Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Mun mielestä yks hauskimmista aspekteista näissä autoissa on monasti että ne ei ole niin tietokonepelimäisiä ajaa vaan kunnon vikureita ja tosissaan ajaessa saa ihan kunnolla taistella vastaan ja "ajaa". Toki varmaan rajansa kaikella ja jos kaikki eteneminen tapahtuu kahva edellä, varmaan siihenkin puutuu. Normaali grippiajo on vaan vähän tylsää, tästä syystä en ole radallakaan koskaan niitä nopeimpia kun kärsivällisyys ja mielenkiinto ei riitä nopeasti ajamiseen vaan enemmänkin se kallistuu hauskanpitoon ja kikkailuun. Ehkäpä itselle oikea auto olisi sitten joku e92 M3 manuaalina, sillä voi tehdä molempia =)

Jotenkin vaan se 0-200 kiihtyvyys ei itselle oikein ole se juttu vaan enemmän fiilis ja tuntuma.

Upeasti sama fiilis.

Mulle on aivan se ja sama miten auto (tässä tapauksessa harrasteauto) kiihtyy 0-100 tai 100-200 tai maksimaalista tehon määrää ja muuta yhtä "tärkeää". Ylipäätään urheiluauton käyttö Youtubesta tai "isosta maailmasta" tuttuun ... jonneiluun, esimerkiksi Exotic Car & Scenery -tyyppiset spedeilyt on niin kaukana omasta harrasteurheiluauton nautinnollisesta käytöstä kuin olla ja voi :thumbsdown:

Itseeni suurimmin iskeneet urheiluautot ovat olleet mahdollisimman analogisia, mahdollisimman kevyitä, mahdollisimman askeettisia, mahdollisimman epäkäytännöllisiä. Eli mahdollisimman kaukana GT-tyyppisistä "urheiluautoista".

Meikä on läpällä ja kännissä miettinyt nykyistä Fiiattia uudemmista autoista eniten juurikin M2 Competitionia (parempi moottori, "facelift", haluttavampi -> säilyttää arvoaan paremmin kuin perus-M2). Ja oma harrastekäyttö olisi aivan muuta kuin maanteillä dynaamista idiotismia, kiihdytysrampeilla spedeilyä ... tyyliin radoille ja mutkapätkille nauttimaan autosta as fuck - Exotic jonneilua ja kaahaamista tasan 0%.

Tai sitten olen näin 38 vuotiaana vaan vähän vanha tollaseen?
 
Meikä on läpällä ja kännissä miettinyt nykyistä Fiiattia uudemmista autoista eniten juurikin M2 Competitionia (parempi moottori, "facelift", haluttavampi -> säilyttää arvoaan paremmin kuin perus-M2). Ja oma harrastekäyttö olisi aivan muuta kuin maanteillä dynaamista idiotismia, kiihdytysrampeilla spedeilyä ... tyyliin radoille ja mutkapätkille nauttimaan autosta as fuck - Exotic jonneilua ja kaahaamista tasan 0%.

Tai sitten olen näin 38 vuotiaana vaan vähän vanha tollaseen?
M2 Competitionia on kehuttu todella monessa paikassa "ajajan autoksi" ja "aidoksi M:ksi" eli sikäli se olisi oikein oiva lelu. Omaan budjettiin ihan liian kallis, koska päästöverot nostaa hinnan absurdiksi, mutta muuten se vaikuttaisi juuri sopivalta. Minustakin auto on parhaimmillaan takavedolla ja järkevällä voimalinjalla, vaikkei se absoluuttisesti olisikaan nopein radalla. Kunhan on hauska ajaa.

Competitionissa on myös säädetty alustaa uusiksi, mikä tekee siitä kuulemma yllättävän paljon nautittavamman kuin perusversiosta. Radalla M2 häviää M3:lle kellon mukaan, mutta M2 tuntuu nopeammalta ja hauskemmalta.
 
M2 Competitionia on kehuttu todella monessa paikassa "ajajan autoksi" ja "aidoksi M:ksi" eli sikäli se olisi oikein oiva lelu. Omaan budjettiin ihan liian kallis, koska päästöverot nostaa hinnan absurdiksi, mutta muuten se vaikuttaisi juuri sopivalta. Minustakin auto on parhaimmillaan takavedolla ja järkevällä voimalinjalla, vaikkei se absoluuttisesti olisikaan nopein radalla. Kunhan on hauska ajaa.

Competitionissa on myös säädetty alustaa uusiksi, mikä tekee siitä kuulemma yllättävän paljon nautittavamman kuin perusversiosta. Radalla M2 häviää M3:lle kellon mukaan, mutta M2 tuntuu nopeammalta ja hauskemmalta.

Monet jonnevaiheesta yli päässeet "ison maailman" autotubettajatkin kehuvat sitä, että nautinnollisin ajajan urheiluauto on sellainen kompaktin kokoinen sekä sopivan tehoinen, jolla voi nauttia syrjäisistä mutkateistä lappu lattiassa ilman mitään älyttömiä kiihtyvyyksiä, hetkessä tappolukemiin nousevia nopeuksia.

Sopivan tehoisella autolla on uskomattoman hauskaa "vinguttaa" syrjäisillä mutkateillä aikaisin kesäaamuna. Käyttää koneen kierrosaluetta ja nauttia! Toki näillä ei pysy jonneletkojen motarispedeilyissä ainakaan ihan keulilla.
 
Monet jonnevaiheesta yli päässeet "ison maailman" autotubettajatkin kehuvat sitä, että nautinnollisin ajajan urheiluauto on sellainen kompaktin kokoinen sekä sopivan tehoinen, jolla voi nauttia syrjäisistä mutkateistä lappu lattiassa ilman mitään älyttömiä kiihtyvyyksiä, hetkessä tappolukemiin nousevia nopeuksia.

Sopivan tehoisella autolla on uskomattoman hauskaa "vinguttaa" syrjäisillä mutkateillä aikaisin kesäaamuna. Käyttää koneen kierrosaluetta ja nauttia! Toki näillä ei pysy jonneletkojen motarispedeilyissä ainakaan ihan keulilla.

Sama moottoripyörällä. Mun entisellä oli kiva ajella kun välityksiä muutin, huiput ehkä 140 mutta paljon mukavampi ajella mutkia. Jälkeenpäin sukulaiset kertoi että pyörän äänet kuului kesällä ainakin parin kilometrin päähän (ja mähän ajoin nätisti) :D Paljon mielekkäämpää touhua kun ajella oharia eestaas kahtasataa.
 
Sama moottoripyörällä. Mun entisellä oli kiva ajella kun välityksiä muutin, huiput ehkä 140 mutta paljon mukavampi ajella mutkia. Jälkeenpäin sukulaiset kertoi että pyörän äänet kuului kesällä ainakin parin kilometrin päähän (ja mähän ajoin nätisti) :D Paljon mielekkäämpää touhua kun ajella oharia eestaas kahtasataa.

Miten voi olla nautittavaa pykältää kokoajan? Eikö se mopolla ajellessa tule se nautinto siitä että voi keskittyä siihen ajamiseen, ei vaihteiden vaihtoon?
 
Monet jonnevaiheesta yli päässeet "ison maailman" autotubettajatkin kehuvat sitä, että nautinnollisin ajajan urheiluauto on sellainen kompaktin kokoinen sekä sopivan tehoinen, jolla voi na
Upeasti sama fiilis.

Mulle on aivan se ja sama miten auto (tässä tapauksessa harrasteauto) kiihtyy 0-100 tai 100-200 tai maksimaalista tehon määrää ja muuta yhtä "tärkeää". Ylipäätään urheiluauton käyttö Youtubesta tai "isosta maailmasta" tuttuun ... jonneiluun, esimerkiksi Exotic Car & Scenery -tyyppiset spedeilyt on niin kaukana omasta harrasteurheiluauton nautinnollisesta käytöstä kuin olla ja voi :thumbsdown:

Itseeni suurimmin iskeneet urheiluautot ovat olleet mahdollisimman analogisia, mahdollisimman kevyitä, mahdollisimman askeettisia, mahdollisimman epäkäytännöllisiä. Eli mahdollisimman kaukana GT-tyyppisistä "urheiluautoista".

Meikä on läpällä ja kännissä miettinyt nykyistä Fiiattia uudemmista autoista eniten juurikin M2 Competitionia (parempi moottori, "facelift", haluttavampi -> säilyttää arvoaan paremmin kuin perus-M2). Ja oma harrastekäyttö olisi aivan muuta kuin maanteillä dynaamista idiotismia, kiihdytysrampeilla spedeilyä ... tyyliin radoille ja mutkapätkille nauttimaan autosta as fuck - Exotic jonneilua ja kaahaamista tasan 0%.

Tai sitten olen näin 38 vuotiaana vaan vähän vanha tollaseen?

uttia syrjäisistä mutkateistä lappu lattiassa ilman mitään älyttömiä kiihtyvyyksiä, hetkessä tappolukemiin nousevia nopeuksia.

Sopivan tehoisella autolla on uskomattoman hauskaa "vinguttaa" syrjäisillä mutkateillä aikaisin kesäaamuna. Käyttää koneen kierrosaluetta ja nauttia! Toki näillä ei pysy jonneletkojen motarispedeilyissä ainakaan ihan keulilla.
Jonne sitä ja jonne tänä. Mikä sinä olet arvostelemaan alentavasti mistä muut pitää. Voit ilmaista mielipiteesi neutraalisti, mutta noi jonneilut jne tekee vaikutelman itsestäsi että olet joku urpo keski-ikää lähestyvä spede, joka koittaa foorumeilla kertoa sen OIKEAN mielipiteen miten ihmisten kuuluu autoilla ja millä. Jonne....
 
Miten voi olla nautittavaa pykältää kokoajan? Eikö se mopolla ajellessa tule se nautinto siitä että voi keskittyä siihen ajamiseen, ei vaihteiden vaihtoon?

Yhdellä vaihteella pärjää mutkatiet (~60-90@80) ihan hyvin, jos ei ole tarkoitus vetää jokaista suoraa urku auki etupyörä ilmassa ja jarruttaa takapyörä ilmassa mutkaan. Silti jos taidot epäilyttää, niin onhan noita skoottereita ja automaattivaihteisiakin nykyään ;)

ja ontopic:
Hain äsken veljeltä akun ja kaapelit, starttailin avoauton parkkipaikalta ja ajoin ~30km lenkin ladatakseni akkua. Auto takaisin ruutuun, niin edes ovet ei menny lukkoon. prkl. Huomenna aamulla akkukauppaan... Sen siitä saa kun kaikki arkiajotkin on tullut tehtyä työkalun (paku) kanssa, varmaan 5 viikkoa auto lojunut ruudussa. Hyvä jättää kaikki aina viime tinkaan, paku menee huomenna korjaamolle ja loppuviikko pitää ajella työajotkin vähän rennommin :P
 
Jonne sitä ja jonne tänä. Mikä sinä olet arvostelemaan alentavasti mistä muut pitää. Voit ilmaista mielipiteesi neutraalisti, mutta noi jonneilut jne tekee vaikutelman itsestäsi että olet joku urpo keski-ikää lähestyvä spede, joka koittaa foorumeilla kertoa sen OIKEAN mielipiteen miten ihmisten kuuluu autoilla ja millä. Jonne....
Jonnea on moneen lähtöön, osa voi olla tyytyväinen työsuhde-Yariksen tehokkaaseen moottoriin ja hyvään alustaan, joku muu taas voi olla eri mieltä.
 
Jonne sitä ja jonne tänä. Mikä sinä olet arvostelemaan alentavasti mistä muut pitää. Voit ilmaista mielipiteesi neutraalisti, mutta noi jonneilut jne tekee vaikutelman itsestäsi että olet joku urpo keski-ikää lähestyvä spede, joka koittaa foorumeilla kertoa sen OIKEAN mielipiteen miten ihmisten kuuluu autoilla ja millä. Jonne....

Eiks jonne ole sellainen yleismaailmallinen termi ... henkinen ikä, fyysisestä riippumatta, jonka mielestä on supersiistii spedeillä? Autojen parissa lähinnä vetää täysii yleisen liikenteen seassa, revitellä moottoriteillä ja sikailla taajamissa, huudattaa moottoria liikennevaloista keskellä yötä mutta moottoriradoille meno pelottaa yli kaiken? "Jonneilua". Google kertoo sinullekin lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Googletin..

Jonneilija on nyymi, joka on oikeasti ohittanut jonneikänsä jo ajat sitten mutta esittää laudoilla Jonnea, esimerkiksi for the lulz.

Jonneilijan keski-ikä on tilastojen mukaan yleensä yli 18 vuotta ja tyypillinen jonneilija onkin statistiikkojen perusteella ammattikoululainen, joka kykenee erottamaan spurdo spärlölölön ja muun jonneilun nerokkaan piilohuumorin. Jonneilijoista valittavat yleensä rahvaat, persepurilaiset, uushomot ja lukion käyneet, tai sitä par'aikaa käyvät intellektuellit, jotka eivät tätä huumoria kykene aivoissaan prosessoimaan. Jonneilu onkin oiva tapa aiheuttaa paskamyrskyjä, sekä saada tätä huumorin kieroutunutta alalajia ymmärtämättömät peppukipeytymään suunnattomasti.
(Jonneilu – Meemi.info)

Jonneilu

Usein ES-huuruissa tapahtuvaa hallitsematonta pärinää ja spurdoilua.

"SPÖRDÖ PADRE PURDO PÖRE SPEDO PEPPER PEROD POR :DDDDDD"

(Jonneilu | Urbaani Sanakirja)
 
Eiks jonne ole sellainen yleismaailmallinen termi ... henkinen ikä, fyysisestä riippumatta, jonka mielestä on supersiistii spedeillä? Vetää täysii yleisen liikenteen seassa, moottoriteillä ja sikailla taajamissa, huudattaa moottoria liikennevaloista keskellä yötä mutta moottoriradoille meno pelottaa yli kaiken? "Jonneilua". Google kertoo sinullekin lisää.
Ok boomer. ;)

Jonneilu on kaikkea muuta, kuin liikenteessä spedeilyä.
 
Auto on haettu kotiin, ja ostokrapulaa ei syntynyt.

1) Aloitetaan tästä #M2CGatesta, en todellakaan väitä että se on huono tai huono ajettava, ja yhdyn kyllä yleiseen Youtube mielipiteeseen että auto on loistava. Mun tapauksessa vaan kriteerit oli asetettu liian korkealle, koska hyppäsin R8:sta tähän. Arvostelut kuitenkin perustuvat siihen että verrataan autoa saman hintaluokan tai muuten vaan saman tyylisiin autoihin, ja M2 ja M2c ovat ihan voittajia siellä. Mutta eivät ne ole luonnollisesti ikinä kilpailemassa oikein urheilu- tai sport autojen kanssa. Olisi hienoa kun olisi niin rattimies että osaisi selittää sen eron tekstissa joka näissä autoissa on, mutta kun on ajanut autoilla jotka on tehty teknisesti ihan eri lähtökohdista ja suunnittelu pohjautuu nimenomaan urheilulliseen ajoon ja rata-aikoihin, on fiilis täysin erilainen. M2 tuntuu ja näyttään normaalilta autolta (jota se onkin), joka on käynyt salilla. Bemarit ovat muutenkin erittäin neutraaleja ajaa, eikä niissä usein tule mitään kovin isoja yllätyksiä. Ja en todellakaan osta autoja minkään Nurre aikojen tai tälläisten suorituskyky juttujen mukaan, mulle on ihan sama miten se liikkuu radalla, kun nykyisellä elämäntilanteella siellä ei juurikaan vierailla. Ja jos vieraillaan se on nimenomaan enemmän leikkimistä ja yrittää mennä kunnolla renkaat sauhuten mutkaan. Ratajuttuja tulee kuitenkin maksimissaan 1/365 päivää vuodessa, joten se on täysin yhdentekevää. Tärkeämpää on fiilis, ulkonäkö, äänet ja "sielu", viimeisenä siis tuntuuko auto jotenkin spesiaalilta. M2C ei herättänyt oikein mitään tunteita itsessä, tai oikeastaan kenessäkään muissakaan. Se on loppuun asti hiottu, upea ajettava, nopea ja kaunis, mutta silti niin tavallinen :)

2) Sitten uuteen AMG:seen. Ulkonäköhän jakaa mielipiteitä heti kärkeen todella paljon, paljon enemmän kuin vaikka R8, joka tuntui olevan kaikkien mielestä hieno. Tää kaipaa mun mielestä selvää laittoa, jotta siitä saadaan kaikki potentiaali irti (ulkonäöstä). Esimerkiksi ilman siipeä perä on omaan makuun todella tylsän näköinen, ja tätä samaa mallia siis jo koeajoin 2 vuotta aikaisemmin ja homma päättyi siihen etten tykännyt auton ulkonäöstä. Nää on tälläisiä että silmä tottuu ajan myötä tiettyihin asioihin. Ja tässä nykyisessä autossa on tuo GTR:ään tarkoitettu siipi joka parantaa huimasti perän näyttävyyttä. Toisaalta auto on edestä todella kaunis ja oikeassa kulmassa muistuttaa melkoisesta jotain bat mobilen tapaista viritystä :)

Suorituskyky on ehkä "hauskin" kaikista autoista mitä mulla on ollut. Perus kaupunkikieputuksessa tuntuu että kaasua ei tunnu liikkuvan polkimen kannustuksesta edes sitä vertaa että auton saisi liikkeelle, ja tyhjästä lähdöt jää ainakin näillä kylmillä keleillä vielä keräilemään pitoa. Mutta sitten kun ollaan +60 vauhdeissa ja lyö poljinta kohti pohjaa alkaa tapahtua. Auto kerää vauhtia ihan järjetöntä tahtia, eikä se tunnu korissa yhtään, tää on rehellisesti erikoisin auto mitä on ajanut ton suhteen. Ohittelin tuossa 1h auton saamisen jälkeen rekan, yhtään yrittämättä elvistellä, halusin vaan jonosta ohi ja kelasin vahingossa mittariin kakkosella alkavaa. Numerot tuli kuin tyhjästä ja kori ei anna mitään indikaatiota vauhdista, yleensä jotain ylimääräistä alkaa aina tapahtua noissa vauhdeissa. Tehoa on siis vähintäänkin riittävästi ja hurjan väännön ansiosta auto ainakin tuntuu ihan mielettömän nopealta. Voi toki olla kun on talvi takana että tää on pelkkää placeboa, mutta onhan tää vakionakin tietty vauhdikas ajokki. Oli miten oli, softan tilasin silti samantien kun pääsin himaa, ei viitsi pitää hevosia lukittuna :=) Seuraavat lukevat pitäisi olla 625hp/880nm, tämä toki varmaan mustang dynon tms juttuja, eli tästä lienee parasta miinustaa muutama pinna.

Ajettavuudeltaan mersu on myös melko erikoinen, penkkiin istuessa autot tuntuu hiukan ahtaalta (185cm/85kg), mutta saat todella jämäkän ajoasennon. Sitten kun vilkaisee pihalle niin konepelti tuntuu jatkuvan ikuisuuden sekä sivuille että eteen, ja tämän jälkeen auto taas tuntuu todella isolta. Ja vielä kaupan päälle ohjaus on niin todella nopea että se taas saa aikaan sen että mutkateillä ja tarpeeksi korkeilla kierroksilla, auto on kuin mikroauto. Keula kääntyy aivan upeasti mutkiin ja kaasulla saat säädettyä kuinka sieltä tullaan ulos. Alkuun tuntui että menee kauan että tottuu autoon, mutta se olikin todella luonnollista kunhan vähän pääsi ajelemaan.

Yhteenvetona sanotaan että on kyllä erittäin hauska auto ajaa, ja tässä on nimenomaan jotain todella erilaista kaikkiin muihin autoihin mitä oon päässy kokeilee. Tuli heti hyvä fiilis kun auton haki, vaikka velkamittari värähtikin taas kaakkoon.

Kaikki tarvittavat osat kävin jo tänään tilailemassa maailmalta, joten pistelen vähän fotoja kun ollaan saatu kamppeet paikalleen. Tästä nyt ainakin kärkeen tulee uusi facelift takadiffu, facelift takavalot, alusta ja softa. Ja kaikki kromit veke.
 
Auto on haettu kotiin, ja ostokrapulaa ei syntynyt.

1) Aloitetaan tästä #M2CGatesta, en todellakaan väitä että se on huono tai huono ajettava, ja yhdyn kyllä yleiseen Youtube mielipiteeseen että auto on loistava. Mun tapauksessa vaan kriteerit oli asetettu liian korkealle, koska hyppäsin R8:sta tähän. Arvostelut kuitenkin perustuvat siihen että verrataan autoa saman hintaluokan tai muuten vaan saman tyylisiin autoihin, ja M2 ja M2c ovat ihan voittajia siellä. Mutta eivät ne ole luonnollisesti ikinä kilpailemassa oikein urheilu- tai sport autojen kanssa. Olisi hienoa kun olisi niin rattimies että osaisi selittää sen eron tekstissa joka näissä autoissa on, mutta kun on ajanut autoilla jotka on tehty teknisesti ihan eri lähtökohdista ja suunnittelu pohjautuu nimenomaan urheilulliseen ajoon ja rata-aikoihin, on fiilis täysin erilainen. M2 tuntuu ja näyttään normaalilta autolta (jota se onkin), joka on käynyt salilla. Bemarit ovat muutenkin erittäin neutraaleja ajaa, eikä niissä usein tule mitään kovin isoja yllätyksiä. Ja en todellakaan osta autoja minkään Nurre aikojen tai tälläisten suorituskyky juttujen mukaan, mulle on ihan sama miten se liikkuu radalla, kun nykyisellä elämäntilanteella siellä ei juurikaan vierailla. Ja jos vieraillaan se on nimenomaan enemmän leikkimistä ja yrittää mennä kunnolla renkaat sauhuten mutkaan. Ratajuttuja tulee kuitenkin maksimissaan 1/365 päivää vuodessa, joten se on täysin yhdentekevää. Tärkeämpää on fiilis, ulkonäkö, äänet ja "sielu", viimeisenä siis tuntuuko auto jotenkin spesiaalilta. M2C ei herättänyt oikein mitään tunteita itsessä, tai oikeastaan kenessäkään muissakaan. Se on loppuun asti hiottu, upea ajettava, nopea ja kaunis, mutta silti niin tavallinen :)

2) Sitten uuteen AMG:seen. Ulkonäköhän jakaa mielipiteitä heti kärkeen todella paljon, paljon enemmän kuin vaikka R8, joka tuntui olevan kaikkien mielestä hieno. Tää kaipaa mun mielestä selvää laittoa, jotta siitä saadaan kaikki potentiaali irti (ulkonäöstä). Esimerkiksi ilman siipeä perä on omaan makuun todella tylsän näköinen, ja tätä samaa mallia siis jo koeajoin 2 vuotta aikaisemmin ja homma päättyi siihen etten tykännyt auton ulkonäöstä. Nää on tälläisiä että silmä tottuu ajan myötä tiettyihin asioihin. Ja tässä nykyisessä autossa on tuo GTR:ään tarkoitettu siipi joka parantaa huimasti perän näyttävyyttä. Toisaalta auto on edestä todella kaunis ja oikeassa kulmassa muistuttaa melkoisesta jotain bat mobilen tapaista viritystä :)

Suorituskyky on ehkä "hauskin" kaikista autoista mitä mulla on ollut. Perus kaupunkikieputuksessa tuntuu että kaasua ei tunnu liikkuvan polkimen kannustuksesta edes sitä vertaa että auton saisi liikkeelle, ja tyhjästä lähdöt jää ainakin näillä kylmillä keleillä vielä keräilemään pitoa. Mutta sitten kun ollaan +60 vauhdeissa ja lyö poljinta kohti pohjaa alkaa tapahtua. Auto kerää vauhtia ihan järjetöntä tahtia, eikä se tunnu korissa yhtään, tää on rehellisesti erikoisin auto mitä on ajanut ton suhteen. Ohittelin tuossa 1h auton saamisen jälkeen rekan, yhtään yrittämättä elvistellä, halusin vaan jonosta ohi ja kelasin vahingossa mittariin kakkosella alkavaa. Numerot tuli kuin tyhjästä ja kori ei anna mitään indikaatiota vauhdista, yleensä jotain ylimääräistä alkaa aina tapahtua noissa vauhdeissa. Tehoa on siis vähintäänkin riittävästi ja hurjan väännön ansiosta auto ainakin tuntuu ihan mielettömän nopealta. Voi toki olla kun on talvi takana että tää on pelkkää placeboa, mutta onhan tää vakionakin tietty vauhdikas ajokki. Oli miten oli, softan tilasin silti samantien kun pääsin himaa, ei viitsi pitää hevosia lukittuna :=) Seuraavat lukevat pitäisi olla 625hp/880nm, tämä toki varmaan mustang dynon tms juttuja, eli tästä lienee parasta miinustaa muutama pinna.

Ajettavuudeltaan mersu on myös melko erikoinen, penkkiin istuessa autot tuntuu hiukan ahtaalta (185cm/85kg), mutta saat todella jämäkän ajoasennon. Sitten kun vilkaisee pihalle niin konepelti tuntuu jatkuvan ikuisuuden sekä sivuille että eteen, ja tämän jälkeen auto taas tuntuu todella isolta. Ja vielä kaupan päälle ohjaus on niin todella nopea että se taas saa aikaan sen että mutkateillä ja tarpeeksi korkeilla kierroksilla, auto on kuin mikroauto. Keula kääntyy aivan upeasti mutkiin ja kaasulla saat säädettyä kuinka sieltä tullaan ulos. Alkuun tuntui että menee kauan että tottuu autoon, mutta se olikin todella luonnollista kunhan vähän pääsi ajelemaan.

Yhteenvetona sanotaan että on kyllä erittäin hauska auto ajaa, ja tässä on nimenomaan jotain todella erilaista kaikkiin muihin autoihin mitä oon päässy kokeilee. Tuli heti hyvä fiilis kun auton haki, vaikka velkamittari värähtikin taas kaakkoon.

Kaikki tarvittavat osat kävin jo tänään tilailemassa maailmalta, joten pistelen vähän fotoja kun ollaan saatu kamppeet paikalleen. Tästä nyt ainakin kärkeen tulee uusi facelift takadiffu, facelift takavalot, alusta ja softa. Ja kaikki kromit veke.
Se on paskapuhetta, että tuo lossi olisi kuin mikroauto! Koita ensin ja anna sitten palautetta, se auto painaa kuitenkin alle huntin ja on slickseillä.
 
Joo tuosta mikroautomaisesta ohjaustuntumasta on tuntunut tulevan joku superlatiivi auton ajettavuuden suhteen, mitä nyt pitäisi sitten kaikkien hyvien ajettavien olla. Melkein voisi sanoa että GT-luokan autossa on jotain pielessä jos siinä on mikroautomainen ajettavuus, kuka helvetti haluaisi taittaa pitkää matkaa mikroauton ajotuntumalla? Veikkaan että mersulta SLK pääsee lähemmäksi mikroautoa ajettavuudeltaan. Tuollainen AMG GTS on sitä parempi kaikessa, mutta SLK on kaikessa rasittavuudessaan mikroautomaisempi.
 
Tehoa on siis vähintäänkin riittävästi ja hurjan väännön ansiosta auto ainakin tuntuu ihan mielettömän nopealta. Voi toki olla kun on talvi takana että tää on pelkkää placeboa, mutta onhan tää vakionakin tietty vauhdikas ajokki. Oli miten oli, softan tilasin silti samantien kun pääsin himaa, ei viitsi pitää hevosia lukittuna :=) Seuraavat lukevat pitäisi olla 625hp/880nm, tämä toki varmaan mustang dynon tms juttuja, eli tästä lienee parasta miinustaa muutama pinna.

Jos tuo ei riitä niin Renntech tarjoaa kyllä sitten vielä lisäapuja, taitaavat mennä yli 800hp noilla mersuilla kun turbot/putket/softat päivittävät...

Mutta täytyy sanoa että mahtavan auton olet ostanut, ainakin itselle tuo ulkonäkö on uponnut pahasti. Mutta tarvisi ensin eurojackpotista apuja että pystyisi ostamaan.
 
Hieno Mersu, mutta en vain käsitä, että 300ke autoon Mersu kykenee laittamaan 20 euron denverin tabletin kojelaudan päälle. Sisusta näyttää tämän myötä halvalta räpellykseltä.

Onneksi uusiin S-sarjaan ovat tuon näytön toteuttaneet arvokkaammin.
 
Kaikki tarvittavat osat kävin jo tänään tilailemassa maailmalta, joten pistelen vähän fotoja kun ollaan saatu kamppeet paikalleen. Tästä nyt ainakin kärkeen tulee uusi facelift takadiffu, facelift takavalot, alusta ja softa. Ja kaikki kromit veke.

Kuvia tosiaan heti kun osat paikoillaan :)
 
Auto on haettu kotiin, ja ostokrapulaa ei syntynyt.

1) Aloitetaan tästä #M2CGatesta, en todellakaan väitä että se on huono tai huono ajettava, ja yhdyn kyllä yleiseen Youtube mielipiteeseen että auto on loistava. Mun tapauksessa vaan kriteerit oli asetettu liian korkealle, koska hyppäsin R8:sta tähän. Arvostelut kuitenkin perustuvat siihen että verrataan autoa saman hintaluokan tai muuten vaan saman tyylisiin autoihin, ja M2 ja M2c ovat ihan voittajia siellä. Mutta eivät ne ole luonnollisesti ikinä kilpailemassa oikein urheilu- tai sport autojen kanssa. Olisi hienoa kun olisi niin rattimies että osaisi selittää sen eron tekstissa joka näissä autoissa on, mutta kun on ajanut autoilla jotka on tehty teknisesti ihan eri lähtökohdista ja suunnittelu pohjautuu nimenomaan urheilulliseen ajoon ja rata-aikoihin, on fiilis täysin erilainen. M2 tuntuu ja näyttään normaalilta autolta (jota se onkin), joka on käynyt salilla. Bemarit ovat muutenkin erittäin neutraaleja ajaa, eikä niissä usein tule mitään kovin isoja yllätyksiä. Ja en todellakaan osta autoja minkään Nurre aikojen tai tälläisten suorituskyky juttujen mukaan, mulle on ihan sama miten se liikkuu radalla, kun nykyisellä elämäntilanteella siellä ei juurikaan vierailla. Ja jos vieraillaan se on nimenomaan enemmän leikkimistä ja yrittää mennä kunnolla renkaat sauhuten mutkaan. Ratajuttuja tulee kuitenkin maksimissaan 1/365 päivää vuodessa, joten se on täysin yhdentekevää. Tärkeämpää on fiilis, ulkonäkö, äänet ja "sielu", viimeisenä siis tuntuuko auto jotenkin spesiaalilta. M2C ei herättänyt oikein mitään tunteita itsessä, tai oikeastaan kenessäkään muissakaan. Se on loppuun asti hiottu, upea ajettava, nopea ja kaunis, mutta silti niin tavallinen :)
Joo, toki M2:ta pitää verrata saman luokan autoihin. Eihän se tietenkään pärjää R8:lle ajettavuudessa, nopeudessa, erikoisuudessa tai näyttävyydessä. Ihan eri suunnittelulähtökohtien autot kuitenkin, kuten sanoitkin. M-autot ovat ainakin minusta nimenomaan vain tehoiltaan ja ajettavuudeltaan paranneltuja perusautoja, joilla voi huoletta ajella kaikki arkiajot ja toisaalta tavantallaajat ei edes erota niistä muista bemareista. Itse tykkään sleeper lookista, mutta tämä ei toki ole kaikkien mieleen.
2) Suorituskyky on ehkä "hauskin" kaikista autoista mitä mulla on ollut. Perus kaupunkikieputuksessa tuntuu että kaasua ei tunnu liikkuvan polkimen kannustuksesta edes sitä vertaa että auton saisi liikkeelle, ja tyhjästä lähdöt jää ainakin näillä kylmillä keleillä vielä keräilemään pitoa. Mutta sitten kun ollaan +60 vauhdeissa ja lyö poljinta kohti pohjaa alkaa tapahtua. Auto kerää vauhtia ihan järjetöntä tahtia, eikä se tunnu korissa yhtään, tää on rehellisesti erikoisin auto mitä on ajanut ton suhteen. Ohittelin tuossa 1h auton saamisen jälkeen rekan, yhtään yrittämättä elvistellä, halusin vaan jonosta ohi ja kelasin vahingossa mittariin kakkosella alkavaa. Numerot tuli kuin tyhjästä ja kori ei anna mitään indikaatiota vauhdista, yleensä jotain ylimääräistä alkaa aina tapahtua noissa vauhdeissa. Tehoa on siis vähintäänkin riittävästi ja hurjan väännön ansiosta auto ainakin tuntuu ihan mielettömän nopealta. Voi toki olla kun on talvi takana että tää on pelkkää placeboa, mutta onhan tää vakionakin tietty vauhdikas ajokki. Oli miten oli, softan tilasin silti samantien kun pääsin himaa, ei viitsi pitää hevosia lukittuna :=) Seuraavat lukevat pitäisi olla 625hp/880nm, tämä toki varmaan mustang dynon tms juttuja, eli tästä lienee parasta miinustaa muutama pinna.

Ajettavuudeltaan mersu on myös melko erikoinen, penkkiin istuessa autot tuntuu hiukan ahtaalta (185cm/85kg), mutta saat todella jämäkän ajoasennon. Sitten kun vilkaisee pihalle niin konepelti tuntuu jatkuvan ikuisuuden sekä sivuille että eteen, ja tämän jälkeen auto taas tuntuu todella isolta. Ja vielä kaupan päälle ohjaus on niin todella nopea että se taas saa aikaan sen että mutkateillä ja tarpeeksi korkeilla kierroksilla, auto on kuin mikroauto. Keula kääntyy aivan upeasti mutkiin ja kaasulla saat säädettyä kuinka sieltä tullaan ulos. Alkuun tuntui että menee kauan että tottuu autoon, mutta se olikin todella luonnollista kunhan vähän pääsi ajelemaan.

Yhteenvetona sanotaan että on kyllä erittäin hauska auto ajaa, ja tässä on nimenomaan jotain todella erilaista kaikkiin muihin autoihin mitä oon päässy kokeilee. Tuli heti hyvä fiilis kun auton haki, vaikka velkamittari värähtikin taas kaakkoon.

Kaikki tarvittavat osat kävin jo tänään tilailemassa maailmalta, joten pistelen vähän fotoja kun ollaan saatu kamppeet paikalleen. Tästä nyt ainakin kärkeen tulee uusi facelift takadiffu, facelift takavalot, alusta ja softa. Ja kaikki kromit veke.
Tuo vauhdin huomaamaton kelaaminen kävi itsellekin, kun ajoin viritettyä M550ix:ää. Vauhti oli hetkessä kova ilman että sitä tajusi. Kiihtyvyys oli jotenkin niin eleetöntä ja vaivatonta ja toisaalta kulku on kovassakin vauhdissa niin vakaata ja hiljaista ettei vauhtia huomaa. Ainakaan, kun on tottunut perusautoihin.

Kuvia odotellessa, kunhan saat kilkkeet paikalleen. Niin ja onnea uudelle autolle! Aina kiva kuulla, että on löytynyt se itselle mieluisa kulkine.
 
Korjataan vähän kun tohon mikroautomaisuuteen tartuttiin. Auto ei siis tosiaan tunnu mitenkään höyhen kevyeltä, mutta kääntyy todella nopeasti, johon varmasti osalta vaikuttaa että istutaan niin kaukana eturenkaista. Siitä siis tuli mikroauto fiilis, olen kyllä molemmilla ajanut ihan riittävästi :) Ja tosiaan ohjaushan jämäköityy vauhdin mukaan, ei siis hätää että se tuntuisi mitenkään levottomalta moottoritiellä.

Tänään tuli DME:n softa postissa ennätysvauhtia amerikasta. Tilasin sen samalla kun kirjottelin ton "arvostelun". En kuitenkaan sitä laita vielä, koska haluan kunnon lähtökohtaa eka kiihtyvyydellä, nyt kylmällä ja kostealla ei ole oikein vielä saanut otetta kuinka nopea toi on vakiona. Sitten kun siihen on tottunut niin pistän softan sisään.
 
Korjataan vähän kun tohon mikroautomaisuuteen tartuttiin. Auto ei siis tosiaan tunnu mitenkään höyhen kevyeltä, mutta kääntyy todella nopeasti, johon varmasti osalta vaikuttaa että istutaan niin kaukana eturenkaista. Siitä siis tuli mikroauto fiilis, olen kyllä molemmilla ajanut ihan riittävästi :) Ja tosiaan ohjaushan jämäköityy vauhdin mukaan, ei siis hätää että se tuntuisi mitenkään levottomalta moottoritiellä.

Tänään tuli DME:n softa postissa ennätysvauhtia amerikasta. Tilasin sen samalla kun kirjottelin ton "arvostelun". En kuitenkaan sitä laita vielä, koska haluan kunnon lähtökohtaa eka kiihtyvyydellä, nyt kylmällä ja kostealla ei ole oikein vielä saanut otetta kuinka nopea toi on vakiona. Sitten kun siihen on tottunut niin pistän softan sisään.
Asioistahan voi löytyä monia puolia samaan määritelmään. Tietysti joskus nopea/herkkä ohjaus on määritelmä, mutta tarkkuus ei ole samaa luokkaa. Oma tehostamaton ohjaus tuntuu aina ihan paskalta kartingin jälkeen. Kartingissa tuntuu melkein kuin kääntäisi pyöriä suoraan käsineen, mutta ratin välityksellä, on myös urheilua. Ymmärrät varmasti pointin, kun kerran olet itse ajanut.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli hommattua joulukuussa VW Passat vm 2015 (10/2015), 2.0TDI Biturbo. Ajettu nyt reilu 5tkm ja sen perusteella voi suositella. Kulutus on keskimäärin 5,5L/100tkm ajellessa sekalaista ajoa välillä ruuhkassa, välillä maantietä. Kaupunkiajossa mennään n. 6-7l lukemissa. Eihän tämä mikään urheiluauto ole, mutta ihan pirteä ja mukava ajettava. Päädyin tähän kultaisena keskitienä. Hain autoa, jossa olisi +200hv, neliveto ja maltillinen kulutus. 3.0TDI Audi A5 tai A6 olisi houkutellut, mutta olisi pitänyt tyytyä merkittävästi vanhempaan, ja toisaalta ohuemmin varusteltuun. Osittain siis myös finanssipuoli ohjasi tähän :)

Hommasin Laakkosen Joensuun pisteeltä. Pitää antaa pisteet erittäin hyvästä palvelusta heille. Toimittivat auton PK seudulle joustavasti ja viestintä kauppoja tehdessä oli vimosen päälle.

- Ajettu 110tkm.
- Adaptiivinen vakkari
- Nahka alcantra penkit
- Webasto + Lohkolämmitin + 10A laturi
- 6,5" ruutu + apple car play / Android Auto
- Easy access paketti (avaimeton käynnistys + ovien avaus)
- Led paketti sis. automaattiset pitkät
- Pistorasia 230v takana.
- Sähköisesti esiin saatava koukku
- Suurempi akku tavaratilassa.
- 7 lovinen DSG

Sorry kuvista. Nappasin nopeasti töistä lähdettäessä. Ei mitään ammattikuvaajan materiaalia :D

IMG_3214.JPEGIMG_3215.JPEGIMG_3216.JPEGIMG_3217.JPEGIMG_3218.JPEG
 
Laitetaan tähän vähän infoja Nissanin Navarasta vm. 2018 (Nissan Navara Trek-1). Tänään kävi juuri 60tkm huollossa.

20190422_134100.jpg

Yllättävän paljon pikkuvikaa ollut tähän mennessä mitä tuo meillä on nyt ollut 30tkm -> 60tkm.

-Lambda-anturi pakoputkessa antautui kun putkessa oli vettä, valmistajan korjaus oli reiän poraaminen pakoputkeen jotta sinne kertyvä vesi pääsee pois.
-Lavakatteen lukitusmekanismi hajosi ja vaihdettiin uuteen
-Apukuskin oven saranat löystyivät ja piti kiristellä
-Apukuskin sähköikkuna alkoi hidastelemaan ja piti rasvailla
-Kuskin penkki naksahtelee jarruttaessa ja kiihdyttäessä -> tilattiin uusi runko penkille ja vaihtoon kunhan saapuu

Sinällään hyvä että pirssillä on 5vuoden/160tkm takuu.

Kyseessä siis juurikin tuollainen 5-paikkainen:

Nätisti ajelemalla maantiellä pääsee alle 7l/100km kulutukseen mutta kaupungissa vienee 10l/100km luokkaa.

Ihan tyytyväinen olen kuitenkin ollut. Mukava ajella vaikka onkin hieman huono kääntymään.
 
IMG_20191115_211742-01.jpeg


Winter beater game strong. Emäntä kyllästy oottelemaan ton diiselin valmistumista niin täyty laittaa tommonen pikkunäppärä kauppakassi. Hyvin sulautuu lumipenkkaankin.
Ja käytännössä ilmainen, pari sarjaa vanteita meni vaihdossa. Vuosimallin 2001 auto voimakkaalla kakstippakakkosella padalla :psmoke:

Talven aikana tullut klikkailtua muutamat kerrat sofort-kaufenia. Nahkahousuilta tullut uudet umpiot ympäri auton, mustat sisätilan listat, kontin lippa sekä muuta pientä kulutusosaa kuten ulkolämpötilan sekä öljyntason anturit. Paikalleen laittoa odottaa vielä M-tech II -korisarja sekä puskurin lippa. Kiinanpoika lähetti koronaviruksen sekä upeat "hiilikuituiset" putkenpäät puoli tuumaa liian isona ja kiiltävänä mattapintaisten sijaan, joten ne nyt on vähän mallia amis. Varmasti sulautuvat paremmin uuden puskurin myötä.

IMG_20200228_194451_380.jpg


IMG_20200228_194451_384.jpg


IMG_20200228_160137-01.jpeg


Myös orkkis style 44 -vanteet ostin satasella välikelinvanteiksi. Pientä fiksailua, renkaat päälle ja kovaa ajoa.

IMG_20200217_200616-01.jpeg
 
FynARX8.jpg


4FXVNkO.jpg


Siinä se reppana nyt sateessa odottaa :( Huomenna iltapäivästä alle.

Mukava laite ajella tuollainen uusi V60, kun sellaisella pari päivää päristelin Ruotsin työreissulla. Kaista-avustin tuntui kyllä varsin jännältä. Ja ehkä toimintoja viety liikaa kosketusnäyttöön, mutta äkkiseltään en muuta valittamista keksi. Ehkä valitsisin itse räväkämmän koneen kuin vuokra-auton D3.
 
Mukava laite ajella tuollainen uusi V60, kun sellaisella pari päivää päristelin Ruotsin työreissulla. Kaista-avustin tuntui kyllä varsin jännältä. Ja ehkä toimintoja viety liikaa kosketusnäyttöön, mutta äkkiseltään en muuta valittamista keksi. Ehkä valitsisin itse räväkämmän koneen kuin vuokra-auton D3.
No tuo on T8 niin kai sillä ehtii
 
Nonnih ja sitten ajossa :D

D26ETgt.jpg


Bp3ZCeE.jpg


Kymmenisen kilometria vain tuli kruisailtua. Onhan tuo pelkällä sähköllä todella laiska mutta kyllä sillä kaupunki/lähiö-liikenteessä pysyi liikenteen tahdissa oikein hyvin. Moottori käynnistyy kans todella pehmeästi, oikeastaan huomaamatta jos tehoja tarvitsee lisää. Ja sittenhän niitä riittää, niitä tehoja. Ikävä kyllä en nyt tuolla kuivalla asfaltilla pahemmin viitsinyt kaasua survoa kun uudet nastat alla. Jospa parin viikon päästä kesärenkaat alle niin sitten ehkä tulee kokeiltua miten se liikahtaa :vihellys:

Ohjaustunto ja keskitys oli erittäin hyviä. Jarrut tuntuu alkuun vähän omituiselta kun ilmeisesti lievä painallus käynnistää regenin tjs. Pitää tutustua ohjekirjaan vähän tarkemmin tässä.

Noh ehkä huomenna vähän huviajelua ja pitäisi paneutua tuohon valikkohelvettiin sekä ohjelmoida sekä itselle että puolisolle nuo avaimet omilla asetuksilla.
 
Nonnih ja sitten ajossa :D

D26ETgt.jpg


Bp3ZCeE.jpg


Kymmenisen kilometria vain tuli kruisailtua. Onhan tuo pelkällä sähköllä todella laiska mutta kyllä sillä kaupunki/lähiö-liikenteessä pysyi liikenteen tahdissa oikein hyvin. Moottori käynnistyy kans todella pehmeästi, oikeastaan huomaamatta jos tehoja tarvitsee lisää. Ja sittenhän niitä riittää, niitä tehoja. Ikävä kyllä en nyt tuolla kuivalla asfaltilla pahemmin viitsinyt kaasua survoa kun uudet nastat alla. Jospa parin viikon päästä kesärenkaat alle niin sitten ehkä tulee kokeiltua miten se liikahtaa :vihellys:

Ohjaustunto ja keskitys oli erittäin hyviä. Jarrut tuntuu alkuun vähän omituiselta kun ilmeisesti lievä painallus käynnistää regenin tjs. Pitää tutustua ohjekirjaan vähän tarkemmin tässä.

Noh ehkä huomenna vähän huviajelua ja pitäisi paneutua tuohon valikkohelvettiin sekä ohjelmoida sekä itselle että puolisolle nuo avaimet omilla asetuksilla.
Noissa alkaa olla jo liikaa tekniikkaa, kaveri näytti miten Volvo lähtee puhelimella käyntiin.
 
Millanen on ajaa noilla vanteilla? Meinasin samanlaiset ja -kokoiset hommata omaan ehkä jo ensi kesäksi. 17” ainakin tosi kivat ja vakaat, ei vetele yhtään urissa ja menee suoraan.
Tuon vähän mitä ehdin ajaa niin ei kyllä juuri urat tuntunut. Vakaasti meni suoraan. Kommentoin vielä lisää tähän vkonlopun jälkeen kun ehdin vähän enemmän saada kilometrejä :)

Mutta kai se on aika hyvä merkki kun en edes huomannut koko asiaa...
 
Millanen on ajaa noilla vanteilla? Meinasin samanlaiset ja -kokoiset hommata omaan ehkä jo ensi kesäksi. 17” ainakin tosi kivat ja vakaat, ei vetele yhtään urissa ja menee suoraan.
Kävin tuossa jonnii verran ajelemassa niin valtatiellä 15 en juurikaan huomannut vetelyä. Pahimmissa urakohdissa tuli hyvin lievä paine rattiin. Tosin minulla on nastat (Michelin Ice Contact 235/18", olikohan profiili 45?) vielä alla että liekkö ne sitten pehmeämmät kuin kesärenkaat. Mutta hienosti meni kyllä maantiellä suoraan ja ei tarvinnut juuri rattiin "koskea". Kesärenkaat on samankokoiset että parin viikon päästä sitä pääsee niitäkin sitten testaamaan.
 
Noissa alkaa olla jo liikaa tekniikkaa, kaveri näytti miten Volvo lähtee puhelimella käyntiin.

Yksi parhaita nykyaikaisia featureja, itse pistän Focuksen aina etänä käyntiin, kerkiää vähän edes öljyt kiertämään ennen liikkeellelähtöä.
Erityisesti pakkasella jees ja kesällä toki kerkiää sitten auto viilentymään helteillä ennenkun sinne istahtaa. :)

Sori OT.
 
65197096_2367844133490338_1024954451086846985_n.jpg

Täällä on tämmöne Korean Ratsuni. Hyundai Getz 1.1 vm 2006
Parempi laittaa tälläne kesäne kuva kun on just pestynä ja nättinä ja mukamas "hieno" kuva. Ajettu n 192tkm. Löytyy Ilmastointi mutta ei mitään muuta ylimäärästä hienoutta.. Ei edes sähkölaseja. tai Sutimisen estoja jne :D
 
Getz on laadullisesti yllättävän hyvä pikkuauto, mitä ei kaikilta tuon ajan Korean Corollilta voi odottaa.

Joku vuosi sitten vedettiin kaverin kanssa sohjokelissä ojaan mennyt pitsa Getzi ojasta pois 500 kuutioisella TGB:n mönkijällä, eikun liina kiinni Getzin perään, neliveto mönkijästä päälle ja mönkijän tarakalle istumaan painoksi, niin Getzi nousi ojasta ihmeen kevyesti.
 
Jooh on tuo yllättävän kiva pikku mopo. Mut siis onhan toi GETZ:eistä se kaikista karvalakkisin.. Ei oo sumareita edessä yms. Ei edes lämpötila mittaria yms.
 
Jooh on tuo yllättävän kiva pikku mopo. Mut siis onhan toi GETZ:eistä se kaikista karvalakkisin.. Ei oo sumareita edessä yms. Ei edes lämpötila mittaria yms.
Minusta nuo mainitsemasi etusumarit ja lämpömittari ovat aika hyödyttömiä varusteita. Takasumarista on sen sijaan oikeasti hyötyäkin.

Kyllähän tuollainen pikkukippo on näppärä kaupungissa. Minulla on ollut korealaisia autoja mm. Daewoo Kalos ja oli aika huolettomia kilometrejä sen kanssa, mutta eihän se kovin nautinnollinen ollut ajaa.

Korealaiset autot ovat varustelultaan aika askeettisia, mutta perusvarmoja kulkineita ja varaosat ovat aika edullisia. Eivät ne luotettavuudessa Tojotalle häpeä ja nykyäänkin Hyundaihin saa 7 vuotta takuuta ilman kilometrirajaa.
 
Jooh siis en minäkää noista niin välitä. Mutta sitä meinasin että pienistä varusteista on oikein kunnolla karsittu.

Viime leima mikä oli Tammikuussa. Niin ei ollut mitään vikaa.. Semmoset mitä tiesin.. Että Pakoputken yksi haitari oli hajalla.. Ja Helmassa reikä. Muuten ei ollut mitään ja kehuttii oikein hyvä kuntoseks Getziksi.
 
Matiz oli ainakin aivan surkea tekniikaltaan, siihen oikeastaan korealaisten suhteen mielenkiinto loppuikin, toki nykyiset on ihan toista maata.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 416
Viestejä
4 507 089
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom