Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Hirveää mollaamista Corvetesta, jenkkien tyylinen tuote, mutta kyllä mä tuollaisella kehtaisin ajaa. Eikä vette varmaankaan ole edes mikään järkyttävän kallis ylläpitää, kun tekniikka on suht peruskauraa, jos vertaa vaikka ferrariin tai lamboon. Ok, no ei ehkä pitäisi just noihin verrata mutta ymmärrätte varmaan pointin.

Mitä jenkkeihin muuten tulee, niin oman Firebirdin kulutusta en ikinä mitannut, mutta nätillä ajolla varmaankin alle kympillä pääsi sekalaisessa ajossa. 305cid + th700.
Astro 4.3 efi matka-ajon kulutusta tuli joskus seurailtua, niin jotain 7-8L satkulla meni.
Sitten noiden farkkujenkkien 305cid kulutukset oli taas ihan omaa luokkaa, eli soppaa paloi...

Tänne ei kannata laittaa mitään jenkkiautoista :D
Kyllähän esim -99 Ferrari 358 sisusta on aika karu verrattuna uuden 488 sisustaan.
Jokainen laittaa asiat tärkeysjärjestykseen, mutta jos minun pitäisi valita laitanko 4k€ sisustaan vai koneeseen, niin tietenkin laittaisin tekniikkaan.
 
Juu jenkkien laatu näyttäs oleval luokkaa kiia.


No ei nyt sentään, Kia on laadultaan ykkönen ja jenkit aika kaukana takana, merkistä hieman riippuen.
Kia tops J.D. Power initial quality survey. See how other cars rank

Kukaanhan ei osta vetteä makean sisutuksen mukaan, kyllä ne arvot on ihan muualla, on se sitten hankittu cruisailuun tai raaseriksi. Oma ´92 ei juuri natise vaikka on avo ja polttoainetta menee 11L/100km normiajolla jossa kaikenlaista kevyehköä pyöritystä.
 
No ei nyt sentään, Kia on laadultaan ykkönen ja jenkit aika kaukana takana, merkistä hieman riippuen.
Kia tops J.D. Power initial quality survey. See how other cars rank

Nuo J.D. Powerin kökkömömmööt on kyllä aivan sitä itseään. Kyseessä on siis kysely jossa yritetään ottaa selvää kuinka monta "valituksenaihetta" uuden auton ostajalta löytyy ensimmäisen 90:n päivän aikana. Tämä valitus siis voi sisältää että vaihdelaatikko räjähti, tai että radio ei ole helppokäyttöinen, ja se on samanarvoinen osoitus laadusta. Otantahan on 100 autoa per merkki, ja näiden perusteella annetaan sille jokin umpimähkäinen arvo

Käytännössä voisi sanoa että mikä näyttää eniten autolta kymmenen metrin etäisyydeltä, ja saada sama tulos siihen paperiin.
 
Kun tässä nyt kulutuksista on ollut puhetta niin olenko ainut jolla kulutus laskee talvisin kesään verrattuna, etenkin tällä hetkellä lämpötilojen ollessa nollan tuntumassa. Tämä itsellä johtuu ihan alentuneista rajotuksista maantiellä ja kun ajo on maantiepainotteista, kaupungissa pyrin käyttämään plkopyörää mahdollisimman paljon. Kesäsin keskikulutus on yleensä 5,5 tuntumassa, ja nyt tähän vuoden aikaan se pyörii 5,0 molemmin puolin (arvot siis ajotietokoneesta, joka spritmonitorin mukaan on kohtuu luotettava).
Minullakin tippuu kulutus reilusti talvella. Kesällä menee keskimäärin 4,5 tai jops 5, jos on paljon moottoritieajoa. Nyt talvirajoituksilla, kapeammilla talvirenkailla ja viimasuojalla kulutus tippui 3,9 litraan. Suurin vaikutus on tuolla nopeuden tippumisella.
 
Minullakin tippuu kulutus reilusti talvella. Kesällä menee keskimäärin 4,5 tai jops 5, jos on paljon moottoritieajoa. Nyt talvirajoituksilla, kapeammilla talvirenkailla ja viimasuojalla kulutus tippui 3,9 litraan. Suurin vaikutus on tuolla nopeuden tippumisella.
Se ja ettei ole pitoa laittaa tehoa tiehen joten ei tule poljettua niin paljon renkaita säästääkseen.
 
Mulla diesel autojen kulutus pienempää mitä lämpimämpi ulkona. Kenties ilman vastus vaikuttaa. Nastoilla vie vähän vähemmän kuin kitkoilla. Toki tuossa raja tulee vastaan, ehkä joku 25-30c välillä. Ja ilmastointi ei edes syö tuota eroa kesän hyväksi. Kokemusta MB ja BMW, kesärenkaat leveämmät.
 
Eilen tuli haettua Octavian kaveriksi tollanen koppimopo x) Kolme pyttyä ja huimat 54 hepokaista, vaan ei haittaa näillä kilometreillä. En vaan olisi uskonut, että vielä 2003 on saanu näitäkin ilman abs:iä sun muita kamppeita mitä on tottunut jo 92 vuoden audeissa näkemään =D. Hyvä siitä tulee kun pilalle madaltaa ja sopivat vanteet löytää ;)
21a01d5d2d171d1e5be336725e7ef058.jpg


Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
 
Oman i20 EU kulutus kaupunkiajossa 5.3 /100 :D Näin loppusyksyllä nastoilla pätkäajossa se on kyllä pyörinyt seiskan pinnassa mutta en muuta kyllä odottanutkaan.
uus i30 1.0 ja 6.1-6.5 litraa sekalaista ajoa... ihan kiva että lupaavat mitä lupaavat mutta lähellekkään sitä ei kyllä pääse ees yksin matka-ajossa...
 
varmaankin alle kympillä pääsi sekalaisessa ajossa. 305cid + th700.
Astro 4.3 efi matka-ajon kulutusta tuli joskus seurailtua, niin jotain 7-8L satkulla meni

Missään tapauksessa kumpikaan väite ei pidä paikkaansa. Tuolla sakujen spritmonitorissa vastaavilla öbaut kaksinkertaisia lukemia.
 
Missään tapauksessa kumpikaan väite ei pidä paikkaansa. Tuolla sakujen spritmonitorissa vastaavilla öbaut kaksinkertaisia lukemia.

No tämä, tuohan on paskin moottori noihin vehkeisiin. Stepside vei 5.7 efi:llä kolmanneksen vähemmän kuin kaverin 4.3 astro.
 
Mittailin 2.0 bensavaparille kaupungissa 10-11 litran, 3.0 V6 13 litran ja 3.5 V6 15 litran kulutuksen, eli aika lineaarisen käyrän noista olisi saanut piirrettyä tehoon, tilavuuteen ja autojen painoon suhteutettuna. Myös 5.7 Hemi meni kaupungissa aika pienellä (16 litraa), mutta se pudotaakin 4 sylinteriseksi kun ajelee himmaillen. Toki on niitä paljon kuluttavia vehkeitä niin pienissä kuin isoissakin autoissa valmistajasta riippumatta. Maantiellä erot tasoittuu, pari litranen vei 7 litraa satkulla ja kolmepuolikas 8, että pitkässä matkassa aika sama millä ajelee.
 
OT jatkuu: olisi mielenkiintoista tietää, miten maantiekulutukset muuttuisi, jos jatkona olisi sama vaihteisto. Nythän isommissa moottoreissa on pidemmät välitykset, jotka pudottaa maantiekulutusta. Taas omassakin entisessä 1.6 vaparissa kone kiersi motarilla noin 4000 rpm. Intuitiivisesti tuon on "pakko" kuluttaa paljon.
 
Minkäslainen projekti tuo vaihdelaatikon välitysten muuttaminen on? Ajattelin tuota omaa BMW E30 hiukan modernisoida, tällä hetkellä tiedon keruu käynnissä ilmastoinnin ja ohjaustehostimen mahdollisesta jälkiasennuksesta ja tuosta yllä mainitusta välitysten muuttamisesta.
1.6 litrasella -89 vuosimallin autolla kilometrejä noin 135 tuhatta ja kori ruostesuojattu noin 20 vuotta sitten ja on pikku kolarikuhmua lukuunottamatta moitteettomassa kunnossa.
Tämä kun verotetaan painon mukaan ja vakuutusten hinta on huippuvuosista tullut ryminällä alas päin, niin ajatuksissa on ollut tällä ajella edullisesti mahdollisimman pitkään.
Ohjaustehostin olisi lähinnä tyttöystävää varten, mutta vaihteiston välityksen muuttaminen olisi lähinnä taloudellisuuden kannalta. Moottoritienopeuksissa kierrokset ovat melkein 4000 ja bensiininkulutus sen mukainen. Ajo koostuu lähes kokonaan 50 alueen työmatkasta ja 120 alueen motarista. Kaupunkiajossa loota toimii nykyisellää oikein hyvin, mutta motarilla kun saisi edes 500 rpm pudotusta niin varmaan bensalaskussa säästäisi vuodessa oiman summan. Turku - Lappeenranta väliä tulee ajettua vuodessa aika monta kertaa.
Ensin ajattelin laittaa käytetyn lootan isommasta E30, mutta sitten ilmenikin että noissa on molemmissa laatikoissa (Getrag 240 ja 260) samat välitykset.
Onko kukaan täällä ikinä tehnyt/teettänyt edellämainittuja operaatioita autoihinsa? Missä hintaluokissa liikutaan jos noita käy teettämässä korjaamoilla?
 
Lähtisin nyt tutkimaan millaisilla välityksillä tuohon on tarjolla periä. Perävälityksen vaihtaminen huomattavasti helpompaa, kuin vaihteiston välitysten muuttaminen.
 
Korjaamolla em. suunnitelman teettäminen maksaa saman verran kuin 2-3 toimivaa pienempikulutuksista ilmastoitua ohjaustehostimellista 2000-luvun käytettyä autoa.

Jospa pitäisit penarin harrasteena ja täysin vakiona?
 
Korjaamolla em. suunnitelman teettäminen maksaa saman verran kuin 2-3 toimivaa pienempikulutuksista ilmastoitua ohjaustehostimellista 2000-luvun käytettyä autoa.

Jospa pitäisit penarin harrasteena ja täysin vakiona?
Penari on meiän talouden ainut auto ja toimii ihan jokapäiväisenä käyttöautona, tämän takia olen miettinyt näitä parannuksia.
Miettinyt myös auton vaihtoa, kun tuosta saisi ihan kelvollisen pinkan euroja. Päätynyt kuitenkin aina tuon wanhuksen pitämiseen, kun historia on täysin tiedossa, korjaaminen on ollut halpaa ja on erittäin hyvässä kunnossa. Tuohon noin 5000e hintaan kun noiden 15 vuotta vanhojen käytettyjen ostaminen on aina hiukan riskialtista. Jokin iso huolto odottamassa nurkan takana tai hitsipillille isoa käyttöä.
 
Lue jostain taloudellisuusajo kilpailuista ja katso miten siellä ovat onnistuneet kulutuksia pienentämään.
Moottoritiekulutuksenhan saisi helposti huomattavasti pienemmäksi jos tiputtaisi ajonopeuden alle 100 km/h. En vain koe tätä järkeväksi ratkaisuksi.
Ei mulla muuten ole mitään rutistavaa tuon kulutuksesta. Ei ole mikään taloudellisin auto, mutta kaupunkiajossa kulutus on ihan riittävän maltillinen.
Ajan melko taloudellisesti noin muuten. Varmasti saisi kulutusta tietty pienemmäksi, mutta tämä vaatisi sitä erittäin mulkkua punaisiin valoihin valuttelua. Tällä taas lisättäisiin kanssaliikkujien kyrpiintymistä, kun takana olevat eivät pääse valoista läpi.
 
70-luvun vehkeea taloudellisuus modi oli 155/70-R12 pyörien vaihtaminen takana 165/80-R13 kokoiseksi. Lailliset ei tainnut olla mutta ei katsastaja tuolloin puuttunut tuohon 14% välityksen muuttumiseen. Edessä oli 155/70-R13 kunnei isommat menneet.

Eli vannetta tuuman isommaksi ja isointa ulkohaisijaltaan joka mahtu pyöriin.
Tämähän olisi ihan varteenotettava kokeilu, kun muutenkin miettinyt uusien vanteiden ostoa. Kesävanteissa alkaa hiljalleen ikä näkyä, talvivanteet voisi edelleen olla nuo alkuperäiset kun ovat varmaan 20 tkm ikäiset.
 
On se aina yhtä nasulia, kun pääsee ruuvaamaan kilpiä autoon kiinni.
Tällä kertaa vähän jännitti, kun teknisesti vein auton ihan suoriltaan rekisteröintikatsastukseen. Konttorille lähtiessä huomasin, että kuukauden seisomisen kunniaksi vasen vilkun merkkivalo oli lakannut toimimasta samoiten kuin osa äärivaloista. Etupäästä kuului pientä kolinaa ja vaihdeosoitin ei meinannut palautua P-asentoon.

Läpi meni silti ilman huomautuksia ja jarrut olivat yllätykseksi erittäin hyvät.

Samantien pääsi auto siihen tarkoitukseen, mihin se onkin tarkoitettu
ApxZDd5.jpg
 
On se aina yhtä nasulia, kun pääsee ruuvaamaan kilpiä autoon kiinni.
Tällä kertaa vähän jännitti, kun teknisesti vein auton ihan suoriltaan rekisteröintikatsastukseen. Konttorille lähtiessä huomasin, että kuukauden seisomisen kunniaksi vasen vilkun merkkivalo oli lakannut toimimasta samoiten kuin osa äärivaloista. Etupäästä kuului pientä kolinaa ja vaihdeosoitin ei meinannut palautua P-asentoon.

Läpi meni silti ilman huomautuksia ja jarrut olivat yllätykseksi erittäin hyvät.

Samantien pääsi auto siihen tarkoitukseen, mihin se onkin tarkoitettu
ApxZDd5.jpg
joku jenkki takaveeto lava gt? tuo lienee se ainoa moodi talviaikaan kun pääsee ees eteenpäin, eli hitosti painoa takana... :D isällä oli aikoinaan mitsubishin l200 vai mikä lie, pitkällä lavalla takaveto. Sen kanssa jäi järvenjäällekkin kiinni, kun pinnassa vaan kuura :D
 
Minkäslainen projekti tuo vaihdelaatikon välitysten muuttaminen on? Ajattelin tuota omaa BMW E30 hiukan modernisoida, tällä hetkellä tiedon keruu käynnissä ilmastoinnin ja ohjaustehostimen mahdollisesta jälkiasennuksesta ja tuosta yllä mainitusta välitysten muuttamisesta.
1.6 litrasella -89 vuosimallin autolla kilometrejä noin 135 tuhatta ja kori ruostesuojattu noin 20 vuotta sitten ja on pikku kolarikuhmua lukuunottamatta moitteettomassa kunnossa.
Tämä kun verotetaan painon mukaan ja vakuutusten hinta on huippuvuosista tullut ryminällä alas päin, niin ajatuksissa on ollut tällä ajella edullisesti mahdollisimman pitkään.
Ohjaustehostin olisi lähinnä tyttöystävää varten, mutta vaihteiston välityksen muuttaminen olisi lähinnä taloudellisuuden kannalta. Moottoritienopeuksissa kierrokset ovat melkein 4000 ja bensiininkulutus sen mukainen. Ajo koostuu lähes kokonaan 50 alueen työmatkasta ja 120 alueen motarista. Kaupunkiajossa loota toimii nykyisellää oikein hyvin, mutta motarilla kun saisi edes 500 rpm pudotusta niin varmaan bensalaskussa säästäisi vuodessa oiman summan. Turku - Lappeenranta väliä tulee ajettua vuodessa aika monta kertaa.
Ensin ajattelin laittaa käytetyn lootan isommasta E30, mutta sitten ilmenikin että noissa on molemmissa laatikoissa (Getrag 240 ja 260) samat välitykset.
Onko kukaan täällä ikinä tehnyt/teettänyt edellämainittuja operaatioita autoihinsa? Missä hintaluokissa liikutaan jos noita käy teettämässä korjaamoilla?
Minkä verran tuo vie motarinopeudessa ja miten paljon luulet sen kuluttavan, jos kierroksia saisi alaspäin?

Siitä sitten vain laskemaan millainen takaisinmaksuaika projektille tulisi, jos se maksaisi esimerkiksi 1000e. Voisin ajatella, että haaveet kariutuu melko nopeasti.

Itsekin suosittelisin halkaisijaltaan suurimpia renkaita, jotka sinne vain mahtuu. Lisäksi kun ilmanvastus kasvaa suoraan verrattuna nopeuden neliöön, niin renkaiden kannattaa olla mahdollisimman kapeat. Vanteita ei tarvitse tämän projektin puitteissa vaihtaa.
 
Sen verran täystyrmäys tullu kaikkialta näille mun ideoilleni, että taidanpa vaan pitää klassikkoni klassikkona ilman modernisoinnin haaveilua. Viileetä ilmaa saa ikkunaa avaamalla ja ei tuo alle tonnin painonen auto ole suinkaan mahdoton käänneltävä ilman tehostinta, pappakin jakso sitä yli kasikymppiseksi asti veivata. Ostetaan sitten mammalle oma auto jos sitä rupeaa tarvitsemaan ja ei vanhus kelpaa. Huollot koostuneet iskariremppaa lukuunottamatta pelkästään erilaisten tiivisteiden vaihdosta, joten tuon ylläpitäminen on melko edullista ollut. Tai kyllähän kansipahvin vaihtamisesta vähän joutu maksamaan, mutta sitä ei onneksi ihan joka vuosi tarvitse olla uusimassa.
Helmikuussa kolarikuhmut sileiksi ja uutta maalia pintaan niin kehtaa tännekin tulla näyttelemään sitä. Ja jos oikein alkaa ehostamaan niin pölykapseleihin voisi liimata uudet logot.
 
joku jenkki takaveeto lava gt? tuo lienee se ainoa moodi talviaikaan kun pääsee ees eteenpäin, eli hitosti painoa takana... :D isällä oli aikoinaan mitsubishin l200 vai mikä lie, pitkällä lavalla takaveto. Sen kanssa jäi järvenjäällekkin kiinni, kun pinnassa vaan kuura :D
Tuosta oli aiemmin juttua. Painoa taitaa olla vakionakin ihan kiitettävästi ja takana kuitenkin 4 rengasta...

Omat autot -thread!
 
Itse hommasin -01 vuotisen w203 riisselimesen tilalle -07 farkku avensiksiksen 2.0 bensakoneella vaikka kilsoja kertyy vuodessa tällä menolla sen 35k. Itse en halunnut käyttöautosta yli 10ke maksaa ja tämä irtosikin siihen 8ke pintaan. Vanhaan diisseliin verrattuna kuluja polttoaineesta kertyy 167-351e/v sis. verot (diesel-laskuri.net) enempi. Tietty nykydieselillä kulutus olisi maltillisempaa ja säästöä kertyisi enemmän. Itse kuitenkin ajattelin ~8-10ke turbodieselin olevan "vikaherkempi", jolloin esim. hiukkassuodattimen tai suuttimien vaihdosta kertyvät kustannukset söisivät tuon polttoainesäästön aika pitkäksi aikaa pois. Saattaahan avensiksestakin toki mitä tahansa hajota kun 10-vuotta on jo ikää mutta turboton ketjukone saattaa olla korjausvapaampi.

Valitsin avensiksen lähinnä tilojen (tämän olisi miltei mikä vain farkku kyllä hoitanut), luotettavan maineen ja edullisten huoltojen takia (vaikka näitä täytyykin tehdä 15tkm välein). Hankinnan jälkeen laitatin jarrut ja vetarin stefan liikkeessä. Nyt 10tkm takana ja olen ollut todella tyytyväinen. Ei ajoelämystä eikä paljoa muutakaan (löytyy kuitenkin perinteiset eli automaatti-ilmastointi, vakkari ja sadetunnistin) mutta käyttöautona tulen tämän pitämään varmaan aika pitkään. Kaikki harrastusvehkeet mahtuu kyytiin, perussiisti yleisilme ja liikkuu mukisematta liikenteen tahdissa. Benssiiniä kulunut tasaisesti työmatkaköröttelyssä 6,1-6,5 l/100km välillä (laskettu), kaupungissa paljon enemmän.

Kuvaa ei kyllä ole laittaa tähän väliin. Pahoittelut siitä.
 
Korjaamolla em. suunnitelman teettäminen maksaa saman verran kuin 2-3 toimivaa pienempikulutuksista ilmastoitua ohjaustehostimellista 2000-luvun käytettyä autoa.

Jospa pitäisit penarin harrasteena ja täysin vakiona?

Kerrankin voi kompata vinkusiltaa. Noin vähän ajettu E30 alkaa olla jo arvossaan nykypäivänä, itsekin hankkisin kyllä toisen auton ja pitäisin tuon harrastepelinä. Plus tuo E30 on ihan helvetin hasardi turvallisuutta ajatellen, jos semmoinen kiinnostaa yhtään.
 
Tässä kesältä autot juuri liikkeestä haun jälkeen :)

NhCVXFuFIDiic0QZ2
IMG_20170707_215020_mini.jpg

NhCVXFuFIDiic0QZ2
 
Viimeksi muokattu:
Kumpi BMW tarjoaa enemmän ajamisen iloa?

Kyllä mä tykkään aikalailla molemmista.

Mini on huomattavasti tarkempi ajaa, siitä löytyy säädettävä alusta ja sport-moodissa varsinkin taittuu aika kivasti mutkiin, eikä turhia kallistele.

Bemu on jotenkin "sivistyneempi" ja pehmeämpi + hiljaisempi. Jos pidempää matkaa tarttee ajaa, niin Bemu mielummin.

Molemmissa on sporttipenkit ja ratti, Bemu voittaa tässä suhteessa. Varsinkin selkänojan leveyssäädöllä istuvuus on todella hyvä. Ei Minin penkitkäät huonot ole, mutta Bemu voittaa. M-sport ratti on mukavampi käteen kuin JCW :)

Molemmathan on aika mopoja Mini Cooper (1,5l 3-syl 136hp/220Nm) Bmw 116d (1,5l 3-syl 116hp/270Nm) mutta kyllä noi riittää itselle mainiosti tänne Kehä 3:n sisäpuolelle. Molemmat automaatteja ja Minin 6-vaihteinen ei pärjää alkuunkaan Bemun 8-vaihteiselle.

Autot tilattiin n. kuukauden välein, mutta luovutus sattui samalle päivälle. Harvoin sitä kahta uutta autoa kaupasta hakee :)
 
joku jenkki takaveeto lava gt? tuo lienee se ainoa moodi talviaikaan kun pääsee ees eteenpäin, eli hitosti painoa takana... :D isällä oli aikoinaan mitsubishin l200 vai mikä lie, pitkällä lavalla takaveto. Sen kanssa jäi järvenjäällekkin kiinni, kun pinnassa vaan kuura :D
Perhemallin lava-auto. Samanmoisella, mutta GMän tekeleellä yksi talvi mentiin ja ei sen kanssa sen kummempia ongelmia ollut. Siinä ei ollut edes lukkoperää, joka nykyisestä löytyy. Toki tuon saa jumiin helpommalla kuin hlöauton, mutta eiköhän tuolla ne vähät ajot talvella pärjää.
 
Sain vihdoin kaverin läppärin kanssa fiksaamaan luistonestoa vaimon saabista, ei nyt mikään tykki näin kitkarenkailla ja märällä mutta ei enää ainakaan luistonesto lyö päälle koko ajan.

Kesärenkailla ja kuivalla menee nopeammin ihan tcs päällä mutta arkipelihän tämä on.
Ilman rukkausta tuo tcs on koko ajan päällä yli 60km/h nopeuksissa, nyt saa sentään valita suoraan pitääkö luistoneston päällä 100% vai ei.Kitkat + tcs ja oikeasti liukkaalla auto ei liiku mihinkään kun tcs ei anna renkaiden pyöriä.Varsinkin kun automaatti ja nyt jo muutaman kerran saanut arpoa liikkeellepääsyn kanssa kun vajaavetoisena ja väärästä suunnasta vetävänä jäänyt töpöttelemään liukkaaseen nuoskalumeen.Juu ja on lähes uudet renkaat alla, good yearin ultra grip ice 2 alla mutta kun kitkat...

nyt pääsee näin äkkiä kokeilemalla hyvin liikkeelle kun manuaalilla saa survottua suoraan 2 sisälle liikkeellelähdössä.




Edit: piti laittaa sama tcs aktivoituna mutta tietenkin hävitin koko videon joten se siitä verrokkivideosta....
 
Ei ne nastat (nuoska)lumessa mitään etua tuo. Toki jos alla jäätä mutta pienempi ero kuin luulisi.
 
Sain vihdoin kaverin läppärin kanssa fiksaamaan luistonestoa vaimon saabista, ei nyt mikään tykki näin kitkarenkailla ja märällä mutta ei enää ainakaan luistonesto lyö päälle koko ajan.

Kesärenkailla ja kuivalla menee nopeammin ihan tcs päällä mutta arkipelihän tämä on.
Ilman rukkausta tuo tcs on koko ajan päällä yli 60km/h nopeuksissa, nyt saa sentään valita suoraan pitääkö luistoneston päällä 100% vai ei.Kitkat + tcs ja oikeasti liukkaalla auto ei liiku mihinkään kun tcs ei anna renkaiden pyöriä.Varsinkin kun automaatti ja nyt jo muutaman kerran saanut arpoa liikkeellepääsyn kanssa kun vajaavetoisena ja väärästä suunnasta vetävänä jäänyt töpöttelemään liukkaaseen nuoskalumeen.Juu ja on lähes uudet renkaat alla, good yearin ultra grip ice 2 alla mutta kun kitkat...

nyt pääsee näin äkkiä kokeilemalla hyvin liikkeelle kun manuaalilla saa survottua suoraan 2 sisälle liikkeellelähdössä.




Edit: piti laittaa sama tcs aktivoituna mutta tietenkin hävitin koko videon joten se siitä verrokkivideosta....


Ei ne nastat (nuoska)lumessa mitään etua tuo. Toki jos alla jäätä mutta pienempi ero kuin luulisi.

/OT Eikä Saabbiin kannata mitään nastoja laittaakaan, kun ei niitä talven jälkeen enää ole :D
 
Noh noh, kyllä se jäinen tie missä on lunta päällä ja liikkeellelähtö on nastoilla parempi, sitten lumisella tiellä menee kitkat jo tasoihin.Sitten niillä paljailla teillä nastat kulutetuilla nastarenkailla ero kitkoitihn on jo olematon , kitkat parempia vähän kuluneenakin verrattuna nastavammaisiin renkaisiin.

nyt kohta 10 vuotta menty kitkoilla, sitä ennen yli 10 vuotta nastanakeilla.
Perheessä kaksi kikotinta arkiajossa, toisessa aina nastat ja toisessa kitkat joten molemmilla tulee ajeltua.

Samoja mäkiä mitä ennen vedeltiin nokian nr09/10 ja kometan nastoilla ei meinaa nykyautoilla päästä kunnolla ylös...meneehän ne mutta sillä takaveto escortilla/taunuksella meni että heilahti...siihen ajomukavuuteen en tosin ota kantaa:cigar:omissa autoissa oli aina noksun nr:ät alla kunnes joskus 96-97 ne helvetin uudemmat nastat oli jo sen verran huonoja että samalla rupesi rengasmerkitkin vaihtumaan.

näitä odotellessa:
 
Viimeksi muokattu:


Vanha kuva kun on vielä maa paljaana mut olkoon, tommosel pulkal tulee polettua töihin joka päivä. Paitsi lauantaisin Alkoon ja sunnuntaina kauppaan.
 
Joulun alla on ollut tapana hankkia omat lahjat. Tänä vuonna oli tarkoitus skipata, mutta vaimo ehdottikin yllättäen mentäisiinkö käymään katsomassa uutta kulkupeliä. Tällainen (C63S edition 1) tuli sitten yllättäen juuri hankittua, kun tarjous yllätti hyvyydellään
 

Liitteet

  • E7C5131A-1A35-4682-B20D-8E2A56328DE1.jpeg
    E7C5131A-1A35-4682-B20D-8E2A56328DE1.jpeg
    4,4 MB · Luettu: 1 560
No perkele, ei huono! GLE:n kaveriksi vai korvaajaksi? Keltaiset vanteet ei olisi ehkä ihan ensimmäinen valinta itseltä, mutta ei pahat nuokaan.
 
No perkele, ei huono! GLE:n kaveriksi vai korvaajaksi? Keltaiset vanteet ei olisi ehkä ihan ensimmäinen valinta itseltä, mutta ei pahat nuokaan.
Korvaaja. Antoivat pirun hyvän tarjouksen, kun raha ei juurikaan vaihtanut omistajaa ja tilalle uudempi ja vähemmän ajettu.
 
Tähän hätään ei kummoisia kuvia ole mutta listataas nyt sitten.

Käyttöauto: Vectra B2 2.2DTI -01
Aikaisempi käyttis löytyy myös pihasta: Vectra C 1.8 -04

Sit niihin harrasteisiin.
Golf CL 1.8 -89
Golf GTI 8v -85
Jetta Coupe 1.3 -84

GTI on projektina ja Jettaan on tekniikanvaihto suunnitteilla. Getariprojektista riittäis kerrottavaa vaikka kuinka ja paljon muttei nyt jaksa jauhaa siitä kun ei sitä kysyttykkään.
 
Tullut häviteltyä olemassa olevia ajokkeja tälle vuodelle aika kosolti, mutta näköjään ei pystynyt olemaan ilman mitään ylimääräistä vehjettä kovinkaan pitkään. Piti siis toteutettaa ikiaikainen haave ja hakea Ruotsista kulkuneuvo:

44951.jpg


Audi S6 2.2T 20v vm. -96. Mittarissa noin 255tkm ja mielestäni oikein hyvässä kunnossa, vaikka laittamista tässäkin on. Tärkeintä itselleni se, että on korimalliltaan sedan, täysin räpeltämätön ja orkkiskunnossa. Tuskin itsekään amistelen sen suuremmin. Kuva on kopioitu myynti-ilmoituksesta, laitan joskus omiakin kunhan jaksan.
 
Viimeksi muokattu:
Tommoinen tuli sitten hankittua. Halvalla lähti. 2.5 V6 ja hyvät varusteet. Tosin, huoltovelkaa oli hieman, mutta korjausten jälkeen kulut jää silti aika pieneksi. Pääasia, että on velaton.


 
Tommoinen tuli sitten hankittua. Halvalla lähti. 2.5 V6 ja hyvät varusteet. Tosin, huoltovelkaa oli hieman, mutta korjausten jälkeen kulut jää silti aika pieneksi. Pääasia, että on velaton.


Hyviä ja halpoja autoja joskin bensa maistuu, jos itse olisin ottanut niin ehdottomasti facelift 2005 ja eteenpäin, niin paljon saatu lastentauteja pois niissä tuoreemmissa.
 
Hyviä ja halpoja autoja joskin bensa maistuu, jos itse olisin ottanut niin ehdottomasti facelift 2005 ja eteenpäin, niin paljon saatu lastentauteja pois niissä tuoreemmissa.
Nojoo, mietin sitä faceliftiäkin, 2004 alkaen, mutta ei löytynyt samaan hintaan yhtä vähän ajettua, huoltokirjallista sekä samoilla varusteilla. Ainakin toistaiseksi vaikuttaa, että tuossa on huollot tehty hyvin, kun mitään isompaa ei ole löytynyt. :) Täytyy koputtaa puuta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom