Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Ite menisin kyllä ruikuttamaan myyjäliikkeeseen tuommosesta. Kertoo jotain liikkeen arvostuksesta asiakasta kohtaan, jos kauppojen jälkeen kehdataan heittää paskaset renkaat ilman suojapusseja penkeille oli auton myyntihinta sitten mitä vaan. Luulis ton kokosesta firmasta löytyvän edes jätesäkkejä millä voi suojata penkkejä. Ja eikö Sorentoon mahdu jo mutenkin kaikki renkaat takaluukkuun vai oliko siellä jotain muuta tavaraa?
 
Ite menisin kyllä ruikuttamaan myyjäliikkeeseen tuommosesta.
Menisin itsekin, jos olisin ostanut auton Delta Autosta. Ostin kuitenkin auton Porista jobbarilta ja huomasin kyllä jo liikkeessä renkaista jääneet jäljet penkkeihin. Saatoin jopa niiden ansiosta saada Rennon hieman halvemalla. Auto oli samana päivänä tullut Delta Autosta. Kuvittelin silti, että penkit olisivat olleet puhdistettavissa. Renkaat olisivat tosiaan todennäköisesti mahtuneet tavaratilaan pystyyn.
 
Ehdin jo ihmetellä, miten auto voi olla ilman rengaspusseja myynnissä? Eli nyt nuo renkaasi oli todennäköisesti nostanut auton vanha omistaja penkinlle tuodessaan auton vaihtoon. Myyjä harvemmin nostelee renkaita, fiksaamosta ne kun tulevat yleensä pussitettuna ja pestynä auton mukana. Kannattanee muokata nuo nimeltä mainitut syytökset ketjusta, Deltalla kun ei näytä olevan osaa, eikä arpaa kauppaasi.
 
Enpä muokkaakaan, koska minulle näytettiin ilmoitus, jonka perusteella auto siirtyi Deltasta Poriin. Ilmoitus oli varsin informatiivinen ja olisin itsekin uskaltanut ostaa auton näkemättä sen perusteella. Eri osa-alueiden murheet oli kerrottu hienosti ja jopa kuvattu, mutta sisustan kohdalla oli takapenkin kunto jätetty kertomatta. Renkaat oli kuitenkin tutkittu ilmoitusta varten, jolloin niiden suttaama penkki on huomattu, jos renkaat olivat jo silloin takapenkillä. Ymmärrän, että jäähdytysnestevuoto tai taka-akselin kunto on jäänyt huomaamatta, koska niiden havainnointi olisi vaatinut auton alle menemistä. Avaimien kunnon osalta arviointi oli mennyt jopa pessimismin puolelle. Toista avainta väitettiin toimimattomaksi, mutta meillä ei ole huomattu eroa toiminnassa. Koen saaneeni auton sopuhintaan ja itselleni ei tosiaan tullut renkaiden jäljet yllätyksenä. Köyhän Ihmisen Auto on osoittautunut tosi asialliseksi peliksi tällaiseen hintaluokkaan.
 
Ok, käsitin väärin että auto olis liikkunut vaan Deltan myymälästä toiseen. Mutta ilmeisesti asia siis siltä osin kunnossa jos tahra näkynyt hinnassakin ja ollut tiedossa ostaessa, ymmärsin nimittäin aluksi että olit ostanut kyseisen auton ja sinne olisi sen kaupan jälkeen vasta lykätty renkaat sisälle. Siinä tapauksessa olisin möykännyt myyjälle samantien.
 
Tosin Turun Delta Auto on sellainen laitos, ettei siitä mitään hyvää sanottavaa löydy. En myöskään ko. kaupassa käyneenä ja joskus autoa etsineenä yhtään ihmettelisi mikäli ihan myyjän toimesta ne tuolla oli. Mm. siellä oli Stingerissä takapenkeillä kesävalssit ilman mitään suojapusseja ja niitä ei todellakaan ollut mikään papparainen sinne pistänyt.
 
Ehdin jo ihmetellä, miten auto voi olla ilman rengaspusseja myynnissä? Eli nyt nuo renkaasi oli todennäköisesti nostanut auton vanha omistaja penkinlle tuodessaan auton vaihtoon. Myyjä harvemmin nostelee renkaita, fiksaamosta ne kun tulevat yleensä pussitettuna ja pestynä auton mukana. Kannattanee muokata nuo nimeltä mainitut syytökset ketjusta, Deltalla kun ei näytä olevan osaa, eikä arpaa kauppaasi.

Ainakaan omallakohdalla ei ikinä ole vaihtoauton renkaat olleet autoliikkeen jäljiltä rengaspussissa. Autoa vaihdettaessa on rengashotellissa ollut itsestään selvää, että renkaat pussitetaan ennen autoon nostamista, vaikka ne menisivät takapoksiin. Mistään jobbareilta autoja ei ole ostettu, vaan ihan isoista merkkiliikkeistä, joten suuresta taloudellisesta uhrauksesta liikkeen puolesta ei olisi ollut.
 
Tuli sitten päivitettyä kaaraa, vm. 2009 Mercedes-Benz E350 CDI ja korimalli coupe. Eihän tälläistä autoa voi millään järkisyillä perustella, mutta hitto vie on hauska peli. Tehoa papereiden mukaan 231hp ja nollasta sataan 6,7s, joka tuntuu varsinkin itselle varsin mukavalta koska aikaisemman kulkineen kanssa sama kiihdytys vei lähemmäs 15 sekuntia :kippis:

Automaatti, mutta sisältä löytyy rattivaihdetta, panoraamakattoikkunaa, Harman Kardonin kaiutinta ja ties mitä kilkettä millä voi leikkiä. Kaasun pohjaan painaminen tuottaa kyllä aina lapsenomaista riemua.

Ohjelmoimalla tuohon saisi väitetysti n. 285hp, eli kun nykyisiin kaakkeihin kyllästyy niin lisäreserviä olisi ilmeisesti vielä tarjolla. Tosin näillä jääkeleillä ei ole vieläkään uskaltanut kovin usein painaa nappia pohjaan asti :D

auto.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Jenkkiversion äärivalot? Onko avaimessakin vielä "paniikkinappula"?
Minkähän takia USA:sta tullut?
Jos tästä mersusta puhut niin Ranskan tuontiauto tämä on alun perin ollut, eikä avaimessa ole paniikkinappulaa. Noista äärivaloista en sitten tiedä sen paremmin, mutta ainakin katsastusmiehelle kelpasi.
 
Juu, nuo ei kyllä ole EU version puskurit. Olisko ranskaan tullut USA:sta? Jos kiinnostaa niin laita runkonumero privalla niin voin tsekata mikä "versio" tuo on.
 
Aika hiton hieno Mersu. Mä niin tykkään coupe mersuista ja siitä, että ne on oikeasti hyvännäköisiä autoja. Tosin niin mä tykkään Alfan Brerastakin, niin ehkä on jotain vikaa ihmisessä :D
 
Tulee jenkkituonneista mieleen niitä uineita autoja. Toivottavasti ei mitään sellaista osunut kohdalle.
 
Tuli sitten päivitettyä kaaraa, vm. 2009 Mercedes-Benz E350 CDI ja korimalli coupe. Eihän tälläistä autoa voi millään järkisyillä perustella, mutta hitto vie on hauska peli. Tehoa papereiden mukaan 231hp ja nollasta sataan 6,7s, joka tuntuu varsinkin itselle varsin mukavalta koska aikaisemman kulkineen kanssa sama kiihdytys vei lähemmäs 15 sekuntia :kippis:

Automaatti, mutta sisältä löytyy rattivaihdetta, panoraamakattoikkunaa, Harman Kardonin kaiutinta ja ties mitä kilkettä millä voi leikkiä. Kaasun pohjaan painaminen tuottaa kyllä aina lapsenomaista riemua.

Ohjelmoimalla tuohon saisi väitetysti n. 285hp, eli kun nykyisiin kaakkeihin kyllästyy niin lisäreserviä olisi ilmeisesti vielä tarjolla. Tosin näillä jääkeleillä ei ole vieläkään uskaltanut kovin usein painaa nappia pohjaan asti :D

auto.jpg
Ei se automaatti huono asia ole. Mersu on niitä harvoja autoja, joissa automaatti on manuaalia luotettavampi. ;)

Siisti on kyllä. Kunhan Subarusta on aika luopua 1,5-2v päästä, niin kyllä seuraaja on melko varmasti taas Mersu. Harmi, että Cls Shooting brakea ei enää valmisteta (vai valmistetaanko?). :btooth:
 
Ennenkin tänne päivitellyt autojen vaihdoista, joten miksei nytkin: Vaihdoin isoista bensakoneista vastuulliseen valintaan ja otin auton, josta kaikki sanoo, että ulkonäkö (/vagginuus) on ihan hirveä, mutta ketään ei kiinnosta, kun kyseessä on kuitenkin iso B. Kallis hybridi, joka on kyllä niin ihana ja herrasmiesmäinen ensimmäisten ajojen perusteella, ettei rajaa.
thumbnail_IMG_1517.jpg thumbnail_IMG_1521.jpg
 
Ennenkin tänne päivitellyt autojen vaihdoista, joten miksei nytkin: Vaihdoin isoista bensakoneista vastuulliseen valintaan ja otin auton, josta kaikki sanoo, että ulkonäkö (/vagginuus) on ihan hirveä, mutta ketään ei kiinnosta, kun kyseessä on kuitenkin iso B. Kallis hybridi, joka on kyllä niin ihana ja herrasmiesmäinen ensimmäisten ajojen perusteella, ettei rajaa.
thumbnail_IMG_1517.jpg thumbnail_IMG_1521.jpg
On kyllä komea, näitä ei paljoa Suomessa näe. Taitaa tuo hybridiys tuoda hintaa myös mukavasti alaspäin, kun ei ole autovero niin hurja?

Paljonko tuollaisella on kulutus matka-ajossa / mitenkäs tuollainen kiihtyy?
 
On kyllä komea, näitä ei paljoa Suomessa näe. Taitaa tuo hybridiys tuoda hintaa myös mukavasti alaspäin, kun ei ole autovero niin hurja?

Paljonko tuollaisella on kulutus matka-ajossa / mitenkäs tuollainen kiihtyy?
Kävin juuri Porissa, joten jotain dataa kertynyt. Maantiellä menee sen 9 l/100 km ja kaupungissa tosiaan sähköllä noin 40 km. Hinta laskee hybridiyiden vuoksi jopa noin 200 tuhatta, joka on ihan hämmentävä luku.
Ja kiihtyvyys: lupailevat 55 sekuntia 0-100 ja voihan se olla, mutta aiempaan verrattuna ei tunnu silti kummoiselta. Ei tämä siis aikaisempiin verrattuna mikään sportti ole vaikka 450 heppaa on yhteensä. Oma vertailukohde kun on viimeisimpään autoon eli M-B GLE 63 S:ään, joka oli sika frakissa. Enemmän tällä uudella tulee sähköllä kiihdytettyä kaupunkiajoon ja siitä jatkettua hennosti ajellen.

Ei tämä kuitenkaan mikään Bentleyn W12 ole vaan oikeasti Bentley on nyt luonut herrasmiehen auton eli hakenut vähän enemmän asiallisuutta vs esim Porschen vastaavat samalla pohjalla. Vähän huijarifiilis tulee kyllä kieltämättä tässä vaiheessa, kun 8- tai 12- sylinterinen ei huuda polkimen alla.

edit. Virheellinen kiihdytysaika
 
Viimeksi muokattu:
Onko tämä ketju "kenellä on kallein/hienoin auto" -kilpailu?

Kyllähä jokainen tuhlaa rahansa mite haluaa. Onhan se siistii ajaa kalliilla autolla näin tehny itekkin eli ihan siis fiiliskysymyshän se on. Järkeä siinä sit taas ei ole.

Niikuin oman xc70 kanssa olen huomannut niin kyllähän omaan makuun paras hinta-laatusuhde on noissa keskiluokan autoissa jotka ovat vm2010 uudempia ja noin 100tkm ajettuja. Näillä ajaa vielä pitkään ja niissä alkaa olemaan jo kaikenmaailman hilavitkuttimia mitä ilmankin pärjäisi.
 
Pitääkin laittaa tänään tasapainotuskuva, jotta saadaan esiteltyjen autojen keskihintaa alemmas. :D
 
Onko tämä ketju "kenellä on kallein/hienoin auto" -kilpailu?
Itse olen tuon henkilökohtaisesti kokenut, että auton hinnalla ei ole mitään merkitystä paljonko siitä saa oikeasti fiilistä. Alkuun se kallis auto on toki tuntuu siistimmältä, mutta puolen vuoden päästä se on ihan samalla tapaa vain pelkkä auto kuin vaikka se yli puolet halvempi vaihtoehto. Jonnekin toisaalle jo kirjoitinkin, että vaikka hyvin erilaisia ja erihintaisia autoja on ollut pihassa niin en muista milloin olisin viimeksi odottanut yhtä innolla jopa koppimopoksi luokiteltavaa Seat Mii Electriciä. Ei se hinta todellakaan ratkaise.
 
Edit: väärä ketju.

Mutta joo, voin yhtyä yllä kirjoittavaan. Mulla on kanssa ollut monenmoisia autoja ja varsinkin töiden puolesta välillä tulee ajeltua noita helposti kuusnumeroisissa summissa olevia autoja, eikä ne nyt kaikki mitään niin erikoisia ole. Nykypäivänä autot alkavat olla jo niin geneerisiä ja turvaluokitusten, päästöjen ja ekologisuuden lyttyynpainamia. Monet on typistetty luonteettomiksi vaatimusten takia. Monessa autossa pitää nykypäivänä mennä 150 000e +++++ hintaluokkaan että sen tärkeimmän laadukkuutta merkitsevän tekijän saa varusteeksi - nimittäin hiljaisuuden. Joku 90-luvun Väykky tai E39 tuntuu olevan hiljaisempi kuin tämän päivän uusi vastaava E-Mersu tai 5-Sarjalainen. Liekö niissäkin painonsäästö mielessä jätetty tällaiset huomiotta. Tuplalaseja en edes muista nähneeni missään tuoreessa autossa aikoihin.

Toista se oli vielä 90-luvun ja ehkä 2000 luvun alunkin autoissa. Olen ehkä itse jämähtänyt sinne, kun olen 80-luvun tuotos ja hienoimmat autot mielestäni on tehty 90-luvulla.

Tekniset saavutukset olivat huipussaan tuolloin ja siitä on tultu vain alaspäin tietotekniikan lisääntyessä ja mekaniikan vähentyessä autokannassa. Itse en haluaisi enää yhtään lisää näyttöruutua tai elektronista kontrollia autoon.

Nyt kun käyttöautona on tuollainen 2016 ikäinen passat, tulee välillä ihan tosissaan pohdittua että pitäisikö ostaa joku mahdollisimman hyväkuntoinen E46 BMW tmv. viimeisiä kunnollisia "mekaanisia" laitteita edustava vekotin. Sellaisella ajellessa tulee joka kerta aivan eri fiilis kun autoa saa oikeasti ajaa.

Harrasteena kun on tuo e38 niin oikein sormet syyhyten odottelen kesää että pääsee sillä ajelemaan, melkeinpä tuo Passatti jää sitten pisimpiä työreissuja tmv. trippejä lukuunottamatta pihaan seisomaan. Vaikka siinä on kaikki mukavuudet sun muut, niin huomaa että se on kuitenkin sellainen teknoniilon eleketroniikkalelu sisältä...


edit:2 Bentaygalla en ole ajanut, on varmasti hieno laite. Tämä rantti ei kohdistunut siihen enkä siihen osaa ottaa kantaa puolesta enkä vastaan ja onkin jo niin kallista kalustoa että on jo next level shittiä muutenkin vrt johonkin satkun hintaluokassa olevan harrastavan perheenisän cayenneen tms.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen tuon henkilökohtaisesti kokenut, että auton hinnalla ei ole mitään merkitystä paljonko siitä saa oikeasti fiilistä. Alkuun se kallis auto on toki tuntuu siistimmältä, mutta puolen vuoden päästä se on ihan samalla tapaa vain pelkkä auto kuin vaikka se yli puolet halvempi vaihtoehto. Jonnekin toisaalle jo kirjoitinkin, että vaikka hyvin erilaisia ja erihintaisia autoja on ollut pihassa niin en muista milloin olisin viimeksi odottanut yhtä innolla jopa koppimopoksi luokiteltavaa Seat Mii Electriciä. Ei se hinta todellakaan ratkaise.
Juuri olin tulossa laittamaan kuvaa hinnat alkaen (ei plus) Mii:stä.
Tuollainen pieni kottero Seat Mii electric on tulossa joskus maaliskuun aikana.

Mii2.png


Fiat Punto -05 on toiminut myös yllättävän hyvin.
 
Itse olen tuon henkilökohtaisesti kokenut, että auton hinnalla ei ole mitään merkitystä paljonko siitä saa oikeasti fiilistä. Alkuun se kallis auto on toki tuntuu siistimmältä, mutta puolen vuoden päästä se on ihan samalla tapaa vain pelkkä auto kuin vaikka se yli puolet halvempi vaihtoehto. Jonnekin toisaalle jo kirjoitinkin, että vaikka hyvin erilaisia ja erihintaisia autoja on ollut pihassa niin en muista milloin olisin viimeksi odottanut yhtä innolla jopa koppimopoksi luokiteltavaa Seat Mii Electriciä. Ei se hinta todellakaan ratkaise.
Fiiliksen puolesta joku klassikkoauto on hyvä. Muiden kanssa jutustelua on paikotellen liikaa, kun se alkoon kännissä menevä tyyppikin kertoo, että miten hän kärysi ratista ekaa kertaa samanlaisella. Parkkipaikalta löytää auton helposti, jos sen sattuu näkemään, kun korkeat nykyautot peittää sen näkyvistä. Liikaa saa huomiota osakseen, mutta sillä ajaminen tuo ihan oman fiiliksen.
 
Bentaygassa se Oranssi/Musta Mulliner väri olisi törkeen siisti. :cool: Vielä kun pukkaisivat Continentalista hybridiversion. :cigar2:
Musta tollasessa autossa noin räikeet väriyhdistelmät tuo heti sellasen "mouhijärven portsari" fiiliksen.
Tuo väritys voi sopia räävittömämpään V8-versioon autosta, mutta tuohon herrasmies-hybridi vaihtoehtoon se antaisi ehkä vähän väärää vaikutelmaa. Ja pilkunnussintaa, nuo adhoczin ilmoittamat suoritusarvot taisi olla juuri V8 TT -versiosta.
 
Siinä olisi naapurille kertomista, hybridien kanssa tuollaisen valitsijaa ei voi edes kiittää verovarojen keräämisestä. Terveisin lisähinnaton valkoinen, niin kuin muiden vanhoissa väristä pitäisi maksaa :D
 
Kallein Mullinerin väri muuten maksaisi 30000 euroa, jos ei lasketa täysin uniikkeja värejä :D
Eiköhän tuo ole Bentleyn ostajakunnalle pikkuraha, varsinkin jos kyseessä on Mulliner. Muistanko nyt oikein, että Mullineriin analoginen kojelaudan kello olisi maksanut 145 000€?
 
Eiköhän tuo ole Bentleyn ostajakunnalle pikkuraha, varsinkin jos kyseessä on Mulliner. Muistanko nyt oikein, että Mullineriin analoginen kojelaudan kello olisi maksanut 145 000€?
Eikö se ole kalliimpikin, eikä niitä valmisteta kovin montaa vuodessa. Oishan se Breitling hieno kojelaudassa, mutta mutta. :D
 
Toivon että @adhocz jatkaa postailuja hienoista autoista :) Tämä siis liittyen tuohon aikasempaan kommentointiin että onko tämä joku kilpailua tmsp.

Jos ois rahaa itsellä niin sijoittaisin itsekkin joitain summia tyylikkäisiin peleihin. Jatkakaa :tup:
 
piti postata kuva mun Skodasta, mutta sehän olisi melkein OT kun katselee mistä täällä puhutaan, hienoja autoja kansalla.
 
Hilataanpa sitten reilusti tasoa alaspäin niin muutkin viitsii esitellä autojaan:D

Eiköhän tätä palstaa lue juurikin ne pöhelöt jotka syystä tai toisesta ovat yksinkertaisesti vain kiinnostuneita kaikenlaisista autoista, huonoista, hyvistä, kalliista ja halvoista.

Omat raadot pihamaalta, vm 2000 s-mersu, airmatic ja -20 pakkasen vaikutus, muoviputket rupeaa vanhemmiten vuotamaan liitoksistaan. Kuvassa ei myöskään näy ruostelaikut. Citroen taasen näyttää suorastaan virheettömältä vaikka viimekesänä penska käytti auton maalipintaa piirustuspaperina ja kynänä kiveä:facepalm:
20200119_205912-1612x1209.jpg 20200119_205759-1612x1209.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 399
Viestejä
4 489 785
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom