Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Omasta kokemuksesta Audin OEM-vanteet ovat olleet todella painavia, mitä itselläni on ollut. Perus alut sekä s-linet 2000-luvun alusta. Muistelisin kuulleeni niiden olleen sitä myöhemminkin.
 
On teillä hienoja autoja. Itsellä vain kuukauden vanha Skoda, mutta sentään nelivedolla ja itsevaihtavalla laatikolla.
 
^ Itellä ei ole kuukauden, kahden, kolmen tai vuoden tai edes kymmenen vuoden vanhaa autoa :D

Mutta joo, kuten @Diaz\ sanoi, pääasia että kelpaa itelle.
 
Viikonloppu vietetty tallissa auton ja moottoripyörien parissa, ja autossakin nyt oikeat vanteet alla sekä äänieristykset asennettu ja hiilikuitua konehuoneessa. Aurinkoista päivää odotellessa, että saisi kunnon kuvia tuosta vielä.


Siististi liimatut vaimennusmatot. Itse laittelin hieman ronskimmalla otteella vaimennuksia 9-5 Aeroon, pääasia että toimii :D:

44187.jpg


44188.jpg


44190.jpg
 
Siististi liimatut vaimennusmatot. Itse laittelin hieman ronskimmalla otteella vaimennuksia 9-5 Aeroon, pääasia että toimii :D:

Nimenomaan, pääasia että toimivat :tup: Ei sieltä niitä kukaan näe.
Minulla oli lomalla tylsää niin väänsin kaavat ovesta ja niiden mukaan leikkelin. Kaiuttimia en jaksanut käydä vaihtamaan, kun B&O soi varsinkin vaimennusmaton kanssa yllättävän hyvin autokäytössä.
 
Mulla on nuo Rainbow Germaniumit midbassoina ovissa, ovat aika jämäkät elementit (+ tehoa menee 200w rms per ovi), niin vaimennusta tarvittiin.

44192.jpg
 
Mulla on nuo Rainbow Germaniumit midbassoina ovissa, ovat aika jämäkät elementit (+ tehoa menee 200w rms per ovi), niin vaimennusta tarvittiin.

Harvinaisen toimiva erillissarja, minulla oli edellisessä A4:ssa samat aktiivisena DSP:n päässä + Rainbown subbari. Näyttikin tutulta tuossa asennettuna oveen :tup:
 
Harvinaisen toimiva erillissarja, minulla oli edellisessä A4:ssa samat aktiivisena DSP:n päässä + Rainbown subbari. Näyttikin tutulta tuossa asennettuna oveen :tup:
Mulla on vain pelkät midit. Kojelaudalle puukotin Focal 100 KRS 4" erillissarjan. Kuvassa disse vielä teipattuna, suuntausta haetaan.

44194.JPG


Edit: Vielä vähän offtopikkia. DSP on harkinnassa, voitko suositella jotain? Nyt jaot hoitaa Hertz HDP5-digipääte, Focalit on passiivijaolla. Kontissa on vielä Pioneerin 12" littusubbari.
Soittimena on Saabin Denso-navi, josta lähtee vain kaksi paria linjaulostuloja (eteen/taakse).
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on vain pelkät midit. Kojelaudalle puukotin Focal 100 KRS 4" erillissarjan. Kuvassa disse vielä teipattuna, suuntausta haetaan.

44194.JPG


Edit: Vielä vähän offtopikkia. DSP on harkinnassa, voitko suositella jotain? Nyt jaot hoitaa Hertz HDP5-digipääte, Focalit on passiivijaolla. Kontissa on vielä Pioneerin 12" littusubbari.
Soittimena on Saabin Denso-navi, josta lähtee vain kaksi paria linjaulostuloja (eteen/taakse).

Ehdottomasti suosittelen DSP:tä, ei noita muuten säätöihin saa. Auto kun on yleisesti vielä akustisesti niin haastava ympäristö.
Takakaiuttimilla ei tee mitään, ne vain pilaavat äänen tuolla, niin saat vahvarillasi täysaktiivisen etupään + subbarin sekä sitten nuo säätöihin DSP:llä.
Esim. tämä Helixin laite on ihan toimiva peli Helix DSP.2 - Powerset
 
Kiitti, pitääpä tutkia tuota.

Originaalin äänentoistopaketin takaovien kaiuttimet ja hattuhyllyn "subwooferit" olen jo mykistänyt, samoin kojelaudan keskikaiuttimen.
Alkuperäistä on vain navisoitin ja Focaleita ohjaava vahvistin (siksi ovat passiivijaolla). Tuo navi on PITA, siihen ei saa järkevästi ulkoisia äänilähteitä kiinni, mutta haluan pitää auton räpeltämättömän näköisenä. Kontissa on kuuden levyn makasiini, joka toistaa ämppäkolmosia, mutta ei niitä kokoelmiakaan nykyään viitsis levylle poltella :bored:.

Noh, ongelmat on nämä, kun kiintyy kymmenen vuotta vanhaan Saabbiin :btooth:.
 
Siitä on 23 vuotta kun toi sisus oli uusi. Tosin eipä tuota ole mitenkään puunattu puhtaaksikaan. Pelkästään imuroin mitä imurilla lähti.

Tuon kuskinpuoleisen käsinojan kun sais ehjänä jostain järkevällä hinnalla.

Missä päin vaikutat? Mulla jäi sisustanvaihtoprojektissa ylimääräisiä osia ja saattaa tuo käsinojakin löytyä. Sen kuntoa en tosin muista. Laita vaikka yksityisviestiä jos kiinnostaa, niin voin tarkistaa asian.
 
Kuten tuli tuolla Räbässä pari päivää sitten tunnustettua, tein viikonloppuna kaupat Renaultista o_O Kaveri sai yllytettyä tekemään hypyn tuntemattomaan useamman VAG-konsernilaisen jälkeen. Pääsyynä vaihdossa ranskanpullaan oli hinta, joka oli suorastaan naurettavan halpa tämän ikäisestä autosta. Vastaavasta Passatista olisi joutunut pulittamaan vähintään 2x enemmän ja A4 Audista melkeinpä 3x enemmän. Vähän myös googlettelin ennen kaupantekoa, enkä löytänyt juurikaan pahaa sanottavaa tästä kolmoskorisesta Lagunasta tai 1,5 dCi -koneesta.

Ensivaikutelmat ovat varovaisen positiiviset, saas nähdä minkälaiseen läjään tässä on tullut sekaannuttua. Onneksi ei investoinnin puolesta tule tippumaan hirveän korkealta :D:D

Auto siis Laguna Sports Tourer 1,5 dCi Expression vm. 2008. Ajettu runsas 250 tkm. Pari kuvaa kuivattuna eilisen pesun jälkeen - kuran alta löytyi jopa yllättävän lommoton ja naarmuton auto.

laguna-1.jpg
laguna-2.jpg
laguna-3.jpg
 
Kuten tuli tuolla Räbässä pari päivää sitten tunnustettua, tein viikonloppuna kaupat Renaultista o_O Kaveri sai yllytettyä tekemään hypyn tuntemattomaan useamman VAG-konsernilaisen jälkeen. Pääsyynä vaihdossa ranskanpullaan oli hinta, joka oli suorastaan naurettavan halpa tämän ikäisestä autosta. Vastaavasta Passatista olisi joutunut pulittamaan vähintään 2x enemmän ja A4 Audista melkeinpä 3x enemmän. Vähän myös googlettelin ennen kaupantekoa, enkä löytänyt juurikaan pahaa sanottavaa tästä kolmoskorisesta Lagunasta tai 1,5 dCi -koneesta.

Ensivaikutelmat ovat varovaisen positiiviset, saas nähdä minkälaiseen läjään tässä on tullut sekaannuttua. Onneksi ei investoinnin puolesta tule tippumaan hirveän korkealta :D:D

Auto siis Laguna Sports Tourer 1,5 dCi Expression vm. 2008. Ajettu runsas 250 tkm. Pari kuvaa kuivattuna eilisen pesun jälkeen - kuran alta löytyi jopa yllättävän lommoton ja naarmuton auto.

laguna-1.jpg
laguna-2.jpg
laguna-3.jpg
Itse ajannut ykkös- ja kakkoskorista. Mukavia autoja ajaa ja ei mitään vikapesäkkeitä ranskanpullista. Vieläkö tuossa on kortti avaimena? Kääntösäde oli Laguna 2 huono, ahtaassa parkkihallissa ei usein saannut autoa kerralla ruutuun vaan joutui hieman venkslaamaan.
 
Itse ajannut ykkös- ja kakkoskorista. Mukavia autoja ajaa ja ei mitään vikapesäkkeitä ranskanpullista. Vieläkö tuossa on kortti avaimena? Kääntösäde oli Laguna 2 huono, ahtaassa parkkihallissa ei usein saannut autoa kerralla ruutuun vaan joutui hieman venkslaamaan.
Joo on kortti o_O Melkoinen häröratkaisu, enkä oikein hoksaa sen tarjoamia etuja tavalliseen avaimeen nähden :think:
 
Ai missä tilanteessa tulee vääntörasitusta nappia painaessa? :think:
Kortti toimii kaukosäätimenä niin ilmeisesti tarkoitti että ovenavaus-/sulkemisnappia painettaessa kortti rasittuu. "väärin päin" kun painaa niin alla on kämmen/sormi?

Kortti lie tällainen?
Renault-Laguna-3-Button-Key-Card-With-Auto-Lights-Button.jpg
 
Kortti toimii kaukosäätimenä niin ilmeisesti tarkoitti että ovenavaus-/sulkemisnappia painettaessa kortti rasittuu. "väärin päin" kun painaa niin alla on kämmen/sormi?

Kortti lie tällainen?
Renault-Laguna-3-Button-Key-Card-With-Auto-Lights-Button.jpg
En nyt silti ihan hiffannut, kummin päin tahansa näitä nappeja painaessa kun ainakin itselläni on etusormi ja peukalo kortin vastakkaisilla puolilla :confused:

Tällainen kortti siis kyseessä:
key_renault.jpg
 
En nyt silti ihan hiffannut, kummin päin tahansa näitä nappeja painaessa kun ainakin itselläni on etusormi ja peukalo kortin vastakkaisilla puolilla
Kai sitä joku voi painaa niin että etusormi on muutaman sentin alempana kuin peukku ja itse napin alla ei ole mitään (vähän niin kuin kuvassasi) -> korttiin kohdistuu vääntömomentti nappien kohdasta hieman alaspäin.

Kortin ollessa "väärin päin" taas napin kohdan alla on aina jotain vastassa.
 
Lagunan maine meni sen II mallin kanssa, sen jälkeen käsittääkseni laatu parani paljon, mutta asiakkaat oli jo kadonneet. Eipä silti 2002 1.6l Laguna oli ainakin aika surkea esitys. Kahdesta lähipiirin autosta meni molemmista kone kun jakohihna hajosi, toisesta vielä 30tkm ennen vaihtoväliä. Toisesta taas hajosi moniurahihna joka taas osui jakohihnaan ja katkaisi senkin.
 
Kai sitä joku voi painaa niin että etusormi on muutaman sentin alempana kuin peukku ja itse napin alla ei ole mitään (vähän niin kuin kuvassasi) -> korttiin kohdistuu vääntömomentti nappien kohdasta hieman alaspäin.

Kortin ollessa "väärin päin" taas napin kohdan alla on aina jotain vastassa.
Aivan. No mutta itse kyllä painelen nappeja niin, että toisella puolella on sormi takana.

Lagunan maine meni sen II mallin kanssa, sen jälkeen käsittääkseni laatu parani paljon, mutta asiakkaat oli jo kadonneet. Eipä silti 2002 1.6l Laguna oli ainakin aika surkea esitys. Kahdesta lähipiirin autosta meni molemmista kone kun jakohihna hajosi, toisesta vielä 30tkm ennen vaihtoväliä. Toisesta taas hajosi moniurahihna joka taas osui jakohihnaan ja katkaisi senkin.
Näin olen itsekin ymmärtänyt, että Laguna II oli sontaa, mutta Laguna III merkittävä parannus edeltäjään nähden. Katsastustilastoissakin tapatuu 2008-> vuosimallista eteenpäin selvä muutos.
 
Kortti on kätevä kun on handsfree, en ole koskenut koko korttiin sen jälkeen kun sen lompakkoon laitoin.
1a392a5075460b63c87aae0e81b74f33.jpg
Korjaan, otin kerran pois kun auto ilmoitti että kortin patteri pitäisi vaihtaa.


Fail, piti muokata mutta vastasin itselleni!:facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Aivan. No mutta itse kyllä painelen nappeja niin, että toisella puolella on sormi takana.


Näin olen itsekin ymmärtänyt, että Laguna II oli sontaa, mutta Laguna III merkittävä parannus edeltäjään nähden. Katsastustilastoissakin tapatuu 2008-> vuosimallista eteenpäin selvä muutos.

Kakkoskoppanen oli tosiaan huono, sama pätee Meganessa, laatu aivan kuraa. Kolmosessa selvä parannus eteenpäin ihan pelkän materiaalien takia.

Avainkorteista on turha murehtia, niitä saa halvalla, ei tarvita maahantuojaa!

Renault avainkortit ja avaimet

ja mikä parasta näissä, autot on halpoja samoin kuin varaosatkin.
 
Kakkoskoppanen oli tosiaan huono, sama pätee Meganessa, laatu aivan kuraa. Kolmosessa selvä parannus eteenpäin ihan pelkän materiaalien takia.

Avainkorteista on turha murehtia, niitä saa halvalla, ei tarvita maahantuojaa!

Renault avainkortit ja avaimet

ja mikä parasta näissä, autot on halpoja samoin kuin varaosatkin.
Oho, kiitos linkistä. Katselinkin tuossa noiden uusien korttien hintoja ja ilmeisesti merkkiliikkeessä maksaa yli 500e ja autonavaimet.fi näytti tarjoavan runsaaseen pariin sataan. Tuo linkittämäsi 140 euroa on jo jokseenkin kohtuullinen, kun sirullinen ohjelmoimaton kortti näyttäisi maksavan ulkomailla sen 60-80 euroa.
 
Rellufoorumi on vähän hankala paikka kun jengi siellä itkee sähkövioista kun jotuu kerran vuodessa ajovalon vaihtamaan, mutta on siellä muutama ihan hyvä ketju missä sitä oikeaakin tietoa.
 
Olispa fiksuja varusteita. Nyt tohon on ruksittu täysin hyödytön navigaattori tuon sijaan.

Navigaattori on kyllä turha kun on puhelin, mulla myös integroitu navi ja ei sitä voi käyttää vaikka päivitetty ja kaikkea. Ensinnäki kadun nimen kirjoittaminen on hidasta, neuvoo ihan ihme reittejä ja silti osa kaduista puuttuu vaikka tämän vuoden kartat sisässä. On siinä toki kameratolpat ja nopeudet tallennettu, mutta siihen se hyöty sit jääkin.
 
Navigaattori on kyllä turha kun on puhelin, mulla myös integroitu navi ja ei sitä voi käyttää vaikka päivitetty ja kaikkea. Ensinnäki kadun nimen kirjoittaminen on hidasta, neuvoo ihan ihme reittejä ja silti osa kaduista puuttuu vaikka tämän vuoden kartat sisässä. On siinä toki kameratolpat ja nopeudet tallennettu, mutta siihen se hyöty sit jääkin.

Puhelimessa jos käyttää Wazea niin myös näkyy kameratolpat ja nopeusrajoitukset (+ GPS nopeusmittari). Rajoitukset joskus vähän jotain sinnepäin - ei aina päivity tasantarkkaan kyltin kohdalla, mutta on edes suuntaa-antava ehdotus nopeusrajoituksesta. Kameratolpat taas melkeen laserin tarkkuudella kartalla.
Sovelluksen käyttäjät voivat myös päivittää karttaa livenä llaittaen merkintöjä tietöistä, poliiseista tien laidalla, onnettomuuksista sekä ruuhkista yms.

Itse käyttänyt nyt tuota n. 6kk Google Mapsin sijasta eikä oikein innostaisi vaihtaa takaisin.
 
Miten laitoit kameratolpat sinne? Toi on ehdoton homma, säästetään heti monta sataa vuodessa kun akka ei ajele niihin niin helposti sitten.

Vakiona ne tuossakin oli kun se navi oli rekisteröity tietyn ajan sisään auton luovutuksesta niin päivitykset ja kamerat tulee ilmaiseksi aina.
 
Waze antoi itelle pisimmän mahdollisen reitin kun vertasi Google Mapsin tarjoamiin kahteen vaihtoehtoiseen reittiin. Mitään järkevää syytä en kyllä sille keksinyt eikä se tarjonnut vaihtoehtoisiakaan reittejä. Muuten vaikutti ihan toimivalta, mutta suhtautuisin varauksella noihin reitityksiin.
 
Kyseessä oli Orimattila jossa ei ole ruuhkia. Wazen reitti oli 6 min ja 6 km pidempi mitä suorin reitti Google Mapsilla ja samaa reittiä tarjoaa kaikki autonavitkin.
 
Ne google mapsin uudelleenreititykset ruuhkan takia on joskus aika lennokkaita eikä todennäköisesti ainakaan aikaa säästä monissa tapauksissa :D
 
Asiaton käytös
Vaihdata kuoleentuneet jouset uusiin, niin ei talvella osu niin herkästi jäihin.
 
Onko parviksen entinen eli löytyykö konehuoneesta intake tunink by iv-haitariputki :think:
Nimi ei ainakaan kuulosta tutulta, ja konehuoneen puolella asiat as left from factory. Tosiaan puskuri oli aika heikossa hapessa maalien ja ritilöiden osalta, joten se maalauksessa ja uudet valot+ritilät tulossa.
 
Saabismi iski.

9-3
-02
2.0 Turbo Stage 1
182tkm

Mitäs muuta. Jubilee malli niin varustelutasossa perusherkut, ja puolinahat. Jonkun 700km kerennyt rullailla, ja onpa ikäisekseen mukava auto ajaa. 200hv+ on ihan kiva, saa jatkossa olla muissakin autoissa.

2800e tuosta köyhdyin, en pidä älyttömän pahana hintana, kun on niin hyväkuntoinen.

received_1615290301826423.jpeg

received_1615289325159854.jpeg
 
Kaverilla oli sama Saabi vakiona, mutta siitä porsi laatikko noilla kilometreillä. Alko tulemaan lastua laatikkoöljyn mukana. Harmillinen tapaus, muuten oli kyllä hauska peli.
 
Kuten tuli tuolla Räbässä pari päivää sitten tunnustettua, tein viikonloppuna kaupat Renaultista o_O Kaveri sai yllytettyä tekemään hypyn tuntemattomaan useamman VAG-konsernilaisen jälkeen. Pääsyynä vaihdossa ranskanpullaan oli hinta, joka oli suorastaan naurettavan halpa tämän ikäisestä autosta. Vastaavasta Passatista olisi joutunut pulittamaan vähintään 2x enemmän ja A4 Audista melkeinpä 3x enemmän. Vähän myös googlettelin ennen kaupantekoa, enkä löytänyt juurikaan pahaa sanottavaa tästä kolmoskorisesta Lagunasta tai 1,5 dCi -koneesta.

Ensivaikutelmat ovat varovaisen positiiviset, saas nähdä minkälaiseen läjään tässä on tullut sekaannuttua. Onneksi ei investoinnin puolesta tule tippumaan hirveän korkealta :D:D

Auto siis Laguna Sports Tourer 1,5 dCi Expression vm. 2008. Ajettu runsas 250 tkm. Pari kuvaa kuivattuna eilisen pesun jälkeen - kuran alta löytyi jopa yllättävän lommoton ja naarmuton auto.

laguna-1.jpg
laguna-2.jpg
laguna-3.jpg
Multa löytyy kahden hengen taloudesta 2012 megane farkku ympärivuotisena käyttiksenä kesäauton ohella. En tiedä korimallista mutta 1.4tce ja sports tourer tjsp on. Ainakin saman tyylinen kun sulla ja samanlainen ratti eli varmaan aika lailla samaa kauraa. Tuo oli ensin puolison vanhemmilla ja autoja päivitettäessä meiltä lähti chevrolet aveo sit autoliikkeelle ja tollanen tuli. Meillä ollut vuoden ongelmitta ja ongelmitta oli myös entisellä käyttäjällä. Pitääkin räppästä tänne joku kerta kuva.

Toimiva ja ihan ajoltaan mukava autohan tuo megane ainakin on. Mitään sporttisuutta ei löydy, mutta alusta on arkiajoon mukava ja tollaseksi pikkukoneiseksi kevyeksi farkuksi tuo on motarillakin ihan mukava. Omasta löytyy 6-pykäläinen manuaali joskin kutonen sais olla motareita silmällä pitäen pidempi, kun tossa turbokoneessa on kuitenkin pyydettäessä vääntöä jo parissa tonnissa. Kytkintuntuma on omasta mielestä surkea, mutta johtuu varmaan siitä, että urheiluautolla tottuu rajumpaan kytkimeen ja siihen että kytkintuntuma löytyy selkeästi kun nopeasti lähtee liikkeelle.

Siinäpä jotain pientä napinaa. Ranskiksen imago itseäni eniten haittasi, mutta tulee tolla ajeltua minimimäärät niin ei haittaa.
 
Mm. Kian pirsseissä olevissa TomTomin naveissa on vakiona tolpat.
Toimiiko ilman puhelinta? Käsittääkseni uudessa Hyundaissa on myös tomtom:n pohjalla olevat kartat ja puhelin pitää olla mobiilitukiasemalla kiinni navissa että tolpat näkyy ja tämä siis aina... :( Muutenkin uuden keskivarustetason hyundaissa (ainakin i30) on sen verta suunnitteluvikaa etten voi suositella ennenkuin korjaavat systeemit. Emergcency breiking system nyt ei vaan toimi ja on hyvinkin häiritsevä ajon aikana jos on vähänkin sumua/sadetta/lunta/kuraa/aurinkoa liikenteessä...
 
Itse tuli hankittua projektiautoksi juuri leimattu My summer car tyylillä rakenneltu Datsun 100A. Tälle autolle on hienot suunnitelmat ja jopa ahtaminen on käynyt pienessä mielessä. Jos sen 120hp+ tehot saisi koneesta niin olisi 700kg kipossa ihan ok tehopainosuhde. Nyt vain odottelemaan että saisin auton ajettua etelään.
 
Sainpa kaverilta tuoreet kuvat tuosta omasta Satsumasta. On se vaan etenkin hintaansa nähden komia. Ja sisällä luonnollisesti period correct lisämittarit, itsellä varastossa lisää moisia ja lattialla julmetun kokoinen rundimittari. Sisusta orkkis muuten paitsi mittarit. Eli hienot muovipenkit ja käsiryypyt jne kivaa.

Vakio 1litrainen sisällä mutta lisä bensapumppu jo asennettuna, pakosarjalta taakse suora rosteri putki ja mukana 1.2 ja 1.4 koneet ja viriosaa niihin. Tästä tulee vielä hauska kippo


received_10213056837687562.jpeg
received_10155919725284461.jpeg
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom