Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
240 on mahtava laite, älkää ymmärtäkö väärin. Itsekin voisin ihan hyvin ottaa talvirassiksi moisen, mutta kyllä se ajaminen lähinnä sinne kikkailun puolelle kallistuisi. Vielä nykyäänkin lapsettaa lumien tullen sen verran että joku pommi täytyisi olla millä voi penkkaa pöllyttää.
 
Itsellä ajossa 2001 vuosimallin Citroen Xantia 1.8 Exclusive.
Kohta 200T KM tulee täyteen mittarissa. Pakko sanoa että on kyllä kaikin puolin mukava menopeli.
 
14313266.jpg


Aivan liian toimiva ja tylsä dieselkäyttöauto sinkkumiehelle :confused2:

240-volvoa ei ole vielä ollut, sellainenhan pitäisi hankkia kokeilu/harrastusmielessä :happy:
 
Veli sai tarpeekseen 240 volvoista kun viimeisessä lahosi toinenkin moottori vaikka sen vaihtoi :D
Kyllähän noita jotaki 5 tai 6 kappaletta ehti olla, veli meinas mulle laittaa kuntoon ajokortin saamisen jälkeen 242(?) 1.9 ruiskulla olevan mutta eipä se mitään saanu aikaseksi ennenkuin auto lahosi lopullisesti. Olisihan se ollu ihan hieno ensimmäinen auto, etenkin vertaa Rellun 19 minkä sitten ostin ekaksi autoksi.
En ole henk.koht "oikeaa" volvoa itse omistanut kun 440 oli enimmäkseen rellu jossa oli vain volvon maski.

Ja ettei nyt nollapostauksesi menis niin laitetaan ne autot mitä ollu.

Renault 19 1.4 ´89
Volvo 440 2.0 at ´96
Nissan Maxima QX 2.0 V6 ´99
Suzuki Alto 0.8 ´88
Toyota Avensis 2.0 D4D ´04

Tähän mennessä paras auto tainnu olla tuo Maxima, ostaessa oli hieman pommi kun ei huomannu katsoa vetareita ja edellinen omistaja oli jossaki nyrkkipajalla vaihattanu pakoputkiston josta oltiin unohettu tiivisteet mutta kertaakaan ei kylmilläkään ilmoilla jättäny käynnistymättä. Oli vain helvetin tuhnun olonen 2 litraseksi.

Rellu nyt oli mitä oli, takaovet eivät oikein pelanneet, ekan ja tähän mennessä ainoan kolarin olen sillä ajanu ja ojassakin käyty. Moottorikin taisi keittää kun lämpömittari ei pelannu :D

Volvolla eniten ajanu ja vikojakin ollu eniten. Virrat rupesi johonkin katoilemaan ja alustan osia syömään joten tuo sai väistyä nissanin edestä.

Susukin ostin lähinnä läpällä. Olin jo aikani katsellu uusia autoja kun tuntui että maksoin nissanista liikaa omiin tarpeisiin nähden ja tuo sattui tulemaan vastaan eikä ollu kallis.
Jos ei vois vähempää autolla ajo kiinnostaa niin luultavasti ois vieläkin ajossa tuo, tällä hetkellä odottaa sivupihalla kevättä että sais myytyä eteenpäin.

Tojotassa ei mitään vikaa ole ollu mutta ollu vasta sen vajaan 2kk niin ei ole vahvaa mielipidettä vielä.
 
Audi TT -mallia itsekin aina aika-ajoin tulee silmäiltyä, josko joskus sellaisen hommaisi. Nyt kun on taas jonkinmoinen autokuume päällä niin taas vähän enemmän kiinnostaisi moinen. Ehkä uudempi korimalli kuitenkin, ellei saa ihan naurettavaan hintaan vanhempaa. Epäilemättä hauska vehje.

Itse tykkään tuosta ekasta mallista kun se on niin persoonallisen näköinen syöksysämpylä. Harmittaa kun saksalaiset ei oikein uskalla kokeilla enää.
 
Nyt kun Volvojen kanssa päästiin vauhtiin:

s06x7jp.jpg

Oli vissiin kivaa :joy: -96 960 2.5l ja 310tkm rullattu.

Eihän tuossa ole perä edes pahasti ummessa, tähän asti paras saavutus on tässä:
DSC_0013.JPG

-03 Golf iv 2.8 v(r)6 4motion kyseessä, pöllyttää perän umpeen todella tehokkaasti jos vähän antaa monoa lumella. Kilsoja mittarissa vain ~146tkm.
 
Itsellä huuti saman kopan pasuunassa hälyt kun ovesta oli johtosarja ruvella. Seuraavaksi huutoa aiheutti Audi A4 B6 sisätilalämppäri talvella, erikoisia ominaisuuksia. Passatti ollu kyllä yksi parhaista autoista mitä olen omistanut, 1.8t koneella tosin, harmittaa että vaihdoin pois.
 
Kaverin volkkari alkoi hälyyttemään milloin sattuu ensimmäisillä pakkasilla. Vika oli niinkin olematon, mutta outo, takapaksi jotenkin jäässä, ei mennyt kunnolla kiinni ja sitten muka aukesi ainakin hälyn mielestä. Auto sisällä lämpimään ja vähän röppöä niin alkoi toimimaan.
 
Oletettavasti mikrokytkimen vika, aika yleisiä häröilijöitä näissä vaggilaisissa.
 
Lisää tallin täytettä pikkuvikaisella Audilla:

40676.jpg


2001 vuosimallin A2 1,4 litraisella bensakoneella. Automaatti-ilmastointi ja avattava lasikatto, muuten aika askeettinen Saksan tuonti. Yllättävän mukava ajella jopa maantiellä ja kaupungissa tietenkin ihan ehdoton. Mitäänhän tuo ei paina kun on alumiinirunkoinen, mutta eipä kyllä kulutakaan.

Mutta koskapa ei kelpaa edes vaimolle, niin fiksailen kuntoon ja pistän myyntiin. Josko sillä muutaman satasen pärjäis.
 
^ Audi joka ei kovin hyvin menestynyt. Tuossa on muuten mielenkiintonen konepeitto -ratkasu tehty:
 
Itselle voisin hyvin ottaa kakkoskauppakassiksi. Joskus pari vuotta sitten moista olin paremmalle puoliskolle ihan tosissani ostamassakin mutta tuli sitten ostettua kuitenkin TT. Tuohan on ihan hauska konsepti. Ruma ku saatana se toki on, sitä ei pääse kiertämään.
 
Jonkun vuoden ajellut tuommosella -03 E46 330cd dieselbemarilla, 6-vaihteinen manuaali, M-sport ja ...

Jos ei vielä ole tehty niin kannattaa koodata "sähköinen lukkoperä". Luistonesto ja avut täysin poissa käyttää kuitenkin takajarruja vedon tasaamiseen eikä anna sutia yhdellä.
 
Oon kuullu siitä ja kiinnostais kyllä, yhdellä kun tosiaan tykkää sutia ja quaife/wavetrac on aika tyyris.. Eikös sen joku INPA/DIS kanssa saa tollaseen koodattua?
 
Joo jokin tuollainen ohjelma. Itse sain sovittua koodauksen bmw foorumin kautta pientä korvausta vastaan. Ja toimii hyvin, viivettä ei käytännössä huomaa. Nyt talvella mutkasta ulos kiihdyttäen alkaa painamaan perää sivulle ja veto pysyy tasaisena koko ajan. Hyvin huomaa jarrulevyistä miten pysyvät kiiltävän puhtaina.
 
2001 vuosimallin A2 1,4 litraisella bensakoneella. Automaatti-ilmastointi ja avattava lasikatto, muuten aika askeettinen Saksan tuonti. Yllättävän mukava ajella jopa maantiellä ja kaupungissa tietenkin ihan ehdoton. Mitäänhän tuo ei paina kun on alumiinirunkoinen, mutta eipä kyllä kulutakaan.

Mutta koskapa ei kelpaa edes vaimolle, niin fiksailen kuntoon ja pistän myyntiin. Josko sillä muutaman satasen pärjäis.
Mun mielestä toi on symppis - voisi hyvin ottaa kutosen kaveriksi kauppakassiksi. Valitettavan hyvin vain pitää hintansa.

Mikäs pikkuisessa on vikana ja paljonko tuollaisella tuontiversiolla on hintaa / kilsoja? :D
 
Joskus oon miettinyt tuollaista A2:sta. Onko niissä ESP, ilmastointi ja vakkari vakiona?
 
Joskus oon miettinyt tuollaista A2:sta. Onko niissä ESP, ilmastointi ja vakkari vakiona?
ESP tai ainakin sutimisen esto taitaa olla vakiona, mutta vakkaria ei.

Muuten perus etuikkunat sähköllä, kaukosäätöinen keskuslukitus, yms. 90-luvun peruskaurat. Ilman ilmastointiakin taisi saada ja vakiomankkakin on kasetilla. :D

Edit: ja taitaa perusmallin penkeistä puuttua ristiselän säätökin? Jos meinaa pidempää matkaa ajaa tuollaisella...
 
Mikäs pikkuisessa on vikana ja paljonko tuollaisella tuontiversiolla on hintaa / kilsoja? :D

Perus vaihdelaatikkovika eli kolmosta ei löydy. Puran varmaan lootan ensi viikolla ja korjaan jos epäily viasta pitää paikkaansa. Jos ei, niin tilaan jostain vaihtoaskin ja vaihdan sen. 209tkm mittarissa ja ajattelin pistää pyynniksi 3600€. :)
 
Edit: ja taitaa perusmallin penkeistä puuttua ristiselän säätökin? Jos meinaa pidempää matkaa ajaa tuollaisella...

Ominaisuus jota en koskaan pisimmilläkään roadtripeillä ole missään autossa osannut kaivata :D Pidän käytännössä aina sen täysin "offilla" enkä jaksa kikkailla.
 
Ominaisuus jota en koskaan pisimmilläkään roadtripeillä ole missään autossa osannut kaivata :D Pidän käytännössä aina sen täysin "offilla" enkä jaksa kikkailla.

No penkin säädöt, koko, mukavuus + kyynärnojat, ratin säädöt on kyllä aika olennaista hommaa. Myin volvon pois ja nyt ihmettelen nykyisen kulkineen kanssa että miten vitussa tuolla voisi ajaa edes 50km ilman että v-käyrä nousee jonnekin taivaisiin tai kaikki paikat on jumissa kun ei saa mukavaa asentoa. Joskus hyvään tottunut, niin huonot kyllä erottuu. Enkä sano että volvo olisi ainoa missä hyvät penkit, noita muitakin ollut.
 
Mulla on Pösö 307 ja on niin surkeat penkit että en tiedä ostanko edes toista Pösöä tuon takia. Edellisessä Lexuksessa oli taas sellaiset laiskanlinnat, jossa oli mukava istua.

Varsinkin pitkää matkaa ajessa hyvät penkit + hyvät valot on tärkeät eikä Pösössä oo kumpiakaan.
 
Faijan 308:ssa on kyllä todella hyvät penkit edelleen vaikka sekin melkein 10v vanha auto. Hakkaa ainakin monen samassa hintaluokassa olevan.
 
Ominaisuus jota en koskaan pisimmilläkään roadtripeillä ole missään autossa osannut kaivata :D Pidän käytännössä aina sen täysin "offilla" enkä jaksa kikkailla.
No makuasiat - jos on selkä joka ei väsy samaan asentoon niin mikäs siinä. Itse istun 8 tuntia päivässä duunissa, joten on mukavaa jos auton istuimen saa säädettyä tuoltakin osalta (Audin sähköpenkit sähköisellä ristiselän säädöllä joka nousee itselle yli puoleen väliin selkää tarvittaessa).

Itselleni on tärkeää että esim. 8 tunnin mökkireissulla on tukea jota voi selän väsyessä hieman säätää toiseen asentoon.

Isäukon mersussa on neljä säätöä; ristiselän ylä- ja ala sekä sivutuen säädöt istuin ja selkänojalle. Auto sitten ajon aikana automaattisesti säätelee noita sen mukaan miten kuski istuu. Tuo on mielestäni hyvä systeemi pitkille matkoille (ainoa miinus on että "perussäätö" pitää tehdä auton ollessa paikallaan, muistaakseni ennen starttia).
 
Näissä penkkiasioissa monesti myös vaikuttaa kuskin koko, paino yms. Itse olen melko pienikokoinen ihminen ja lähestulkoon kaikki autojen penkit tuntuu hyviltä, toki en oo kaikilla matkustanut 8h putkeen. Ainoastaan intin SISU A2045:ssa puutu niin perse siihen penkkiin jo alle 2h aikana ettei tienny miten päin istuis siinä.
 
Näissä penkkiasioissa monesti myös vaikuttaa kuskin koko, paino yms. Itse olen melko pienikokoinen ihminen ja lähestulkoon kaikki autojen penkit tuntuu hyviltä, toki en oo kaikilla matkustanut 8h putkeen. Ainoastaan intin SISU A2045:ssa puutu niin perse siihen penkkiin jo alle 2h aikana ettei tienny miten päin istuis siinä.
Itse pitkänä ja yli satakiloisena autoa ostaessani se täytyy sovittaa kuin kenkä jalkaan! :vihellys:
On autoja johon en mahdu, on kapeita penkkejä joissa sivutoppaukset jää lapaluiden alle, no toisille ne ovat ihanteelliset.... :p
Tällaiselle isolle "Gorillalle" harva auto sopiva.... :D
 
Tuli eilen haettua 500e hintaan uus kesäauto. Hinnan perusteella odotin hirveää rytökasaa mutta täähän oli hyvässä kunnossa. Myyjä oli laittanut ihan hitosti uutta osaa autoon, varaosia tuli melkein pakun kontillinen mukaan, auto on hitsattu kokonaan pari vuotta sitten ammattilaisen toimesta ja ihan kaikki toimii niinku pitää. Sähköistuimet, -peilit, -lasit, ajotietokone, jopa chryslerin navigointijärjestelmä toimii. Koneeseen on vaihdettu takomännät, uudet laakerit ja vaikka mitä hilpettä. Ainoa miinuspuoli on ihan hirveä maalipinta, joten ensi kesänä on maalaushommia tiedossa. Tää oli uskomaton löytö, ja kyllä, oon tietoinen kaikista tyyppivioista. Ei paljoa paina tämän hintaisessa autossa :D

Ja onhan tää kiva auto kun kuivalla asfaltilla pääsee junttaamaan kaasun pohjaan :geek:

Chrysler LeBaron GTC Turbo

DSC_1302.jpg
 
Heh, juuri selailin skyllejä Nettiautosta ja kun saavun tänne niin mikä se siinä möllöttää.
 
Jos tommosen aikoo hankkia niin nyt on se aika. Jenkeissä alkaa saada r32, r33 jo kilpiin ja hinnat nousee sen mukaan....
 
Niin no se. Itsellä ei talous riitä nykyhinnoillakaan. Ja kun olen vahvasti OEM/alkuperäisyyden kannalla niin siltä kantilta esim Nettiauton valikoima näyttää aika karulta.. toki tuonti on kova sana.
 
Mulla on Pösö 307 ja on niin surkeat penkit että en tiedä ostanko edes toista Pösöä tuon takia. Edellisessä Lexuksessa oli taas sellaiset laiskanlinnat, jossa oli mukava istua.

Varsinkin pitkää matkaa ajessa hyvät penkit + hyvät valot on tärkeät eikä Pösössä oo kumpiakaan.
Aika jännä. Omalle selälle ja ahterille 307:n penkit on ihan mainiot, enkä valoistakaan kovin paljoa valittamista löydä. Lisävalot toki on suunnitelmissa, jahka jotkut siistit maskiin "katoavat" pienet ledipalkit löydän. Jos ei löydy, niin ilmankin pärjää. Toki ne vakiovalot aina paremmat vois olla, mutta tollaseen pikkuautoon ihan jees. Itellä 2006 mallinen, eli facelift, että en tiedä vaikuttaako asiaan mitenkään. Jos joku on huonoa, niin etupenkkien käsinojassa sais olla kunnon säädöt, tollasena yhden asennon ihmeenä aika turha.
 
Tuli eilen haettua 500e hintaan uus kesäauto. Hinnan perusteella odotin hirveää rytökasaa mutta täähän oli hyvässä kunnossa. Myyjä oli laittanut ihan hitosti uutta osaa autoon, varaosia tuli melkein pakun kontillinen mukaan, auto on hitsattu kokonaan pari vuotta sitten ammattilaisen toimesta ja ihan kaikki toimii niinku pitää. Sähköistuimet, -peilit, -lasit, ajotietokone, jopa chryslerin navigointijärjestelmä toimii. Koneeseen on vaihdettu takomännät, uudet laakerit ja vaikka mitä hilpettä. Ainoa miinuspuoli on ihan hirveä maalipinta, joten ensi kesänä on maalaushommia tiedossa. Tää oli uskomaton löytö, ja kyllä, oon tietoinen kaikista tyyppivioista. Ei paljoa paina tämän hintaisessa autossa :D

Ja onhan tää kiva auto kun kuivalla asfaltilla pääsee junttaamaan kaasun pohjaan :geek:

Chrysler LeBaron GTC Turbo

DSC_1302.jpg
Milläs koneella toi nyt olikaan? Itellähä Corsica 3.1l pannulla kesä- ja vara-autona. Onhan se mukava antaa monoa asfaltilla. :D
 
Sairautta havaittavissa: :)

Harrasteena 155Q4 R4 -92 turbo neliveto(visko keskellä ja torsen takana) vähän yli 200hp (vain putki vaihtunut 3")
Puoli"nahat", autom ilmastointi ja sähköinen kattoluukku. Oikeastaan onneksi ei sähkösäätöisiä iskareita. 1500 kpl näitä "1 sarjalaisia" ja joku 2500 kpl yhteensä tehty. "3. sarja" (wide bodyt) harvinaisia



Tämä tosin tällä hetkellä särki, venttiilit solmussa. En tajunnut tarkastuttaa/tarkastaa jakohihan kuntoa, oli jonkun edellistä omistajista ite vaihtama. Tiedä häntä oliko mokannut vai viallinen hiha. Lähti alle 2v vanhasta hihnasta hampaat. Tosin taitaa olla alimitoitettu jakohihna noissa Lampredi TC turboversiossa. (Saatavilla osat joilla saa käytettyä 1" leveää fiat ducaton jakohihnaa)



Sitten käyttis 156 Crosswagon Q4 1,9 jtd 2005. (150hp neliveto vapailla tasureilla)
Mustat nahat, lyhkäset xenon, autom ilmastointi ja parkkitutkat. + Nykyään vähän koomiset 5cd vaihtaja, navi 4" harmaasävynäytössä ja hanskalokerossa autopuhelimen simkorttipaikka.

Muutenkin vähän jännä vehe tuo, siinä samat pyöräkaaripullistukset kuin gta:ssa (3,2l v6), samat 330 brembot ja kai yhtä jykevä etuvakaaja. Kuitenkaan gta:sta ei ole tehty faceliftiä ja tuota taas on pelkästään facelftinä. (n. 7000 kpl tehty)



Taitaa muuten 156 sw olla ainoita automalleja, missä farmarissa laskennallisesti on pienempi kontti kuin sedanissa :D (Kuormatessa farkussa tavaratilan verhoon, eli vähän alle selkänojien korkeuden)



Sitten vielä ikuisuusprojektiksi/hitsausharjoitukseksi hommattu sprint qv -87 (1,5 boxer)



(Näiden edellinen malli alfa sud sprint oli yksi niistä maineenpilaajista, idiootit kuljetti paljaita koreja taivasalla toiseen rakennukseen maalattavaksi säällä kuin säällä... Lahjakas ruostumaan tosin tuokin)
 
Viimeksi muokattu:
Tuo 155 Alfa on yksinkertaisesti upea auto, älä koskaan myy pois sitä :) Kaveriksi voisit hankkia vielä Lancia Thema 8.32:sen niin olis hienot harvinaisuudet vierekkäin.
 
Sain vihdoin perjantaina uuden K Astran :) 1.4 sports tourer, M6, intelilux, nahat, Agr ja jotain muuta pientä. Nyt kyl kelpaa :)
 
Vaihtu muutaman kuukauden jälkeen tuo E46 coupe tälläiseen -06 330i Msport manuaaliin. 144tkm mittarissa ja kaikki isommat huollot juuri tehtynä :kippis:

6f2ebc57b5.JPG

Itsellä e46, mutta jossain vaiheessa joutuu päivittämään uudempaan. Mitä näistä joutuu köyhtymään? Mites tuo tekniikka, ainakaan e46 bensa ei ole kovinkaan luotettavan myllyn maineessa vaikka sellainen tallista löytyykin :sori:
 
Itsellä e46, mutta jossain vaiheessa joutuu päivittämään uudempaan. Mitä näistä joutuu köyhtymään? Mites tuo tekniikka, ainakaan e46 bensa ei ole kovinkaan luotettavan myllyn maineessa vaikka sellainen tallista löytyykin :sori:

Kuulin, että tämä N52 kone on yksi luotettavimpia koneita bemarilta ja tästä se uudempi N53 on sitten aika paljon vikaherkempi. Tällähetkellä hankala sanoa mitä tälläset maksaa kun ei ole oikein tarjontaa mutta tämä kustanti ~17k€ pintaan. iDrive löytyy isolla näytöllä, sporttipenkit alcantaralla ja muutakin hilpettä aika hyvin raksittu listalta tähän yksilöön.

Tuolta tarkemmat varusteet: BMW E90 330I 2006 BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) STOFF BLUE SHADOWALCANT.ANTHRAZIT (ANAT) - WBAVB31030VB67780
 
Hieman offtopicilla joutuu osallistumaan itsekin keskusteluun kun täällä on noista bemarin E46 puhetta :D

Bemari ainakin hyvin kestänyt tähän asti, 2014 keväällä ostettu ja mitään isompia remppoja ei ole ollut. Tyytyväinen olen ollut autoon. :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa muuten 156 sw olla ainoita automalleja, missä farmarissa laskennallisesti on pienempi kontti kuin sedanissa :D (Kuormatessa farkussa tavaratilan verhoon, eli vähän alle selkänojien korkeuden)

Ei sentään, uudessa Mondeossa sama juttu: takakontin kuormatilavuudet ovat perusasennossaan 516 litraa (4-ov.), 541 litraa (5-ov.) ja 500 litraa (Wagon).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 410
Viestejä
4 490 278
Jäsenet
74 155
Uusin jäsen
Multitronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom