Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
:kippis:
Tässä oma ruoska:

suap.jpg


-07 2.0t automaatti Stage 1 Biopower

Vekkulia miten tämäkin puoliooppeli vielä kiinnostaa entisiä saabisteja, aina joku ukko tulee ihmettelemään jos satun huoltamaan taloyhtiön parkkipaikalla.

Rakkaus saabbeihin ei kuole tulessakaan.
 
Ketjun ensimmäinen ranskalainen! Citroën Grand C4 Picasso 2.0i Exclusive vuosimallia 2007 ja mittarissa maltilliset 130tkm. Löytyy varusteita ja taka-akselilta ilmajouset. Mainettaan parempi ja ostaisin uudestaankin. :tup:

3nN4SED.jpg
Mullapa on etuakselillakin, tosin vuodella vanhempi ja ei niin moderni kori
j3vZHp5.jpg
 
:kippis:
Tässä oma ruoska:

suap.jpg


-07 2.0t automaatti Stage 1 Biopower

Vekkulia miten tämäkin puoliooppeli vielä kiinnostaa entisiä saabisteja, aina joku ukko tulee ihmettelemään jos satun huoltamaan taloyhtiön parkkipaikalla.

Saabi on komea, kyllä on kilvetkin:kahvi: Eräs tuttu vaihtoi -666 kilvet "soveliaampaan", mutta makunsa kullakin. Luulin muuten ettei tuollaisia kilpiä enää anneta, tosin tietoni voi olla antiikin ajoilta.
 
Kakkoskoppainen Volvo XC70 D5 AWD täällä:

21526527788_365b918eb0_b.jpg

21526528138_2f5344244d_b.jpg


Vm. 2004, varustelu asianmukainen, eli alkuperäinen omistaja on ruksinut melkein kaikki lisävarustelistan kohdat (lähinnä kattoluukku ja takaspoileri puuttuvat). HU-803 siis löytyy, samoin Volvon oma DVD-navi ja integroitu matkapuhelin. Edellinen kulkupeli oli vastaava kahta vuotta uudempi Ocean Race 2.5T bensakoneella.
Ketään ei pitäisi tietenkään dissata, mutta kun kaikilla meillä on persereikä. Niin onhan tuo seksikäs niin kuin mummo yöpyjamassa.
 
Mullapa on etuakselillakin, tosin vuodella vanhempi ja ei niin moderni kori
j3vZHp5.jpg
Tuossa on ihan oikeasti ilmajouset, eikä Citroenille tyypilliset kaasunesteet. Faceliftissä ei niitäkään enää näkynyt, koska ovat aika vikaherkkiä. Minä olen aina renkaanvaihdon yhteydessä suihkinut pussit silikonilla, jotta pysyisivät kunnossa. :kahvi:
 
Joo'o!

Autoja on ollut...

VW Golf MK2 1.8i, kuvaa ei onneksi löydy.

Nykyiset pirssit: Plymouth Fury Custom Suburban 1976, Chevrolet Beretta GT 1993.
L392T4V.jpg
XDbNUQo.jpg

Punaiseen paholaiseen tuli hommattua oikeanlaiset lyhdyt, nuo tuplalamput ovat ns. eurospec paskaa mitä ei saa enää mistään, tällaiset ostin ja tällaiset kuuluu ollakin Beretassa: http://auto-database.com/image/chevrolet-beretta-1993-wallpaper-280013.jpg

Plymouth on kesäkäyttis, Beretta talvikauppakassi joka tosin siirtyy siskon 'omistukseen' kunhan saa tässä lähiaikoina kortin ajettua.
Plymouthin kanssa alkaa stroker projekti ensi keväänä/kesällä, tonnikaupalla rahaa mänöö. Berettakin kaipaisi virittelyä mutta onneksi ei jaksa kiinnostaa niin paljoa, että jaksaisin edes turbo setuppia rakentaa siihen. Suht hauska etuvetoseksi kyllä muuten tommonen 'pikkusportti'

EDIT: Ja järkyttävän 'hauska' VW Golf mk2 kyllä edelleen löytyy, tosin ~6-7vuotta seissyt paikallaan. Jos olisi rahaa ja MOTIVAATIOTA niin kiinnostaisi entisöidä ainakin ulkopuolisesti, nakata levyjarrut taakse ja GTi motti konehuoneeseen... mutta onneksi se motivaatio on hukassa, säästyypä rahaa ja hermoja.

EDIT: Plymouth on 360cid (josta tulee 404cid). Beretta GT on 3.1 V6 multipoint ongelmainjection.
Ai saakeli! :D

@Ragnarök- Mulla on tuon Beretan sisarmalli Corsica, myös vm93. :)

Joko sulla tulee vedet sisään tulipellin läpi?

Corsica oli kesällä käytössä, 8tkm tuli mittariin ja kaikkea pikkuvikaa sivussa. Nyt saabistan talven. Chevyyn pitäs kyllä uusia takajarrusylkkä...
 
Eli allahan on ylläolevan kapineen lisäksi Saab 9-5 -99 @ 250hv/370nm softalla. Nuo siis suurpiirteiset tehot.

Täytyy alkaa säästämään kaasujalkaa kun tuli laitettua talvinakit alle. :D
 
BMW 335D -07, 365hv/700Nm Ajtech softalla. Kilometrejä jo kohta 260tkm takana joista melkein 100tkm softattuna. Tuotu Italiasta -11, jossa ollut myös ollut suomalaisomistuksessa uudesta lähtien. Ei m-sport, muuten lähes kaikki varusteet idriveä ja täysnahkoja lukuunottamatta.

1.jpg
2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
BMW 335D -07, 365hv/700Nm Ajtech softalla. Kilometrejä jo kohta 260tkm takana joista melkein 100tkm softattuna. Tuotu Italiasta -11, jossa ollut myös ollut suomalaisomistuksessa uudesta lähtien. Ei m-sport, muuten lähes kaikki varusteet idriveä ja täysnahkoja lukuunottamatta.

1.jpg
2.jpg
Taitaa kumi naukasta mukavasti tollasella :tup:
 
Ai saakeli! :D

@Ragnarök- Mulla on tuon Beretan sisarmalli Corsica, myös vm93. :)

Joko sulla tulee vedet sisään tulipellin läpi?

Corsica oli kesällä käytössä, 8tkm tuli mittariin ja kaikkea pikkuvikaa sivussa. Nyt saabistan talven. Chevyyn pitäs kyllä uusia takajarrusylkkä...

Suht hyvin vielä pysyy vedet ulkona siinä, takalasin kautta vähän tulee kosteutta sisään ja kuskinpuolen ovi falskaa, pitäs tiivisteet uusia.
 
Taitaa kumi naukasta mukavasti tollasella :tup:
:vihellys: Heh, no jarrua vasten kyllä... muuten rengastuksella + automaattiloota saa aika hyvin aisoihin ettei tyhjää pyörähdä helpolla, ainakaan niin kauan kun suunta suoraan eteenpäin... :tup:
 
Saabisti: Stage sitä stage tätä. Herran vuonna 2016 puhutaan näillä termeillä. Aivan kuin se olisi jotain erityistä kun stage stage. Saabien stagehommat on kuin skoodien junttibadget takaluukussa kun on niin rallimeno, oikein RS ja iha peruspata nokalla.
En vaan ymmärrä miksei voi sanoa kuten muidenkin merkkien kohdalla, että mitä tehty. Koska yhtä hyvin muidenkin autojen kohdalla voisi puhua tällä ysärin muinaissanalla “stage”. Stage 1 tarkottaa että vaihdettu joku bilteman ilmanputsari ja softa. Ei mitään erityistä.


penaristi: kaikki varusteet, paitsi se tää ja toi, eikä ole kyllä sitäkään eikä tuota mutta muutoin täysvarusteltu. :cigar:

mesehermanni: Tähtikeula tähtikeula tähtikeula. Sitten se junttitähti on joku C sarjan hinnat alkaen.
 
:D Unohdit että penaristin kohdalla toinen vaihtoehto on että pistetään kaksi A4:ää pitkä listaus rojuista saksankielellä joista voi sitten tutkailla sujuvalla saksalla löytyykö niitä mukitelineitä vai ei
 
Tuossa on ihan oikeasti ilmajouset, eikä Citroenille tyypilliset kaasunesteet. Faceliftissä ei niitäkään enää näkynyt, koska ovat aika vikaherkkiä. Minä olen aina renkaanvaihdon yhteydessä suihkinut pussit silikonilla, jotta pysyisivät kunnossa. :kahvi:

Velipojan pissakoon vaihdettiin rautajouset taakse kun pussukat hajos, Englannista tilattiin käytetyt kun ei noita pohjaanlyöntikumeja löytynyt Suomesta.

Itsellä -95 Opel omega 2.0 16v ja vaimo ajelee Chrysler Neonilla -00, harrastusta kerrakseen mutta hetkeäkään en vaihtaisi pois :think:
 
BMW 335D -07, 365hv/700Nm Ajtech softalla. Kilometrejä jo kohta 260tkm takana joista melkein 100tkm softattuna. Tuotu Italiasta -11, jossa ollut myös ollut suomalaisomistuksessa uudesta lähtien. Ei m-sport, muuten lähes kaikki varusteet idriveä ja täysnahkoja lukuunottamatta.

1.jpg
2.jpg
Hieno bemari
salut.gif
 
Velipojan pissakoon vaihdettiin rautajouset taakse kun pussukat hajos, Englannista tilattiin käytetyt kun ei noita pohjaanlyöntikumeja löytynyt Suomesta.

Itsellä -95 Opel omega 2.0 16v ja vaimo ajelee Chrysler Neonilla -00, harrastusta kerrakseen mutta hetkeäkään en vaihtaisi pois :think:
Olen minäkin noita rautajousia varalta katsonut. Todennäköisesti tuohonkin on pussit ainakin kertaalleen vaihdettu. Nykyisissä kun ei ole mitään rispaantumisen merkkejä. Ja kompura pörisee kuin uusi.
 
Saabi on komea, kyllä on kilvetkin:kahvi: Eräs tuttu vaihtoi -666 kilvet "soveliaampaan", mutta makunsa kullakin. Luulin muuten ettei tuollaisia kilpiä enää anneta, tosin tietoni voi olla antiikin ajoilta.

Tarkkaan kun katsoo kuvaa niin huomaa, että kilpi on itse itselleni myöntämä:D
 
Saabisti: Stage sitä stage tätä. Herran vuonna 2016 puhutaan näillä termeillä. Aivan kuin se olisi jotain erityistä kun stage stage. Saabien stagehommat on kuin skoodien junttibadget takaluukussa kun on niin rallimeno, oikein RS ja iha peruspata nokalla.
En vaan ymmärrä miksei voi sanoa kuten muidenkin merkkien kohdalla, että mitä tehty. Koska yhtä hyvin muidenkin autojen kohdalla voisi puhua tällä ysärin muinaissanalla “stage”. Stage 1 tarkottaa että vaihdettu joku bilteman ilmanputsari ja softa. Ei mitään erityistä.


penaristi: kaikki varusteet, paitsi se tää ja toi, eikä ole kyllä sitäkään eikä tuota mutta muutoin täysvarusteltu. :cigar:

mesehermanni: Tähtikeula tähtikeula tähtikeula. Sitten se junttitähti on joku C sarjan hinnat alkaen.
Saabeissa ero meneekin siinä, että kone kestää noita virisoftia.

Odotas kun pamautat johonkin volkkarin vakioneloseen vähän softaa (saako niihin edes) niin tuskinpa kestää vakioalakerralla?

Ja saatko sieltä irti vaikka 300hv ja lähemmäs 500nm vääntöä, niin että se kapine myös kestää sitä enemmän kuin 10tkm? :)
 
[QUOTE="Bapsu, post: 28755, member: 3067"
Odotas kun pamautat johonkin volkkarin vakioneloseen vähän softaa (saako niihin edes) niin tuskinpa kestää vakioalakerralla?

Ja saatko sieltä irti vaikka 300hv ja lähemmäs 500nm vääntöä, niin että se kapine myös kestää sitä enemmän kuin 10tkm? :)[/QUOTE]

VAG nimenoman on erikoistunut noihin softaamisiin, ihan tehdasvalmisteisina:D

Nyt ei ole linkkiä tarjolla, mutta jostain luin että noiden päästöhimmeleiden kanssa, suunta alkaa menemään taas isompiin motteihin, joku iltis päivä pari sitten kait, lähteenä.
Ja kauanko kestää, mitenköhän joku Suberb 1.0 turbo toimii 200tkm mittarissa? Nyt meni offiksi, mutta silti.
 
Saabeissa ero meneekin siinä, että kone kestää noita virisoftia.

Odotas kun pamautat johonkin volkkarin vakioneloseen vähän softaa (saako niihin edes) niin tuskinpa kestää vakioalakerralla?

Ja saatko sieltä irti vaikka 300hv ja lähemmäs 500nm vääntöä, niin että se kapine myös kestää sitä enemmän kuin 10tkm? :)

Vakio 1.8t koneella se 300hp-320hp on arkipvä. Saabillako siihen tarvitaan 2.3l kone? :smoke: Vai päästäänkö ees kolmosella alkaviin numeroihin?
 
Vakio 1.8t koneella se 300hp-320hp on arkipvä. Saabillako siihen tarvitaan 2.3l kone? :smoke: Vai päästäänkö ees kolmosella alkaviin numeroihin?
Ei tarvi. 2.0 riittää, oikeestaan toi tilavuus ei merkkaa saabissa muutakun bensankulutusta, jos sitäkään (ei ole ollut ikinä 2.0 saabia).

Niin mahtaakohan se vakiona kestää kovin kauaa tota? Pikaseen vilasin näköjään tuo 300hp on jo aika harvinaisuus tuollapäin. Toki saappiinkin saa jo laittaa jotakin parempia putkia ja katteja jos haluaa kolmosella alkavia lukemia tauluun. :)

Saahan tonnarista irti ihan törkeitä lukemia jos enemmän intoilee.
 
Saabisti: Stage sitä stage tätä. Herran vuonna 2016 puhutaan näillä termeillä. Aivan kuin se olisi jotain erityistä kun stage stage. Saabien stagehommat on kuin skoodien junttibadget takaluukussa kun on niin rallimeno, oikein RS ja iha peruspata nokalla.
En vaan ymmärrä miksei voi sanoa kuten muidenkin merkkien kohdalla, että mitä tehty. Koska yhtä hyvin muidenkin autojen kohdalla voisi puhua tällä ysärin muinaissanalla “stage”. Stage 1 tarkottaa että vaihdettu joku bilteman ilmanputsari ja softa. Ei mitään erityistä.

Tässä Stage 1 kuva junttisaabista sulle <3

fapfapfap.png


Palataan taas aiheeseen keväällä kun on sisässä Stage 3. Ilmanputsari pysyy muuten vakiona siihenkin asti :D
 
Mondeo 1.5l bensaturbo, varustetasona paras eli titanium business ja lisäks ruksittu kaikenlaista. Ois saanu samaan hintaan vitossarjan bemarin karvalakkina mutta tykkään lisävarusteista. Lisäksi Mondeo ei herätä aggressioita muissa liikkujissa. Vähän harmittaa kun ei ole neliveto.


0l9SDH4.jpg
 
Tässä Stage 1 kuva junttisaabista sulle <3

fapfapfap.png


Palataan taas aiheeseen keväällä kun on sisässä Stage 3. Ilmanputsari pysyy muuten vakiona siihenkin asti :D

En ole sanonut saabeja junteiksi. Tuollaista X mallia itekin kuumotellut. Se stage-juttu kun ei ole mitenkään saabikohtainen tai mullistavaa salatiedettä, se on vain muinaisjäännesana ysärin nurkista, samoin kuin lastutus. Yleensä näitä termejä käyttävät eivät ymmärrä juuri mitään näistä virihommista, ja henkilöiltä jotka teettävät virit amatilaisila. Ja tämä ei ole provo. En ole kertaakaan kuullut noita sanoja niiden suista joilla on jotain muita kuin 200-300hp.

Ens keväänä käytän tuon 3.0tdiq ohjelmoinnissa. Ellen sitten satu vaihtamaan penarin 535d tai vastaavaa tilalle. Vuosien audistelun jälkeen tekis mieli kokeilla tuoreehkoa pnvtä. Joskus ikuisuuksia takaperin olikin -94 318is (140hp) limited edition.

Jonkun 280hp tienoolle saa softalla tuosta wanhasta a4 3.0tdi. Ajomukavuuttahan se tuo vain, helppoutta ohituksiin ja muihin sukkulointeihin.
 
Viimeksi muokattu:
Aloituspostauksen auto käytetty penkissä..

aLDisBz.jpg


Pyöräteho tuo ja pienimmällä paineella mitä pystyin näillä osilla säätämään. 0,6bar ollu ny ajossa, mutta sillä ei irronnu kun vajaa 10hp lisää. Liekö toi vaparin mehupilliputkisto ahdistaa sitten isommilla kierroksilla. Sytkäennakkokin on säätämättä, koska moottorinohjaus on mallia: haista vittu. Ei Boschin niinkuin muissa vanhoissa volvoissa tuppaa olemaan. Tehoeroa nimittäin oli noiden testipaineiden vetojen välillä enemmän tuossa 2500-4000 rpm.

Mutjoo, tälleen ihan vakio-osilla bolt-on virityksenä paskalla moottorinohjauksella ihan onnistunu viritys tuollanen lähemmäks 200hp moottoriteho. Tämähän oli siis vapari vielä kesällä ja avaamatta konetta lyöty 940 volvosta vakiohilut kylkeen. Säädetty lähinnä suuttimilla ja bensanpaineella.

 
En ole sanonut saabeja junteiksi. Tuollaista X mallia itekin kuumotellut. Se stage-juttu kun ei ole mitenkään saabikohtainen tai mullistavaa salatiedettä, se on vain muinaisjäännesana ysärin nurkista, samoin kuin lastutus. Yleensä näitä termejä käyttävät eivät ymmärrä juuri mitään näistä virihommista, ja henkilöiltä jotka teettävät virit amatilaisila. Ja tämä ei ole provo. En ole kertaakaan kuullut noita sanoja niiden suista joilla on jotain muita kuin 200-300hp.

Ens keväänä käytän tuon 3.0tdiq ohjelmoinnissa. Ellen sitten satu vaihtamaan penarin 535d tai vastaavaa tilalle. Vuosien audistelun jälkeen tekis mieli kokeilla tuoreehkoa pnvtä. Joskus ikuisuuksia takaperin olikin -94 318is (140hp) limited edition.

Jonkun 280hp tienoolle saa softalla tuosta wanhasta a4 3.0tdi. Ajomukavuuttahan se tuo vain, helppoutta ohituksiin ja muihin sukkulointeihin.

Saab 9-3 1.8t on siis auto. 210Hv/340Nm on nyt ja se tuli pelkästään ohjelmoinnilla (Stage 1). Seuraavaksi sisään menee uusi turbo, downpipe, suuttimet, ecu ja etanoliohjelma (Stage 3). Sitten pitäis olla noin 270hv/450Nm pyöriltä ja vääntöä rajoittaa jo aiemmin asentamani vahvempi kytkin jonka rajalla ollaan. Onhan nuo staget vähän epämääräisiä myönnetään eikä kerro mitä on oikeasti tehty.
 
Mulla on tuossa toisessa autossa avarampi pakosarja, 3" dp + 2.5", rst putkisto ja välissä 2.5" magnaflow:n metallikatti. Metallinen jotta kestää ja 2.5" katin koko jotta lämpiääkin katsasteluja varten.

Suuttimet 630cc, valikoitu siten että ruiskutuskuvio sama 4% eroilla, eli että olisivat suht identtiset. 550nm SMF-kytkinpaketin, se tuttu S2 audista sopimaan muokattu paketti, IC alumiiniputkin. Nämä odottavat asennusta. Nykyisen ahtimen maksimit varmaankin 260hp tienoolla.

-03-04 BEX koneisista 1.8t audeista saa jotain 230hp softalla, taisi suuttimet ja kytkin tulla vastaan, ne on hyvin "heikkoja" näissä vaggineissa yleensä. TT225 mallista saakin sitten jotain 270hp, ihan hyvin 1.8t koneesta softanvaihdolla pelkästään.

Eikä tarvitse edes ecua vaihtaa. :smoke:
 
Mondeo 1.5l bensaturbo, varustetasona paras eli titanium business ja lisäks ruksittu kaikenlaista. Ois saanu samaan hintaan vitossarjan bemarin karvalakkina mutta tykkään lisävarusteista. Lisäksi Mondeo ei herätä aggressioita muissa liikkujissa. Vähän harmittaa kun ei ole neliveto.
Onko automaatti? Millainen todellinen kulutus tuollaisella lossilla ja bensakoneella on? Vähän vilkuillut tuollaista, mutta farkkukoppaista seuraavaksi.
 
Oma lotja. Volvo 960 2.5L 24v koneella ja automaatilla. Kilsoja 310tkm ja varusteina kaikki lukuunottamatta kattoluukkua ja isompaa radiota. :psmoke: Pitäisi vähän maalipintaa siistiä, muoviosat käsitellä ja etuiskarit vaihtaa niin olisi melkein uutta vastaavassa kuosissa.

rlzqHBS.jpg


cfh4mh7.jpg
 
^Oletko sä Turusta tai jostain? Siellä olen tollaisen, noilla vanteilla, nähnyt? On meinaat upea laitos ja livenä vielä paljon nätimpi, kuin mitä kuvat antavat olettaa! Itse kävin koeajelees ja disukka tuntui sen verta hyvältä, että sitä tulevaa bensaa olen ihan odottanutkin vaikkei nyt autotarvetta ole. Kyselen siksi, koska itsellänikin perversio italialaisiin:

fiu.jpg


Ei vaan noita 500X malleja ole näkynyt... ja onneksi talvivanteet on paaaljon nätimmät. Tosin mielestäni about jokikinen Suomeen saapunut on tainnut olla noilla ns. stock aluvanteilla kesägummien kanssa.
 
^
Ei, pääkaupunkiseudulla ajellaan. Mutta tiedän tuon toisen auton kyllä, alfabbs -foorumilla on sen verran pienet piirit eikä kovin moni muu hullu näitä taida tilailla :D
Perversioita täällä on itse kullakin, laitettiin nimittäin juurikin 500X kiertoon Giulian tieltä.
 
Tämmöinen arki auto...

2014_10_26%20(1).JPG


199 tkm mittarissa ja pitäisi se elinkaari huolto tehdä tuossa 200tkm kohdalla...

Paalaukseen siis?
20160225_006.jpg


Smart ForFour 2006, Passion varustelu ja ei mitään ylimäärästä eli karvalakki malli.
 
Audi A4 3.0 Tdi quattro vm. -09. 320hp/680Nm. Audiot vaihdettu ja äänieristetty. Kulutus maantieajossa alle 6l/100km jopa noilla 255/35 -19 renkailla eli ihan näppärä käyttöauto.
Tällä hetkellä tosin hakusessa sopiva 2013-> Audi S4 Saksasta, kun Suomessa noita faceliftattuja ei ole missään.

MbFI4Lr.jpg
 
Tämmöinen arki auto...



199 tkm mittarissa ja pitäisi se elinkaari huolto tehdä tuossa 200tkm kohdalla...

Paalaukseen siis?
20160225_006.jpg


Smart ForFour 2006, Passion varustelu ja ei mitään ylimäärästä eli karvalakki malli.

No ei kai paaliin sentään! Ihan mielenkiinnosta Smarttiin - miten sen vaihteisto oikein toimii? Jossain nettiauton ilmossa myyjä kertoili että puoliautomaatti, ei tarvi kytkintä, keppiä vaan vatkaa ees taas:confused: Itse luulin että noissa on joku variaattorityyppinen ratkaisu. Automaatteinahan noita kuitenkin mainostetaan. Eli mikä ihmeen loota noissa on. Koskaan en ole tuollaista ajanut.
 
Kesä auto:
suzuki Cappuccino
660cc twincam 12 valve
Turbo
Takaveto
Avoauto
700kg omaa massaa
Vakio teho 66heppaa nyt jotain 80-100kaakkia renkailta

Kerroppa toki lisää tuosta Cappuccinosta, jonkinsortin perversio on noihin kiitos Gran Turismon ja parin nettiautobongauksen :P Minkälainen ajoltaan, mitään järkeä hommata tuommoista, saako osia hyvin? Ja toki se että mitä virejä tehty/voi tehdä. Varmaan tulisi melkoinen shokkiefekti tuosta koosta kun vasta tälle kesää kadulla kävellessä tajusin kuinka pieni auto tuo Mazda MX-5 onkaan....
 
No ei kai paaliin sentään! Ihan mielenkiinnosta Smarttiin - miten sen vaihteisto oikein toimii? Jossain nettiauton ilmossa myyjä kertoili että puoliautomaatti, ei tarvi kytkintä, keppiä vaan vatkaa ees taas:confused: Itse luulin että noissa on joku variaattorityyppinen ratkaisu. Automaatteinahan noita kuitenkin mainostetaan. Eli mikä ihmeen loota noissa on. Koskaan en ole tuollaista ajanut.

Itsellä manuaali, mutta lisävarusteena olisi saanut robottiavusteisen manuaalilaatikon. Noh kumminkin takaisin tämän Smartin robottiavusteisiin manuaalilaatikoihin (AMT (assisted manual transmission)). Käytännössä normaali vaihelaatikko ja käskytät robottia menemään ylös tai alas vaihteita ja robotti huolehtii milloin pitää vaihdetta vaihtaa ylös tai alas. Itse robotti taas käyttää kytkintä ja vaihdelaatikon vaihteenvalitsinta. Yleensä näissä taas aktuaattori pettää jossain vaiheessa, jonka jälkeen robotti ei saa vaihdetta silmään, koska ei löydä kytkimen purentapistettä.

Omituinen järjestelmä, mutta ilmeisesti suhteellisen mukava kuitenkin.

Tuosta voi lukea hieman selkeemmin toiminnasta: https://en.wikipedia.org/wiki/Electrohydraulic_manual_transmission
 
Ei ole noista kokemusta mutta nuohan ovat kuulemma maailman hitaimpia laatikoita vaihtamaan. Näin ainakin kaikissa autolehdissa ja joissakin videoissa mitä tullut katsottua.
 
Mikä tommoisen kuljettimen arvo on jos lähtee käteiskaupalla liikkeelle? Kivan näköinen. On varmaan automaatti?

Tuolla on mittarissa 140k, eli kaikkine modauksineen, ei tarvitse esim. huolehtia hiukkassuodattimien tukkeutumisista, semmosta 24k€ sanoisin Nettiauton perusteella.
 
Laitetaan nyt omatkin romut esille, vaikka ei näissä mitään kiintoisaa ole.

Käyttis Volvo V70 D5 AWD Geartronic -07, ohjelmoitu noin 225 hv ja 500 Nm, 240 tkm mittarissa.
Perus Classic varusteet ja sisällä mustat nahat.



Vanteet ovat Volvossa vaihtuneen tuumaa isompiin ( 18" ) XC90:sen alkupään mallien vakio vanteisiin gunmetal sävyyn maalattuina.

"Harraste" Hiace 2,4D vapari pätkä -96, huimat 79 hv ja olisikohan 230 Nm, 314 tkm mittarissa.



Hiacen vanteetkin ovat vaihtuneet noista ruosteisista nelivedon vanteista tavallisiin takaveto Hiacen peltivanteisiin.

Kesälelu MG MGF 1,8i ( Non VVC ) Brooklands edition -98, 120 hv 160 Nm, 130 tkm mittarissa.
Varusteina Brooklands Green-väri, vaalean ruskeat täysnahat ja ilmastointi.
Etupuskuri ja valot on vaihdettu uudemman TF mallin vastaaviin.
Lisäksi pakoputkisto on vaihdettu kokonaan paremmin virtaavaan rosteriseen ja audiopuolta on paranneltu maltillisesti.



Volvo pitäisi vaihtaa tässä lähiaikoina johonkin uudempaan ja jos päädyn ostamaan nelivetoisen pakettiauton tai pick upin pääasialliseksi käyttikseksi, niin sitten Hiace pitäisi vaihtaa johonkin hauskaan pikku autoon tai bensa sedaniin.

Harrasteauto vaihtuu joskus tulevaisuudessa uudempaan MG TF Trophy-malliin, E46 330i avo BMW:hen tai 986 Porsche Boxter S:ään.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nnh
Itsellä manuaali, mutta lisävarusteena olisi saanut robottiavusteisen manuaalilaatikon. Noh kumminkin takaisin tämän Smartin robottiavusteisiin manuaalilaatikoihin (AMT (assisted manual transmission)). Käytännössä normaali vaihelaatikko ja käskytät robottia menemään ylös tai alas vaihteita ja robotti huolehtii milloin pitää vaihdetta vaihtaa ylös tai alas. Itse robotti taas käyttää kytkintä ja vaihdelaatikon vaihteenvalitsinta. Yleensä näissä taas aktuaattori pettää jossain vaiheessa, jonka jälkeen robotti ei saa vaihdetta silmään, koska ei löydä kytkimen purentapistettä.

Omituinen järjestelmä, mutta ilmeisesti suhteellisen mukava kuitenkin.

Tuosta voi lukea hieman selkeemmin toiminnasta: https://en.wikipedia.org/wiki/Electrohydraulic_manual_transmission

Thanks, omituinen viritys erikoisessa autossa. Täällä tai jossain kirjoitin joskus noista robovaihteistoista, että jotain mersun kuorma-autoa ajoin, missä oli vastaavan tyyppinen loota. Olihan se manuaalina vähän tönkkö, ja automaatilla vieläkin nykivämpi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 288
Viestejä
4 502 864
Jäsenet
74 377
Uusin jäsen
hcolyle

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom