Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Ai nuo penkit? Miksi ei olisi? Alkuperäisiin kiinnikkeisiin alkuperäisin kiinnityksin, niin sikäli en keksi mikä noissa olisi vikana. Toki jos pyytää poistamaan, niin sitten laitetaan alkuperäiset tilalle. :) Etupenkeistä tuli viime vuonna vaan maininta otteeseen, että ne on vaihdettu. Luulisin tässä olevan samasta vain kyse. Edessä siis tällä hetkellä vm -11 A6:n penkit.

Tuotapa itsekin ihmettelisin notta jos vaihtaa erilaiset penkit (siis ihan oikeat kuten kuvassa, eikä mitään puutarhajakkaroita tai nojatuolia), niin mitä ihmeen väliä. Kai nyt caravelleen saa taakse laittaa mitä tykkää kunhan on asianmukaiset, kuten tuossa. Ja etupenkkien mainintaa ihmettelen kanssa :hmm:

Puunaa ja siistii kamppeen viimisen päälle leimalle, niin katsurit häikäistyy eikä tajua keskittyä epäolennaiseen.
 
Niin siis tottakai noi maalaisjärjellä on turvalliset ja asianmukaiset.
Lainsäädäntö näiden katsastusasioiden kanssa tapelleena on sitten jotain ihan muuta kuin looginen ja järkevä. Lähtökohtaisesti tuntuu että kaikki mitä ei erikseen ole sallittu on ankarasti kielletty tai vähintään tehty niin vaikeaksi ettei laillisesti ole mitenkään toteuttamiskelpoista.
 
3F06ED6A-D90F-4BFC-9B96-9A74D588CDFE.jpeg
Tämmöinen ”maasto”auto tuli hankittua, tai onhan tässä jatkuva neliveto. Varusteilta lähellä mallia karvalakki. Tarkoitus oli laittaa tuohon nahkasisusta, kunhan tulee sopiva vastaan. Moottorilla ajettu alle 100tkm, muulla autolla vähän alle 300tkm. Tykkään kyllä kovasti. Meinasin jo hairahtaa bemariin, mutta niin ne neljä rinkulaa siellä keulalla taas komeilee.

Moottorina 2.0 tdi 125kW
 
Jatketaan baijerilaisella linjalla. Oma M2 pikkukippo pinnoituksen jälkeen kännykällä räpsäistynä. Ihan hauska ajettava varsinkin nyt kesärenkailla, mutta rengasmelu kyllä aika korvia huumaava.

Paras väri tuohon kippoon! Voisitkin ostaa multa noi M2sen avaamattomat vanteet mitkä jäi ylimääräiseksi kun auto lähti :D ( tsekitout )

Itse ei ole näiden korona-aikojen keskellä oikein paljoa saanut mersulle aikaseksi. Softa, takavalot ja takadiffu on paikallaan. Yhä hymyilyttää hurjasti kun tolla ajaa :) Kuhan kelit lämpenis niin yritän noiden kromien kimppuun hyökätä ja heitän alustaa alle.

_medium.jpg
 
Onko tuo Q3, Q5 vai Q7? Ei meinaa aina erottaa, sama "vika" monella muulla valmistajalla että lähinnä fyysinen koko kertoo mikä malli kyseessä.

Q5, se jäi mainitsematta. vuosimalli 2010. Kyllä niissä aika selkeät erot lopulta on. :)

edit:
688A4328-A87E-4553-9CCC-6BEAB56B115F.jpeg
Q3
7E9351CE-E628-4191-9211-2D49DD9FE379.jpeg
Q7

Kaikki siis ensimmäistä sukupolvea. Q3 alettiin tosin valmistamaan 2012, Q5 -08 ja Q7 -06
 
Viimeksi muokattu:
3F06ED6A-D90F-4BFC-9B96-9A74D588CDFE.jpeg
Tämmöinen ”maasto”auto tuli hankittua, tai onhan tässä jatkuva neliveto. Varusteilta lähellä mallia karvalakki. Tarkoitus oli laittaa tuohon nahkasisusta, kunhan tulee sopiva vastaan. Moottorilla ajettu alle 100tkm, muulla autolla vähän alle 300tkm. Tykkään kyllä kovasti. Meinasin jo hairahtaa bemariin, mutta niin ne neljä rinkulaa siellä keulalla taas komeilee.

Moottorina 2.0 tdi 125kW

Paljonko tulee säästöä valikoimalla karvalakkiversion ja laittaa siihen nahkasisustaa vs. suoraan nahoilla oleva käytetty?
 
Sama auto kokoa M,L ja XL. Aika hankala noita on kuvien perusteella erottaa. Luonnossa q7 on kyllä aika iso.
 
Paljonko tulee säästöä valikoimalla karvalakkiversion ja laittaa siihen nahkasisustaa vs. suoraan nahoilla oleva käytetty?
Ostin huutokaupasta ~3000€ halvemmalla kuin markkinahinta. Nahkasisustat on näistä jäänyt todella usein ruksimatta, ettei niitä suoralla kaupallakaan oikein usein ole tarjolla. Ebaysta saa ~500€ penkkejä.
 
Ostin huutokaupasta ~3000€ halvemmalla kuin markkinahinta..

Ja syy miksi oli juuri huutokaupassa oli sen, ettei sille tarvitse antaa mitään vikavastuuta. Toivottavasti ei tule mitään kallista mekaanista yllätystä lähikuukausina......
 
Ja syy miksi oli juuri huutokaupassa oli sen, ettei sille tarvitse antaa mitään vikavastuuta. Toivottavasti ei tule mitään kallista mekaanista yllätystä lähikuukausina......
Kommentoin tätä nyt kerran, sitten saa osaltani ainakin tässä ketjussa riittää.
1) huutokaupan sellaisenaan kuin se on-ehto ei poista kokonaan virhevastuuta, vaikka se sitä rajoittaakin.
2) kävin tutustumassa autoon, sen huoltohistoriaan ja korjauksiin. Ne vakuuttivat minut perusteellisen koeajon lisäksi auton kunnosta.

Käytetty auto on aina käytetty auto ja toki jotain voi aina ilmaantua. Niin paljon on kallista jo vaihdettu, ettei kovin montaa vaihdettavaa ole. Turbo toki on mahdollinen.
 
Käytännössä huutokaupassa ei ole virhevastuuta. Ihan normaalikaupallakin yrityksestä ostetussa käytetyssä autossa millään lailla kuluvasta osasta johtuvasta viassa on melkoinen tappelu edessä, että saa edes 50% tai 1/3 korjauskuluista takaisin. Itselläkin kohta vuodenpäivät ollu kuluttajariitalautakunnassa case sisässä, ja mihinkään käytännössä ei ole edennyt. Ja jo ilmoitusta siellä tehdessä painotetaan että suunnilleen tuuri saa olla että edes 1/3 kuluja voi odottaa takaisin jos myönteinen päätös tulee. Ja käräjillähän niistä sitten tapellaan jos ei firma KRL suositusta noudata.
 
Käytännössä huutokaupassa ei ole virhevastuuta. Ihan normaalikaupallakin yrityksestä ostetussa käytetyssä autossa millään lailla kuluvasta osasta johtuvasta viassa on melkoinen tappelu edessä, että saa edes 50% tai 1/3 korjauskuluista takaisin. Itselläkin kohta vuodenpäivät ollu kuluttajariitalautakunnassa case sisässä, ja mihinkään käytännössä ei ole edennyt. Ja jo ilmoitusta siellä tehdessä painotetaan että suunnilleen tuuri saa olla että edes 1/3 kuluja voi odottaa takaisin jos myönteinen päätös tulee. Ja käräjillähän niistä sitten tapellaan jos ei firma KRL suositusta noudata.

Joo, lähinnä tarkoitin esimerkkinä sellaista casea, jossa myydään huutokaupan kautta auto x, jossa ei myynti-ilmoituksessa ole mitään vikaa mainittu. Haet auton, autosta hajoaa moottori 2viikon jälkeen ostosta.

Mitään alle 1000€ vikaa en edes ajattelisi menevän myyjän piikkiin.

mutta kuten sanottua, olen tutustunut tuotteeseen, sen huolto- ja omistajahistoriaan, eikä suurempi vika ole kuin huonoa tuuria tässä vaiheessa. Aika vaikea se olisi edes mitään uutta turboa saada 10v 300tkm ajettuun käytettyyn autoon, vaikka se suoralla kaupalla olisikin ostettu.
 
Nyt kun on muutkin laittanut Baijerilaisia niin laitetaan omakin. Tänään vesihiottu ja kiillotettu sumarit, joihin asensin LED-polttimot, kesävanteet laitettu alle ja maalailtu about 9000+1 kiveniskemää piiloon.
Kyseessä siis E60 LCI 525i N53 moottorilla, johon asennettu 530i:n imusarja sekä DISA. Väriltään monacoblau vaalealla dakota sisustalla. Sähkösäätöset multicontour penkit ja ratti, proffanavi, logic7 audio, musta sisäkatto sekä sun muut hilppeet löytyy.

Vielä pitäisi konekiilloittaa tuo ja sisusta siivota täysin, mutta muuten alkaa olla aikalailla omaan makuun hyvä. Syssymmällä sitten Alpinan lippaa ja helmoja kiinni.

20200331-181750.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Joo, minäkään en kyllä ymmärrä tuota sumarien käyttökiimaa. Ilmeisesti se on aika paljon riippuvainen kuljettajan iästä.
Kun olisikin iästä. Sen verran paljon tulee nähtyä noita juuri kortin saaneita kuin keski-ikäistä sankareita joilla sumarit päällä. Enemmän on se asenne/ihmistyyppi/ajattelumalli. Ovat niin coolein näköisiä. Juuri ajoin valkoista farkku Octaviaa vastaan jossa pinkit sumarit ja keski-ikäisen näköinen mieskuski... Aika sanattomaksi veti tuo hieno yhdistelmä.
 
Hienon näköinen auto, mutta toivottavasti ei sentään niin häikäisevä vastaan tullessaan, mitä tollaset viritykset yleensä..
Nuokin on niitä, mitä en vaan ymmärrä?

Ei häikäise, suuntasin nuo vielä hiukka alemmas kuin normaalit. Ihan ulkonäöllisistä syistä nuo vaihdoin, oli nimittäin nuo vanhat niin kuppaisen näköiset. Muutenkin näytti halogeenit pöhköltä kun muut valot keulassa joko xenonia tai lediä. Nyt nuo ovat periaatteessa lisäpitkiä vastaavat, mutta enemmän fillikuviolla ja suunnattuna lähelle. Ihan pätevät lisävalot täällä pöndellä.
 
Nuo etusumuvalot on kyllä suht turhat kapistukset, itsellä oikeasti on tainnnut olla käyttöä vain kerran ja silloinkin oli siinä ja tässä oliko mitään hyötyä. Monesti esim kovassa pyryryssä (pimeällä) ne sumuvalotkin paistaa lumesta takaisin ja viimeisinkin näkökyky menee, parhaiten melkein tuolloin näkee kun pistää pelkät parkit päälle. Takasumuvaloille on käyttöä useastikin.
 
Sumarit ovat samanlainen "turha" koriste kuin kromatut pakoputkenpäät. Ei niillä mitään tee, mutta tuo autoon ulkonäköä.

Oikein suunnattuna sumarit ei pitäisi haitata. Kyllähän noita sumaripellejä näkyy aina välillä, mutta ainakin itseä häikäisee huomattavasti useammin paskasti suunnatut ajovalot ja sitten ne pellet ketkä modaa halogeeniumpioihin xenon-polttimot ja hajavalo on järkyttävä ja kaikki vastaantulijat sokaistuu.
 
Jäi edellinen auto pieneksi räjähdysmäisesti kasvavan perheen takia, joten piti löytää suht halpa mutta hyväkuntoinen ja suht tehokas farkku. Opeliin tottuneena (ennestään Vectra GTS 2.0T) ja suht hyvän hinta/teho-suhteen omaavana päädyin Opel Vectra C 2.8T vm. 06 farkkuun. Autosta löytyy kaikki olennaiset lisävarusteet luistonestosta ilmastointiin ja löytyypä varusteista myös peruutuskamera ja Xenon-valot. Myös Saabeista tuttu 2.8T moottori softattuna 300 hevosvoimaiseksi liikuttaa autoa suht ripeästi, etenkin kun laittaa automaattilaatikon sport-asentoon. Pikaisella tutustumisella en löytänyt autosta muuta vikaa kuin takapenkin puolelta keskikonsolin muovi hieman haljennut tuhkukupin alta, korjattavissa sekin. Eiköhän tässä ole autoa muutamaksi vuodeksi.

opeli1.jpg


opeli2.jpg
 
Viikonlopun askareena tuli fiksailtua projektiauton vanteita kotikonstein:

14818230.jpg


Kyseessä siis Azev A -malli, joka ainakin itselläni ollut jostain syystä noin 20 vuotta mielessä vähän jokaiseen käytössä olevaan kiesiin. Jos ei maalausprojekti onnistunut niin pitää viedä ammattilaiselle. Käytössähän sen sitten näkee.
 
Jäi edellinen auto pieneksi räjähdysmäisesti kasvavan perheen takia, joten piti löytää suht halpa mutta hyväkuntoinen ja suht tehokas farkku. Opeliin tottuneena (ennestään Vectra GTS 2.0T) ja suht hyvän hinta/teho-suhteen omaavana päädyin Opel Vectra C 2.8T vm. 06 farkkuun. Autosta löytyy kaikki olennaiset lisävarusteet luistonestosta ilmastointiin ja löytyypä varusteista myös peruutuskamera ja Xenon-valot. Myös Saabeista tuttu 2.8T moottori softattuna 300 hevosvoimaiseksi liikuttaa autoa suht ripeästi, etenkin kun laittaa automaattilaatikon sport-asentoon. Pikaisella tutustumisella en löytänyt autosta muuta vikaa kuin takapenkin puolelta keskikonsolin muovi hieman haljennut tuhkukupin alta, korjattavissa sekin. Eiköhän tässä ole autoa muutamaksi vuodeksi.

opeli1.jpg


opeli2.jpg
Menevän näköinen vectra. Eikös niissä opelin moottoreissa ollut jakoketjumurheita ainakin osassa? Kuinka paljon vetelee kiihdytyksissä tuollainen 300hp etuveto?
 
Vuoden päivät toiminut perheen liikuttimena. 2.0TDI 4motion 140kW :cool:

IMG_2487.jpegIMG_2486.jpeg
Siistin näköinen. Ajattelin huikata, että vähän kilsoista ja auton iästä riippuen kannattaa jossain huollossa tsekata haldexin pumppu myös. Mulla kilsoja 114tkm vm 10/2015 ja oli semi törkynen. Voit pidentää mahdollisesti haldexin ikää. En ole itse tekninen auto-osaaja, mutta kaveri tsekkas tuon. Edit: eräällä foorumilla aiheesta:
41B84A63-B78C-4BFD-AAC6-F767751FD20D.jpeg
FEE0B971-446B-4D10-9750-F67AB770222E.jpeg
 
Oma kehonliikutin (320dA Xdrive) putsattuna jos pääsiäisen aikaan saisi kesärenkaat pyöräytettyä alle. Mustia munuaisiahan tuo huutaa. kun ei kromia ole muualla kuin maskissa.

A2716U6.jpg
 
Siistin näköinen. Ajattelin huikata, että vähän kilsoista ja auton iästä riippuen kannattaa jossain huollossa tsekata haldexin pumppu myös. Mulla kilsoja 114tkm vm 10/2015 ja oli semi törkynen. Voit pidentää mahdollisesti haldexin ikää. En ole itse tekninen auto-osaaja, mutta kaveri tsekkas tuon.
Edit: eräällä foorumilla aiheesta:

Tuon ikäisessä volkkarissa pitäisi kuulua haldexin öljynvaihto huolto-ohjelmaan 60 000 km välein, jolloin pumpun ei pitäisi tulla tiensä päähän niin nopeasti.

Muuten tuo pumppu kestää noin 100 000 km ennen kuin lopettaa toimintansa, itse vaihdoin mk2 Volvo V70 D5 AWD:hen kaksi pumppua omistusaikanani, kun Volvossa öljynvaihto vaatii saman työn kuin pumpun vaihto ja jos sen jaksaa askarrella ei noin 200-250 € sijoitus ole enää paha 100 tkm huolettomuudesta.

Volkkari on tehnyt asiat fiksummin ja haldexin öljyt saa vaihdettua ihan propusta purkamatta varsinaisesti mitään pois edestä.
Pumputhan noissa kaikissa haldexeissa ovat lähes samoja tuotteita Unkarin tehtaalta liittimiä ja tarroja lukuunottamatta.
Kotimaasta halvimman pumpun taitaa saada Skodan varaosatiskiltä noin 250 € hintaa, kun Volvo pyytää siitä yli 400 €.
 
Tuon ikäisessä volkkarissa pitäisi kuulua haldexin öljynvaihto huolto-ohjelmaan 60 000 km välein, jolloin pumpun ei pitäisi tulla tiensä päähän niin nopeasti.

Muuten tuo pumppu kestää noin 100 000 km ennen kuin lopettaa toimintansa, itse vaihdoin mk2 Volvo V70 D5 AWD:hen kaksi pumppua omistusaikanani, kun Volvossa öljynvaihto vaatii saman työn kuin pumpun vaihto ja jos sen jaksaa askarrella ei noin 200-250 € sijoitus ole enää paha 100 tkm huolettomuudesta.

Volkkari on tehnyt asiat fiksummin ja haldexin öljyt saa vaihdettua ihan propusta purkamatta varsinaisesti mitään pois edestä.
Pumputhan noissa kaikissa haldexeissa ovat lähes samoja tuotteita Unkarin tehtaalta liittimiä ja tarroja lukuunottamatta.
Kotimaasta halvimman pumpun taitaa saada Skodan varaosatiskiltä noin 250 € hintaa, kun Volvo pyytää siitä yli 400 €.

Olen myös kuullut näistä Haldex pumppujen kestävyyksistä. 114tkm on täällä myös mittarissa ja -15 vuosimallinen niin seuraavassa huollossa pitäisi öljyt taas vaihdella.
Pitää seuraavassa huollossa kysellä enemmän.
 
Olen myös kuullut näistä Haldex pumppujen kestävyyksistä. 114tkm on täällä myös mittarissa ja -15 vuosimallinen niin seuraavassa huollossa pitäisi öljyt taas vaihdella.
Pitää seuraavassa huollossa kysellä enemmän.
Osa merkkihuolloista putsaa sihdin öljynvaihdon yhteydessä. Se vaikuttaa merkittävästi haldexin toimintaan ja kestävyyteen.
 
Osa merkkihuolloista putsaa sihdin öljynvaihdon yhteydessä. Se vaikuttaa merkittävästi haldexin toimintaan ja kestävyyteen.
Juu näin olen ymmärtänyt. Tosin kaikki ei tätä tee niin pitää itse ainakin varmistaa se seuraavassa huollossa, että tekisi.
 
Osa merkkihuolloista putsaa sihdin öljynvaihdon yhteydessä. Se vaikuttaa merkittävästi haldexin toimintaan ja kestävyyteen.

Oletusarvoisesti näin pitäisi kait tehdä, mutta valitettavasti osa huolloista ei tee yhtään enempää, kuin vaaditaan.
 
Oletusarvoisesti näin pitäisi kait tehdä, mutta valitettavasti osa huolloista ei tee yhtään enempää, kuin vaaditaan.
No ei. VAG-konsernin huolto-ohjeissa ei puhuta sihdin puhdistuksesta mitään, huoltoon kuuluu pelkkä öljynvaihto. Sihdin saa putsautettua lisätöinä ja lisähinnalla kun vaan osaa sitä pyytää. Epäilen voimakkaasti, että yksikään merkkihuolto ei sitä sihtiä korvauksetta ja pyytämättä puhdista, kun ei kerran valmistaja sitä huolto-ohjelmassa vaadi.

Se pelkkä öljynvaihto ei pidä imusihtiä puhtaana, omasta autosta löytyi kanssa reilu sata tonnia ajettuna ihan hurja määrä muhjua imusihdistä ja pumpun pesästä, vaikka öljyt on kyllä vaihdeltu huolto-ohjelman mukaisesti.
 
No ei. VAG-konsernin huolto-ohjeissa ei puhuta sihdin puhdistuksesta mitään, huoltoon kuuluu pelkkä öljynvaihto. Sihdin saa putsautettua lisätöinä ja lisähinnalla kun vaan osaa sitä pyytää. Epäilen voimakkaasti, että yksikään merkkihuolto ei sitä sihtiä korvauksetta ja pyytämättä puhdista, kun ei kerran valmistaja sitä huolto-ohjelmassa vaadi.

Se pelkkä öljynvaihto ei pidä imusihtiä puhtaana, omasta autosta löytyi kanssa reilu sata tonnia ajettuna ihan hurja määrä muhjua imusihdistä ja pumpun pesästä, vaikka öljyt on kyllä vaihdeltu huolto-ohjelman mukaisesti.
Skodalla kaksi merkkiliikettä Oulussa joissa molemmissa erikseen kerrottiin, että puhdistavat sihdin öljynvaihdon yhteydessä kun hintaa tiedustelin puhelimitse. En maininnut itse sihdistä mitään vaan kyselin siis pelkän haldex öljynvaihdon hintaa ja vapaita aikoja. Eivät myöskään perineet erillistä korvauksia siitä.
 
Oho! Skodalla on sitten eri meininki kuin audilla ja volkkarilla. Olisiko maahantuojan ohjeistus, skodallahan on eri maahantuoja kuin muilla VAG-merkeillä. :hmm:

Iso peukku kuitenkin jos edes jossain on tajuttu ottaa tuo ohjelmaan pyytämättäkin. :thumbsup:
 
Oho! Skodalla on sitten eri meininki kuin audilla ja volkkarilla. Olisiko maahantuojan ohjeistus, skodallahan on eri maahantuoja kuin muilla VAG-merkeillä. :hmm:

Iso peukku kuitenkin jos edes jossain on tajuttu ottaa tuo ohjelmaan pyytämättäkin. :thumbsup:
Joo tuo on kyllä hyvä. Paljonkohan tuo lienee maksaa VW:llä (sihdin puhdistus)?
 
20200412_161234.jpg

Laitetaan kuva myös omasta bemarista kun kesäkiekot saatu alle.

-Bmw 320i (4 pyttynen turbo)
-Musta sportti nahkasisutusta
-takalasit tummennettu 20/ 35 ja etusivulasit 50%
- Alla 19" vossenin vanteet

Harmi ettei tehtaalla tarttunut ulos m-sport kamoja, hieman miettinyt vaihtelisko tuohon puskurit mutta voi olla että suuntaan M malleihin seuraavaksi tehon toivossa :cool:
 
Caravellen etupenkeiksi tuli nahkarecarot, joten nyt koko sisusta on suunnilleen samanikäisestä D2-korimallin Audi A8:sta:

14822880.jpg


Penkit sohvaa lukuunottamatta säätyy sähköllä. Keskipenkit kuvassa niin takana kuin ne menee. Etupenkit on takasiin verrattuna erilaatuista nahkaa ja mattapintaisena, mutta pitää katsoa millaiseksi takaset muuttuu putsauksen yms hinkkauksen myötä. Tuskin itseäni häiritsee jatkossakaan kyseinen laatuero parin tonnin kopperossa, joten olkoot millaiset on. En viitsi ainakaan alkaa hiomaan ja maalaamaan niitä tämän vuoksi. Kyynärnojaviritelmät vielä kesken etu- ja keskipenkkien väliin, oviverhoilut ainakin ajatustasolla työn alla, jonkinmoinen keskikonsolikin mietinnässä ja alkaisi näyttämään että tekstiilimattoja kaipaisi lattia kesäajaksi kumisten sijasta. Saapa nähdä.

Huomaa myös Wunderbaum vaihdekepin ympärillä! Löytyi siis sisustaa purkaessa jostain välistä ja ripustin sen tuohon odottamaan roskiin vientiä. Unohtui siihen kuvauksen ajaksi siis.
 
Ensimmäinen viestini tänne saa kunnian koskettaa autoani. Tosiaan vuoden 2006 Volvo XC70 D5 koneella. Allekirjoittaneen unelma-auto, näitä tuli kuolattua lapsena kun nämä olivat uusia. Nyt kun tälläinen on saatu omistukseen, niin autoa on yritetty pitää mahdollisimman hyvänä. Mm. uusi vaihteisto leivottu sisään, kun vanhasta levisi venttiilipöytä niin laitettiin sitten kokonaan uusi vaihteisto, niin kestää taas kilometrejä...385 000km seisoo tällä hetkellä mittarissa.
 

Liitteet

  • DSC_8897.jpg
    DSC_8897.jpg
    5 MB · Luettu: 405
  • 1.PNG
    1.PNG
    6,2 MB · Luettu: 415
Ensimmäinen viestini tänne saa kunnian koskettaa autoani. Tosiaan vuoden 2006 Volvo XC70 D5 koneella. Allekirjoittaneen unelma-auto, näitä tuli kuolattua lapsena kun nämä olivat uusia. Nyt kun tälläinen on saatu omistukseen, niin autoa on yritetty pitää mahdollisimman hyvänä. Mm. uusi vaihteisto leivottu sisään, kun vanhasta levisi venttiilipöytä niin laitettiin sitten kokonaan uusi vaihteisto, niin kestää taas kilometrejä...385 000km seisoo tällä hetkellä mittarissa.
Hieno maasto-volvo. Mitä varusteita tässä on?
 
Hieno maasto-volvo. Mitä varusteita tässä on?
Kiitos.
Varusteita on kiitettävästi

- Sadetunnistin
- Mukiteline takapenkille
- Automaattinen sisäilmanlaatujärjestelmä
- Vettä hylkivät sivupeilit
- Jalopuukoristus
- Puuratti
- Automaattisesti himmentyvä taustapeili
- Sähkötoiminen kuljettajanistuin
- Nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin
- Avainkohtaiset muistipaikat kuljettajan istuimelle sekä sivupeilien asennoille
- Ardic (Eli Webasto)
- Letkulämmitin
- Alkuperäinen navigaattori
- Parkkitutka
- Kattoluukku
- Integroitu GSM-puhelin
-High Performance audiopaketti
- Metalliväri
- Tummennetut takalasit
- Xenon-ajovalot

Lisävalot tuohon nokalle tuli laitettua, että näkee suunnistaa pimeässä. Olivat verraton apu, kun talvella ajelin Utsjoelle.
 
A4 B8 2.0T quattro Avant S-tronic tuli hommattua.
Moottoriin ja vaihteistoon tehty öljy-mäntä-kytkin- ja ketjurempat 10tkm sitten.
Kovasti noista juttua riittää, mutta onneksi itse ja kaverit perehtyneet harrastuksena VAG:eihin:smoke:
155kW pata.
Ja miksi ne ei kestä. No sitä voi varmaan pohtia toisessa aiheessa näin valmiiksi jos jaksaa vängätä.

auditech – kopio.jpg

Kuva perunaista laatua, mutta auto määräaikaishuollossa+donitsien vaihdossa parempiin, ja sijaisauto nyt pihassa.
a4q2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Onko JiiteeÄss vai ihka oikea 3.2 Buzzo? Hienohan tuo on vielä nykypäivänäkin.
 
Onko JiiteeÄss vai ihka oikea 3.2 Buzzo? Hienohan tuo on vielä nykypäivänäkin.

Ihka oikea JTS:sä tämä on. Toisena harrasteautona E55 AMG joten hyvä pitää vähän pieniruokaisempana toinen harrasteauto. Työmatkaa tulee kuitenkin 200km päivässä.. Olen kyllä miettinyt tämän vaihtoa johonkin käyttöautompaan mutta ei tohdi kun tuohon tukkii niin paljon rahaa kokoajan...

Olisihan se Busso kaikinpuolin parempi. :D Luotettavampi ja todennäköisesti kulutuskaan ei motarilla paljoa enempää olisi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 414
Viestejä
4 507 025
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom