Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
No tuo S3 varmaan vie vain karvan verran vähemmän todellisessa ajossa kuin tuo oma kasikone. Paperilla se toki on reilusti taloudellisempi, mutta lähinnä vain paremmin onnistuneen huijauksen takia.

Ekan tankillisen perusteella kulutus oli 8.4l/100km. Sisälsi tosin sisäänajon vedot korkeille kierroksille, eli maantiellä pitäisi mennä alle 8 heittämällä. Eipä nuo isollakaan moottorilla olevat maantieajossa pahemmin kuluta. Tässä päästöt 147g.
 
Mun uudessa autossa autovero oli jotain 2000 euron luokkaa. Ei minusta mitenkään paljoa.

Tarkoitinkin, että kun tuodaan autoja muualta tänne, halvempia ulkomailla mutta jokseenkin tuntuu siltä, että rangaistaan siittäkin. Toki 2k euroa ei ole paljoa mitään, siitä olen samaa mieltä.
 
Ekan tankillisen perusteella kulutus oli 8.4l/100km. Sisälsi tosin sisäänajon vedot korkeille kierroksille, eli maantiellä pitäisi mennä alle 8 heittämällä. Eipä nuo isollakaan moottorilla olevat maantieajossa pahemmin kuluta. Tässä päästöt 147g.
Jos tuohon pääset pitkässä juoksussa niin sitten parannusta on tapahtunut. Perinteisesti nuo VAG:n kaksilitraiset turbot on nelivedolla vieneet keskikulutuksella lähes sen kympin todellista. Mulla meni viime tankillinen tasan 9,0 l/100km todellisella kulutuksella.
 
Seville STS 8-9litraa (todellisuus vähän päälle 9litraa per 100) maantiellä, sekakulutus ja puhdas kaupunkipyöritys sitten onkin sitä perus jenkkiä, sekakulutus 10-13litraa, riippuen kaasujalasta (300heppaa), kaupungissa menee sen 15-18. Mutta kasi on kuitenkin kasi, vääntö on kiva asia ja soundi myös.

Furyn kulutuksista en ees kehtaa sanoa... kaasari ei ole säädöissään ja ei ole turbiinilukkoa tai ylivaihdetta :D

EDIT: Olipas sekavan oloinen viesti.
 
x3.jpg


Tälläinen F25 X3 2.0d on nyt ollut taloudessa puoli vuotta ja 15 000 km. Isompina varusteina tuossa on mm. webasto, piiloon kääntyvä takakoukku ja jotain muita enemmän tai vähemmän tarpeellisia tai turhia kilkkeitä.

Onneksi on harrasteauto, niin ei tarvitse tätä käyttöautoa niin hirveästi ulkonäön tms muiden mielihalujen mukaan speksailla. Mukava on ajaa, eikä toistaseksi ole mitään ongelmia tullut vastaan. Matkustajilla on ihan hyvät tilat, takakontti ei nyt kuitenkaan mikään älyttömän iso ole.
 
Onko toi R-Design? Vissiin nuo eri väriset peilit kuuluu siihen. Muuten todella hieno, mutta ne hyppää jotenkin silmille.

Itellä tökkii kanssa noi peilinkuoret. Tulee liikaa mieleen joku vuosituhannen vaihteen audi mieleen. Korin väriset tai mustat oilisi paremmat.
 




Perheemme käyttöauto, -02 Bugeye, moottorina ej207 V7. Takosisuskaluilla, semi-closed deck, 8000rpm, auto painaa ~1300kg jne. Ajettavaksi tehty ja rakennettu. On yhtä mukava kun ajaisi ostoskärryillä rappuset alas poikittain (kuten sillä ajaa kuuluu).

Lisäksi löytyy Kasawika. Olen pitkän linjan moottoriajoneuvoihin fanatisoitunut, joten kaikkea vähän omituisempaakin on ollut, eikä vain sitä yhtä ja samaa merkkiä/mallia.

Sen takia teidän kaikkien autot ovat todella hienoja.
 
Viimeksi muokattu:
Jenkeissä on Sparkie niminen Chevrolet volt, johon tuli eka sähköjärjestelmää koskeva vika 313 000 mailissa, sekin oli tonnin joku latausohjausboksi. Akku edelleen hyvässä kunnossa noilla maileilla :D Omani kohdalla olen aika turvallisin mielin ettei tule kummempia omistuksen aikana. Ja toki kun liikkeestä ostin, sai vuoden takuun mikä koskee myös akustoa/sähkömootttoria.

Snip. Nykyään Sparkiella on matkamittarissa yli 400 000 mailia, edelleen alkup akustolla
Missäpäin tuo auto on ajossa? Onhan siinä jonkinverran eroa, että ajeleeko sillä jossain Floridassa vai Minnesotassa.
 
[SUBARU]

Perheemme käyttöauto, -02 Bugeye, moottorina ej207 V7. Takosisuskaluilla, semi-closed deck, 8000rpm, auto painaa ~1300kg jne. Ajettavaksi tehty ja rakennettu. On yhtä mukava kun ajaisi ostoskärryillä rappuset alas poikittain (kuten sillä ajaa kuuluu).

Lisäksi löytyy Kasawika. Olen pitkän linjan moottoriajoneuvoihin fanatisoitunut, joten kaikkea vähän omituisempaakin on ollut, eikä vain sitä yhtä ja samaa merkkiä/mallia.

Sen takia teidän kaikkien autot ovat todella hienoja.

Vaikka itse tyyliin mieluummin kävelisin kuin ajaisin jokapaikkaan ralliautolla, jossa on rattikin vielä väärällä puolella niin pakko silti jotenkin arvostaa valintaa. Tuo on sellainen oma valinta joka oikeasti täytyy haluta eikä se perus Octavia.
 
... -02 Bugeye, moottorina ej207 V7. Takosisuskaluilla, semi-closed deck, 8000rpm, auto painaa ~1300kg jne. Ajettavaksi tehty ja rakennettu. On yhtä mukava kun ajaisi ostoskärryillä rappuset alas poikittain (kuten sillä ajaa kuuluu).

Lisäksi löytyy Kasawika. Olen pitkän linjan moottoriajoneuvoihin fanatisoitunut, joten kaikkea vähän omituisempaakin on ollut, eikä vain sitä yhtä ja samaa merkkiä/mallia.

Harmi ettet ollut tällä palstalla vielä 2012, terveisin ....

901776_10151509240258810_762763009_o.jpg


... 4,5 vuotta ja reilut 75 tuhatta yhteistä kilometriä. Tosin käyttöautona tuo ei palvellut päivääkään vaan puhtaasti kauniiden päivien hupileluna.

:geek: :vihellys: :cigar2:
 
Harmi ettet ollut tällä palstalla vielä 2012, terveisin ....

901776_10151509240258810_762763009_o.jpg


... 4,5 vuotta ja reilut 75 tuhatta yhteistä kilometriä. Tosin käyttöautona tuo ei palvellut päivääkään vaan puhtaasti kauniiden päivien hupileluna.

:geek: :vihellys: :cigar2:
Itellä vaihtu 6kk jälkee -06 STI takaisin bemariin kun käyttöautoksi turhan jäykkä alusta ja vakionopeudensäätimen puute rupesi häiritsemään. Muuten auto oli kyllä todella hauska ajaa.

Nyt alla -08 335Xi joka sopii matka-autoksi paremmin.
20170917_163636.jpg
 
Meikäläisen "tällä palstalla..." = :facepalm: Unohdin ettei tämä ole muro...

Anyways joo ei kyllä kinostaisi pitää tuollaista talouden ainoana käyttöautona päivääkään. Bensaa imee kuin sieni vaikka ajelisit todella rauhallisesti, jonnet pitivät huolen ettei yhtenäkään vuotena vakuutusmaksut laskeneet (vaikka bonarit nousi...), varmaankin koska lätsäpäiset pikkupojat sekoilee niillä (Imprezat -97 ->) ja vakuutusyhtiöt maksaa viulut ja sitä rataa. Tämän lisäksi se tuntuu ärsyttävän aivan (melkein) kaikkia, etenkin esimerkiksi Skooda VRSRSRSRRRR urheiluautoilla ajelevia :tdown:

Harrasteautona 5/5, käyttöautona korkeintaan 1/5.
 
Audi sai Ceramic Pro 9H:n pintaan. Näyttäisi toimivan ainakin, kun parkissa ollessa vesi valuu suoraan pois päältä.
Tuossa muutama käsittelyn jälkeen otettu kuva, joissa auto nyt ainakin puhdas vaikka alla vielä nuo järkyttävät vakiovanteet

 
No kyllä sitä muutkin joskus hinausautoa. Polttoainepumpun hiilet loppu kesken samaan aikaan kun flexfuel muutos. Hinausauto toi kotipihaan et sai vaihdella pumpin itse. Edellisestä hinausautosta olikin sit yli 10 vuotta ja silloin Passatti laakerin takia. Vagin tekeleitä molemmat.
Joo, onhan sitä täälläkin kärry ollu pari kertaa hinausauton kyydissä. Mutta kuinka monta kertaa pitää hinauttaa että pääsee hinausfirman mainokseen. Ja onhan tuo huvittavaa kun jätkä on kuuluisa ojaan ajeluistaan ja sitten löytyy tollanen mainospätkä :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi autoliittoon kuuluu määräämätön määrä hinauksia, oli alla kenen/talouden mikä ajoneuvo tahansa :facepalm::rofl:
 
No kyllä sitä muutkin joskus hinausautoa. Polttoainepumpun hiilet loppu kesken samaan aikaan kun flexfuel muutos. Hinausauto toi kotipihaan et sai vaihdella pumpin itse.

A8:n polttoainepumpun vaihto oli ensimmäistä kertaa elämässä tehtynä varsin mielenkiintoinen kokemus. Melkoinen insinöörin innovaatio kyseinen banaani ja sen suunniteltu vaihtaminen. :)
 
Sitäpä juuri. Mutta silti huolellisesti katsottuna todella helppo ja siisti. Banaanille oikean asennon löytyminen oikeaan hetkeen on se hankaluus. Muutaman kerran kun luki ja katsoi youtubesta helpotti kummasti. Sekä kamera siitä kuskin puoleisesta toisesta polttoainemittarista et näki menikö oikeaan kohtaan. :)

Kyllä mullakin se nyt muutaman kerran tehneenä menisi ihan nätisti, mutta ensimmäisellä kerralla ei meinannut onnistua millään. Paskan lampun kanssa ja kylmässä, kokonaan helvetin syvän peräkontin perällä raikasi kirosanoja varmasti ihan naapureille saakka. Luonnollisesti yritin tehdä mahdollisimman vähän purkaen koko jutun ja käsikopelolla. :D
 
No kyllä sitä muutkin joskus hinausautoa. Polttoainepumpun hiilet loppu kesken samaan aikaan kun flexfuel muutos. Hinausauto toi kotipihaan et sai vaihdella pumpin itse. Edellisestä hinausautosta olikin sit yli 10 vuotta ja silloin Passatti laakerin takia. Vagin tekeleitä molemmat.
8f957c110be320d6c5175c2b2b4c77b4.jpg
Ensimmäinen kerta mulla kun hinuria tarviin ja kortti ollut taskussa sen 18v, himaan +100km ja iskari päätti purkaantua kahteen osaan, että onhan näitä siis muillakin.

4cedf0d2c299d96bbc10491df3bc87b5.jpg
eeaa7dd49cf23632fad8e70063c53db0.jpg
 
Kyllä mullakin se nyt muutaman kerran tehneenä menisi ihan nätisti, mutta ensimmäisellä kerralla ei meinannut onnistua millään. Paskan lampun kanssa ja kylmässä, kokonaan helvetin syvän peräkontin perällä raikasi kirosanoja varmasti ihan naapureille saakka. Luonnollisesti yritin tehdä mahdollisimman vähän purkaen koko jutun ja käsikopelolla. :D

Alkuperäinen pumppu vielä menettelee haasteellisuudessaan.
IMG-20150505-WA0001.jpeg
 

Liitteet

  • 20170416_154831.jpg
    20170416_154831.jpg
    3,9 MB · Luettu: 486
Pikkuautot on kyllä käteviä päivittäisessä ajossa. Ei paljoa tarvii miettiä että mahtuuko tai kääntyykö.
 
Onhan toi aikomoinen seilaaja ku ajaa yli 90km/h. Mut vähällä pääsee joka on pääasia, eikä vakuutuksen hintakaan päätä huimaa. 266€ osakaskolla.
 
Niin kääntyy monet isot bemarit ja 740 volvokin. Näppärämpi se on ajella kun vaikka 1,6 tai 2,0 clio joka ei taas käänny mihinkään. (siis joku tuollainen 06 ikäinen).

Ei se koko aina ketteräksi tee.
 
Viikonloppu vietetty tallissa auton ja moottoripyörien parissa, ja autossakin nyt oikeat vanteet alla sekä äänieristykset asennettu ja hiilikuitua konehuoneessa. Aurinkoista päivää odotellessa, että saisi kunnon kuvia tuosta vielä.

 
Viikonloppu vietetty tallissa auton ja moottoripyörien parissa, ja autossakin nyt oikeat vanteet alla sekä äänieristykset asennettu ja hiilikuitua konehuoneessa. Aurinkoista päivää odotellessa, että saisi kunnon kuvia tuosta vielä.



Mikkäs vanteet sinne nyt tuli alle? Tummien vanteiden kanssa tuo kromisäleikkö taas hyppää nenille oikein kunnolla.
 
Mikkäs vanteet sinne nyt tuli alle? Tummien vanteiden kanssa tuo kromisäleikkö taas hyppää nenille oikein kunnolla.

Nuo kuvassa olevat OZ HyperGT HLT 8X18" ET 35. Mietin aika pitkään, että otanko autoon black optics- paketin, jolla etusäleikkö ja nuo alailmanottoaukkojen vaakarandut sekä peilien kuoret olisivat olleet mustia, mutta pitäydyin noissa kromatuissa kontrastin takia.
 
Tälläinen 525 3.0d vaihtui kesällä Mondeon tilalle. Parempi ajettava ja kuluttaa saman kuin Mondeo. Mutta olisi jäänyt kauppa tekemättä jos olisin tiennyt että tässä on mopomallin aski.
 

Liitteet

  • Bmari.jpg
    Bmari.jpg
    648,2 KB · Luettu: 336
Nyt tuli alkuperäistä paljon rumemmat vanteet (taas). Sun muita joulukuusenkoristeita ripusteltu...

Miksi raha ja tyylitaju ei asu koskaan samassa osoitteessa?

Subjektiivisia asioita. Olisihan tuon voinut ottaa vaikka kokomustana detaileiltaan ja väriltään, varmasti jonkun mielestä paljon tyylikkäämpi. Pointti uuden ostamisessa on (tarjonnan puutteen lisäksi) siinä, että voi ruksia listalta asiat, jotka sattuvat siihen omaan tyylitajuun. Preferoin, että vaatteissa / autossa / moottoripyörässä / missä vaan mitä käytän on sitä jotain persoonallista touchia.
 
Subjektiivisia asioita. Olisihan tuon voinut ottaa vaikka kokomustana detaileiltaan ja väriltään, varmasti jonkun mielestä paljon tyylikkäämpi. Pointti uuden ostamisessa on (tarjonnan puutteen lisäksi) siinä, että voi ruksia listalta asiat, jotka sattuvat siihen omaan tyylitajuun. Preferoin, että vaatteissa / autossa / moottoripyörässä / missä vaan mitä käytän on sitä jotain persoonallista touchia.
Eikö juuri se ole tärkeintä, että itse on tyytyväinen? :)
 
Eikö juuri se ole tärkeintä, että itse on tyytyväinen? :)

Juurikin näin. Ei tämä arvostelulaji ole :D Jos seuraava omistaja ei sitten tykkää, saa tuohon kaupasta vanteita ja mustaa etusäleikköä yms. suht halvalla.
 
Eipä minuunkaan iske nuo Audin vanteet sitten tippaakaan, mutta ei kai näitä helvetti nyt toisten ihmisten silmille/mielipiteiden perusteella ostellakkaan.

Joten Galelle onnittelut hienosta autosta, joka on juuri sellainen kuin sinä haluat sen olevan. Antaa Tinan kateellisena huudella, siihen kai kaikki on jo tottunut :D
 
Audin vanteet on omaankin silmään rumemmat kun alkuperäiset, mutta toisaalta taas lienevät melko kestävät ja kevyet --> Race.

Race > OEM
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 156
Viestejä
4 485 424
Jäsenet
74 176
Uusin jäsen
Nahkapaska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom