Vakio kuitulevikkeiden lisälevitys odottaa tekijäänsä. Ajatuksena halkaista keskeltä ja lisätä väliin kuitua tarvittava määrä. Noin 4cm levityksellä kaari peittää renkaan kuvion, lakipykälien mukaan ja silleen.
Etukaaret vaatii myös pientä työstöä. Kuvassa kaaren ja puskurikuoren linja on kohdallaan, mutta kaarien kromilistojen poiston jälkeen istuvuus ei ollutkaan niin hyvä. Tässä puskurikuori vielä työstämättä. Tähän mennessä sitä on saanu hinkata dremelillä useamman tunnin ja lisää työstöä tiedossa.
30v vanha kromipuskuri odottamassa sisäpuolen maalausta.
Nuo kromipuskurit jää tosiaan lasikuituisten puskurikuorien alle, joten niiden sisäpinnat suojattiin. Etupuskuri oli virheetön, takapuskurissa oli pientä pintaruostetta. Etupuskuriin maalia ja takapuskuriin massaa.
Linjojen tarkistamista laserilla.
Ilmanputsarin mallailua lopulliselle paikalleen. Ilma tulee konepellin scoopeista suoraan tuohon. Liitos tehdään tiiviiksi, jotta scoopit todella kauhovat ilman suoraan koneelle. Vedenpoisto toistaiseksi mallia kysymysmerkki. Tosin en usko että scoopeista tuonne paljon vettä menee, kun konepellin tuuliohjain puskee ilmavirtaa scooppien yli. Jää nähtäväksi.
Testikonepelti.
Ei uskaltanut kokeilla reikien poraamista suoraan oikeaan peltiin
Testikonepellin avulla scoopit työstetään ja kuidutetaan sopiviksi.
Scooppien sisälle tulee ohjaimet, jotta virtaus saadaan mahdollisimman hyväksi.
Scoopit kiinnitetään konepeltiin koriliimalla ja pulttaamalla. Pultit kuidutetaan hiilarilla scooppeihin kiinni/sisälle. Hiilikuitua käytetään myös ilmanohjaimien kiinnityksessä ja muussa vahvistuksessa.
Nykyinen stance ja korkeus tuntuu hyvältä. Alkuperäinen alumiinisplitterin idea saa väistyä hiilikuituisen tieltä. Splitteri kiinnitetään tietenkin tukevasti runkoon. Ilmanotto öljyjäähyille tulee splitterin kautta ja sumuvalojen rei'istä.
Hiilikuitua tulee nyt sitten myös muualle, enemmän tai vähemmän hillitysti. Taakse jonkunnäköinen diffuusori ja omana suosikkina sisälokarit. Säästyy pellit kivisuihkulta
Kohta auton alla alkaakin olla sen verran hiilaria, että sama tehdä koko matkalle pohjalevy
Jää nähtäväksi mitä noista saa tälle kesälle tehtyä, niin pirusti polttelee päästä edes hetkeksi ajamaan. Vaikka ihan syksystä sitten.
Paljonhan noista on varmasti turhaa hifistelyä marginaalisella funktiolla, mutta jokin tarkoitus kaikella on, tai ainakin valtaosalla. Ja ei varmasti tule heti samanlaista vastaan