katso liitettä 406363
Tässä se on. Ensiautoni.
Rakkaudella hankittu pikku Hyundai Getz 1.1 5D musta.
Saanut hyvää huolenpitoa, kuten ansainnut aidot Denson iridium tulpat ja syönyt lisäaineita!
Kuluttaa tasan 6L kaupungissa ja alle riippuen ajotyylistä. Ollut käytössä vuoden perheellä ja omassa käytössä vähän alle 3kk (sain ajokortin silloin). Paljon huoltoon kulunut rahaa, mutta sen arvosta.
Autoon on mm. kytkinpakettivaihdettu, suodattimet vaihdettu, ilmastointi vaihdettu, öljyt vaihdettu ja lisätty ekan kerran omenan tuoksuista kesäkäyttöön tarkoitettua tuulilasinestettä.
Arviolta olen ajanut autolla itse noin 6230km, eli en paljoa. Turvallisen tuntuinen moottoritiellä ja mahtuu isompikokoinen sisälle ilman ahtaan tunteisuutta.
Auto kaipaisi edullista myllytystä, mutta ei kaukaa huomaa tarvetta... Yhteensä autoon olen kokonaisuudessaan noin 3200€ käyttänyt sisältäen polttoaineet. Käytän koko kesän auton kanssa puuhasteluun, eipä tässä töitä tai parempaa tekemistä ole. Tänää pesetin autoa ulkoa ja imuroin ja matot pesin. Huomenna koitan sisältä pyyhkiä kojelautaa ja kiillottaa vähäsen.
Onhan tässä tietenkin pientä sanomista, tuulilasista ja katsastuksessa muutamia huomautuksia, mutta vuoden saan nauttia ajosta.
En parempaa autoa ole löytänyt, vaikka väkisin olen yrittänyt. Parempi auto maksaa yli 4000€. Isommalla autolla ei pk-seudulla mahdu liikkumaan ja jos isompaa harkitsee, niin paku se kannattaa olla.
Pitää vielä rempata autoa, eikä kerrostalossa ja ilman välineitä itse mihinkään pysty. Sentään voin nauttia tuulilasin pyyhkimien vaihdosta itse. Puhaltaa kylmää ilmaa! Ulkona +32.9°C ja auton sisällä +13.1°C. Aion nauttia autostani vielä pitkään, koska ei järkevää syytä vaihtaa toiseen ja ei ole varaa. (Seuraava auto ehkä parin vuoden päästä Kia Picanto, koska maksaa uutena alle kymppitonnin tällä hetkellä tai muu vastaavanlainen mini auto, jossa pienet ylläpidot ja kulutukset) . Tällä autolla mä päivittäin ajelen. Tänääkin ajoin 320km yhteensä.