Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
TZ7K0jU.jpg


Postataan tännekkin. Uusi hybridi Volvo kotiutui viimeinkin pitkän odottelun jälkeen.

Eli V60 T8 R-Design AWD. Varusteita autossa vakiona jo melkein kaikki mahdollinen. Ruksasin vielä mukaan mm. laminoidut ja tummennetut lasit sekä täysnahkasisustan.

Eli ladattava hybridi, tehot 303+87hp + 400+240nm, jälkimmäiset luvut sähkömoottorilta. Nollasta sataan lupailevat 4,9sek.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan toi hieno Volle. Työkaverilla toisella paikkakunnalla on myös yksi tuollainen, hieno peli toimiessaan, mutta nyt viettänyt tosin kuukauden päivät "huollossa", kun ihmettelevät vikakoodeja ja randomilla vaihtelevat osia. Plugari sekin.
 
Onhan toi hieno Volle. Työkaverilla toisella paikkakunnalla on myös yksi tuollainen, hieno peli toimiessaan, mutta nyt viettänyt tosin kuukauden päivät "huollossa", kun ihmettelevät vikakoodeja ja randomilla vaihtelevat osia. Plugari sekin.
Osaatko sanoa mikä vikana? Tai mitä vikakoodeja antaa / mihin ne viittaa?
 
Osaatko sanoa mikä vikana? Tai mitä vikakoodeja antaa / mihin ne viittaa?

Kyseessä on jokin moottoriohjausbugi tai virhe. Oikea maanantaikappale kyllä sikäli, ettei sitä saada kuriin huollon toimesta. Ongelmana tuossa on se, että aina kun käytännössä lämäisee tallan tiskiin, se heittää limp moodiin ja 80% ominaisuuksista menee offlineen. Itse en tiedä tarkalleen miten tuo toimii, eli onko siinä mahdollisesti sähkömoottori taka-akselilla ja tulee mukaan kun tehoa ruvetaan pyytämään kunnolla vai mitens. Muuten autohan on erittäin, erittäin hieno ja viimeistelyn taso on mielestäni aika pirun huikeaa. Sisätilatkin ovat enemmän kuin avarat, vaikka tuo onkin se "pikkufarkku".
 
Talven liukkailla alkoi tehdä mieli takaisin nelivetoon. Kuumeeseen ei ainakaan auttanut se kun jäin talvimyräköillä kotipihaan jumiin.
Heh, kuulostaa kovin tutulta. Auto kiinni hankeen pihassa. Lapset kitisee takapenkillä, piti mennä syömään. Ei lähde työntämällä irti. --> Ja auto vaihtoon.

Piti samalla ottaa tilavampi, eli Audi A4 b8.5 vaihtui b9:iin. On siinä takapenkki mittakuvien mukaan 2mm leveämpi. :)

Komea BMW. Nelossarjalaista myös kattelin, mutta ei se lopulta jotenkin istunut.
 
Postataan tännekkin. Uusi hybridi Volvo kotiutui viimeinkin pitkän odottelun jälkeen.
Todella upea. Naapurilla on samanlainen, niin olen katsellut että ompas onnistunut Volvo. Itsellä jäänyt Volvot muotoilun vuoksi aina kauppaan. Selvästi menty eteenpäin IMO, varsinkin sisältä ja mittaristo on paljon parempi kuin niissä edellisissä.
 
Kyseessä on jokin moottoriohjausbugi tai virhe. Oikea maanantaikappale kyllä sikäli, ettei sitä saada kuriin huollon toimesta. Ongelmana tuossa on se, että aina kun käytännössä lämäisee tallan tiskiin, se heittää limp moodiin ja 80% ominaisuuksista menee offlineen. Itse en tiedä tarkalleen miten tuo toimii, eli onko siinä mahdollisesti sähkömoottori taka-akselilla ja tulee mukaan kun tehoa ruvetaan pyytämään kunnolla vai mitens. Muuten autohan on erittäin, erittäin hieno ja viimeistelyn taso on mielestäni aika pirun huikeaa. Sisätilatkin ovat enemmän kuin avarat, vaikka tuo onkin se "pikkufarkku".
Kaverin isällä oli kans tuolla T8:lla XC60, joka oli myös koko ajan pajalla. Se tosin meni vaihtoon melko pian, kun ei se jaksanut toistuvia pitkiä huolto jaksoja ja luotto meni.

Noiden uusien Volvojen muotoilu on kyllä todella nättiä (pl. rauhaton perä).
 
Kaverin isällä oli kans tuolla T8:lla XC60, joka oli myös koko ajan pajalla. Se tosin meni vaihtoon melko pian, kun ei se jaksanut toistuvia pitkiä huolto jaksoja ja luotto meni.

Yllättävän monella lukenut näistä kyllä ongelmia. XC90 kanssa vähän arpapeliä et millainen yksilö tulee. Näiden jälkimarkkinointi kun ei ole ilmeisen toimivaa vaikka tehdas naapurissa onkin.
 
Tuli vinssi väkerrettyä tohon citymaastuurin, niin pääsee parkkipaikalta pois.

Ei vaan, edellisessä maasturissakin oli, ja nyt jäin tuolla lumeen kiinni.
Hiippaillen kulki lumen päällä, mutta kun vähän sutas, niin uppos 20cm.
Siinä lapioidessa ja vieressä olevia puita ihastellen, päätin että tähänkin se vinssi pitää saada.

picture.php


picture.php


Tulee sivusta katsottuna n. 10cm puskurista yli, niin en tiedä pitääki vinssipeti irrottaa katsastukseen?
 
Siisti. Parannusehdotuksena pienempi kilven taustalevy ja tummat vilkut eteen
Nuo olis vielä ToDo listalla (vilkkujen väriä en ole päättänyt) ja lisäksi kattokaiteista pitäisi päästä eroon yms.. Korjataan tosin ekaksi takaluukun avauskahvan mikrokytkin ja ruosteen alkua takakaaren alareunasta pitäisi paikkailla.
Keulaakin pitäisi vielä laskea. :dead:
 
Onko perinteinen B18 konepellin alla hymisemässä? :p
Juu ihan vakio B18A vielä. Tallissa odottelee pukissa B200F mutta se projekti on vielä aikalailla lähtökuopissaan. Tarkotus laitella megasquirtin kanssa vaparina paikalleen tuon alkuperäsen pitkäkeppisen vaihteiston eteen. Kaivellaan sieltä joku maltillinen 120 heppaa, mutta pääasiassa haetaan ajettavuutta ja huolettomuutta.
 
Tehtiin vaimon kanssa tänään autokaupat Alfa Romeo Giuliasta. Fabia Monte Carlosta saatiin sen verran hyvä hyvitys ettei jäänyt yhtään harmittamaan eikä tarvinnut kahteen kertaan miettiä.

Tällainen 2017 mallinen 2.2 Diesel kotiutui. :psmoke:
Alfa-Romeo-Giulia-973d8a9b09329d40-large.jpg
 
Giulia on kyllä komea auto... Bensakoneella oleva Veloce kiinnostaa kovastikkin, mutta ei Alfaa ole köyhällä vara ostaa jos ei ole takuuta...
 
Aika karvalakki näyttää olevan kun valotkin halogeenejä heijastimilla ja tylsät pienimmät vanteet :(

Makuasioita. Joku arvostaa skenoneita, minä en. Enkä tarvitse perusteluita "turvallisuudesta, paremmin valaisevista valoista.."
Vannekauppaan joutuu kyllä vielä menemään. :lol:
 
Makuasioita. Joku arvostaa skenoneita, minä en. Enkä tarvitse perusteluita "turvallisuudesta, paremmin valaisevista valoista.."
Vannekauppaan joutuu kyllä vielä menemään. :lol:
Joo, jos ajaa pääosin valaistuilla teillä, niin eipä niitä parempia valoja tosiaan välttämättä tarvitse. Sitten taas kun ajaa joka päivä 70km valaisematonta tietä, alkaa arvostaa hyviä valoja. Omaan asensinkin adaptiiviset xenonit, niin näkee sumussa ja lumisateessakin eteensä, noissa kun on oma "ohjelmansa" tuolle kelille. Eron oikeasti huomaa, ei häikäise enää yhtään niin paljoa. Lisänä tietysti saa ajella pitkät päällä koko ajan ja automatikka varjostaa vastaantulevien ja edelläajavien kohdalla. Ainakin yhden peuran onnistuin näkemään kauempaa sen ansiosta eli maksoivat itsensä takaisin jo siinä :)

Giulia on kyllä nätti auto minustakin ja vissiin ihan hyvä ajaakin. Noita ei myöskään tule joka nurkalla vastaan, mistä plussaa.
 
Joo, jos ajaa pääosin valaistuilla teillä, niin eipä niitä parempia valoja tosiaan välttämättä tarvitse. Sitten taas kun ajaa joka päivä 70km valaisematonta tietä, alkaa arvostaa hyviä valoja. Omaan asensinkin adaptiiviset xenonit, niin näkee sumussa ja lumisateessakin eteensä, noissa kun on oma "ohjelmansa" tuolle kelille. Eron oikeasti huomaa, ei häikäise enää yhtään niin paljoa. Lisänä tietysti saa ajella pitkät päällä koko ajan ja automatikka varjostaa vastaantulevien ja edelläajavien kohdalla. Ainakin yhden peuran onnistuin näkemään kauempaa sen ansiosta eli maksoivat itsensä takaisin jo siinä :)

Giulia on kyllä nätti auto minustakin ja vissiin ihan hyvä ajaakin. Noita ei myöskään tule joka nurkalla vastaan, mistä plussaa.

Näinpä. Pääasiallisesti kaikki ajo tapahtuu pk-seudulla + Tuusula eli harvoin tie vie valaisemattomille teille.

Ajettavuudesta täytyy sanoa että varsin positiivinen fiilis on. Todella tarkka ohjaus ja lähes äänetön sisältä kun ajoi 120km/h turun tiellä.
 
Upea auto! Mutta tuo eturekisterikilven paikka:facepalm:


aika perus alfa meininkiä, tota 159 mallia näki aika usein ilman etukilpeä ja melkein kaikki R-mallin Audi mukaan lukien kaverin rs5:ssa ja nyt R8:ssa :D


Onhan se myös aika yleistä noissa 90 luvun F&F JDM riisipurkeissa toki evo:ssä taisi olla tehtaalta?
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa minun F&F non-JDM (EDM?) riisipurkissa on "minikilvet". Passaa paljon paremmin...
 
Missä sen pitäisi olla? Se on ihan tehtaalta lähtien tuossa ja ainoa oikea paikka.

Kai se on siinä, että suurimmalla osalla silmät/aivot tottuneet siihin että se on keskellä puskuria suht alhaalla, ja niinhän se monesti onkin, mutta tuolla muotoilulla sitä on hankala muualle laittaa. Näytti tuo omaanki silmään aluksi vähän hassulta.
 
Kai se on siinä, että suurimmalla osalla silmät/aivot tottuneet siihin että se on keskellä puskuria suht alhaalla, ja niinhän se monesti onkin, mutta tuolla muotoilulla sitä on hankala muualle laittaa. Näytti tuo omaanki silmään aluksi vähän hassulta.

Miksi rekisterikilven pitää olla keskellä? "Koska se on aina ollut?" ei tarkoita sitä että sen pitää olla keskellä, Alfa saa juuri pisteet himaan erilaisesta keulasta:tup:
 
Miksi rekisterikilven pitää olla keskellä? "Koska se on aina ollut?" ei tarkoita sitä että sen pitää olla keskellä, Alfa saa juuri pisteet himaan erilaisesta keulasta:tup:

En tiedä, varmaan siksi. En minä siis tässä paasannut sitä, että sen pitäisi aina olla keskellä, mutta suurimmassa osaa tapauksissa se on siinä. Ja varmaan siksi että se on ollut siihen helppo suunnitella/sovitella.

Ja ei tuo minunkaan mielestä tuota autoa rumenna. Minkähän auton kanssa täällä oli viimeksi samaa vääntöä asiasta, olikohan joku BMW:n SUV.. Noh, lopetanpa omalta osaltani tän offtopic jauhannan.
 
En tiedä, varmaan siksi. En minä siis tässä paasannut sitä, että sen pitäisi aina olla keskellä, mutta suurimmassa osaa tapauksissa se on siinä. Ja varmaan siksi että se on ollut siihen helppo suunnitella/sovitella.

Ja ei tuo minunkaan mielestä tuota autoa rumenna. Minkähän auton kanssa täällä oli viimeksi samaa vääntöä asiasta, olikohan joku BMW:n SUV.. Noh, lopetanpa omalta osaltani tän offtopic jauhannan.

Joo en tarkoittanut että paasaat, totesin vain että mun mielestä erilaisuus on hyvästä.:)
 
Lähinnä tarkoitin sitä että rekisterikilpi yleensäkin on ilkeä särö noin nätissä keulassa.

Samaa mieltä, toinen mikä ihmetyttää on suomessa sen koko, valtava peltilätkä, autossa vielä saa jotenkin fiksusti, mutta prätkät:facepalm:
 
Hyvin sopii tuohon normi paikalle. Siinä se oli omassakin Alfassa, mutta lyhyempänä 4 merkkisenä.
 
Jos tarvitsee ajella rekkarintunnistuksella olevista parkkihallinovista, pesuloista tms, niin saattaa tulla ongelmia tuon kilven asettelun kanssa.
 
Jos tarvitsee ajella rekkarintunnistuksella olevista parkkihallinovista, pesuloista tms, niin saattaa tulla ongelmia tuon kilven asettelun kanssa.
Ei ainakaan niissä mistä on itsellä kokemusta. Ja on kohtuu monesta kokemusta myös pinnan alta. Enemmän nuo minikilvet ongelma on.
 
Jos tarvitsee ajella rekkarintunnistuksella olevista parkkihallinovista, pesuloista tms, niin saattaa tulla ongelmia tuon kilven asettelun kanssa.

Itselläni ei 159:n kanssa tullut ongelmia sen vajaan viiden vuoden omistuksen aikana. Veikkaan et mikäli se on tuossa valon alla normisti niin nuo lukijat osaa lukea sen nätisti. Ongelmia voi varmaankin tulla jos se on pieni ja tulee tuohon ihan alas?
 
Tehtiin vaimon kanssa tänään autokaupat Alfa Romeo Giuliasta. Fabia Monte Carlosta saatiin sen verran hyvä hyvitys ettei jäänyt yhtään harmittamaan eikä tarvinnut kahteen kertaan miettiä.

Tällainen 2017 mallinen 2.2 Diesel kotiutui. :psmoke:
Alfa-Romeo-Giulia-973d8a9b09329d40-large.jpg

Toivotan onnea, erittäin hyvää onnea, että kohdalle sattuu hyvä yksilö. Omistin aikanaan Alfan ja huh nevöforget oli aikamoista ylä-ja alamäkeä sen auton kanssa. Mahtava ajaa ja hyvältä näytti, mutta se ylläpidon hinta. :jd:

On se vaan silti nätti auto...
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 808
Viestejä
4 566 441
Jäsenet
75 025
Uusin jäsen
seponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom