Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Renault Espace dCi 160 EDC Business 4control, vuosimallia 2017. Ensimmäinen ns. iso tila-auto edellisten Ford Grand C-maxin ja Pösön 5008:n jälkeen.

wssbc-1024.jpg
 
Renault Espace dCi 160 EDC Business 4control, vuosimallia 2017. Ensimmäinen ns. iso tila-auto edellisten Ford Grand C-maxin ja Pösön 5008:n jälkeen.

wssbc-1024.jpg
On muuten ihan tyylikkään näköinen auto. En ole ennen tainnut tuollaista nähdä!
 
On muuten ihan tyylikkään näköinen auto. En ole ennen tainnut tuollaista nähdä!
Onko tämä vittuilua :D Nojoo varmasti toimii tarkoitukseensa ja hyvin :)

Edit. Vanhempi versio taidettiin joskus jossain äänestyksissä valita maailman rumimmaksi autoksi että on tuo siitä lievä parannus. Vaan kukapa noita ulkonäön vuoksi ostaa, no ei kukaan.

Edit2. Ja en pahalla vittuile mutta on tuo nyt aika perhevaunun mallikappale. Eikä siinä mitään, auto käytön mukaan
 
Viimeksi muokattu:
Onko tämä vittuilua :D Nojoo varmasti toimii tarkoitukseensa ja hyvin :)

Edit. Vanhempi versio taidettiin joskus jossain äänestyksissä valita maailman rumimmaksi autoksi että on tuo siitä lievä parannus. Vaan kukapa noita ulkonäön vuoksi ostaa, no ei kukaan.

Edit2. Ja en pahalla vittuile mutta on tuo nyt aika perhevaunun mallikappale. Eikä siinä mitään, auto käytön mukaan
Ei en vittuile. Omaan silmään ainakin tuosta kulmasta varsin onnistuneen näköinen tuollaiseksi perheautoksi.
 
Käyttötarpeen mukaan tosiaan. Tarvitaan 7 paikkaa ja isoista tila-autoista (S-Max, Sharan, Alhambra jne) tämä Espace on ainakin omaan silmään tyylikkäin.

Varusteita tuosta löytyy hierovasta kuskinpenkistä, adaptiivisen vakkarin kautta nelipyöräohjaukseen.
 
Itse taasen tykkään noista nykyrelluista ulkonäöllisesti. Toimivaa ja modernia.
 
64994883_10157446306833914_387945884538634240_o.jpg


Mersun sivukuva, muuten menee hyvin, mutta takaluukon lukko meni taas rikki, mikähän mahtaa sitä hajoittaa, kun mekanismi kuitenkin toimii. Pitää aina ottaa plus kaapeli irti, niin se nollaa itsensä. Muuten auto on aika hyvä, penkit on vähän epämukavat tosin. En osaa vielä sanoa, että ajanko vaan kesän ja ensi keväänä taas myyntiin vai pidänkö autoa pidempään. Talvella en todennäköisesti tule ajamaan, eipä ole vanteita tai renkaitakaan talvea varten. Minulle ehkä menisi paremmin Elegance malli tästä, tämä Avantgarde on turhankin sporttinen. Mutta ei huono, paljon parempi kuin edeltäjänsä Pösö 307 cc.
 
Mersun sivukuva, muuten menee hyvin, mutta takaluukon lukko meni taas rikki, mikähän mahtaa sitä hajoittaa, kun mekanismi kuitenkin toimii. Pitää aina ottaa plus kaapeli irti, niin se nollaa itsensä.
Yhdessä autossa oli vastaava vika mikä johtui siitä että lukolle menevä sähköjohto oli hiertynyt poikki käytön seurauksena. Jos siellä on luukun ja saranan luona sellainen kuminen letku minkä sisällä ne sähköjohdot tulee, niin koitappa ottaa se auki ja katsoa ovatko johdot missä kunnossa, voivat helposti mennä rikki jos jäävät puristuksiin.
 
Mersun lukossa oli niinkin iso vika, että sähköliitin oli irti. Mielenkiintoisesti aikaisemmin on lähtenyt toimimaan plus kaapelin irroituksella, mutta nyt lähti toimimaan ihan suoraan kun liittimen laittoi kiinni. Eli onkohan liitin ollut hollilla, koko ajan melkein irtoamassa ja nyt sitten irtosi viimeisen ongelman jälkeen. No, pääasia on että korjaus oli aika helppo ja nyt toimii taas.
 
Pelitarjousketjussa toimii helvetin hyvin sääntö "pelkät tarjoukset, ei keskustelua", ja keskustelut erikseen.
Minkä ihmeen takia se ei toimi täällä?? :rage:

EDIT: ylläpito hox! noi ylimääräiset jargonit voisi alkaa siivoamaan bittiavaruuteen jos jengi ei muuten opi.
 
Viimeksi muokattu:
Toisaalta, miksi kukaan esittelisi autoaan, jos siihen ei mitään saisi kommentoida? Mikä idea siinä on. Kuvia voi katsoa googlellakin yllin kyllin....
Noi tarjousketjut on asia erikseen.

Huomaa ero

siisti vehje! Mitäs tommonen kuluttaa matka-ajossa?
ja
jatkuva turha paskanjauhanta aktinnssoneista, desin kulutuseroista autossa joita ei ole koko ketjussa edes nähty ja listausta jonkun toisen auton moottorivaihtoehdoista jotka ei kiinnosta ketään

Otsikkoa voisi kyllä täsmentää jollain tavalla kun selvästikään moni ei lue aloitusviestin ohjetta eikä ylläpidon vähän väliä laittamia muistutuksia kyseisestä ohjeesta.

64517821_213929689589089_3313145621070485933_n.jpg


Omaan autoon tuli laitettua 6v ajon jälkeen äänenvaimentimet, nytkö se vanhuus iski?
Ovat sentään Proto-Sisun vaimentimet ja röyhkeästi ylösalaisin asennettuna niin eiköhän tämän synnin kanssa pysty elämään.
 
Viimeksi muokattu:
64517821_213929689589089_3313145621070485933_n.jpg


Omaan autoon tuli laitettua 6v ajon jälkeen äänenvaimentimet, nytkö se vanhuus iski?
Ovat sentään Proto-Sisun vaimentimet ja röyhkeästi ylösalaisin asennettuna niin eiköhän tämän synnin kanssa pysty elämään.

Aika Mad Max -henkinen laite! Minkä verran tulee ajoa moiselle? Ei varmaan ihan päivittäisessä arkiajossa kuitenkaan.
 
gxICU7a.jpg


Tämmösellä paskalaatikolla ajeltu 7 vuotta kesät talvet.

-302 '88-93 ("5.0") vakio Crown Vic alakerralla
-e7 kannet, Crown Vic imarit (8-pisteruisku)
-EDIS 8 syttö
-Mega 2/3.0
-AOD
-9" LSD-lukolla
-tehostetut rummut
-Borgeson tehostettu simpukka
-tosi sporttinen alusta
-100l rosteritankki
-b-linjat JIC-liitoksilla teflonista

Koitin tehä kaikki mahollisimman hyvin aina ku jotain tuli. Yllättävän hyvin se on pelannukki. Kaikki nippelit ja nappelit toimii siis ja on mukava perusauto jolla helppo, mukava ja luotettava kulkee kauppaan ja töihin.:grin: Oon pitäny tästä kans blogia kaverin foorumilla, voin linkittää jos autonörttejä kiinnostaa kuikuilla.:sweatsmile:
 
Viimeksi muokattu:
gxICU7a.jpg


Tämmösellä paskalaatikolla ajeltu 7 vuotta kesät talvet. Ns kaikki tehty ite, perus 302 '88-93 ("5.0") vakio Crown Vic alakerralla, e7 kannet, Crown Vic imarit (8-pisteruisku), EDIS 8 syttö, Mega 2/3.0, AOD, 9", tehostetut rummut, Borgeson tehostettu simpukka, tosi sporttinen alusta. 100l rosteritankkia, b-linjat JIC-liitoksilla teflonista.

Kaikki nippelit ja nappelit toimii; mukava perusauto jolla helppo, mukava ja luotettava kulkee kauppaan ja töihin.

Hieno laitos! Otakko sen "s"-kirjaimen siitä https:stä pois niin näkyy kuvakin. ;)
 
15 BMW-vuoden jälkeen harrasteauton merkin päivitys

Porsche 911 Carrera S (997.1)

- 2006
- 3,8l 355hv
- Takaveto
- Manuaali
- Musta täysnahkasisusta, Sport Chrono, sähköiset sporttipenkit, sporttiratti, 19" Carrera S vanteet

PhotoPictureResizer_190625_160816022_crop_2938x1851.jpg


PhotoPictureResizer_190625_160841615_crop_3172x1675.jpg


IMG_20190619_134513-2736x2052.jpg


IMG_20190625_201926.jpg


Perheen (vaimon) käyttöautona X3 2.0d xDrive ja talviautona mulla E39 523

Edellinen harrasteauto:

BMW Z4M Coupe 3,2l 343hv

PhotoPictureResizer_190625_162610338_crop_2963x1761.jpg
 
Viimeksi muokattu:
15 BMW-vuoden jälkeen harrasteauton merkin päivitys

Porsche 911 Carrera S (997.1)

- 2006
- 3,8l 355hv
- Takaveto
- Manuaali
- Musta täysnahkasisusta, Sport Chrono, sähköiset sporttipenkit, sporttiratti, 19" Carrera S vanteet

PhotoPictureResizer_190625_160816022_crop_2938x1851.jpg


PhotoPictureResizer_190625_160841615_crop_3172x1675.jpg


IMG_20190619_134513-2736x2052.jpg


IMG_20190625_201926.jpg


Perheen (vaimon) käyttöautona X3 2.0d xDrive ja talviautona mulla E39 523

Edellinen harrasteauto:

BMW Z4M Coupe 3,2l 343hv

PhotoPictureResizer_190625_162610338_crop_2963x1761.jpg
Komea Porsche! Harkitsin oman Panamerani vaihtoa juuri ostamaasi yksilöön pari viikkoa takaperin. Selvittelin samalla 911-mallin huoltohistoriaa. Muutama huomio:

-Edellinen omistaja asentanut magneetin öljypohjaan josta voi tutkia alkaako IMS-laakeri hajoamaan
-Pakoputket siistit joten tuskin bore scoring-ongelmaa

Jos olisin itse ostanut auton, niin olisin käyttänyt esim. Lindqvistillä tutkituttamassa IMS:n version ja kunnon. Samalla sitten olisin tilannut uuden kytkimen, koska helppo vaihtaa samalla kun availee paikkoja. En ainakaan itse löytänyt merkintää kytkimen uusimisesta ja 100tkm:n paikkeilla kytkin on monesti siinä kunnossa, että uusiminen on paikallaan.

Mukavia kilometrejä ja tervetuloa Porsche-kerhoon :)
 
Komea Porsche! Harkitsin oman Panamerani vaihtoa juuri ostamaasi yksilöön pari viikkoa takaperin. Selvittelin samalla 911-mallin huoltohistoriaa. Muutama huomio:

-Edellinen omistaja asentanut magneetin öljypohjaan josta voi tutkia alkaako IMS-laakeri hajoamaan
-Pakoputket siistit joten tuskin bore scoring-ongelmaa

Jos olisin itse ostanut auton, niin olisin käyttänyt esim. Lindqvistillä tutkituttamassa IMS:n version ja kunnon. Samalla sitten olisin tilannut uuden kytkimen, koska helppo vaihtaa samalla kun availee paikkoja. En ainakaan itse löytänyt merkintää kytkimen uusimisesta ja 100tkm:n paikkeilla kytkin on monesti siinä kunnossa, että uusiminen on paikallaan.

Mukavia kilometrejä ja tervetuloa Porsche-kerhoon :)

Kiitos. Autolle tehtiin Turun Porsche Centerissä kaupan ehtona Porschen oma 111 kohdan PPI eli Pre-Purchace Inspection, joten auton kunto, viat ja huoltotarpeet tuli selvitettyä huolellisesti. Myyjäliike suhtautui PPI:ssä selvinneisiin kohtiin mielestäni asiallisesti ja hyvitti myyntihinnassa. Suosittelen Porschen ostajille ehdottomasti tuota PPI:tä, joka maksoi 300€. Huoltotarpeina tulossa eteen uudet jarrulevyt ja palat, jossain vaiheessa takaiskarit ja eiköhän tuo kytkin tosiaan tule kanssa sopivaan väliin vaihdettua, viimeistään kun moottoria/vaihteistoa aletaan irrottamaan/avaamaan, toistaiseksi nyt ainakin ihan toimii :)
 
Viimeksi muokattu:
15 BMW-vuoden jälkeen harrasteauton merkin päivitys

Porsche 911 Carrera S (997.1)

- 2006
- 3,8l 355hv
- Takaveto
- Manuaali
- Musta täysnahkasisusta, Sport Chrono, sähköiset sporttipenkit, sporttiratti, 19" Carrera S vanteet

PhotoPictureResizer_190625_160816022_crop_2938x1851.jpg


PhotoPictureResizer_190625_160841615_crop_3172x1675.jpg


IMG_20190619_134513-2736x2052.jpg


IMG_20190625_201926.jpg


Perheen (vaimon) käyttöautona X3 2.0d xDrive ja talviautona mulla E39 523

Edellinen harrasteauto:

BMW Z4M Coupe 3,2l 343hv

PhotoPictureResizer_190625_162610338_crop_2963x1761.jpg
Varmasti hyvä auto, kun se on Top Gearissakin testattu. Ei ole tosiaan kovin suuria eroja ulkonäössä siihen vanhempaan 911 malliin verrattuna. Etuvalot on vähän erilaiset.



Oma pikku ruostekasa. Opel Vectra 1.8 2001.

1969180254.png
 
Onkohan taas vähän ohi aiheen kun on penkeistä puhuttu kohta puoli sivua.
Jos se liittyy esiteltyyn autoon, niin kuuluu tähän ketjuun, jos liittyy johonkin toiseen autoon tai yleisesti, niin alkaa mennä ohi aiheen muutaman viestin jälkeen.

Tuossa nyt käsittääkseni kysyttiin Sampsalta fiiliksiä autosta ja luonnollisesti siihen liittyy myös kokemusten vertaaminen edelliseen autoon, koska kyseessä on aika luonnollinen vertailukohta.
 
Pelitarjousketjussa toimii helvetin hyvin sääntö "pelkät tarjoukset, ei keskustelua", ja keskustelut erikseen.
Minkä ihmeen takia se ei toimi täällä?? :rage:

EDIT: ylläpito hox! noi ylimääräiset jargonit voisi alkaa siivoamaan bittiavaruuteen jos jengi ei muuten opi.

Pitäisikö otsikko korjata? Nyt varmaan unohtuu joltain.

Toisaalta, miksi kukaan esittelisi autoaan, jos siihen ei mitään saisi kommentoida? Mikä idea siinä on. Kuvia voi katsoa googlellakin yllin kyllin....
Noi tarjousketjut on asia erikseen.
Siivosin ketjusta vielä lisää tuota viimeaikaista offtopicia tuonne sille kuuluvaan ketjuun. Lisäksi päivitin otsikkoon huomautuksen vähän samaan tyyliin kuin toisten alueiden tarjousketjuissa on. Aloitusviestistä löytyy myös luonnollisesti ketjun ohjeistus, sen voi käydä kertaamassa jos on päässyt unohtumaan.

@neaa82 kukaan ei ole kieltänyt keskustelua tämän ketjun aiheesta, eli käyttäjien esittelemistä autoista. Keskustelun on kuitenkin tarkoitus keskittyä tässä ketjussa vain esiteltyihin autoihin, ei esim. jonkun postatun Camryn sisäkuvan kautta karanneeseen hybridi- ja ilmastoaiheeseen :) @Catrik tuossa yllä jo asiaa hyvin havainnollistikin.
 
Kuvia ja kokemuksia Panamerasta?

Tuommonen on mulla ns. bucket listillä seuraavaksi autoksi, kunhan vaan tää järjetön ravaaminen (+50 tkm/vuosi) loppuisi.

Panamera S e-hybrid (2014) on erittäin hyvä perheauto. Sähkö + Supercharger takaa laajan vääntökäyrän ja auto liikkuu vaikka olisi täyteen lastattu. Autossa ei ole ollut vielä yhtäkään vikaa, tosin tehtaalta tuli takaisinkutsu tulipalovaaran vuoksi. Kuulemma vaihtavat jonkun jäähdytystä säätelevän yksikön.

Auto on yllättävän hyvä ajaa myös talvella, mutta parhaimmillaan kesäisin pitkillä matkoilla. Kesäisin omalla ajolla kulutus 2-3l/100km ja talvella 7-8l/100km. Renkaiksi suosittelen Pilot Super Sportteja. Pirellin P-Zerot olivat huomattavasti huonommat tässä autossa.


Kuvia en ole paljoa räpsinyt, mutta tässä muutama :)
IMG_7604.jpg IMG_7605.jpg IMG_7609.jpg
 
15 BMW-vuoden jälkeen harrasteauton merkin päivitys

Porsche 911 Carrera S (997.1)

- 2006
- 3,8l 355hv
- Takaveto
- Manuaali
- Musta täysnahkasisusta, Sport Chrono, sähköiset sporttipenkit, sporttiratti, 19" Carrera S vanteet

Kontrasti stitsingit elicäs contrast stitching :tup:

Mutta onko varusteena ilmastoinnin kylmää etutilaan puhaltava systeemi, ei hyvä jos kalexit lämpiää matkalla Porin ABC:ltä io-techin saunalle :btooth:
 
Panamera S e-hybrid (2014) on erittäin hyvä perheauto. Sähkö + Supercharger takaa laajan vääntökäyrän ja auto liikkuu vaikka olisi täyteen lastattu. Autossa ei ole ollut vielä yhtäkään vikaa, tosin tehtaalta tuli takaisinkutsu tulipalovaaran vuoksi. Kuulemma vaihtavat jonkun jäähdytystä säätelevän yksikön.

Auto on yllättävän hyvä ajaa myös talvella, mutta parhaimmillaan kesäisin pitkillä matkoilla. Kesäisin omalla ajolla kulutus 2-3l/100km ja talvella 7-8l/100km. Renkaiksi suosittelen Pilot Super Sportteja. Pirellin P-Zerot olivat huomattavasti huonommat tässä autossa.


Kuvia en ole paljoa räpsinyt, mutta tässä muutama :)
IMG_7604.jpg IMG_7605.jpg IMG_7609.jpg
Kuinka paljon ajaa kilometrejä täydellä akulla? Kesäkulutus samaa luokkaa kuin tuossa mun T8:ssa, 2,1l /100km tällä hetkellä.
 
Hieno Porsche sysopilla. 997 = tukka ja moottori takana - IMS-murheet edessä!

Ei muuta kuin PCF:ään jäseneksi ja ratapäiville.
 
Perheen uusin tulokas. Koko yllätti täysin, oli jotenkin mielikuva, että Civic olisi edelleen pieni auto. Mukava ajella, kohtuullisen hiljainen, mukautuva vakkari, kaistavahti joka myös ohjaa autoa itsenäisesti, Apple Carplay jne.

75027B43-36D6-4164-BA0F-1AC774466664.jpeg
 
Viistoperä. Olen aika paljon ajellut porrasperää Aasian suunnalla kun siellä se esiteltiin ennen Suomea. Suomessa taas oli sopivaa huonosti tarjolla niin tuli päädyttyä viistoperään, lisäksi taidan perverssinä lopulta pitää enemmän tästä HB:stä. :D
 
No tuo oli yksi peruste, että ei tule kokoajan vastaan. Katselin parkkihallissa, niin puolet tylsää VAGia ja Toitsua, toinen puoli Qashqaita ja muita ranskalaisia. Kävin Hyundai Ioniqqia myös koeajamassa, mutta oli aika helppo päätös jättää kauppaan, tämä taas iski heti ostohousujen saumat auki.
 
Perheen uusin tulokas. Koko yllätti täysin, oli jotenkin mielikuva, että Civic olisi edelleen pieni auto. Mukava ajella, kohtuullisen hiljainen, mukautuva vakkari, kaistavahti joka myös ohjaa autoa itsenäisesti, Apple Carplay jne.

Millä koneella ja lootalla?

Tuommoiseen olisin itsekin päätynyt, mutta hintalappu oli vielä hiukan yli budjetin. Ehkä sitten joskus.
 
Ihan perus litrainen turbo sillä perus-CVT-automaatilla (laatikkoon tehty virtuaalipykälät ja käyttäytyy kuin 7-kivinen normaali-AT. Varustetasona Sport.

Pikkuisen (pari tonnia) lisää maksamalla olisi tietty saanut 1.5 turbon 50 lisähevosella. 129hv riittää ihan ok kehän ruuhkiin, edellisessä Fiaskossa oli 80hv. :D
 
Ei kai se käytä noita virtuaalipykäliä kuin täyskaasukiihdytyksessä? Ainakaan se koeajamani 1.5 turbo ei niin tehnyt. Ihan siisti Civicci ja nykyään varsin iso auto. Hinta vaan tuolla isommalla pannulla ja hyvillä varusteilla karkaa sellaiseksi, että varaa valita vaikka Passatti vähän heikommin varustein. Lisäksi japanilaistyylinen varusteiden paketointi varustetasoihin otti ohimoon. Esim. Led-valot saadaakseen olisi pitänyt ottaa paras Executive-taso, jossa nahkaa sun muuta. Hinta sitten lähes 40k. Muuten voisin ihan hyvin ajella Civicillä.
 
Joo, rajummissa kiihdytyksissä ja tietty ratin takana on vivut mistä itse vaihdella jos näkee tarvetta. Muutenhan CVT-vaihteisto pitää kierrokset suht samoissa lukemissa tasaisessa kiihdytyksessä, vauhti vaan nousee.
 
Perheen uusin tulokas. Koko yllätti täysin, oli jotenkin mielikuva, että Civic olisi edelleen pieni auto. Mukava ajella, kohtuullisen hiljainen, mukautuva vakkari, kaistavahti joka myös ohjaa autoa itsenäisesti, Apple Carplay jne.

75027B43-36D6-4164-BA0F-1AC774466664.jpeg

Millaiset renkaat sinulla on? Kävin reilu pari vuotta sitten koeajolla, ja kyseisessä autossa oli 235/45/18-kokoiset renkaat, jotka olivat aika meluisat ja vetelivät urissa. Kauhistelin niitä myyjälle, joka sanoi niiden olevan ainoat joilla niitä myytiin. Nyttemmin olen nähnyt vähän maltillisemmallakin koolla uusia myytävänä.
 
^ 235/45/17. Ei vetele mihinkään suuntaan eikä rengasmeluja, Michelinin Primacy3:t alla.
 
Olen ajanut uutta Civiciä juuri kyseisillä renkailla samassa koossa ja verrannut moneen muuhun autoon samalla reitillä. Ei ole mikään pieni rengasmelu, ei desibelien eikä korvakuulon mukaan. Mutta muuten kyllä pirun hyvä auto ajaa luokassaan sekä itsekin alkanut tykkäämään tuon muotoilusta, ainakin keula näyttää hyvältä.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 968
Viestejä
4 414 855
Jäsenet
73 277
Uusin jäsen
Tarjousmaakari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom