Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Ei ole tainnut etanolilla saada noita pysäköinti alennuksia vaikka RE85 tiputtaa laskennallisesti 80% auton päästöjä uusiutuvana ja jätteestä tehtynä. Alittuu kepeesti parkkien rajat etanolilla ajaes. Kauppojen 100 g/km paikkoihin olen surutta ajanut kun kerran 322 g/km laskennallisesti tippuu 64 g/km lukemaan. Piti vaan liimata flexfuel merkki perään josko se vähän hillitsis ettei joku ituhippi potkiskele peilejä irti voiman tunnoissaan.
Itse asiassa saa. Raja on sama kuin kaasuautoille eli 150 g/km :)

Vähäpäästöisten autojen pysäköintimaksujen alennus
 
Juu nuo vanhat nyt avaa millä tahansa :D. Itse availin kuplan oven pitkään kynnellä. 100ampeerista en ole vielä kokeillut edes saako lukot millä auki mutta ainakin lukoissa on sentään jonkinlainen vastus ja avaimiakin oli vain kaksi vai kolme :D. Yllättävän hyvin Kupla sai ainakin olla rauhassa, enemmän pelottaa tuo my summer car datsun. Hyvän mielen auto mutta nyt junnutkin saattavat tunnistaa mikä kyseessä koska rakennettu pelin tyylillä ja kiinnostus nousta kokeilla lähteä huviajelulle pikkupierussa nousta. Kun Helsinkiin tuon tuon niin tulee kyllä peite päälle pihalla ollessa ellen ota tallia taloyhtiöltä (sikahintaisia suhteessa kokoon).
 
Juu nuo vanhat nyt avaa millä tahansa :D. Itse availin kuplan oven pitkään kynnellä. 100ampeerista en ole vielä kokeillut edes saako lukot millä auki mutta ainakin lukoissa on sentään jonkinlainen vastus ja avaimiakin oli vain kaksi vai kolme :D. Yllättävän hyvin Kupla sai ainakin olla rauhassa, enemmän pelottaa tuo my summer car datsun. Hyvän mielen auto mutta nyt junnutkin saattavat tunnistaa mikä kyseessä koska rakennettu pelin tyylillä ja kiinnostus nousta kokeilla lähteä huviajelulle pikkupierussa nousta. Kun Helsinkiin tuon tuon niin tulee kyllä peite päälle pihalla ollessa ellen ota tallia taloyhtiöltä (sikahintaisia suhteessa kokoon).

Vanha kunnon rattilukko hidastaa nyt ainakin:tup:

511099.jpg
 
Juu nuo vanhat nyt avaa millä tahansa :D. Itse availin kuplan oven pitkään kynnellä. 100ampeerista en ole vielä kokeillut edes saako lukot millä auki mutta ainakin lukoissa on sentään jonkinlainen vastus ja avaimiakin oli vain kaksi vai kolme :D. Yllättävän hyvin Kupla sai ainakin olla rauhassa, enemmän pelottaa tuo my summer car datsun. Hyvän mielen auto mutta nyt junnutkin saattavat tunnistaa mikä kyseessä koska rakennettu pelin tyylillä ja kiinnostus nousta kokeilla lähteä huviajelulle pikkupierussa nousta. Kun Helsinkiin tuon tuon niin tulee kyllä peite päälle pihalla ollessa ellen ota tallia taloyhtiöltä (sikahintaisia suhteessa kokoon).

Eikä tarvi olla edes mikään hirveän vanha :D Joskus 2000 kieppeillä piruuttaan testattiin, niin sain kaverin -88 Mazda 626:n oven auki oman -91 Accordin avaimella :rofl:
 
Eikä tarvi olla edes mikään hirveän vanha :D Joskus 2000 kieppeillä piruuttaan testattiin, niin sain kaverin -88 Mazda 626:n oven auki oman -91 Accordin avaimella :rofl:

Nuo lähtee vaikka kolikon kärjellä, tai ihan millä vaan. Yhtä pihasta pöllittyä Cherrya ihmettelin millä oli käynnistetty, niin omista avainkokoelmista löytyi corollan avain jolla Nissani lähti käyntiin. Yhteen omaan corollaan murtauduin toisen corollan avaimilla, omaan Suzukiin menin puutarhatuolista revityllä jousella etc..:hungry:
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Eikä tarvi olla edes mikään hirveän vanha :D Joskus 2000 kieppeillä piruuttaan testattiin, niin sain kaverin -88 Mazda 626:n oven auki oman -91 Accordin avaimella :rofl:

Tuosta tulikin mieleeni, kun aikoinaan kaveri kokeili "piruuttain" oman 80-luvun alun Toyota Corollan avaimia mun 90-luvun alun Honda NSR -piikin virtalukkoon. Iloisestihan se käynnistyi :P
 
Itselläni tuli mieleen näistä avainkeskusteluista tapaus lapsuudesta, isännällä oli semmonen Toyota Tercel, lähdettiin kerran kaupungilla asioilta ja käveltiin autolle ja hypättiin sisään... kerettiin istahtaa sisään ja isäukko tuumasi "Mennäänpä ulos, ei tämä ole meidän auto" :D

Saman värinen ja kuntoinen Terceli oli siinä samalla parkkiksella, meidän auto oli muutama auto sivummalla :D
 
Paitsi että flexfuel kirjataan bensan pääatöjen mukaan.
Ainakin linkin takana olevassa taulukossa on listattu flexfuel-autot erikseen ja niille ilmoitettu rajaksi 150 g/km. :confused: Vai haitko takaa sitä, että flexfuel-autolle ilmoitetut päästöt ovat aina bensan mukaan, myös tässä tapauksessa?
 
Ainakin linkin takana olevassa taulukossa on listattu flexfuel-autot erikseen ja niille ilmoitettu rajaksi 150 g/km. :confused:
Kyllä silti menee verotus samojen mukaan kuin bensalla. Päästöthän ei ajossa muutu eikä kukaan voi todeta ajetaanko bensalla vai ei.
 
Kyllä silti menee verotus samojen mukaan kuin bensalla. Päästöthän ei ajossa muutu eikä kukaan voi todeta ajetaanko bensalla vai ei.

Näin arvelinkin, mutta ehdit jo viitata muokkaamattomaan versioon viestistäni. Seuraava kysymys kuuluukin, että meneekö mikään etanoliauto tuon rajan alle?
 
Näin arvelinkin, mutta ehdit jo viitata muokkaamattomaan versioon viestistäni. Seuraava kysymys kuuluukin, että meneekö mikään etanoliauto tuon rajan alle?
Kyllä luulisi joidenkin uusien menevän kun joutuvat muutenkin olemaan jo alhaisis päästöiltään euro rajojen tiukentuessa.
 
Itselläni tuli mieleen näistä avainkeskusteluista tapaus lapsuudesta, isännällä oli semmonen Toyota Tercel, lähdettiin kerran kaupungilla asioilta ja käveltiin autolle ja hypättiin sisään... kerettiin istahtaa sisään ja isäukko tuumasi "Mennäänpä ulos, ei tämä ole meidän auto" :D

Saman värinen ja kuntoinen Terceli oli siinä samalla parkkiksella, meidän auto oli muutama auto sivummalla :D

Tutulle kävi niin että kävi kaupassa, hyppäsi saman väriseen volvo 240:n.. Jossain kohtaa huomasi että NMT autopuhellin puuttui, ja sitten alkoi katselemaan että täähän on väärä auto - eikun takaisin ja omaan autoon ennenkuin pieni vaihto ehti tulla huomatuksi:D
 
Muutama kuva uudesta käyttiksestä, maski tuli heti vaihdettua mustaan, lisäksi helmat, ovien alareunat ja etuvalot teipattiin kiveniskukalvolla.
koti2.jpg koti1.jpg maski.jpg

Lisäksi alkaa olla kesäpirssi kasassa maalauksen jäljiltä, vielä kun se kesä tulisi.

IMG_20180326_184455.jpg IMG_20180326_184428.jpg

Ai että, aina peukku ylös 924:ille ja 944:ille. :) Itsekin haaveillut mutta vielä hankkimatta, joskus perheessä ollut 924, siitä jäänyt ihailu kyseisiin malleihin. Eikä tuo käyttiskään sen huonompi, jos jonkin uuden BMW:n valitsisin, niin se olisi juurikin Gran Coupe nelonen, hieno kori.
 
Juu nuo vanhat nyt avaa millä tahansa :D. Itse availin kuplan oven pitkään kynnellä. 100ampeerista en ole vielä kokeillut edes saako lukot millä auki mutta ainakin lukoissa on sentään jonkinlainen vastus ja avaimiakin oli vain kaksi vai kolme :D. Yllättävän hyvin Kupla sai ainakin olla rauhassa, enemmän pelottaa tuo my summer car datsun. Hyvän mielen auto mutta nyt junnutkin saattavat tunnistaa mikä kyseessä koska rakennettu pelin tyylillä ja kiinnostus nousta kokeilla lähteä huviajelulle pikkupierussa nousta. Kun Helsinkiin tuon tuon niin tulee kyllä peite päälle pihalla ollessa ellen ota tallia taloyhtiöltä (sikahintaisia suhteessa kokoon).

Jälkiasenteinen häly ja ajonesto luulisi toimivan, vai onko väärältä aikakaudelta verranten ajoneuvoon?
 
IMG_20180330_104251_01_01_01.jpg
Oma ruoska, palvelut jo useamman vuoden. Asiallisilla varusteilla ja optimoituna niin menee vielä perus käyttiksenä hyvin. Hassua miten 16" vanteet näyttää nykyään melkein koomisilta. Joskus se oli koko mihin päivitettiin orkkiksista.
 
IMG_20180330_104251_01_01_01.jpg
Oma ruoska, palvelut jo useamman vuoden. Asiallisilla varusteilla ja optimoituna niin menee vielä perus käyttiksenä hyvin. Hassua miten 16" vanteet näyttää nykyään melkein koomisilta. Joskus se oli koko mihin päivitettiin orkkiksista.
Samaa tullut naureskelua. Ja vastaavasti naureskelin kun datsunin vanteita katsoin ja 14" vai 15" alut näyttivät jäätävän isoilta.
 
Rengas liikkeessä se vasta naurattaakin kun muistelee 16 sarjojen hintoja 22 hommatessa. Hehheee
Samaa naureskelinkin tuossa kun pitää hankkia kyseiseen datsuniin kesärenkaat. Voi olla varsin halpa keikka vaikka ottaisi merkkirenkaita satsin vs mitä käyttikseen :D
 
IMG_20180330_104251_01_01_01.jpg
Oma ruoska, palvelut jo useamman vuoden. Asiallisilla varusteilla ja optimoituna niin menee vielä perus käyttiksenä hyvin. Hassua miten 16" vanteet näyttää nykyään melkein koomisilta. Joskus se oli koko mihin päivitettiin orkkiksista.

Nuo koomisen näköiset style 154 taitaa olla yhdet kevyimmistä orkkisvanteista mitä tullut itselle vastaan.
 
Itse asiassa rengaskeikka voi tulla suhteellisen kalliiksikin, kun tuo Datsunin vakio rengaskoko ei ole enää yleinen vaan erikoistuote. Varsinkin jos jonain merkkirenkaana haluaa saada.
Tiedossa. Siksi ajatuksena käyttää noita talvivanteina olevia 14" vai 15" aluja kesäsetillä ja/tai hankkia tuuman pari isommat kuin vakio kiekot jotka tulivat mukana. Ulkonäköön kun sopii tuo talvivanteiden koko varsin mainiosti kunhan huolehtii että rengas ei pääse hinkkaamaan mihinkään.
 
Laatikosta löytyy ihan takaveto, sitten fulltime neliveto(voi ajaa pitävällä alustalla), part time 4wd ja hidas 4wd.

Eli on tuo Selec-track,

Mulla on Grand Cherokeessa tuo Selec-Track. :cigar2:
Jeep on Ameriikan tuonti eli eli tehtaalla asennettu, ei taida montaa Grand Cherokeeta NP242 jakolaatikolla maassamme olla...? :cool:
 
Sen verran tuohon täsmennän että vakiokoko voi olla vaikka 16" ja samaan aikaan 18" ihan saman kokoinen.

Esim. alla olevas kuvas noi 16", 17" ja 18" on täsmälleen saman ulkohalkaisijan renkaat. 19" kanssa käsittääkseni löytys samassa koossa. Käytös just vararenkaana 16", talvikumina 17" ja kesäkumina 18". Toi 16" on jämptisti saman mitä talvi ja kesäkumit. Leveys tietysti eroa mutta se ei tasauspyörästöä kuormita.
4768fdde488a405bb06ea81e37a3a89f.jpg
Tiedossa kyllä :). Nytkin alla 17" talvinakit ja kesäisin sitten 18". Profiileillahan tuossa voi pelata kivasti. Oli joskus 3tuuman vannekoon ero kesä ja talvinakeissa. Siinä oli jo kesärenkaiden vaihdon aikaan aikamoinen shokki kun Nokian vempuloista vaihtoi Continentalin matalampiin jäykkiin kesäkumeihin.

Viittasin mahtumisella siihen että tällä hetkellä Datsunissa todennäköisesti pääsee full lock päällä hieman rohisemaan johonkin mutta en tiedä onko ns korkea talvikumi vai ylikokorengas syynä.
 
Jep.. 2" vois olla ihan hyväkin ero jos kesäkumit on kovin matalat. Antaa mukavuutta talven kynnöspelloille kun on kyljessä kumia.
Näin olen yleensä tehnyt. Tuuma tai kaksi ja leveyttä vähän pois. Parempi pito, parempi mukavuus ja parempi hinta talvikumeille jotka sulavat varsin mukavasti tiehen syksyisin ja keväisin PK-seudulla pyöriessä kun ei jaksa aina pintakaasulla ajella. Valitsee aina sen ns fiksuimman yleisen koon talvinakeille. Nyt taitaa olla 205 leveyteen pudotettu 235 leveistä ja tuuma otettu vannekoosta pois niin saa jo semi fiksun hintaisia vs tuo Fordin 235/??x18".
 
Rasittava koko tuo 225/60-16 vielä kun painoluokituskin on noin korkea, maksaa parhaimmillaan tuplat enemmän kuin 205/55-16.
 
Sen verran tuohon täsmennän että vakiokoko voi olla vaikka 16" ja samaan aikaan 18" ihan saman kokoinen.

Esim. alla olevas kuvas noi 16", 17" ja 18" on täsmälleen saman ulkohalkaisijan renkaat. 19" kanssa käsittääkseni löytys samassa koossa. Käytös just vararenkaana 16", talvikumina 17" ja kesäkumina 18". Toi 16" on jämptisti saman mitä talvi ja kesäkumit. Leveys tietysti eroa mutta se ei tasauspyörästöä kuormita.
4768fdde488a405bb06ea81e37a3a89f.jpg


Eli jos vaan rengasta löytyy halutulla ulkohalkaisijalla sopivas profiilis ja leveydes niin vannetta voi saada 3" isommaks ilman että sopivuus ongelmia.
Onhan noissa eroja, kun 16" on 67,64cm, 17" on 67,93cm ja 18" on 67,77cm. :) Minulla on vain 57,52cm.
 
Viimeksi muokattu:
Tota poljinta ei kovin vaikea ole katkaista (Jos on sellainen ohut muotoonpuristettu metallilevy varsinkin) ja jos auton haluaa viedä niin ilman kykää ajaminen ei ole mikään ongelma. Itse en sentään autovarkaaksi itseäni lue, mutta on kyllä käynnistelty johdoista ja hajoteltu rattilukkoja sun muuta villissä nuoruudessa. Joskus nimittäin tämänkin tapaista systeemiä jostain tutuntutuntutun "velkoina peritystä" peltoautosta irroiteltu =D
 
Poljinpinta irti. Ratti sahalla kehältä poikki. Poljin poikki. Ketju poikki voimapihdeillä. Lukko paskaks ties millä. Ei kovin turvallinen ratkaisu. Sanoisin että normi rattilukko toimii paremmin.
 
Jeps. Ei vaadi kovinkaan isoja voimapihtejä joilla ketju napsahtaa poikki. Itselläkin isoimmat pistää poikki kepeesti 12mm vahvasta tehtyjä ketjulenkkejä. 16mm harjateräs menee viel suht kohtuu voimalla.

Se rattin pistettävä on hankalampi jos on oikeasti ajateltu malli. Rautasahanterä ei pure ja lukkoa toivoton saada porattua tai tiirikoitua sekä ei mahdu voimapihtien leukoihin. Akkulentävällä sit kyl aukee vaikka mikä, mutta jälkikin ja ääni sen mukaista.

Eli tuollaiset mukana niin ei ketjut ja lukot pidättele eikä edes meteliä synny. Toisin kuin yritäes akkulentävällä.
b470cd31861a5e969826997403b313b0.jpg
Sepä, lisänä vielä että siinä on jo mukana se karkoite että näkyy ulos kunnolla eikä vasta sitten kun on ikkuna pistetty paskaksi. Tosin tuossa nyt on jo paras karkoite näkyvissä kuvassa, Nissanin logo autossa.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Poljinpinta irti. Ratti sahalla kehältä poikki. Poljin poikki. Ketju poikki voimapihdeillä. Lukko paskaks ties millä. Ei kovin turvallinen ratkaisu. Sanoisin että normi rattilukko toimii paremmin.

Veikkaisin ratin kehän sahaamisen olevan helpoin vaihtoehto.
Kytkinpolkimen katkaisu olisi tilan puutteen vuoksi hidasta. Poljinpinnan irrottaminen ei irrota ketjua.
Ideana tuossa viritelmässä on ilmoittaa, että auton varastaminen on työläämpää kuin rattilukottoman auton etsiminen.

Valtaosa tarvikeliikkeiden rattilukkojen lukoista on luokattoman huonoja, joten niistä voi päästä eroon sekunneissa ilman mitään voimapihdeillä kikkailuja.
 
Veikkaisin ratin kehän sahaamisen olevan helpoin vaihtoehto.
Kytkinpolkimen katkaisu olisi tilan puutteen vuoksi hidasta. Poljinpinnan irrottaminen ei irrota ketjua.
Ideana tuossa viritelmässä on ilmoittaa, että auton varastaminen on työläämpää kuin rattilukottoman auton etsiminen.

Valtaosa tarvikeliikkeiden rattilukkojen lukoista on luokattoman huonoja, joten niistä voi päästä eroon sekunneissa ilman mitään voimapihdeillä kikkailuja.
Toki tuo voittaa tilanteen jossa ei ole mitään lukkoa. Mutta jos vaihtoehtona on tuo ketju ja halvinkin edes etäisesti siedettävä rattilukko niin murtautuisin tuohon ketjulliseen. Niin kauan kun ketjun päällä ei ole mitään suojaa joka vaikeuttaisi sen katkomista niin sen katkaisu on sananmukaisesti sekunnin parin homma. On meinaan työn puolesta jokusen verran tullut puljattua lukkojen ja muiden turvalaitteiden kanssa niin autoissa kuin muualla.
 
Toki tuo voittaa tilanteen jossa ei ole mitään lukkoa. Mutta jos vaihtoehtona on tuo ketju ja halvinkin edes etäisesti siedettävä rattilukko niin murtautuisin tuohon ketjulliseen. Niin kauan kun ketjun päällä ei ole mitään suojaa joka vaikeuttaisi sen katkomista niin sen katkaisu on sananmukaisesti sekunnin parin homma. On meinaan työn puolesta jokusen verran tullut puljattua lukkojen ja muiden turvalaitteiden kanssa niin autoissa kuin muualla.
Jees, tähän pätee ihan sama kuin polkypyörienkin lukoissa: lukko on turvallinen sitten kun se ei mahdu keskimääräisen voimapihdin leukoihin. Kaikki ketjut ja vaijerit on vain suunniteltu avattaviksi voimapihdeillä.
 
Jees, tähän pätee ihan sama kuin polkypyörienkin lukoissa: lukko on turvallinen sitten kun se ei mahdu keskimääräisen voimapihdin leukoihin. Kaikki ketjut ja vaijerit on vain suunniteltu avattaviksi voimapihdeillä.
Almax 16 mn (ja 19 mm) mahtuvat isojen pihtien leukoihin, mutta ei niitä silti poikki saa.




Verkkorälläkällä tietty saa poikki:




Ketjujen materiaaleissa ja käsittelyissä on eroja.
 
Niin kai se pointti pyörän lukossa on että menee enemmän aikaa ja tuottaa enemmän melua niin se estää sen varkauden. Mikä tahansa lukko kyllä murtuu oikeilla työkaluilla ;)
 
Almax 16 mn (ja 19 mm) mahtuvat isojen pihtien leukoihin, mutta ei niitä silti poikki saa.

Ketjujen materiaaleissa ja käsittelyissä on eroja.
Nimenomaan - hyvistä materiaaleista tehdyt tietenkin kestävät enemmän. Tosin loppukäyttäjän on vaikea itse testailla noita teräksien laatuja.

Sitten kun mennään näihin Motonet/Bilhelvete/Harakiri -lukkoihin joiden materiaalivahvuuksista ei voi sanoa mitään (joskus edes paljonko siellä on metallia kumin/muovin alla rikkomatta lukkoa), niin se "paksumpi on parempi" on hyvä sääntö. Se heikompikin kestää sitä sahaa paremmin kuin ohjauspyörä. ;)
 
Tottakai erikoisketjuja löytyy, mutta näyttääkö tuo kuvan ketju erikoisketjulta. Jos ketju onkin niin lukko ei.
 
Nimenomaan - hyvistä materiaaleista tehdyt tietenkin kestävät enemmän. Tosin loppukäyttäjän on vaikea itse testailla noita teräksien laatuja.

Sitten kun mennään näihin Motonet/Bilhelvete/Harakiri -lukkoihin joiden materiaalivahvuuksista ei voi sanoa mitään (joskus edes paljonko siellä on metallia kumin/muovin alla rikkomatta lukkoa), niin se "paksumpi on parempi" on hyvä sääntö. Se heikompikin kestää sitä sahaa paremmin kuin ohjauspyörä. ;)
OT
Bilhelvete mainittu. Just hommasin suojaisalle pihalle ulkofillareille tälläisen:

Ketjulukko moottoripyörään tai mopoon - Lukko, MP - Biltema

Ketju on 10,5 mm neliölenkkiä ja karkaistua CrMo-terästä. Onko joku koeponnistanut tuota ketjua? Vaatiiko metriset pulttisakset vai meneekö "matkamallisilla"?
 
En ole itse kokeillut tuota mutta fillarin lukitsen tuon vanhemmalla versiolla jossa lukon aisa menee syvälle lukon sisään niin ei saa niin helposti pihtejä väliin. Ainakaan ei oma sähköfillari ole vielä lähtenyt varkaiden mukaan. Tosin lukitsen sen tuolla ketjulla, u-lukolla ja vien akun aina mukanani.
 
Ketjusta mainitaan CrMo, mutta lukosta ei?

Toivottavasti on parempi kuin tämä:

(Avain näytti ainakin mutkikkaammalta.)
:D

En mä sitä ketjun mukana tullutta lukkoa käytä. Pyörät kiinnitetään omilla lukoillaan ketjuun, ettei voi noin vain kantaa pois.

Ketju ja lukko ovat tosiaan eri matskua. Kokeilin kovuutta Bahcon piikillä, Bahcon rautasahalla, rautaviilalla sekä kobolttiporanterällä. Porauksista ei ole kuvaa, kun vikuroi liikaa käsivaralta poratessa. Lukkoon tuli naarmua, kun pinnoite meni puhki. Ketjussa näkyi vaan hentoa kiillottumista.

Ekassa kuvassa oikealla on Bilteman ketjun mukana tullut lukko. Kaikilla neljällä työkalulla pääsi vaivatta pintakromauksen (? ) läpi, mutta sitten tuli kovempaa ja liukkaampaa vastaan. Vasemmalla on Abuksen järein fillarimalliston U-lukko, level 15, 1660 g, CrMo. Sen pinnassa oli korroosionestopinnoite, jonka jälkeen tuli kovaa metallia, mihin työkalut eivät uponneet.

Tokassa kuvassa ketju. Siinä ei ollut mitään pinnoitetta. Mikään työkalu ei purrut ketjuun. Pientä kiillottumista oli kuitenkin havaittavissa valoa vasten.

20180411_173452.jpg 20180411_173700.jpg
 
Jonkun halvatun U fillarilukon avasin ihan rautasahalla. Löysin lenkillä siis fillarin takavanteen, missä oli rattaita enemmän kuin omassa pyörässä, ja voro oli jättänyt vain vanteen lukkoineen polun viereen, joten tämä lähti matkaan mukaan. En kehdannut näkyvillä paikoilla käppäillä kulkea vanne+lukko yhdistelmän kanssa, joten jätin sen pusikkoon toisaalle, ja kävin hakemassa autolla myöhemmin.

Kotona sitten kokeilin sahalla miten lähtee auki, ja jossain kohtaa lukkopesää löytyi se pehmeä kohta mihin saha upposi kuin vanhaan ihmiseen... joku halpispaskahan se oli.

Yhden munalukon rälläköin auki noin sekunnissa, olisi mennyt akkukoneellakin varmaan yhtä nopsaan, halpis tuokin. Sikäli että mulla oli ko. lukon avain taskussa koko ajan, mutta pienestä vitutuksesta johtuen en sitä muistanut just silloin, ja rällällä paskaks..

Melko OT, kuten normaalia.
 
Veikkaan, että auton rattilukon voi murtaa yhtä rauhassa rälläkän kanssa kuin polkupyörän lukon voimapihtien kanssa.

 
Hmm, mietin että mikä ihme kolisee älyttömästi Pösö 307 cc:n taka-akselilla ja sitten, kun auto oli maassa kiristin juuri vaihtamaani kesärengasta ja koko akseli liikkuu eteenpäin. Ei taida olla kovin hyvä merkki. Voiko tuo olla ihan vaan pelkkä väljä pusla? Leima on tosin edessä joten ehkä vien sinne ihmeteltäväksi ja korjaan sitten vaan viat.
 
Hmm, mietin että mikä ihme kolisee älyttömästi Pösö 307 cc:n taka-akselilla ja sitten, kun auto oli maassa kiristin juuri vaihtamaani kesärengasta ja koko akseli liikkuu eteenpäin. Ei taida olla kovin hyvä merkki. Voiko tuo olla ihan vaan pelkkä väljä pusla? Leima on tosin edessä joten ehkä vien sinne ihmeteltäväksi ja korjaan sitten vaan viat.

En siis tunne 307 taka-akselia, mutta googletuksen perusteella sielä ei ole kuin kaksi puslaa.

edit. Tämä on kyllä aivan väärä topic tähän.
 
Hmm, mietin että mikä ihme kolisee älyttömästi Pösö 307 cc:n taka-akselilla ja sitten, kun auto oli maassa kiristin juuri vaihtamaani kesärengasta ja koko akseli liikkuu eteenpäin. Ei taida olla kovin hyvä merkki. Voiko tuo olla ihan vaan pelkkä väljä pusla? Leima on tosin edessä joten ehkä vien sinne ihmeteltäväksi ja korjaan sitten vaan viat.

Nyt on pakko kysyä tarkentavana kysymyksenä, että missä suunnassa se liikkuu eteen päin?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 272
Viestejä
4 488 673
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom