Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Kappas, kaikista välikopista ei vieläkään ole tehty ralliaihioita.
Autot.jpg Ei ihan kaikista.... :P
 
bzozxTT.jpg


-12 GTD, DSG:llä ja oikeastaan kaikilla herkuilla mitä ko. laitteeseen on ollut saatavilla. Ainoastaan nelivedon puute häiritsee näin talviaikaan, muuten erittäin mukava laite.
 
Mitä hienoimpia/tärkeimpiä herkkuja tossa on?

No jokainen nyt luokittelee tärkeiksi vähän eriasioita.. Tästä nyt kuitenkin löytyy normaalin GTI / GTD varustuksen lisäksi mm. DCC-alusta + ns. servotronic, kääntyvät Bi-Xenonit ja Dynaudio -hifit.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli ajeltua vähän tavallista enempi töiden jälkeen kun piti käydä asioilla ja siskoa kuskaamassa, ajattelin, että kokeillaanpas tuota automaattista ristiseläntukea. Aluksi tuntui, että "Ei saakeli, eihän tässä voi istua", mutta aika nopeasti siihen tottui. Aika hyvin se tuntui korjaavan kokoajan tuen asentoa jos asento muuttui. Tuollaiset jakkarat pitäisi saada Plymouthiinkin :D
 
Itse tulee kurvailtua vuosimallin -05 peruspreussilaisella. Ei aivan karvalakki, mutta itse kaipaisin vielä xenoneita, automaattiaskia ja nelivetoa. 1.8T tuntuu vähän tehottomalta, vaikka kyllähän tuollakin on kaikkialle ehtinyt. Tiestöä kapine on kuluttanut kohta 150tkm. Kohtuullisen mukavaksi ja huolettomaksi kulkineeksi on osoittautunut matkan varrella.

passat.jpg
 
lIZyREg.jpg


BMW 735i 1999 287tkm rullattu
Kahta asia jään kaippamaan. Yks on S EDC iskarit edessä. (Edelinen on niitä poistanut ja pistänyt vakio. Pitää joskus hankia) Toinen on että ei ole sportpenkit.
Tästä on kans onneksi jättetty pois puhelin, kattoluukku, ja GPS.
 
Helvetti, toinen hieno bemari, kiva nähdä, että on vielä ihmisiä jotka ostaa noita erikoisempia malleja.
 
Tuontiautosta tämän ikäisissä haittaa koska?

Ei kai mitään? Omistaja kommentoi, ja hänellä parempi tieto autosta. Yleensä noissa, tai siis myynti-ilmoissa kiinnittää huomiota kattoluukku, ja puhelin. Siisti bimmerihän tuo on, ja ei pilattu tuningilla.
 
Aivan aivan. Näyttää kyllä siistiltä, itse vaihtaisin vielä vanteet enemmän auton ikäänsä sopivampiin, tosin taitaa olla talvivanteina nuo.
 
Aivan aivan. Näyttää kyllä siistiltä, itse vaihtaisin vielä vanteet enemmän auton ikäänsä sopivampiin, tosin taitaa olla talvivanteina nuo.
Mjoo kesävanteet on style 60

Kui onneks? Kattoluukku muka vuotaa? GPS:llä ei tee enää ku vanhat kartat?

Kyllä ja en jää kaipamaan kumpakaan vaikka toimisi vuotamatta ja uudella kartoilla kun puhelin GPS on ylenssä parempi.

j5NG7LS.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä ja en jää kaipamaan kumpakaan vaikka toimisi vuotamatta ja uudella kartoilla kun puhelin GPS on ylenssä parempi.

Ainakin tuo Volvon RTI löytää satellitit yleensä huomattavasti nopeammin kuin puhelin eikä hukkaa sijaintia hankalissakaan olosuhteissa, joissa puhelin näyttää sijainniksi mitä sattuu.
 
Kuvia en jaksa ottaa, alla paska seat ibiza työautona, entisiä lootia mm. BMW E46 323, Honda CRX, Ford P100, Narina II, E36 318is -96 jne. kaikkea paskaa.
Nykyään olen tyytyväinen jos lohkolämmitin toimii, auto lämpenee ja pääsee paikasta A paikkaan B.
 
Ainakin tuo Volvon RTI löytää satellitit yleensä huomattavasti nopeammin kuin puhelin eikä hukkaa sijaintia hankalissakaan olosuhteissa, joissa puhelin näyttää sijainniksi mitä sattuu.

Kyllä volvon ainakin se kojelaudan sisästä nouseva navi (s80, v70) tonne johonkin 2010 asti on niin sysipaska että en sitä haluais käyttää vaikka aseella uhattais. Uudemmat taitaa ollakin jo vähän järkevämpiä.
Totta kai uusissa autoissa nyt navi toimiikin mutta jos puheena oli 90-luvun bemari niin ei se kyllä mikään kovin hyvä ole vaikka kuinka yrittäisit perustella.
 
Vajaan puolitoista vuotta ehti Alto olla. Paskanenhan tämä anjovis on mutta maanantaina kun on omissa nimissä niin käväsee pesettämässä.

K8M13c0.jpg
 
Kyllä volvon ainakin se kojelaudan sisästä nouseva navi (s80, v70) tonne johonkin 2010 asti on niin sysipaska että en sitä haluais käyttää vaikka aseella uhattais. Uudemmat taitaa ollakin jo vähän järkevämpiä.

Mikä siinä muka on sysipaskaa? Se ratin takana oleva ristiohjainsysteemi toimii huomattavasti paremmin kuin kosketusnäyttöpaskeet ja myös puolikkaalle ruudulle tuleva risteysopastus silloin, kun risteyksissä on tiheässä useampi peräkkäin, on äärimmäisen kätevä. 3D-näkymän puute on tietenkin pieni miinus, mutta useimmissa tapauksissa 2D riittää ihan hyvin. Mieluummin ainakin itse tuota käytän kuin tämän vuosikymmenen Renaultin, Opelin tai Chryslerin naveja, joita on tullut kokeiltua.
 
Mikä siinä muka on sysipaskaa?

Ainakin itse olen ollut tyytyväinen tuohon [S80] volvon navigaattoriin. Ennemmin tulee tuota käytetyä kuin TOMTOM:n navigaattoria. Tom:n etuna on ilmaiset kartat, mutta volvon omaan saisi netistä tilattua uudet suomen kartat parilla kympillä, mutta noilla 2010-kartoilla on vielä perille löytänyt. Itselläni on ilmeisesti lisävarusteena tilattu kauko-ohjain tuolle volvon navigaattorille. Tosi sitä ei tule käytettyä, kun sillä ratissa olevalla tapilla saa osoitteet laitettua.
 
Kaikki autoon integroitu on parempi koska ne käynnistyvät ja voi ohjata tekemättä mitään. Ja ajon aikana aika huoletta ja turvallisesti. Tai no iDriveä ainakin kun on selkäytimessä. Kännykällä niin ei jaksaisi. Pitäis vielä spotify saada noin niin sais fm kanaville heittää hyvästit.
 
Mikä siinä muka on sysipaskaa? Se ratin takana oleva ristiohjainsysteemi toimii huomattavasti paremmin kuin kosketusnäyttöpaskeet ja myös puolikkaalle ruudulle tuleva risteysopastus silloin, kun risteyksissä on tiheässä useampi peräkkäin, on äärimmäisen kätevä. 3D-näkymän puute on tietenkin pieni miinus, mutta useimmissa tapauksissa 2D riittää ihan hyvin. Mieluummin ainakin itse tuota käytän kuin tämän vuosikymmenen Renaultin, Opelin tai Chryslerin naveja, joita on tullut kokeiltua.

Se ristikko-ohjain on aivan perseestä. Juuri sellainen "Ai niin unohdettiin tehdä naville ohjain, muualla ei ole enää tilaa. MINÄ TIEDÄN! Laitetaan tämä RATIN TAAKSE. En koskaan oppinut tykkäämään moisesta, kun vaikka bmw:n i-driveen tai mersun comandin rullaan vertaa. Tosin mersulla taisi tuolla aikakaudella olla vielä se vanha comand ilman rullaa, sekin kyllä toimi paremmin jo väyrysessä.

Käyttöliittymän ulkonäkö on jostain 80-luvulta, hidas softa ja karmean näköiset kartat. 3-vuotias piirtänyt paintilla jonka jälkeen pakattu niin rajusti että 56kbps modeemilla on saatu lähetettyä 2 sekunnissa koko euroopan kartat. Näyttö on järjettömän pieni ja kaukana, lisäksi vielä hölmön näköinen afterthought tunkea se sinne kojelaudan sisään mistä se tarvittaessa nousee ylös.

Yritän nyt verrata tätä muihin "premiumeihin", enkä johonkin hinnat-alkaen merkkeihin kun kyseessä on kuitenkin volle joka yrittää edes profiloitua paremmin kuin vaikka skoda.

Audin, Mersun, BMW:n ja VW:n navit ainakin huomattavasti parempia omasta mielestä.
 
96 vuoden Opel Astra F ja pellinalla jylisee huimat 75heppaa:rofl:

Nykyään on uudet renkaat ja vanteet sekä tuo hirveä paikkamaalaus maalattu oikealla sävyllä.
IMG-20160415-WA0025.jpeg
 
Enimmäkseen vaggilaisia perheessä pyörinyt ja nykyinenkään "projekti" ei poikkea linjasta. Iski Sulo Wilen ja kun halvalla sai, niin piti ostaa uteliaisuudesta neloskoppanen gti taloon.

df3faa4fe32d74c66ddb3d740dcd85ae.jpg


Alusta on paskassa kunnossa, mutta konin str.t sarja jousineen ei montaa sataa maksa. Ja edellisestä top sport leonista jäi iskarin yläpään puslat ja rajoitinlautaset ja laakerit käyttämättä niin menköön sitten tähän :)

Exästäkin kuvaa:
fa55265aefbf84e855db68ea132fec8a.jpg


Tuohon tuli vaihettua yläkertaan nostimet, nokka-akseli, laakerit ja tiivisteet. Ostin tuon erittäin halvalla "konevikaisena", kun kolkatti niin pahasti, mutta edellä mainituilla osilla sai taas täydelliseen kuntoon. Mutta kun ei kannata talossa kahta dieseliä pitää (ykkösautona 1,9tdi Touran), niin myin tuon hyvällä voitolla poikkeen.

Seuraavaksi pitäisi saada tuo Tourani vetohommiin paremmin käypäseen kaluun. Konserni säilyy, mutta katsotaan nyt mikä kapistus sitä sitten pihaan seuraavaksi tulee =)

11 autoa takana joista 8 vag-kikottimia =) Kyllä noista jo melko hyvin on kärryillä :)

Lähetetty Huawei P9 laitteesta Tapatalkilla
 
Tämmöseen miinaan tuli eilen astuttua. Ruma se on kuin mikä mutta hyvä kori tekee siitä sopivan aihion. Tarkoitus olisi laittaa ulkomuoto mahdollisimman orkkikseksi ja pellin alle keväällä 1.8 tai 2.0 zetec :geek:
DSC_0966.jpg
 
Itse tulee kurvailtua vuosimallin -05 peruspreussilaisella. Ei aivan karvalakki, mutta itse kaipaisin vielä xenoneita, automaattiaskia ja nelivetoa. 1.8T tuntuu vähän tehottomalta, vaikka kyllähän tuollakin on kaikkialle ehtinyt. Tiestöä kapine on kuluttanut kohta 150tkm. Kohtuullisen mukavaksi ja huolettomaksi kulkineeksi on osoittautunut matkan varrella.

passat.jpg
Onpas hienossa kunnossa oleva Passatti ja kilometrejäkään ei ole pahasti alla. Väri myös hienostuneen elegantti
thumbup.gif
 
Itse tulee kurvailtua vuosimallin -05 peruspreussilaisella. Ei aivan karvalakki, mutta itse kaipaisin vielä xenoneita, automaattiaskia ja nelivetoa. 1.8T tuntuu vähän tehottomalta, vaikka kyllähän tuollakin on kaikkialle ehtinyt. Tiestöä kapine on kuluttanut kohta 150tkm. Kohtuullisen mukavaksi ja huolettomaksi kulkineeksi on osoittautunut matkan varrella.

passat.jpg

Vilkut peileissä? Ylimaalattu? Umpiot tuunattu tai vaihdettu uusiin?
 
Vilkut peileissä? Ylimaalattu? Umpiot tuunattu tai vaihdettu uusiin?
Vilkut peileissä. Ei maalattu, mutta tarvetta kyllä moiselle operaatiolle eittämättä olisi, sillä keula on täynnä kiveniskeymiä. Maksaa vain moinen niin perhanasti. Umpiot täysin originaalit, kuva vaan tuo noista esiin uusia sävyjä.
 
Neljä vuotta ja 100tkm nyt takana tämmöisellä -06 Mini Cooper S JCW:llä. On nahkaa ja navia, eli saksantuonti. Kulkenut E85:llä viimeiset 90tkm. Koneen hengitystä parannettu isompireikäisellä kannella, nokalla, pakosarjalla ja remmiahtimen välityksillä. Alustassa Bilstein B14 ja polypuslat. Laatikossa Quaifen lukko.

mobilia_2015-skithund_zpspz3dpy0n.jpg



Mini luontaisessa ympäristössään...
11223630_10152824345511653_2552243848453070590_o_zpsflkvycmj.jpg


DSC_0717_zpsjtlovhld.jpg


865CD0E3-7929-4F1E-B10C-0F9996C28A32_zpsoqbgxldg.jpg

Käyttöautoksi alunperin ostetun Minin kansiremontin ajaksi piti hommata luotettava käyttöauto. Ja koska Minissä remonttia tuntuu riittävän, tämä taitaa jäädä talliin toistaiseksi: V6 Activa kattoluukulla ja sähkönahoilla, ja toimimattomalla ilmastoinnilla.

DSC_4995_zpswjph69xp.jpg



Pari aikaisempaa kulkinetta.
IMG_7304.jpg


IMG_3125.jpg


_AAH5159_zpsd9551005.jpg


IMG_5117-small.jpg
 
En kyllä tiedä millainen romupuhelin pitää olla että ei löydä sijaintia about heti kun karttasoftan pistää päälle. Ja mulla on ainakin sijaintipalvelut pois päältä niin kauan kunnes niitä käyttävä softa aukeaa.

Ainakaan Helsingissä kantakaupungissa sen enempää edellinen Sony Ericssonin Android-puhelin, nykyinen oma Caterpillar-puhelin kuin Samsungin valmistama työpuhelinkaan eivät löydä satelliitteja salamannopeasti. Ehkä jossain landella, jossa ei ole kerrostalomuuria ympärillä, löytyy paremmin.

Puhelimen etu on myös se että kartat on ajan tasalla ja niissä on tiedot tietöistä ja ruuhkista...

Vähän niin kuin Google Maps, joka ei tiennyt Porvoonväylää itään ajaessa suljetusta Kehä III:n rampista silloin, kun se oli tietöiden takia useamman kuukauden suljettu (Google Mapsin mukaan ajamalla sai käydä kääntymässä Landbossa), mutta nykyisellään reitittää Lahdenväylän kautta Kehä III:lle, kun luulee rampin olevan nyt suljettu (kun se siis ei enää ole), kun ajaa Pihliksestä Vuosaareen?
 
Osta parempi puhelin.

Eipä se sijainti kerrostalojen keskellä välttämättä salamannopeasti löydy edes erillis-GPS:llä (Garmin Oregon 650). iPhonea en myöskään miellä "paremmaksi puhelimeksi", kun laitteeseen ei saa juuri mitään käyttämiäni softia.
 
Onkohan omassa koneessa vai tuossa hostissa vikaa kun kuvat ei lataudu?

Ei näy mullakaan :confused2:
Jaa-a, en osaa sanoa, mutta tuo Google Drive on nyt ainakin tunnetusti vähän tuollainen hankala :wtf: Itsellä näyttäisi ainakin näkyvän kaikilla laitteilla millä olen kokeillut. Lisäsin viestiin nyt vielä linkit, jos kuvat ei näy.
 
15039674_10209670404991115_5020800506662981242_o.jpg


BMW E23 728iA, jälkikäteen vaihdettu V8 ja viisvaihteinen automaatti. Ikuisuusprojekti ja mieluisin näistä nykyisistä kopperoista.

15129007_10209670396550904_7156342116779807182_o.jpg


BMW 850i manuaalilaatikolla: sivistymätön, mutta hidas gt-cruiseri. Ostin tämän alunperin retkeilyautoksi kalareissuille ja talviautoksi, mutta nyttemmin oon alkanut jonkin verran säälimään.

15069056_10209669345964640_7085582678024413515_o.jpg


BMW 750iAL, nykyinen talviauto.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 410
Viestejä
4 490 278
Jäsenet
74 155
Uusin jäsen
Multitronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom