Auto on haettu kotiin, ja ostokrapulaa ei syntynyt.
1) Aloitetaan tästä #M2CGatesta, en todellakaan väitä että se on huono tai huono ajettava, ja yhdyn kyllä yleiseen Youtube mielipiteeseen että auto on loistava. Mun tapauksessa vaan kriteerit oli asetettu liian korkealle, koska hyppäsin R8:sta tähän. Arvostelut kuitenkin perustuvat siihen että verrataan autoa saman hintaluokan tai muuten vaan saman tyylisiin autoihin, ja M2 ja M2c ovat ihan voittajia siellä. Mutta eivät ne ole luonnollisesti ikinä kilpailemassa oikein urheilu- tai sport autojen kanssa. Olisi hienoa kun olisi niin rattimies että osaisi selittää sen eron tekstissa joka näissä autoissa on, mutta kun on ajanut autoilla jotka on tehty teknisesti ihan eri lähtökohdista ja suunnittelu pohjautuu nimenomaan urheilulliseen ajoon ja rata-aikoihin, on fiilis täysin erilainen. M2 tuntuu ja näyttään normaalilta autolta (jota se onkin), joka on käynyt salilla. Bemarit ovat muutenkin erittäin neutraaleja ajaa, eikä niissä usein tule mitään kovin isoja yllätyksiä. Ja en todellakaan osta autoja minkään Nurre aikojen tai tälläisten suorituskyky juttujen mukaan, mulle on ihan sama miten se liikkuu radalla, kun nykyisellä elämäntilanteella siellä ei juurikaan vierailla. Ja jos vieraillaan se on nimenomaan enemmän leikkimistä ja yrittää mennä kunnolla renkaat sauhuten mutkaan. Ratajuttuja tulee kuitenkin maksimissaan 1/365 päivää vuodessa, joten se on täysin yhdentekevää. Tärkeämpää on fiilis, ulkonäkö, äänet ja "sielu", viimeisenä siis tuntuuko auto jotenkin spesiaalilta. M2C ei herättänyt oikein mitään tunteita itsessä, tai oikeastaan kenessäkään muissakaan. Se on loppuun asti hiottu, upea ajettava, nopea ja kaunis, mutta silti niin tavallinen
2) Sitten uuteen AMG:seen. Ulkonäköhän jakaa mielipiteitä heti kärkeen todella paljon, paljon enemmän kuin vaikka R8, joka tuntui olevan kaikkien mielestä hieno. Tää kaipaa mun mielestä selvää laittoa, jotta siitä saadaan kaikki potentiaali irti (ulkonäöstä). Esimerkiksi ilman siipeä perä on omaan makuun todella tylsän näköinen, ja tätä samaa mallia siis jo koeajoin 2 vuotta aikaisemmin ja homma päättyi siihen etten tykännyt auton ulkonäöstä. Nää on tälläisiä että silmä tottuu ajan myötä tiettyihin asioihin. Ja tässä nykyisessä autossa on tuo GTR:ään tarkoitettu siipi joka parantaa huimasti perän näyttävyyttä. Toisaalta auto on edestä todella kaunis ja oikeassa kulmassa muistuttaa melkoisesta jotain bat mobilen tapaista viritystä
Suorituskyky on ehkä "hauskin" kaikista autoista mitä mulla on ollut. Perus kaupunkikieputuksessa tuntuu että kaasua ei tunnu liikkuvan polkimen kannustuksesta edes sitä vertaa että auton saisi liikkeelle, ja tyhjästä lähdöt jää ainakin näillä kylmillä keleillä vielä keräilemään pitoa. Mutta sitten kun ollaan +60 vauhdeissa ja lyö poljinta kohti pohjaa alkaa tapahtua. Auto kerää vauhtia ihan järjetöntä tahtia, eikä se tunnu korissa yhtään, tää on rehellisesti erikoisin auto mitä on ajanut ton suhteen. Ohittelin tuossa 1h auton saamisen jälkeen rekan, yhtään yrittämättä elvistellä, halusin vaan jonosta ohi ja kelasin vahingossa mittariin kakkosella alkavaa. Numerot tuli kuin tyhjästä ja kori ei anna mitään indikaatiota vauhdista, yleensä jotain ylimääräistä alkaa aina tapahtua noissa vauhdeissa. Tehoa on siis vähintäänkin riittävästi ja hurjan väännön ansiosta auto ainakin tuntuu ihan mielettömän nopealta. Voi toki olla kun on talvi takana että tää on pelkkää placeboa, mutta onhan tää vakionakin tietty vauhdikas ajokki. Oli miten oli, softan tilasin silti samantien kun pääsin himaa, ei viitsi pitää hevosia lukittuna :=) Seuraavat lukevat pitäisi olla 625hp/880nm, tämä toki varmaan mustang dynon tms juttuja, eli tästä lienee parasta miinustaa muutama pinna.
Ajettavuudeltaan mersu on myös melko erikoinen, penkkiin istuessa autot tuntuu hiukan ahtaalta (185cm/85kg), mutta saat todella jämäkän ajoasennon. Sitten kun vilkaisee pihalle niin konepelti tuntuu jatkuvan ikuisuuden sekä sivuille että eteen, ja tämän jälkeen auto taas tuntuu todella isolta. Ja vielä kaupan päälle ohjaus on niin todella nopea että se taas saa aikaan sen että mutkateillä ja tarpeeksi korkeilla kierroksilla, auto on kuin mikroauto. Keula kääntyy aivan upeasti mutkiin ja kaasulla saat säädettyä kuinka sieltä tullaan ulos. Alkuun tuntui että menee kauan että tottuu autoon, mutta se olikin todella luonnollista kunhan vähän pääsi ajelemaan.
Yhteenvetona sanotaan että on kyllä erittäin hauska auto ajaa, ja tässä on nimenomaan jotain todella erilaista kaikkiin muihin autoihin mitä oon päässy kokeilee. Tuli heti hyvä fiilis kun auton haki, vaikka velkamittari värähtikin taas kaakkoon.
Kaikki tarvittavat osat kävin jo tänään tilailemassa maailmalta, joten pistelen vähän fotoja kun ollaan saatu kamppeet paikalleen. Tästä nyt ainakin kärkeen tulee uusi facelift takadiffu, facelift takavalot, alusta ja softa. Ja kaikki kromit veke.