- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 418
Ok. Ajoin samana päivänä Audi A3 1.0TSI:n ja tuon Hyundai i30 1.0T-GDI:n. Audi tuntui pirteämmältä.Valmistaja lupailee 100hp/172nm, mutta eipä tuolla omamassaa ole kuin ~1200kg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ok. Ajoin samana päivänä Audi A3 1.0TSI:n ja tuon Hyundai i30 1.0T-GDI:n. Audi tuntui pirteämmältä.Valmistaja lupailee 100hp/172nm, mutta eipä tuolla omamassaa ole kuin ~1200kg.
Onhan siinä myös tehoa ja vääntöä enemmän:Ok. Ajoin samana päivänä Audi A3 1.0TSI:n ja tuon Hyundai i30 1.0T-GDI:n. Audi tuntui pirteämmältä.
i30:ssä on 120hv mutta vääntöä tosiaan vähemmän.Onhan siinä myös tehoa ja vääntöä enemmän:
Teho 85 kW (116 hv) / 4 400 r/min
Vääntö 200 Nm / 2 000 – 3 500 r/min
Varmaan tomaatti vaikuttaa myös vähän
i30:ssä on 120hv mutta vääntöä tosiaan vähemmän.
Molemmat oli manuaaleja. En nyt jaksa muistaa oliko Hynyssä 5 vai 6-vaihdetta. Audissa oli 6.Aa en tajunnut että i30 Minkäslaisella laatikolla se oli? Tuollaisessa vähätehoisessa autossa 7-pykäläinen kaksoiskytkin saattaa tuntua ihan pirteeltä VS 5-pykäläinen manuaali tai mehumaija.
Niin paljon kuin itse haluaa ajaa.Paljonko tossa on kilsoja vuodelle?
Joo Autoverkkokaupasta hommasin. Helppo autokauppa kun samalla sain palautettua Hynyn liisarin. Tuo Clio on siis se Tokmannin tarjousauto. Maksoi karvan alle 14k€ ja sain siihen vielä yhden prosentin todellisen koron. Kuukausimaksu on noin 240 euroa ilman suurempaa viimeistä erää ja 0 euron alkupääomalla. Tuo oli minusta parempi diili kuin silloiset liisarit.Autoverkkokaupan kautta hommailit? Itse arvoin tuon clion ja i20 activen kanssa ja lopulta päädyin tälläiseen:
Riippuu paljolti kilvelle varatusta tilasta miten nuo sopii. Sai tapella pari kuukautta, että sai getariin pikkukilvet ja oli kyllä mielestäni sen arvoiset.Tottakai kilvet kelpaa kun tässä ei ole hassun näköistä pikkukilpeä.
Toissapäivänä tosiaan tuli tämä auto haettua ajoon ja palautettua Hyundai takaisin liikkeeseen. Kuten aiemmin lupasin niin alla muutama kuva autosta pilvisessä säässä.
Ei tämä kyllä mikään kaunokainen ole ja Hyny oli muutenkin monissa asioissa paremmin suunniteltu, mutta ei tästä juuri uudella autolla ajaminen voi enää halvemmaksi muuttua. Toivottavasti EU-kilvet nyt kelpaavat raadille.
Tietääkseni enOotko mun vaimo?
Hää kun vei tuossa joku aika sitten hyundain autoverkkokauppaan ja ajeli sieltä ulos tommosella cliolla
Aika paskoja nuo uudet autovuodeksi-diilit verrattuna viimevuotisiin, saa jäädä viimeiseksi mun osaltani Talismani oli kallistunut 120 eurolla ja varustetaso tipahtanut kolme pykälää parhaimmasta huonoimpaanOk, ajattelin että oli sama autovuodeksi-diili kun aiemminkin, niissähän on noita 10-15k rajoja.
Tuo on kyllä hieno moottori, isoveljellä samanlainen ja oli mukava kyllä ajella.
Tuli vaihdettua 2015 Fiesta ST tilan puutteen vuoksi jo vuoden vaihteessa Fokkeriin. Nykyään alla siis 2017 Focus ST 2.0tdci Powershift 5door Stealth grey about kaikilla herkuilla. Ei missään nimessä samanlainen herhiläinen kuin Fiesta oli mutta jumalauta että on tuon painoiseksi etuvedoksi hauska vietävä. Isoimpina puutteina aktiivikruise ja kattoikkuna (ei saa edes rahalla). Niin ja joo, koneessa voisi olla enemmän löylyä. Mutta ei perse kestänyt 10ke lisähintaa bensa malliin omilla kilometrimäärillä.
Edit: Saa tosiaan nähdä miten pitkään jaksaa kyseistä kippoa. Nopeutta riittää niin etten meinannut Focus RS:n ratissa päästä rampissa eroon samanlaisesta farkku disusta. Mutta vauhti vaan ei tunnu kun tehoa uupuu.
Hieno väri kyllä, taitaa olla aika samanlainen väri kuin Nardo Grey Audilta?Tuli vaihdettua 2015 Fiesta ST tilan puutteen vuoksi jo vuoden vaihteessa Fokkeriin. Nykyään alla siis 2017 Focus ST 2.0tdci Powershift 5door Stealth grey about kaikilla herkuilla. Ei missään nimessä samanlainen herhiläinen kuin Fiesta oli mutta jumalauta että on tuon painoiseksi etuvedoksi hauska vietävä. Isoimpina puutteina aktiivikruise ja kattoikkuna (ei saa edes rahalla). Niin ja joo, koneessa voisi olla enemmän löylyä. Mutta ei perse kestänyt 10ke lisähintaa bensa malliin omilla kilometrimäärillä.
Edit: Saa tosiaan nähdä miten pitkään jaksaa kyseistä kippoa. Nopeutta riittää niin etten meinannut Focus RS:n ratissa päästä rampissa eroon samanlaisesta farkku disusta. Mutta vauhti vaan ei tunnu kun tehoa uupuu.
Saman tyyppinen kuin Nardo ja mikä lienee Skodan Octavia RS harmaa väri, sävyeroja vain.Hieno väri kyllä, taitaa olla aika samanlainen väri kuin Nardo Grey Audilta?
Mutta kuskissa vikaa jos ei RS:llä pääse dieseliä karkuun. 165 heppaa enemmän tehoa ja vääntöäkin kymmeniä nyyttöneitä. Ja vielä neliveto.
Ja kuvat eivät tee tuolle värille yhtään oikeutta. Jotenki se että on hyvin normaali ja yleinen väri mutta kerrankin ilman mitään efektiä tekee siitä todella erikoisen. On juuri sellainen sopiva että kukaan ei kiinnitä huomiota ja ne jotka tietävät autoista jotain tietävät heti mistä kiposta on kyse. On nimensä mukainen väri kerrankin. Näin samanlaisen liikkeessä ja tiesin heti että väri on tuo Stealth grey tai Tangerine scream (todella nätti keltainen) mutta en suostu maksamaan niin kyttämagneetti väristä tai väristä ylipäätään 1500e joten tilasin harmaana.
Ei se sininen ruma ole mutta se että voit ostaa normi Fokkerin sillä värillä kusee ideaa kivasti. Millä tekniikalla omasi ja millä varusteilla? Ja ettet PK seudulla liiku. Kun ei näitä liikaa täälläkään näe.Täält löytyy sama auto mut Tangerine screaminä
Mut kyl ainoat oikeat värit tälle autolle tää keltainen tai toi harmaa
Ei se sininen ruma ole mutta se että voit ostaa normi Fokkerin sillä värillä kusee ideaa kivasti. Millä tekniikalla omasi ja millä varusteilla? Ja ettet PK seudulla liiku. Kun ei näitä liikaa täälläkään näe.
No isoin ero taitaa sitten olla Sync 3 ja Android auto/Apple Carplay tuki kameran lisäksi. Mukavat varusteet olla. Kuten mm lämmitettävä rattiJuu ei muutkaa värit rumia mut se kyl on "huono" et tavallisen saa saman värisenä. Dieseli automaatti kans ja melkein kaikil varusteil mitä saa. No peruutuskameraa ei ole ja ostin tän ite nyt vuoden vanhana ni voi olla että joitain muitakin varusteit puuttuu. Ja Turuus mää pyäri
No isoin ero taitaa sitten olla Sync 3 ja Android auto/Apple Carplay tuki kameran lisäksi. Mukavat varusteet olla. Kuten mm lämmitettävä ratti
Itellä kanssa pitkä lista Fordeja . - 02 ST170 Fokkeri, - 88 Escort XR3i Cabriolet, -15 Fiesta ST Mountune 215 (joka muuten vieläkin myynnissä liikkeessä erinomaisessa kunnossa) ja nyt tuo Fokkeri. Aina kokeilee muita merkkejä ja palaa Fordiin. Se ajettavuus ja muut ominaisuudet vaan vetää takaisin. Ja hei, lämmitettävä ratti on paras juttu ikinä. Otin koska suosittelivat foorumeilla ja oli sen satkun. Käytän aina, jopa kesäisin aamulla.Juu toi sync3 ois kyl hyvä mut persaukisena piti tyytyä käytettyyn
Ja ku on autotallipaikka ni vähän turha esim. Ratin lämmitys. Mondeossa oli kyl. Täs on jo aikamoista ford historiaa itellä
ST Fiesta -06
ST Fiesta -13
Fiesta 1.0 BlackEdition -15
Mondeo 1.6 -15
Itellä kanssa pitkä lista Fordeja . - 02 ST170 Fokkeri, - 88 Escort XR3i Cabriolet, -15 Fiesta ST Mountune 215 (joka muuten vieläkin myynnissä liikkeessä erinomaisessa kunnossa) ja nyt tuo Fokkeri. Aina kokeilee muita merkkejä ja palaa Fordiin. Se ajettavuus ja muut ominaisuudet vaan vetää takaisin. Ja hei, lämmitettävä ratti on paras juttu ikinä. Otin koska suosittelivat foorumeilla ja oli sen satkun. Käytän aina, jopa kesäisin aamulla.
Sama juttu. Rs oli kans pirun hauska talvella. Mutta asfaltilla liian kovat nopeudet leikkimiseen. Ja kävin itse Leon Cupraa, Octavia RS:ää, Golf GTI:tä, BMW 330e:tä ja 120i:tä kokeilemassa ja totesin että Fiesta oli noista hauskin, Fokkeri sopiva itselle vaikka joku noista hitain onkin. Laadun tunne myös yllätti, Vagit tuntuivat Golfia lukuunottamatta aika halvoilta, 1-sarja taas oli infotaimentissa niin jäljessä että totesin että vitut. 330e taas ei tiennyt ollako GT, sport vai normi kauppakassi.Juu kyl toi uusin ST Fiesta ja nää ST Focukset on kyllä jäätävän kovia autoja. Ja on tullut ajettua suht laidasta laitaan esim. Audeja, Porscheja jne. Ainakin hinta/hauskuus aste on näis ST:eissä enemmä ku kohillaan.. täytyy seuraavaks mennä koeajaa sitä uutta ST fiestaa sitku mahdollista.
RS pätki välillä ja oli varmaan ensimmäisiä Suomeen päätyneitä RS:iä.
Suurimman osan ajasta esp sportilla. Eli luistonesto poissa ja esp löysempi. Jännä fiilis runtata kaasu pohjaan 80kmh kehällä kun auto alkaa siirtymään viereiselle kaistalle kaikkien neljän lyödessä tyhjää. Ja tosiaan auto siis jopa meinasi sammua jos ylämäessä käytti sähköikkunoita kerran. Eli jotain häikkää jossain oli pakko olla. Persdyno kuitenkin semi hyvin kalibroitu ja ajanut varsin montaa erilaista nopeaa kippoa ja oma persdyno sanoi että tuossa ei ollut kaikki hevoset tallessa. Pari kolme eri kertaa tuli tuolla ajeltua pisimmillään viikko putkeen eli aika tutuksi ehti tulla jo tuo kippo. Auto ei meinaan tuntunut kovin paljoakaan tehokkaammalta kuin 2.3 Ecoboost Mustang jossa kuitenkin "vain" 314hp. Ja tuo mussen kone kävi paljon puhtaammin ja siistimmin eikä pätkinyt missään tilanteessa.Olihan hauskuudenpoistojärjestelmät pois päältä? Ensimmäistä kertaa kun RS:llä kunnolla kiihdytin (kitkoilla keväällä) niin eihän se tuntunut menevän mihinkään kun katkoi tehoja kuin seinään. Ei ollut mitenkään hienostunut kokemus...
F430 ja aikaisemmat Ferrarit kyllä omaa sydäntälähellä vaikka ei niiden hankintaan omilla tuloilla ainakaan vielä kykene. 512TR:n tai Testarossan kun joskus saisi. Voisi vaaleassa puuvillapuvussa ajaa paikallista rantakatua.Meikällä ja Räikkösellä on yksi yhteinen asia, Santun sponssaama soppari ylihintaisen Fiiatin ratin taakse. Räikkösen autoa voi katsella sunnuntaisin telkusta, tässä meikäläisen rottelo edellisen omistajan ajoilta jossain mainoskuvauksissa:
Auton perä:
Pyörii muuten asfaltilla aivan samaan tapaan kuin Räikkönen eksyessään Brasiliassa:
Viime viikolla tuli 5 tkm täyteen yhteiseloa eikä alkuongelmien jälkeen (kytkin) ole ollut yhtään mitään "kaikkea pientä", mistä näiden kanssa varotellaan. Lucky me?
F430 ja aikaisemmat Ferrarit kyllä omaa sydäntälähellä vaikka ei rahaa niiden hankintaan omilla tuloilla ainakaan vielä kykene. 512TR:n tai Testarossan kun joskus saisi. Voisi vaaleassa puuvillapuvussa ajaa paikallista rantakatua.
Suurimman osan ajasta esp sportilla. Eli luistonesto poissa ja esp löysempi. Jännä fiilis runtata kaasu pohjaan 80kmh kehällä kun auto alkaa siirtymään viereiselle kaistalle kaikkien neljän lyödessä tyhjää. Ja tosiaan auto siis jopa meinasi sammua jos ylämäessä käytti sähköikkunoita kerran. Eli jotain häikkää jossain oli pakko olla. Persdyno kuitenkin semi hyvin kalibroitu ja ajanut varsin montaa erilaista nopeaa kippoa ja oma persdyno sanoi että tuossa ei ollut kaikki hevoset tallessa. Pari kolme eri kertaa tuli tuolla ajeltua pisimmillään viikko putkeen eli aika tutuksi ehti tulla jo tuo kippo. Auto ei meinaan tuntunut kovin paljoakaan tehokkaammalta kuin 2.3 Ecoboost Mustang jossa kuitenkin "vain" 314hp. Ja tuo mussen kone kävi paljon puhtaammin ja siistimmin eikä pätkinyt missään tilanteessa.
Varmaan 145:set kovettuneet kumet ja öljyä täytyny lisäksi olla tiellä..Nelikko 80:stä sutii? Mitkä renkaat siinä oli alla
Talvi, jää... Ajelin siis kipolla useaan eri otteeseen niin lumen kuin sulan aikaan.Nelikko 80:stä sutii? Mitkä renkaat siinä oli alla
Talvi, jää... Ajelin siis kipolla useaan eri otteeseen niin lumen kuin sulan aikaan.
Tänään kävin hakemassa mk3 Mondeo ST220 kun e46 farkku alkoi tuntumaan pieneltä rattaiden kanssa. -06 Facelift malli, Performance Blue ja valkoiset nahat sisällä. Edit: lisättäköön että kontti on reilu 50cm syvempi kuin e46 touringissa.
Tänään kävin hakemassa mk3 Mondeo ST220 kun e46 farkku alkoi tuntumaan pieneltä rattaiden kanssa. -06 Facelift malli, Performance Blue ja valkoiset nahat sisällä. Edit: lisättäköön että kontti on reilu 50cm syvempi kuin e46 touringissa.
Kutoskoneinen mk3 Mondeo on kyllä miellyttävä peli. Soppahan sille kaupungissa maittaa, mutta moottori on vastineeksi sitten mukavan nöyrä. Itellä oli 2.5-litrainen, eli vielä jäi 50 heppaa vajaaksi, ja vieläkin viiden vuoden takaa välillä muistelen sitä autoa kun nykyinen pikkuturbo nikottelee kiihdytyksissä.
Mikään ei voita isoa vaparia nöyryydessä ja mukavuudessa, mutta co2 päästöt ym. sitten ihan toista luokkaa kun näillä 99g/km pikkuturboilla.
Tuo kuvissa oleva mondeo on vielä isolla paksilla. Seuraava korimalli onkin sitten jo huomattavasti pienempi. Ilmeisesti takajalkatilat kasvavat seuraavassa korissa paksin kustannuksella. Esim Octaviassa ja madza 6 on isompi paksi kuin siinä seuraavan korimallin mondeossa.Mondeo ja tila.... Itsehän muutin omaan kämppään farkku mondeo muuttoautona ja kaksi kuormaa tuli vietyä mukaan lukien 110cm leveä runkopatja katolla
En ole mitannut mutta sanoisin että litroja on uudemmissa yhtä paljon mutta tilojen muoto on hankalampi ja epäkäytännöllisempi. Mutta jos halusit parhaan ajettavuuden ja eniten tavaraa niin MK3 oli the thing to have. Faijalla oli noita MK3:ia kaksi vai kolme, pari MK4:sta ja nyt MK5. Nelonen ei sytyttänyt itseä yhtään mutta tuo MK5 on taas jo ihan asiallisen näköinen ja rehellisesti ainakin mukava ajettava. Ei enää MK3 tyyppinen "sporttinen" ajettava mutta mukava paikka olla ja ajaa.Tuo kuvissa oleva mondeo on vielä isolla paksilla. Seuraava korimalli onkin sitten jo huomattavasti pienempi. Ilmeisesti takajalkatilat kasvavat seuraavassa korissa paksin kustannuksella. Esim Octaviassa ja madza 6 on isompi paksi kuin siinä seuraavan korimallin mondeossa.
Kesti aika pitkään että sai edes kännyräpsyn aikaiseksi, mutta siinä se perseenliikutin nyt olis.
PS. Kenenkäs io-tekkiläisen Tesla on tossa parin paikan päässä?
Edit: ja sitten se moka mistä aina muille nillitän, eli: V40 D2 automaatti ja varustelistalta ei ole ruksittu mitään paitsi eberi. Ensihuollossa ohjelmoidaan siihen sentään kaukosäätö.
katso liitettä 33513
Varustetaso on business, mutta eipä siinä tunnu olevan juuri mitään ekstraa kineticiin nähden. Varmaan bluetooth-hf ja noi led-valot.
Siinä mielessä siis vähän väärin ilmaistu ettei ole ruksittu mitään, mutta toi business nyt on käytännössä se halvin mikä kannattaa ostaa, kun ei kineticin kanssa säästä oikein mitään.