Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Jaaha, ferrarivaihde päällä. :kahvi:

Ihan yleinen vaihde siitä, miksi kukaan ostaisi Seattia (Cupra), koska se olisi millään tavalla hieno, innovatiivinen, motorsport perinteinen, tyylikäs, seksikäs tai erikoinen automalli / merkki. Cupra on vain halvin mahdollinen vaihtoehto kaikista mahdollisista vastaavista.

:kahvi:
 
Lisää offtopiccia.

Eiks tää ollut just se paikka missä keskustellaan muiden autoista / autovalinnoista?? Niin hyvässä kuin "pahassa"?

Yhä edelleen tartuin siis jonkun käyttäjän oikein tuplasmoketteluun siitä, että hänellä oli (?) Seat Cupra tuned by ebay 380-400hv. Itse en valitettavasti näe sellaisessa edes etäisesti minkäänlaista smokettelun aihetta ja toin tämän ilmi sekä vertauskuvin että käytännön esimerkein.
 
Se vaan että harva ajaa Ferrarillaan tai moottoripyörällään helmikuussa. Kun taas Seat Cupralla on kiva päristellä.
 
Sitten loppuu @Ho Lee Fuk se turhanpäiväinen provoaminen, tai seuraavasta lähdet jäähylle. Teikäläisen mielipide Seateista tuli kaikille jo harvinaisen selväksi.

Tässä ketjussa esitellään omia autoja ja muut voivat kommentoida niitä tai esittää niihin liittyviä kysymyksiä asialliseen tapaan.
 
Yhä edelleen tartuin siis jonkun käyttäjän oikein tuplasmoketteluun siitä, että hänellä oli (?) Seat Cupra tuned by ebay 380-400hv. Itse en valitettavasti näe sellaisessa edes etäisesti minkäänlaista smokettelun aihetta ja toin tämän ilmi sekä vertauskuvin että käytännön esimerkein.
Jos minuun viittaat, niin itsellä ei ole ollut, eikä tule koskaan olemaan jotain Cupraa, sillä mitään vajaavetorimpuloita en huoli.

Edit: mutta se, että ebaylastutettu Cupra saa jonkun kasetin hajoamaan noin totaalisesti, tekee siitä jo smokettelun arvoisen :smoke:
 
Viimeksi muokattu:
Jokainen ajakoot sillä autolla joka itseä miellyttää. Jos se jonkun muun mielestä pitäisi tuikata tuleen, niin kannattaa muistaa että joku varmasti ajattelee samaa omasta autostasi.

Itsellä on moneen kertaan kolaroitu Volvo 940 turbo farkku jossa on jo yli 550tkm mittarissa. Perhanan mukava ajaa, ei kuluta nesteitä ja jopa kiihtyy yllättävän hyvin. Lisäksi on tilava ja toimii hyvin vetojuhtanakin.
 
Täällä mennään 14v vanhalla toyotalla. Tähän asti toiminut loistavasti ja toiminee vielä seuraavat 200 000 km niin ollaan puolessa miljoonassa.
 
autoteb30d23055226281.jpg


Arjenharmaa perhefarkku ja sporttinen italo Recaron penkeillä ja viskolukolla. Lancia on valitettavasti edelleen hieman työn alla mutta tavoite on saada se ajokuntoon (vuoden X) kesään mennessä.
 
autoteb30d23055226281.jpg


Arjenharmaa perhefarkku ja sporttinen italo Recaron penkeillä ja viskolukolla. Lancia on valitettavasti edelleen hieman työn alla mutta tavoite on saada se ajokuntoon (vuoden X) kesään mennessä.

Neliveto-Cupra ilmeisesti kyseessä, jos oikein tihrustaa?
 
Mites seatin laatu ylipäätään nykyään?

Itsellä oli 2006 vuoden ibiza fr 1,8t bensakoneella ja siitä tuli luovuttua 5v ikäsenä 70tkm mittarissa. Kilsoihin nähden oli hieman heikossa hapessa, esim, moottori valutti öljyä, syyläristä tihkui nestettä, katto vuosi pariin otteeseen a-pilarin yläreunasta, sähkölasit hajos molemmista ovista ja kuskin penkissä oli reunasta melko rumaa kulumaa. Myydessä siitä taisi saada n. 12ke. En ole seattia tuon jälkeen kovin vakavasti uskaltanut harkita, mutta voisi kuvitella, että nämä uudet ovat jo hieman laadukkaampia? Mitenkään huonolla ylläpidolla tuo ei ollut ja huolto-ohjelmaa noudatettiin. Pari kertaa kävi kolarikorjaamolla, jossa vaihdettiin etu- ja takapuskurit, kun niihin kanssa-autoilijat osuivat, mutta niistä seurasi vain kosmeettista vahinkoa.

Mikäli yllämainitut murheet jättää huomiotta, niin auto oli kyllä varsin hauska peli ajella ja kulkupuolikin tuntui olevan ihan kiva painoon nähden. Äänetkin olivat ihan sporttisen tuntuiset, joskin pitkällä matkalla hieman turhan meluisa.

Laitetaan nyt vielä kuvakin ajalta, kun oli vielä komeassa kunnossa:
IMG_2497.jpg
 
Tänään tuli päiviteltyä kulkinepuolta.

BMW 518dA (MY15) business varusteilla ja lisänä Ambient -valopaketti ja Dakota-nahat. 87k rullattu ja tietty @tinasilta :n mieliksi mielikuvituksekkaalla valkoisella värillä ;)

Pitää vielä heittää keikka AJ-techillä optimoinnissa.

5b0aec65163d287ab2f4697a8afcb1dc.jpg
 
Malliston pienin moottori, perusväri ja silti köyhät ja kateelliset huutelee :D

Mutta kyllähän tuolla mielellään matkaa taittaa Suomen nopeusrajoituksilla varsinkin softattuna, onko vakio vai parempaa penkkiä?
 
Mites seatin laatu ylipäätään nykyään?

Itsellä oli 2006 vuoden ibiza fr 1,8t bensakoneella ja siitä tuli luovuttua 5v ikäsenä 70tkm mittarissa. Kilsoihin nähden oli hieman heikossa hapessa, esim, moottori valutti öljyä, syyläristä tihkui nestettä, katto vuosi pariin otteeseen a-pilarin yläreunasta, sähkölasit hajos molemmista ovista ja kuskin penkissä oli reunasta melko rumaa kulumaa. Myydessä siitä taisi saada n. 12ke. En ole seattia tuon jälkeen kovin vakavasti uskaltanut harkita, mutta voisi kuvitella, että nämä uudet ovat jo hieman laadukkaampia? Mitenkään huonolla ylläpidolla tuo ei ollut ja huolto-ohjelmaa noudatettiin. Pari kertaa kävi kolarikorjaamolla, jossa vaihdettiin etu- ja takapuskurit, kun niihin kanssa-autoilijat osuivat, mutta niistä seurasi vain kosmeettista vahinkoa.

Mikäli yllämainitut murheet jättää huomiotta, niin auto oli kyllä varsin hauska peli ajella ja kulkupuolikin tuntui olevan ihan kiva painoon nähden. Äänetkin olivat ihan sporttisen tuntuiset, joskin pitkällä matkalla hieman turhan meluisa.

Laitetaan nyt vielä kuvakin ajalta, kun oli vielä komeassa kunnossa:
IMG_2497.jpg


Meillä emannus ajelee pikku seatilla työajoa.. Nyt reipas 70 tonnia ajettu. Ei ensimmäistäkään vikaa, ei kolise , ei vuoda, ei syö kun bensaa.. Perushuollot tehty.. vm.13 ollut pari viimeistävuotta vasta kovemmassa ajossa. Ainoastaan maavara
on pienehkö ja saanut näköjään yhden kolhun pohjaan palkkiin. Siihen pitänee laittaa kotelosuojaainetta tulevana kesänä. Näyttää galvanoidulta kyllä. Vaihtoarvo lie huono joten ajetaan sinne asti kun menee pienillä rempoilla.
Työn laadun vuoksi käynnistelty paljon kylmänä ja erittäin hyvä lähtemään käyntiin..
 
Mut vähänhän tuo 70tkm on. Sanotaan että jos päsee triplasti enemmän ilman turhia vikoja niin ok..
 
Mut vähänhän tuo 70tkm on. Sanotaan että jos päsee triplasti enemmän ilman turhia vikoja niin ok..

Mut ehkä se oli juuri sitä laadun kehumista, sentään jo 70tkm ajettu vm.2013 auto ja kylmäkäynnistyksiä tehty eikä edes vuoda öljyä :geek:

Itsehän pitäisin em. ominaisuuksia lähinnä itsestään selvyytenä mutta mikä minä olen sanomaan, omistan kaksi Italialaista, tuota paljon vanhempaa rimpulaa joissa on vähän kaikkea (ei melkein mitään). Jos tolla Seatilla on ajettu keskivertoa vähemmän niin mun ruoskilla on ajettu keskivertoa ihan saatanasti enemmän :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Meillä emannus ajelee pikku seatilla työajoa.. Nyt reipas 70 tonnia ajettu. Ei ensimmäistäkään vikaa, ei kolise , ei vuoda, ei syö kun bensaa.. Perushuollot tehty.. vm.13 ollut pari viimeistävuotta vasta kovemmassa ajossa. Ainoastaan maavara
on pienehkö ja saanut näköjään yhden kolhun pohjaan palkkiin. Siihen pitänee laittaa kotelosuojaainetta tulevana kesänä. Näyttää galvanoidulta kyllä. Vaihtoarvo lie huono joten ajetaan sinne asti kun menee pienillä rempoilla.
Työn laadun vuoksi käynnistelty paljon kylmänä ja erittäin hyvä lähtemään käyntiin..
Mulla oli 12v vanha 300tkm ajettu auto mikä ei vuotanut öljyä eikä kilissyt tai kolissut, söi vain bensaa ja sisältäkin oli kuin uusi ja vain kulutusosia vaihdoin, mitä voitin?
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Mites seatin laatu ylipäätään nykyään?

Itsellä oli 2006 vuoden ibiza fr 1,8t bensakoneella ja siitä tuli luovuttua 5v ikäsenä 70tkm mittarissa. Kilsoihin nähden oli hieman heikossa hapessa, esim, moottori valutti öljyä, syyläristä tihkui nestettä, katto vuosi pariin otteeseen a-pilarin yläreunasta, sähkölasit hajos molemmista ovista ja kuskin penkissä oli reunasta melko rumaa kulumaa. Myydessä siitä taisi saada n. 12ke. En ole seattia tuon jälkeen kovin vakavasti uskaltanut harkita, mutta voisi kuvitella, että nämä uudet ovat jo hieman laadukkaampia? Mitenkään huonolla ylläpidolla tuo ei ollut ja huolto-ohjelmaa noudatettiin. Pari kertaa kävi kolarikorjaamolla, jossa vaihdettiin etu- ja takapuskurit, kun niihin kanssa-autoilijat osuivat, mutta niistä seurasi vain kosmeettista vahinkoa.

Mikäli yllämainitut murheet jättää huomiotta, niin auto oli kyllä varsin hauska peli ajella ja kulkupuolikin tuntui olevan ihan kiva painoon nähden. Äänetkin olivat ihan sporttisen tuntuiset, joskin pitkällä matkalla hieman turhan meluisa.

Laitetaan nyt vielä kuvakin ajalta, kun oli vielä komeassa kunnossa:
IMG_2497.jpg


No lähinnä tähän vastasin.. Ellette ymmärtäneet.. Mutta jos jotain vastaukseni hiertää, ihan sama :D
 
Tänään tuli päiviteltyä kulkinepuolta.

BMW 518dA (MY15) business varusteilla ja lisänä Ambient -valopaketti ja Dakota-nahat. 87k rullattu ja tietty @tinasilta :n mieliksi mielikuvituksekkaalla valkoisella värillä ;)

Pitää vielä heittää keikka AJ-techillä optimoinnissa.

5b0aec65163d287ab2f4697a8afcb1dc.jpg

Onko tuossa ulko-oven yläreunassa ilmanvaihtoluukku? Jos on, miksi?
 
Mutta missä ne köyhät ja kateelliset huuteliat on, mitkä tuossa mainittiin? :think:

Kyllä yhtään arjenharmaata corollaa hienomman auton kuljettaja tietää mitä tarkoitan, naapuria vituttaa enemmän 10 vuotias ”premium”, kun uusi Auris esimerkiksi.
 
Niin, vuosia sitten naapuri osti uudenkarhean Mersun. Itse satuin ostamaan jeesuksen entisen Porsche 911:n jossa turbo look sarja. Ei naapuri morjestanut sen jälkeen, ja muiden kommentit ynnä ihmettelyt päälle. Ei se nyt niin kivaa sitten ollutkaan possun kanssa...
 
Mutta missä ne köyhät ja kateelliset huuteliat on, mitkä tuossa mainittiin? :think:
Kyllä yhtään arjenharmaata corollaa hienomman auton kuljettaja tietää mitä tarkoitan, naapuria vituttaa enemmän 10 vuotias ”premium”, kun uusi Auris esimerkiksi.
Ihan totta toi on. Varsinkin jos ja kun automallin uudistuminen on hidasta. Ostappa joku 10 vuotta vanha X6 tai Cayenne niin kyllä alkaa jengi pöhistä että mikäs homma. Nähty on ja naurettu myös. :lol:
Itsellä oli myös 5 vuotta sitten BMW 740 e38 -96, eli tosi vanha, mutta kalliimmaksi sitä kai luultiin kun 2500€. Myös Alfa Romeo 156:ta luultiin silloin kalliimmaksi kuin 950€.

Onhan tuollainen iso katumaasturi tosi näyttävä, koska on tosi iso. Kai sitä sitten luulee tuplaten kalliimmaksi, kuin omaa Aurista? Onhan niissä toki tuplaten enemmän tehoa ja kulutusta (paitsi diesel). Ainakin juttua luulisi riittävän :D

25 000 € BMW X6 vaihtoautot - Nettiauto
22 900 € Porsche Cayenne vaihtoautot - Nettiauto
19 000 € Toyota Auris vaihtoautot - Nettiauto
 
Viikko sitten tuli vaihdettua autoa.

Peugeot 407 sai jäädä ja tilalle tuli:

IMG_20180225_211935.jpg


Citroen C5 Executive 2.0 HDi 163 hv FAP automaatti 2012.

Tunnustettakoot, että valinta tuli tehtyä tunnepohjalta. Hakusessa mulla oli Peugeot 508, mutta kävin tällaista varsin koeajamassa ja hurahdin tuon Sitikan ajomukavuuteen täysin. Executive-mallin varusteetkin ovat vähintäänkin riittävät. :cigar2:

Pari 508 kävin myös koeajamassa, mutta Sitikkaan verrattuna kyydit olivat kovat. Pösöhän olis varmasti ollut reilut 200 kg kevyempänä halvempi pitää (verot, polttoaine), mutta nuo Sitikan pehmeät kyydit. :love:
 
Peugeot 407 sai jäädä ja tilalle tuli:

Yhdellä kollegalla oli myös samanmoinen ajossa, ja kehui olevan niin viimeisen päälle mukava auto matka-ajossa. Muutaman kerran lyhyemmällä pätkällä istunut itse kyydissä, ja olihan siinä sellaista mukavaa herraskaista fiilistä :psmoke:
 
Tulee mieleen tuosta autojen kehumisesta.. Aikoinaan kun kävin autokoulua niin kouluautona oli bemari..
Opettaja/omistaja kehui niitä maasta taivaaseen. Tein sitten tyhmän kysymyksen: " et miksi tämän hintaisessa autossa sitten
pitää istua polvet linussa takapenkillä?" Seurasi pitkä hiljainen hetki.. Itse en näe autossa muutakuin käyttöarvon, statusta en arvosta.. Siksi olen ajellut/ostanut auton km/kunnon perusteella kuin merkin..
 
Tulee mieleen tuosta autojen kehumisesta.. Aikoinaan kun kävin autokoulua niin kouluautona oli bemari..
Opettaja/omistaja kehui niitä maasta taivaaseen. Tein sitten tyhmän kysymyksen: " et miksi tämän hintaisessa autossa sitten
pitää istua polvet linussa takapenkillä?" Seurasi pitkä hiljainen hetki.. Itse en näe autossa muutakuin käyttöarvon, statusta en arvosta.. Siksi olen ajellut/ostanut auton km/kunnon perusteella kuin merkin..

Helppohan tuohon on vastata: Pikkubemarit on "ajajan autoja", matkustajista viis :D. Isot (7 sarja) taas on tehty myös matkustajia ajatellen. Tämä näkyy myös pienempien mallien urheilullisemmasta alustasta ja vaihteiston säädöstä, mikä on kuskille kiva juttu, mutta matkustajille ei niinkään. Isoissa taas toisin päin.
 
Joo niin sitten varmaan, Ässällä todennäköisesti saadaan kuljetettavat nopeammin kohteeseen ;)
 
Aika asiaan vihkiytynyt saa olla että edes erottaa ne kunnolla... Top Gearihan tota testas joskus että ei ne ketään kiinnosta kun ei ne näytä erikoiselta.
Eiköhän näissä ole se että joku taksin omistaja ostaa auton kun joko A) ajaa itse tai B) aikoo pitää sen.

Onhan näitä nähty esim. suomessakin; aikanaan ihmettelin miksi taksiksi oli ostettu manuaalivaihteinen T5 Volvo. No verotussyistä tietenkin kun sai myydä tietyn ajan jälkeen ja suurimman osan ajasta ajoi isäntä itse eikä renki... ;)
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Joo ei siinä ole mitään vikaa että valitsee mieleisensä työkalun. Asiakkaita varten sitä tuskin tehdään...

Vantaallakin oli aikoinaan yksi Land Cruiser taksina, jäähdyttelemässä ollut taksari sillä ajoi päivisin mummoja kauppaan ja takaisin parin kolmen vuoden ajan, jonka jälkeen se taisi päätyä eläkkeelle jääneen taksarin omaan käyttöön.
 
Viikko sitten tuli vaihdettua autoa.

Peugeot 407 sai jäädä ja tilalle tuli:

IMG_20180225_211935.jpg


Citroen C5 Executive 2.0 HDi 163 hv FAP automaatti 2012.

Tunnustettakoot, että valinta tuli tehtyä tunnepohjalta. Hakusessa mulla oli Peugeot 508, mutta kävin tällaista varsin koeajamassa ja hurahdin tuon Sitikan ajomukavuuteen täysin. Executive-mallin varusteetkin ovat vähintäänkin riittävät. :cigar2:

Pari 508 kävin myös koeajamassa, mutta Sitikkaan verrattuna kyydit olivat kovat. Pösöhän olis varmasti ollut reilut 200 kg kevyempänä halvempi pitää (verot, polttoaine), mutta nuo Sitikan pehmeät kyydit. :love:

Paljon maksoi? Ranut on parhaita!
 
Mun Panda meni laakista läpi katsastuksessa. On se hieno tunne ku saa vuoden taas ajoaikaa.

Meinasin mennä suurmetsässä yhtee konttoriin ni siel oli korvattu palvelu, itsepalvelu tietokoneella.
Totesin että antaa olla ku eivät edes henkilökuntaa viitti palkata. Tattiksella oli palvelu kohillaan. Kaunis neito sano että vero maksamatta ja kerrottii miten se maksetaa nopeesti ja miten saan 10e halvemmalla katsastuksen. tästä 2 tuntia ja leima paperissa. Tattarisuo 6/6
 
Syksyllä ostetulla 2001 vuoden Peugeot 607:lla ajeltu nyt muutama kk. 3l bénsa v6, automaatilla. Varusteita on ihan kivasti ja ne jopa toimivat, paitsi takaluukku ei aukea kuin käsin. mainittu takaluukku on myöskin ainoa vika tällä hetkellä, laturilla tuli kilometrit täyteen helmikuussa, muuten ollut ongelmatonta menoa se 6tkm mitä ehtinyt ajaa. Xenonit, navigointi, sähköiskarit, nopeuden mukaan säätyvä ohjaus, sähköpenkit... huolella ruksittu varusteita tähän. Kaiken kruunaa kasettisoitin :D -97 camrysta vaihdoin tähän ja toyotalinjalla jatkaen tällä hinnalla olisi saanut jonkun anjoviksen 1.6l koneella :confused: Ei ehkä järkevin auto, mutta tykkään ulkonäöstä.
 
No eihän nuista ole lisävarusteita kuin ksenonit ja navi. Ellei sähköpenkeissä ole muistia, joka on lisävaruste.

Ei alkupään malleissa ollut niin kattavaa varustusta, joten laitoin että lisävarusteina tuossa autossa. Sähköpenkit on käsittääkseni aina muistilla eikä nekään ole vakiovarusteena aina olleet. 4 paikkaa saa tallennettua, kumpaankin avaimeen oma ja auton nappeihin 2. Ajonvakautus ja sähköiskarit kai vakiona aina isomman koneen kanssa. En tiedä.
Rengasmelu tuossa on turhan kova, syynä ehkä vanhat nordman neloset, jotka oli ostettaessa alla. Muutenhan tuo olisi hiljainen, ei nitinöitä eikä kolinoita. Kevättä varten on jo ostettuna vaimennusmattoa.
 
Sähköpenkit on käsittääkseni aina muistilla eikä nekään ole vakiovarusteena aina olleet.
Sähköpenkit ei ole aina muistilla. Veljellä 2.7 V6 HDI jossa sähköpenkeissä ei ole muistia. Ah, näköjään nuissa vanhoissa V6:ssa ei ole sähköpenkit vakiona.
 
Eikös xeonit ja sumuvalot ole nykyään karvalakkimallin merkki?
Nykyään keulalla lediä ja kovemmilla jätkillä laseria. Sumarit täysin integroituna sinne normi valon yhteyteen.
 
Eikös xeonit ja sumuvalot ole nykyään karvalakkimallin merkki?
Nykyään keulalla lediä ja kovemmilla jätkillä laseria. Sumarit täysin integroituna sinne normi valon yhteyteen.
No ei ole. Tuskin missään mallissa on vaihtoehtoina xenonit tai täysledit. Eiköhän se mene joko halogeenit/xenonit tai halogeenit/täysledit(tai jopa ne laaserit).
 
Monessakin on. Karvalakimpaan varustetasoon ei saa ledejä mutta xenonit saa.

Usein ne xenonit on vieläpä paremmat...

Mihin autoon on vaihtoehtoina halogeenit/xenonit/ledit? Varustetasoilla ei tässä tapauksessa väliä, haluan vain tietää kuka valmistaja haluaa tehdä 3 eri umpiot samalle autolle.
 
Volvo V40 sai samaan aikaan kaikilla.

Ennen vai jälkeen faceliftin? Olen ollut siinä ymmäryksessä, että ennen faceliftiä oli halogeenit / xenonit ja faveliftissä xenonit korvautuivat ledeillä. Eli yhtäaikaa ei ole ollut saatavilla kaikkia kolmea valotyyppiä.
 
Sittenhän -94 ollut todella edistyksellinen kun sumarit on ajovalojen umpios integroituna.

Yksinkertaistaahan tuo tuotantoa jos autossa vakiovarusteina sumarit.
Vanhaan halogen-aikaan tuo oli vielä helpompaa kun H4:lla sai sumarit ja pitkät samaan lamppuun. Esim omassa ’98 Passatissa sumu-/pitkät-/lyhyet valot samassa umpiossa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 487 766
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom