Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
No siinä istuin myyjän kanssa speksaamassa ja noi oli vaihtoehdot.

Ei mielestäni mitenkään erikoista kun autossa ei muuttunut oikeastaan mikään paitsi voimalinja ja tuli yksi umpiomalli lisää, joka on identtinen vanhan kanssa.

Valoista ei ollu miulla mitään puhetta kun tuon ostin. Eli täysledit ainut vaihtoehto.
 
Valoista ei ollu miulla mitään puhetta kun tuon ostin. Eli täysledit ainut vaihtoehto.
Volvo V40 Kinetic varustetasolla sisältää "vanhat" valot.

Momentum varustetasolla taas lisänä: Led päivävalot ja led-valot sekä T-muotoiset päiväajovalot. Volvon esitteessä nuo varusteet ainakin mainitaan.
 
No tuo oli/on tuo edition 90 niin täysled. Varmaan on sitten peruslamppuja perus malleissa tjs. Mutta joo kivat on ledit, näkee eteenkin.

edit. @jm82 Sen verran kyllä pakko sanoa että jos facelift eli tää "thors hammer" valo niin ei ole mahdollista että on muut kuin ledit. Tietääkseni...
 
No tuo oli/on tuo edition 90 niin täysled. Varmaan on sitten peruslamppuja perus malleissa tjs. Mutta joo kivat on ledit, näkee eteenkin.

edit. @jm82 Sen verran kyllä pakko sanoa että jos facelift eli tää "thors hammer" valo niin ei ole mahdollista että on muut kuin ledit. Tietääkseni...
Jep. Oli varmasti vanhentunutta tietoa Volvon kuvastossa.

Sen verran saman näköisiä nuo kaikki V40 mallit, että tuo uudistus oli jäänyt itseltä huomaamatta. Vaikka uuden V40 cc mallin kävinkin koeajamassa.
Vuoden 2017 malleihin uusittu ilme tekee V40-sarjasta ilmeeltään yhtenäisen Volvon uuden 90-sarjan autojen kanssa.

Uuden ilmeen huomaa selkeimmin auton keulasta: etusäleikön uusitusta, visuaalisesti iskevästä Volvon rautamerkistä ja Thorin vasara -ajovaloista, jolla halutaan korostaa mallin itsevarmaa ilmettä.
Volvo V40 sai uuden ilmeen | Volvo Viesti
 
Uutta V40 odotellessa :geek: Kyllä oli tuo V60 komee kanssa mikä juuri julkaistiin. Pari vuotta vielä nykyisellä niin maistuis kyllä uusi V40 lataushybridi :D Noh katsellaan jos ne ens syksynä julkaisisi sen uuden...

Täytyy vielä kyllä sanoa että Volvo lähtenyt hybrideillään ihan urheiluautojen markkinoille. Järkyttäviä nuo T8 tehot.
 
Hybrideissä vaan tuppaa olemaan se yhteenlaskettu teho, niin ainakaan gle500e, x5 40e tai XC90 t8 ei kyllä tunnu ihan teholukemiaan vastaavalta jos vertaa samantehoiseen bensa-autoon. Sitä en edes tiedä meneekö numeroiden mukaan vastaavia aikoja, mutta puhuinkin nyt perstuntumasta.
 
Itse olen siinä käsityksessä, että sähkömoottori olisi momentinmuuntimen paikalla. Sitä en tiedä tapahtuuko liikkeellelähtö sitten pelkästään sähköllä vai miten se hoidetaan. Oli miten oli, niin bemarin momentinmuunnin ei luista bensaversiossakaan, niin ei se välitön vääntö mihinkään hukkaan mene. Paitsi tietysti juuri siinä liikkeellelähdössä.
 
Noi autot on niin isoja että tuskin tuntuis polttiksenakaan. Tossa ehkä menee kans se sähkömoottorin välitön vääntö hukkaan massan takia. Etenkin bemarissa kun se taitaa olla ennen momentinmuunninta?
No jos sitten taas vertaa samaan automalliin, niin dieseleillä noilla kaikilla on tullut ajettua myös ja x5 esim 40d:nä tuntuu paljon käyttökelpoisemmalta, GLE samaten 350 -dieselmosalla. Volvo on ainoa missä hybridivoimalinja tuntuu paremmalta kun "isoin" dieseli. Noh, makuasioita lienee.
 
Millä tapaa erillään? Kyllä MB ja X5 saa molemmat "E-Modeen", vai mitä tarkoitit?
 
No jos sitten taas vertaa samaan automalliin, niin dieseleillä noilla kaikilla on tullut ajettua myös ja x5 esim 40d:nä tuntuu paljon käyttökelpoisemmalta, GLE samaten 350 -dieselmosalla. Volvo on ainoa missä hybridivoimalinja tuntuu paremmalta kun "isoin" dieseli. Noh, makuasioita lienee.

Hah, olenpas aivan eri linjalla. Mersun 350d on aivan hirveä vrt. 350e. Käyntiääni, värinät, tärinät ja voimalinjan viive. Ja sama bemarin leirissä, vaikka bemun suora kutonen ei sentään kuulosta aivan traktorilta. Siltikin 530e > 530d. Makuja on tietysti muitakin.

Sähköllä saa saman "diesel-väännön" ilman viivettä. Samalla pääsee eroon myös pahimmasta värinästä, tärinästä ja metelistä.
 
Turbolagin sähköllä saa pois, mutta kokonaisuus puutuu pahemmin kovemmissa vauhdeissa.
Olisi hauska nähdä tilastoa näistä esim 150-200km/h välin kiihtyvyyksistä. Sama homma täyssähköautoissakin, joskus p85d teslalla vetänyt Hollannista Pohjois-Saksaan ja tuntui ettei se enää siellä +120km/h nopeuksissa mitenkään erityisesti kulkenut. Niistä ajoista jäänyt vähän sellanen "meh" fiilis näihin sähkövekottimiin.

Varsinkin bemarissa se nelimukinen bensa on jotenkin väsynyt, kun siihen äänimaailmaan ei ole panostettu yhtään vaan kone kuulostaa vanhalta singeriltä.
 
Viimeksi muokattu:
Turbolagin sähköllä saa pois, mutta kokonaisuus puutuu pahemmin kovemmissa vauhdeissa.
Olisi hauska nähdä tilastoa näistä esim 150-200km/h välin kiihtyvyyksistä. Sama homma täyssähköautoissakin, joskus p85d teslalla vetänyt Hollannista Pohjois-Saksaan ja tuntui ettei se enää siellä +120km/h nopeuksissa mitenkään erityisesti kulkenut. Niistä ajoista jäänyt vähän sellanen "meh" fiilis näihin sähkövekottimiin.

Varsinkin bemarissa se nelimukinen bensa on jotenkin väsynyt, kun siihen äänimaailmaan ei ole panostettu yhtään vaan kone kuulostaa vanhalta singeriltä.

Juu, samaa mieltä, Teslan kulkupuoli hiipuu oleellisesti 100kmh jälkeen. Ainakin mitä nyt itse ajanut 85, 90D ja P85 malleja.

Ja bemarin bensa-nelosen paras puoli onkin se, että ei kuulu kabiiniin alle 3500 kierroksen ollenkaan, no ainakin vitossarjassa. Täydellinen hiljaisuus on arkiajossa luxusta. Teho on tehoa, jos haluaa enemmän niin täytyy ottaa jotain muuta, koska ei bemarin hybridit sitä tarjoa. Onneksi on vaikkapa Porsche Panamera Turbo S E-hybrid, niin saa tehon + v8 soundit + sähkön samassa paketissa.
 
En tiiä mitä räikkösiä täällä kirjoittelee mutta itse en edes muista milloin viimeksi olisin ajanut yli 130-140km/h, saatika mitään 150 -> 200 hampaat irvessä jotain toista spedeä vastaan vedättäen? Varmaan viime vuoden toukokuun lopussa One Mile Challengessa kaasutin paikoiltaan ~270km/h nopeuteen mutta siinä se. Mutta yhtään mihinkään arkiliikenteessä ei noita suoritusarvoja tarvitse, joissa "teslat puutuu". Liekkö ikävuodet vai kalusto tuonut mukanaan sen, ettei tarvitse kenellekään näyttää yleisen liikenteen seassa mitään moottoritien rampilta lappu lattiassa +200km/h vetoja (pelleilyitä) :bored:
 
Mietin samaa, että mitä väliä käyttöauton 150-200 km/h kiihtyvyydellä on..

Jonkun random youtube-videon perusteella S P90D:

0-100: 3,37 s
0-200: 14,8 s
150-200: 7,2 s

Hiipuuhan se kiihtyvyys vastusvoimien kasvaessa ja hiipumista korostaa, kun vääntömomentti ei kasva samoin kuin polttomoottorisessa. En silti puhuisi kovin verkkaisesta kyydistä :)
 
Mietin samaa, että mitä väliä käyttöauton 150-200 km/h kiihtyvyydellä on..
"Käyttöauto", hinnaltaan 100+ tonnia. :rolleyes:

100-150 tonnin Tesla ei ole "käyttöauto" vaan ehta "peniksenjatke" ihan niin kuin bemarit, yms aikoinaan. Jos peniksenjatkeen ominaisuudet on heikommat kuin kilpailijoiden, niin totta helvetissä sillä on väliä.


Sitten jossain oikeissa "käyttöautoissa", niissä 20-60 tonnin vehkeissä, ei niinkään...
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Käyttöauto, koska löytyy tavaratila ja takapenkit, eikä ole suunniteltu radalle. Mutta ei tosiaan hinnaltaan ole käyttöauto:D

Mahtaako 100ke hintaluokasta löytyä toista joka menisi 0-200km/h 15 sekuntiin?
 
Käyttöauto voi vaikaa maksaa 1000k€ jos sitä käytää päivitäin ajamiseen paikasta a paikasta b tai vaikka kauppassa käyminen.:D

Se on mihin itellä on varaa ajaa, sillä ajetaan ja kateliset katsoo vierestä.;)
 
Mietin samaa, että mitä väliä käyttöauton 150-200 km/h kiihtyvyydellä on..

Jonkun random youtube-videon perusteella S P90D:

0-100: 3,37 s
0-200: 14,8 s
150-200: 7,2 s

Hiipuuhan se kiihtyvyys vastusvoimien kasvaessa ja hiipumista korostaa, kun vääntömomentti ei kasva samoin kuin polttomoottorisessa. En silti puhuisi kovin verkkaisesta kyydistä :)

Hiipuhan tuo näköjään reippaahkosti 100 jälkeen.

Esimerkiksi Audi RS7:
0-100 3,6 s
0-200 12,0s
 
100-150 tonnin Tesla ei ole "käyttöauto" vaan ehta "peniksenjatke" ihan niin kuin bemarit, yms aikoinaan.

Ihan rehellisesti: Tesla ei ole premiumia nähnytkään. Kyseessä on auto, joka on toteutuksensa puolelta lähempänä Priusta kuin saksalaista premiumia. Teslan ohjaamosta puuttuu se vuosikymmenien kokemus, jonka aistii premium-autojen ohjaamoissa. Objektiivisesti auton hyvä puoli on sen järjetön kiihtyvyys (oikeilla optioilla). Negatiivisina puolina akkujen rajoittamat käyttötarkoitukset, tuo mainittu laadun puute ja se, että Teslan hintaluokka jää oikeasti vähän naftiksi premium-autona (nimim. saksalaisten vastineita odotellessa). Kunkin henkilökohtaisten mielipiteiden varaan jää asettaako minkälaista painoa vähän kyseenalaiselle ympäristöystävällisyydelle (tästä väännetään puolesta ja vastaan: litiumin kaivostoiminta on aikamoista luonnon raiskaamista) ja sitten sille viher-oikeisto-imagolle, jonka tuollaisen hankkimisella itselleen hankkii.


Esimerkiksi Audi RS7:
0-100 3,6 s
0-200 12,0s
Mistä nämä ajat ovat peräisin? Kovin väritetyiltä vaikuttavat. Omat lähteet antaa noin 3,9 s / 12,3 s.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan rehellisesti: Tesla ei ole premiumia nähnytkään.
Sekoitat nyt premiumin ja peniksenjatkeen.

700-sarja on premiumia, M5 tai M3 on peniksenjatke. Audi S8 on premiumia. Joku Vette on peniksen jatke. Tesla on hintansa puolesta, ja paperilla, peniksenjatke.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
"Käyttöauto", hinnaltaan 100+ tonnia. :rolleyes:

100-150 tonnin Tesla ei ole "käyttöauto" vaan ehta "peniksenjatke" ihan niin kuin bemarit, yms aikoinaan. Jos peniksenjatkeen ominaisuudet on heikommat kuin kilpailijoiden, niin totta helvetissä sillä on väliä.


Sitten jossain oikeissa "käyttöautoissa", niissä 20-60 tonnin vehkeissä, ei niinkään...
Kaikki on suhteellista. Joillekin tuommoinen 100 ke auto voi tosiaan olla "käyttöauto", jolla ajellaan kauppareissut ja muuten ajellaan vaikka Lambolla. :cigar:
 
Ihan rehellisesti: Tesla ei ole premiumia nähnytkään. Kyseessä on auto, joka on toteutuksensa puolelta lähempänä Priusta kuin saksalaista premiumia. Teslan ohjaamosta puuttuu se vuosikymmenien kokemus, jonka aistii premium-autojen ohjaamoissa. Objektiivisesti auton hyvä puoli on sen järjetön kiihtyvyys (oikeilla optioilla). Negatiivisina puolina akkujen rajoittamat käyttötarkoitukset, tuo mainittu laadun puute ja se, että Teslan hintaluokka jää oikeasti vähän naftiksi premium-autona (nimim. saksalaisten vastineita odotellessa). Kunkin henkilökohtaisten mielipiteiden varaan jää asettaako minkälaista painoa vähän kyseenalaiselle ympäristöystävällisyydelle (tästä väännetään puolesta ja vastaan: litiumin kaivostoiminta on aikamoista luonnon raiskaamista) ja sitten sille viher-oikeisto-imagolle, jonka tuollaisen hankkimisella itselleen hankkii.

Tästä olen kyllä samaa mieltä, paria eri Teslaa ( Model S P80 ja P90D ) ajaneena ne molemmat tuntuivat melkoisilta rämiseviltä muovilaatikoilta.

Molempia olen ajanut sekä kesällä, että talvella ja varsinkin talvella polanteissa yms. epätasaisuuksissa ajaessa tuntui että sisusta helisee aina jostain päin autoa.
Lisäksi tuo takatuuppari oli hieman konstikas ajettava painonsa takia huonosti hoidetuilla kaduilla, joskin sama pätee myös takatuuppari S-meseen ja 700-sarjan bemmiin.

Myös sisustan materiaalit ovat melkein parasta amerikkalaista ämpärimuovia ja iso kosketusnäyttö keskellä kojelautaa ei ole toimivin ratkaisu kaikkien toimintojen ohjaamiseen.
Lisäksi rengasmelu varsinkin takapyöristä on yllättävän kova.

Ehkä seuraava sukupolvi on parempi ja yleinen laatuvaikutelma alkaa vastaamaan auton hintaa.

Nythän Teslan myynti ratsastaa suorituskyvyllä ja ympäristöystävällisyydellä, mutta markkinatilanteen muuttuessa Teslankin on pakko panostaa laatuun ja mielikuviin.
 
Viimeksi muokattu:
"Käyttöauto", hinnaltaan 100+ tonnia. :rolleyes:

100-150 tonnin Tesla ei ole "käyttöauto" vaan ehta "peniksenjatke" ihan niin kuin bemarit, yms aikoinaan. Jos peniksenjatkeen ominaisuudet on heikommat kuin kilpailijoiden, niin totta helvetissä sillä on väliä.


Sitten jossain oikeissa "käyttöautoissa", niissä 20-60 tonnin vehkeissä, ei niinkään...
Tämä, ja itse ainakin puhuin tuossa Saksan baanalla ajelusta, Suomessa nyt ei millään vehkeellä tee yhtään mitään jos pelkää poliisia.
 
Itsehän itkisin arjen kurjuutta ja puristaisin nyrkkiä taskussa mieluummin 100+ke Teslassa kuin viidensadan nissantoyotassa
 
Tästä olen kyllä samaa mieltä, paria eri Teslaa ( Model S P80 ja P90D ) ajaneena ne molemmat tuntuivat melkoisilta rämiseviltä muovilaatikoilta.

Molempia olen ajanut sekä kesällä, että talvella ja varsinkin talvella polanteissa yms. epätasaisuuksissa ajaessa tuntui että sisusta helisee aina jostain päin autoa.
Lisäksi tuo takatuuppari oli hieman konstikas ajettava painonsa takia huonosti hoidetuilla kaduilla, joskin sama pätee myös takatuuppari S-meseen ja 700-sarjan bemmiin.

Myös sisustan materiaalit ovat melkein parasta amerikkalaista ämpärimuovia ja iso kosketusnäyttö keskellä kojelautaa ei ole toimivin ratkaisu kaikkien toimintojen ohjaamiseen.
Lisäksi rengasmelu varsinkin takapyöristä on yllättävän kova.

Ehkä seuraava sukupolvi on parempi ja yleinen laatuvaikutelma alkaa vastaamaan auton hintaa.

Nythän Teslan myynti ratsastaa suorituskyvyllä ja ympäristöystävällisyydellä, mutta markkinatilanteen muuttuessa Teslankin on pakko panostaa laatuun ja mielikuviin.

Pääsiäisen jälkeisellä viikollahan pääsee Suomessakin jo ainakin kokemaan Jaguarin uuden I-Pacen täyssähköauton, jossa uskoakseni on melkolailla parempi sisusta ja yleinen laaduntunto kuin Teslassa, ja ainoa mitä menettää Jaggen ostaessaan on rahtusen kaikkein reikäpäisintä kiihtyvyyttä ja pioneerin maineen :D
Kaikenkaikkiaan 100k pintaan hinnoiteltuna epäilen kissapedon antavan ihan asiallisen vastuksen Teslan X:lle, vaikka saatavuuksista en Jaggen kohdalla kyllä tarkemmin tiedä.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
picture.php


Dusterilla nostamassa selipaattia
 
^ Mukava kerrankin nähdä, että on ostettu SUV ja laitettu asialliset renkaat alle, vaikka en kauheasti välitä tuosta merkistä tahi mallista, niin onhan tuo heti helvetisti asiallisemman näköinen kun ei ole mitkään perus farkun rattaat alla. Ja muutakin pientä varustelua näkyy olevan kuten työvalot takana, vararengas takana (en muista että vakiostaan olisi näkyvillä tässä autossa). Helmaputketkin näköjään, täytynee sanoa, että hienoin ̶D̶u̶s̶t̶e̶r̶ mitä olen nähnyt, jos ei lasketa vanhempia Dustereita jotka on valmistanut Plymouth (Chrysler).

EDIT: Hetkonen, saatana tuo mikään Dusteri ole, kylläpä taas lyö tyhjää :D
Mutta tuota tuota, mikäs malli tuo nyt on, Liberty? Lisätääs nyt vielä Liberty nimi tais olla USA/Kanada markkinoille, Cherokee nimellä edelleen euroopassa, mutta itelle tarttunut jotenkin tuo Liberty nimitys, en tiä miksi..
 
Viimeksi muokattu:
^ Mukava kerrankin nähdä, että on ostettu SUV ja laitettu asialliset renkaat alle, vaikka en kauheasti välitä tuosta merkistä tahi mallista, niin onhan tuo heti helvetisti asiallisemman näköinen kun ei ole mitkään perus farkun rattaat alla. Ja muutakin pientä varustelua näkyy olevan kuten työvalot takana, vararengas takana (en muista että vakiostaan olisi näkyvillä tässä autossa). Helmaputketkin näköjään, täytynee sanoa, että hienoin Dusteri mitä olen nähnyt, jos ei lasketa vanhempia Dustereita jotka on valmistanut Plymouth (Chrysler).

EDIT: Hetkonen, saatana tuo mikään Dusteri ole, kylläpä taas lyö tyhjää :D
Mutta tuota tuota, mikäs malli tuo nyt on, Liberty?

Joo tosiaan Cherokee KJ eli Liberty, vm-motorin "luotettavalla" 2,8crd moottorilla. Itellä ei tosin moottorissa ole ollut ongelmia, paitsi kitkalämmitin "leikkasi" kiinni.
Hiukan tota on korotettu, vähän isommat rattaat, snorkkeli ja muutamat valot laiteltu, sekä pakettiautoksi katsastettu.
Itellä ei ole sellasta paikkaa tullut, mihin tuolla ei pääsisi. Tietysti joka vehkeen jumiin saa, mutta tuolla päässyt aina sinne, mihin ollut tarve.

Ja on muuten paljon parempi ajaa maantiellä, mitä "kunnon" maasturit.
 
Joo tosiaan Cherokee KJ eli Liberty, vm-motorin "luotettavalla" 2,8crd moottorilla. Itellä ei tosin moottorissa ole ollut ongelmia, paitsi kitkalämmitin "leikkasi" kiinni.
Hiukan tota on korotettu, vähän isommat rattaat, snorkkeli ja muutamat valot laiteltu, sekä pakettiautoksi katsastettu.
Itellä ei ole sellasta paikkaa tullut, mihin tuolla ei pääsisi. Tietysti joka vehkeen jumiin saa, mutta tuolla päässyt aina sinne, mihin ollut tarve.

Ja on muuten paljon parempi ajaa maantiellä, mitä "kunnon" maasturit.

Minkäslainen neliveto löytyy näistä? Omat kokemukset Jeepeistä pyörii lähinnä '93 Grand Cherokeen ympärillä
 
Muutama kuva uudesta käyttiksestä, maski tuli heti vaihdettua mustaan, lisäksi helmat, ovien alareunat ja etuvalot teipattiin kiveniskukalvolla.
koti2.jpg koti1.jpg maski.jpg

Lisäksi alkaa olla kesäpirssi kasassa maalauksen jäljiltä, vielä kun se kesä tulisi.

IMG_20180326_184455.jpg IMG_20180326_184428.jpg
Mikä possu on kyseessä, ainakin valoja on vaihdettu ja "cup" vanteet, tiedän kyllä mallin osittain? Etupuskurin perusteella on ihan tavallinen 944. Itsellä oli aikanaan kiikarissa 968, mutta päädyin sitten mk1 Cortinaan, kun oli nettiauton halvin kunnollinen, hinnat on noussut sen jälkeen selvästi, kun pyytävät jopa raadosta enemmän, eikä noita oikein myynnissä edes ole. En voi edes laittaa kuvia, kun on liian tunnistettavissa, kun on aika harvinaisella "ironbar" keulalla, tästäkin jo joku saattaa tunnistaa! GT Legends pelinä ohjasi minut Cortinan pariin, vaikka ei Lotus olekaan, se hieno muotoilu teki tehtävänsä.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä possu on kyseessä, ainakin valoja on vaihdettu ja cup vanteet, tiedän kyllä mallin osittain? Etupuskurin perusteella on ihan tavallinen 944. Itsellä oli aikanaan kiikarissa 968, mutta päädyin sitten mk1 Cortinaan, kun oli nettiauton halvin kunnollinen, hinnat on noussut sen jälkeen selvästi, kun pyytävät jopa raadosta enemmän, eikä noita oikein myynnissä edes ole. En voi edes laittaa kuvia, kun on liian tunnistettavissa, kun on aika harvinaisella "ironbar" keulalla, tästäkin jo joku saattaa tunnistaa! GT Legends pelinä ohjasi minut Cortinan pariin, vaikka ei Lotus olekaan.

Juu ihan perus 944, jossa Turbo/S2 takahelma, 968 peilit ja ovenkahvat, vilkut vaihdettu kirkkaisiin ympäri auton.
 
Juu ihan perus 944, jossa Turbo/S2 takahelma, 968 peilit ja ovenkahvat, vilkut vaihdettu kirkkaisiin ympäri auton.
Olin näköjään aika sokea, kun en edes huomannut peilejä. Oliko sähköhommia minkä verran ja oliko helppoa peilien kanssa?
 
Olin näköjään aika sokea, kun en edes huomannut peilejä. Oliko sähköhommia minkä verran ja oliko helppoa peilien kanssa?

Sähköhommia ei periaatteessa mitään, vanhojen peilien moottorit kävivät uusiin sellaisenaan. Tosin tein molempien ovien johtosarjat alusta alkaen uusiksi kumminkin.
Peilit on käytännössä p&p, samoin ovenkahvat. Ovenkahvoissa joutui tosin hommaamaan uudet lukot ja sarjoittamaan ne vanhoja vastaavaksi.
 
Muutama kuva uudesta käyttiksestä, maski tuli heti vaihdettua mustaan, lisäksi helmat, ovien alareunat ja etuvalot teipattiin kiveniskukalvolla.
koti2.jpg koti1.jpg maski.jpg

Lisäksi alkaa olla kesäpirssi kasassa maalauksen jäljiltä, vielä kun se kesä tulisi.

IMG_20180326_184455.jpg IMG_20180326_184428.jpg

Ajaisin varmaan kesätkin talviautolla. ;)
 
Mitenkään vittuilematta nyt kenellekään, mutta en ole koskaan oikein ymmärtänyt, että ensin kerrotaan autosta X, sitten sanotaan "Emmä viitti kuvia laittaa ku joku saattaa vaikka tunnistaa". Pelkääkö nämä ihmiset varkaita, vandaaleja vai sitä että joku saattaa tulla kateelliseksi? En ummarra...
 
Mitenkään vittuilematta nyt kenellekään, mutta en ole koskaan oikein ymmärtänyt, että ensin kerrotaan autosta X, sitten sanotaan "Emmä viitti kuvia laittaa ku joku saattaa vaikka tunnistaa". Pelkääkö nämä ihmiset varkaita, vandaaleja vai sitä että joku saattaa tulla kateelliseksi? En ummarra...
Joo, onhan nuo ihan ymmärrettäviä syitä olla esittelemättä autoaan, mutta toisaalta miksi yleensä kertoa autosta jos sitä ei halua esitellä.
 
Siksi että haluaa keskustella autostaan muiden kanssa? Mitä ihmettä nyt taas :D
No vaikea se on keskustella jos ei oikein mitään voi kertoa. Tai vastaavasti voisinhan minäkin selittää että omistan ties minkä mutten voi kertoa mitään siitä tai näyttää kuvia jne. Olen omistanut uniikkeja helposti tunnistettavia autoja ja omistan nytkin yhden tässäkin topikissa mainitun joka takuulla on yhdistettävissä minuun jos sen kadulla tai eräässä tapauksessa myös kirjan kannessa/kirjassa näkee. Mutta jos netissä aikoo kehuskella omalla harvinaisella autollaan omat autot topikissa niin olisi oltava valmis myös kertomaan enemmän kuin että juu sellainen ja sellainen on. Eriasia jossain jos joku tarvitsee teknistä apua tai tietoa mallista yms.
 
14543154.jpg


Kaasu-Astra tuli taloon, toistaiseksi ollaan tyytyväisiä ostokseen :)

Kaasuautot on siitä vähän tyhjä arpa ettei niillä saa sitä sellaista (pk-seudun) viherpellevassareiden etua kuten sähköautoilla, eli parkkipaikat kauppakeskuksien paraatipaikoilta useimmiten ilmaisen latauksen kera ja sitä rataa. Omasta(KIN) mielestä kaasu / whatever tekniikka olisi kymmeniä kertoja fiksumpaa kuin aivan älytön sähköön luottaminen tulevaisuuden liikkumisvälineiden THE energianlähteenä.
 
Kaasuautot on siitä vähän tyhjä arpa ettei niillä saa sitä sellaista (pk-seudun) viherpellevassareiden etua kuten sähköautoilla, eli parkkipaikat kauppakeskuksien paraatipaikoilta useimmiten ilmaisen latauksen kera ja sitä rataa. Omasta(KIN) mielestä kaasu / whatever tekniikka olisi kymmeniä kertoja fiksumpaa kuin aivan älytön sähköön luottaminen tulevaisuuden liikkumisvälineiden THE energianlähteenä.

Olet ihan oikeassa sillä erotuksella, että kadunvarsipysäköinnin Helsingissä saa kaasuautolla puoleen hintaan olettaen, että auton CO2-päästöt jäävät alle 150 g/km. Bensiiniautoille vastaava raja on 100 g/km ja dieseleille 50 g/km.

Uskon itse siihen, että tulevaisuuden autokanta ei voi perustua pelkästään sähköautoihin, vaan tarvitaan myös muita ratkaisuja, kuten biokaasuautoja. Sama ongelma pätee myös laajemmassa mittakaavassa energiantuotantoon, jossa ei voida pärjätä pelkällä auringolla ja tuulella, vaan tarvitaan myös muita ratkaisuja, kuten biomassaa ja ydinvoimaa.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Mitenkään vittuilematta nyt kenellekään, mutta en ole koskaan oikein ymmärtänyt, että ensin kerrotaan autosta X, sitten sanotaan "Emmä viitti kuvia laittaa ku joku saattaa vaikka tunnistaa". Pelkääkö nämä ihmiset varkaita, vandaaleja vai sitä että joku saattaa tulla kateelliseksi? En ummarra...
Korjasin viskillä flunssaa, joten saattoi hieman tarinaa tulla. On joku käynyt lukkoja räpläämässä, vaikka ne saisi auki melkein millä tahansa, joten mahdollinen ryöstö taisi keskeytyä. Jouduin pitämään autoa pari kuukautta katoksessa muutama vuosi sitten, jolloin tuo tapahtui. Voin minä jonkun kuvan laittaa, jos kunnollisen löydän, kun tuosta tarinastakin jo minut tunnistaa.
 
Korjasin viskillä flunssaa, joten saattoi hieman tarinaa tulla. On joku käynyt lukkoja räpläämässä, vaikka ne saisi auki melkein millä tahansa, joten mahdollinen ryöstö taisi keskeytyä. Jouduin pitämään autoa pari kuukautta katoksessa muutama vuosi sitten, jolloin tuo tapahtui. Voin minä jonkun kuvan laittaa, jos kunnollisen löydän, kun tuosta tarinastakin jo minut tunnistaa.

Ei se kuva ole pakollinen, kunhan aamusella pohdin asiaa ennen töihin lähtemistä. Ja noista vanhojen autojen lukoista, ne tosiaan lähtee vaikka ja miten auki jos joku niin haluaa. Furyssani on todella harvoin ovet lukossa, ehkä silloin jos pyörii epäilyttävällä kaupunginosan alueella tms.
Olen varmaan kertonutkin täällä, että montako avainta siihenkin autoon tarvitsee... :D

Vain viisi, koska olen laiska ja en ole jaksanut uusia lukkoja, nipun ensimmäinen on asiaankuuluvasti vanhan mallinen peltiavain, se käy kuskin oveen. Seuraavat samantyylisiä mutta ne ovat bensatankin korkille, takaluukun lasiveiville, takaluukun varsinainen lukko ja sitten virtalukkoon tietty omansa :facepalm: :D

PS. Itse suosin mieluummin rommia flunssaan, mutta taitaapi olla makutottumuksista kyse. :)
 
Rajasin kuvaa, joten hieman pieneksi jäi. Etusäleikkö ei ole se tavallinen. Profiilia on renkaissa 70. Onhan sitä brittien innovaatioita joskus tullut kiroiltua, kun tööttikin on vilkkuviiksen päässä.

cortonki.jpg
 
Viimeksi muokattu:
^Tunnistin! No ei, ei ole tullut vastaan, varmaan vähän eri hooditkin kyseessä. Mutta onhan tuo hienon näköisessä kunnossa, kuten sanoit, tuon kanssa ei tarvitse pelätä arvonalenemaa.
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 194
Viestejä
4 423 186
Jäsenet
73 300
Uusin jäsen
Joonaxx

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom