Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Ihan hyvään hintaan on näköjään saanut FR Ibizan. Pojalle varmasti hyvä auto.
Hinnat alkaen on 80hv manuaali ja tuo FR automaatti on kalleimmasta päästä.

IBIZA 1.0 EcoTSI 115 FR DSG, 22 462€ + toimituskulut. Fiesta A6 oli muistaakseni suht sama hinta.

Dacian saa tosiaan tasan 10 000€ :)
Dacia Sandero, 9 399 €* + toimituskulut

Seat Mii electric sai vähän alle 16 000€ ilman talvirenkaita. Vielä menee varmaan 2kk toimituksessa.
Tollasen MII:n oisin ottanut mielellään, mutta toimitusaika yli 12kk... Heti kun toi tuli, niin tilaamalla ois saanut jonkun 4kk toimitusajan.
 
Tollasen MII:n oisin ottanut mielellään, mutta toimitusaika yli 12kk... Heti kun toi tuli, niin tilaamalla ois saanut jonkun 4kk toimitusajan.
Itse tein kaupat Seat Mii:stä 5.11. eli melkein heti. Ehti siinä silti viikonlopun miettiä, että kannattaako ostaa. Tosiaan lähes 4kk toimitusaika siinä on, koska auto ei ollut vielä edes valmistuksessa. Toimitusaika olisi 31.3, mutta tarkempaa tietoa ei ole vielä tullut. Vaikka huhtikuun alku sopisi aika hyvin itselle, kun ei ole vielä talvirenkaita. Ihan positiivista palautetta on kuulunut Mii:n koeajoista. Seatissa plussana 5 vuoden takuu.
 
Etenee pikkuhiljaa.
Koriosien mallailua paikoilleen jälleen kerran.
0987061fe9d937685b8b3539f937ec93.jpg

Vakio kuitulevikkeiden lisälevitys odottaa tekijäänsä. Ajatuksena halkaista keskeltä ja lisätä väliin kuitua tarvittava määrä. Noin 4cm levityksellä kaari peittää renkaan kuvion, lakipykälien mukaan ja silleen.

43fc6e702ca8641dd1090aa3af5daeb1.jpg


Etukaaret vaatii myös pientä työstöä. Kuvassa kaaren ja puskurikuoren linja on kohdallaan, mutta kaarien kromilistojen poiston jälkeen istuvuus ei ollutkaan niin hyvä. Tässä puskurikuori vielä työstämättä. Tähän mennessä sitä on saanu hinkata dremelillä useamman tunnin ja lisää työstöä tiedossa.

682b36fc49e97746583346a6a3c63ddd.jpg


30v vanha kromipuskuri odottamassa sisäpuolen maalausta.
Nuo kromipuskurit jää tosiaan lasikuituisten puskurikuorien alle, joten niiden sisäpinnat suojattiin. Etupuskuri oli virheetön, takapuskurissa oli pientä pintaruostetta. Etupuskuriin maalia ja takapuskuriin massaa.

6390de4ec58d24eb67c0377d5f422a63.jpg


Linjojen tarkistamista laserilla.

ec7af108442a7838fc995f3c09ad6f81.png


Ilmanputsarin mallailua lopulliselle paikalleen. Ilma tulee konepellin scoopeista suoraan tuohon. Liitos tehdään tiiviiksi, jotta scoopit todella kauhovat ilman suoraan koneelle. Vedenpoisto toistaiseksi mallia kysymysmerkki. Tosin en usko että scoopeista tuonne paljon vettä menee, kun konepellin tuuliohjain puskee ilmavirtaa scooppien yli. Jää nähtäväksi.

ed34547430e2b0e10e59d2b79b09217d.jpg


9c3527d606fe6b466690b3dc41d441ce.jpg


6499543ed8e7bed0bbac5decf68a8943.jpg

81ca2839a00d228fff1b3d2ea2d5e70e.jpg

659132661181830bf0184404efbc0425.jpg


Testikonepelti.
Ei uskaltanut kokeilla reikien poraamista suoraan oikeaan peltiin :rolleyes:
Testikonepellin avulla scoopit työstetään ja kuidutetaan sopiviksi.

23c3624230927a83b839c8408eb3818f.jpg


b662eb9d86f14c5021f08643e4bf7eef.jpg


Scooppien sisälle tulee ohjaimet, jotta virtaus saadaan mahdollisimman hyväksi.
Scoopit kiinnitetään konepeltiin koriliimalla ja pulttaamalla. Pultit kuidutetaan hiilarilla scooppeihin kiinni/sisälle. Hiilikuitua käytetään myös ilmanohjaimien kiinnityksessä ja muussa vahvistuksessa.

95ab9f94c07b0fbddc9e977715b3d2ab.png


Nykyinen stance ja korkeus tuntuu hyvältä. Alkuperäinen alumiinisplitterin idea saa väistyä hiilikuituisen tieltä. Splitteri kiinnitetään tietenkin tukevasti runkoon. Ilmanotto öljyjäähyille tulee splitterin kautta ja sumuvalojen rei'istä.

76b46b93bd1bd4ef6442b3dc6eb36820.jpg


Hiilikuitua tulee nyt sitten myös muualle, enemmän tai vähemmän hillitysti. Taakse jonkunnäköinen diffuusori ja omana suosikkina sisälokarit. Säästyy pellit kivisuihkulta :tup:

Kohta auton alla alkaakin olla sen verran hiilaria, että sama tehdä koko matkalle pohjalevy :rolleyes: Jää nähtäväksi mitä noista saa tälle kesälle tehtyä, niin pirusti polttelee päästä edes hetkeksi ajamaan. Vaikka ihan syksystä sitten.

Paljonhan noista on varmasti turhaa hifistelyä marginaalisella funktiolla, mutta jokin tarkoitus kaikella on, tai ainakin valtaosalla. Ja ei varmasti tule heti samanlaista vastaan :tup:
 
Nuo scoopit....
Toki jokainen rakentaa semmoisen, kun omaa silmää miellyttää.
Ja hienoa, että joku viitsii noita vanejakin harrastaa.
 
Ilmanputsarin mallailua lopulliselle paikalleen. Ilma tulee konepellin scoopeista suoraan tuohon. Liitos tehdään tiiviiksi, jotta scoopit todella kauhovat ilman suoraan koneelle. Vedenpoisto toistaiseksi mallia kysymysmerkki. Tosin en usko että scoopeista tuonne paljon vettä menee, kun konepellin tuuliohjain puskee ilmavirtaa scooppien yli. Jää nähtäväksi.
Mistään mitään en tiedä, mutta eikö tuo tuuliohjain aiheuta käytännössä sen että sen taakse muodostuu matalan paineen alue, jolloin scoopeista ei ole mitään hyötyä kun sinne ei mitään ilmaa työnny.
 
Nuo scoopit....
Toki jokainen rakentaa semmoisen, kun omaa silmää miellyttää.
Ja hienoa, että joku viitsii noita vanejakin harrastaa.

Tulee varmasti jakamaan mielipiteitä useammalta osa-alueelta. Johan tuolla jenkkifoorumilla syljettiin suohon kuituhommien takia, pellistä kun pitäisi tehdä 'muricalaitteeseen :cigar:



Mistään mitään en tiedä, mutta eikö tuo tuuliohjain aiheuta käytännössä sen että sen taakse muodostuu matalan paineen alue, jolloin scoopeista ei ole mitään hyötyä kun sinne ei mitään ilmaa työnny.

Sinänsä sinne ei tarvitse mennä ilmaa tornadon puskemana, koska moottori kyllä imee ilman minkä tarvitsee. Pääasia, että moottori saa raitista ilmaa ulkoa, eikä ota kuumaa ilmaa konehuoneesta.
 
Eikö tota ilmanottoa saa järkättyä suoraan maskin takaa?

Periaatteessa kyllä, muttei kuitenkaan. Ei ainakaan vapaavirtaussuodattimella näin tehokkaasti.

Tuosta vihreästä reiästä nämä vakiona ottaa ilman.
bedffda08e3efd37f5db829ca639e412.jpg
 
Aiivan se on tuommoinen systeemi. Joka tapauksessa onnea projektiin! Taitaisi kuulua tuonne keskusteluketjun puolelle, mutta paljonko tommoseen jenkkivaniin maksaa osat, oletettavasti jenkeistä pitää tilata?
 
Aiivan se on tuommoinen systeemi. Joka tapauksessa onnea projektiin! Taitaisi kuulua tuonne keskusteluketjun puolelle, mutta paljonko tommoseen jenkkivaniin maksaa osat, oletettavasti jenkeistä pitää tilata?

Minultahan et kysynyt mitään, mutta vastaan kuitenkin, että ainakin 1976 Plymouth Furyyn ei maksa paljoa mikään, halvempaa kuin esim huomattavasti uudemmat euroautot, 1993 Chevy Beretta GT:n kans oli suhteellisen halpoja osia, 1999 Cadillac Seville STS on taas aika kallis (vaikka tilaisi jenkeistä).

Mutta so far kaikista halvin auto varaosien puolesta on ollut nykyinen työkulkine, 1990 Toyota Carina II luiskaperä 2.0gli automaatilla, ihan sama mikä varaosa niin puhutaan kymmenistä euroista :D

Muutamilla tutuilla on noita vanhempia Vaneja, jotenkin kuulostanut ettei niihinkään maksa osat paljoa kunhan vaan älyää tilata esim www.rockauto.com (löytyy myös tiettyihin euroihin ja japseihin osia). Tärkeintä on muistaa ettei tilaa Suomesta US-Partsilta, toki tietenkin jos lompakko kestää sekä haluaa, että rahat jää Suomeen :p
 
Aiivan se on tuommoinen systeemi. Joka tapauksessa onnea projektiin! Taitaisi kuulua tuonne keskusteluketjun puolelle, mutta paljonko tommoseen jenkkivaniin maksaa osat, oletettavasti jenkeistä pitää tilata?

Korjauspalikoista en tiedä, kun tähän ei ole mitään merkittävää pitänyt korjailla ja valtaosa rakentelusta on custompalikoilla. Aika halpaa osaa jenkkiautoihin yleensä saa, mutta saatavuus voi olla huono.
 
saatavuus voi olla huono.

Tämä on taivahan tosi tiettyjen vuosilukujen/vuosikymmenten kanssa, esim tuohon mainittuun öljykriisin aikaiseen Plymouthiin ei meinaa löytää erinäisiä ovien ja luukkujen tiivisteitä millään, kaikkea muuta kyllä löytyy...
 
Kannattaa huomioida se ettei maantieajossa rupea sekoilemaan liian ilmamäärän takia.

Yhteen autoon scoopin laitoin (kaasarikoneella) ja maantieajossa veti laihalle koska rupesi "ahtamaan". Joutui aina teippaamaan umpeen ennen maantielle menoa.
 
Kolmannen sukupolven Chevy Vania on valmistettu aikoinaan 24 vuotta, (1971-1995) kyllä siihen osia löytyy aina.
Varsinkin tuo vuosien 84-89 G20 jota on myyty varmaan kaikista eniten. Isäukolla on myös moinen, vuonna -87 uutena ostettu ja mittarissa vaivaiset 230tkm. :smoke:
 
Kannattaa huomioida se ettei maantieajossa rupea sekoilemaan liian ilmamäärän takia.

Yhteen autoon scoopin laitoin (kaasarikoneella) ja maantieajossa veti laihalle koska rupesi "ahtamaan". Joutui aina teippaamaan umpeen ennen maantielle menoa.

Ei liene ongelma ruiskukoneessa. Onhan vastaavaa systeemiä ollut monessa autossa ja prätkässä suoraan tehtaalta.


Varsinkin tuo vuosien 84-89 G20 jota on myyty varmaan kaikista eniten. Isäukolla on myös moinen, vuonna -87 uutena ostettu ja mittarissa vaivaiset 230tkm. :smoke:

Muuten löytyy aika hyvin, mutta alatukivarsia ei saa eteen mistään. Ne kannattaa siis pitää kunnossa. Meillä tuo on -90 ja 170tkm :cigar:
 
Tässä oma V60 D4 AWD Summum jonka olen omistanut jo reilut pari vuotta. Tylsä ulkonäkö, mutta erittäin kiva ajaa ja tehoa sen verran että pärjää.

Varusteita väittäisin olevan enemmän kuin keskimääräisessä nettiautosta löytyvässä samanlaisessa:

- Sporttinahkapenkit
- Volvo on call ja webaston ohjaus kännykällä
- Adaptiivinen cruise
- Adaptiiviset kaukovalot
- Lämmitettävä tuulilasi, ratti ja tuulilasinpesusuuttimet
- Sporttinahkapenkit
- High performance audio (tämä saisi olla premium sound :D)
- Navi
- Digitaalimittaristo
- Liikennemerkkien tunnistus, kuolleen kulman varoitin, etäisyys- ja törmäysvaroitus ym.
- Parkkitutka eteen ja taakse sekä kamera taakse
- Irrotettava koukku
- Viimeisenä ja turhimpana: kattoluukku

v60.jpg
Pelaako hyvin voimansiirto? Itse katselin tuota awd-mallia, mutta siinä on käytössä vielä vanha voimalinja (viisisylinterinen vanha D5 ja 6-vaihteinen automaatti) kun etuvetomalleissa oli uusi nelisylinterinen diesel kahdeksanlovisena. Moottori nyt ei olisi ollut ongelma, mutta koin vanhan vaihteiston vähön epämukavaksi. Koska neliveto piti olla niin päädyin sitten muuhun.
 
Pelaako hyvin voimansiirto? Itse katselin tuota awd-mallia, mutta siinä on käytössä vielä vanha voimalinja (viisisylinterinen vanha D5 ja 6-vaihteinen automaatti) kun etuvetomalleissa oli uusi nelisylinterinen diesel kahdeksanlovisena. Moottori nyt ei olisi ollut ongelma, mutta koin vanhan vaihteiston vähön epämukavaksi. Koska neliveto piti olla niin päädyin sitten muuhun.

Tossa on pihassa pari D4:sta, toinen on 5syl 6-vaihteinen ja toinen 4syl 8-vaihteinen. Paremmalta minusta tuo 5-sylinterinen tuntuu, moottorin vääntökäyrä ehkä miellyttävämpi. Molemmissa on yhtä paljon tehoa, mutta käyrien muotoa en ole vertaillut. Mieluummin silti ajan tuolla 5-sylinterisellä, se vaan tuntuu kokonaisuutena paremmalta.

Liekkö makuasioita, en tiedä.
 
Toi 5-syl on paaaaljon mukavempi. 6-lovinen aisini hukkaa etenkin kylmänä törkeesti luistatteluun, mutta muutoin oikein hyvä kine tuo D5 AWD kaverina. Haldex 5 toimii todelka hyvin tuon kaverina.
 
Minusta 6v automaatti ei pilaa läheskään tuota 5-mukista, enemmän tuo 4-sylinterinen pilaa tuon 8v vaihdelaatikon. Noh mieluusti molempia ajaa, mutta jos valita pitäisi niin kyllä se 5syl + 6v kombo on parempi. Näissäkin on eroja ohjelmoinnissa (?), aikaisemmin mulla oli 2009 XC60 5syl + 6v, se ei ollut niin mukava, luisti liikaa. Sitten tuli sama mutta polestarina ja pari vuotta uudempana, se oli parempi. Nyt taas 2017 D4 5syl/6v on sitäkin parempi. Veikkaisin että laatikon ohjelmointi on parantunut vuosien saatossa.
 
No joskus kauan sitten oli T4, mutta muuten oli pitkästä aikaa ensimmäinen 4syl laite. 5 sylinterisiä on ollu nyt 4, yksi oli 2l varianttina, hyvä oli sekin vaikka 6v oli. Pieni pettymys tuli tämän 4syl/8v vehkeen kanssa.
 
M2 competition tuli vaihdettua sitten AMG GTS:ään, ennenkuin ehdin bemarille edes mitään tekemään. Se ei vaan oikein sytyttänyt missään vaiheessa, ja tuli tehtyä melkoinen scheissekauppa kyseisen kärryn kanssa. Tuli melkein muutama kymppi tappiota 2tkm ajoilla, syö kyllä miestä melkoisesti.

Katotaan josko mersu lämmittäisi mieltä että sitä viitsisi pitää pidempään. Kuvia ei vielä ole, eikä ajokokemuksia, mutta kuhan maaliskuu pörähtää käyntiin ja kelit pysyy samanlaisena niin pistetään sitten lisäinfoa. Kyseessä kuitenkin tämä yksilö (näkyy nettiautossa vielä 15.2 ainakin) Mercedes-Benz AMG GT S ** TEHDAS TAKUU VOIMASSA ** Burmester ** Keraamiset jarrut ** Coupé 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
M2 competition tuli vaihdettua sitten AMG GTS:ään, ennenkuin ehdin bemarille edes mitään tekemään. Se ei vaan oikein sytyttänyt missään vaiheessa, ja tuli tehtyä melkoinen scheissekauppa kyseisen kärryn kanssa. Tuli melkein muutama kymppi tappiota 2tkm ajoilla, syö kyllä miestä melkoisesti.

Katotaan josko mersu lämmittäisi mieltä että sitä viitsisi pitää pidempään. Kuvia ei vielä ole, eikä ajokokemuksia, mutta kuhan maaliskuu pörähtää käyntiin ja kelit pysyy samanlaisena niin pistetään sitten lisäinfoa. Kyseessä kuitenkin tämä yksilö (näkyy nettiautossa vielä 15.2 ainakin) Mercedes-Benz AMG GT S ** TEHDAS TAKUU VOIMASSA ** Burmester ** Keraamiset jarrut ** Coupé 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
Pikkasen näyttävämpi tuo mersu kuin joku pikkubemari.
 
M2 competition tuli vaihdettua sitten AMG GTS:ään, ennenkuin ehdin bemarille edes mitään tekemään. Se ei vaan oikein sytyttänyt missään vaiheessa, ja tuli tehtyä melkoinen scheissekauppa kyseisen kärryn kanssa. Tuli melkein muutama kymppi tappiota 2tkm ajoilla, syö kyllä miestä melkoisesti.

Autokaupoissa harvoin jää voitolle mutta tuo uuden M2 vaihtaminen 5v vanhaan Mersuun ja rahaa paloi vielä muutama kymppitonni niin...:thumbsup:

Toki Mersu on uutena ollut kalliimpi laite mutta silti aika harva tekisi tuollaista vaihtokauppaa :D
 
Viimeksi muokattu:
M2 competition tuli vaihdettua sitten AMG GTS:ään, ennenkuin ehdin bemarille edes mitään tekemään. Se ei vaan oikein sytyttänyt missään vaiheessa, ja tuli tehtyä melkoinen scheissekauppa kyseisen kärryn kanssa. Tuli melkein muutama kymppi tappiota 2tkm ajoilla, syö kyllä miestä melkoisesti.

Katotaan josko mersu lämmittäisi mieltä että sitä viitsisi pitää pidempään. Kuvia ei vielä ole, eikä ajokokemuksia, mutta kuhan maaliskuu pörähtää käyntiin ja kelit pysyy samanlaisena niin pistetään sitten lisäinfoa. Kyseessä kuitenkin tämä yksilö (näkyy nettiautossa vielä 15.2 ainakin) Mercedes-Benz AMG GT S ** TEHDAS TAKUU VOIMASSA ** Burmester ** Keraamiset jarrut ** Coupé 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto

Vaihdoit sitten kuitenkin reilusti isompaan ja painavampaan autoon. Eipä siinä, komia peli tuo on.
 
Autokaupoissa harvoin jää voitolle mutta tuo uuden M2 vaihtaminen 5v vanhaan Mersuun ja rahaa paloi vielä muutama kymppitonni niin...:thumbsup:

Toki Mersu on uutena ollut kalliimpi laite mutta silti aika harva tekisi tuollaista vaihtokauppaa :D

Joo, huono kauppa koko M2 kokonaisuudesaan, ei ikinä olisi pitänyt sitä ostaa :) Merussta en sen sijaan ole niinkään huolissani, nää pitää melkeimpä arvonsa paremmin kun tollanen "perusbemmi", koska suurinosa hinnasta on jo kadonnut.

Ja ne rahat siis paloivat arvonlaskussa :D Ostin M2:sen 99800 lokakuussa, ajoin sillä 2tkm ja nyt sain siitä enää 80k ja sekin piti huudatta ihan tosissaan. Surkein mun kaikista autokaupoista. Välirahaa jäi siis vielä paljon, mutta onhan Mersu ollut yli 300ke uutena myös.

Painolla ei ole mulla väliä, radalla tulee käytyä ihan max kerran vuoteen, ja nyt en ole kolmeen vuoteen käynyt kertaakaan. Eniten haen fiilistä autoilta, R8 oli kyllä hieno, mutta kaikkea aikansa :)
 
Joo, huono kauppa koko M2 kokonaisuudesaan, ei ikinä olisi pitänyt sitä ostaa :) Merussta en sen sijaan ole niinkään huolissani, nää pitää melkeimpä arvonsa paremmin kun tollanen "perusbemmi", koska suurinosa hinnasta on jo kadonnut.

Ja ne rahat siis paloivat arvonlaskussa :D Ostin M2:sen 99800 lokakuussa, ajoin sillä 2tkm ja nyt sain siitä enää 80k ja sekin piti huudatta ihan tosissaan. Surkein mun kaikista autokaupoista. Välirahaa jäi siis vielä paljon, mutta onhan Mersu ollut yli 300ke uutena myös.

Painolla ei ole mulla väliä, radalla tulee käytyä ihan max kerran vuoteen, ja nyt en ole kolmeen vuoteen käynyt kertaakaan. Eniten haen fiilistä autoilta, R8 oli kyllä hieno, mutta kaikkea aikansa :)
Ihan mielenkiinnosta, mikä tossa M2:ssa oli sun mielestä vikana?
 
En itse edes haaveile noista 100k€ ja yli autoista, mutta esim. M-sarjassa on vähän se ongelma että ne perustuu melko normaaleihin kuljettimiin. M2 on sisältä lähes sama kuin alle 30k€ halvin F20 sarjalainen. Ulkoakaan eroa ei ole mitenkään älyttömästi. Eli ymmärrän kyllä hyvin että jos autoilusta haetaan fiilistä eikä ratalelua niin joku M2 voi vähän olla tylsä, vaikka olisi kuinka kyvykäs radalla.
 
En itse edes haaveile noista 100k€ ja yli autoista, mutta esim. M-sarjassa on vähän se ongelma että ne perustuu melko normaaleihin kuljettimiin. M2 on sisältä lähes sama kuin alle 30k€ halvin F20 sarjalainen. Ulkoakaan eroa ei ole mitenkään älyttömästi. Eli ymmärrän kyllä hyvin että jos autoilusta haetaan fiilistä eikä ratalelua niin joku M2 voi vähän olla tylsä, vaikka olisi kuinka kyvykäs radalla.
Tuo oli itsellä fiiliksenä kun ajelin viikon verran MK3.5 Focus RS:llä ja oma auto oli saman ikäinen Focus ST. Ero normi ajossa oli mitätön ääniä lukuunottamatta ja ero fiiliksessä mitätön normi tilanteissa. Joo penkit vähän eri ja sisustassa pari pientä juttua yms mutta vaikka moottori ja alusta ja vetotapa täysin eri niin fiilis oli hyvin pitkälti sama. Hyviä ja hauskoja molemmat, mutta vaativat omaan makuun liikaa vauhtia hauskuuteen. Siksi oma mielenkiinnon suunta silloin vaihtui RS:stä Mustang avoon (ajelin moisella myös viikon verran ja hupia oli huomattavasti enemmän) samalla koneella kuin RS:ssä. Se tuntui sentään spesiaalilta ja erilaiselta. Ei yhtä nopea mutta piru hauska silti.
 
M2 competition tuli vaihdettua sitten AMG GTS:ään, ennenkuin ehdin bemarille edes mitään tekemään. Se ei vaan oikein sytyttänyt missään vaiheessa, ja tuli tehtyä melkoinen scheissekauppa kyseisen kärryn kanssa. Tuli melkein muutama kymppi tappiota 2tkm ajoilla, syö kyllä miestä melkoisesti.

Katotaan josko mersu lämmittäisi mieltä että sitä viitsisi pitää pidempään. Kuvia ei vielä ole, eikä ajokokemuksia, mutta kuhan maaliskuu pörähtää käyntiin ja kelit pysyy samanlaisena niin pistetään sitten lisäinfoa. Kyseessä kuitenkin tämä yksilö (näkyy nettiautossa vielä 15.2 ainakin) Mercedes-Benz AMG GT S ** TEHDAS TAKUU VOIMASSA ** Burmester ** Keraamiset jarrut ** Coupé 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
Onko tuossa nelipyöräohjaus vai onko se vain GTR:n hienouksia? Jotenkin tulee tuosta perästä aina mieleen tämä.
19264149-3.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mielenkiinnosta, mikä tossa M2:ssa oli sun mielestä vikana?

Varmaan juuri yllämainittu että se pohjautuu kuitenkin perus kakkosarjaan. Luulen että tämä rakenne aiheuttaa sen ettei tiehen saa voimaa kunnolla, auto vaan sutii kokoajan eikä oikeaa kiihtyvyyden tunnetta synny. Mun vanha M2 oli loistava, mutta moottori oli vähän surkea ja mietin aina että S55 olisi täydellinen tähän, nyt kun sen sai se oli kyllä tosi pettymys. Tietysti välissä oli R8, joka on kuivasumppu, ja kone matalalla suoraan pyörien päällä, tarjoten äärimmäisen hyvän pidon.

Suurin ongelma oli silti ettei M-sarja tarjoa enää varmaan mitään kunnon fiilistä, mulla on niitä kuitenkin ollut noin 10kpl. Vaihtoehtona AMG:lle oli 991.2 Porsche GTS, mutta jotenkin viime kesän SCCH meetting jälkeen Porschet ei vaan tunnu kovin erikoisilta (noin 50% autoista oli Porscheja). AMG on sopivan massasta erottuva, jakaa paljon mielipiteitä, todella nopea ja sitä voi virittää helposti lisää, ja mulla ei vielä moisesta oli kokemuksia :)

Dude86: ei ole nelipyöräohjausta, on tosiaan GTR (ehkä myös GTC) ominaisuus.

Modeja AMG:lle olisi tarkoitus toteuttaa:

Lastutus sinne +600hp tienoille
Uudet vanteet ja alusta
Downpipet
2019 facelift takapuskuri quadpipeillä
2019 facelift takavalot
mahdollisesti 2018 pan-american grilli
 
Varmaan juuri yllämainittu että se pohjautuu kuitenkin perus kakkosarjaan. Luulen että tämä rakenne aiheuttaa sen ettei tiehen saa voimaa kunnolla, auto vaan sutii kokoajan eikä oikeaa kiihtyvyyden tunnetta synny. Mun vanha M2 oli loistava, mutta moottori oli vähän surkea ja mietin aina että S55 olisi täydellinen tähän, nyt kun sen sai se oli kyllä tosi pettymys. Tietysti välissä oli R8, joka on kuivasumppu, ja kone matalalla suoraan pyörien päällä, tarjoten äärimmäisen hyvän pidon.
Ok, tuossa taisi realisoitua ero oikean urheiluauton ja normaalista autosta tehdyn viritetyn version välillä.
 
Tuo on kyllä semmoinen että jopa ohimenevä kateuspiikki iski Noh kalja päissään tässä..
 
Varmaan juuri yllämainittu että se pohjautuu kuitenkin perus kakkosarjaan. Luulen että tämä rakenne aiheuttaa sen ettei tiehen saa voimaa kunnolla, auto vaan sutii kokoajan eikä oikeaa kiihtyvyyden tunnetta synny.

Mun mielestä yks hauskimmista aspekteista näissä autoissa on monasti että ne ei ole niin tietokonepelimäisiä ajaa vaan kunnon vikureita ja tosissaan ajaessa saa ihan kunnolla taistella vastaan ja "ajaa". Toki varmaan rajansa kaikella ja jos kaikki eteneminen tapahtuu kahva edellä, varmaan siihenkin puutuu. Normaali grippiajo on vaan vähän tylsää, tästä syystä en ole radallakaan koskaan niitä nopeimpia kun kärsivällisyys ja mielenkiinto ei riitä nopeasti ajamiseen vaan enemmänkin se kallistuu hauskanpitoon ja kikkailuun. Ehkäpä itselle oikea auto olisi sitten joku e92 M3 manuaalina, sillä voi tehdä molempia =)

Jotenkin vaan se 0-200 kiihtyvyys ei itselle oikein ole se juttu vaan enemmän fiilis ja tuntuma.
 
Asiaan varsinaisesti liittymättä tuli mieleen rattimiesten sanonta: nopeus on eri asia kuin vauhti.

Jollain pienellä mx-5 tai brittiroadsterilla saa vastaavankaltaiset kiksit kuin superautolla jossain+200km/h vauhdeissa, riippuu kummasta tykkää.

Itselläni ei ole mahdollisuutta kumpaankaan:cry:
 
Näinhän se on. Ja veikkaan etteiköhän jyrban amg:lläkin saa takarenkaat savuksi aika helposti. Pitkä keula, kevyt perä ja perkeleesti raakaa vääntöä.
 
Näinhän se on. Ja veikkaan etteiköhän jyrban amg:lläkin saa takarenkaat savuksi aika helposti. Pitkä keula, kevyt perä ja perkeleesti raakaa vääntöä.
Renkaiden savuamisesta en välttämättä ole eri mieltä, mutta perää ei oikein voi sanoa kevyeksi. Autossa on pitkän keulan mahdollistamana ns. etu-keskimoottori. Taka-akselilla on ilman kuormaa aika tarkalleen 1 kN enemmän painoa (100 kg) kuin etuakselilla. Painonjakauma on 47 %/53 % (e/t). Kuski ja mahdollinen matkustaja muuttavat jakaumaa entistä takapainoisemmaksi, koska autossa istutaan erittäin paljon lähempänä taka- kuin etuakselia.
 
Jännä nippelitieto, enpä olisi uskonut. Työmaalla joskus pääsin tuollaisella ajelemaan ja se ei ainakaan kylmällä asvaltilla kovin helposti pitoja ottanut. Siitä jäi fiilis kevyestä perästä.
 
Jännä nippelitieto, enpä olisi uskonut. Työmaalla joskus pääsin tuollaisella ajelemaan ja se ei ainakaan kylmällä asvaltilla kovin helposti pitoja ottanut. Siitä jäi fiilis kevyestä perästä.
Renkaat vaikuttaa asiaan, olen minäkin ajanut slickseillä kylmässä ja pito oli erittäin mielenkiintoinen ennen lämpeämistä, vaikka kyseisestä autosta ei ole kokemusta niin kaikki renkaat ei toimi kylmänä. Onkohan Mersussa Michelin cup2:t, jotka ainakin vaatii lämpöä parhainpaan pitoon?
 
Viimeksi muokattu:
Piti haalia lisää romua pihan täytteeksi:

14798078.jpg


VW Transporter Doppelkabine Syncro 2.5 TDI -02. Moottori on tyypiltään AXL, jota tunnetusti voi viritellä sinne pariin sataan heppaan ilman isompia investointeja. Rajavartioston alkujaan, joten jonkinmoisena erikoisuutena takaovet molemmin puolin.

Laittamista aika tolkuttomasti, mutta siksipä tuon hommasinkin. Perusfiksauksen lisäksi visioita olisi vaikka millaisia. Pitää ensialkuun selvittää mitä katsastusteknisiä asioita tulee ottaa huomioon, jos/kun haluaa tuosta lavakopista eroon. Tavallista lavaakaan ei toki ole tulossa vaan joko flatbed tai sitten joku muu viritelmä.
 
Renkaat vaikuttaa asiaan, olen minäkin ajanut slickseillä kylmässä ja pito oli erittäin mielenkiintoinen ennen lämpeämistä, vaikka kyseisestä autosta ei ole kokemusta niin kaikki renkaat ei toimi kylmänä. Onkohan Mersussa Michelin cup2:t, jotka ainakin vaatii lämpöä parhainpaan pitoon?
Pscup2:t taisi olla, tosin niistä on kokemuksia muillakin painavahkoilla autoilla vastaavanlaisissa keleissä. Ne on aika helpot varsinkin radalla saada lämpiämään jos auto ei ole joku 900kg kiulu.

@Henkilöasiakas Onko tuo ihan 5-paikkainen täyden veron pakettiauto vai onko takapenkit revitty veks ja jätetty silti takaovet? Kai noissa nyt takapenkit on kun pointtina on ollut varmaan saada 5hlö ja tavarat perille?
 
@Henkilöasiakas Onko tuo ihan 5-paikkainen täyden veron pakettiauto vai onko takapenkit revitty veks ja jätetty silti takaovet? Kai noissa nyt takapenkit on kun pointtina on ollut varmaan saada 5hlö ja tavarat perille?

Tällä hetkellä huoltoautoksi rekisteröity ja verojen takia kannattaa pakettiautona pitääkin. Takapenkki on periaatteessa paikallaan, istuinosa korvattu levyllä. Istuinosa tuli mukana kylläkin. Mutta jos tuon haluaisi henkilöautoksi rekisteröidä, pitäisi käsittääkseni maksaa myös autoveroa, koska tuo on aikanaan tuotu maahan verottomana Rajavartiolaitoksen käyttöön. Ja dieselvero henkilöautona näissä olisi aika kova, kun taas huoltoautona tai pakettiautona vain puolet siitä.
 
Pelaako hyvin voimansiirto? Itse katselin tuota awd-mallia, mutta siinä on käytössä vielä vanha voimalinja (viisisylinterinen vanha D5 ja 6-vaihteinen automaatti) kun etuvetomalleissa oli uusi nelisylinterinen diesel kahdeksanlovisena. Moottori nyt ei olisi ollut ongelma, mutta koin vanhan vaihteiston vähön epämukavaksi. Koska neliveto piti olla niin päädyin sitten muuhun.

Olen unohtanut näköjään vilkaista tätä ketjua. Erittäin hyvin toimii ja yhdistelmä on miellyttävä kaikin puolin.

Minulla on paljon kokemusta myös uusista Volvon malleista eikä tämä askin toiminnan osalta niille häpeä. Esim. XC60 B4 AWD tuntuu mielestäni hybridiviritysten takia jopa hieman kankeammalta kuin tämä vanha :cool:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 416
Viestejä
4 507 097
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom