Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Thanks, omituinen viritys erikoisessa autossa. Täällä tai jossain kirjoitin joskus noista robovaihteistoista, että jotain mersun kuorma-autoa ajoin, missä oli vastaavan tyyppinen loota. Olihan se manuaalina vähän tönkkö, ja automaatilla vieläkin nykivämpi.

Kaverilla on Smart Roadster harrasteautona ja joitain kertoja olen sillä ajanut.

Robottilaatikko on aika erikoisen tuntuinen ja minun makuuni liian hidas, varsinkin vähän reippaammassa ajossa tuntui aina olevan väärä pykälä silmässä.
Lisäksi vaihto tuntuu aika selvänä nykäyksenä.

Kaveri kyllä tuntee autonsa paremmin ja osaa ennakoida vaihdot siten, että oikea pykälä on silmässä, kun sitä tarvitaan.

Sen verran, mitä olen robottilaatikkoisella MB Actros kuorma-autolla ajellut, niin siinä tuo robotin hitaus ei haittaa niin paljoa, kun kuorma-autolla ajaessa rytmi on muutenkin verkkaisempi ja ainakin ajamassani yksilöissä vaihdon yhteydessä ei ole esiintynyt kovin terävää nykäystä.
 
Itsellä alla Audin A4 1.8t S-line ja toisena pelinä talossa on farkku Focus joka on menossa vaihtoon tuossa keväällä kun lähden hakemaan perheenlisäyksen johdosta 530xd:tä (2008-2011). Laitetaan sitten kuvia kun auto on hyppysissä.

BMW 335D -07, 365hv/700Nm Ajtech softalla. Kilometrejä jo kohta 260tkm takana joista melkein 100tkm softattuna. Tuotu Italiasta -11, jossa ollut myös ollut suomalaisomistuksessa uudesta lähtien. Ei m-sport, muuten lähes kaikki varusteet idriveä ja täysnahkoja lukuunottamatta.

1.jpg
2.jpg

Ajtechillä tehdään kyllä hyvät softat sopu hintaan!
Kaverin 535D.stä Antti otti vähän reilu 400hv ulos ja ihan kivasti tuo tuntuu liikkuvan. Tuohon tulevaan 530XD:n olen miettinyt ohjelmoimista kun siitä saisi ihan ripeästi liikkuvan perheauton.
 
Oma vuoden 2010 Volvo S80 D5 Geartronic. Mittarissa ripaus päälle 150.000km, joista itse ajettu 70.000km. Muistaakseni momentum-varusteltuna.

Auto ollut suomessa diplomaattiautona CD-kilvillä, kilpien perusteella suurlähettilään kulkuneuvona. Syystä tai toisesta auto on hankittu alunperin saksasta ja sen jälkeen tuotu suomeen.


Volvo S80 D5 2010.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Itsellä alla Audin A4 1.8t S-line ja toisena pelinä talossa on farkku Focus joka on menossa vaihtoon tuossa keväällä kun lähden hakemaan perheenlisäyksen johdosta 530xd:tä (2008-2011). Laitetaan sitten kuvia kun auto on hyppysissä.



Ajtechillä tehdään kyllä hyvät softat sopu hintaan!
Kaverin 535D.stä Antti otti vähän reilu 400hv ulos ja ihan kivasti tuo tuntuu liikkuvan. Tuohon tulevaan 530XD:n olen miettinyt ohjelmoimista kun siitä saisi ihan ripeästi liikkuvan perheauton.
Joo hinnat on kohillaan! Järjestään kyllä 535 koneista saadaan enemmän tehoa ulos mitä 335, mistä lie sitten johtuu :confused: Pitkälti yli 300hv saa vissiin irti x30d:stäkin?
 
Joo hinnat on kohillaan! Järjestään kyllä 535 koneista saadaan enemmän tehoa ulos mitä 335, mistä lie sitten johtuu :confused: Pitkälti yli 300hv saa vissiin irti x30d:stäkin?

Antilla oli siinä samalla pojektina yksi 335d josta oli hiluja vaihtamalla penkitetty 440hv? muistaakseni. Pitää vielä tarkistaa kaverilta jos muistaisi tarkemmin etten puhu läpiä päähäni mutta sen muistan että enemmän siinä potkua oli kuin kaverille tuli.
Tuosta 235hv 530d:stä saadaan moottorista riippuen 300-320hv ja yleisimmin ne ovat siinä 305 ja 315hv välissä. Mukavia pelejä muutenkin ajaa nuo 500-sarjalaiset.
 
Ei ole noista kokemusta mutta nuohan ovat kuulemma maailman hitaimpia laatikoita vaihtamaan. Näin ainakin kaikissa autolehdissa ja joissakin videoissa mitä tullut katsottua.

Tässä ymmärryksessä itsekin olen, uusin softa muistaakseni on nopeampi kuin vanha (voi päivittää Veholla maksusta). Itse perus Getrakkin loota on kyllä nopea ja voi survasta nopeasti seuraavan silmään, mutta robotti on hitaampi.

Thanks, omituinen viritys erikoisessa autossa. Täällä tai jossain kirjoitin joskus noista robovaihteistoista, että jotain mersun kuorma-autoa ajoin, missä oli vastaavan tyyppinen loota. Olihan se manuaalina vähän tönkkö, ja automaatilla vieläkin nykivämpi.

Itse tykkäsin Scanian robomaatista 2010 vuoden sarjassa 8x4, vaikka talvella se kylläkin jyrkässä mäessä sekoaa helposti ja rupeaa suurempaa vaihtamaan kun renkaat pyörii tyhjää jäänpäällä.

Kaverilla on Smart Roadster harrasteautona ja joitain kertoja olen sillä ajanut.

Robottilaatikko on aika erikoisen tuntuinen ja minun makuuni liian hidas, varsinkin vähän reippaammassa ajossa tuntui aina olevan väärä pykälä silmässä.
Lisäksi vaihto tuntuu aika selvänä nykäyksenä.

Kaveri kyllä tuntee autonsa paremmin ja osaa ennakoida vaihdot siten, että oikea pykälä on silmässä, kun sitä tarvitaan.

Sen verran, mitä olen robottilaatikkoisella MB Actros kuorma-autolla ajellut, niin siinä tuo robotin hitaus ei haittaa niin paljoa, kun kuorma-autolla ajaessa rytmi on muutenkin verkkaisempi ja ainakin ajamassani yksilöissä vaihdon yhteydessä ei ole esiintynyt kovin terävää nykäystä.

Itse en ole valitettavasti Roadsterin kyytiin päässyt, joten en osaa sanoa, ForTwo:ssa ei tuntunut järkyttäviä nykäyksia muualla kuin 1:ltä 2:lle siirtyessä.
 
Tämmösellä mennään ainakin vielä toistaiseksi, automaatteja tullut sivusilmällä vilkuiltua, mutta tahtoo hinnat karata sopivissa nelikoissa.

Laiskimus Passat 1.9TDI 4Motion 2004, 202500km mittarissa. Kuvan jälkeen lisätty tunkin paikkojen lätkät, joka kulmaan roiskeläpät ja umpioiden hionta.

xi1rAVjl.jpg
 
Tälläisellä JDM subarulla tulee ajeltua:





Eli Subaru Legacy GT spec B. WR-limited MY04. Moottorina EJ20X 2.0 turbo ja 5EAT sportshift automaatti. Tällä hetkellä ajettu ~115tkm ja on kyllä mukava auto ajaa. Tarpeen tullen voimaa riittää ja talvella neliveto takaa hauskuuden. Kulutus n. 10l/100km jos sukkasilteen ajelee.

Varusteina mm. nahka-alcantara sisusta, McIntosh 10+1 soitinjärjestelmä, peruutuskamera, navi, kuskinpenkki täysin sähkösäätöinen yms. Navi vielä toistaiseksi vain japanin kartoilla mutta tarkoitus olisi asentaa tabletti sen tilalle jossain välissä.



 
Tälläisellä JDM subarulla tulee ajeltua:





Eli Subaru Legacy GT spec B. WR-limited MY04. Moottorina EJ20X 2.0 turbo ja 5EAT sportshift automaatti. Tällä hetkellä ajettu ~115tkm ja on kyllä mukava auto ajaa. Tarpeen tullen voimaa riittää ja talvella neliveto takaa hauskuuden. Kulutus n. 10l/100km jos sukkasilteen ajelee.

Varusteina mm. nahka-alcantara sisusta, McIntosh 10+1 soitinjärjestelmä, peruutuskamera, navi, kuskinpenkki täysin sähkösäätöinen yms. Navi vielä toistaiseksi vain japanin kartoilla mutta tarkoitus olisi asentaa tabletti sen tilalle jossain välissä.




On kyllä hieno! Sopii näköjään Legacyynkin tuo väriyhdistelmä. Vaikka itse en muuten niin välitä japanilaisista autoista, niin tuon mallin Legacy sekä farkkuna että sedanina on aina näyttänyt mun silmääni hyvältä ja muutenkin mielenkiintoiselta. Laita kuvaa sitten valmiista tablettitoteutuksesta (tai tee vaikka forumille ihan projektitopic), noita diy-projekteja on aina mielenkiintoinen seurata.
 
Tälläisellä JDM subarulla tulee ajeltua:





Eli Subaru Legacy GT spec B. WR-limited MY04. Moottorina EJ20X 2.0 turbo ja 5EAT sportshift automaatti. Tällä hetkellä ajettu ~115tkm ja on kyllä mukava auto ajaa. Tarpeen tullen voimaa riittää ja talvella neliveto takaa hauskuuden. Kulutus n. 10l/100km jos sukkasilteen ajelee.

Varusteina mm. nahka-alcantara sisusta, McIntosh 10+1 soitinjärjestelmä, peruutuskamera, navi, kuskinpenkki täysin sähkösäätöinen yms. Navi vielä toistaiseksi vain japanin kartoilla mutta tarkoitus olisi asentaa tabletti sen tilalle jossain välissä.




Hieno vehje. Itse en kyllä automaattina huolisi tuollaista autoa, vaikka muuten kyllä kelpaisi.
 
Kaverilla on Smart Roadster harrasteautona ja joitain kertoja olen sillä ajanut.

Robottilaatikko on aika erikoisen tuntuinen ja minun makuuni liian hidas, varsinkin vähän reippaammassa ajossa tuntui aina olevan väärä pykälä silmässä.
Lisäksi vaihto tuntuu aika selvänä nykäyksenä.

Kaveri kyllä tuntee autonsa paremmin ja osaa ennakoida vaihdot siten, että oikea pykälä on silmässä, kun sitä tarvitaan.

Sen verran, mitä olen robottilaatikkoisella MB Actros kuorma-autolla ajellut, niin siinä tuo robotin hitaus ei haittaa niin paljoa, kun kuorma-autolla ajaessa rytmi on muutenkin verkkaisempi ja ainakin ajamassani yksilöissä vaihdon yhteydessä ei ole esiintynyt kovin terävää nykäystä.

Toyota corolla verso missä oli tuollainen robottilaatikko, ajoin tasan 100m metriä ja hyppäsin pois kuskin paikalta, ei sitten mitään logiikkaa käytöksessä. Auton omistaja sillä ajeli suht ok kun oli tottunut mutta itsellä ihan hirveää nykimistä, ei enään koskaan!
 
Nykyiset pirssit: Plymouth Fury Custom Suburban 1976, Chevrolet Beretta GT 1993.
L392T4V.jpg
XDbNUQo.jpg
Pakko kommentoida Furyyn, että itsekkin omistin moisen 90-luvun alkupuolella. Tilaa riittää. Hauska peli. Myin pois ja lähti aihioksi kiihdytysautoksi, joka ei sitten koskaan valimistunut.
Oma auto nyt: Kia ceed sw 1.0 2016, reilu 1000km takana. Vaihdoin 1.4 koneella olleen samanlaisen 2013 maillin uuteen, kun soittivat liikkeestä ja sanoivat että tuo vanha, hae uus, ei maksa mitään. Eli siis käytännössä samalla osamaksurahalla, vain maksuaika piteni, mutta korko pieneni. Ei ole ollut kummassakaan yhtään vikaa ja huollot on tosi halpoja. Uusi litran koneella oleva on pirteempi kuin vanha vapari. Kulutus on laskenut kehäruuhka-ajossa 7.4 -> 7.3. Eipä eroa siis. Mun ajoilla ei tolla kulutuksella ole suurta väliä.
 
Kaikkien foorumilaisten kauhuksi laitetaan jälleen kuva Toyotasta, ja suhina käy :D

Auris Touring Sports Hybrid vuosimallia 2015. Ajettu 18tkm. Tykkään kyllä ja omiin ajoihin juuri passeli kulkine.


1zhWcjL.jpg




Tuli pistettyä myös näin ennen talvea pintaan loistavaksi todettu Dodo Juice Supernatural Hybrid NANO. Mahtavaa tavaraa :cigar:


y2rlAjp.jpg
 
Miten voit vaihtaa furyn kiaan? Ei leikkaa :rofl:
No ei se ihan noin suoraan mennyt. Furyn kaverina oli Opel Kadett. Se eka etuveto. siitä Opel Vectraan, Saab 900, Nissan Almera (uusi), VW polo, Peugeot 307 (uusi), Qashqai (uusi), LMC Liberty 580, Fiat Bravo, Kia Ceed sw (uusi), Kia Ceed sw (uusi). Takaspäin Fury tuli korvaamaan Ford Escortin ekaa etuvetoa, Talbot 1610, Toyota Corolla, Ford Taunus, Sunbeam, Ford Taunus, Datsun 100A. Jotain varmaan unohtui. :D Kaikki missä ei lue (uusi) on ollut halpoja ja vanhoja. Paitsi LMC asunto-auto.
 
No ei se ihan noin suoraan mennyt. Furyn kaverina oli Opel Kadett. Se eka etuveto. siitä Opel Vectraan, Saab 900, Nissan Almera (uusi), VW polo, Peugeot 307 (uusi), Qashqai (uusi), LMC Liberty 580, Fiat Bravo, Kia Ceed sw (uusi), Kia Ceed sw (uusi). Takaspäin Fury tuli korvaamaan Ford Escortin ekaa etuvetoa, Talbot 1610, Toyota Corolla, Ford Taunus, Sunbeam, Ford Taunus, Datsun 100A. Jotain varmaan unohtui. :D Kaikki missä ei lue (uusi) on ollut halpoja ja vanhoja. Paitsi LMC asunto-auto.

No nyt mielenkiintoinen autohistoria. Viiskauttaviis ainakin noille vanhemmille kulkineille!
 
Monenlaisia kopperoita ja linttoja on ollut ja on edelleen, mutta ainoa jonka hävittäminen kaduttaa on Jaguar XJS V12 :(
HPIM4367.jpg

Myitkö hetken mielijohteesta vai? Itse enempi DIGGAILEN noista amerikanvehkeistä, mutta Jaguar on sellainen jonka haluaisin omistaa jossain vaiheessa ja mieluiten V12 motilla.

Toinen kiva ois joku Rolls-Royce, mutta se menee jo haaveilun puolelle :D
 
Viimeksi muokattu:
13301345_10154234874848914_352801158970998326_o.jpg


Tuommoinen Pösö, 2.0l bensa. Auto on ihan jees, avoauto on kyllä kesällä mukava ajella. Muuten en kyllä olis varmaan tuota ostanutkaan:) Edellinen oli Lexus LS, joten on tuohon vähän ollut tottumista, kulutus sentään tippui kaupungissa n. 7l pienemmäksi.

Voisin ostaa toisenkin avoauton, ehkä jonkun vähän sporttisemman seuraavaksi.
 
Zeta herättää kyllä kevyttä kateutta, vaikkei ulkonäöltään kuulukaan omiin suosikeihin. Varmasti maukas ajettava mutkapätkillä.

Juu ajamiseen tuon olen ostanut ja jo aikoinaan omistamani Z3 (1,9) oli mukava ajettava, mutta kyllä tämä Z4 vie kirkkaasti voiton. Omasta mielestä hyviä puolia ovat S54-moottori (vapaasti hengittävä suora kutonen), manuaalivaihteisto, lähes 50/50 painojakauma (50.2/49.8) ja hydraulinen ohjaustehostin. Omaan makuun ulkonäkökin vielä miellyttää :shy: Näitä Z4M Coupejahan on valmistettu yhteensä vain n. 4000 kpl ja niistä 2000 jenkkimarkkinoille, 1000 oikeanpuoleisella ohjauksella Brittehin ja 1000 näitä vasemmalta puolelta ohjattavia. Hinnat taitaa olla Briteissä ja Saksassa jo kääntyneet nousuun.
 
Ai helvetti noista Sampin autoista tulee mieleen eräs mieleenjäävimmistä ulinoista joka Romupaketin autoalueella alkoi eräänkin hermannin toimesta, kun vaimo joutuu sysopin perheessä ajamaan TOIJOTALLA kun päällikkö itse ajaa Zetalla :rofl:
 
Ai helvetti noista Sampin autoista tulee mieleen eräs mieleenjäävimmistä ulinoista joka Romupaketin autoalueella alkoi eräänkin hermannin toimesta, kun vaimo joutuu sysopin perheessä ajamaan TOIJOTALLA kun päällikkö itse ajaa Zetalla :rofl:

Vaimokin ajaa Zetalla, tosin ei kyllä tykkää yhtään :hungry:
 
BMW 335D -07, 365hv/700Nm Ajtech softalla. Kilometrejä jo kohta 260tkm takana joista melkein 100tkm softattuna. Tuotu Italiasta -11, jossa ollut myös ollut suomalaisomistuksessa uudesta lähtien. Ei m-sport, muuten lähes kaikki varusteet idriveä ja täysnahkoja lukuunottamatta.

1.jpg
2.jpg
Olen kateellinen! Tuollaista olen pitkään jo pääkopassani haaveillut. Oli todella lähellä kesäkuussa vastaavanlaisen ostaminen. Kyseinen liike hyvitti todella vähän vaihdossa nykyisestäni joten kauppa jäi toteutumatta.
 
Olen kateellinen! Tuollaista olen pitkään jo pääkopassani haaveillut. Oli todella lähellä kesäkuussa vastaavanlaisen ostaminen. Kyseinen liike hyvitti todella vähän vaihdossa nykyisestäni joten kauppa jäi toteutumatta.
Ei muuta kun parempaa diiliä metsästämään... :) Näissä tippuu hinta mukavasti 250tkm tienoilla, ja uskaltaisin kyllä sellaisen ostaa kunhan katsoo että on vähän on huolta pidetty ja öljyillä ei ole ajettu liian pitkään (itse pidän 10tkm vaihtoväliä ja esim. ahtimet vielä hyvässä kunnossa).
 
Ei muuta kun parempaa diiliä metsästämään... :) Näissä tippuu hinta mukavasti 250tkm tienoilla, ja uskaltaisin kyllä sellaisen ostaa kunhan katsoo että on vähän on huolta pidetty ja öljyillä ei ole ajettu liian pitkään (itse pidän 10tkm vaihtoväliä ja esim. ahtimet vielä hyvässä kunnossa).
Itse olen todella noviisi auton huoltamisessa ja kuntokartoituksessa niin tarkkailin lähinnä 120-150tkm ajettuja 08-09 335d ja 330d -malleja automaattina. Tällä haarukalla tuntui hinta-kilometrikorrelaatio parhaalta..

Pakollisia varusteita on adaptiivinen vakkari ja iso näyttö kojelaudassa.
 
Reilu vuosi nyt ajettu JCW:llä, vajaa 30tkm ja vieläkin on hauskaa istahtaa kuskin paikalle.

l8ktV9I.jpg
 
Saksalaisvalmisteinen Ford Focus 2015 1.0 125 hp Ecoboost -skootteri löytyy itseltäni
Titanium -varustelu pysäköintipaketilla, ajettu kohta 41 tkm
Ei muuta kuin tiukkaa ajoa rajoitusten mukaan, dynaamisia kuskeja suututtaen :comp:

RwGmP0u.jpg
 
Tämän hetken projektina on Audi S4 -05. Vanhoja autoja löytyy galleriasta. Laitan kuvat spoilerien sisään, kun on niin monta.

Kuva juuri ostettuna:
S4_1.jpg

Tuon kuvan jälkeen aika paljon on tullu tehtyä. Keula ja perä kokonaisuudessaan maalattu, sekä ovien mustat listat. Muut pinnat myllytetty useampaan otteeseen ja lopuksi koko auto on pinnotettu (keraaminen = hyvin helmeilee pinta). Haalistuneet alumiiniset ikkulistat ja etumaskin kromikehikko on teipattu.
S4_10.jpg

S4_11.jpg

S4_12.jpg

Kaikenlaista on korjailtu, mm. tuulilasi vaihdettu ja edestä alustan osaa vaihdettu.

Keskivaimennin päätti yhtenä päivänä mädäntyä tarpeeksi ja putki otti maahan parkkipaikalta lähdössä. Kävin sitten hätärinä korjauttamassa. Suorat putket vaimentimen tilalle. Se on siinä ja siinä onko liian kovat äänet, mutta tällä hetkellä itse ainakin pidän. Auton kyllä kuulee pitkän matkan päähän, jos kunnolla kierrättää.
S4_2.jpg

S4_4.jpg

S4_5.jpg

S4_6.jpg

Nyt kävin heittämässä talvipallot alle. Maalautin ne kun oli niin paljon kanttariosumia ja maali ihan haalistunu.
S4_14.jpg

S4_16.jpg

On vielä kaikenlaista laitettavaa/korjattavaa, kuten uudet ajovaloumpiot, mutta ne sitten joskus ens vuonna.
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni parhaimman korimallin A4. Propsit että kyseessä varsin mallikkaasti lähtevä ja kulkeva versio siitä. Arvostan aina sitä et autot pidetään nätisti suurimmaksi osaksi originellina, joten ei muuta kuin hyvät jatkot vaan :). Nättihän tuo on.
 
Mielestäni parhaimman korimallin A4. Propsit että kyseessä varsin mallikkaasti lähtevä ja kulkeva versio siitä. Arvostan aina sitä et autot pidetään nätisti suurimmaksi osaksi originellina, joten ei muuta kuin hyvät jatkot vaan :). Nättihän tuo on.

Jep samaa mieltä, B7-kori on aina ollu haaveena. Yleensä "entisöin" entiseen loistoonsa, jos vaan onnistuu. Tässä oli vaan pakko jotenkin hoitaa noi alumiinilistat ja helpoin tapa oli teipata.
 
Komea Audi on. Ja hieno homma että olet pitänyt originaalina. Pienet korjaukset jotka olet tehnyt on vain parantaneet kokonaisuutta. Audit on siitä merkillisiä, että ne miellyttävät omaa silmää. Toisin kuin muut saksalaiset (BMW, Mercedes, VW) jotka eivät aiheuta minkäänlaisia tunteita.
 
sketch-1477600271925-1024x576.png
Tällasella ajelin loppukesään asti. kunnes se lähti eteenpäin. voimanpesänä b200e, manuaali, ja ilmastointiki löyty. oli kolmas seitenneliskantti lähivuosien aikana. joku niissä kiehtoo, älkää kysykö mikä. nyt alla pienikulutuksinen dieselfarkku, ja kaipaan kitinää, laivamaista huojuntaa, takavetoisuutta, takakontin laajuutta, yms. tunneasioita. :D
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
sketch-1477600271925-1024x576.png
Tällasella ajelin loppukesään asti. kunnes se lähti eteenpäin. voimanpesänä b200e, manuaali, ja ilmastointiki löyty. oli kolmas seitenneliskantti lähivuosien aikana. joku niissä kiehtoo, älkää kysykö mikä. nyt alla pienikulutuksinen dieselfarkku, ja kaipaan kitinää, laivamaista huojuntaa, takavetoisuutta, takakontin laajuutta, yms. tunneasioita. :D
Noihan on nimenomaan talvikäyttöön tarkotettu. :)

Kyllä se louhea alusta on kaiken a ja o
 
sketch-1477600271925-1024x576.png
Tällasella ajelin loppukesään asti. kunnes se lähti eteenpäin. voimanpesänä b200e, manuaali, ja ilmastointiki löyty. oli kolmas seitenneliskantti lähivuosien aikana. joku niissä kiehtoo, älkää kysykö mikä. nyt alla pienikulutuksinen dieselfarkku, ja kaipaan kitinää, laivamaista huojuntaa, takavetoisuutta, takakontin laajuutta, yms. tunneasioita. :D

Seiskaneliötä en ole kunnolla päässyt testaamaan, kun en ole moista omistanut, mutta 940 Turboa lukkoperällä on välillä ikävä.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Mondeo 1.5l bensaturbo, varustetasona paras eli titanium business ja lisäks ruksittu kaikenlaista. Ois saanu samaan hintaan vitossarjan bemarin karvalakkina mutta tykkään lisävarusteista. Lisäksi Mondeo ei herätä aggressioita muissa liikkujissa. Vähän harmittaa kun ei ole neliveto.

Entäs Vignale?


Itsehän ostin talveksi konservatiivisuuden ja tylsyyden multihuipentuman, Volvo S80:n D5 -myllyllä.
Combona Aktiivicruise, webasto + automaatti --> Mukava ja talven pärjää, mutta keväällä pakko keksiä jotain missä olisi edes jotain tolkkua tuossa ajamisessa.

 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Entäs Vignale?


Itsehän ostin talveksi konservatiivisuuden ja tylsyyden multihuipentuman, Volvo S80:n D5 -myllyllä.
Combona Aktiivicruise, webasto + automaatti --> Mukava ja talven pärjää, mutta keväällä pakko keksiä jotain missä olisi edes jotain tolkkua tuossa ajamisessa.


Kyllä minä ainakin keksin paljon tylsempiä autoja kuin S80... Hienohan tuo on.
 
Itsehän ostin talveksi konservatiivisuuden ja tylsyyden multihuipentuman, Volvo S80:n D5 -myllyllä.
Combona Aktiivicruise, webasto + automaatti --> Mukava ja talven pärjää, mutta keväällä pakko keksiä jotain missä olisi edes jotain tolkkua tuossa ajamisessa.


Niin... mikä tuossa muka on vikana?:think: Liian konservatiivinen? Kyllä tuo mulle kelpaisi...
 
Kesällä ok ja talvella not.

romu.jpg

Mikäs talvella mättää tässä? Ei oo tuttuja nämä uudemmat Dodget itelle, noh, Neonista oon lähinnä kuullut huonoa, mutta tämä Caliber joka on korvannut Neonin, oikeastaan tiedä siitä paljoa mitään..

EDIT: Heh, heräsi mielenkiinto vähäsen ja löysin Tuulilasin artikkelin kyseisestä autosta, sanoisinko, että aika mielenkiintoisen kuuloinen auto :D

http://www.tuulilasi.fi/kestotestit/kestotesti-30-000-km-dodge-caliber-18-sxt
 
Mikäs talvella mättää tässä? Ei oo tuttuja nämä uudemmat Dodget itelle, noh, Neonista oon lähinnä kuullut huonoa, mutta tämä Caliber joka on korvannut Neonin, oikeastaan tiedä siitä paljoa mitään..

EDIT: Heh, heräsi mielenkiinto vähäsen ja löysin Tuulilasin artikkelin kyseisestä autosta, sanoisinko, että aika mielenkiintoisen kuuloinen auto :D

http://www.tuulilasi.fi/kestotestit/kestotesti-30-000-km-dodge-caliber-18-sxt

No lähinnä Dodge ja talviauto eivät natsaa. Etuveto jossa vääntö tulee vasta yläkierroksilla. Samalla laakerit ovat jotakin Meksikon laatua. Talvi ja pakkaset = auto hinaukseen. Viime talvena meni -30c pakkasilla sitä & tätä. Mutta harrasteautona tuo voi toimiakin.
 
No lähinnä Dodge ja talviauto eivät natsaa. Etuveto jossa vääntö tulee vasta yläkierroksilla. Samalla laakerit ovat jotakin Meksikon laatua. Talvi ja pakkaset = auto hinaukseen. Viime talvena meni -30c pakkasilla sitä & tätä. Mutta harrasteautona tuo voi toimiakin.

Itsellä oli Avengeri, hyvin se kulki kesät talvet. Laakerit tosin meni etupyörästä ja ne piti vaihtaa. :vihellys:
 
Kyllä minä ainakin keksin paljon tylsempiä autoja kuin S80... Hienohan tuo on.

Niin... mikä tuossa muka on vikana?:think: Liian konservatiivinen? Kyllä tuo mulle kelpaisi...

Älkää käsittäkö väärin.
Ihan fiksu ja hyvä autohan tuo on. Kuitenkin ainoa käyttötarkoitus tälle on siirtyminen suoraan paikasta toiseen.
Täytyisi olla käyttiksenä tällainen ja harrasteena joku muunlainen. Ei tämä varsinaisesti mitään aisteja kauheasti kutkuttele :D
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom