina yön yli omasta töpselistäni ja kuluneen viikon to-pe selvisin työmatkat/kauppareissut pelkällä sähköllä. Mun arkiajeluilla pitää käytännössä huolestua vain siitä, ettei bensa vanhene tankkiin tässä tulevaisuudessa :smile:

Penkki on ainakin loistava. Sain oikein ah - asetukset aikaan siihen nopeasti ja nyt matkaan kuin laiskanlinnassa istuen. Mulla ei näin nykyaikaista autoa ole koskaan ollut, joten muuten olen vielä totuttelemassa kaikkeen tuon tarjoamaan säätömahdollisuuteen. Eilen luin käyttöohjekirjan kannesta kanteen ja varmaan vasta ensi viikolla ryhdyn enemmän säätämään autoa omiin preferensseihin sopivaksi. Kaikkea tuntuis olevan mahdollista säätää tässä, oman maun mukaan ja se on hyvä.

GTE-napista kun painaa ja polkasee kaasua, niin ihan mukavasti kyllä kulkeekin. Ei välttämättä 100km/h-200km/h, mutta 400nm väännöllä sillee rampista liikenteeseen, tai valoista eteenpäin. Mutta joo. Rengasmelua on vähän huonoilla teillä, mutta niinhän se vähän tuppaa olemaan kaikissa farkuissa. Mitään suhinaa sun muuta kolinaa ei taasen ole, eli töyssyt sun muut menee kyllä arvokkaasti. Kabiinin materiaalit ja nappulat ovat myöskin laadukkaan tuntuiset, joten olen kyllä otettu tästä ja onnellinen ostoksestani.
 
Mulla on tuon koppainen passatti, highline 2.0tdi. Mielestäni kyllä kaukana edes junior executive luokasta. Ihan kiva auto ja hintansa väärti kun on halpa kuluiltaan (ellei korjauksia lasketa joita varmaan 10 donan edestä kohta tehty :D ), mutta kyllä sen huomaa että on halvalla viimeistelty vrt. "oikeat autot". Laatuvaikutelma kyllä ihan OK ja sisältä varsinkin kivan näköinen mutta sisämelu on kova, kaikki ovet yms. heppoisen ja kevyen oloiset ja sellainen "panssarivaunumaisuus" puuttuu kyllä kokonaan. Kaikki pikkujutut ja hifistely jätetty pois vaikkapa A4 verraten.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 396
Viestejä
4 489 757
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom