Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Alkuvuodesta haettu.
vm. 2011 STI A-line. Automaatti :).
Roiskeläpät, softa ja putkisto vaihdettu kuukausi takaperin.

Vielä vanteet vaihtoon ja pinnoitus tässä alkukesästä..

Auto1.jpg

Auto2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Pistetäänpäs vähän päivitystä omasta autokannasta, kun on tullut muutoksia tässä alkuvuodesta. Käyttiksenä oli melkein 2,5 vuotta III-korinen Laguna diiselifarkku ja oli kyllä tehtävässään yksi parhaista ellei paras käyttis mitä mulla on ollut. Korjata piti lähinnä kuluvia osia, mitään pikkuvikoja tai muuta jatkuvaa rassaamista ei ollut kuten on kaikissa aiemmissa VAG TDI-kulkineissa pakannut olemaan. Rellussa alkoi kuitenkin olla jo kilsoja 300k ja isompia huoltoja edessä, joten näin parhaaksi vaihtaa tässä välissä vähän uudempaan.

volvo-v70-1.jpgvolvo-v70-2.jpg

Kuten kuvasta näkyy, päädyin lopulta itselle täysin uuteen merkkiin, eli Volvoon. Kriteereinä oli pieni kulutus, iso takakontti koiranhäkille, nahkasisusta, kohtalainen laatuvaikutelma, mieluusti isoja huoltoja tehty ja alle 200 tkm kilsat. Tässä nuo kaikki mätsäsi kohtuurahaan, olen ollut toistaakseni tyytyväinen. Kyseessä siis V70 Drive 1,6d 2011, ostaessa noin 175 tkm mittarissa.

Eihän tuo Drive-malli mihinkään liiku, mutta pienellä aineella menee niin maantiellä (4-4,5) kuin sekalaisessakin ajossa (5-5,5) ja se riittää meidän tarpeisiin. Varusteet perustasoa, sisälle ruksittu nahat ja navi (aivan turha), parkkitutka, bluetooth, takapenkin lämmittimet yms löytyy. Xenoneita jäin vähän kaipaamaan, mutta ihan kohtalaisen hyvät halogeenit vaikuttaisi olevan tässä. Hiljattain ennen ostoa oli vaihdettu uusi hiukkassuodatin, turbo ja jakopää.

bmw-z4-1.jpgbmw-z4-2.jpgbmw-z4-3.jpg

Sitten tämä viime viikonlopun "heräteostos", johon @Sampsa onnistui meikäläisen yllyttämään ja hyvä niin :D Taustoituksena olen näitä zetoja katsellut ostohousut kädessä jo viimeiset viis vuotta, joten tarjonta ja hintataso oli aika hyvin tiedossa. Ensisijaisesti ollut kiikarissa alkupään 3.0-mallit orkkiskuntoisina ja 100-150 tkm kilsoilla, mutta tässä mätsäsi värit ja varusteet niin hyvin, että olin valmis vähän tinkimään kilsoista, kun auto on kuitenkin hyvässä kunnossa. Alunperin oli tarkoitus ostaa tällainen vasta vuoden päästä, mutta nyt kävi näin :D

Eli siis kyseessä 7/2006 valmistettu Z4 3.0is (uudemmalla 265 hv N52B30-moottorilla), melko harvinainen metallinsininen nachtblau-väri ja sporttisisusta individual-shamppanja-nappanahoilla sekä mielipiteitä jakavilla Maritime-erikoislistoilla (omasta mielestä aivan upeat). Autossa siis tehtaalta myös M-sport alusta ja M-ratti.

Varustepuolella muutenkin aika lähelle kaikki mitä tuohon zetaan on saanut - Bluetooth puuttuu, muuta en ole keksinyt, mutta varmasti jotain nippeliä vielä löytyy. Niillä ei kuitenkaan niin väliä, ensisijaisesti tällä kuitenkin ajetaan fiiliksen ja ajettavuuden takia ja ne kumpikin ovat kyllä kohdallaan.

Kilsoja tässä siis noin 185 tkm, eli vähän enemmän kuin olisin alustavasti toivonut, mutta facelift-kori, uudempi moottori ja varusteet ajoi sitten kilsatoiveiden ohi - kaikkea ei voi käytetyissä aina saada, ainakaan jos ei ole syvät taskut. Siistit alkupään 2003-2004 autot vanhemmalla 3.0-moottorilla ja enemmän tai vähemmän perusvarusteilla sekä tylsillä väreillä (yleensä se harmaa + musta) maksaa viiden vuoden otannalta edullisimmillaan sen 12-14ke, joten noin 15ke hinnalla olen tähän kokonaisuuteen erittäin tyytyväinen.

Auto tuntuu todella jämäkältä ja tiiviiltä kilsoihin nähden, joten on ilmeisesti ollut hyvällä pidolla. Tuotu hiljattain Saksasta Suomeen ja täysi merkkiliikkeen huoltokirja löytyy - merkinnät tarkistettu Autokeskuksen kautta paikkansa pitäviksi. Luettiin kaverin kanssa INPA:lla koodit ja tsekattiin adaptaatiotarvot ja kaikki vaikutti olevan tiptop-kunnossa. Esim. VANOSin adaptaatiot olivat käytännössä nollassa. Kone käy todella nätisti, venttiilit ei naputa eikä muutakaan ylimääräistä. Moottoritila on lähes uutta vastaavassa kunnossa. Auto kulkee myös yllättävän kohtuullisella kulutuksella, runsaan 1000 km matkalta viimeviikolta sekalaista räppäämistä keskikulutus 8,3 ja ajamista ei tehty taloudellisuus silmällä pitäen :D 80-alueella näytti menevän jopa alle 6,5 l/100km ja 100 km/h maantievauhdissa sitten jotain 7-7,5 l/100km. Motarilla sitten nousee vielä litralla ainakin katto auki ajaessa.

Vanteet on jotkut 19" tarvikkeet ja näyttävät kyllä perehtymättömän silmään aika alkuperäisiltä, mutta silti ajatuksissa on vaihtaa ne tuumaa pienempiin orkkisvanteisiin. Päällä noissa nyt keväällä ostetut Michelin Pilot Sportit.

------------------

Hauska autokaksikko sinänsä, että ovat täysin erilaiset, mutta silti kumpikin ajaa täydellisesti juuri sen tehtävän mitä niiltä halutaan. On kyllä välillä villi fiilis siirtyä zetan napakasta sporttipenkistä Volvon pullakyytiin :D

Näiden lisäksi löytyy edelleen pari e28-projektia, joiden kimppuun pääsen taas loppukesästä/syksyllä, kunhan oma autotalli valmistuu.

Puolisolle oli suunnitelmissa ostaa työmatka-autoksi BMW F11, mutta sen hankkiminen saattaa lykkääntyä ensi vuoteen, riippuen vähän miten talonrakennusprojektin loppukustannukset muotoutuvat.
Ihan mielenkiinnosta, miksi Volvon navi on täysin turha? Itselläni oli aiemmin vm 2012 v60 ja pidin sen navia huomattavasti parempana kuin nykyisen tuliterän Octavian navia. Tuo vaati sen, että käytti huollossa tekemässä naviin softapäivityksen, minkä jälkeen pystyi päivittämään karttapohjia ilmaiseksi.
 
Ihan mielenkiinnosta, miksi Volvon navi on täysin turha? Itselläni oli aiemmin vm 2012 v60 ja pidin sen navia huomattavasti parempana kuin nykyisen tuliterän Octavian navia. Tuo vaati sen, että käytti huollossa tekemässä naviin softapäivityksen, minkä jälkeen pystyi päivittämään karttapohjia ilmaiseksi.
Sulla taitaa olla siinä V60:ssa ollut jo uudempi versio, tuossa mun autossa on vielä se vanha kojelaudasta nouseva malli, joka taitaa olla peräisin jostain kakkoskoppasesta V70:stä. Sillä ei pysty muuta kuin navigoimaan, ei siis ole muita toimintoja siinä näytössä. Varmaan sinällään jollain toimiva edelleen jos olis tuoreet kartat sisällä. V70:ssä se navipäivitys tuli sisustan faceliftin yhteydessä joskus 2011-2012 tienoolla.
 
Viimeksi muokattu:
Aikasemman postauksen Panamera sai siirtyä ja kesäautoksi tuli hommattua kuvan Audi R8 V8. Ihan hauska peli, mutta kyllä se V10 moottoria kaipaisi.
IMG_20200417_181309.jpg

Hieno! =) R8 on vieläkin lähellä sydäntä.

Itse taas just mietin Panamera Turbo S käyttikseksi, minkälaiset kokemukset siitä jäi?
 
Pari viikkoa takaperin voimaan tulleen lakimuutoksen myötä saatu eilen kesärassiin kahden vuoden leima (jos ois museokilvissä, niin 4v). Kyseessä siis 1600 Sport - 76
IMG_20200527_122119.jpg
Onpa upea Esko :love: Onko tarkempia tietoja taustoista yms?
 
Viimeksi muokattu:
Tällanen ollut omistuksessa reilun vuoden. Historiasta löytyy muutakin skylineä, joten ihan ummikkona ei tarvinnut lähteä. Kiinatinat vaihtui alta Nismon vanteisiin, kadulle tulee sopivan setin osuessa kohdalle jotain japanilaista lippavannetta tosin ja nismot jää ratakäyttöön. Ostin about orkkiskuntoisena, löytyi catback ja isompi välijäähy, mun aikana tullut säädettävä ecu, koko putkisto ahtimelta 3", miedot ahtojen nostot, tarpeelliset mittarit eli laajakaista, ahtopaine. Öljylämpömittari ja termarillinen öljyjäähdytin vielä odottelee asennusta, kuten muutamat perusparannukset eli modernit puolat jne.

About 320 heppaa puskee näillä perusvireillä, isommat suuttimet ja isompi ilmamassamittari odottelevat sitä aikaa, kun voimaa lähdetään ottamaan, mutta tää kesä menee vielä ratapäiviä kierrellessä. Ihan katuauto kyllä kyseessä.

Visuaalisia parannuksia esim umpioiden kiillotusta jne on tulossa.
IMG_20200515_170516~2.jpg
 
Onpa upea Esko :love: Onko tarkempia tietoja taustoista yms?
Kiitos! :)
2010 hain tämän pk-seudulta hieman elämää nähneenä "latolöytönä", mutta osiltaan ja kunnoltaan oli varsin loistava aihio. Edellinen omistaja lunasti tämän kuolinpesältä ja auto oli ilmeisesti ollut uudesta asti tällä edesmenneellä henkilöllä, eli voisin kuvitella olevani auton kolmas omistaja.

Hiljalleen tätä on vuosien varrella entisöity, mut tavoitteena kuitenkin pitää joka kesä ajossa (18tkm/10v). Tekemistä riittää edelleen ja tuskin on täysin valmis koskaan.
Myös osien löytäminen alkaa olla jo oma harrastuksensa nykyään. :D
 
Kiitos! :)
2010 hain tämän pk-seudulta hieman elämää nähneenä "latolöytönä", mutta osiltaan ja kunnoltaan oli varsin loistava aihio. Edellinen omistaja lunasti tämän kuolinpesältä ja auto oli ilmeisesti ollut uudesta asti tällä edesmenneellä henkilöllä, eli voisin kuvitella olevani auton kolmas omistaja.

Hiljalleen tätä on vuosien varrella entisöity, mut tavoitteena kuitenkin pitää joka kesä ajossa (18tkm/10v). Tekemistä riittää edelleen ja tuskin on täysin valmis koskaan.
Myös osien löytäminen alkaa olla jo oma harrastuksensa nykyään. :D
Escortiin löytyy vaikka mitä, kun ajavat noilla rallia vieläkin. Cortinan kanssa saa välillä olla kunnon sherlock.
 
Escortiin löytyy vaikka mitä, kun ajavat noilla rallia vieläkin. Cortinan kanssa saa välillä olla kunnon sherlock.
Joo siis rallitouhuihin löytyy hyvin osaa, mut tollasia siviilipelin pisteosia vaikka sisustaan on aika ison työn takana löytää. Heitetään nyt esimerkiksi vaikka C-pilarin sisustamuovit. Yleensä niin haperossa kunnossa etteivät kestä edes irroittamista, eli alkuperäisiä ei tule kovin usein vastaan ainakaan hyväkuntoisena.

Sitä en kyl epäile yhtään etteikö ois Cortinassa vielä asteen verran enemmän haastetta osien suhteen... :)
 
Hieno! =) R8 on vieläkin lähellä sydäntä.

Itse taas just mietin Panamera Turbo S käyttikseksi, minkälaiset kokemukset siitä jäi?


Erittäinkin positiiviset, aivan mahtava auto varsinkin jos ajaa paljon pitkää matkaa. Ilmajousitus toimii kuin ajatus ja ohjaus tuntuma on mukava. Auton suuri koko on ainoa miinus kaupungissa.
 
IMG_20200609_153135.jpg

Tänhetkiset japanin ihmeet :D Tosin varmaa tänäkesänä tulee tuo nissani myytyy pois et saa vähä rakennusrahaa tota toyotaa varte ku ei oo oikee vara molempia pitää saati rakennella.
Tojotojen perään en oo, mutta nissanit on lähellä sydäntä. Hyvin sopii advanit S13 alle, mattaväristä en oo samaa mieltä :D Onko miten mätä toi säxä
 
Tojotojen perään en oo, mutta nissanit on lähellä sydäntä. Hyvin sopii advanit S13 alle, mattaväristä en oo samaa mieltä :D Onko miten mätä toi säxä

Kiitti :D noita advaneja tul hetki metästettyy ennenku löyty. Kori on ruosteeton ku purin auton iha atomeiks 2013 ja kävin läpi kokonaan ku maalautin sillo ton mattapunaseks. Tuo matta on jakanu mielipiteitä paljo, mut tul sillo aateltuu et mattana on helppohoitoinen ja ei ratapäivillä kiveniskemät näy autossa ku senverra paksuu maalia tuo. Mut voin sanoo et hitsattavaaki oli, et sai kyl peltitöide parissa pari vklp viettää
 
onko CA vai SR mosalla?

Ehdottomasti sorkkuun lisää fyffee kiinni, siitähän saa voimaa lähes "ilmaiseksi". Vaikka kuinka ja paljon.
 
Useamman vuoden seisonut projekti näprätty kesälomalla joutohommina läjään. Kyseessä ensikosketus ko. merkkiin tammikuussa herran vuonna 2012 moisen 80-luvun kuorma-autolle haisevan rouskun kautta. Muutenhan tuota ei olisi mitään järkeä ropata jos ei tunnearvoa laskisi. Karvalakkivarusteiden (IHKA ja irrotettava koukku) lisäksi pikkuhiljaa retrofittailtu sitä sun tätä ja nyt siis faceliftillä sekä sisältä ja ulkoa m-sporttaamalla tekohengitetty tälle vuosituhannelle. Löysin kolmeysin alta upeat pullakumit toimittamaan renkaiden virkaa sen aikaa että saan seiskasta yli jääneille Vossenin replikavanteille uudet, paremmin kolmossarjan alle sopivat mustat. Leimakin tuli haettua neljän vuoden seisonnan jälkeen, eka kerralla pomppasi näiden kohdalla ah niin perinteisestä käsijarrusta. Ei muuta kun uudet hilppeet ja kehintä niin johan kelpasi katsastussedällekin.

Tähän siis tulossa vielä ainakin aiemmin mainitut 19" Vossen replicat, kattokaiteet, etusumarit sekä tuota 50 shades of Grey -tyyliä helpottamaan tippa maalia.

IMG_20200610_182748-2.jpg

IMG_20200610_182655.jpg
 
Näin keskeneräisenä ei oikein voi sanoa mitään, mutta yleisesti E46 on aika hyvin onnistunut korimalli. Kaunis koppa edelleen vaikka vuodet jo ohi vierineetkin.
 
onko CA vai SR mosalla?

Ehdottomasti sorkkuun lisää fyffee kiinni, siitähän saa voimaa lähes "ilmaiseksi". Vaikka kuinka ja paljon.

Ca:lla on :D jep, tossa toyotassa on lähtökohat senverra hyvällämallilla et voimaa saa helposti irti. Ekana aattelin et ennenku moottoriin kosken, ni teen toho toyotaa ton manuaaliswapin tolla bmw zf isolla laatikolla, ni kestää laatikkoki sit ja pääsee tosta automaatista pois
 
Piti hommata toinen doppeli kun yhdessä ei ole vissiin tarpeeksi askaretta:

14850425.jpg


Vm -91, 2.4 vaparidieselillä. Elämää nähnyt ja toivottavasti joskus näkee vielä enemmänkin. Vanteilla ja alustalla melkolailla valmis rottalook, mutta saapa nyt nähdä mitä tälle keksii. Hitsauksia ei pitäisi aivan älyttömänä olla.
 
Vielä mahtui yksi toyota pihaan. Tuli haettua ruosteeton ja muutenkin kohtuu siisti Gti celica. Vähän jarruremppaa ja jakopääjumppaa, niin kehtaa kesän ajella. Madallusjouset myös hankintalistalla.

Mielenkiintoinen matka oli reilu 100km ajella, kun apparin puoleinen etujarru päätti jumittua. Kaupasta vesitonkka ja välillä pientä jäähdytelyä, niin pystyi taas jatkaa matkaa.
IMG_20200613_183211.jpg
 
IMG_20200614_165030.jpg


Kesä, avoauto ja loma. On kyllä sattuneet kelit kohdilleen :cool:
Yleensä ei nämä uudemmat Puimurit niin iske, mutta tuossa on tyyliä väriä myöten. Sitten mitä keliin tulee niin vois jo nää helteet loppua, kun auringossa suorastaan paistuu.
 
Pieni kalustopäivitys täälläkin, tuli 5-sarjalaisen kaveriksi haettua 330Ci clubsportti. Hirveän kiva lelu. Varusteina ei mitään spesiaalia, 6-lovinen manuaali, lämmitetyt m-textur alcantara jakkarat, xenonit, musta kattoverhoilu ja kaikki mitä nyt M-Sport 2 ja Clubsport pakettien mukana tulee. Värinä carbonschwartz ja alla Style 135M 18" vanteet. Äänentoistoa päivitelty uusilla kaiuttimilla ja Audisonin subilla ja DSP vahvarilla.

20200613224409-IMG-1400-02-1.jpg

20200413180833-IMG-1105.jpg


Vitossarjalaisessa sitten on taas enemmän tai vähemmän kaikki mitä tuohon saa. Comfortjakkarat, professional navi, PDC näytöllä, Hifipaketti joka päivitetty Logic7, ainoat oikeastaan mitä puuttuu on adaptiivinen vakkari ja avaimeton käynnistys. Väriltään Monacoblue ja alla E92 M3:n 19" Style 220M vanteet.
 
Viimeksi muokattu:
^ uuh Nissan Armada. Nätti ja iso möhkö.
Toitko ite? Minkä mukaan tuota verotetaan
 
turbo kutonen vai kasi toi Soarer? joskus aikoinaan oli SC400 omistuksessa pari vuotta.

kasilla on tuo soarer. Pitkään veivasin kutosen ja kasin väliä ku noita soarereita kattelin ja päädyin sit tohon kasiin lueskeltua tosta moottorista ja sen potentiaalista ja kestävyydestä.
 
Eipä siinä muuta murheita ole kuin startti ja jakohihnan vaihto, tuossa Lexuksen kasissa siis.

Jep, aikamoinen purkutyö on jo startinvaihdon kohdalla ku mukavasti imusarjan alla taitaa sijaita. Samahomma jakohihnan kanssa et paljo saa purkaa ennenku pääsee hihnaan käsiksi.
 
Jep, aikamoinen purkutyö on jo startinvaihdon kohdalla ku mukavasti imusarjan alla taitaa sijaita. Samahomma jakohihnan kanssa et paljo saa purkaa ennenku pääsee hihnaan käsiksi.
Eikös noissa kutos soarereissa ole 1jz vai muistanko väärin. Itse olisin ehdottomasti hommannut ahdetun ihan siitä syystä, että tollasesta jiizetasta voi kutitella hevosia sinne 500 nurkille eikä sisuskalujen osalta tarvita mitään temppuja. Lisäksi noiden rivikutosten huoltaminen on kyllä V-konetta mukavampaa, kun monta asiaa tehdessä tilaa on jo valmiiksi riittävästi koneen sivuilla.
 
Mä luulin kans automaattisesti että se on 1jz jos siihen manuaaliswappia tehdään :D no kai toi kasikin ihan kiva on, ite oon enemmän kallellaan noihin ahdettuihin... Vaparissa se huono puoli että ahtaa se kyllä tarvii jos meinaa tosissaan ruveta voimaa ottamaan.
 
Nyt kun on kelit ollu kohdillaan niin pistetään sen ansiosta kuvat ja speksit harrasteautosta, eli vuoden 2005 M-B SLK280, 3.0 V6 motilla, ajettu ~220tkm. Toista kesää itsellä ajossa, edellinen omistaja on tuonut saksasta syksyllä -18.
Tämän ulkonäköpuolta on päivitetty -08 faceliftin etupuskurilla ja sivu+takapuolelta Piechan ”AMG” korisarjalla. Tekniikkapuolelle päivitystä kateilta taaksepäin Piechan viriputkisto, ja K&N suodattimet. Viimeisimpänä rojektina painon kevennystä, jota on saanut melkein -50kg alaspäin, muun muassa starttiakku vaihtui 0,8kg lifepo4 akkuun alkuperäisen ~20kg lyijyakun tilalle.
Mitään sähköherkkuja tai lisävarusteita tässä ei juuri ole. No automaatti-ilmastointi, Xenonit ja H/K:n reteot löytyy.
Auto on sen verran kevyt, että mersun 7g automaatin alkupään lyhyillä välityksillä auto liikkuu erittäin ketterästi n.240hv:n turvin 0-100km/h alueella. Kovemmissa vauhdeissa meno puutuu aika nopeasti.
Ei ole ajettu talvisin, ja maalipinta onkin todella hyvässä kunnossa. Paljon on muuten saanut huoltaa ja pistää palikkaa uusiksi, mutta ei kai muuten harrasteauto olisikaan... :hmm: ja katto auki aurinkoisella kelillä palkitsee kyllä kaiken vaivan ja harmin :thumbsup:
Erityisesti tässä koslassa miellyttää tuo moottori, 11.3:1 puristuksilla ja 90˚ V-kulmalla olevasta vaparikutonen, pienillä kierroksilla tulee hieman V8-maista lotkotusta ja isoilla kierroksilla taas kiekuu kovaa ja korkealta. (Täytyy joskus pistää clippiä johonkin)
Sekä tuo kiilamainen nokka, saa nähdä tuleeko koskaan enää tälläisiä muotoiluratkaisuja kaikenmaailman kiristyneiden turvamääräyksien takia...

2D963706-B946-415F-A2B8-100F4019770F.jpeg

AEBCC8A0-4CBA-4139-9F75-4AD2BF83758C.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
^ uuh Nissan Armada. Nätti ja iso möhkö.
Toitko ite? Minkä mukaan tuota verotetaan

Asun ulkomailla


Eikös noissa kutos soarereissa ole 1jz vai muistanko väärin. Itse olisin ehdottomasti hommannut ahdetun ihan siitä syystä, että tollasesta jiizetasta voi kutitella hevosia sinne 500 nurkille eikä sisuskalujen osalta tarvita mitään temppuja. Lisäksi noiden rivikutosten huoltaminen on kyllä V-konetta mukavampaa, kun monta asiaa tehdessä tilaa on jo valmiiksi riittävästi koneen sivuilla.

turbo kutonen parempi ostos jos virittää haluaa

Siitä on joku 15v vuotta kun myin ton toyotani mutta siinä oli isommat pakosarjat ja isommat putket, K&N suodatin ja apexin SAFC ja siinä 235-240hp taisi dynolla olla takana. Turbon perä kannattaa tohon kasiin asentaa, toki kierroksia hiukan nostaa motarilla mutta lähtee liikkeelle huomattavasti paremmin.
Jakopääänhihna vaati vain syylärin poistamisen että pääsi käsiksi?
 
Asun ulkomailla




turbo kutonen parempi ostos jos virittää haluaa

Siitä on joku 15v vuotta kun myin ton toyotani mutta siinä oli isommat pakosarjat ja isommat putket, K&N suodatin ja apexin SAFC ja siinä 235-240hp taisi dynolla olla takana. Turbon perä kannattaa tohon kasiin asentaa, toki kierroksia hiukan nostaa motarilla mutta lähtee liikkeelle huomattavasti paremmin.
Jakopääänhihna vaati vain syylärin poistamisen että pääsi käsiksi?
Noissa vapareissa on tosiaan se lähinä ongelmana, että turbotusta ei ainakaan nykyisillä rakentelumääräyksillä pääse tekemään. Joo huollot on helppoja kuten sanoin, tollasessa rivikutosessa jakopäähän riittää syylärin irrottaminen ja muuten kaikki meneekin kätevästi kone paikallaan eikä edes ahdin, pakosarja, imusarja jne hommien irroittelu ole mitenkään tilanahtautta vastaan tappelemista. Kukin tyylillään tokin ja jollekin kasikone maistuu paremmin kuin kutonen.
 
paremmat äänet tosta kasista lähtee. Työkaverilla on 400heppanen 1UZ RA23 Celicassa, lähtee suutiin melkein tyhjäkäynnistä kun kytkintä luistaa :D
 
Ei tuo Lexuksen kasi kuulosta ollenkaan samalta kuin jenkkien kasikoneet. Hillitty, kaunis äänimaailma siinä silti on. Itse pidin kyllä ko. moottorista, turbokutosta ei ole valitettavasti ollut mahdollisuutta kokeilla. Mutta ei siinä tyhjäkäynnillä ole sellaista äänimaailmaa, mitä jenkkien kasikoneissa on.
 
Pieni kalustopäivitys täälläkin, tuli 5-sarjalaisen kaveriksi haettua 330Ci clubsportti. Hirveän kiva lelu. Varusteina ei mitään spesiaalia, 6-lovinen manuaali, lämmitetyt m-textur alcantara jakkarat, xenonit, musta kattoverhoilu ja kaikki mitä nyt M-Sport 2 ja Clubsport pakettien mukana tulee. Värinä carbonschwartz ja alla Style 135M 18" vanteet. Äänentoistoa päivitelty uusilla kaiuttimilla ja Audisonin subilla ja DSP vahvarilla.

20200613224409-IMG-1400-02-1.jpg

20200413180833-IMG-1105.jpg


Vitossarjalaisessa sitten on taas enemmän tai vähemmän kaikki mitä tuohon saa. Comfortjakkarat, professional navi, PDC näytöllä, Hifipaketti joka päivitetty Logic7, ainoat oikeastaan mitä puuttuu on adaptiivinen vakkari ja avaimeton käynnistys. Väriltään Monacoblue ja alla E92 M3:n 19" Style 220M vanteet.
Mitäs kaikkea tietoa tuo tarjoaa HUD:lla?
Millainen on aktiiviset kallistuksenvakaajat ajaa? En päässyt koskaan kokeilemaan...
 
LS1 löytyy yhdestä autosta, hyvin kehrää kuudenkympin kohdalla kun kierroksia on isoimmalla vaihteella noin 1000rpm.
Paremmalta noi vanhemmat valurauta moottorit kuulosti aikoinaan.

Toi Toyotan kasi tykkää/tarttee kierroksia, LS1 on aikamoinen dinosaurus 1UZ moottoriin verrattuna toki ei toi 1UZ mikään pieni moottori kooltaan ole.

Broidilla oli Aristos aikoinaan, hyvin kulki :D


Nissanista kun takuu menee umpeen niin eka ostos taitaa olla tämä

 
LS1 löytyy yhdestä autosta, hyvin kehrää kuudenkympin kohdalla kun kierroksia on isoimmalla vaihteella noin 1000rpm.
Paremmalta noi vanhemmat valurauta moottorit kuulosti aikoinaan.

Toi Toyotan kasi tykkää/tarttee kierroksia, LS1 on aikamoinen dinosaurus 1UZ moottoriin verrattuna toki ei toi 1UZ mikään pieni moottori kooltaan ole.

Broidilla oli Aristos aikoinaan, hyvin kulki :D


Nissanista kun takuu menee umpeen niin eka ostos taitaa olla tämä


Miten putkisto vaikuttaa takuuseen?
 
Tohon 1uz äänimailmaan just tykästyinki ku kaveriporukassa noita 1jz ja 2jz on ollu, niin niide äänimailma ja tehot on tutuks tullu. Yhtään ahettua 1uz konetta en oo suomessa nähny, joten siitä sit mietin et miks ei semmosta rakentas kerta mahollisuus on.
Joo kyl tuon 1uz pystyy kans ahtaa siten et menee katastuksesta läpi :D Jos enskesänä on vaa raha-asiat kunnossa ja toinen harrastepeli myyty et pystyy alkaa tekemään, niin aattelin rakentaa tuon koneen siten et tulis remmiahtimella. Toki tosiaan eka on tuo manuaaliswappi. Voi olla et parikesää joutuu auto seisoo ennenku pääsee kunnolla testaa ku ei meinaa mitää halpaa lystiä olla tuo rakennus. Tavote ois et tosta moottorista sais sen min.500hp otettua ulos.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 403
Viestejä
4 506 817
Jäsenet
74 394
Uusin jäsen
jonde94

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom