Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Nojoo, mietin sitä faceliftiäkin, 2004 alkaen, mutta ei löytynyt samaan hintaan yhtä vähän ajettua, huoltokirjallista sekä samoilla varusteilla. Ainakin toistaiseksi vaikuttaa, että tuossa on huollot tehty hyvin, kun mitään isompaa ei ole löytynyt. :) Täytyy koputtaa puuta.

Joo 2004 tuli eka facelift, mutta 2005 tuli toinen missä vielä lisää parannuksia ja mikä parasta noi 2005 eteenpäin ei enään saumat ruostunut ovissa, tai saihan nekin ruosteeseen kun ei pitänyt huolta mutta sisältä päin ei ruostunut.

Mulla oli tuollainen 2005 farkku mondeo 120tkm ja 6v ajan ja kun möin oli mittarissa 300tkm, ainoa mistä näki että on kilometrejä oli ratti kun oli niin kiillottunut. Hyvä auto maantiellä, mutta kaupungissa bensa maistui.
 
Joo 2004 tuli eka facelift, mutta 2005 tuli toinen missä vielä lisää parannuksia ja mikä parasta noi 2005 eteenpäin ei enään saumat ruostunut ovissa, tai saihan nekin ruosteeseen kun ei pitänyt huolta mutta sisältä päin ei ruostunut.

Mulla oli tuollainen 2005 farkku mondeo 120tkm ja 6v ajan ja kun möin oli mittarissa 300tkm, ainoa mistä näki että on kilometrejä oli ratti kun oli niin kiillottunut. Hyvä auto maantiellä, mutta kaupungissa bensa maistui.
Kyllä ne ruostumaan sai ja vetaritkin piti korjauttaa aina tietyssä paikassa tai asensi ne väärin ja vuotivat kohta taas. Faijalla oli noita kolme eri ikäistä työautoina ja pirun hyviä kippoja. Ei oikeastaan mitään vikoja vetareita ja ovien kittejä lukuunottamatta. Ja saivat kyllä niin perkeleesti runtua että moni muu kippo olisi antautunut. Bensahan noille maistui ellet osannut ajaa todella kevyellä kaasulla mutta pirun mukavia ajaa ja kokoisekseen uskomattoman ketteriä ja mukavia viedä mutkatiellä ja talvella kunnon kylkimyyryä.
 
Mulla oli tuollainen 2005 farkku mondeo 120tkm ja 6v ajan ja kun möin oli mittarissa 300tkm, ainoa mistä näki että on kilometrejä oli ratti kun oli niin kiillottunut. Hyvä auto maantiellä, mutta kaupungissa bensa maistui.
Täytyy tunnustaa, että kaikkia autoja on tullut melkein kokeiltua, paitsi nyt Fordia. Yllätys oli positiivinen... Ja kuten sinäkin sanoit, niin kilsat ei tässäkään näy oikein missään. Ihmeen paljon saa autoa pienellä rahalla.
 
Täytyy tunnustaa, että kaikkia autoja on tullut melkein kokeiltua, paitsi nyt Fordia. Yllätys oli positiivinen... Ja kuten sinäkin sanoit, niin kilsat ei tässäkään näy oikein missään. Ihmeen paljon saa autoa pienellä rahalla.
Etenkin Mondeo kokoluokassa ehdottomasti. Toki Fokkeri on kasvanut pirusti ja ominaisuudet sen myötä mutta jotenkin tuntuu että noissa pienemmissä saa enemmän irti kun ostaa uutena tai vähän ajettuna. Ei jotenkin ole itsellä luotto tuohon pitkäaikaiseen kestävyyteen samalla tasolla kun Mondeossa missä tapahtuu selkeä hyppy lähemmäs premiumia materiaalien sekä muiden osalta.
 
Ja ST220 vasta hauska peli onkin. Valehtelamatta paras ajamani sporttinen perhefarkku.
 
Ja ST220 vasta hauska peli onkin. Valehtelamatta paras ajamani sporttinen perhefarkku.
En epäile hetkeäkään. Vielä joku päivä hankin moisen harrasteeksi. Ne punaiset nahat, V6, se ajettavuus yhdistettynä rehelliseen perheautoon ja muistoihin mitä MK3:n ratissa tuli. Ei se nopea ole, ei se taloudellinen ole mutta kunnon herrasmies sportti.
 
Itse kun ajelin niin vaikutelma oli et autolla oli adhd. Sellainen ylikorostettu urheilullisuus ja kokoaika haluamas jonnekin suuntaan haluamatta mennä suoraan. Voi tietysti olla että rengastus ei sopinut yhtään ja/tai jossain alustassa väljyyttä. Kakkos Lagunoista tulee juuri samanlaisia kun sen alusta kaipaa huoltoa. Ja V6 versiohan söi alustaa. Ei kuulu se hot-hatchback tyylinen ajo-ominaisuus tällaisiin autoihin.
No jaa, sehän oli omalla tavallaan miedonnettu Focus ST170. Joka oli enemmän kuin äkkinäinnen liikkeissään. Sillä Kehä 1 päästä päähän oli pitkä matka ns ei hupiajoa koska ohjaus ei vedellyt, mutta oli niin nopea että piti tosiaan olla hereillä. Milli rattia johonkin suuntan ja auto oli jo siellä. Ohjaus oli mallia nopea. ST220 tai 225 ei muistaakseni kuuluisi ihan yhtä vikkelä olla liikkeissään. Mitä muilta omistajilta kuullut niin nopea ja tarkka ohjaus mutta soveltuu enemmän avoimelle tielle kuin tekniselle pikkupätkälle ja nimenomaan kilometrit vaan katoaa kun pitkää matkaa ajaa koska niin mukava matka-ajossa.
 
ST220 pitäisi olla aika rauhallinen ajossa. Epäilisin että rengastus pielessä tai alusta väsynyt jos se kovin veteli sinne ja tänne. Itsellä kokemusta normialustaisesta ST220:stä jossa Fordin vakio 18" lätyt alla. Renkaat oli uudet, kulmat säädettynä ja alusta hyvässä kuosissa -> uskomattoman mukavaa matka-ajoa.
 
Onko tuo St220 aina manuaali pelkästään? Onko minkälaiset äänet vakiona? Jotenkin innostaisi, punaiset nahat ja sininen ulkokuori ko. mallista eikä ole edes kovin kalliita nykyään ja päästötkin on siedettävät.
 
Onko tuo St220 aina manuaali pelkästään? Onko minkälaiset äänet vakiona? Jotenkin innostaisi, punaiset nahat ja sininen ulkokuori ko. mallista eikä ole edes kovin kalliita nykyään ja päästötkin on siedettävät.

Jos automaattia tekee mieli ja haluaa pitkän matkan ajoon autoa, niin Jaguarin X-type voisi olla myös kiikarissa. Samalla 3L Duratec V6 koneella kuin tuo ST220 ja pitkälti Mondeon osilla kasattu laitos. Hinnatkin aikalailla samoissa lukemissa.
 
X-typessä vielä bonarina takaveto. Mutta menettää sleeper statuksen aika tehokkaasti. Plus mikä lienee Jaguar ja Ford huollon hinta? Mondeota sentään osaa jokainen paja huoltaa. Jopa tuota ST versiota. Pakko sanoa, jos ottaisivat ST Mondeon tuotantoon niin olisi erittäin todennäköisesti seuraava kipponi. Tykkään uusimman muodoista, koosta ja ajettavuus on kompromissi patonkimaista kuoppien yli leijumista ja sitten kun hiukan kovempaa käskyttää niin alusta ns ryhdistäytyy ja tuntee heti että on Ford ajossa.
 
Viime kesänä kun koko kesän käytin autojen katseluun saamatta edes autoa vaihdettua, niin mietin Jaguaaria, tosin S-typeä, mutta ehkä hieman X-typeäkin. X-typessä tosin arveluttaa se nelivedon tyyppivika mutta muuten se vois ehkä mennäkkin, ulkonäön osalta kylläkin Mondeo on hienomman näköinen ST220 mallina siis. X type on mielestäni tosin etuveto tai neliveto, S-type on takaveto.
 
X-typessä vielä bonarina takaveto. Mutta menettää sleeper statuksen aika tehokkaasti. Plus mikä lienee Jaguar ja Ford huollon hinta? Mondeota sentään osaa jokainen paja huoltaa. Jopa tuota ST versiota. Pakko sanoa, jos ottaisivat ST Mondeon tuotantoon niin olisi erittäin todennäköisesti seuraava kipponi. Tykkään uusimman muodoista, koosta ja ajettavuus on kompromissi patonkimaista kuoppien yli leijumista ja sitten kun hiukan kovempaa käskyttää niin alusta ns ryhdistäytyy ja tuntee heti että on Ford ajossa.

Ihan samat Fordipajat huoltaa noita Jaguareja. Sama pohjalevy, moottori, lisälaitteet ja melko pitkälti alustakin samasta puusta veistetty. Ei noita sen kummempi ole itsekään ruuvata ja fiksata kuin vastaavaa Mondeota, vaikka sähkövimpaimia ja varusteita saattaisikin olla enemmän
 
Onko tuo St220 aina manuaali pelkästään? Onko minkälaiset äänet vakiona? Jotenkin innostaisi, punaiset nahat ja sininen ulkokuori ko. mallista eikä ole edes kovin kalliita nykyään ja päästötkin on siedettävät.

Kannattaa etsiä 6-vaihteinen facelift. Automaattina näitä ei olekaan. Getragin laatikko ja kepissä hyvä tuntuma. Pidempi suurin vaihde laskee hieman kulutusta. e39 530d ohella paras auto millä olen työmatkaa tehnyt. 3500-4000rpm kohdilla alkaa ääntä ja kulkua löytymään. Omaan autoon on keväällä tulossa JP Exhaust putkisto ja ST225 Focuksen paremmat jarrusatulat, isommat levyt ja teräspunosletkut.
 
Tuota juuri tarkoitin sillä hot-hatchback tyyppisellä sinkoilulla.

Isommat autot niin kyllä ne pitää olla jollain servotronicilla et nopeudesta riippuu tehostus. Paljon rauhallisempaa kiskoilla ajelua.
Mielestäni siinä kyllä pitäisi olla. Jotain häikkää ollut kyllä jos on sinkoillut mihin sattuu. Koska vaikka ketterä onkin kokoisekseen ei sen pitäisi kuvailemallasi tavalla poukkoilla. Se oli Focus ST:n ja RS:n tehtävä olla niitä herhiläisiä Fiesta ST:n kanssa.
 
Volvo v40 vm 2003, 287000 mittarissa. Kuvaa ei ole kyllä tähänhätään mutta kylläkait tuommosen on melkein jokainen joskus nähnyt. :bored:
 
Laitetaas pari kuvaa niistä paremmista ruotsalaisista autoista.:)

9-5 Aero-02 toimii käyttöautona läpi vuoden. Kohta sisäänajettu, mittariin pärähti just 240tkm.
E85-softattu ja viinalla menty n. 30tkm.

Capture2.JPG



Harrasteautona toimii Suomessa harvinainen Saab 900 Turbo S Cabriolet -93.
Autolla ajettu 112tkm, alkuperäisessä kunnossa. Ei paljon tule maantiellä vastaan noita enää. Löytää parkkikselta ainakin helposti auton. :lol:

Capture3.JPG



Saabismi on sairaus. Hyvällä tavalla.:D
 
Laitetaas pari kuvaa niistä paremmista ruotsalaisista autoista.:)

9-5 Aero-02 toimii käyttöautona läpi vuoden. Kohta sisäänajettu, mittariin pärähti just 240tkm.
E85-softattu ja viinalla menty n. 30tkm.

Capture2.JPG



Harrasteautona toimii Suomessa harvinainen Saab 900 Turbo S Cabriolet -93.
Autolla ajettu 112tkm, alkuperäisessä kunnossa. Ei paljon tule maantiellä vastaan noita enää. Löytää parkkikselta ainakin helposti auton. :lol:

Capture3.JPG



Saabismi on sairaus. Hyvällä tavalla.:D

Penskana faijalla oli 900 aero -91 kaikilla herkuilla mitä siihen sai, kun olisi talli missä pitää ostaisin sellaisen ja ajaisin vain sunnuntaisin ja kun aurinko paistaa!:drool:
 
No perkele, ei huono! GLE:n kaveriksi vai korvaajaksi? Keltaiset vanteet ei olisi ehkä ihan ensimmäinen valinta itseltä, mutta ei pahat nuokaan.

Nyt tuli se uusi lapsi viimein omaan talliin. Nuo keltaiset vanteet johtuvat siis siitä, että kyseessä on C 63 S AMG Edition 1 (2016) eli erikoismalli, joka julkaistiin samaan aikaan Mersun uuden DTM-auton kanssa. Näissä on tehosteraitana maalissa keltainen kaksoisraita, joka tässäkin Edition 1:ssä. Tosin minun mallissani itse raita on musta (ilmeisesti ei ihan helppo hankkia, lieneekö vain Saksan erikoisuus, kun ei Googlestakaan oikein löydy? C 63 perusmalliin tulee Edition 1 raidat harmaana, mutta oma todistetusti ässä VIN-koodinkin perusteella). Muut keltaiset aksentit on tähänkin jätetty mm ohjaamoon, johon sopivat todella hyvin. Näihin kuuluu myös vanteiden keltainen. Väri jakaa kieltämättä mielipiteitä, mutta ainakin tämä maltillisempi mattaharmaa ja kiiltävä musta raita on omaan silmään todella siisti ulkopinta ja sisusta on parasta, mitä tahan saakka mersulta on päässyt kokemaan. Nyt talvivanteille tuli nämä Edition 1 -keltaiset rannut. Kesävanteet ovat tulossa AMG:n mustana.

Auto tuli siis korvaamaan GLE 450:n työautona ja käytännöllisyydessä sekä varustetasossa kyllä hävittiin. Sen sijaan takavetoinen 510 heppainen V8 alkaa olla jo niin röyhkeä, että mairea hymy tuli vielä tänäänkin jo tyhjäkäynnillä. Varovainen saa kyllä olla, kun tottunut Quattroon isommalla massalla ja korkeintaan 420 hv tehoon ja citymaasturiin jatkuvalla nelivedolla ja vieläkin pienemmillä tehoilla.

Edit. Korjattu sanamuotoja ja lisätty vielä liikkeen 1 stailattu kuva kys. autosta edestä, josta ralliraidat näkyy paremmin
 

Liitteet

  • thumbnail_IMG_0178.jpg
    thumbnail_IMG_0178.jpg
    216,4 KB · Luettu: 1 104
  • thumbnail_IMG_0180.jpg
    thumbnail_IMG_0180.jpg
    165,5 KB · Luettu: 1 098
  • c63samged1_front.png
    c63samged1_front.png
    3,8 MB · Luettu: 1 064
Viimeksi muokattu:
Oisko foorumin tiukoin pirssi kyseessä? :think:
Ei ollenkaan mahdotonta. Mutta sen minkä talvella takavedossa tehossa häviät niin poista pidosta :D 250hv autokin on tuntunut yllättävän ärhäkältä näillä pikkupakkasilla kun tiet on pintajäässä, kuluneilla kitkoilla siis.

Mutta nätti auto, sopivan härski noin niinkun konservatiiviseksi mersuksi! :tup:
 
Kilpi kannattais mustata paremmin jos sen haluaa peittää. ;)
Kilven ja omistajan saa monikin selville jotain kautta vaikka kuinka suttaisi. Autohallinkin joku voi tunnistaa jne. iifonella nyt vähän tuli sutattua kilpeä, ettei nyt joka puolella nettiä ole tiedot...

Tuosta takavedosta vielä. Ajelin tänään plussakelissä ensimmäistä kertaa ylös Ruoholahden parkkihallin pysäköintitalosta hiljakseen. Tämä helvetinkonehan rupesi sudittamaan siinä rampissa 20-30 % pintakaasulla ja vaimo oikein ihmetteli, että mitä perkelettä sikailen :D
 
Viimeksi muokattu:
Makea peli kyllä, mutta ei näytä mersulta yhtään :eek:. Ekasta kuvasta tuli joku possu tai bemari mieleen. Tai vielä pahemmin joku voortti :facepalm:.

Keltainen tehoste sopii kyllä hyvin tummaan...samoin kuin punainen IMO.
 
Nyt tuli se uusi lapsi viimein omaan talliin. Nuo keltaiset vanteet johtuvat siis siitä, että kyseessä on C 63 S AMG Edition 1 (2016) eli erikoismalli, joka julkaistiin samaan aikaan Mersun uuden DTM-auton kanssa. Näissä on tehosteraitana maalissa keltainen kaksoisraita, joka tässäkin Edition 1:ssä. Tosin minun mallissani itse raita on musta (ilmeisesti ei ihan helppo hankkia, lieneekö vain Saksan erikoisuus, kun ei Googlestakaan oikein löydy? C 63 perusmalliin tulee Edition 1 raidat harmaana, mutta oma todistetusti ässä VIN-koodinkin perusteella). Muut keltaiset aksentit on tähänkin jätetty mm ohjaamoon, johon sopivat todella hyvin. Näihin kuuluu myös vanteiden keltainen. Väri jakaa kieltämättä mielipiteitä, mutta ainakin tämä maltillisempi mattaharmaa ja kiiltävä musta raita on omaan silmään todella siisti ulkopinta ja sisusta on parasta, mitä tahan saakka mersulta on päässyt kokemaan. Nyt talvivanteille tuli nämä Edition 1 -keltaiset rannut. Kesävanteet ovat tulossa AMG:n mustana.

Auto tuli siis korvaamaan GLE 450:n työautona ja käytännöllisyydessä sekä varustetasossa kyllä hävittiin. Sen sijaan takavetoinen 510 heppainen V8 alkaa olla jo niin röyhkeä, että mairea hymy tuli vielä tänäänkin jo tyhjäkäynnillä. Varovainen saa kyllä olla, kun tottunut Quattroon isommalla massalla ja korkeintaan 420 hv tehoon ja citymaasturiin jatkuvalla nelivedolla ja vieläkin pienemmillä tehoilla.

Edit. Korjattu sanamuotoja ja lisätty vielä liikkeen 1 stailattu kuva kys. autosta edestä, josta ralliraidat näkyy paremmin

Njääh, iha paska, en ajais, kallis ja kaikkea!:rofl:;)
 
Tuosta takavedosta vielä. Ajelin tänään plussakelissä ensimmäistä kertaa ylös Ruoholahden parkkihallin pysäköintitalosta hiljakseen. Tämä helvetinkonehan rupesi sudittamaan siinä rampissa 20-30 % pintakaasulla ja vaimo oikein ihmetteli, että mitä perkelettä sikailen :D
Voi muuten legit olla ihan jopa ongelma jos ärhäkkä kaasupoljin ohjelmoitu. Nuo autohallit on osa malli liukkaan ja helvetin liukkaan välillä sopivilla renkailla. Itse ajoin Eastonin kattoparkkia kohti Contin kitkat alla ja sopivasti annoin kaasua että lähtisi ylös muttei kickdown iske niin kippohan löi melkein tyhjäkäynniltä 4000rpm asti kaksi mustaa raitaa tuohon rampille ihan samantien kun ESP oli sportilla kun aiemmin hiukan lapsetti. "Hiukan" liukas tuo. Samoin aikanaan kuplalla kun iski tehopiikki juuri pinnoitetulla autohallin lattialla niin pirulainen löi melkein puoli kierrosta autoa ympäri kun mutkassa oltiin.
 
Jaan kanssanne huonon kuvan likaisesta autosta. Jos viikonloppuna ryhdistäytys ja ottas kunnon foton.

0a955b7d-3732-45d0-9f00-01742ad6c747.jpg

Eli joukkoon kirjavaan käyttöauton virkaa toimittamaan liittyi eilen 330d 6-gang touring. Keväämmällä jos käyttäis ohjelmoinnissa, talven liukkaille tuntuu löylyä olevan enemmän kun tarpeeks kitkat alla :rolleyes:
 
Kai on bensakoneella ettei tarvitse kuunnella vajaapyttyistä dieselin rouskutusta kun katto on auki =D

Bonusta siitä että Suomessa uskalletaan ostaa avo, thumbs up! :)

Edit: siis nimenomaan talvikäyttöön.
 
Bensa 3.0 I6 NA automatic :) lämmin talli löytyy autolle. Muutenhan rättiavo on todella hyvä talviauto, tosi lämmin, etenkin kylmällä ja lämpenee nopeasti.
 
Optimikokonaisuus siis ;) Itse ehkä ottaisin tuollaisen manuskana mutta 1-sarja on kyllä todella hauska ajaa automaatista huolimattakin!
 
Avoautosta ja kutoskoneesta iso plussa mutta jessus on tuo vaan ruma tuo 1-sarjalainen, ei voi mitään. Livenä ei näytä yhtään paremmalta kuin kuvissakaan. Muut bemarin avot kyllä kaikki on hienon näköisiä, z3,z4,3-sarja yms mutta tuo 1-sarja ei vaan mun makuuni toimi.
 
Bemari kuin bemari, niin vaatii M-sport kilkkeet, että niistä saa siedettävän näköisiä. Esim. e92 on vakiona jotain todella tylsää mutta M-sport -paketilla yksi hienoimmista autoista koskaan.
 
Omasta mielestä taas E90 on huomattavasti onnistuneempi korimalli, E91 myös. Molemmat siis M-Sport hilppeillä ja varsinkin LCI:nä. Vaativat vaan sisustaan orkkisnavin, muuten näyttää vanhalta primeralta kojelauta. E92 on jotenkin lahnan näköinen. M3 tosin on hieno coupenakin kun kyljet näyttävät pulleammilta (vanteet? vai onko siinä läskimmät lokarit?)
 
Omasta mielestä taas E90 on huomattavasti onnistuneempi korimalli, E91 myös. Molemmat siis M-Sport hilppeillä ja varsinkin LCI:nä. Vaativat vaan sisustaan orkkisnavin, muuten näyttää vanhalta primeralta kojelauta. E92 on jotenkin lahnan näköinen. M3 tosin on hieno coupenakin kun kyljet näyttävät pulleammilta (vanteet? vai onko siinä läskimmät lokarit?)

Taitaa kaikissa aidoissa M-sarjalaisissa olla pulleammat lokarit, että mahtuu kunnon läskit alle.
 
Ei kai E90-sarjan M3'ssa mitkään säädyttömän leveet renkaat ole vakiona. 10mm leveemmät kuin kansanautossa ja kait pykälän leveemmällä vanteella. Olisko sitten raideleveys eri.
 
Ei kai E90-sarjan M3'ssa mitkään säädyttömän leveet renkaat ole vakiona. 10mm leveemmät kuin kansanautossa ja kait pykälän leveemmällä vanteella. Olisko sitten raideleveys eri.
En tiedä mitä kansanautoissa nykyään käytetään mutta M3 e90 vakio takakumi on 265 leveä. Ei siis mikään kunnon läski siis mutta luulisin että perus golfissa ja avensiksessa riittää 50mm kapeampi.
 
Vaihdoin 540 touringin 125 cabrioon.

Mites se elämä avoauton kanssa on talvella sujunut? Monasti käynyt mielessä avoauton hommaaminen, mutta tulisi kuitenkin ympärivuotiseen käyttöön ja suomen kelit arveluttaa. Onko ikkunat tiiviit? Pysyykö kabiini lämpöisenä? Entä miten nuo nykyajan kangaskatot suodattaa melua? Miten tuon katon ja auton pesu ylipäätään onnistuu?
 
Ja normaali E90 vakiokoko takana on 255 tai sitten 225, jos on tasakokoinen rengastus.
Kaverin kansanmallissa, eli 318i E90:ssä on 205/55R16. Sinun mainitsemia kokojakin varmasti löytyy lisämaksullisista 18" pyöristä tai sitten isomoottorisista malleista ehkä jopa vakiona. Ei voi kuitenkaan sanoa 255-leveiden olevan normaali vakiokoko. Naapuri osti juuri '18 520dA Xdriven ja siinä kesärenkaat ovat 225/55R17.
 
M-Sportin mukana tulee 225 eteen ja 255 taakse 17" vanteilla, eli ei nyt ihan vakio, mutta tehtaalta kuitenkin.

Ja on muuten tyhmä rengastus, kummasti lähti puskemiset pois kun vaihtoi eteen ja taakse samankokoiset.
 
Mites se elämä avoauton kanssa on talvella sujunut? Monasti käynyt mielessä avoauton hommaaminen, mutta tulisi kuitenkin ympärivuotiseen käyttöön ja suomen kelit arveluttaa. Onko ikkunat tiiviit? Pysyykö kabiini lämpöisenä? Entä miten nuo nykyajan kangaskatot suodattaa melua? Miten tuon katon ja auton pesu ylipäätään onnistuu?


Eihän siinä nyt mitään ongelmaa ole, lämpimämpi tuollainen katto on kun normaali peltikatto. Sen verran ylimääräistä vaivaa joudut tekemään että paksu nuoskalumi kannattaa harjata pois venyttämästä kattoa talvisin. Muuten ei mitään ongelmaa.
Ääntä tuo ei eristä ihan yhtä hyvin kuin kiinteä katto. Kaikkea ei voi kerralla saada :(

Ykkösen omistaja voi varmaan kertoa tarkempia yksityiskohtia.
 
No varmasti näinkin, mutta ei tule äkkiä rättikattoa mieleen joka olisi ollut hiljaisempi kuin vastaava umpiversio. Ainakin kaikki veden suhinat sun muut kuuluu kyllä rättikatossa helpommin.
 
Mites se elämä avoauton kanssa on talvella sujunut? Monasti käynyt mielessä avoauton hommaaminen, mutta tulisi kuitenkin ympärivuotiseen käyttöön ja suomen kelit arveluttaa. Onko ikkunat tiiviit? Pysyykö kabiini lämpöisenä? Entä miten nuo nykyajan kangaskatot suodattaa melua? Miten tuon katon ja auton pesu ylipäätään onnistuu?
Saksassa ajoin pakkas-aamuina pari kertaa Nissan Z350 cabriolla töihin kaverin kämpiltä ja se ainakin lämpeni hyvin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom