Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Tästä sairaudesta ei helposti parannuta. Viides suappi joka on talossa, tuotu Sveitsistä viime kesänä.
About kaikki varusteet (mm. ilmastoidut nahkapenkit) paitsi kattoluukku.

voOChSA.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tästä sairaudesta ei helposti parannuta. Viides suappi joka on talossa, tuotu Sveitsistä viime kesänä.
About kaikki varusteet (mm. ilmastoidut nahkapenkit) paitsi kattoluukku.

voOChSA.jpg
´
kuva ei näy. Näkyy kyllä tässä vastaus ruudussa.

edit. Poista se se s siitä httpS stä
 
Halpoja kilometrejä :)

varis.jpg

Varmasti on edullista. Sukulaismiehellä tuollainen kippo, mutta ei hybridi. Tuota mallia vaan vaivaa jostain kumman syystä ruoste alustassa. En tiedä mitä ovat oikein ajatelleet...
4 vuotta vanhoissa yariksissa ihan merkittäviäkin ruoste nogelmia alustassa.
 
Varmasti on edullista. Sukulaismiehellä tuollainen kippo, mutta ei hybridi. Tuota mallia vaan vaivaa jostain kumman syystä ruoste alustassa. En tiedä mitä ovat oikein ajatelleet...
4 vuotta vanhoissa yariksissa ihan merkittäviäkin ruoste nogelmia alustassa.

Millaisia ruosteongelmia? ja syy tähän on hinta.
 
Millaisia ruosteongelmia? ja syy tähän on hinta.

Joka paikassa varsinkin pohjassa. Sen kummemmin erittelemättä. Ja toki siis hinta vaikuttaa, mutta kun samassa hintaluokassa olevia on muitakin autoja, joissa taas tuo ruoste ei kiusaa niin paljoa.
 
Toivotan onnea, erittäin hyvää onnea, että kohdalle sattuu hyvä yksilö. Omistin aikanaan Alfan ja huh nevöforget oli aikamoista ylä-ja alamäkeä sen auton kanssa. Mahtava ajaa ja hyvältä näytti, mutta se ylläpidon hinta. :jd:

On se vaan silti nätti auto...
Onko tässä nyt taikasana tämä "aikanaan". Ei näissä ole ainakaan viimeiseen kymmeneen vuoteen mitään hyvää yksilöä vaadittu, laadullisesti samaa kuraa kuin kaikki euroautot ;) Jos haluat luotettavan niin osta Toyota/Honda/joku kiva japanilainen. Alfalla on lähinnä maahantuojasta johtuva ikävä maine (saa taistella korjausten kanssa) jota on ikävä korjata ja nykyinenkään maahantuoja ei asiaa auta. Vikoja on vähän mutta vittuilu sitäkin pahempaa, joten uudelle asiakkaalle saattaa ottaa koville. VAG on todennäköisemmin paljon paskempi ja maahantuojakin vittuilee eikä siinä ole edes sitä "jotain" mitä Italialaisessa, mutta silti sitä menee kuin kuumille kiville koska sillä nyt vaan on hyvä maine vuosien takaa jota ei helpolla horjuteta. Samoin ostetaan jotain Qashqaita joka on aivan kamala paska, mutta Nissanin mainetta nyt ei muuta täällä mikään niin eipä se mitään haittaa. Pitäisi uuden/nousua haluavan merkin tarjota suoraa se 7v takuu ja hoitaa hommat niin saa maineen kuntoon, eihän täällä monikaan mitään Kiaa olisi ostanut 15 vuotta sitten, mutta se miten niitä mielikuvia luodaan vaikuttaa uskomattoman paljon myyntiin.
 
No nyt kun kysyit, niin ei ole. Hakemalla löysin pari katsastustilastoa, jossa merkki majailee listojen häntäpäässä. On Alfa varmasti 156 ja 159 ajoista parantanut, mutta ainakin vielä Miton aikaan oli laatuongelmia. Kommenttini oli heitetty puolivitsillä, mutta johon jokainen Alfan aikanaan omistanut ja Alfa-foorumeilla notkunut voi samaistua. :vihellys:

Katso 1 600 auton katsastuslista: Näissä malleissa eniten ja vähiten vikoja
Pitkän ajan katsastustilasto erottaa jyvät akanoista: Tässä ovat automerkkien priimukset ja flopit
Varmat ja heikot erottuvat automassasta – jättisuuri GTÜ-katsastustilasto paljastaa
 
Tässä on ajeltu Alfoilla nyt pian kuusi vuotta ja huomannut ainakin yhden asian; jos kyseinen merkki tulee missä tahansa puheeksi, niin aivan joka kerta joku tulee kertomaan kuinka epäluotettavia ja kalliita ylläpitää ovat. Muuten ei harmittaisi mutta olisi kiva välillä keskustella näistä autoista muutenkin kuin sitä ainaista luotettavuutta.

No, yhdeksän kymmenestä kun näin ajattelee niin saapahan itse ostella näitä käytettynä puoleen hintaan siitä mitä vastaava muunmerkkinen maksaisi. :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on ollut neljä Alfaa(2x156 V6, GTV TS ja GT JTS) ja GTV:tä lukuunottamatta yksikään ei varmaan mennyt ekalla läpi katsastuksesta. GTV:ssä jarruputki pamahti jarrupenkissä(hyvä ettei jossain reissulla). Sen jälkeen meni aina läpi ekalla. Eipä tuo koskaan ole silti pahemmin harmittanut. Viat on ollut itse korjattavissa eikä ihan mahdottoman kalliita. Alfan omistajana jotenkin elää aivan eri asenteella auton vikoja kohtaan. Jotenkin tietää että niissä saattaa olla jotain, mutta ei se haittaa. Ja yksikään ei ole jättänyt tien varteen. Olen ymmärtänyt että Bemaristeilla olisi vähä sama asenne. Vikaa on tai tulee varmasti mutta mahtavia kun toimii..

Pahempi sairaus kun Saabismi. Sitäkin on kokeiltu...
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli juuri lomalla uusi (139km mittarissa kun rattiin hyppäsin) Alfa Giulietta vuokralla 2L dieselinä. Aavistuksen verran nauratti kun 600km kohdalla syttyi "check engine" varoitusvalo. Lisäksi kojelaudan päälinen luukku ei oikein pysynyt kiinni. Sanotaan nyt vaikka ettei tuo isommin ennakkoluulojani Alfoja kohtaan vähentänyt.
 
^Onpa hienoa tuntea itsensä älykkääksi! Mut joo, se että Porsche on usein näiden listojen kärjessä on eri asia kuin Toyota listan kärjessä. Porschet usein jossain määrin harrasteita, joita huolletaan ja hierotaan ennakoivasti. Joko itse tai sitten marmori, joka tekee työnsä hyvin perusteellisesti. Jollain Toyotalla liikutaan paikasta A paikkaan B. Jos tällä taustalla on listan kärjessä, niin kyllä se jostain kertoo. Vai onko kaikki Toyota-autoilijat Modernien miesten Matteja? Yhtä kaikki, noita tilastoja pitää osata tulkita eikä sokeasti tuijottaa.
 
Kyllä vaan niitä Toyota Avensiksia ja Corolloita on paljon "vanhoilla ihmisillä" jotka vie auton ensin "katsastushuoltoon" ja sitten leimalle jopa huoltoliikkeen toimesta... Vääristää sekin tilastoja. Ja onhan autoissa paljon vikoja mitkä ei katsastuksessa näy. Lähinnähän katsastus kertoo vaan siitä onko kuluvia osia vaihdettu ajallaan...

Ettei nyt mene ihan OT:ksi niin laitetaanpas vielä kuva Corsasta talvivanteilla (orkkisvanteet)
Corsa_OPC_004.jpg
 
Kyllä vaan niitä Toyota Avensiksia ja Corolloita on paljon "vanhoilla ihmisillä" jotka vie auton ensin "katsastushuoltoon" ja sitten leimalle jopa huoltoliikkeen toimesta... Vääristää sekin tilastoja. Ja onhan autoissa paljon vikoja mitkä ei katsastuksessa näy. Lähinnähän katsastus kertoo vaan siitä onko kuluvia osia vaihdettu ajallaan...

Ettei nyt mene ihan OT:ksi niin laitetaanpas vielä kuva Corsasta talvivanteilla (orkkisvanteet)
No en nyt sanoisi noinkaan. Meillä on perheessä ollut useampia tojotia eikä niitä ole kyllä tarvinnut erikseen ennen katsastusta huoltaa. Sen kun ajaa konttorille ja hakee leiman. Omanlaistaan premiumia sekin että tosi harvoin joutuu mitään autolle tekemään :D
 
No en nyt sanoisi noinkaan. Meillä on perheessä ollut useampia tojotia eikä niitä ole kyllä tarvinnut erikseen ennen katsastusta huoltaa. Sen kun ajaa konttorille ja hakee leiman. Omanlaistaan premiumia sekin että tosi harvoin joutuu mitään autolle tekemään :D
Sama homma. Reilut 310 000 km mittarissa ja viimeinen huolto joka autolle on tehty on joskus 100 000 km kohdilla (edellinen omistaja teettänyt tohon asti kaikki huollot) Itse sitten ostin auton 100 000 km ajettuna ja vaihtanut laturin, vesipumpun sekä jarrupaloja ja öljyt+suodattimen vuosittain. Muuta ei tarvitse tehdä ja leima tullut aina. Mukavaa kun ei tarvitse pelätä että auto jättää tielle tai ei mene katsastuksesta läpi.
 
Sama homma. Reilut 310 000 km mittarissa ja viimeinen huolto joka autolle on tehty on joskus 100 000 km kohdilla (edellinen omistaja teettänyt tohon asti kaikki huollot) Itse sitten ostin auton 100 000 km ajettuna ja vaihtanut laturin, vesipumpun sekä jarrupaloja ja öljyt+suodattimen vuosittain. Muuta ei tarvitse tehdä ja leima tullut aina. Mukavaa kun ei tarvitse pelätä että auto jättää tielle tai ei mene katsastuksesta läpi.
Ettei mene huollot ja korjaukset sekaisin? Öljyjen ja muiden nesteiden vaihdot on ihan perus huoltoa. Jarrut ja alustankin osat menee kulutusosiksi, eli harvoin nekään oikeita remontteja on.
 
Nyt tälläinen Golf Highline vm 2015 ollut parisen kuukautta ja olen kyllä tyytyväinen. Kaikki toivottavat herkut löytyi yhdestä autosta eli adaptiivinen vakkari, bluetooth, xenonit/ledit niin sehän sitten itselle oli haettava. Bonuksena vielä tuossa on koukku, pikku diesel (1.6) webastolla ja automaattinen laatikko.
IMG_20190401_142415.jpg

IMG_20190213_142622.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ettei mene huollot ja korjaukset sekaisin? Öljyjen ja muiden nesteiden vaihdot on ihan perus huoltoa. Jarrut ja alustankin osat menee kulutusosiksi, eli harvoin nekään oikeita remontteja on.
Huonosti ehkä ilmaistu, mutta nuo siis ainoat asiat mitä autolle on tehty. Tarkoitin, etten ole käyttänyt missään huollossa koskaan vaan tehnyt itse vain nuo jutut, on ne sitten huoltoja tai korjauksia, mutta mitään muuta ei ole tarvinnut tehdä.
 
Elämäni ensimmäinen oma auto tuli hankittua viime keskiviikkona eli 2005 VW Golf GTi, kolmisen kuukautta tuli päivittäin selailtua Nettiautoa ja Blockettia kunnes tärppäsi, 11 tuntia tuli ajettavaa edestakaisin mutta kyllä kannatti: Hieno nahkasisusta, tyyppiviat (DV ja PCV) korjattu ja jakopää vaihdettu juuri tammikuussa ja muutenkin todella hyvin huollettu ja pidetty, DSG vähän pelotti mutta DSG-öljyt oli aina ajallaan vaihdettu ja nätisti vaihtaa ajaessa niin hälveni nekin pelot. 245tkm ajettu ja tietysti pientä käytönjälkeä löytyy ja ruostekukkasia, mutta kokonaisuutena olen kyllä erittäin tyytyväinen hankintaan.

Tätä autuasta iloa ei kestänyt kuin kaksi päivää, kun perjantaina kateellinen Honda-mies ajoi persuuksiin ja jätti muoviseen takapuskuriin jäljet sekä moottoritiellä ajaessa lensi tuulilasiin nasta, jonka aiheuttama jälki pitää myös korjata. Onneksi auto on kuitenkin niin sairaan siisti että ei nuo pikkujutut kauheasti mieltä paina.


lZtnOFm.jpg


1BibBgY.jpg


n6icStw.jpg
 
Tuosta Tojotien ja Alffojen yleisestä kestävyydestä voisi sitten hiljalleen siirtyä muihin ketjuihin (esim. katsastusketju, korjausketju, käyttökustannusketju, omat autot keskusteluketju...) jatkamaan, jos juttua riittää vielä useamman viestin verran :tup: Muutama viesti aiheen sivussa on ok, mutta pyritään pitämään tämä ketju edelleen omien autojen esittelyä, sekä niiden kommentointia varten.
 
Elämäni ensimmäinen oma auto tuli hankittua viime keskiviikkona eli 2005 VW Golf GTi, kolmisen kuukautta tuli päivittäin selailtua Nettiautoa ja Blockettia kunnes tärppäsi, 11 tuntia tuli ajettavaa edestakaisin mutta kyllä kannatti: Hieno nahkasisusta, tyyppiviat (DV ja PCV) korjattu ja jakopää vaihdettu juuri tammikuussa ja muutenkin todella hyvin huollettu ja pidetty, DSG vähän pelotti mutta DSG-öljyt oli aina ajallaan vaihdettu ja nätisti vaihtaa ajaessa niin hälveni nekin pelot. 245tkm ajettu ja tietysti pientä käytönjälkeä löytyy ja ruostekukkasia, mutta kokonaisuutena olen kyllä erittäin tyytyväinen hankintaan.

Tätä autuasta iloa ei kestänyt kuin kaksi päivää, kun perjantaina kateellinen Honda-mies ajoi persuuksiin ja jätti muoviseen takapuskuriin jäljet sekä moottoritiellä ajaessa lensi tuulilasiin nasta, jonka aiheuttama jälki pitää myös korjata. Onneksi auto on kuitenkin niin sairaan siisti että ei nuo pikkujutut kauheasti mieltä paina.


lZtnOFm.jpg


1BibBgY.jpg


n6icStw.jpg

Onko mk5 GTI:ä saanut tuollaisella kaksivärisellä nahkasisustuksella ihan tehtaalta? Itse olen myös aikanaan tuollaista nettiautosta kuolannut, mutta en vastaavaa sisustaa ole ikinä nähnyt.
 
Onko mk5 GTI:ä saanut tuollaisella kaksivärisellä nahkasisustuksella ihan tehtaalta? Itse olen myös aikanaan tuollaista nettiautosta kuolannut, mutta en vastaavaa sisustaa ole ikinä nähnyt.
Kyllä oli myyjän mukaan ihan tehtaalta tullut tämännäköisenä, itsekään en ole vastaavaa nahkasisustaa nähnyt näissä autoissa.
 
Jotenkin tuo sisusta näyttää "huono" laatuselta..? Takapenkeilläkin tuo etuosa, johon pohkeet osuu on kulunut kuvien mukaan.
Siis ainakin kuvissa, ettei olis alkuperäisten penkkien päällä joku nahkapäällinen?
Muutenkin takapenkeistä tulee mieleen joku motonetin istuinpäällinen, jotenkin "lörpähtäneen" näköinen.
 
Viimeksi muokattu:
Saattaa olla että olette oikeassa kun en itsekään Googlella löydä, livenä kuitenkin erittäin hienon näköinen ja välttämättä halusin nahkasisustan skottiruutujen sijaan niin itselle sopii erittäin hyvin.
 
Joskus vuonna 2005 kun nuo tuli myyntiin tuli ajeltua Revon ohjelmalla päivitetyllä GTI:llä ja oli kyllä mukavan ripeä peli :)
 
XQi51f0.jpg

-08 R32.

Talvi ei kohdellut autoa hyvin. Oikea etuovi hieman rullalla kulmasta, maalit lähtenyt jne.
Etupuskuri rikki useasta paikkaa, esim. jäähdyttäjän edessä olevassa ritilässä nyrkin kokoinen reikä. :beye:

Mutta muuten oli oikeen nautinnollista ajamista :happy:
 
XQi51f0.jpg

-08 R32.

Talvi ei kohdellut autoa hyvin. Oikea etuovi hieman rullalla kulmasta, maalit lähtenyt jne.
Etupuskuri rikki useasta paikkaa, esim. jäähdyttäjän edessä olevassa ritilässä nyrkin kokoinen reikä. :beye:

Mutta muuten oli oikeen nautinnollista ajamista :happy:

Onko DSG?

Serkullani oli -07 R32. Uutena osti ja 50tkm ehti ajaa pelkästään DSG-laatikon ongelmien kanssa.
Laakkonen ohjelmoi tuota laatikkoa uudelleen useaan kertaan ja vauhtipyöriäkin vaihtelivat mutta ikinä eivät saaneet toimimaan vaihteistoa "oikein". Vaihteisto nyki ja jäi "jumiin" vaihteisiin vaihtaessa. Joko liian pienelle vaihteelle tai liian isolle.
2 vuotta ja mitta täysi. Vaihtui Alpina bemariin.
Laakkonen eikä maahantuoja suostunut vaihtamaan uutta vaihdelaatikkoa tuohon useista pyynnöistä huolimatta.

Muuten oli kyl mieluinen auto itsellekin. VR6 moottorin äänet oli kyl varsin maukkaat.
 
-08 R32.

Talvi ei kohdellut autoa hyvin. Oikea etuovi hieman rullalla kulmasta, maalit lähtenyt jne.
Etupuskuri rikki useasta paikkaa, esim. jäähdyttäjän edessä olevassa ritilässä nyrkin kokoinen reikä. :beye:

Mutta muuten oli oikeen nautinnollista ajamista :happy:

Mahtava auto ja todella mahtavan kuuloinen, silloin kun toimii :D. Jää jäi oven ja karmin väliin vissiin? En tajua miten VAG ei tuota ole tajunnut koska samaa oli ainakin Octaviassa samoilta vuosilta. Ihan perusasioita lumitesteissä pitäisi olla että ovien väleissä lunta.
 
Nyt tälläinen Golf Highline vm 2015
Minulla on pari vuotta vanhempi (2013) vastaava. Adaptiivinen vakkari on kyllä ehkä parasta. Helpottaa pk-seudun ruuhkissa nysväystä. Ainoa mitä kaipailen on Android Auto tai CarPlay -tuki. Golfin oma navi/multimedia softa kun on nätisti sanottuna todella hidas ja kömpelö.
 
XQi51f0.jpg

-08 R32.

Talvi ei kohdellut autoa hyvin. Oikea etuovi hieman rullalla kulmasta, maalit lähtenyt jne.
Etupuskuri rikki useasta paikkaa, esim. jäähdyttäjän edessä olevassa ritilässä nyrkin kokoinen reikä. :beye:

Mutta muuten oli oikeen nautinnollista ajamista :happy:
Mahtava auto ja todella mahtavan kuuloinen, silloin kun toimii :D. Jää jäi oven ja karmin väliin vissiin? En tajua miten VAG ei tuota ole tajunnut koska samaa oli ainakin Octaviassa samoilta vuosilta. Ihan perusasioita lumitesteissä pitäisi olla että ovien väleissä lunta.

Näistä kannattaa kysyä ihan virhevastuuta toimittajalta.
Tullut vastaan noissa "suunnitteluvirheissä" yllättävän pitkälle.

Omassa vanhassa 2010vm mk6 gti:ssä ja kaverin 2009 mk6 normigolffissa korjattiin.
Vag-arenalla korjattu myös mk5 malleja, vaikka kilsat ~200tkm.
 
Minulla on pari vuotta vanhempi (2013) vastaava. Adaptiivinen vakkari on kyllä ehkä parasta. Helpottaa pk-seudun ruuhkissa nysväystä. Ainoa mitä kaipailen on Android Auto tai CarPlay -tuki. Golfin oma navi/multimedia softa kun on nätisti sanottuna todella hidas ja kömpelö.
Adaptiivinen vakkari on kyllä parasta mitä autojen kehityksessä on tapahtunut pariin vuosikymmeneen :cool:
 
Adaptiivinen vakkari on kyllä parasta mitä autojen kehityksessä on tapahtunut pariin vuosikymmeneen :cool:
Juu voin sanoa että "pikkusen" syö että tuohon omaan uuteen Fiesta ST:seen ei moista saa edes rahalla koska välijäähdytin vie tilan :/
 
XQi51f0.jpg

-08 R32.

Talvi ei kohdellut autoa hyvin. Oikea etuovi hieman rullalla kulmasta, maalit lähtenyt jne.
Etupuskuri rikki useasta paikkaa, esim. jäähdyttäjän edessä olevassa ritilässä nyrkin kokoinen reikä. :beye:

Mutta muuten oli oikeen nautinnollista ajamista :happy:
Mikä näissä golffeissa maksaa kun itsellä on toisena autona Audi A3 8P 3.2 ja sen arvo lienee puolet tuosta. Eikö tuo pitkälle ole samaa autoa?
 
Onko DSG?

Serkullani oli -07 R32. Uutena osti ja 50tkm ehti ajaa pelkästään DSG-laatikon ongelmien kanssa.
Laakkonen ohjelmoi tuota laatikkoa uudelleen useaan kertaan ja vauhtipyöriäkin vaihtelivat mutta ikinä eivät saaneet toimimaan vaihteistoa "oikein". Vaihteisto nyki ja jäi "jumiin" vaihteisiin vaihtaessa. Joko liian pienelle vaihteelle tai liian isolle.
2 vuotta ja mitta täysi. Vaihtui Alpina bemariin.
Laakkonen eikä maahantuoja suostunut vaihtamaan uutta vaihdelaatikkoa tuohon useista pyynnöistä huolimatta.

Muuten oli kyl mieluinen auto itsellekin. VR6 moottorin äänet oli kyl varsin maukkaat.

On DSG. Mulla tää on ollu vasta vähän yli vuoden ja vielä on toiminut ihan ok. Äly tässä on kyllä vähän kehno, vaihteisto D:llä ei reagoi tilanteisiin niin kivasti kuin haluaisi ja "manuaalisessa" moodissa vaihteisto ei kuitenkaan ole täysin manuaalinen.
Tähän voi ilmeisesti kuitenkin vaikuttaa uudella ohjelmoinnilla...

Mahtava auto ja todella mahtavan kuuloinen, silloin kun toimii :D. Jää jäi oven ja karmin väliin vissiin? En tajua miten VAG ei tuota ole tajunnut koska samaa oli ainakin Octaviassa samoilta vuosilta. Ihan perusasioita lumitesteissä pitäisi olla että ovien väleissä lunta.

Alunperin otti osumaa tuossa pienessä ulosajossa mutta joo, välissä ollut jää pahensi tilannetta talven aikana. Käytin autoa juuri viime viikolla pajalla jossa tekivät pikaisen suoristuksen.
Arvio korjaukselle ovi+etupuskuri on noin 3k€ joten katotaan mitä vakuutusyhtiö sanoo :rofl:

Näistä kannattaa kysyä ihan virhevastuuta toimittajalta.
Tullut vastaan noissa "suunnitteluvirheissä" yllättävän pitkälle.

Omassa vanhassa 2010vm mk6 gti:ssä ja kaverin 2009 mk6 normigolffissa korjattiin.
Vag-arenalla korjattu myös mk5 malleja, vaikka kilsat ~200tkm.

Ei valitettavasti korvaa tässä tapauksessa. Auto on kuulemma liian vanha, joku 10v raja tossa varmaan...
 
Viimeksi muokattu:
Nevermind that, saako taustan 300C:stä lisää kuvia? Onhan se HEMI? :hungry:

Ei ole HEMI valitettavasti vaan "tylsä" CRD diesel, isällä tulee ajettua niin paljon ettei bensassa olisi ollut mitään järkeä, on sentään SRT-Design eikä mikään karvalakkimalli. Kuvia laittaisin mutta en jaksa mobiililla alkaa säätämään kuvien kanssa.
 
Minulla on pari vuotta vanhempi (2013) vastaava. Adaptiivinen vakkari on kyllä ehkä parasta. Helpottaa pk-seudun ruuhkissa nysväystä. Ainoa mitä kaipailen on Android Auto tai CarPlay -tuki. Golfin oma navi/multimedia softa kun on nätisti sanottuna todella hidas ja kömpelö.

En tiedä mitä eroa on toiminnassa MIB1 ja MIB2 laitteilla, mutta uudemmassa vuosimallissa (2016) on ainakin navin softa parhaimmasta päästä verrattuna muihin kokeiltuihin. Carplay ja Android Auto 2016 vuosimallista eteenpäin.

Tosin tässäkin voi olla eroa kun omassa golffissa discover pro. Tämä ainakin toimii paremmin kuin Opelin tai Toyotan vastaavat. Puhumattakaan pikkumersujen ilman kosketusnäyttöä olevista systeemeistä.
 
Renkaat tuli.
Nitto NT555R Extreme Drag radialit. Eteen 275/50/15 ja taakse 325/50/15.
Vanteet saa vielä päälle keraamisen pinnoitteen tällä viikolla, ja varmaan tuossa alkuviikosta auton saa renkaille.

66b99a73a0b52e0494ddc8385a403661.jpg


Yksi takarengas mahtui Mersun takakonttiin, muut meni kätevästi sisällä. Etenkin tässä kuvassa näkee vähän, kuinka massiiviset nuo renkaat todella on.
b30d031c87b6029135a5f479e29e1c55.jpg


Vaihdelaatikon pukki sai jokunen aika sitten vähän rälläkkää ja hitsipilliä. Nyt mahtuu putkistokin ongelmitta tuosta.
Ei se kaunein ratkaisu, mutta toimiva ja riittävän jäykkä.

cd865e92742baf4c1ddfe4a105594960.jpg
 
kesäauto seisoo nyt tallissa talven yli pikku fiksailua varten

t1.jpg


t2.jpg

möin ton aikasemman postauksen loppusyksystä ostetun mustan joskus vajaa kuukaus sitten hyvällä hintaa ja kävin ostamassa just samanlaisen ja jäi hyvä nelinumeroinen summa värinvaihdosta vielä käteen...tosin musta oli siistimpi väri mutta eiköhän tälläkin ajele kesän.

mut joo tosta maksoin 3000e eli suht kohtuuhinta

entinen musta olis pitäny heittää leimalle tässä kuussa ja tuulilasissakin oli särö osittain näkökentässä niin olis ehkä ollu rahanmenoa tiedossa.
toi uus on eilen leimattu ilman huomautuksia ja viime viikolla vaihdettu hihnat ja vesipumppu

Opel-Tigra-large.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tänne myös puraisi avokuume, ja vanha uskollinen 335D coupe vaihtuu -05 Slk 280:iin. Tehoja ja kulkupuolta ei ole niin paljon kuin dieselissä, mutta heti ensimetrien jälkeen kun katto auki lähti koeajolle V6 murinaa kuunnellen oli selvä asia että nyt on fiilistä 100x enemmän ja ajaminen on hauskaa muutenkin kun kaasu pohjassa. Lauantaina toimitus ja aurinkoa luvassa. Odottavan aika on erittäin pitkä...

slk_1.png

slk_2.png
 
itsekin kattelin slk:ta siis sitä vanhempaa mallia koska budjetti ei veny 5 numeroiselle eurosummalle muttei tullu sopivaan hintaan vastaan kunnollista
 
Renkaat tuli.
Vaihdelaatikon pukki sai jokunen aika sitten vähän rälläkkää ja hitsipilliä. Nyt mahtuu putkistokin ongelmitta tuosta.
Ei se kaunein ratkaisu, mutta toimiva ja riittävän jäykkä.

Näyttää kyllä aivan käsittämättömältä ratkaisulta, putkistoa ei varmaan ollut mahdollista muokata?
 
Yhtä paljon ihmettelin että kuskataan renkaita nahkapenkeillä ilman sen kummempia suojia?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 830
Viestejä
4 567 300
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom